-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz
Ferdzsoo #103856 üzenetére
Ebben egyet értünk. Én nem hallgatok zenét, mert veszélyesnek gondolom,
de
már kétszer lemotoroztam 1750 km-t autópályán, akkor azért kicsit unatkoztam...
Múltkor ekéztem a magyar piacot, de most meg kell említsem, hogy az átmeneti kesztyű pótlására kinézett Spidi itthon 15.000, itt meg 90 font.
Szóval beírtam egy piros pontot a Motorline-nak.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
duni84
aktív tag
válasz
Ferdzsoo #104375 üzenetére
nekem exo1400 van, kb 1 éve vettem. könnyű, csendes, a szivacs nem nyomódott még össze, szóval nem kell pumpálni, hogy ne lötyögjön benne a fejem. a szellőzésből semmit sem érezni a fejtetőn (ezt másik exo1400 tulajtól is hallottam már), de nem rélmlik, hogy bármikor is izzadságban tocsogva húztam volna le. a pinlock-ot sem tettem még be, mert a plexinek van olyan állása, hogy tényleg csak résnyire nyílik és jön be a levegő, onnan meg nekem elterelte az esőt a plexi, szóval arról nincs tapasztalatom. még annyi, hogy nekem még nem sikerült olyan agv sisakot próbálnom, ami ne nyomta volna a koponyámat, ez meg pont jó, szóval ha eddig neked agv volt, akkor lehet, hogy ez pont nem lesz jó
ezt szabályos kugligolyókra gyártják
#metszéspontok
-
laccczka
tag
válasz
Ferdzsoo #104375 üzenetére
Tavaly ősszel leptem meg magam egy EXO 710 air-el.
Igaz csak egy hónapig ismerkedtünk mert jött a tél. A pumpa segítségével pontosan illeszkedik a sisak illetve észrevehetöen csendesebb mint amikor nem használod.Nem tudom, hogy kinézett típusra is igaz-e de a 710-nél több külföldi fórumon írták, hogy eggyel nagyobb méretet kell választani. A fejméretem lemérve M-es lenne de L-st rendelve (FC-MOTO) tökéletes a búrámon.
[ Szerkesztve ]
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Ferdzsoo #104483 üzenetére
"A jármű és a befektetés szó egy mondatban összeegyeztethetetlen."
Annyira azért nem biztos, de tényleg nagyon egyénfüggő a dolog. Ha csak az üzemanyag költségen elért megtakarítást nézem és semmi mást, akkor 65 ezer kilométernyi városi robogózás termeli vissza az SH300-am teljes árát. Ha érvényesítem a futásteljesítményből fakadó értékvesztésbeli különbséget és az autó magasabb üzemben tartási költségeit, akkor ez jóval kevesebb. Ez megint egyénfüggő, nálam ez kb. 40 ezer kilométert jelent, azaz ekkora robogós futásteljesítménynél meg is térült a motorkám teljes ára (vs. új Mondeo). De az igazi tétel nem is ez, hanem a megnyert idő, ami az esetemben 40 kilométerenként 1 óra, ami csupán a nemzetgazdasági átlagbérrel számolva durván 1400 forint. A fentiekkel számolva 20-25 ezer kilométer alatt már megtérült a befektetés, utána már nyereséget termel az autóhoz képest. Nyilván nem ezért vettem, de ez is egy számszerűsíthető szempont. Ha az ember magasabb keresetű, akkor még szebbek ezek a számok.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Ferdzsoo #104488 üzenetére
Köszi, de így is sokat számolok megtérülést.
Az üzenetem lényege annyi, hogy a robogózás nekem vastagon megtérül az autózáshoz képest. De ismétlem ez nagyon függ a konkrét esettől. Egy hétvégi, csapatós motornál nyilván nem lehet ilyesmiről beszélni. A tömegközlekedés, vagy a bringázás nekem nem opció, a robogóhoz képest anyagilag is bukta lenne, de a munkám eleve nem is engedi az ilyesmit.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #104483 üzenetére
Jam, ugyanígy álllok hozzá én is. Mindkét VFR-t mikrokarcmentes állapotában vettem, 6, illetve 2,5 évesen, az új árnál 45-40%-kal olcsóbban.
Egy percig nem bántam meg egyiket sem. Sőt, azt bánnám mocskosul, ha 2-3 év használat után én buknám el azt a 40%-nyi új vételárat.
S, ha még az ember résen is van és vigyáz a motorjára, akkor bukó nélkül sem lehetetlen kiszállni belőle. A 800-ast ft-ra pontosan annyiba adtam el, mint amennyiért vettem 2015-ben, 3 év használat és + 17k km-rel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz
Ferdzsoo #104568 üzenetére
Miért is nevetséges? Amikor az ország legjobb nevű Aprilia szerelője ezt mondja, én hiszek neki. Nem kérdeztem, hogy mi alapján, vagy honnan származnak az infói, de simán elhiszem, hogy gyártótól származó infói vannak.
Ha Tasi bácsi mondaná, akkor volna nevetséges......és Te mi alapján nyilatkozol, hogy nevetséges? Nevetséges...
Szerk.:
Amúgy felőlem mindenki lehet okosabb, mint a szakszerviz, egy jó szakember, vagy akár mint a gyártó saját mérnökei. Mindre láttunk már itt példát. Én csak leírtam, hogy nekem mit mondtak, és én hiszek annak, aki mondta. Ha valaki okosabb, akkor okosabb. Szíve joga...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #104570 üzenetére
Akkor várjak ezentúl két hónapot a koreai szűrőre?
Csak azért kérdeztem mert a Championt mint márkát még sose láttam.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
imibogyo
veterán
válasz
Ferdzsoo #104675 üzenetére
Így van. Egyébként mind a kettőnek az Einhell gyártja a gépeket (az egyiknek biztosan, de úgy tudom a másiknak is ő a bérgyártója), tehát ha valami gyorsan kell és épp nem kapható egyik boltban sem, akkor onnan is lehet választani...
Nekem is alapvetően ilyen olcsóbb gépeim vannak Einhell, Extool, Parkside, Workzone és hasonlók (8-10 darab komolyabb gépemtől eltekintve, amik Makiták és kék Bosch-ok) és nincs velük semmi gond, ha az ember a helyén kezeli őket. Nekem ez a mostani már a hatodik teljes ház/lakásfelújításom (és nem, nem csak kis munkákról beszélek) és mindet a jelenlegi gépparkommal nyomtam végig. A levegős gépeim is Einhellek (egyenes csiszoló, vésőkalapács és egy csomó apróság), azok is rendben vannak.
A traktor-donor Isuzu teljes szétbontásához is egy Workzone 125-ös sarokcsiszolót (na meg a nagy Makitát) használtam és kb. 45-50 korongot használtam el vele 1 hét alatt. Simán bírta és még most is szép hangja van (az azóta eltelt további 1 év intenzív használat mellett).
Sokan szeretik lebecsülni ezeket a gépeket, de nem fogják fel, hogy ha az ember nem ezekből a gépeiből él elsődlegesen, akkor egyszerűen nem éri meg 94.000 Ft-ért venni például egy sarokcsiszolót, amikor tudok venni mondjuk 10-20.000 Ft környékén is egész tűrhetőt. Ami gép meg ténylegesen termel, na arra kell költeni és nem szabad sajnálni a rávalót (a CNC-n használt marómotor pl. egy tök jó befektetés volt, mert durván 2 nap alatt visszahozta az árát, pár hónap alatt pedig a teljes gép árát. Ha veszek egy olcsóbbat, akkor egyáltalán nem biztos, hogy ez így lett volna, mert nem tudtam volna olyan minőségben dolgozni...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz
Ferdzsoo #104692 üzenetére
Sogoromnak a motorjara is sikerult az egyik gumisnak forditva felrakni (pest melletti telepulesen, nem irok nevet, pedig megerdemelne), pedig kifejezetten motorgumizassal foglalkozik.
De a legjobb az egeszben, hogy mikor visszament, akkor megprobaltam megmagyarazni, hogy a minta az pont igy szoritja ki a vizet, nem szamit a nyil[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #104700 üzenetére
Jah azt nem írtam, h a DR-Z-n kell foglalkozni vele, haver gépéhez képest az eleje és a hátulja is elég tré..
Ha erősebb rugó kell és emberi áron elérhető, akkor igen. Nyilván, ez nem egy versenymotor, nem is akarok azt faragni belőle, de ésszerű keretek között jó lenne kicsit testreszabni, de ha azt nem is, legalább azt elérni h hellyel közzel tegye a dolgát mindkét futómű.Horvi
Google nem nagyon hozott ki semmi, tudsz adi elérhetőséget? Köszi.
mod. Noh most, ők lesznek?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #104886 üzenetére
Szerintem qrva sok.. nyilván egy versenyző a versenymotorjánál kifizeti. De nekem hobby cél mellett amit te is mondasz, a motor piac árának 1/5-ét rászórni, azért az extrém..
Marad szerintem az általam beszerzett Wilbers rugó előre, meg egy alap felújítás, gyári hátsó rugóval, az előfeszítését meg felhúzom maxra.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #104957 üzenetére
Én is ezt hittem, amikor megvettem a GS500-at vadiúj, de olcsó Regina lánccal. Minden egész napos túra után feszességállítás, 15 ezer km alatt - a rendszeres tisztítás és kenés ellenére is - elpusztult. Utána felkerült az arany színű, erősített DID, és 9 ezer km alatt még nem kellett utána feszítenem. Erről ennyit....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zgospel
őstag
válasz
Ferdzsoo #104957 üzenetére
Igazad is van meg nem is
A fújkálás szerintem pont nem nagy truváj, még nekem is megyMögé rakok egy kartonpapírt vagy újságot és fújom, aztán fordítok a kereken, fújom, amíg körbe nem ér. Nem kúrok össze vele semmit a kartonpapíron kívül. Még csak túl gyakran sem fújkáltam, kb 6-800 km-ként vagy ha elkapott egy eső.
Szívesen megspórolnám ezt a pár percet én is, soha nem hiányozna, de azért nem is egy tragédia.A feszességállítást meg letudom annyival hogy munkábamenet útbaejtem a szervizt és megkérem hogy állítsák be, mert nekem nincs hozzá szerszámom (megfelelő nyomatékra lehúzni). Így a baszakodás is letudva, és ezt általában törzsügyfeleknek ingyen megcsinálják 2-3 perc alatt, pedig mindig rákérdezek hogy mivel tartozom. Persze előtte telefonon szoktam velük egyeztetni hogy melyik reggel vihetem, nem csak úgy odaállítok
Meg nem mintha gyakran kéne hozzányúlni, kivéve amikor még új a lánc vagy már elhasználódott.
Így nekem nem tűnik macerásnak
Én is boldog lennék ha nem kéne vele baszakodni, de csak emiatt én személy szerint nem határolnám be hogy milyen motorom legyen.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
KoVee84
senior tag
válasz
Ferdzsoo #105226 üzenetére
Egy kicsit én is megijedtem a képtől és vmiért ez ugrott be
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #105271 üzenetére
Tudnál egy elérhetőséget esetleg dobni?
Mondjuk odaát kezdenek elszomorítani, hogy inkább feszszabályzó gyanús a dolog...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
coccolino
aktív tag
válasz
Ferdzsoo #105321 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, munkába járnék, persze átöltözöm, csak egyszerűen ezek a sportcsizmák napi használatra elsőre tulzóak nekem, de a mondanivalódban teljesen igazad van
Azért egy jobb túra csizma is megvédi a lábat, de eddig csak ilyennel volt tapasztalatom, így érdekel van-e értelme inkábbi ilyen sportosat venni''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok