Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
- War Thunder - MMO Combat Game
- eFootball
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- PlayStation 5
- Call of Duty: Warzone
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63796 üzenetére
na igen... megint eljutottunk oda, hogy tapasztalattal tudja az ember megkulonboztetni a nuansznyi eltereseket hiba es hiba kozott.
es tenyleg erdekes egy checklist, amit minden motoros online Magazin, minden evben osszeszed, csakhogy honnan tudja az ember, hogy mi cicereg. mi az a cicerges. vagyis mi az amikor fottog.
mennyi az annyi, mennyire szabad elternunk a gyari allapottol. ezek mind tipustol fuggenek, egyedi dolgok. epp ezert nem lehet egy mindenre rahuzhato, mindenki altal hasznalhato checklistet kesziteni.a cb lehet nyakcsapagyas Volt, akkor tud csapkodni. de lehet a gumija Volt olcso, amit nem nagyon lehet kisulyozni, csak bizonyos hatarokon belul. megoldas: nem kell elengedni a kormanyt tudod, amit az elobb beszeltunk, ha valahol szar valami, akkor nem ugy kell hasznalni.
de tipikusan nyakcsapagy baj, ha ledontesnel kezd el szitalni, vagy sokat varosozott motornal egyenes allasbol nehezebb kimozditani. illetve nagy sebessegnel szitalas ugyancsak laza nyakcsapagyat feltetelez. vagy nem. lehet gumi is
a kerekparokon konuszos szokott lenni, a motorokon csak a robogokon olyan. amugy hengergorgos vagy golyos csapagyazas, vagy a ketto egyszerre.alapvetoen az a baj ezzel a szakmaval, hogy mindent tudomanyos megkozelitessel kell vizsgalnunk, kulonben nagy meglepetesekben lesz reszunk. tehat mindent merni kell, hogy tudjuk, milyen allapota van egy motornak. addig lutri. meg egy hetprobas szakember is elbassza, ha csak fulel, meg cicergeseket keres egy motorban.
ha nagyon alaposak akarnank lenni akkor meg kene merni a kompotot. ra kene dugni egy sagem piezo vakuumteszterre, ami megmutatja a szelepek allapotat. es akkor is johet meglepi, pl azt nem tudhatod, hogy a szapadonfuto mikor fog szetesni, es rendet rakni. azt Sem tudhatod, hogy a fesszabalyzod vagy a Generator alloreszed epp nem a hetfoi szeriaban keszult. es millio dolgot sorolhatnek, amit sehogy nem tudsz kiszurni. mikor engedi el magat egy be nem ragasztott csavar, mikor fog egy bepuhult szeleprugo miatt beesni a szeleped, mikor fog a vezlancfeszitod nem atugrani a kovetkezo fokozatba, es ezaltal a vezerlesed elugrani. a legjellemzobb, minden markara, MINDEN markara jellemzo hibakat soroltam most fel. minden nemzetbol.
szoval nagyon bonyolult a kerdes, es minel jobban beleasod magad, annal inkabb latod, hogy mennyire nem latsz bele.
szoval javaslom, ha gazdag a tulaj, szep rendezett a kertje, es szervizfuzet is van, vedd meg.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63811 üzenetére
nem, en azt sejtettem, hogy nem lesz hezag. akkor tamaszt ki a szelep, es megy el a kompresszio. igy, hogy nagyobb a hezag, a kompresszio nem fog visszaallni, tehat valoszinu nem szelep baja van.
ezt a foritott kompressziomeressel tudtuk volna csekkolni, azaz a vesztesegmerovel, ahol levegot pupmpalsz a engerbe, es nezed hogy mennyi megy el, milyen fotengelyhelyzetnel.
mert a szelepulek, a szeleptanyer a sok utesre kopik, es egyre "beljebb ul" a szelep, ezert tunik el a hezag.
sosem lattam olyan motort, amelyiken nott a hezag rovid idon belul, csak olyannal, ahol a vezermutengely vandorolt feljebb a csapagyazasban, az nehany ezer km utan novelte a hezagot.
eppen ezert ez a "szol a szelep, hallom" a szakik kedvenc megnyilvanulasa kb a skoda 120 as idejeben meg helyt allt, de a japan motoroknal ilyet nem hallasz, mert ott csokken a hezag.
ha a tol ig szamokban beleesett, nem feltetlen baj, ha nem ugyanakkora a szelephezag. mivel ha mar meghuzod a kontraanyat elmaszik, ezert nehez ugyanolyanra allitani.
suritesi utem felso holtpontjan nezted minden hengernel gondolom a hezagokat. szamok mennyire voltak elteroek a gyaritol?
a blokktomitopasztat en ha nagyon ragaszkodo fektisztitoval szoktam leszedni, az mindent megesz.
leginkabb rongyra fujom, hogy ne kurjam tele a hengerfejet.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Morris
veterán
-
#79335424
törölt tag
válasz Teasüti #63828 üzenetére
Nem a csavar viselkedik rugóként. A csészerögzítő acélcsavar van beletekerve az alu hengerfejbe. Szerinted mi adja meg magát, ha ferdén kapatják be, vagy túlhúzzák a csavart? Naná, hogy a hengerfejben levő menet. Onnan jön a "megtartja azt egy csavar is, amíg eladjuk". Az új tulaj meg erről mit sem tudva, nekiáll szelepet állítani.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63813 üzenetére
Magyarul hezagmero.
Milyen a felbontasa? De mindegy is, 2 tized felett volt az elteres ezek szerint? Nah azt mar lehet hallani
Viszont ennyire nem lehet elkurni. Vagy ha.igen, elegge amator az illeto. A veztengelyt nem tudod kimerni, cdak plastigauge-el, szet kell szedni es ujra berakni a veztengelyt, majd szetszedni megint, es megkapod a hezagot.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63927 üzenetére
Nyitott kipufnal mindig azzal riogatjak az embert, h elegnek a szelepek.
A kipufogoszelep mindig elobb nyit, h a fustgaz minel elobb tavozzon. Tehat statikus mukodesi abrakon a kipuff szelep mindig megvarja, mig alsoholtpontig lenyomja a dugattyut a terjeszjedes, a valosag az, h meg a terjeszkedesbe belenyit.
En arra tippelnek, h szegeny keverek egeti el a szelepet nyitott kipufogonal. Nem a kipufogo fojtasan van a hangsuly, de ezt konkretan nem tudom, csak kovetkeztetek.
A vezerles nagyon kiszamolt dolog. Ha egy foggal arrebrakod, attol fuggoen, mennyit forog a motorod, a dugattyu nekiutkozik a szelepnek.
Kb egy osregi lada az, amelyiknek nem er bele a szelep a dugattyuba.Ki kene szamolni h meddig van nyitva es mi, es mikor kezd nyitni. Vannak motorok, ahol lehetoseg van eltolni a vezerlesi idoket, rsv4 pl, de ezekhez nagyon erteni kell.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63978 üzenetére
A hutofolyadekon lathatod, olyan mintha vizkoves lenne, illetve fogy a hutofolyadek.
De ennyi nyomas ott nem tud elmenni. Ez valszeg henger gyurunel megy el. Egyebkent valszeg vasperselyes, szoval alakhiba kihonolasa, esetleg eggyel nagyobbra furas, plusszos dugattyuk, uj gyuruszett, uj hengerfejtomites, es van egy uj motorod... Legalabbis ami a kompotot illeti.
Szoval ez nem egy akkora nagy hiba, csak ossze kell vadaszni mennyibe kerulnek az alkatreszek. Kivancsi vagyok.Explosión de dos tiempos
-
félisten
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64507 üzenetére
A szupersport odaver a sportturanak, de egy harminceves karburatoros fos szupersport, allitolagos 210 000 km utan igencsak kopott, vadonatuj koraban volt 130 loero... Azmeg h 210 van benne tokeletesen elarulja a hasznalat modjat. Az a motor sosem volt kiforgatva. Semelyik nem bir ennyit, ha hasznaljak. Szoval akarmennyire is hangosan es agressziven mondja a velemenyet, attol meg az egy vitrinmotor, ami nem volt a szo klasszikus ertelmeben hasznalva. Egy 200 lovas 1.4 es motort...hogyis fogalmazott? Elkeni mint a szart? Ez egy igazi szenilis hulye.
Vegyel 4 tuszelepet darabjat 20 ezerert egy harminc eves motorba, hu de olcso fenntartani. Utanegeto bazz a szekunderlevegot osszekeveri a vadaszgeppel.
Csodalom hogy nem kevert bele a sztoriba egy chemtrail elmeletet. Esetleg karvalytoket.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64541 üzenetére
autonal en mindig a legalacsonyabb fordulatot hasznalom.
mielott vki a szivehez kapna, tobb mint 100 e kmt nyomtam le igy, egy autoval, szoval nem karos arra az autora, azokra az autokra, amiket hasznalok. volt egy autocserem, a jelenlegibe 30 ezret raktam bele. van hogy 1200 vel megyek, semmit nem tapasztaltam, hogy szethullana. mindketto 1.2 es benzines, szivocsovenkenti befecs, 16 szelep, 75 lo. mivel itt altalaban fogyasztasra megyek, nem porgetem. ha sietek, akkor viszont nemet autopalyan 5000 kornyeken megyek, - mondhati uvegelem - de ez nem sokszor fordul elo, mert inkabb elobb indulok el okolszabaly, hogy az europai ciklus miatt a papiron megadott fogyasztast akkor fogja hozni, ha fegyelmezetten 120 al mesz autopalyan a legnagyobb fokozatban. es nincs dugo, meg szel sem.
motornal mas a helyzet, altalaban sportmotorjaim voltak, azokat arra hasznaltam, amire valok. nyomatekcsucson, versenypalyan. illetve odafele es hazafele is. a legnagyobb terheles, az, amikor a kozegellenallas miatt nem megy tovabb a motor a legmagasabb fokozatban, es az osszes loerot arra hasznalod, hogy legyozd a legellenallast. ilyenkor passzirozod a dugattyut a hengernek, a fotengelycsapagyazas minden ilyenkor kap a legtobbet. ez az, ami szetkurja a motort, az nem terheles, ha a max fordulatod 1/3 aval mesz tobbszazezer kmt, a legnagyobb fokozatban. igy tud sokaig menni minden. amugy minden beszarik, ha tenyleg mesz vele. ez van.a nagyfordulatu motoroknal a nyomatekcsucsra van hangolva a kipufogo, csak ott tolti tul a hengert a legjobban.
epp ezert ha le van vagva belole, hogy hangosabb legyen, egy magasabb fordulatszamtartomanyban fog dolgozni, amit altalaban el sem ernek azok a motorok, amikhez igy hozzanyulnak.kiegeszites.
volt itt egy srac a topicban, aki szinte rangatva hasznalta a rotax blokkos egyhengeres bomoset, es az tulment a 100 ezer km en. szoval az alacsony fordulati olajhianyt nagyon konstrukciofuggove tennem, fogalmazhatunk ugy is, hogy ahol ilyen van, az konstrukcios hiba.
elmeletileg benzines otto motor a fojtoszelep miatt, illetve az allandoan gyulladokepes keverek szuksegessege miatt akkor fog a legjobban fogyasztani, ha teljesen nyitott fojtoszeleppel nyomatekcsucson mesz felgyorsitasz, majd hagyod gurulni alapjaraton. eleg faszul hangzik, de az ilyen fogyasztasra matyizo emberek csak igy tudjak hozni a legjobb fogyasztast. es itt a hangsuly azon van, hogy a legnagyobb nyomateknal van a legjobb a fajlagos fogyasztas is.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
TBone
tag
válasz Teasüti #64551 üzenetére
nekem átjött a válasz pedig: ha egyenletes, folyamatos haladás (tehát nuku gyorsítás), akkor a lehető legalacsonyabb fordulatszám. muter 1.2-es corsája az én esetemben: minek pörgessem 2500-3000-en 3.-ban 50-nél, ha 5.-ben 1500-al viszi dadogás nélkül. a kenés már megfelelő hozzá. persze a gyorsításhoz vissza kell pakolni. folyamatos haladásnál 50-nél mennyit forog 3-ban nálad?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64551 üzenetére
valaszoltam.
a nyomatekcsucson van a legjobb fajlagos fogyasztas.
tehat amint becsukod a fojtoszelepet, a hatasfok romlik. azert hoztam fel a hypermiler-peldat.
ezek az adatok a user manualban elerhetok szoktak lenni, de leginkabb regebbi motoroknal. ha fogyasztasra mesz, a legalacsonyabb fordulat es ennyi. a grafikon semmit nem mutat, amit ne ereznel.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64563 üzenetére
a teljesitmenymeres mindig teljesgazzal tortenik.
ahhoz, hogy megtudd, hogy mekkora a motorod teljesitmenye barmilyen gazallason, meg kene merni ugy is.
a manualokban csak a teljesen nyitott fojtoszelepes diagrammot talalod meg.
tehat az, hogy 1/4 gazon hol a legjobb a fajlagos fogyasztas, azt nem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64566 üzenetére
igy van. ezert hoztam a hypermiler peldat. ez bizonyitja, hogy a hatasfoka teljesen nyitott fojtoszelep mellett a legjobb a legjobb hengertoltottsegnel. de. igy nem hasznalod a jarmuvedet, foleg nem ugy, hogy egyfolytaban a nyomatekcsucson tolod, mert ott sok lesz a fogyasztasod. ezert irtam, hogy legalacsonyabb fordulat es csok.
a kipuff meg miert ne oda legyen hangolva? foleg nagyfordulatu motoron, ahol hatalmas az oblitesi veszteseg alacsony fordulaton? oda beraknak egy exup szelepet es azzal megoldjak azt, a meretezes meg a nyomatekcsucsra lesz rakva.
de ez is konstukcio fuggo. pl a legfrissebb r6 oknak szemmel lathatoan hosszabb a rendszeruk, hogy alacsonyab fordulaton dolgozzanak.Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #64568 üzenetére
Elhiszem, hogy övék a "legjobb" szalon, vagy a legjobban felszerelt műhely, és azt is, hogy a központilag meghatározott üzleti csomag is jó.
Viszont ahol az ott dolgozó ilyen, az bizony keményen befolyásolja a cégről alkotott képet.
De még, ha igaza is lett volna, és tényleg egy hulladék motorról beszéltünk volna, akkor sem mondunk ilyet senkinek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64571 üzenetére
ehhez a kipufogo meretezeshez kell egy nagy szeleposszenyitas ertek.
ha ez nincs, nincs ertelme a szamolt kipufogonak sem. alacsony fordulatu motoroknak nem nagy a szeleposszenyitasuk, igy szinte mindegy mi van rajta.a nyomatekcsucsot ne keverd ossze a teljesitmenycsuccsal. nem a vegen van
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64573 üzenetére
voltam a red baronnal is felvetelen kiemelt varolistas lettem
nekem tetszett a ceg filozofiaja, beszeltem kennel is, (japan ficko tolmaccsal, nagyon szurrealis elmeny)
ami a legjobban tetszett, hogy ha elszant vagy, nem kell hogy szerelo legyel, pszichologiai vizsgalaton eldontik, hogy van-e affinitasod ehhez a szakmahoz, vagy nincs.
(bar nalam a pszichologiai vizsgalat azt hozta ki, hogy nincs )
a fegyelem viszont hatalmas volt, amig ott voltam, es nagyon kepzik videokkal az embereket.
tehat eleg nagy tudast halmoztak fel, de azert nem mernokok vannak ottExplosión de dos tiempos
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Teasüti #64568 üzenetére
Hát, pécsen nemnehéz a legjobban felszerelt szervíznek lenni.
Azért amikor a hátsó kerekemet nem tudták ők sem kicentírozni akkor azért rájöttem, akkora szakik ott sem dolgoznak.
Aztán a suzuki-ban csinálta meg a srác a házi szerkentyűjével.
Nah ott nagyon pozitívan csalódtam bennük.
Acéllóban barátomnak csak 160k-s féktárcsakárt csináltak egy elsőgumi cserével. Ez sokmindent elmond.
Pécs nehéz dió szervízszempontból. Lesz is bajom mikor gyertyát kell cserélnem.
Lehet addig kiokítom magam ilyen mélységekig."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #64788 üzenetére
Lesz majd valószínűleg, de ki fogom szedni és inkább ezt veszem alá. A tavalyi balesetben a kabátban lévő protektor vágta fel az alkaromat V-alakban, mert tudott mocorogni. Most inkább olyat választottam, ami hozzám van kötözve és nem mozdul el.
(#64789) HGabor89: Bőr lenne a cél. Az AMTS-en próbálgattam az Alpinestars kabátokat, testre a 60-as pont jó, de egy kicsit rövid volt az ujja. A 62-es, vagy 64-es már valszeg tökéletes lesz hosszban, és akkor a protektor is alá fog férni. Az utcai dzsekieimet simán fel tudom venni, de ezek bővebbek is.
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #64861 üzenetére
Szerintem tök fölösleges a hátra hajtható állrész. 60 felett már kényelmetlen a szél nyitott bukónál, legalábbis nekem tavaly október óta van felnyitós bukóm, és ezt tapasztaltam. A nyarat majd meglátom...
Ennél a tempónál meg nem húzza el a fejed, szóval a hátrahajtás inkább csak látványos, mintsem hasznos. Szerintem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64912 üzenetére
Az en tapasztalataimbol kiindulva.
Az elso sild jo a sar ellen ha elotted megy valaki, meg nap ellen is. A szemuveg azert jobb, mert barmit belehelsz. krossz palyan, kb 20 perc utan a sima sisakban nem kaptam levegot, illetve a plexit nem tudod lehajtani, mert minden paras lesz.
Ez kb olyan, mintha terhelesprobat csinalnal sisakban. Ezert jo, hogy nem teljesen zart, es nem a sajat levegodet szivod vissza.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64985 üzenetére
Mennyivel nagyobb az uszoszint?
Inkabb a gyarit allitsd be, mert egyreszt sokat kap, masreszt ha elereszt a csapod es tulfolyik, akkor feltoltod a.hengeredet benzinnel, ha nyitva van a szivoszelep, aztan van meglepi inditasnal.
A fulladozast egy sima alapjarati csavar tekergetessel is eltuntethetted volna valszeg, attol fuggoen mennyit emeltel az uszoszinten. Igy most tobbet kap mindenhol.Milyen gyururol beszelunk most?
Leszedted a hengerfejet?
Ott nehany tized lehet max.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64996 üzenetére
Ha nem mukodne rendesen a benzincsap, nem menne a motor, ezt teljesen kizarnam. Ezert van a pri allas a csapokon, hogy azzal toltsd fel a karbit.
Egy negyutemun ennyi gyuru van. Te az olajlehuzo 3 reszbol allo gyurujet talalod soknak. Elotte ket kompressziogyuru.
A gyuruhezag a gyuru ket vegen merendo bent a hengerben. Sztm te masra gondoltal.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- War Thunder - MMO Combat Game
- eFootball
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Horgász topik
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Milyen videókártyát?
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen