-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #41484 üzenetére
Ezt vissza kellene vinni, mert alapjarati es atmeneti rendszer megint nem jo.
Jaja... Annyi volt a történet, hogy egy icipicit tekert a levegő csavaron, amitől
még ~100 rpm-mel feljebb ment az alapjárat. Már a beépített mérő szerint.Mondtam neki, hogy menjen el vele egy próbakörre, mégiscsak jobban tudja,
mit kell/érdemes figyelni... (De elmondtam neki a motorféken durrogást, meg
az utána pici fulladást - szegény keverékre tippelt az mondókám* alapján.)Jött vissza, hogy ő nem tapasztalja a jelenséget... Csak azt, hogy a fehér
aszfalton, a csöpögő esőben odahúzva rendesen beriszált: van benne erő.
Én is mentem egy kört, és én sem tapasztaltam már a hibákat... Ilyen picin
múlott, úgy látszik. (Nyilván már délelőtt is "próbakörözni" kellett volna, csak
jöttem melóba, aztán nem akartam rögtön visszamenni, kvázi siettem, na.)Most tök jól motorozható a gép, innentől csak a fogyira leszek kíváncsi.
Feltéve, hogy maradt még annyi a szezonból, hogy kimotorozom a tankot...*: a szelephézagot a számra nem vettem.
-
True
aktív tag
válasz Topiccsendőr #41588 üzenetére
Pedig a motor életében hidd el van, ugyanis az 5W az full synt, míg a 10W az csak rész synt... A két olajnak eltér a kenési tulajdonsága... 7 éve dolgozom az iparban...
Szerk: De nála egyértelmű, hogy nem az olaj hideg viszkozitás érték miatt nincs nyomás...
Szerk2: A 10W-40-es olaj többnyire meg sem közelíti az 5W-40- által támasztott teljesítményszintet...
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41593 üzenetére
Azért nem teljesen így van Nem véletlen vannak eltérő minősítések az egyes olajok teljesítményszintjére (ahogy True is írta) és egyéb tulajdonságaira. Nem csak a viszkozitás teszi az olajat
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41596 üzenetére
A szintetikus olajok előnyei az általad linkelt cikkek végén is szépen össze vannak foglalva. Én pusztán arra gondoltam, hogy azonos viszkozitású olajok között is előfordulnak eltérő teljesítményszintűek - ha eltér a viszkozitás is, akkor ez pláne igaz.
-
killer1203
senior tag
válasz Topiccsendőr #41607 üzenetére
Azt a szerelő nézte át, de azok lehet nem is lettek cserélve mert hajtókar csapágyas lett a gép, és néztünk bele egy felújitott főtengelyt, és az lett belerakva.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
addikt
válasz Topiccsendőr #60670 üzenetére
Te a végéről elkezdted olvasni a topikot?
Egyébként tök érhetően leírtad
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
félisten
válasz Topiccsendőr #60670 üzenetére
Szia!
Belatom, hogy szakmailag nem vagyok felkeszult a fejlettebb ketutemu motorokbol. Ugy ertem a membranos szivomegoldas, kipufogo jelentosege es koszonom, hogy Den-el probaljatok nekem elmagyarazni a dolgokat. Regen tanultam ezeket es nem kovettem a fejlodeset ezeknek a motoroknak, ebbol adodnak a szakmai hianyossagaim.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #62917 üzenetére
Plusz a kedvenceim, a Peugeot nagyrobogók: 125ccm felett mindegyik Piaggio blokkos, ennek megfelelően teljesen azonos alkatrészekkel és típushibákkal
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62917 üzenetére
"A japan injektoros 2T motorok ugyanazt a morini blokkot hasznaljak, mint a regi sr."
Az összes japán gyártó egy típust használ?
Egyébként pl, hogy ha valamiben minarelli vagy éppen piaggo mintájára készült blokk van ez nem azt jelenti, hogy minden esetben hajszálpontosan minden típusnál ugyanarról van szó. Az egyes gyártók simán különböző megoldásokat használnak. Szerintem. De lehet, hogy tévedek.
Egyébként nem érdekel már ez francia robogós téma, mindenki azt vesz amit akar. Én javítom a sajátjaimat, nem is fogok nyöszörögni soha."Az olasz is ugyanolyan megbizhato, ha koltesz ra egy valag penzt az alkatreszekre, mint a japan, vagy a francia"
Tehát most már az olasz előtt van a francia? Sőt, a végén már a francia robogók lesznek a legjobbak, legmegbízhatóbbak?
Na jól van, én tényleg lezártam a témát. Annyira azért nem érdekel. Nem folytatom tovább a peugeot robogók elleni "kampányomat" megígérem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62920 üzenetére
Az összes japán gyártó? Pl a Hondának sincs semmi saját fejlesztése?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62920 üzenetére
Azt elfelejtettem hozzáírni az előző hozzászólásomhoz, hogy előtte ezt én nem viccnek szántam:
Egyébként pl, hogy ha valamiben minarelli vagy éppen piaggo mintájára készült blokk van, az nem azt jelenti, hogy minden esetben hajszálpontosan minden típusnál teljesen ugyanarról is van szó. Az egyes gyártók simán különböző megoldásokat használhatnak.
"Van tapasztalatom 70 es malossi illetve pollini ditech alkatreszekkel."
Ezt én nem is vonom kétségbe, de ez hogy jön ehhez a témához?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62923 üzenetére
Fiókban? A Hondának van befecskendezős robogója.
Ami a tuningot illetve a felújítást illeti (legyen az akár teljes), hidd el, hogy én sem szorulok senkinek a segítségére.
A különbség, hogy én befecskendezős motort még nem tuningoltam, és mivel a megbízhatóság lebeg a szemem előtt, nem is fogok soha a büdös életbe.Megpróbállak megelőzni.
Ha erre azt írod, hogy az általad tuningolt befecskendezéses motorokkal még semmi baj nem történt én elhiszem neked.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62926 üzenetére
A beszélgetésünk alatt szerintem már szóba került a tuning téma, de akkor fatálisan félreértettem.
Igen, a 4T típusokra gondoltam (vision).
Nem, én sem akarok civakodni.
Itt a szezon előtt inkább segíteni szeretnék a továbbiakban mindazoknak, akik valamilyen szinten bele akarnak babrálni a motorjukba, és nem elégedettek a végeredménnyel, vagy elakadtak valahol.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #62967 üzenetére
Persze. Csak nem mindegy, mivel. Ha levegőt nyom vissza, ha nem, de az üzemanyag mennyiségén nem változtat. Karbisnál ugye a kipufogóhoz hozzá kell fúvókázni a karbit. Holott elméletben a levegővel együtt változik az üzemanyag mennyisége is. Ott meg is teheted, hogy fúvókát cserélsz. De injektorosnál mit csinálsz? Ha a kipuff vissza nyomja a levegőt, akkor "töltöttebb" lesz a henger, de csak levegővel. A befecskendezett üzemanyag mennyisége nem változik. Sőt. Tovább gondolva a dolgot a gyártó elvileg számításba vette, hogy az injektornak mekkora ellennyomással szemben kell befecskendeznie az égéstérbe. Ha ott több a levegő mennyisége, akkor az ellennyomás is nagyobb és még annyi üzemanyag sem jut az égéstérbe, mint egyébként normál körülmények között jutna, így még szegényebb lesz a keverék. Tehát a vissza préselt levegő miatt elveve levegőben dúsabb lesz a keverék, plusz ez még vissza nyomja a benzin mennyiséget is.
Javítsatok ki, ha tévednék.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #62969 üzenetére
Érthető gondolatmenet, de pont a kompresszióviszony az egyik, ami ebben az esetben logikusan végig gondolva nem állja meg a helyét. Egy sima kétüteműnél valóban jó, de ennél nem hiszem. Pont az a probléma, hogy az üzenanyagunk mennyisége fix. Akkor lenne hekytálló a felvetés, ha a kipufogó által visszanyomott levegő változtatna a kompresszor nyomásán is. Ugye Ditec-nél a kompresszor nyomása változtatja az üzemanyag nyomását is, mert levegőt nyom a benzin nyomástartó szelepe mögé. Ha ez így lenne, akkor ok a rezon jótékony hatása injektorosnál is. De, ha nem igaz, akkor az elégetett töltet benzinben szegény. Az meg ugye rontja a teljesítményt. Nekem egyébként sokszor "csuklik" és belő a kipufogóba ezzel a kipufogóval.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #62973 üzenetére
Ha fehér a gyertyája, akkor igen jó esély van arra, hogy benzinben szegény a keveréke.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #62974 üzenetére
A szekunder levegő befúvó csak hideg motornál működik pont azért, hogy legyen megfelelő mennyiségű levegő a kipufogógázban, mert ugye hidegen túldúsít a rendszer. Meg azért is kell, hogy a katalizátor hidegen előbb kezdjen el dolgozni szintén a több oxigén miatt..
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #62982 üzenetére
Az a szekunder levegő is egy parasztvakítás mondjuk, mert úgy "csal", hogy jóval több károsanyag megy ki, amivel a katalizátor még nem tud megbírkózni, de legalább jól fel van vegyítve a cucc és így teljesíti a normát hidegen is. Kb annyira felesleges, mint az EGéR szelep.
Már folyamatban van, hogy derestricted legyen a cucc. Csak az volt a fura, hogy egyébként sehol nem említik ezt a variánst. Elvileg nem is létezik, csak a két sebesség korlátozó és egy teljesen tiltás mentes. De beszéltem más jetforce-osokkal, akiknek szintén nagyjából ott a fordulatszám tartomány vége, mint nekem.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #63139 üzenetére
Persze, hogy falsot szív, nem véletlenül cseréli! Érezni is egyből a motoron amikor ez megtörténik. Nem sima felszíni repedezés miatt cseréli. Ennyire madárnak nézed az embert?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #63191 üzenetére
"versenyolajok altalaban ricinus alapuak, es nagyon suruk, amit nem tudnak az olajszivattyuk nyomni. csak ezert szoktak kiiktatni az olajszivattyut, nem azert, mert megbizhatatlan lenne."
Nem értek egyet. Igen is szoktak kiiktatni különolajozást biztonsági okok miatt, de ezen nem vitázom.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #63195 üzenetére
Távol áll tőlem, hogy én itt bárkinek ilyet mondjak, hogy "kussolj". De abban igazad van, hogy vitatkozni nem fogok.
Felesleges indokolgatnom, mert nekem is meggyőződésem van egy dologról és neked is."Eletemben nem.lattam beszart olajpumpat."
Én bizony már láttam, nem is egyet. Ne gyári széria cuccokat nézegess, ott jóval kevesebbet láthatsz.
Pár dolgon már túl vagyok az életem során, mindig is így csináltam-csináltuk, és ezután is így fogjuk ha ezt látjuk megfelelőnek."Szarul osszerakott blokkot annal tobbet, ami megragadt. Es az olajpumpara fogtak az agysebeszek."
Kikötött, illetve nem kikötött olajpumpás motor sem ragadt még meg nálam az élete elején. Hogy másnál mi történt, vagy hogy sz@rul raktak össze valamit az meg engem nem érdekel.
A legtöbb motor ami beállt alattam azok 2T crossmotorok voltak (ugye itt gyárilag amúgy sincs különolajozás), de hát ez benne van a pakliban. Bár nem is a kenés miatt ragadtak meg, hanem inkább már az üzemórájuk végét járták. Már szétszedésre voltak eleve ítélve.
Azért felesleges a vita, mert valamiről te is úgy gondolod, hogy jó mert azt tapasztaltad, és én is úgy gondolom egy másik dologról, hogy az a megfelelő mert az én tapasztalataim meg azt mutatják.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #63197 üzenetére
Hm. Átjött a cinizmusod, válaszolok.
Abban a "szogegyszeru szerkezetben" pont egy szög egyszerű dolog mehet tönkre. Mondjuk ugye egy büdös szóval nem mondtam, hogy a legegyszerűbb szerkezetek mennek tönkre egyfolytában, de a hibalehetőség természetesen azokban is benne van.
És mi van ha azt a szög egyszerű szerkezetet esetleg szíj hajtja? Ugye teljesen ki van zárva, hogy azzal a szíjjal bármi is történjen? Mindegy a lényeg, hogy te még nem találkoztál ilyennel. Ezzel én most nem tudok mit kezdeni.Menjünk arrébb a pumpától, lépjünk az egyszerűbb dolgok felé. Egyébként abba igazat adok, hogy sokszor a legtöbb hiba nem is magával a pumpával szokott előfordulni, hanem a csővel. Valami miatt eldugult cső, lejövő cső illetve a karburátorban közvetlen az olajcső bemenetnél találkoztam már problémákkal. A lejövő cső (robogóknál a pumpa felől vagy a karbiról jött le a nagy rezonanciától a rossz rögzítés miatt, illetve egyéb okok miatt.) hibával találkoztam a legtöbbször.
A megragadásra látom lecsaptál, megjegyzem jogosan, mert valóban helytelen dolgot írtam. Az előzőleg is már leírt megragadás szó benne maradt a fejemben gépelés közben, beállást szándékoztam írni. A beállás ugye egy gyűjtő "népszó", sok mindent magába foglalhat.
Én csak otthon szerelgetek magamnak a kis műhelyemben, illetve a barátaimmal kb 12-14 éves korom óta (most vagyok 37), és ezáltal természetesen jó esély van arra, hogy közel nem rendelkezek olyan tapasztalattal mint ha ezt valaha is főállásban csináltam volna. Egy nem Magyarországon szelelő emberrel meg végképp nehezen kellhetnék versenyre.
Én amit magamnak csinálok azzal tökéletesen meg vagyok elégedve, és számomra ez a lényeg. Természetesen segítségért is szoktam fordulni a nálam tapasztaltabb ismerőseimhez ha valamivel sehogy sem boldogulok.
Életem során azért találkoztam nem egy-két olyan emberrel, akik ezerrel lökték a szakzsargont, és a szakmai irodalmat kívülről fújták profi módon, de amikor tenni is kellett valamit, kézbe kellett venni a szerszámot, akkor az elméleti tudásuk hirtelen megbicsaklott, és nem húzta ki őket abból a bizonyos valamiből. És bizony nem egyszer láttam ilyet.
Ezt az utóbbit véletlenül se vedd magadra, csak megjegyeztem, hogy nem egy ilyen emberrel találkoztam már.Mindenki csinálja azt amit tud, és legyen azzal elégedett. Ez a legfontosabb szerintem.
Én holnap szerelek, de csak holnap mert több időm a héten nincs erre. Hétvégén meg motorozás, jó időt mond. Nem robogóval.Lehet, hogy egyszer majd olajtémában kikérem a véleményedet, hogy a gyártó illetve az elmélet állítása megegyezik e a valósággal.
A részemről valóban befejeztem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #63360 üzenetére
Nyomástartón nem hiszem, hogy sok mindent el lehet szúrni, ahogyan a kompresszor felújításon és a hengerhonoláson sem. Ezeket maximum jól, vagy rosszul lehet csinálni. Nem azon múlik, hogy meg van-e a típusismeret. Meg aztán, ha ugyanazzal a varióval sem megy, ami gyárilag volt benne, akkor ott sem lehet hiba. Pláne, hogy a Multivar meg gyakorlatilag tökéletesre lett hangolva. Csak a kipufogó lehet.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #63368 üzenetére
Most miről is beszélünk?
Te azt mondtad, hogy a típusismeret hiányzik. Én leírtam, mi lett benne cserélve, ami ennél egyik sem (a kipufogót és a variót kivéve) olyan cucc, amit el tudsz hangolni. Sem a nyomástartót, sem a tömítőgyűrűket, sem a kompresszorgyűrűt. A henger honolás sem tartozik közéjük. Ha meg valamelyik alkatrész gyárilag van esetleg elbarmolva, az alig hiszem, hogy a "típusismeret hiánya". Mondjuk ha a nyomástartó rossz nyomáson nyit. Gyári nincs, csak kompletten az egész injektorfej. Nem hiszem, hogy bárki is megvenné csak a nyomástartó miatt 70000-ért.
Vagy ott a henger. Ha rosszul van honolva, az sem hiszem, hogy típusismeret hiánya. Sokkal inkább a gépműhelyé, ahol csinálták.
Varió gyári nincs, csak "gyárival megegyező", ami baromi messze van a gyáritól. Ez is típusismeret hiányára utal? Vagy mi?A kipufogó. Nos ez meg olyan dolog, hogy ha nem tudod, mit hoz, akkor mit csinálsz? Feltúrod a netet. És, ha látsz 1000 érvet mellette és ugyanennyit ellene, akkor mit csinálsz?
Nagyon sarkítottál. Előre - ha konkrétan nincs tapasztalatod vele - akkor érdeklődsz és/vagy próbálkozol. Vagy bejön, vagy nem.Te hogy kezdted? Minden ment elsőre? Király vagy.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #63370 üzenetére
Na de pont ott vetettem fel, hogy sok dologban nem nagyon tudsz mást venni bele. Egy karbisra vehetsz 100 féle kivitelű karbit DellOrto-tól a gagyi kínaiig. Ott van mit elszámítani, de egyféle hozzáférhető alkatrészen sok mindent nem lehet elbaxni. Ott a példának még mindig a nyomástartó szelep. A régi volt benne, amikor még 75-öt ment vígan, viszont a motor néha kihagyott és ingadozó alapjárata volt. Úgy pöfékelgetett alapjáraton, mint egy karbis. Akitől vettem az újat, Ő csináltatja a nyomástartókat és mindegyiket nyomáspróbázzák. Ezzel a nyomástartóval megszűnt az ingadozó alapjárat, jobban indul a motor és nem hagy ki soha. Ebből csakis azt a következtetést lehet levonni, hogy ez a nyomástartó jó.
Akkoriban a kompresszor indítózáskor max 4bar-t nyomott, ami kevésnek mondható, de ment vele 75-öt. A gyűrűcsere (a kompresszorban) óta ez felment 5,5 bar-ra, ami a gyári érték. Ebből azt lehet levonni, hogy a kompresszor jobb lett, mint volt.A varióval nincs mit kezdeni. Ha a gyári széthajtott került vissza (ami benne volt a 75 idején), akkor sem megy jobban. A Multivar-al most jobban megy, mint az alkatrész cserék után a gyárival.
Volt a kuplung probléma, ami végül kiderült, hogy miért volt.A kipufogóra is írtam, amit írtam. Mivel nem vagyok motorszerelő és nem ebből keresem a kenyerem, ezért olyan sok robogó nem ment át a kezemen, mint egy szerelőnek, de azt se felejtsük el, hogy beszélgettem olyan emberekkel, akik foglalkoznak ditech javítással is. Nagy tapasztalatuk van Ditech és karbis javításban. Viszont javarészt soha nem futottak össze azzal, hogy rezont tegyenek ditechre. Mivel javították őket és nem tuningolták. Így nem tudták megmondani, hogy a rezon javít, vagy ront a helyzeten. Ha Ők nem tudták megmondani, akkor én meg pláne. És nem az a helyzet, hogy akkor Ők rossz szerelők, hanem egyszerűen nem volt rá igény.
Sokan példálóztak a rezon hatásaival injektoros robogón. Ki így, ki úgy.
Nem azzal van baj, hogy nem tudom, hogy valamit hogyan kell/lehet összerakni, hanem azzal, hogy sok az ellentmondásos infó, amiből nehéz kitalálni, mi a jó és mi nem.Na most. Ditech/TSDI/Purejet vonalon ugyebár nem sok lehetőség van próbálkozásra fúvókával, egyebekkel. Nincs hangolási lehetőség. És ugye a hibákat diagnosztizálni is nehezebb. Javítani meg pláne.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #63373 üzenetére
Szeretem a kihívásokat.
Az meg, hogy leírom a fórumban, hol tart a dolog, az nem biztos, hogy azért van, mert mondjuk segítséget kérek, vagy bedobom, mennyire gyökér és tudatlan vagyok. Pusztán egy állapotjelentés.Nem úgy kell gondolni rám, mint ilyen téren teljesen tudatlan általános iskolás kis pötsre. Az autómat - is - szépen rendbe raktam, pedig ott is van minden, amit el lehet képzelni. Pedig még csak nem is mai darab. Miből szűrted le, hogy nincs oszcilloszkópom?
Nem mértem rá, mert miért is lenne baja az ECU-nak?Ha a kipufogó a gyenge láncszem, azt az oszcilloszkóp nem fogja megmondani. Ahogyan nem mondaná meg, ha mondjuk sok, vagy kevés üzemanyagot kap. Max kiméred vele az impulzusokat az injektor felé, meg a gyújtást, de ennél nem sokkal több hasznos információt tudsz meg belőle. Ha meg egy injektorfej akar behalni, és emiatt mondjuk sok üzemanyagot kap (gyenge injektor), az oszcilloszkóp azt sem fogja Neked megmondani. Legfeljebb azt, hogy elméletben mennyi ideig kellene nyitva lennie az injektornak. De azt nem, hogy valójában 0,003 mp-el tovább van nyitva és ezért kap több üzemanyagot, mint az ECU szerint kéne. (csak mondtam egy példát)
Egyébként nem kap sok üzemanyagot. Olyan szép őzbarna a gyertya, hogy csoda.
Itt a kipufogó lesz a ludas.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Topiccsendőr #63377 üzenetére
Én nem akarok király lenni.
És csak kb. annyit írtam, mit is lehet tulajdonképpen szkópozni a gépen.
Mégis mire gondoltál? Mit írtam le le, mit használjunk szarul? Mert eddig már írtál annyi kioktató dolgot, de konkrétum még szinte semmi sem hangzott el. Tudom, hogy tudsz, de eddig csak úgy írtál dolgokat, amikből egyáltalán nem derül ki, hogy konkrétan mire is gondolsz. Dobálózol vele, hogy valamit biztosan rosszul tudok, de konkrétumot nem mondasz, mi lenne a jó.
Nem tudom, mire is gondoltál a szemléltetésben, hogyan használjunk szarul egy eszközt. Mit szeretnél szkóppal mérni? Mit tudsz szkóppal mérni?Az meg, hogy miért is lenne baja az ECU-nak. Miből gondolod látatlanban, hogy van? Épp itt böffékeltem a gyertyaképet. Ha sok, vagy kevés üzemanyagot nyomna, az azért meglátszana a gyertyaképen. Előgyújtásra gondolsz? Te biztosan gondoltál valami konkrétumra. Csak kérdezem, hogy mi lenne az?
Hagy tanuljak. Kb ott tartunk, mint azok, akik tutira megmondják, hogy szarul csinálsz valamit, amit elfogadsz. Azt viszont Ők sem tudják megmondani, hogy mi is az és ötletük sincs, mi lenne a jó. Tehát kb. sehol nem vagyunk.
Ismersz. Itt vagyok a fórumon már jó ideje.
Hogy nem viszem el szerelőhöz, annak csak pár apró oka van. Egyfelől nem ért hozzá senki. Másfelől, aki otthon van ditech témában, annak semmije nincs Peugeot TSDI-hez. Alkatrésze van, mert az nagyrészt ugyanaz, de az ECU-t diagnosztizálni kb annyi eszköz van a kezében, mint nekem. Magyarul semmi. Szkóp? Semmit nem ér, ha nincsenek referenciaértékek. Nincs mihez viszonyítani. Diagnosztika pedig senkinek nincs. Ami Ditechhez jó, az nem jó TSDI-hez, hiába ugyanazok az alkatrészek.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #68902 üzenetére
Nem tudom. Soha sem csináltam ilyet, meg hát nem is értek ilyen szinten a finom elektronikához. Ha ilyen gondom volt akkor mindig cdi-t cseréltem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #80782 üzenetére
-
hódmaci
senior tag
válasz Topiccsendőr #80790 üzenetére
Az autómata szivatón már túl vagyok.
Ezért is haladtam tovább a rendszerben.
Egyszerüen ötletem nincs.
Indul szépen akár még hidegen is míg két indítás közt nem telik el legalább 2 nap.
Ha ez eltelik szétrugdoshatod nem történik semmi.
Mindaddig míg a gyertyát kitekered és befecskendezel egy Kiss benzint és utánna indít
Ezután mint az óramü, míg le nem telik megint a két nap szünet.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
hódmaci
senior tag
válasz Topiccsendőr #80792 üzenetére
Nem.
Az uszóházban van benzin es kb jó a szint.
Már a csapot is kihidaltam.
Semmi.
De ha ez is lenne a hiba nemhiszem hogy izomlázig kellene rugdosni.
Valahogy nem volna természetes.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Automata kávégépek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest