-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #57618 üzenetére
Köszi!
Közben hazaértem én is. Nálam éppen 600km-t mutatott a műszer érkezéskor.
Nekem a hátam és lábam/hátsófelem fáradt el nagyon. Tanulság: egy téli motorosnadrág + "szakszerű" aláöltözővel és hátizsák helyett csomaghálóval ez nagyban enyhíthető lett volna.
De így is nagyon élveztem a túrát. -
HSM
félisten
válasz V.Stryker #57644 üzenetére
Nekem a Wintex téli kesztyűm, amiben túrázni is voltam, az kívül Hipora membrános, belül 3M Thinsulate bélésű. Ez a kombináció nekem az SV-n, amin kicsit véd a fejidom is a széltől (ez fontos), olyan bő 5 fokig jó, és max 15 fok, amiben nem öngyullad a kezed benne. Az alatt szerintem csak a zsák segít. A túrán végig komfortos volt, bár volt egy hidegebb rész, ahol azért minimálisan fázott benne a kezem, reggel mikor felértünk a hegyekbe, szerintem akkor 6-8 fok lehetett és ugye a tempót se sajnáltuk.
Ami még nagyon fontos, legyen hosszú szára és jól zárjon, mert különben bemegy alá kis szél, és megfagy a csuklód.
(#57646) polimorf: Ugyan élesben nem próbáltam, de ezekben a kesztyűkben is kívülről fázik át az ember keze/ujjai, nem belülről. Biztos segít a markolatfűtés, de azért egy jó kesztyű nélkül nem tudom, mennyit segítene magában....
No, meg hiába belül jó, ha kívülről meg megfáznak az ízületek, az se jó móka.(#57653) Xaels: Igen, ezek ennyit bírnak. Főleg nálad hogy full szabadon van a szélben a kezed.
-
HSM
félisten
Sajnos nem annyira volt most praktikus mozogni, mivel ilyen hidegben ha sokat mocorgok akkor elmásznak a ruhák, és a legkisebb lyukon is egyből betör a hideg. Nyilván ez a helyzet is egy fokkal jobb lenne, ha lenne felcipzárazható motoros nadrágom, és a motoros csizmámban mentem volna, amibe betűrhető a nadrág. Ezt most így adta ki. Mondjuk a motoros kabátom így is fel tud kicsit csúszni a kezem és a derekamon, és akkor máris fázik a csuklóm meg a hátam... Na mindegy...
Nem tudom, mit jelent pontosan a "cövek túra motoros", én szoktam dülöngélni a nyeregben, hol befelé, hol kifelé, ahogy a helyzet megkívánja. Viszont kiülni tényleg nem szoktam, az SV-n nem igazán van rá szükség, úgy viszont sokkal inkább a hátrányai jönnek elő a póznak, pl. hogy nem lehet belőle olyan hamar irányt változtani. Egy GSXR-en tényleg ki KELL ülni egy nagyobb döntéshez, az SV-n erre nincs szükség.
Én jól elvoltam a Cordura motoros kabát+Thermo bélés+vastag gyapjú pulcsi+vastag póló kombinációban, alul meg vastag mackó, és rajta vastag téli farmer. No, meg táli kesztyű, dupla zokni, egyik atomvastag téli, +sál +maszk a sisak alá. Főleg egy hosszú túrán azért nagyon észnél kell lenni, mert egy rossz választás, és csontig fagy a szerencsétlen motoros. Így vittem magammal mégegy garbót+zoknit+aláöltöző nadrágot, nehogy baj legyen, de szerencsére ezekre már nem volt szükség.
-
HSM
félisten
Enyém se éppen egy olcsó darab volt, ha jól emlékszem kifutóan volt 15K körül. Mondjuk jó is.
A vékony tépőzára nagy marhaság, hogy nem alulra tették, amúgy meg vagyok vele elégedve. Elég sokat használom, 3. szezonja és még tök jó állapotban van.(#57660) bob.zxr: Nem tűnik rossz ötletnek ez a 3 ujjas. Bár nekem már van megfelelő téli kesztyűm, de majd ha újat veszek, meglesek ilyet is.
A jajjgatásra csak azt tudom írni, saját tapasztalat. Voltam most idén a 2014-es GSXR1000-et tesztelni, és bizony sokkal nagyobb meló volt kanyarban bedönteni, mint az SV-t. Az SV-nél soha nem volt gond pl. körforgalomban brutálisan dönteni "nyeregben ülősen", a GSXR-el jóval küzdelmesebb volt akár csak a bekanyarodáshoz elegendő mértékben bedönteni. Az SV-nél szinte csak rágondolok, és dől, a GSXR-en ennél sokkal több kellett. Pedig ugyanúgy próbáltam, ugyanabban a tempóban. Érdekes, hogy kisebb irányváltoztatásokkor ebből nem érződött semmi, csak amikor jobban meg akartam dönteni.
Amúgy a biztonság kedvéért végigmentem a tesztútvonalon közvetlen a tesztelés után az SV-vel is, és ugyanúgy dőlt a kanyarokban, ahogy megszoktam, szval nem bennem volt a hiba. Viszont erőben még biciglinek sem érződött a nagyvas után, kétszer is spontán tiltásig forgattam utána, és még meg is lepődtem, jé, ez csak eddig megy?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57664 üzenetére
Hát nem tudom, ehhez igazából én nem értek. Csak feltételezni tudom, hogy egy Suzuki tesztnapon azért nem raknak ki nagyon rosszul beállíott motort tesztvezetni.
Amúgy a futómű nagyon jó benyomást tett rám, amellett, hogy százszor stabilabban tartotta az utat, mint az SV-é, nem is volt kényelmetlenebb, sőt. Fékezni is olyanokat lehetett vele, hogy az félelmetes, és nem lett búvár kund a motor közben, mint ahogy az SV szokott.
Vezetni amúgy nem volt nehéz (nyilván azért sokkal jobban résen kellett lenni), egyedül a picit mélyebb döntések nem mentek izzadásmentesen valamiért. -
HSM
félisten
válasz StoneBridge #57666 üzenetére
Nem veszem támadásnak, de ez nem így volt. Amiben nem bízok meg motor, az a saját SV-m. Bármilyen furán is hangzik. Ugyanis nyeklik/nyaklik az első utómű durvább erőhatásokra, rosszul tartja az úton a kereket, fékezésre nagyot merül, úthibán se tart túl jól.... Egyszerű olcsó sporttúra cucc, ennyit tud. Ezenkívül a gumija is elég gyenge muzsika, a gyári bakelit keménységű hosszú élettartamú túragumija van rajta...
Ehhez képest a GSXR maga volt a gyönyör, atom stabil, az utat feszesen tartó futómű, tapadós sportgumik, atom erős brutális fékek... Az első 3 perc után már megvolt a bizalom... Remegésnek nálam nyoma sem volt, ámulás volt és tömény adrenalinbomba.
A kesztyűt a Kelomotor-nál vettem, elvileg kifutó modell volt akciósan, durván 3 éve. Most úgy látom már nincs, ez van csak hasonló: [link]. Bár ez szemre egyszerűbb konstrukciónak tűnik azért.
(#57668) .mf: Én betudtam a másmilyen építésnek. Gondoltam is magamban, már értem, miért ülnek ki sportgépeken olyan nagyon a pilóták durvább kanyarokban. Mivel az SV remekül dől kiülés nélkül is, így számomra kicsit fura is volt az a nagy kiülősdi, míg ki nem próbáltam a GSXR-t.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Újkora óta ilyen sajnos. Szerintem ez a technika ennyit tud, más motorok hasonló futóműve sem jobb. Gondolkozom is rajta, hogy majd idővel a cserélem valami komolyabbra.
A gumicsere megfordult a fejemben, de sajnálnék egy 50%-os gumit kidobni, még ha kicsit gyenge is. Nem olcsó dolog sajnos. Inkább kicsit óvatosabban megyek vele. Majd cserélem valami jobbra, ha elkopott.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem inkább kisebb viszkozitású kéne. Nekem túlcsillapítottnak tűnik, miközben a rugó is gyengusz, fékezésnél úgy beül, mint a huzat, miközben a GSXR-en kétszerolyan erős fékezésre sem merült akkorát. A nagyobb úthibákat meg nem mozogja ki, hanem üt, pedig nem felüt, csak a csillapítás nem enegedi.
Szerintem ez ennyit tud. Annyira borzalmasan nem rossz amúgy a gumi, szóval életveszélyesnek nem mondanám, pl. a V.Strykerékkel is tudtam tartani a tempót, és nem nagyon akart kimászni alólam.(#57676) .mf: Igen, ez tök jogos. Ugyanakkor a kikanayarodó furgon/gyalogos/őz ellen kellene egy jobb első futómű is, esetleg jobb fékkel, mert azon is legalább annyi fékutat tudok bukni, mint a gumin. Igyekszem az ilyen jellegű hiányosságokat előrelátással, óvatossággal, és indokolt esetben csökkentett sebességgel kompenzálni. Eddig mondjuk sikerült, 3 szezont és 9K km-t lehúztam már rajtuk baleset nélkül.
Telóolaj nem volt még cserélve, szval az is 3 szezon+9k km. A tavaly év végi szervízen még azt mondta a szerelő forma, hogy nem kell még cserélni. Igazából még jobb is mostanában, mint újkorában volt. De amúgy lassan aktuális lesz a csere.
A következő gumi nekem is valami jobb lesz, nagyon szimpatizálok a Michelin Pilot Power 3-assal, de csaábító a Pilot Road 4 is, bár azon szerintem kicsit túltolták az eső-módot, viszont bejövős, hogy jóval tartósabb.
Rugócserére már nem akarok költeni, inkább spórolok egy erősebb teleszkópra, és cserélem majd egyben az egészet. Mindenképpen állítható "cartridge fork"-ot szeretnék rá a gyári "damping rod fork" helyett.
Azzal az úszónyerges fékek helyett is kapnék egy jobbat. De ez már sajnos elég zsebbenyúlós projekt...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57764 üzenetére
Az "vicces" táv... Addig el sem helyezkedsz rendesen a nyeregben. Nem gondoltam volna, hogy ekkora mákom volt a Harmatis megnyitós tesztnappal, ott 27km-t mehettem a GSXR1000-el, remek útvonalon... Az nagyon király volt.
-
HSM
félisten
válasz canniball #57801 üzenetére
Igazából ez a két opció van.
Vagy naked bike és telibe szél, és akkor a levegő ér mindenhol, de sehol túlzottan, vagy a plexi/idom, ahol a szél el van terelve, de éppen ezért valahol elkapja a sisakod és hangosabb lesz, ha csak nem bújsz be az örvény alá. [link] Sajnos nekem az idomos SV-n is ez van, kis tempónál, olyan 60-70-ig minden szép minden jó, a mellkasom védi, és a fejem is megússza a szél fő vonalát, de afelett én is telibe kapom a sisakra. Igaz, magas vagyok és gyári kis plexi. Mondjuk városi tempóhoz jó, túrához meg ott a füldugó, ami tempóhoz amúgysem árt.
+1 opció venni valami gigantikus batárnagy plexit, ami teljesen eltakar, de azokkal azért vannak fenntartásaim... [link] -
HSM
félisten
válasz baboss #57895 üzenetére
No igen. Mondjuk a legnagyobb lemaradásom az a szél jóvoltából elszabaduló sálamnak volt köszönhető, amely vészhelyzet orvoslása azonnali megállást kívánt, és sajnos bélelt téli kesztyűben korántsem triviális feladat egy sálat visszatenni a helyére, hogy utána ott is maradjon. Szval bénáztam egy sort, na.
No, meg a végén a szerpentinen sikerült még jól lmearadnom, ahol Ti még pont elfértetek, de én már későn kapcsoltam, aztán már csak kanyar kanyar után, és sehol nem volt hely biztonságosan előzni. De amúgy ha jól láttam, ott ti is megszívtátok, végig láttalak titeket, ugyanúgy vonatoztatok a kocsik után, csak párszáz méterrel előttem.
És ahogy bob.zxr is írta, tényleg az dícséretes, hogy figyeltél, és számítottál a veszélyre, és így el tudtad kerülni.
Ja, és kesztyű... Ha télire veszed, akkor valami bélelt kéne. A sima kesztyűt hamar átfújja a szél, és átfagy benne kezed. Az enyém. pl. 3M Thinsulate béléses, ez elég elterjedt és jó.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #57928 üzenetére
Az S-es nekem is tetszik. Nem lehet rossz a K5 GSXR áthangolt blokkjával. Fék, futómű, váz sem tűnik rossznak.
-
HSM
félisten
válasz baboss #57956 üzenetére
Jó, hát persze, de nem a kamera volt a lényeg. Van belőle az AS20, azt 30 rugó körül szórták nem olyan rég. Persze, a képminősége szerintem nem éri el az SJ4000-ét.
Amúgy ezekkel is tuti meg lehet csinálni egy tépőzáras rögzítést, csak meg kell okosan álmodni. Pl. [link]
Meg egy sisak oldalára rögzítőset is láttam valakitől, de a link már nincs meg.
Az SJ4000-ekkel nem szoktak vacakolni, mert elvileg van hozzá gyárilag ragasztós rögzítő, ami egyből mehet a sisak oldalára. Mondjuk az alá is mehet a tépőzár, ha elég nagy a felület, hogy megfogja.(#57958) .mf: Azt kell, hogy mondjam, hatalmas mákod volt, hogy nem lett nagyobb baj. Szerencsére.
Nem szabad vakon vezetni, az kész orosz rulett. Gondolom, most már Te is látod....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57960 üzenetére
Azt írta a fórumtárs, hogy "Utolértem egy alig-kivilágított mezőgazdasági lassú járművet éjszaka -- mire észrevettem, már túl késő volt.", amiből én arra gondoltam, hogy túl gyorsan ment, és így nem volt már elég ideje lefékezni, mielőtt megtörtént volna a baj. A KRESZ-ben azt nevezik vakvezetésnek, amikor a gépjárművezető által belátott út rövidebb, mint a féktávolság. A leírás alapján itt pontosan ez történt.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
Igen, azért is írtam, hogy oltári mák, hogy így egyben maradtál.
Tudom, milyen este sötétben, hidegben, esőben menni többszáz km-t. Volt már benne részem, esőruha nélkül, ráadásul, csak simán motoros ruhában.
Ebben az egészben csak az a nagyon rossz, hogy így bukta a kár, ami keletkezett a motorban, ha jól gondolom. Az pedig nem kevés... Amiket írtál, teljesen GTK....
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57971 üzenetére
Kora reggel, amikor hajnalodik, olyankor én is szeretek. De este, sötétben már nem. Engem nagyon frusztrál, hogy nem látok nagyon előre, és még ha lassan is megyek, nem érzem magam biztonságban.
Pedig az SV650S-en igazán semmi panaszom nem lehet a világításra, a 2db 55/60W-os izzó elég komoly fényt produkál előre motoros viszonylatban, mivel mindkettő megy egyszerre, nem félszeműzik.Városban amúgy, ahol van közvilágítás még elmegy, de a senkiföldjén a töksötétben már necces szerintem.
(#57980) bogyo112: Jó, de a pákád nem is két markolatnyi felületen csinál 400 fokot.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57986 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy a dupla H4-et lekörözi.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57991 üzenetére
Egyébként én is. Más dolog, hogy nem biztos, hogy egyet is fogok érteni velük.
-
HSM
félisten
Ez még a "legszerencsésebb" baleset, ha sem az egészségedet, sem a malacperselyt nem tette tönkre.
Talán azzal tudlak vigasztalni, hogy a motor csak egy eszköz a motorozáshoz. A közös szép emlékek megmaradnak, később pedig egy új eszköz nyergében újabbakkal gyarapíthatod őket.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz baboss #58011 üzenetére
Ebay. Én egy LM2596-es kínai cuccal próbálkoztam, a próbanyákon gyorsban összerakott 1A-es 5V töltővel összekötve vígan feltöltötte a 2500mAh-es Li-ion akkum egy 12-14V-os tápról.
Nyilván kell egy multiméter beállítani a kimeneti feszültséget állító potmétert meg páka összeraknia dolgokat.
Ez pl. olyan: [link].
Kapni olyat is, amin gyárilag rajta van az USB, pl. ez [link], de ezeket egyáltalán nem ismerem, jók-e, azt se nagyon látni, milyen csip van rajtuk, vagy hogy van megoldva a kapcsolás, erre csak azt tudom mondani, hogy van ilyen is, ezzel nincs tapasztalatom. Én magamnak az elsőt vettem, hogy építek majd belőle egy USB-s kimenetet a járgányba, csak sajnos idő hiányában most áll a projekt.
Nyilván megfelelően kell bekötni, gondolok itt valami kapcsolóra rá, biztosítékra, ilyesmikre, ezek filléres tételek egy elektronikai boltban.(#58012) baboss: Igen, kéne ez is. Ami van USB portod, azzal csak az a gond, hogy ha jól emlékszem a tabletet is alig bírja el. Ha még mellé rá akarsz kötni egy akksit is töltődni az nem biztos, hogy jó lesz.
(#58013) V.Stryker: Méhviaszos ápoló van nekem is, mondjuk az Briston márka. Én tisztítás után bekenem vele bőségesen, rajta hagyom állni 1-2 napig, és a felesleget papírtörlővel letörlöm használat előtt. Eddig bevált.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #58070 üzenetére
Na jó, de ma meleg volt... 17 fok volt, mikor mentem? Azt írtam is neked, hogy 15 fok alatt belerohadsz az ilyen meleg téli kesztyűbe... [link]
Persze, rajtam is az volt ma, de 100X jobb kicsit belerohadni, mintha átfagy a kezed csontig. Jól fog jönni ez a meleg majd ha 5-10 fokok lesznek. Fokban nem sok difi, hűtőhatásban annál inkább.
A motorkezelést amúgy hamar meg lehet benne szokni. Nekem nem sokkal vastagabb a Wintex a nyári Dainese-nál, nekem mindkettő brutál suta a kerékpáros kesztyűmhöz képest, amit néha ritkán felveszek motorzni is.(#58071) bigdady: Óvatosan csináld, ne nyírd ki a menetet... Nekem a robogómon volt az előző tulaj által kinyírva az egyik menet, nem is ment bele a tükör.
Mondjuk legrosszabb esetben lehet tud bele vágni hozzáértő új menetet.... Erről nincs tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #58093 üzenetére
Én délután 4-kor indultam hazafelé, akkor még dög meleg volt a városban októberi időponthoz képest. Még a pulóverem sem vettem fel a termobéléses motoros kabát alá, csak egy vékony garbót, és még így is atom szétizzadtam magam az alig 20 perces távon, főleg a téli kesztyűmben.
Este már azért jóval hidegebb lehetett. Sajnos jövőhéttől jön a hideg, azt mondják. Mondjuk november végéig ki szoktam húzni motoron, most sem szeretném hamarabb letenni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #58105 üzenetére
Úristen, esés! ESÉS!
És ha épp az esés ment meg a komolyabb bajtól? Lásd highside vs. lowside....
Vagy .mf esetét a közelmúltból... #57968 Ha ABS-el nem tudja lefektetni a motort és nyíl egyenesen álló motorral rongyol bele az utánfutóba, már lehet nem tudnánk vele beszélni....Nincs bajom azzal, ha ajánlod az ABS-t, de ez az "első alkalommal visszahozza az árát" duma erősen felhúz. Ez olyan, mintha csak és kizárólag előnyei lennének a cuccnak, mindenféle hátrány vagy kockázat nélkül. Ez így nagyon demagóg.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58109 üzenetére
Ahol én voltam vezetéstechnikán ott 50-ről vészfékeztünk. Semmi extra, én óra szerint 55-el is megcsináltam, semmi gond nem volt vele. Az életben is többször kellett 50-60-as tempóról vészfékezzek és nem volt vele gond. Olyan is volt, hogy túlfékeztem az elsőt vagy a hátsót, és akkor sem végeztem az oldalamon. Egyébként nem is ez a lényeg. De ha már leírjuk, hogy van hátránya is, nem csak előnye az nekem már oké a lelki békémhez, nem vágyok Mr. ABS lenni.
(#58112) Feree13: Ne csináljunk bohócot egymásból. Volt lehetőségem megtapasztalni az ABS-ek előnyeit és hátrányait is, de nem fogom újra leírni, akit érdekel megtalálja úgyis a topikban.
Én magamnak inkább maradok ABS nélkül és gyúrok a jobb vezetéstechnikára, fékekre, gumikra, futóműre. Ugyanakkor mivel életek múlhatnak az ABS meglétén vagy hiányán én nem veszem a bátorságot másoknak bármit is ajánlani a témában. Ezért is húz fel, ha valahol csak az előnyök vannak emlegetve. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie és utána magának vállalnia a felelősséget a döntése következményeiért.Béke!
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58114 üzenetére
Dehogy, egyetértek az oktatóddal. " No ABS motorokkal sokan elesnének ott és akkor."
Magam is látom, sokszor többszázezret futott, magukat tapasztalt motorosoknak tartó egyének is néha mondanak/csinálnak olyanokat, hogy csak lesek (nem pozitív értelemben). Ezért nem is az alapján ítélem meg a másik motoros tudását, hány km-t fut le évente...
Szóval szerintem ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, akar-e ABS-t vagy sem. Azért mert sokan bénák és 50-el pofára esnének ABS nélkül, attól még nem helyes ezt mindenkire válogatás nélkül ráhúzni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére
Ez mind fejtegetés. Igen, elméletileg reálisnak tűnik, hogy gyors fék, aztán kikerülés, de ha annyira közel van a dolog, akkor azért én nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az elkerülés ugyanolyan hatékony tud lenni, mint a motor elfektetése....
Amúgy visszakereshetsz a topikban, miket írtam az ABS-ről, de amellett, hogy írtam róla rosszat, írtam jót is: [link].
Azt továbbra is úgy gondolom, hogy vagy kanyarodni lehet, vagy vészfékezni, ha a kettőt egyszerre csinálod, valamelyik megsínyli. A vezetéstechnikán is felhívták erre a figyelmünket.
Visszaolvasva a hsz-eim sem gondolom, hogy arrogáns lettem volna. Nehéz 100%-ig objektívnek maradni, igyekeztem, sikerült amennyire sikerült. De azért azt sem szabad szerintem elfelejteni, hogy a fórumon elsősorban vélemények vannak, nem a nagybetűs IGAZSÁG.Szerintem a statisztikát nem lenne helyes a mi szemszögünkből ide keverni. A statisztika ugyanis nem tesz különbséget a motorosok között. Azt emlékeim szerint írtam is, hogy aki nem veszi a fáradtságot némi extra tréningre, és tanul meg tényleg szélsőséges helyzetekben fékezni, akkor inkább az ABS a jó út, mert akkor többet nyer az illető az előnyein...
A biztonsági öves dolgot kár ide keverni, az hogy a vezető kitámasztja magát, és az majd jól megvédi egy akkora baromság, hogy csak úgy süt. Ott olyan minimális, jelentéktelen azon esetek száma, ahol jobb, ha nincs bekötve, hogy kár is vele foglalkozni. Az ABS esete ezzel szemben korántsem ennyire világos és egyértelmű.
(#58122) Feree13:
Már írtam. 2X kerültem életveszélyes helyzetbe ABS miatt, és egyszer sem a hiányából. Tisztában vagyok vele, hogy szélsőséges eset vagyok, de ezek az én számaim.
Persuader szerint nem csúsztam volna el a robogómmal ABS-el, de az egy teljesen ártalmatlan elcsúszásos szituáció volt, életveszélyről szó sem volt.
De talán így érthető, miért nem rajongok túlzottan a cuccért.(#58126) .mf: Huh.. 10m, az ha jól emlékszem durván 50km/h-ról lehetett volna megállni hibátlan út és fékezési viszonyok mellett. Ráadásul ha mondjuk 90km/h-val mentél, mikor fékezni kezdtél, az annyi, minthogy durván fél másodperc, mire elérted.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58142 üzenetére
Utánanéztem én ezeknek a statisztikás dolgoknak, és sejtettem, hogy fogok érdekes dolgokat találni. Íme: [link]
Ők úgy találták, hogy 31%-al kisebb a halálos baleset esélye ABS-es motorkerékpáron, azonos típusokat összehasonlítva, amelyekből létezik ABS és nem ABS verzió is.
Ugyanakkor szerintem sokkal érdekesebb dolgok vannak elásva a sorok között, főleg a végén, a discussion részen, ahol szépen írják, hogy igazából azt nem lehet tudni, hogy vajon mennyi köze van ennek az eredménynek ahhoz a pszichológiai jelenséghez, hogy esetleg aki alapból óvatosabb, az inkább fog költeni az ABS-re, mint külön megvásárolható biztonsági extrára.
Azt is felvetik, hogy autós tanulmányok alapján az is lehetséges, hogy az ABS-t használó motorosok agreszívebben vezetnek, ami több balesetet okoz, ami esetén még alul is lehet becsülve az ABS hatékonysága.
Én ebből azt látom, hogy ugyan van statisztikánk, de a legfontosabb dolgok éppen nem derülnek ki belőle. Azaz hogy amit én mondtam, hogy szerintem a jó vezetéstechnikai felkészültség és óvatosság ad nagyobb biztonságot, vagy amit a többiek állítottak, hogy az ABS. Az meg főleg nem derül ki, hogy azonosan felkészült és óvatos motorosok esetén milyenek a számok ABS-el vagy anélkül.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58157 üzenetére
"A legfontosabb, h csokkenti a halalos baleseteket."
Óriási tévedés. Éppen erről beszéltem. Statisztikailag kevesebb a halálos baleset ABS-el szerelt azonos modelleken, ezt támasztotta alá a statisztika, ez az, amit tudunk. De éppen erről volt szó, ezt emeltem ki, hogy az sajnos nem derült ki, hogy ez közvetlenül az ABS-nek, vagy más faktoroknak volt-e betudható.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58160 üzenetére
Mit akarok kihozni? Szövegértést!!! Azonkívül a pontos konklúzió levonását, se többet, se kevesbbet! Ha már belinkeltem az egészet, és le is írtam a szerintem lényegesebb pontokat.
Ami nevetséges, hogy egy ilyen pársoros vacakból sem tudod levonni a megfelelő konklúziót. -
HSM
félisten
válasz Archer #58171 üzenetére
Főleg, hogy motorikusan is belenyúltak, és az S nem forog annyit, mint a másik kettő. Gyakorlatilag a fordulatszám-tartomány versenykörülmények között hasznos részét vágták ki, ahol egy jó magas lankás rész van teljesítménycsúcs közelében, míg a sima S-en csak egy kis hupli a teljesítménycsúcs és game over... [link]
Ezt én tutifix nem áldoznám be azért a minimális árkülönbségért. Érdekes, hogy erről a magyar oldalak egy mukkot sem írtak....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hát nézd... Ha már annyira számít a pénz, akkor nem ezt venném 6,5 helyett 6M-ért (LOL megint, nagyon, bocs), hanem besétálnék egy szintén vatta új GSXR-1000-ért, amit 4,35M-ért elhozhatok, úgyértem, a teljesértékű, butítatlan fullos paripát. Vagy ha már annyira utcai motor, ott a Hayabusa, az is "csak" 4,4M, ABS-el (fullosan, butítás nélkül), és sokkal jobban passzol a túrás/utcai felhasználásra a másik kettőnél.
Ja, és a GSXR ezerszer jobban is tetszik, és nem hinném, hogy bármi lényeges paraméterében rosszabb lenne. Ráadásul az garantáltan kiforrottabb konstrukció, mivel ha jól tudom 2012-ben mutatkozott be a jelenleg is árult modell.Nem, az nem én vagyok. Nekem a hajam égnek áll, ha valaki sportszerűen fulladáshatáron használja a motorját. Persze, a felesleges szénné forgatásnak sem vagyok barátja.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58184 üzenetére
Az nem 500... Ha megnézed az ábrát, öbb, mint 17%-al hosszabb a rendes R1 "csíkja". Az ha mondjuk 13 000-nek veszem a normál R1 maximmum fordulatát, akkor mindössze 11 000 az R1S-é. Az azért elég masszív difi. Szval ez a "maradék 500rpm" jó lesz ~2000-nek is.
Itt éppen az a gond, hogy elforgatod teljesítménycsúcsig, és ott is a tiltás az S-en nagyon hamar, nincs benne nagyon "overrev" tartalék. Ez 6M-ért azért nem az igazi szvsz, én már tuti kifizetném inkább a fullosat 6,5-ért. Azaz nem, nekem jó lenne a GSXR 4,3-ért.(#58185) persuader: Minek égessem feleslegesen a kuplungot? Rendesen megtervezett jármű anélkül is el tud indulni lendületesen, azért van az egyes fokozat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen