-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bib
őstag
válasz mekkGyver #69687 üzenetére
Ha az önindító forgatja a motort rendesen akkor az rendben van, ott ne keress hibát. Ha tudsz mérni kompressziót az sokat segítene a dolgodon. Első körben karbi tisztítás, gyertyacsere.A kuplungnál első egy olajcsere, gépkönyv szerint. Nekem a motul 4t olajok váltak be.pl 5100 10w40. Ezek nedveskuplungos motorolaajok, tehát váltóba is jó.Összetapadnak a lamelláid álláskor, azért ránt.
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #69687 üzenetére
Lehetséges, hogy már nem az igaziak a lamellák benne és cserére szorulnak. Ahogy előttem is írták csinálj egy olajcserét, hátha az javít valamit. Amúgy csont hidegen valamennyire mindig fog rántani sebességbe rakva, ami jóval nagyobb mértékű, mint amikor már meleg a motor.
szerk:(#69689) Kompressziót tudok házilag mérni valahogy?
Tudsz, ha van kompressziómérőd otthon.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
válasz mekkGyver #69761 üzenetére
Ha benzin tocsog nagyon, meg kellene nézni a karburátort. Nincs e dugulás, nem e lyukas az úszó, zár e a tűszelep. Ha olajos nagyon, akkor a váltóba az olajszintet ellenőrizni, mert a főtengelyszimmeringnél be tudja szívni az olajat. Illetve az olajszivattyú adagolását ellenőrizni. De lehet sajnos hengernél is mechanikus hiba, gyűrűtörés, kompresszió stb.
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #69800 üzenetére
Nem nagyon lehet motor nélkül tesztelni. Persze át lehet fújatni bármivel, de az nem fog sok mindent elárulni, hogy mi van vele.
A 2T motoroknál kárt nem tud okozni ha nincs kipufogó, csak nem lesz ereje. A 4T-nél viszont nem ajánlatos.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
válasz mekkGyver #70029 üzenetére
Ha jól emlékszem Gulliver. Hosszú fekvőmina, felül van az önindító. Nekem is csak nagyon lassan teker, de még nem foglalkoztam a dologgal. Eddig még mindig életre keltette (bár nyögvenyelősen) a piros lámpánál a gépet.
(Nagyon felpörgött a topic így a szezonban, csak néha-néha nézek rá, és sok kérdés parlagon marad).
flegga92, amivel kezdeném: önindító kiszed, pucol, átnéz, zsír, üresjárati üzem (direktre akkura), üresjárati áramfelvétel, kábelsaruk állapota.
-
Bib
őstag
válasz mekkGyver #70030 üzenetére
Én már találkoztam ilyennel viszont szakaszos láncnyúlással nem, azért csodálkoztam korábban. A lényeg az hogy vagy az első lánckerék kihajtó tengely van meghajolva, vagy a hátsó lánckerék excentrikus a forgáspontjához.Hátul egy kis csavarhúzót stabilan rögzítesz a villához úgy, hogy érintse a lánckerék fog csúcsát majd megpörgeted a kereket persze lánc nélkül.Ilyenkor hallani vagy érezni fogod ha üt.Elől sokkal kisebb eltérés elég, ott motor elindít sebesség aztán látni ha üt.
-
flegga92
senior tag
válasz mekkGyver #70029 üzenetére
Köszi szépen neked és forandor-nak is!
Igen, Gulliver, ez kimaradt. Sárvédő szépen védi azt is, kívülről tiszta. Áram eljut az önindítóig, az összes csatlakozót kipucoltam. Önindító + saruja ép, szép tiszta, a - az csavaros, nem fértem hozzá a burkolat bontása nélkül. Akksi tavaly lett véve, télen lakásban volt csepptöltőn, nem kéne, hogy baja legyen. Relé mindig kattog, azzal nincs gond.
Az az érdekes, hogy van amikor pöccre indult alig tekert rajta és már járt a motor, néha darabosan jár 5-6 mp múlva beindul na meg van, hogy nem is teker.
Ha lesz egy kis időm, kibontom ránézek mi a helyzet. -
macilaci78
nagyúr
válasz mekkGyver #70070 üzenetére
Nem megbízható robogót írt, hanem megbízható konstrukciót. 100.000 Ft-ért találhat ilyet, az más lapra tartozik, hogy ez jó eséllyel egy lefingott, szarul szervizelt, törött gép lesz.
Azt is írta, hogy nem ért a robogókhoz, lehet, ezen szeretne változtatni és önképzésbe kezd.A BWS-embe még az állvédő nélküli sisak sem fér bele. Viszont vettem egy 150 centis láncot, ülésre rakott sisakot a hátsó kerék küllői közt átvetve is átéri. A csomagtartóban a lánc mellett ott a gyári szerszámkészlet, egy esővédő szett és ülésvédő, egy táska, ha út közben vennék valamit, törlőkendő, stb. Ha a sisakot tartanám a csomagtartóban, megunnám a sok pakolást, és/vagy össze is karcolnám.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70112 üzenetére
Dobj fel képeket, sztem a topicgazda nem fog emiatt problémázni.
Holnap veszek új aksit, 9AH-sat, maradok amit előrínak és amit tanácsolnak.Megtaláltam a dobozát\számlát de csak fél év gari van rá
Ami szerintem eléggé gáz... majd fél évig nem is használjuk a robogót\motort, sokan.
Min 1 év gari kellene rá szerintem. -
Topikgazda
válasz mekkGyver #70115 üzenetére
Nem úgy értettem, hanem hogy kb ugyanazon az akku nagyságon belül sok variációs lehetőség van a magasság szélesség stb terén. A keskeny magas akkuk pl általában a hagyományos ólomsavas akkuk szoktak lenni. Vannak típusok amikbe az ember csak ezeket tudja venni, ha akarna sem tudna valami "zselés", gondozásmentes stb akkut venni, mert azok egyszerűen nem férnek be az alakjuk miatt.
"Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret."
Ez egyértelmű, én nem is beszéltem dupla kapacitásról. Arról beszélek, hogy ha nem elég mondjuk egy 9ah akku, akkor annak a helyére szinte biztos, hogy be fog menni egy 11-12ah-s.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
adam_454
tag
válasz mekkGyver #70115 üzenetére
Ha valamiben tévednék, nyugodtan javítsatok ki, de nekem ez a tapasztalatom és ez rémlik fizika óráról is
A kapacitás és a fizikai méret valóban szoros összefüggésben van, de pl. egy gyárilag 7Ah akksival rendelkező motor töltési rendszerének nem lesz baja attól, hogy egy méretben beférő, de 9Ah akksi kerül bele. A fesszabályzó a normál esetben a generátor/dinamó kimeneti feszültségét szabályozza, ha a generátor rendes üzemelés közben X amperrel képes tölteni az akksit, akkor a nagyobb akksit is csak annyival fogja tudni vagyis nem kerül nagyobb terhelés a fesszabályzóra. Maximum annyit kellene észrevenni, hogy lassabban tölti fel, ha már le van merülve, ugyanakkor az akksi valószínűleg kisebb feszültségen is képes leadni azt az energiát ami ahhoz a teljesítményhez kell, hogy beinduljon a motor.
A nagyobb probléma amire senki sem szokott gondolni az az esetleges eltérés az indítóáramban, vagyis, hogy az akksi névlegesen mekkora áramerősséget tud leadni szabványosan. Ha a motor akksija eredetileg képes volt leadni - hasraütésszerűen - 100 ampert, és önindítózáskor a kábeleken is ennyi áram folyt át, de az új akksi képes mondjuk 120 ampert leadni mert mondjuk olyan új fejlesztésű, amit indítóáramra optimalizáltak, akkor az a kábelnek nem fog jót tenni, mert hirtelen 20%-al több delej megy át rajta, bizony az meg is olvaszthatja, főleg ha sokat kell tekerni, vagy tönkreteheti az önindító reléjét. Az önindító köre általában nincsen biztosítékkal védve. Csak az a kör ami az indítógombhoz viszi a kicsi áramot. Viszont ehhez az is kell, hogy az önindítónak már valami baja legyen ami miatt elkezd több áramot felvenni, pl. meg vannak kopva/égve benne a szénkefék.
Attól, hogy egy nagyobb kapacitású akkura van rákötve ugyanaz az izzó még nem fog nagyobb áramerősség átmenni rajta. Az akkuk áramleadása szerencsére önszabályzóak a terhelés függvényében, nem úgy mint a generátor vagy dinamó, ami a rajta végzett munka (és a fizikai kialakítás, mint tekercsmenetek száma, tekercsek átmérője, kábelek átmérője, valamint generátor esetében a gerjesztés) függvényében adja le az áramot, vagyis ha úgy megtekered, hogy lead 100W teljesítményt, akkor az izzón az a 100W át fog menni, akkor is ha amúgy az az izzó névlegesen csak 55W-os. Nyilván ezért vannak a mindenféle szabályzórendszerek a generátorok és dinamókhoz. Egyébként ezeknek a rákfenéje, főleg a dinamókhoz tartozóknak, ha nincs rajtuk terhelés, és a megtermelt áramot nekik kell elfűteni.
Ugyanez igaz egyébként az autókra is, én is amikor akksit kell venni, akkor az akkutálcára beférő lehető legnagyobb kapacitású (és indítóáramú) akksit veszem. Volt már 75Ah-ás akksi helyett 90Ah-ás, kettes Golfban úgy, hogy még az akksitálcáról is lelógott pár centint (Abban szó szerint egy műanyag lap ami mint egy sín bele kell csúsztatni, és leszorítani, illetve a motor felé meg volt vagy 10 centi hely szabadon), és kutya baja nem volt a generátornak sosem, de még egy izzót sem vert ki az elektromos rendszere sosem. Viszont tény, hogy az önindító jó volt, a motor rögtön indult, nem kellett még 2 másodpercet sem tekerni. De egy félnapos állóhelyzeti zenehallgatás sem merítette le úgy az akkut, hogy ne indult volna be a kocsi.
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70127 üzenetére
Köszönöm Nagyon szép!
Ez is "csak" 50-es?Jah, most nézem a képen is rajta van
Mennyibe került és mennyit költöttél rá?Aksi jó lett, pöcre indult De sztem nekem 1 fesz. szabályzót kell vennem. Mert nem igazán tölt, menet közben 50-70km nél 13,1-13,3 ra ment csak fel.
Nem szeretnéd, h benne legyen a fórumban? Ha igen kérd meg a topic gazdát (sztem nagyon normális! Bár itt szerintem mindenki! )
[ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
válasz mekkGyver #70133 üzenetére
Használd sokáig egészséggel!
Azt hittem többe került, mert képek alapján nagyon rendben van. Mikori gyártmány?
Korábban sok videót néztem 50cm3 váltos motorokról.Ezt a videót megnézve ismét kezdek rákattani..
Derbi Gpr 50A GPR ek között a Nude = naked-dal?
-
-
BlackPriest
őstag
válasz mekkGyver #70411 üzenetére
a hosszú álláshoz írtam, melegen nem kéne. amúgy érdekes ez a gyertyásdi, rossz gyertyát venni ugyanannyiba kerül, mint jót, miért kombinálnak az emberek? nekem se bele való volt a mostaniban, nem is értem...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz mekkGyver #70447 üzenetére
Amikor már teljes szívató kell, akkor már nekem nem őszinte a motoron, hideg van...
Érdekes módon én előbb ültem volán mögött, mint motoron, ott tanultam meg (2T Wartburg és 4T Lada Samara). Érzésre, hallomásra. Ha fuldoklik, megtorpan, akkor sok, ha dadog, kevés.Most nyáron ha indulásnál kell, akkor is rögtön visszanyomom, nem volt még arra példa, hogy dadogott, vagy megállt volna. Télen, hideg időben a hang alapján fokozatosan nyomom vissza, illetve ha már úton vagyok és jó darabig nincs kereszteződés, ami megállásra kényszerítene, akkor teljesen visszanyomom, hiszen a gázkarral már én adagolom a naftát.
Autónál dettó: az útra felkanyarodva tavasszal, ősszel már vissza is nyomtam, télen megvártam az első kereszteződést, egy 3 saroknyira lévő korforgalmat. Nagyon ritkán volt olyan, hogy a 2 km-re lévő városhatárig mentem szívatóval.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz mekkGyver #70446 üzenetére
Már bocs, de az ikyenektől áll égnek a hajam, mikor pirosnál is nyomja neki tökig .
Minden normál, gyári állapotú gépen van értelme csiszolni, hiszen nincs 2 egyforma motor. Gyárilag egy biztos, de nem tökéletes beállitassal készül minden.
(Miből élnének a chip tuningosok? )Nálam ez így néz ki, ha a fülem nem csal sokat:
Gyár állapot:
Variátor munkapont: kb 6000-6200 1/min
Fogyasztás: 3,8-4,5 lMost:
Variátor munkapont: 4800-5200 1/min
Fogyasztás: 2,6-3 lMost mentem egy hosszabb etapot, és egyre valószínűbb, hogy 5300-5500-as fordulatot kellene belőni, és akkor lenne a legjobb.
Maximumra olyan 7000-et érzek még kellemesnek, ezen lehet nyugodtan utazni. Persze forog többet is.
-
Topikgazda
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz mekkGyver #70506 üzenetére
Tegnap ráírtam a srácra, (a linkelt Stalkerre), sok mindent költött már rá, tavaly volt fúrva, új dugókat kapott. 3,6os fogyasztás mért. Autóval olyan 7 körüli fogyasztásom van vegyesben, ennél azért jobb. Szerinted meddig kéne kitolni a keretet? (tudtam én, hogy nem szabad megkérdezni... )
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #70506 üzenetére
"Egy régebbi, kopott hengeres, széttekert motor megeszik 3-4 litert is, míg egy kicsit modernebb jól karbantartott robinál nem lehetetlen az 1-1,5 literes fogyasztás."
Nagy átlagban elmondható, hogy a jó állapotban lévő robogóknak 80%-ban mindenféle tuning nélkül pont, hogy kb 3-4 között van valahol a fogyasztása. Persze valamennyire az emberen is múlik, hogy hogyan közlekedik vele, de a fokozatmentes váltónak ez az ára. A robogók mindig is többet ettek a hagyományos váltós, hasonló "tudású" 50-es gépektől.
Az a 1-1,5 litere fogyasztás meg véleményem szerint nem létezik. 50-es 4T-nél igen, de 2T-nél biztos, hogy nem. A diteches robogód talán produkálhatott ilyen fogyasztást, de karbis sohasem fog.szerk: A tereprobogó elnevezés a motor stílusára kinézetére való utalás. Viszonylag masszív darabok, az átlagtól kevesebb vagy kisebb műanyag elemek használata, gyárilag ballonos gumi (nem muszáj, hogy recés legyen) stb.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #70523 üzenetére
Na ez az, ha ráraksz egy jófajta rezót az pont elég. Többletüzemanyag kell neki, mert teljesen más fordulaton fogja leadni az (a nagyobb) erejét mint a gyári csőnél. Karburátorosnál ez ugye fúvókacserével jár ami nem gond, de itt bele kell nyúlni ebbe a viszonylag bonyolult rendszerbe ami nem olyan egyszerű, hogy utána tökéletes legyen minden. Mondjuk amit bajnokpityu írt az járható út, de nem egyszerű. Ezért sem szoktak igazán tuningolni ilyen motorokat. A variátorral való állítgatással nincs semmi gond, az teljesen járható út ennél a motornál is, nem különbözik a többitől. Itt az üzemanyag ellátás növelése csak a gond.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz mekkGyver #70537 üzenetére
Azt kell eldönteni, hogy mire veszi az ember.
Ha spórolás miatt, akkor ne a "pörög mint állat, húz mint a marha" beállítást és érzést keressük. És akkor nem 4-5L-t fog zabálni a robogónk, hanem csak 2-3L-t (50-150ccm, de vannak 250-es váltós mocik is ilyen fogyasztással).
Ez saját tapasztalat, az 50-esem sosem evett 2,5-nel többet, és végre a mostani 125 is ilyesmi. Ja, és nem 40kg vagyok, hanem 90 fölötti, a gyerkőccel együtt meg már 150kg fölött vagyunk. -
pellesmartin
tag
válasz mekkGyver #70714 üzenetére
Állt a motor 2 hónapot,lehet csak beragadtak a lamellák. Azt hogy orvosoljam? Olaj csavaron benyulva valami tompa szerszámmal megkocogtassam? Nemrég volt cserélve vízpumpa,tömítések,olaj.
Azért van zsírozva a lánc mert tegnap hoztam el,nincs spray-m itthon és ki akartam próbálni,inkább zsír mint száraz lánc. -
Topikgazda
-
Winchester95
őstag
válasz mekkGyver #70767 üzenetére
Állítottam az úszón, kicsit csöpögött ha nem indítottam be , vagy is nagy lett a szint.
Viszont úgy ment mint még soha, a teljes gázadásra még gyorsabban ment nem csak hörgött vagy tartotta a gázt mint eddig.Próbáltam beállítani a szintet hogy jó legyen annyit értem el vele hogy nem is megy be a karbiba üz. anyag.
Ez volt tegnap este.Majd holnap délután ránézek, remélem sikerül majd beállítani, és akkor végleg vége a szenvedésnek.
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #70778 üzenetére
Ki beszél a karbi meg a fúvóka hangolásáról? Én a meghajtás ráhangolásáról beszélek, valójában ezt nevezik hangolásnak.
"Mivel a gyári rezó már az adott típusú motorhoz van gyártva, ezért azt már nem kell hangolni!"
Milyen az a gyári rezo áruld már el nekem legyél kedves? Ha esetleg a motowell meg hasonló csövekre gondolsz amiket gyárilag rátesznek, akkor közlöm, hogy az olyan mesze van a rezonátortól mint Makó Jeruzsálemtől.
Ilyen marhaságokat ne írogass, olyan nem létezik, hogy egy rezot egy adott típushoz gyártanak! Egyedül abban van különbség a rezok között, hogy a rezokhoz mérten vannak közöttük olyanok amik már közepes illetve nem túl magas fordulaton leadják a max teljesítményüket (8-10 ezer), és vannak olyanok amik akár 13-15 ezres fordulaton adják le a maxot, amik többek között mid race vagy high end kaliberű aluhengerekhez valók. Az előbbieket inkább vashengerekhez szokták ajánlani, ahol nincs olyan nagy fordulat mint egy aluhengernél. De természetesen még ez a fordulat is jóval magasabb mint egy átlagos csőnél."Az ugyan igaz, hogy a görgőket érdemes a megnövekedett nyomatéktartományhoz állítani, de rosszabbul biztosan nem fog menni, mint sima kályhacsővel."
Már hogyne menne rosszabbul...Már az előbb említett vashengernél is alaposan utána kell menni nem is akármilyen pontossággal, az aluhengerek világáról meg már ne is beszéljünk. A gyári súlyú görgőket meghagyva soha sem fog azon a kellően magas fordulaton dolgozni mint amilyenre szüksége lenne. De már az elindulásnál bukik a dolog. Lehet, hogy próbáltál variálni a dolgokkal, de akkor az messze lehetett a hangolástól.
Ne, kérlek ne linkelj nekem szakirodalmat ezzel kapcsolatban. Inkább próbálj meg gyakorlatban több tapasztalatot szerezni ezek linkelgetése helyett Pár vasat összeraktam már életemben (és itt nem csak kipufogócseréről beszélek hanem A-tól Z-ig mindent), régebben nem is akármilyeneket, volt olyan közöttük ami még pályán is járt.
"De tapasztalatból beszélek, mert 2 motoromon is cseréltem kipufogót"
Az, hogy túl vagy két kipufogócserén az még nem tapasztalat, pláne ezek után, hogy ilyeneket leírtál ide.
Egyébként DiTech-es rendszerre eleve nem szokás rezonátort csatlakoztatni pont azért, mert nehézségekbe ütközik a többletüzemanyag biztosítása.Miközben ezeket írtam próbáltam szem előtt tartani azt a dolgot, hogy topikgazda vagyok ezen a fórumon, de kénytelen vagyok őszintén bevallani (szégyellem is miatta magam), hogy most először nehezen ment.
Nem mondom, hogy egyáltalán nem értesz a motorokhoz, de hogy nem világos teljesen számodra a CVT váltó, a kipufogó és az adott henger szoros összefüggése ami a motorban van abban teljesen biztos vagyok. Különben nem írtál volna ilyeneket. Sok autó illetve motorszerelő sincs aki nem csinált ilyen dolgokat.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz mekkGyver #70781 üzenetére
Ditechen gyárilag katalizátoros kipufogó van, ha rezó formájú is.
Sityupityunak abban igaza van, hogy a görgőkkel utána kell menni a kipufogónak.
Biztosan tudod, hogy egy gyári kipufogóval egy gyári motor, ha mondjuk egy széles (mondjuk 5000 és 8000 fordulatszám tartományban) dolgozik, akkor a görgők is ehhez vannak belőve, hogy a varió ebben a tartományban váltson el. Ha ráraksz egy rezót, az feltolja ezt a tartományt mondjuk 9000 és 10000 közé, és ad egy kis plusz teljesítményt is. De csak ebben a tartományban. Ami ezen kívül esik, ott meg gyengébb, mint gyárilag volt. Tehát a gyári fordulatszám tartományban, ahol a varió a gyári görgővel dolgozik a moci gyengébb, mint a gyári kipufogójával. Ennek következtében sokkal rosszabb lesz a gyorsulása is és talán annyira gyenge lesz, hogy el sem éri az új kipufogóval ideális fordulatszámot.Gyári kipufogóval egy tök gyári motor teljesítménygörbéje sokkal szélesebb és alacsonyabb fordulatszám tartományt fed le picit alacsonyabb teljesítménnyel. Míg egy rezóval ez a görbe szűkebb és magasabb tartományt fed le picit magasabb teljesítménnyel.
Nekem például a Jetforce-om a 70-es vashengerrel, gyári kipufogóval 6500 és 8000 között adta le a max teljesítményt. És ebben a tartományban a teljesítmény mindenhol közel azonos volt. Tehát a gyári 8 grammos görgőtől simán el tudtam térni akár 1 grammot is felfelé és lefelé is anélkül, hogy a moci sokkal rosszabbúl gyorsult volna. Csak a fordulatszám változott.
Mikor rákerült a Gianelli Extra kipufogó (ami azért nem a high-end rezót képviseli), még 7 grammos görgővel sem gyorsult úgy, mint ugyanezzel a görgővel, de gyári kipufogóval. Csak 6 grammos görgővel lett jó. Próbáltam 6,5-el és 5,5-el is, de mindegyikkel sokkal rosszabb volt.Jahh, és adni kellett neki plusz üzemanyagot is az új kipufogóhoz, pedig ugyanarról a hengerről beszélünk.
Tehát a ugyanaz a henger, de más kipufogó hozta magával, hogy könnyebb görgő és plusz üzemanyag kellett.Egyébként próbálkoztam régebben ezzel a Gianelli Extrával a Jetforce-on. Akkor csak a kipufogót cseréltem. Se görgőzés, se plusz üzemanyag. Az eredménye - amellett, hogy nem ment - az lett, hogy abnormálisan megnövekedett a kipufogógáz hőmérséklete. Elmentem vele egy 30 Km-es utat, mert muszáj volt. Ennek az lett az eredménye, hogy a hangtompítóról (tehát nem a rezonátor részről) leégett a festék, az önzáró anyákból kiolvadt a műanyag és a hangtompítóban porrá égett - az elvileg hőálló - gyapot. Tehát mindez csak azért, mert nem adtam neki picit több üzemanyagot és a nehéz görgők miatt még erölködött is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mekkGyver #70781 üzenetére
Ohh. És elfelejtettem.
Karbis gépeknél a szakirodalom szerint a rezonátor ugyebár szinte kiszívja az égésterméket, majd ugye a dugó fölé "felszívott" friss keverék egy részét is, csak azt utána vissza is nyomja a hengerbe. Ez a rezó lényege.
A Jetforce-nál - mivel ez is "ditech" - csak levegőt. Tehát itt nem kerülhet elégetlen üzemanyag a kipufogóba, mert üzemanyagot csak akkor fecskendez be és éget el, mikor már minden járat zárva van.
Viszont ezek sokkal érzékenyebbek is a megfelelő benzin-levegő keverékre. Míg egy karbisnál megeshet, hogy legfeljebb nem húz, vagy leropog, esetleg fullad, addig egy ditechnél/jetforce tsdi-nél már egy pici eltérés is okozhat olyat, hogy be sem indul.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #70781 üzenetére
Szia!
Két nap pihin voltam ezért válaszolok csak most."látom, hogy ismét eljutottunk oda, hogy ha egy topikgazda véleménye más, mint a hozzászólóé, akkor rögtön átmegy a hozzászólás személyeskedésbe, támadásba, lehurrogásba"
Először is nem akartalak megbántani, bár szerintem durva stílust egyáltalán nem használtam. De már az előző hozzászólásomban is odaírtam, hogy idézem: "szégyellem magam". Ebben úgy gondolom, hogy már rögtön benne volt előre egy bocsánatkérés is, de ha ez nem elég akkor nekem nem szégyen ez, megteszem megint: Bocsánat.
Szerintem a többiek egyetértenek velem azzal, hogy a stílusommal nincs, vagy legalább is nem volt gond eddig, erre mindig nagyon odafigyelek. Ha valami olyan van, akkor sokszor inkább nem szolok semmit, a segítségnyújtás a célom nem pedig az, hogy vitákba beleálljak. De tény, hogy a neked szánt válaszom nem a megszokott volt tőlem. Egy év alatt amióta itt vagyok topikgazda te vagy az egyetlen aki valamilyen szinten "kivágta nálam a biztosítékot". Én is ember vagyok, és lehetnek rossz napjaim."Én legjobb tudásom szerint válaszoltam a kérdezőnek, leírva a saját tapasztalataimat. Sajnálom, ha ezzel megbántottam az önérzetedet"
Azzal volt az egésszel problémám, hogy meggyőződéssel állítasz olyan dolgokat amik egyáltalán nem úgy vannak ahogyan te azt gondolod. Nem a linkeddel volt pl gond, hanem azzal, hogy kevered a dolgokat és egyáltalán nem helyesek az állításid ha azokat a gyakorlatban átvisszük. És ha valaki ezeket olvassa akkor bizony félrevezeted őket az ilyenekkel. Egyébként az én önérzetemet egyáltalán nem bántottad meg. Engem egyedül az bántott, hogy ennyire félrevezető dolgokat írtál. És az is csak más mások miatt.
'A gyári rezo az, amit boltban veszel, és nem te hefteled össze otthon! Jó, jegyen Bolti...de hagyjuk..."
Na az a baj, hogy itt már megint megy a félrebeszélés. Először ezt írtad: "Mivel a gyári rezó már az adott típusú motorhoz van gyártva, ezért azt már nem kell hangolni!"
Én erre írtam ugye, hogy nincs olyan, hogy gyári rezo. Ha egy cég kiad egy csövet, akkor azt a létező összes típushoz gyártja általában. Legalább is sok esetben. Legyen az minarelli (azon belül is levegős álló, levegős fekvő, vizes fekvő), piaggio levegős-vizes, morini stb...tehát mindegyikhez lefogják gyártani, csak a könyökrészükben és a felfogatásukban fognak különbözni. Tehát soha sem egy adott típushoz gyártanak rezonátort. De még ha tényleg gyártanának kimondottan egy típushoz is, akkor is kéne hangolni egy gyári cső után azok a dolgok miatt amiket már feljebb leírtam (még egyszer nem fogom)!
Erre most meg jössz olyan dologgal, hogy te azt érted gyári rezo alatt, amit boltban veszünk meg és nem a sufniban hegesztünk össze. Te láttál valaha is itt ilyesmiről írni valakit? Szerintem a fórumtörténelem alatt soha sem eset szó otthon összeeszkábált rezonátoról...nem is értem az egészet, ezzel csak csináltál még egy felesleges hurkot a történetben, semmi többet. Mindig is gyári készítésű dolgokról beszélgettünk itt. Egyébként meg otthon igen bonyolult lenne összehozni egy rezonátor úgy, hogy az valóban jól működjön. Nem is a hegesztésekről meg ilyenekről beszélek, mert az egy jó szakembernek nem gond, hanem a megtervezés folyamatáról. Minden gyártó minden típusánál igen nagy munka van az mögött, hogy előtte kiszámolgatták a pontosan a gázlengéseket amik majd lezajlanak benne, ezzel meghatározva a cső karekterét, hogy az kb milyen kaliberű hengeren fog majd a legtökéletesebben muzsikálni.
De tudod mit? Legyen az amit te mondasz, hogy te arra értetted, Hogy gyári vs otthoni rezo. Az alapmetóduson ez sem változtatna semmit sem, ugyanúgy utána kéne hangolni a gyári hajtást!"Annyit azért ajánlanék neked -drága barátom - ,hogy (főleg) topikgazdaként illene elővenni a jó modorodat és nem ilyen kioktató stílusban válaszolni."
Nem érzem, hogy nagyon kéne változtatnom rajta, ugyanis mindig szem előtt tartom ezeket dolgokat. Sőt, nagyon is. Bár erről majd a többieket kéne megkérdezned, hogy mi a véleményük. Vagy olvass visszább, hogy tanulmányozd a stílusomat.
"Én nem vitattam a "hatalmas szaktudásodat", nem értem miért fáj neked, ha belinkelek valamit, ami hasznos lehet a többi fórumtagnak, ha csak nem érzed úgy, hogy ellentmondhat annak amit előttem írtál."
Erre már reagáltam, de azért még egyszer: Nem a linkel van a baj és nem is fáj nekem. Én is linkelgettem már ezzel kapcsolatban be számos írást. Itt azzal van a baj, hogy ahogy te ezt az egészet próbáltad átvinni a gyakorlatba ( a két kipufogó cseréd után), na az egyáltalán nem úgy van a valóságban, és ezzel sajnos másokat vezetsz félre.
"Akkor most milyen többlet üzemanyag? Az elején kikérted, hogy csak meghajtásról beszéltél! Azt már ne is említsem, hogy a DiTech-en gyárilag rezó van!? "
Itt magadat viszed csak be már megint a sűrűbe.
Igen, magát hangolást mint kifejezést a meghajtásra értjük, ez így van. És ha már ennyire jössz mindig a szakirodalommal, akkor az is ezt említi ezzel a megnevezéssel. De ha ilyesmi dolog megtörtént, akkor természetesen az üzemanyaggal is utána kell menni, hozzá kell állítani az adott konfigurációhoz. És mivel egy gyári cső után egy rezonátorral lóerőket tudsz felszabadítani, ezért azokat etetni is kell valamivel. Értelemszerű, hogy nem lesz kielégítő a korábbi üzemanyag mennyiség. Ezzel mi a problémád? Utána írtam még, hogy egy DiTech rendszernél ez igen bonyolult folyamat lenne egy karburátorral ellentétben, tehát nem szerencsés piszkálni azt az egészet. Erről az egészről mumtaz kolléga tudna mesélni 1-2 dolgot, ő itt a legtapasztaltabb ebben szerintem. És ahogy ő is írta, annak semmi köze egy valódi rezóhoz ami a DiTech-en van. Kb annyira rezo, mint amit én írtam korábban a motowell-el csövekkel kapcsolatban t konfigurációhoz. És mivel egy gyári cső után egy rezonátorral lóerőket studsz felszabadítani, ezért azokaneked.Na, én meg most fejeztem be, hogy ezeket leírtam, hogy ne legyen semmilyen félreértés.
Üdv!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Tanulmányi tapasztalatok a Műszaki Egyetemmel kapcsolatban?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óvodások homokozója
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- Autós topik
- Milyen routert?
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Opera böngésző
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest