- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Marvel Snap
- EAFC 24
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112210 üzenetére
Egy premium sisak kb 4 evesen kezd szetesni, elengednek a ragasztoi, a szad elott levo bogarracsot az uteselnyelo reteggel peldaul a suomy csucs sisakjan kb auto belsoteren, a karpitoknal alkalmazott ragasztoval erositik az uvegszal helyhoz. Ezt par ev alatt leleheled. felgyorsithatod azzal, ha sokszor durvan beleizzadsz, peldaul nyaron csak palyazasra hasznalod. Kb 2 ev alatt is lenullazhatod a belsejet egy premium sisaknak.
Nem ertek egyet azzal a velemennyel, hogy a premium sisaknal szopathatjak az embert, ezt inkabb kereskedestol tennem fuggove, szerencsere ilyenek engem nem fenyegetnek.
A plexit garanciaban szo nelkul lehet cserelni hjc nel, ami szintugy csucssisak, megse tudjak megcsinalni rendesen.De azzal sem ertek egyet, hogy kb a lidl sisak duplajaert olyan minoseget kaptal, azzal a markaval, amivel ennyiszer ugralhatsz ezen a teman.
En nem fogom szimpla ervek nelkuli, basztato hozzaszolasokra megvaltoztatni az egyebkent fasz sisakvasarlasi szokasaimat. Van egy kb 8 eves karbon hjc hq1 esem, kapszkodj, hasznaltam vettem, es meg hordani is szoktam. Gepatvetelen is atment :D
Robogozashoz pedig a lild regi jet sisakja kurvajo.
Ha ennyire nem tetszik, melyedj el a temaban, olvass utana, kepezd magad, erveket gyujts, hasznald ezt a fasz pikirtsegedet arra, hogy tobb legyel tole, de ne ures baszogatasokat irj, mert annak semmi ertelme, senki nem lesz tobb, nem ertelmes vitaindito, hanem szimplan paraszt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112224 üzenetére
Jah hogy en haborgok? :D szoval en csinalom itt a cirkuszt, igaz? :D
Agyam eldobom.Egy froccsontott sisakkal a tulajdonodban hogy vagy kepes felszisszenni egy lidl sisak emlitesen, amikor neked azt a froccsontott sisakot ketszerannyiert adtak el. :DDD
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz BlackPriest #112233 üzenetére
Legolcsobb olaj?
Melyik marka es annak melyik tipusa volt ?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz BlackPriest #112247 üzenetére
Az autoolaj. Lehet segghulyek, de olyat nem raknak bele.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz BlackPriest #112249 üzenetére
Bocsika. Legkozelebb siman elhiszek mindent, amit forumon olvasok. Es nem kerdezek.
Felreerted. Nem az aldis sisak es a redbaronert kardozok. Hasznalhato infora vagyok kivancsi. Nem trollkodasbol kerdezem
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shin Chen #112251 üzenetére
A piac torvenyei alapjan nem a top szakember megy oda dolgozni, mert eleg szarul fizet. (legutolso informaciom szerint). Nekem kicsit eros az auto olaj toltogetes egy redbaronnal, (meg nem toltottem auto olajat olajfurdos kuplungos motorhoz, de tippelem a kuplung azonnal csuszik, mivel nincs hozza adalek ebben az olajban, tehat eleg feltuno a ket olaj kozott a kulonbseg) egyedul tasner videoban lattam, hogy ilyet ajanl, de nala keves retardaltabb van a szakmaban. Zgospel sztorija az abs rol abban az esetben rossz fenyt vet tovabbra is a szakembereikre, ha a periferiak vizsgalatan egyaltalan nincsenek tul (indukcios jeladok). Ha mindent kimertek, es a modullal van baj, az nem motorszerelo szakma mar, hanem specialistahoz kene vele menni. (Nem ertem, miert nincs ilyen kapcsolatuk, ahova ezt le tudnak adni) Ha semmit nem mertek ki, csak szettettek a kezuket, akkor egy atlagos, nem markaszerviz minoseget nyujtanak, ahol nem kuldik oket tovabbkepezni, es ok maguk sem kepzik magukat, vagy nem tudjak. (Altalaban a szakmai feltekenyseg miatt, es attol, hogy igazi ven faszok vannak itthon a szakmaban, amugy is eleg nehez tanulni ebben az agazatban)
Szoval barmelyik kereskedesbe en hozzaertovel mennek. Meg a red baronba is.
Rossz tapasztalatom van a markaszalonokkal is. A legutobbit elmeselem. Nemreg erdeklodtem egy nagyon megbizhato japan marka neves budapesti markakaereskedesenel, egy meghirdetett motor ugyeben. Rakerdeztem a nagyon kinos pontokra, vagyis annak a tipusnak a gyerekbetegsegeire, gyakori hibaira, visszahivasi akcioban elvegzett garancialis javitasaira. Mint ilyenkor mindig, mindennek utananeztem, tudom melyik fenyezes az amerikai piacos, (es van ilyen is elado) melyik matricanak hol kell lennie, ha fekudt egy ilyen motor, azt egy fenykeprol tudom, eleg csak a monitorra tennem a kezem, tudom hany km van az olajban, annyira mindent elolvastam ezzel kapcsolatban.
Szoval telefon. Kb 5 perc beszelgetes utan - ami abbol allt, hogy megkerdezte, hogy jelenleg milyen motorom van, (olyan japan marka, aminek a logoja nincs kint naluk a szalon tetejen) kijelentette hogy arrol a tipusrol meg nem is hallott, (bazmeg egy big bang r1 rol nem hallott egy ember, aki motorokal foglalkozik napi 8 oraban) - szoval miutan letudtuk, hogy ejnye, masik markat birtoklok, es mar nem is tudom hanyadszor tereltem a szot a lenyegre, azutan megis kiderult, hogy a 3 visszahivasi akciobol vegulis 1 et megcsinaltak a motoron. A tobbirol o nem hallott, nem tud. Amugy errol a javitasrol nincs jelzes sehol a motoron, nincs papir rola. Es ennel a tipusnal ez egy klasszik japan markas garancialis sunyitas volt, egy joval nagyobb hibat orvosoltak ezzel, tehat az a nagyobbik hiba meg kijohet rajta, ha epp szerencsetlen az ember, ami a motor ertekenek a fele javitasban.
Nade mivan akkor ha engem ilyen melysegig nem erdekelnek a motorok, csak venni akarok egy ilyet?
Nekem a tanulsag, hogy sehol nem vagy biztonsagban.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #31733248 #112262 üzenetére
Te mar megint mirol beszelsz? Mivel eladtak jopar ilyen tipust, ami utan nagyonsokan kurvaanyaztak, ezert fejbol siman tudnia kell, de ne ezen akadj fenn. Nem ez a lenyeg. Olvasd el amit irtam.
5 perc beszelgetes utan, eszebe jut, hogy ja, de megis, elvegeztek rajta valamit. De bizonyitani azt sem lehet szervizkonyvvel.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Kormanygatlo.
A szolenoid nem tudott kapcsolni semmit. Szetszedtem darabokra, a szolenoidbol kojovo kis reztengely ossze volt rohadva. Az olaj is eleg szennyezett volt a kornyeken. Alapos tisztitas utan megint mukodik. Egyertelmu, de az olajcserevel megelozheto lett volna, errol viszont semmilyen informacio nincs a manualban. Barmilyen hiba eseten egesz alkatresz cseret ir. A vizsgalat pedig kimerul a szolenoid ellenallasanak meresebol, amit amugy a motor maga is elvegez, hiszen csak akkor gyullad ki a muszerfalon egy hibajel, ha a szolenoiddal baj van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112326 üzenetére
A mol oldalarol letoltheto adatlapon kisebb, vagy egyenlo mint 5% a 100 as benzinben az etanol tartalom. Tehat van benne etanol.
Az agip nemet oldalan pedig konkretan azt irjak a 100 as benzinukhoz, hogy akar 5% etanolt is tartalmazhat...
Omv 100 as benzin etanoltartalma 2017 ben volt 1%, azota ez biztos valtozott, es nem abba az iranyba, hogy nincs benne. az adatlap hozzaferhetetlen az oldalukon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #112328 üzenetére
Az mas. Az a biokomponens reszaranyanak szamitasa. Mivel az ETBE t is etanolbol csinaljak, nem lehet 100%osan megujulo energianak hivni, mashogy kell konyvelni. Az adatlapon ha etanol van feltuntetve, akkor az etanol, ha pedig ETBE akkor ertelemszeruen...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #112328 üzenetére
" Ezen rendelkezés alapján egységnyi bio-ETBE energiatartalmának csak a
37%-a vehető figyelembe a kötelező bioüzemanyag részarány számítás során, ugyanígy a bio-
MTBE energiatartalmának a 22%-a, illetve a bio-TAEE energiatartalmának a 29%-a vehető
figyelembe a kötelező bioüzemanyag részarány számítás során. Így például 1000
liter – motorbenzinbe kevert – bio-ETBE összes energiatartalmának, azaz 27 000 MJ-nak
(1000 liter x 27 MJ) a megújuló energiaforrásból származó 37%-a, 9990 MJ vehető
figyelembe."[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #112331 üzenetére
Ez nem csak a karbis motorok problemaja, a viz, amit magahoz rant, az minden motor problemaja. Egyedul az uj euro besorolasnal van elszigetelve annyira a tank szelloztetes aktiv szenszurovel, hogy ne tudjon erintkezni ilyen szinten a kornyezettel a benzin.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112332 üzenetére
Ez tul keves informacio. Alapjarat alapjan semmit nem lehet megallapitani egy motorrol. Lehet fojtoszelep szinkron miatt ilyen. Vagy mas dolog miatt. Ebbol semmit nem tudnek leszurni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112337 üzenetére
Szerintem egyik se jo.
Nincs rajtuk gyarilag kormanygatlo, es nagyon hajlamosak kormanycsapkodasra. Hagyomanyos villajuk van, mai mercevel gyenge fekkel. Az ido vasfoga ezek felett mar alaposan elszallt. Ennyi idosen mar csaknem mindegyiknek log a bele.Egy nagyjaboli allapotot lehet nagyon alapos vizsgalattal kideriteni. Kompressziomeres, minden kopo-fogyo merese, szemrevetelezese. Ezutan nagyjabol latod, mennyit kell azonnal kolteni a motorra, es egy kovethetetlen eloeletu 20 eves sportmotor barmit produkalhat ezek utan is. Ha mondjuk kifogod a tutit, es nemdohanyzo nyugdijas allatorvos gsxr et venned meg alacsony futasteljesitmennyel, az meg a piac torvenyei alapjan nem lesz olcso.
Szerk:
Ha mondjuk 1-2-3 szezonra tervezel, minel olcsobban kijonni, minel nagyobb adrenalinforrasnak hasznalni, es mondjuk palyazni, akkor van ertelme, leszarni, ha az elso szezon kozepen mar nyomja a keket, es tenyleg elvezetmotorozasra hasznalni. de szem elott kell tartani, hogy ha egyszer elromlik, akkor kuka az egesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112339 üzenetére
Altalaban ilyen idos motornal mar henger-dugattyu illesztes, dugattyugyuru kopas miatt olajeves es kek fust jelen van. Egy bizonyos km utan varhato. Nem mindegyik van ilyen allapotban, de sokat latok ilyen idosen ilyen problemaval, ha meg nem utotte ki a hajtorud a blokk oldalat veletlenul az idok soran.
Szakszeru felujitasa eseten ujra kellene nikasziloztatni a hengert, uj dugattyu es gyuruszett kellene, hogy elharitsd az olajevest. Ek kb a motor ara lenne. Ekkor meg a hengerfejbe bele sem nyultal, es egy nagyfordulatu 20 eves motornal a szeleprugok biztosan cseresek, ha lemernenk a hosszukat, biztos meret alatti lenne mindegyik. A szelepek tomitofelulete biztosan meg van nagyobbodva, valoszinuleg mindegyikbol ujat kellene venni. a szelepvezetok kopottak, szelephezag lenne az elso, amit megneznek vetel utan. Es akkor a kuplungod es a valtovillak, valtofogaskerekekben ki tudja mi van.
Menni megy igy, nem arrol van szo, eszre sem veszed, de mar anyagi csod, ha vissza akarnad allitani a gyari alapotot.
Ezert anyagilag ertelmetlen javitatni, jobban jarsz, ha olajat toltesz utana egesz addig, amig be nem adja a kulcsot. Vagy siman hasznalod ugy, hogy az egyik hengerben 7 es a kompresszio a szelepek elvert felulete es igy a tomitetlensege miatt. Eszre sem lehet venni nagy fordulaton, kb semmilyen veszteseget nem okoz.Vannak hazi barkacs megoldasok, huvelyeztetett valaki aluminium blokkot. A vege mindig az lett, hogy tonkrement a motor, ugyanis a vaspersely kb 60% al rosszabb hoatado, es a dugattyugyuruk anyaga sem vashengerhez van tervezve. Satobbi.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112341 üzenetére
Nem a nem gyari alapottal van baj. Ha szar allapotban van, sem fog megallni. Nem erzel semmit, ezt mondom, hogy jon-megy-megall a motor, de ha szetszedned, akkor anyagi csod lenne. Ezert irtam, hogy ha nem orokre tervezel vele, akkor teljesen jo.
Akkor all meg, ha odaig eljut, hogy mar mondjuk annyira puha a szeleprugo, hogy nagy fordulaton nem tudja idoben visszahuzni a szelepet, es elgazolja a dugattyu. De ha nem huzod, csak 7000 ig, akkor nagyon sokaig jo lesz. :DOlvass el nehany 50 000 es sportmotor tesztet, es nezd meg mennyi minden van kopashataron, vagy azon tul ilyen futasteljesitmenynel.
Ilyen megoldasokkal nem tudod korbeloni az allapotot. Meg kell vizsgaltatni egy muhelyben, de nem tiltasig forgatva a tulaj elott :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112341 üzenetére
[link]
Nezd meg mit lehet egy ilyen idos japan motorral szopni. Utana nezd meg a hornet es bandit bbb-t, azok sem birnak sokat.
Aztan a legfrissebb bbb ben a 2008 as yamaha r1 rn19 120 loeros teljesitmenye. Azon rohogtem egy jo darabig, mire kipufogorendszert csereltek, aztan a vegen kiderult hogy a map szenzor volt a ludas.
Es ilyen motorok mennek az utakon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112343 üzenetére
Ilyen idosen, ellenorizhetetlen futasteljesitmennyel, es ellenorizhetetlen eloelettel kb mindegy. Allapotot kell venni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rayoliviero #112346 üzenetére
Hat ha duplaannyiert kapsz egy kovetheto eloeletu, keves km es motort, az nem annyira orosz rulett, mint ez.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112348 üzenetére
Siman 100 000 fole? Egy sportmotor?
Ha nem forgatod 7000 fole csak akkor. Rendeltetes szeru hasznalatnal soha nem er el ennyit.
Barmilyen karbantartasrol beszelsz. Hiaba cserelsz olajat, fotengelycsapagyat nem fogsz cserelni.
Hidegen max a kondenzvizet fogod feher fust formajaban latni. Ahhoz hogy lasd a keket, utni kell.Nezzunk egy klasszikus, gyari allapotaban olajzabalo, nagyon megbizhato japan tipust. Ez a fajta ilyen fordulatszamon kb 0.8-1.2 litert eszik per szaz.
[link]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112359 üzenetére
Eleg szar korideje lehet ilyen futasteljesitmennyel azt garantalom. :D
Mondjuk teged az ezres gixxerrel nem fog az a veszely fenyegetni, hogy szethullana, mivel felhaborodsz a megosztott sebessegtullepo videokon, szoval neked, valoszinuleg el fog menni szazezret, ha otvennel es kilencvennel mesz vele. Szoval a te esetedben ez igaz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112365 üzenetére
Igen. :D Tele van a piac ilyen futasteljesitmenyu, vagy ennek a futasteljesitmenynek a toredekevel rendelkezo motorokkal. Valoban. Es az ember siman megvesz egy sportmotort 70 000 km-el, mert ez tobb mint szazat elmegy :D. Nem kell keresgelni a nagy futasteljesitmenyeket percekig a neten, es akkor is nehany darab bukkan fel. :D Ne csinaljatok mar. Olyan ember akinek fingja nincs a belso egesu motorokrol, az tenyleg ezt hiszi, es stabil alapot ad a tajekozatlansaga.
Az altalanos ertetlenkedest betudom ennek a tajekozatlansagnak, es annak, hogy nem kepes nehany ember feldolgozni, hogy mennyibe is kerul a motorozas nemely mufaja. Leginkabb annak, hogy nem kepes elviselni a gondolatat annak hogy minden elmulik. Minden elkopik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112369 üzenetére
Igen, ezzel teljesen egyetertek. Tobb eve beszeltuk itt a dl 650 est is, amiben emlekeim szerint 200e km volt, vagy a futar wr 250 ami hasonlo futasteljesitmennyel rendelkezett.
Az atlag ember ezeket a futasteljesitmenyeket azonnal osszekoti minden fajta jarmuvel es felhasznalasi moddal, tevesen.A kozos mindket motornal a hasznalat modja volt. A dl-el kb 80 km/h volt a legnagyobb sebesseg. A wr250 esnel is elhangzott a hasznalat modjanal a krosszpalya, es az, hogy nagyon sokat kapott a motor. Most kepzeljuk el, hogy milyen krosszpalyazas volt az, ha beleraksz egy kiskobos egyhengeresbe 200e kmt. Egy normalis ember azonnal komaba esik mar csak attol, ha nezi ezt a produkciot.
Amit okolszabalykent kijelenthetunk barmikor, az az, hogy ha valamit nyuznak, az hamar tonkremegy. Tehat ha nagyon sok km van egy motorban, es emelle azt mondja a tulaj, hogy pedig kihasznalja a motort 100%ig, akkor ott valaki nem mond igazat.
Ugyanez a futar egy 4T 50 es robogoba rakott tartosteszten sok kmt. Egy atlag sportmotor hasznalo hanyszor szurta volna magat tokon ezzel a tempoval?
Es sajnos az 50 ezres tartosteszteknel is ugyanez a futar egyszerre rakott sok kmt par motorba a szukos hatarido miatt. Azert sajnos, mert az atlag felhasznalo, nem budapest-munchen kozott hasznalja a motorjat, igy egy eltorzitott kopaskep lesz a vegere, amit hetkoznapi hasznalattal senki nem tud produkalni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112378 üzenetére
"Ez a motor szinte mindig a felső tartományban ment amikor használta"
Nah ez igy biztosan nem igaz. Ennyi kmt nem bir ki egy motor sem igy, ahogy irod.
Nem kell mindent elhinni, amit irnak az emberek a forumokon, epp ezert.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112382 üzenetére
Megalapozatlan allitas?
Miert nincs tele a hasznaltpiac 99es sportmotorokkal? Mert elesett az osszessel mindenki? Miert felnek a nagy km szamoktol? Miert van szukseg visszatekerni az orat, ha minden elmegy szazezer felett?Meg mindig nem fektettel ebbe sem energiat, es nem olvastal el egy 50 ezres tartosteszt utani szetszerelest. Ott szamok vannak, nem pedig haver haverjanak a fenykepe a km orarol, es melle egy allitas, hogy pedig o nyelezi.
Belathatod, hogy a hirdetes szovege eleg kontrasztos azzal, amit te irtal le hasznalat cimen annal a motornal. Valaki itt nem mond igazat.
Egyebkent nagyon orulok annak a fajta kritikus szemleletnek, ami neked most nem jon jol, hogy nem vakon beharapjak, amit ir barki, hanem azert gondolkodnak, kerdeseket tesznek fel, es ha nem olyan a valasz a kerdesre, akkor megy a megalapozatlan sztereotipiak koze.
En sok energiat fektettem a belso egesu motorok tanulmanyozasaba, de megforditanam a kerdest. Te mennyit, hogy ilyen allitasaid vannak? Hany blokkot szedtel szet? Hany szakmai cikket olvastal el, hany mitosznak mentel utana, hogy mekkora a valosagtartalma?
Hany ven gyoker szakinak tettel fel olyan kerdest, amit senki nem mert, es rugtad ossze vele a port, mert nem hitted el feltetlenul azt, amit mond?
Na tessek, mar megint gyokereztem, remelem nem lesz tobb 6 oras bannal. :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hogy ne megalapozatlanul allitsak dolgokat, megneztem a 2000 es evjaratu gsxr750 50 000 es tartostesztjet.
Ez az 50 000 km javareszt tura hasznalatban merul ki, nagyon keves palyazassal.Egy hetkoznapi, leginkabb tura felhasznalasnal 50e km utan a 141 loerobol maradt 127. Az osszes szelep tomitetlen volt, az osszes hengerben eros kompressziocsokkenes tortent. Pittingesedes a kipufogo veztengelyen.
Kavitacio nyomai a hajtorudcsapagyazason.A 6. sebesseg fogaskereke cseres.
A motor jon-megy, megall, ha nincs hozzanyulva, ki erezne meg azt a loerocsokkenest? Ha a 6. sebessegnek kicsit nagyobb hangja van, es nagyobb vibracio lep fel, melyik tulaj vetetne ki a blokkot a motorbol? Ez az eredmeny, most magyarorszagon, hetkoznapi embernek az ugynevezett hibatlan, gyari allapotu motor, ami mindig karban volt tartva, igy semmilyen meglepetes nem erheti az embert, ha egy ilyet vesz. Igaz?
A k5 os ezres gsxr viszont nagyon jol birta, ugyanilyen tura hasznalatnal (telen is hasznaltak, hoesesben)
Konnyu pittingesedes a vezermutengelyeken, huzasnyomok az olajpumpan, a hengerben, de semmi extra. Kopas alig van.
Megsem mondanam azt, hogy hozza sem kellett nyulni, mint ahogy azt sokan szoktak mondani egy motornal.
13 568 kmnel mindket kerekcsapagy csereje.
a kuplung kopo es femlamellak csereje.
18187 nel kormany nyakcsapagy csere.
30 es 36 000 kozott ujra nyakcsapagy csere, tomitetlenseg miatt szelepfedel csere, (ertsd, folyik az olaj belole) tomitessel, es kormanykapcsolo csere.A blokkja viszont tenyleg jo allapotban maradt, ebbe bele lehet rakni megegyszer ennyit, ugyanilyen hasznalattal.
A tovabbi tartostesztek nagyon vegyesek, van par sportmotor, ami ennyi km utan gtk kornyeki allapotba kerul. Van, amelyik egesz jol birja.
Valoszinuleg itt hatalmas kulonnseg van a haszalatban is, van amelyiket tobbszor viszik palyara, es nem csak turaznak vele.A 180 loeros 10 ev kornyeki sportmotorok siralmasak. Anyagi csod ennyi km utan nem ritka.
A 200 loeros ligaban nehanynal a fotengelycsapagyazas es hajtorudcsapagyazas mar cseres ilyenkor. Es tobb kuplungot is elfogyasztanak eddigre. De meglepoen jol birjak az effajta turazgatast.
A tiszta palyahasznalatnal pedig barmi elojohet. Nemet forumokat olvasva nagyon sok blokk konyokol. ha nem konyokolne, 5000 km alatt nem ritka a valto kukazasa.
Tehat semmi koze az effajta turazgatashoz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112389 üzenetére
Megint teljesen eletszerutlen helyzeteket olvasok. korbenezed a motort, ahelyett, hogy a km orat nezned. Rendben.
ezeket hogyan allapitod meg, amik csak szetszedes utan merhetoek? Ugy, hogy te, itt a topicban osszekevered a kondenzvizgozt az olaj fustjevel? Es egy keprol honnan allapitod meg, hogy hany km van abban a motorban? Egy keprol.Miutan konszenzusra jutotottal, eszedbe jut, hogy a haverodnak a tuonoja az egyfolytaban a felso tartomanyban van hasznalva, es ~70e km benne van, pedig az egyfolytaban utve van.
Megis milyen allapothoz viszonyitsak? :D
Tokeletesen kepviseled azt, hogy nem birod elviselni, hogy valami nem tart orokke.
Azert irtam le azt, ami egy 20 eves motornal elojohet, hogy legyunk tisztaban azokkal a kockazatokkal, amit a nyakaba vesz. Irtam, hogy nem mindegyik ilyen, irtam, hogy keves kmest ha kifog, az nem ilyen olcso lesz.Az 50e km utan jon-megy-megall egy motor, az nem azt jelenti hogy gyari, hibatlan. Ha cserelni kellene - csak tura temponal elhasznalodott - olyan alkatreszt, ami miatt a blokkott ki kell szedni, az a mai magyar piacon a te es sok elvtarsad velemenye szerint a "birja", vagy "hibatlan". Hiszen a motor megy. Minek kell hozzanyulni? Konkretan ezt irod le nekem, mikozben masoknal a karbantartas hianyat hozod fel, mint a fo problema.
Hengerfej levetel es szelepcsiszolas eszedbe nem jutna, hiszen beindul mindig.
Es nem mentunk bele a sportmotoroknal nem szokatlan palyahasznalatba.Egy ilyen idos motornal ezt varja az ember? Epp az ilyen velemenyek miatt mint a tied, nem ezt varja senki. Azt gondolnam, hogy hibatlan, gyari.
Vegyen ujat, vagy fiatalabbat? Irtam, hogy ha olcson akarod megoldani, meg lehet igy is, es a vegen a kukaba dobni.en sportmotort nem azert vennek, barmilyen idoset, hogy max 7000 ig forgassam, es elmenjek a matraba, otvennel, de kulonbozek vagyunk.
(Nem irtad le, hany blokkot szedtel szet)
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112395 üzenetére
Najo, kezd lakogyules alakot olteni ez.
Ez az a kockazat, amit az emberek altalaban elhesegetnek igy: gyari bontatlan blokk, hibatlan, birja. Ez egy kockazat. Termeszetesen nem huzod szet a blokkot a megvasarlas elott, szerintem ertetted, hogy a lenyeg itt most a kockazaton van, amit ranezesre nem tudsz megallapitani.
Mindegyik hasznalt motorodhoz ugy alltal, hogy barmikor tonkremehet, de vitatkozunk, hogy 100 ezret elmegy. Fantasztikus.
Amit problemasnak gondoltal... erre probaltam utalni, hogy az, hogy nem tudsz rola, es nem gondolod, hogy valami el van kopva a motorodban, az nem azt jelenti, hogy ez a problema nincs ott. Csak nem erzekeled egyelore.
Hagyal mar ezekkel a hany motorom volt kerdesekkel, ez milyen erv egy 50 ezres tartosteszt vegeredmenyeben?
Ettol fuggetlenul azok a szelepek a 750 esben nem fognak tomiteni, ha neked epp tobb motorod volt az eletedben.Jelenleg van 4 darab, ha a robogot is szamolhatjuk. Szorozd meg 2 vel a 6 ot, akkor kijon, hany motorom volt eddig.
Es a ketutemueket azonnal szet szoktam huzni, amint megveszem, ha 20- 30 eves, akkor is. Szoval ez nalam ebben az esetben eletszeru.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #112412 üzenetére
Gratula a gephez. a gazdasagi totalkar a blokk temahoz: egy sportmotornak a mas rendeltetese miatt mas a felepitese, mint egy a bol b be motornak. Ez ugy latom kicsit felrement, es mindenre rahuzzuk. Mas erossegu szeleprugok vannak benne, ami miatt hamarabb elveri a szelepet, szelepuleket, mint egy nem annyit forgo motor, mas a lendtomege a forgo alkatreszeknek, ami miatt azokon megjeleno nyomatekcsucsok jobban igenybevehetik a hajtaslancot, azon belul a draga kuplungkosar szegecseit pl, stb.
Karbi pucolas? Mit pucolnak azon vajon, ha mukodik minden megfeleloen, azt nem tudom :D
Az tok jo, hogy a szerelo rarakott egy masik rendszamot, mert az faszan buncselekmeny :D ha ezzel igy igazoltatnak es meg is allsz a rendornek, akkor jobb ha nincs rajta rendszam. Egy haverom felfuggesztettet kapott egy ilyen dologert :D
De minden jo, ha vegejoNem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen