-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #65638 üzenetére
Melyik szeme, milyen rugostag. Szilentes a szem? Egyertelmu miert nem jo ha kotyog. Nem szilentes, akkor szet fogja utni a csapot ahogy kotyog. Esetleg rugostag poziciotol fuggoen nagyobb jatek miatt nem tesz jot a kromszarnak sem. Pl mekem a tugorgo nagy jateka miatt uj kromszarat kellett vennem a rugostagba, mert befeszult az egesz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #65678 üzenetére
Nem ment szet. Hanem a kromszar megfeszult, a jatek miatt, es rendellenesen terhelodott.
A kromszar egyik fele le volt nyalva. Mivel itt nem kozepen van a rugostag, ahogy nagyon sok motornal, hiaba ugy latszik, es hiaba kozponti rugostag. Nem kellene elmeletileg semminek keresztbe allnia, de valahogy van akkora rugalmassaga a rendszernek - vagy gyartas soran nagy a tures - hogy igy kopik, talan a terheles iranya is valtozik (kopas alapjan) plane ha meg megnovekedett jatek van a rendszerben.
Ettol meg megy, es lehet hajtani, nem fog senkinek feltunni, hogy ragad, es nem ugy dolgozik, ahogy kellene, de kinek meg mi a jo, kinek mik az igenyei hasznalat soran. Ha mar kotyog, az utesszeru igenybevetel is mas, mintha teljesen passzos lenne, gyorsabban fog kopni, az biztos. Minden konstrukciofuggo, es nem utolso sorban hasznalatfuggo, igy sosem lehet egy egyseges elmeletet felallitani, ami minden motorra ervenyes.
Azt tartsuk szem elott, h ahogy kitolunk valamit egy szalonbol, ott minden egyes alkatresz, ami a motort alkotja egyre szarabb lesz. Bar sokan nem kepesek elfogadni ezt a tenyt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KisTé
tag
válasz
Teasüti #65886 üzenetére
Ez így már sokkal bővebb téma lenne, mert a bicajjal nem a főúton kell biztonságosan közlekedni hanem bringaúton meg a legmegfelelőbb utakon, aki belemegy minden fa..ságba az persze hogy fokozottan veszélynek van kitéve. Így kompletten én úgy értettem, hogy a Kerékpár toronymagasan a legbiztonságosabb közlekedési eszköz ha normálisan használjuk, ha úgy értette valaki, hogy folyamatosan főutakon akkor persze azonnal rájön az 5xös szorzó
Mindenkinek csak tanácsolni tudom, hogy motorozni is élvezettel és komoly koncentrálással, mindig az agyadban legyen, hogy mit tudsz csinálni a kezeddel meg a lábaddal és hidd el sosem lesz gond....csak ha szembe talál egy kamion, mert azt Valentino Rossi se védi ki ! NA ennyi !
-
Something_
őstag
válasz
Teasüti #65897 üzenetére
Ahhoz tekernem kell, hogy tudjam, hogy akadalyoznak olyan utakon, ahol nem lehet biztonsagosan elmenni mellettuk?
Masik: 50es robogokon is ki vagyok akadva, hogy rendszam nelkul resztvehetnek a forgalomban, a bringasnal sem ertem, hogy az autokkal teli utakon hogy lehetnek fent azonosito, visszapillanto es iranyjelzo nelkul.
Na mindegy, ez az en nyomorom, nem is ebbe a topikba tartozik.
(Habar ma is felbaszott egy, normalis tempoval megyek a buszsavban, elottem bringas, erre berantja a sav kozepebe a bringat, mert szar az ut es nem akar belemenni. Lett volna tukre, talan belenez. De ha jobban elemvagja magat vagy elutom a gcibe vagy elrantom a kormanyt es bele ugrok egy vagy tobb autoba)[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz
Teasüti #65928 üzenetére
Igen, egyetértek, lenne még mit tanulnunk! Nekem az tetszett Londonban mikor kint éltem egy rövid ideig, hogy van egy gyűjtő öböl a kereszteződéseknél, ahova az autósok mindenféle hőbörgés nélkül, szépen előre engedik a motorokat, robogókat, és még a bringások is tiszteletben vannak tartva akár az útszélén akár a buszsávban pilinszkáznak, mindenki figyelemmel van a másikra, és nyugodtan közlekednek!
Én személy szerint tisztelek minden biciklist, és próbálok úgy közlekedni, hogy ne jelentsek veszélyt rájuk. Nemhogy nem tartunk ott ahol pl. München - hogy minden sarkon bringatároló ami általában fel is van töltve, a járda fele a gyalogosoké a másikfele meg kb. mindenhol a bringásoké, és kb. a bringázás a közlekedés leginkább tisztelt formája - sajnos mi még ebből is visszafelé haladunk, lásd a Tarlós féle kezdeményezést..
De ez van, mi imádunk autóban ücsörögni, mert a gyaloglás, vagy a bringa az milyen gáz! Van olyan ismerősöm, aki kertesházas övezetben lakott, kb 800m-re autóval járt dolgozni! Mondom mire kiállsz a garázsból meg bezársz addig gyalog már ott is vagy.. De nem értette, hogy mit akarok mondani.
ON: Hétvégére javult az előrejelzés, már nem nagyon ír záporokat, és 23-25C körül várható, úgyhogy lehet menni motorozni!!!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #65928 üzenetére
nem tudom honnan fejlodtek vissza a nemetek, de sokkal jobbnak nem mondanam itt a helyzetet. nyugodtabbnak nyugodtabb, ami egyertelmuen jobb a lelkemnek. pl nem lesz az autopalyan azonnal a seggedbe egy x5 - vagy ha igen, nagyon ritkan tol - valoszinuleg azert, mert azt is buntetik, nem ugy, mint nalunk. ellenben. kiengedni autoutra? azt nem tudnak. zippzar? nem ismerik. autopalyan epitkezes, 80 as korlatozotabla - tobben 90-100 al mennek, en betartom, mert nem szeretnek fizetni. majd miutan korlatozasmentes szakasz jon, felgyorsitanak 110-120 ra. ellenben a korlatozasnal fel vannak haborodva, hogy lassan mesz. miutan megelozod oket, eszukbe jut, hogy itt mar lehet menni... mindenkepp meg akarjak magukat kuratni birsaggal, szerintem ez lesz a megoldas.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz
Teasüti #66045 üzenetére
Igen, arra akartam utalni, hogy egy haldokló akkura ekkora teher meghúzhatja annyira, hogy már nem is tekeri meg az önindítót.
Az akku negatív lába és a motor negatív saruja közé betettem a multiméteremet. Ráindítani ugye nem mertem mert az indító áramot nem bírta volna ki, de nem is lényeg. A töltés is 13.7-14.2v között táncol. Ha már ott voltam azt is mértem.
Persze ez kora reggel volt, azóta sok mindenen túl vagyok én is az új gumi is meg úgy minden. Kivel találkoztam innen? Sötét gixer? Valaki az átlagnál is jobba csápolt. Kétlem, hogy örült volna nekem valaki.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz
Teasüti #66176 üzenetére
Én se értem. Ha nem mondják rá h tk, akkor én is a gyári szervizbe vinném. Könyörgöm, azért van a biztositó, h kifizessék! Persze nem szivesen fizetnek, de itt van rendőri jegyzözkönyv ugyh nem fognak akadékoskodni annyira. És sokáig nem lesz motor belőle.. De akármilyen drága a szerviz ki kell fizetni, a motor már igy is veszteni fog az értékéből, mert törött lesz.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Teasüti #66184 üzenetére
Egy dugóban araszolok, nem tudom részletezni, de az "avultatás" címszó alatt van az eb elföldelve. Ha eldőlsz egy 10 éves motorral és eltörik a váltókarod, akkor egy 10 éves, használt alkatrészben keletkezett kár, a szervíz viszont egy újról adja az ajánlatot. Tehát, ezzel emelkedne a motor értéke, amit levonnak a kárértékből. Fincsi?
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #66244 üzenetére
Nem kene szamottevonek lennie, de nagyon vegyes a kep. Futott garazsban is lattam rozsdasodo tankot, es megkotlott karbit. Bar nalam csak kint a szabadban kurta szet a fuvokat, mig futetlen garazsban nem.
Fogalmam sincs mitol van ekkora kulonbseg. Lehet e10 benzin, vagy a megengedettnel tobb etanol az e5 ben, vagy valamilyen mas tenyezo, amirol nem tudunk.Milyen uzemanyagszint? Uszoszintre gondolsz? Kimerted atlatszo csovel?
Hidegen lehet feher a fust, azzal nincs baj.
Hidegen fulladozhat. Uzemmelegen nem kene.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Teasüti #66804 üzenetére
Volt olyan guri,hogy egy nap a kolléga 3db macskát csapott el.. Motor-macska 3-0. Sok mindentől függ/het, hogy mész tovább vagy elesel. Miért érdekel ilyen szitu, amikor jobbik esetben fel sem tudsz készülni rá?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Teasüti #66804 üzenetére
Nekem egyszer sikerült egy macskán átmennem ETZ-vel. Gyagya cicmic megijedt a hangjától és ahelyett, hogy elfutott volna az ellenkező irányba, a motor felé kezdett rohanni. Az első kerék átment rajta, és kilökődött oldalra. Ezután megrázta magát és halál nyugodtan elsétált.
Szerk.: Egy nagyobb testű kutyával is volt dolgom. Az elsőkeréknek futott neki oldalról, elvesztettem az egyensúlyt. Pár horzsolás és nagyjából 15k forint kár lett belőle.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz
Teasüti #66804 üzenetére
Nemrég egy tapasztalt motorostól azt a tanácsot hallottam, hogy róka méretig meg lehet úszni, afölött inkább javasolt megpróbálkozni a kikerüléssel.
tboldi!
A cicus viszont már csak 8 élettel sétált tova.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #66822 üzenetére
Majd utána elkezdtem gondolkodni, hogy ha csattan a motoron, akkor én is csattanok vajon?
Vhogy mindig rossz döntéseket hozok. Mások defenzíven vezetnek, nekem vhogy sosem a fékezés az azonnali reakcióm.
Alárendeltnél is ha látom, hogy ki akar jönni vki elém, az elvárt reakció az volna, hogy intenzív fékezés. Na nekem vhogy ez nem akaródzik. Felfogom a helyzetet, de nem szólal meg a vészharang a fejemben, hanem csak figyelem az eseményeket tovább haladva és előbb kezdek el menekülő utat keresni, minthogy inkább fékeznék. Nem tudom hogy lehet erre tréningezni... Sztem hibásak a reakcióim.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz
Teasüti #67067 üzenetére
"Nekem azt tanították, hogy négy ujjal fékezünk és nem pihentetjük rajta a kezünk, csak ha (dinomen) helyzet van."
Hány ujjal fékezünk ez egyéni preferencia. Nincs olyan hogy mi a jó. Én közúton és a hring célengyenes végén is 1 ujjal fékeztem mindíg. Pedig a gixxereken annyira nincs annyira atom fék. Közúton pedig a fékező 1 ujjam rajta van szinte mindíg a fékkaron.
-
mm89
őstag
válasz
Teasüti #67070 üzenetére
Igen. Legalábbis én meg soha nem mentem úgy sehova, hogy mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel mentem volna. Lehetetlen. Motorral meg főleg.
Új gumi téma :
Az sv-re amikor megvettem az új gumikat (dunlop sportsmart 2) azt éreztem, hogy magától dől a kanyarban, iszonyat jó volt! Most a Z - n kéne cserélni, de sajnos nincs rá keret.. Az első még bőven jó, a hátsó akkor a közepe van kikockásodva. Mégis párban fogom cserélni. Egyébként nem régi gumik, ha jól rémlik, 2013 év végiek.
Nagyon jó lenne lecsapni az r17 pirelli - dainese akcióra,de nem fog összejönni...Aztán új gumikkal két furcsa dolog van számomra :
1. A csúszkálás amíg be nem kopik
2. A látvány, hogy szőrös az oldala és az a gusztustalan majrécsík(nyugi, nem utcán daráltatom a szélét)
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Lipton
őstag
válasz
Teasüti #67074 üzenetére
Alapban a kozlekedes ritmusa sok esetben mar a megengedett hatar felett van. Te tenyleg minden 50/40/30-as tablanal valoban annyival mesz? Mindig minden zebrat, vasuti atjarot, stb. A szabaly szerint kozelited meg? Amennyiben nem, onnan mar csak szubjektiv, hogy ki mennyivel megy gyorsabban (persze nem mindegy, hogy +5 vagy 50).
Motorral a szelsoseges tulajdonsagok miatt ez meg nehezebb.
A szemelyes tapasztalat az, hogy lenyegeben senki nem tartja be a korlatozasokat, a mertek persze nagy kulonbsegeket mutat.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #67074 üzenetére
Először én is így próbáltam, lehetetlen így betartani.
Nálam ami bevált az SV650-en, lendületes, de szabályos közlekedésre:
-Induláskor egyesben 5000-ig kipörget, vált
-Kettesben 5000-ig kipörget (5000-nél kezd hangosodni, könnyű észrevenni), vált
-3-as, és szigorúan tartja a fordulatot.
És most ha ránézel a mutatóra (és mindent jól csináltál), épp 50-el mész, kellemes fordulatszámmal.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Teasüti #67081 üzenetére
Én csak nagyon picit hajtok gyorsan lakott területen: óra sz. 60 km/h-t (GPS 55-56) igyekszem tartani, mert a GS-nél ez a legkisebb sebesség, amivel 4.-ben rángatásmentesen tudok haladni. A záróvonalat viszont mindig-mindenütt tisztelem, nem vagyok hajlandó rajta kerülni vagy előzni. Akkor sem, ha 2 km hosszú. Lehet körberöhögni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #67082 üzenetére
Enyémen is van...
Csak mikor ránézek, most még csak 30, mehet még, következő rápillantásnál meg már 70-80-at mutat, az meg városban már gáz 50 helyett.
A leírt módszer viszont még nem hagyot cserben.(#67085) Gaboman: A hiányzó láncszem a váltó. Azzal csak az én táblázatom kalkulál.
-
mrhero
tag
válasz
Teasüti #67067 üzenetére
Imádom a szőrszálhasogatást... Egy rövidebb fékkart persze hogy nem húzunk öt ujjal. De ha már a kákán is csomót keresünk nem a féktől, hanem a fékkkartól függ.
Nálunk jóval nagyobb motoros tapasztalattal bíró emberektől származnak az előbb felsoroltak. Kicsit meredeknek érzem kijelenteni akármelyikre is, hogy baromság. Kinek mi a preferenciája. Amennyiben nem tudod a gázkart kezelni ha néhány ujjad a fékkaron van, nem azt jelenti, hogy nem lehet. Lásd: rev. match
-
mm89
őstag
válasz
Teasüti #67074 üzenetére
Ennyi erővel mehetnék gyalog vagy busszal... Motorral azért megy az ember, mert
1. Gyorsabb
2. Élvezetes
Na én, mivel nem napi közlekedésre használom, hanem hobbiként tekintek rá, ezért ezt a két érvet össze is rakom. A sebességet úgy választom hogy biztonságos legyen. Ha az üres úton a kocsik között kilőve, lámpától lámpáig tartó sprint alkalmával felváltok 2-be akkor már van hogy nem húzom tovább (100-120 talán?)
Ha viszont olyan helyen megyek ahol bambák az emberek gyerek, kutya ilyesmi veszélyek leselkednek akkor persze igyekszem ez alatt maradni
Volt már rá példa, hogy főúton utólértünk egy zöld pathfindert (belül kék volt), de mivel csak 120-al araszolt, ezért megelőztem. Később vettem észre, hogy a haver nem követett. (pedig ő se szokott lemaradni, ha van hely akkor a második fokozatot egykeréken viszi, hogy ne kopjon az eleje, az 200 nál szabályoz - így könnyebben kibír két hátsót az első gumi) Mint kiderült elkezdtek villogni meg mutogattak hátra neki hogy meg ne próbálja
(még szerencse, hogy 2 kiló felett viszonylag gyorsan összemennek a dolgok a tükörben így én nem is tudtam hogy ők ellenzik az előzést...
Jah és nem egyszer mentem már olyan társaságban akik között én voltam a kézifék, csak hogy a helyi szóhasználatnál maradjak.
Egyébiránt szívesebben megyek pályázni, csak mostanság se időm, se pénzem rá...ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Teasüti #67084 üzenetére
Azért lehet ezt ésszel is....
11 éve van jogsim 7 éve motor.
Vezetek is folyamatosan mindkettőt.
Még soha nem fizettem büntetést. Semmiért!
Nem vagyok a gyorshajtás mintapéldája, de hazudok ha azt mondom hogy nem megyek trafilövés határ felett olykor olykor. Főleg a vfr-el...
Egyszerűen ésszel kell csinálni, sokáig azt hittem csak szerencsém van, de rájöttem hogy egyszerűen felelősségteljesen szabad csak gyorshajtani.
Sokszor pedig nem véletlen van kint egy korlátozó tábla, ilyenkor mindig lassítok. Ill. a szemben útszélen álló akármilyen autó láttán lassítok ha gyanús. A telepítetteket meg tudom hol vannak. Trafihunterrel megnézem sokszor mielőtt megyek, tudom az útvonalat és leellenőrzöm. Ennyi.A záróvonal, balrakanyarodósáv, forgalom elöl elzárt terület pedig nálam is szent, ezeket mindig betartom. Sokszor le is maradok miatta, de rengeteg csúnya balesetet láttam már ezek be nem tartása miatt...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
kcsa
veterán
válasz
Teasüti #67479 üzenetére
Csak impulzusjeleket adnak (az a bizonyos recézett cucc a féktárcsán belül), ezt számolja az elektronika, és ezt osztja/szorozza a megfelelő eredmény eléréséhez.
szerk.: így működik a SpeedoHealer is a sebesség jeladónál, a beállított értéknek megfelelően szorozza/osztja a kapott jelet, és az eredményt továbbítja a műszerfal felé.
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
-
Horvi
őstag
válasz
Teasüti #70109 üzenetére
Ez a kezdőnek nagy-e a 750-s 1000-s, ez szerintem fejben dől el. Ahogy egyik haver is mondta a kis simsonnal is csúnyán össze tudod magad törni.
Én is egy 750-t vettem kezdő motornak és egy pillanatig sem bántam meg.Az hogy elmész és megnézed tény, hogy nem látsz majd bele a motor belsejébe de sok mindent ki lehet szúrni amit képről szinte biztos, hogy nem így mindenképpen érdemes elmenni megnézni és felülni rá.
Képről nem derül ki pl, hogy kényelmes-e neked az ülése, jó-e az ülőpozíció leér-e rendesen a lábad stb stb.Az, hogy lopott-e meg leellenőrizhető.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #70109 üzenetére
5000km tapasztalattal szerintem simán megvehető az ereje felől, nem egy erőgép, csak nagy ccm, és nyomatékos. Nagyon korrekt kis gép amúgy, ezerszer inkább venném ezt a típust, mint mondjuk egy er6-ot.
Elnézést az er6 tulajoktól.Az állapot meg passz, meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
-
Xaels
félisten
válasz
Teasüti #70112 üzenetére
Na inkább visszaszívom amire gondoltam elsőre. Ha ennyire fosol vegyél valami Vespát igaz azzal is nyomatékcsúcson fogsz közlekedni
(#70113) -Mike-
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!