-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
Nem is feltétlenül a különböző elektronikai dolgokra gondoltam, hanem az ilyenekre, mint pl. a Ducatiknál a desmodromikus vezérlés. Semmivel nem nyújt többet, mint a hagyományos rugós megoldás, de mégis kitűnik a tömegből emiatt. Az említett KTM 1290 SuperDuke R-nél például a formaterv az, ami megfog. BMW-nél a boxer-motor, Triumph-nál a 3 henger, stb. A japánoknak nem nagyon vannak ilyen "vadhajtásaik" mostanában, utoljára talán a '80-as években voltak (pl. turbós motorok). Esetleg a jelenlegi Yamahák azok, amik valamennyire eltérnek a megszokottól (crossplane).
(#90882) persuader: Ez a SuperDuke tartósteszt szerintem közelebb áll az én stílusomhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, ahol a rendes karbantartás a kézikönyvben leírtak szerint zajlik.
(Enyémet pl tizenháromezrenként majdnem teljeskörű karbantartásnak kell alávetni. Minden második alkalommal szelephézagot is. De ha már ki van csomagolva ekkor, akkor érdemes benézni a hengerfej alá szerintem.)
Mondjuk ennek ellenére sztem egy kisebb mérnöki bravúr, hogy tele van nálunk a használt piac mindenféle futásteljesítménnyel és gyakoriak a 100k felett futott üzemben lévő motorok is. És erősen kétlem, hogy pedánsan karban volt tartva a nagy részük.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
Nekem a plexi pont a sisakra keveri a szelet, így nagyobb tempónál mocorog rendesen a fejem.
XS sisakot hordok, már annyira nem kényelmetlen, mint amikor megvettem, de még most is deformálja a pofámatAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Khaosz55
addikt
Nekem a 140-160 mégteljesen jó naked bikekon. Felette már tényleg kapaszkodni kell. Néha elhúzom felette is de csak rövid időre. Ahogy előttem írták 200 feletti tepó tök felesleges naked bikre inkább legyen rugalmas erős minden fordulaton. Ezért is szeretem nakedre a 2 vagy 3 hengert.
-
zgospel
őstag
"Az injektoros-elektronikás érveléseddel viszont egyet kell értsek."
Én mint hozzá nem értő laikus azt gondolom hogyha az injektor olyan nagy és gyakori hibafaktor lenne, akkor arról már én is tudnék. Mint autóknál a részecskeszűrő, kettőstömegű, turbó, porlasztócsúcsok, meg sorolhatnám, egyikhez sem értek de mindről hallottam már.
Motoroknál nem igazán szoktam azt hallani/olvasni hogy az injektor megadta magát.Plusz elektronikából sincsenek a 10-12 évvel ezelőtti motorok felvértezve olyan nagyon, pláne nem a japánok.
A vízhűtéstől sem igazán értem hogy miért kéne félni, azt sem tegnap találták fel, eléggé kiforrott és megbízható technológia. Meg hát nem is túl bonyolult.
Persze ez csak az én véleményem, totál laikusként.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
Hát ezaz! Amikor mondtam a motor első tulajának, hogy voltam a géppel Isztambulban, és megtudta, hogy majdnem 4ekm-es kiruccanás volt, azt mondta:
"Jó ég! Az 4 évnyi motorozás!"
Mondom, idén beleraktam 10ekm-t!
Válasz: "Úr Isten! 10 év alatt összesen nem mentem vele annyit!"*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Az enyémnek 20cm a legkisebb szabad magassága, mégsem csinálok vele ilyeneket! Azaz csináltam, de rá kellett jönnöm, hogy nem erre való!
Ellenpéldának persze mindig ott van Chris Birch és a KTM! Érdemes megnézni pár videót, hogy az ember rájöjjön, hogy mikre képes egy ilyen motor - HA valaki ki tudja motorozni!
u.i.: a fenti linken lévő videóra mondom azt, hogy valaki kimotorozta, kinőtte(?) a motort, nem azt, amit sokszor sok fórumon olvasok, hogy "ne vegyé kicsit, mert 2 hónap alatt kinövöd!", ami szerintem nettó f@szság! Sokunk soha az életben nem fog tudni kimotorozni még egy 600-as motort sem, nemhogy egy ezrest...
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
Mozgássérültek is tudják vezetni....
Komoly: egy Burgmanos barátomat (önhibáján kívül) elgázolták vagy 6 éve, sokszoros combcsont és felkar + könyök törések. 3 év alatt volt vagy 10 műtétje, a bal karjában semmi erő nincs, így nem tudna motorozni. Na szóval ő két éve vett egy ilyen 3 kerekű Piaggiót, és egészen jól el tud vele közlekedni a városban. Mással nem menne a dolog, kocsija meg soha nem volt, nem is szeretne.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zgospel
őstag
Feleződni biztosan nem feleződik, hiszen a dupla futómű meg az egész technika ami rajta van az jelentős extra tömeg. Plusz azt gondolnám hogy guminyomásnak is más lesz megadva egy hagyományos motorhoz képest. Feltéve hogy még mindig a Yamaha Nixenről beszélünk
Meg most akkor azalapján amit írtok jobban tapad egy 350 kilós cirkáló mint egy 150 kilós akármilyen motor? Nyilván ha csak a súlyt nézem az egyenletben akkor a válasz igen, de gondolom a 350 kilós és a 150 kilós motorok között nem csak a súly az eltérés.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
És ha a helyzet megkívánja, hogy használd a motort, mint erőforrást? Soha nem jó ötlet lefullasztani menet közben. Abból csak baj lehet. Ezt is tanítják. Vagy csak nekem volt ilyen qrva jó oktatóm?
szerk:
Amúgy a gurulsz tovább is csak akkor van, ha közben mégis behúzod a kuplungot. Remélem azt te se gondolod, hogy álló motorral sebességben hagyva te tudsz gurulni. Egy balfasz kuplungolás rossz fordulatszámon is állóra tudja fékezni a kereket menet közben, akkor szerinted leállt motornál te gurulni fogsz?szerk2:
Prioritás? Mondjuk megállsz időben, aztán észreveszed, hogy el fog sodorni a mögötted lévő és te ott szerencsétlenkedsz. Vagy sikeresen vészfékezel a vasúti átjáróban és jön a vonat.
Vagy egy életszerűbb példát hozzak, ha én lefulladok fékezés közben, akkor utána nem tudom megcsinálni az elkerülő manővert.
Viccet félretéve én a kuplungot együtt húzom a fékkel. Olyan soha nincs, hogy intezíven fékezek és nincs behúzva a kuplung. Nekem az feltételes reflex.
Eleve motorfék mellett mondj le az adagolhatóságról, már ha van időd efféle luxusra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, de az én értelmezésemben nem lefulladt motorral.
Amúgy még mindig várom, hogy kifejtsd kérlek miként is lesz instabil fékezés közben, ha szétkapcsolod a hajtást.
Én kizárólag behúzott kuplunggal fékezek intenzíven. Nem tudom mit értesz instabilitás alatt. Sosem imbolyog fékezés közben, vagy nem tudom mire akarsz utalni.
Az egyetlen hatása szerintem, hogy kisebb fékerőd lesz hátul.
Javítson ki vki hozzáértő, de szerintem semmi más hatása nincs.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Abban a szituban nem volt összesen akkora fékerő hátul, ami megfogta volna a kereket, így nem is fulladt a motor. Tiszta sor.
Az utána tárgyalt esetekre, főleg az instabilitásra még mindig várok vmiféle magyarázatot, mert nem értem.
A vélt lánccsapkodás lökésszerű hatásaitól meg eltekintek, az már igazán szőrszálhasogatás volna ebben az instabilitás kérdésben.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Igen én is írtam, hogy hogyan fékezek (bár én használom a hátsót is rendesen). Ezen a rárúgós dolgon én is nevetek, inkább csak a hátsó fék egyesek szerinti "jelentőségéért" linkeltem be a dolgot. Direkt azért próbáltam egymásnak bizonyos szinten ellentmondó cikkeket is keresni...
Vitaindítónak, továbbgondolósnak jók ezek a cikkek aztán annyi. Végül úgyis mindenki úgy fékez ahogy akar, meg sok esetben ahogy tud.
Én is jártam már DRZ-vel busz hátulján, pedig szerintem általánosságban jól szoktam lereagálni a helyzeteket, aztán mégsem jött össze. Szerencsére semmi komoly nem volt, a buszon pedig még nyom sem volt (én tompítottam a motor ütését)...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Én azért utána szoktam nézni, mint fontos szempontnak, hogy a tárcsát ne egye. Az drága móka lenne.
Aki kicsi is technikai beállítottságú az tudja jól, hogy itt két anyag találkozik és mindkettő kopik. Vagy az egyik, vagy a másik jobban. Teljesen mindegy mit veszel, ha a tárcsát kíméled, akkor pofákat fogod gyakrabban cserélni.
Az egyetlen érv itt max az lehet, hogy ne egyszerre kelljen kiadni érte 80k-t. Hosszú távon viszont mindkét út ugyanoda vezet. -
Gaboman
nagyúr
A te SV650N gépeddel valami nagy nem stimmel ha a kategóriatársaihoz képest elfogy 100 felett.
Ugyanis a te kategóriatársad a CBF600N, GSF600N, ami sehol, max a CBF600N végsebesség körül tud ellépni az SV-től.
Sokat azt képzelik hogy az SV az a Hornet és a Fazer 600 vetélytársa, pedig nem, azért az a plusz 30 paci kiütközik valahol, ha nem is 100-140 között de, majd felette.
Az SV a plusz cm3 és V2 karakterének köszönhetően nyomatékosabb alul és középen, de felül kiütközik a plusz power a 600cm3 100 lovas gépeknél.
Viszont a 78 pacis CBF, Bandit, nem tud vele lépést tartani, ott nincs erőfölény sem nyomaték.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
Továbbra sem értem ezt az álláspontot.
Ismétlen, smkp-ról beszélünk.Másik jogi szitució. Veszek adás-vételivel egy használatban lévő smkp-t, amit én másnap elemire bontok alkatrésznek, mert csak.
Az álláspontotok szerint akkor továbbra is fizetnem kell rá a biztosítást? .
Naugye.Mo.-n amíg ennyire laza a szabályozása a smkp.-oknak (adás-vételi, kgfb.), illetve bármilyen dátumú / személyt tartalmazó adás-vételi jelent tulajdont "igazoló" jogot, addig ne beszéljünk fedezetlenségi díjról...
Miertvansote
Szard le.
Majd ha akarod használni őket a csajod megveszi tőled egy friss dátumú adás-vételivel (vagy most írtok kettőt, dátum nélkül), aztán befizeted majd utána.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
Ez technológia adottság. Ha közel pontos és zavarmentes jelet szeretnél, akkor szanaszét kell szűrni/átlagolni. Úgy 1 másodpercnyi minta alapján már egész szép a jel alakja.
De ez nyilván 1s késleltetést von maga után.
És ahogy csökkented a mintavételek számát és vele a reakcióidőt, úgy lesz egyre inkább használhatatlan a jel az extrém kilengések miatt. Ezért pontatlan minden gyorsulásérzékelőn alapuló technika. A komplexebb 6D, 9D, 10D giro szenzorok esetén is csak a vonatkoztatási rendszert határozzák meg vele - a gravitáció irányát - a drift kiküszöbölésére. Ennél többet nem lehet elvárni tőle, mert agyoncsapja a használhatóságát a rettentő pocsék jel/zaj viszonya. Finom erők érzékelésénél egyszerűen túl érzékeny. Ha leskálázod az érzékenységét, akkor javul a jelalak, de nem is fogsz érzékelni csak 1-2 G felbontásban relatíve pontosan. Na most ez egy karambolhoz megteszi, de egy gyenge fékezéshez kevés. Ezért nagy érzékenységre vannak állítva, ezért szar jelet ad, ezért villogni fog minden döccenőre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És annak pont semmi értelme nem lenne.
Eléggé körüljártam a témát. Alapvetően a motorfék lenne a feladat. Arra meg pont alkalmatlan abban a formában, ahogy a marketingesek beállítják.
Adjunk a mögöttünk jövőnek pár tizedmásodperc előnyt ill. lássa a motorféket is, "mert a balesetek 40%-a ráfutásos baleset." Aha, meg zavarjuk össze az idétlen villogással a döccenőkön.
Mondjuk tényleg figyelnek mögöttünk, azt aláírom. Sokan mondták is, h vmi baj van a féklámpámmal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A motorfékjelzőnek sincs túl sok értelme, ha van a vezetőnek kis esze ráhúz minimális féket és máris van féklámpa....
Hogy mi? Én pl városban nemigen használok féket, inkább rev match és rugdosom lefele oszt kigurulom a lámpáig.
Most akkor minek huzogatnám a féket? Közlekedek, nem hokizok... -
Teasüti
nagyúr
Üzemanyag hatékonyság diagrammra, mint az enyém.
Mondjuk a tankolások dátuma, vagy az odométer az X tengely, és a L/100km az Y tengely.
Ha többféle üzemanyagod van, akkor minden üzemanyag külön-külön egy grafikonban felrajzolva. Így láthatóvá válnak az üzemanyagok közti különbségek, ha van. -
Geresics
addikt
Nincs ebben semmi fura. Tessék, így néz ki egy részlete a tankolásos táblázatomnak az Apriliára:
Tökre látsik, hogy hidegben többet eszik, mint normál esetben. Terepezésnél többet eszik, mint normál esetben. Ha közúton 140-el megyek (sok intenzív gyosrulás), többet eszik, mint normál esetben. Ha túrázom, kevesebbet eszik, mint normál esetben. Ha nézelődős túrázást tartunk, mint Montenegróban, kevesebbet eszik, mint normál esetben. Ehhez nem kell fizikusnak lenni!
(#93888) persuader
Még nem, de már elvittem a kipufogót a motorhoz! Amint lesz időm megcsinálni, szólok az eredményről![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Akkra felrakása előtti tankolás 5,59, utána 6,59. Ez pont egy liter!
Köszi, már egy ideje nem változtattam a formázáson, pedig lehet elférne még egy oszlop, mert jelenleg a prémium üzemanyagot csak úgy különböztetem meg a sima 95-től, hogy ott az ár cellája sötétebb, mint a sor többi cellájáé (ami pedig a benzinkutat jelöli)...
Csodálom, hogy persu még nem ugatott be, hogy milyen műmájer az, aki írja a tankolásokat! (Hát még ha tudná, hogy a motorra költött minden fillér egy külön táblázatban van! )
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
Józan paraszti ésszel ha a lazábban illesztett dugattyúk miatt a benzin hígítaná az olajat, akkor az olajszintjelzőn ez látszana. De nem látszik. Szóval ennek én nem adnék hitelt.
geresics : Ázsia bővebben? Injektorosok jobbak?
vlevi: Legalább ki tudsz kelni alóla, ha elfekszetek. De meredekebb esetbe ha leponyvázod oldalradöntve, akkor sátornak is megteszi. Vagy ha a dobozokra alul mankókereket tennénk.... Áááá hagyjuk, ez már túlmegy minden határon.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
a dugattyu-henger illesztesnek nem sok koze van az olajeveshez, es a dugattyu illesztes motorokon nem nagyobb. oregebb szakemberek hajtogatjak a mas illesztesu motorokat, ezekre rakerdeztem, de valaszolni egyik sem tudott, mire gondol mas illesztesu motorok elnevezes alatt.
egy leghuteses motoron, pl gs500 - 0.05-0.06mm
egy vizhuteses sornegyen 0.04mm
egyeduli exremitas az aprilia rs rotax 122 blokk. 0.02-0.04mm
a gyuruelofeszitettseg a felelos altalaban a lejuto benzin mennyisegeert, illetve ugyancsak gyuru az olajevesert.
pl cbr 1000 rr nel volt problemas gyuruszett, bandit 1.2 nel. ezeken a motorokon garanciaban csereltek a gyuruket. illetve opel astra ecotecnel, hogy autos peldat mondjak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
egy auto maximalis fordulatszama 6000. joval tobb hideginditast kap, mint egy motor altalaban. nem lehet osszehasonlitani, es tul tag fogalmakkal dobalozunk, mert autobol is van ilyen-olyan, motorok sem ugyanolyanok. a jelenseg akkor letezik, ha egy beszallito rossz alkatreszt ad, vagy ha a minosegellenorzes hullamzik.
tehat indoklas nem allja meg a helyet, es a jelensegre hivatkozni eleg meresz dolog.szerk:
amiota a CO kibocsajtas grammjait vadasszak az autogyartok, azota tobb auton vissza van veve a gyuruelofeszitettseg, es joval higabb olajat irnak elo, mindez a kisebb surlodas elerese erdekeben, az olajeves is megnott ezeknel az autoknal, az olajcsere periodus pedig ennek ellenere megnott...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok