-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50895 üzenetére
Otthagyom. Több bérlővel is egyeztem már meg így. Amíg béreltem/béreltük a motort, addig az enyém ott volt.
szerk.: Egy gond lesz... Valószínűleg 250-esnél kisebb váltósat nem fogsz találni. (Mondjuk engem nem zavar, 250-es meg nem olyan nagy...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
üszök
őstag
válasz 30z.Samu #50907 üzenetére
Egyesbe lenyomod,az esetek 99%-ban észre veszed,mert hallható lesz a csattanás,vagy kattanás.Ha nem leszel elég erőteljes felfelé üreset fogsz,ha ráengeded puklungot (ahogy szegény Bajor Imre mondta) felbőg a motor,ahogy húzod neki a gázt.
Visszafelé egyesével lehet váltani igen.
Dexar007
(PH! addikt)Végre. Vegyél légyszi 2T -t.
2T gömbölyű Zip-em volt,(125 4T is volt)mérete ellenére kényelmes,magas a kormány elfért a térdem alatta szűk fordulókban is,nem kellett terpesztenem. Kicsi a kereke,fogni kell a kormányt mert a nyomvályúk nem nagyon tetszenek neki,de megszokható.
Ja,és 3,5 lityit evett.[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #50920 üzenetére
Tehát most megtanultál elméletben váltani. Oh yeah... Elárulok egy titkot:
azt, hogy üresbe ficcent, általában érezni lehet a lábfejedben. De ha elég
finoman engeded fel a kuplungot alapjáratra, akkor észreveszed, ha nem,
anélkül, hogy a motoron hanyatt vágódnál. Ennyi. Ennél az "egészestés"
szócséplésnél jóval többet ért volna, ha ráülsz egy motorra/váltasz 2-3-at.
Nem azért, de B jogsid van, nem? Autót vezettél már: váltó azon is van...Szerk: azt meg motorja válogatja, hogy "honnan" könnyebb üresbe rakni:
van amelyik kettesből szereti, van amelyik egyesből. De amúgy jobb, ha
egyesből (is!) szereti, mert a fokozatkijelző is ritka a motorokon, így egy
megállásnál egyáltalán nem triviális, hogy mennyit kell váltani egyesig.Nyomogatod amíg azt érzed, hogy nem vált többet. Akkor van egyesben,
onnan egy lehelet mozdulattal fel, nem húzod fel kettesig, na az az üres.
Nem rocket science, egy próba többet ér ezer HSZ-nél... Befogtam.[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz 30z.Samu #50931 üzenetére
Én is így voltam, de 125-öst papírost használhatót keveset láttam ezért léptem tovább az A-ra ami kb. 70e Ft-ból megvan. Egy Mala F18-asom volt, de inkább nem helyeztem forgalomba. Viszont az A1-en (B125) megbuktam egyszer még a pályára se kellett rámennem, sőt a motort se kellett szinte kitoljam.
-
kcsa
veterán
válasz 30z.Samu #50935 üzenetére
Kis köbcentisben (én) nem vennék, állandóan váltogatni kell városban. Városon kívülre meg kevés. 5-600 köbcentis már más téma - bár attól még mindig utálok váltogatni dugóban
@Tibee86: én úgy mentem oda A oktatásra, hogy megnéztem egy ezeréves motoros könyvben a váltási sémát. Kb. ennyi elég volt, odáig egy métert se mentem váltós motorral
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50935 üzenetére
Tegnap meg még robogóval akartál vizsgázni...
Még fel se ültél váltósra, már megcsípett a cecelégy
A Babetta 210 váltós, csak automata.A 400-as robesz jó túrázni... De... Az meg már kicsit sok városba, illetve túrázásnál azért hátránya, hogy nagyobb tempónál hátul van a súlypont, nehezebb megállni, a kisebb kerék szintén nem előny.
Szerintem egy 150/180 robogó+ egy váltós motor az ideális választás, már ha megengedheted magadnak. (Én most nem, 1 is épp elég )
De ami késik nem múlik, csak először legyen diplomám.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50946 üzenetére
Na pont ezért akartalak lebeszélni a korlátozásról. Gondolom agyvérzést is kapnál, ha most adtál volna ki 90k-t jogsira, és kiderül, hogy nem vezethetsz váltósat, mert kényelmes voltál. Kezdhetnéd előről... -90k
szerk.: Egyébként haverom NSR-je nemsokára eladó. Már nézegeti az utánpótlás CBF-et
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz 30z.Samu #50953 üzenetére
Nyilván el kell döntened hogy mire használnád. Én 95% munkába járásra, komoly százalékban két fővel, és én is 100 felett vagyok. Ezért váltottam 250-esről feljebb.
De mivel még mindig 95% városi forgalom, nem akarok váltogatni, ellenben csomagtér kell - kizárólag robogó jöhet szóba. És erre még mindig felülhetek ingben-zakóban ha nagyritkán úgy kell.A maradék 5% eset miatt viszont nem fogok még egy motort tartani Elmentem a Satelissel is Egerig - nem esett jól a végén az tény
Ezt gondolom én racionális döntésnek, de azt is elfogadom hogy rengetegen választanak érzelmi alapon motort, viszont nekem arra nem telik
-
Grillo
senior tag
válasz 30z.Samu #50953 üzenetére
Hát, így 50es után a 125ös egy megváltás, pedig én az 50est is nagyon élveztem, 10 km-re jó is volt. De a 125 teljesen más világ, városon belül nem nagyon van autóban ellenfeled, és 3 alatt fogyaszt.
Túrázni is lehet, nyáron a vásárlás után 1 hónap alatt mentem 2000 km-t, ennek a 2/3-a volt túra (Balaton kétszer, stb). (Aztán egy augusztus végi reggel nem indult, és tegnap előtt lett kész...)
Szóval, ha nem kell sietni, elég a 90-100-as tempó tartósan, akkor lehet alternatíva. Csak kényelmes legyen. De ha olvasod bogyó hozzászólásait, ugyan ez, csak váltós géppel is lehetséges.Persze, ha hosszú távon gondolkodom, én is inkább 250, vagy feletti, akár váltós gépben gondolkodom, de városban ennél nem kell több.
-
Dexar007
veterán
válasz 30z.Samu #50999 üzenetére
Nem tudom,itt Gyongyosn biztos az is legalabb 80. Nagymotor jogsi pedig 30-cal tobb.Nem er annyit az egesz,hogy duplan bejarjon az ember,raadasul ez egeszen biztos,hogy nem lesz olcsobb a jovoben.Cserebe a megszerzett jogsidat mar nem tudja elvenni allambacsi,vagy ki tudja..
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz 30z.Samu #51003 üzenetére
Pedig most kene,tavaszra minden hulye el akar kezdeni motorozni.
Ja,es egyebkent is,csak a buzik nem motoroznak telen,ugyhogy decemberben kezd. Amugy ha nincs szerencsed akkor mar el se kezdheted,mert nalunk pl szuneteltetik a motoros oktatast hideg idoben.Give me your cum,bull!
-
wolfnet
tag
válasz 30z.Samu #51003 üzenetére
Na az RF gyakorlatilag ugyan az a blokk/motor mint a 400as bandit csak idomos. A gyújtás szög más vagy mi. Amúgy 250-est ne vegyél. Nem lebeszélni akarlak, de ha pláne korlátlan jogsit csinálsz, akkor gyakorlatilag a harmadik héten kinövöd. Főleg hogy a vizsgát is egy 600-as horneten fogod csinálni (általában! ), és az meg száz paci. És értem én hogy nem kell 98lóval kezdeni, de 45-50le pont arra jó, hogy krúzolsz az országúton 80-85-el nekem 5500at forog ekkor hatodikban, fogyizik négyet és ha van valami az útban akkor van tartalék. A 250-est meg szarrá fogod forgatni.
Privátban érdeklődj! :)
-
Grillo
senior tag
válasz 30z.Samu #50999 üzenetére
Én B125öt csináltam tavasszal, lehet ha most állnék neki, inkább nagy A lenne, de nem bántam meg, csak tudom, hogy nekem kell a nagy A hamarosan, talán jövőre. Minden esetre, hanem buksz meg, akkor nincs nagy különbség összegileg a B125+A különbözeti és a közvetlenül korlátlan között. Én, ha minden elsőre ment volna, és nem ott ülök először váltós motoron, akkor az iskola árait szigorúan papíron nézve még egy ötössel olcsóbban is kijöhetnék a különbözetis megoldással. 2 éven belül érvényes a KRESZ, tehát csak gyakorlat kell.
Ja, és szerintem ilyenkor már nem indul gyakorlati képzés, majd tavasszal. Iratkozz be januárra, akkor lesz időd arra megcsinálni a KRESZ vizsgát, mire kijön a normálisabb idő, és akkor március elején elkezdheted a gyakorlatot. Ha beiratkozol időben, akkor elsőként kezdheted, a vizsgákra sem kell majd annyit várni, mint szezonban.
[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
válasz 30z.Samu #51010 üzenetére
Ja ez így oké. Nekem sem volt ismerősöm aki motorozna, aztán mire befejeztem a jogsit csak nekem nem volt motorom az ismeretségemben. Terjed ám a hír a jóról. Amúgy ami nekem nagyon fáj az a többszörös lehúzás. 30rugó kresz vizsgára, amikor B-s tanfolyamra ültettek be újra. Meg az átírás is csak lehúzás.
Privátban érdeklődj! :)
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz 30z.Samu #51012 üzenetére
Túrázásban én is benne lennék !
Bár nem tudom, hogy ha az átlag végsebessége a(z 50-es) robiknak 60 körül van akkor merre lehet menni velük...
De gondolom ez azért van mert nekem sincs közvetlen közeli robogós ismerősöm. Bár sógorom amikor megtudta, hogy robogózom, egyből mondta, hogy ő is régóta gondolkozik egy robeszen, csak ha venne egyet akkor a bringás karriere azzal véget érne.<<<KEEP IT REAL!>>>
-
Dexar007
veterán
-
-
DigitXT
félisten
-
Dexar007
veterán
válasz 30z.Samu #51079 üzenetére
En mit mondjak? 14 evesen csinaltam az M-et, 17 evesen a B-t, 21 evesen az A-t,es most a C-t.
Mind a 4x lehuztak KRESZ-bol.Raadasul meg egyszer le fognak,mert az E kategoria is kelleni fog,ott pedig szinten lehet menni vizsgazni.
Az nem problema,hogy 14 evesen ultem bent utoljara oktatason,akkor is ki kell fizetni.Give me your cum,bull!
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51117 üzenetére
Agymenését? Szerintem itt kettőnk közül nem nekem szokott olyanom lenni:
avart érzek az erdőben/megsértődtél az elméleti váltástanfolyam után? Sebaj.
Anno volt egy szakmai tanácsom. (Nézd meg önmagában az első mondatát.) -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51122 üzenetére
Ja, én meg azt hittem gúnyolódsz. Nem, nem hülyéskedtem... (Sajnos...)
Felsorolás szintjén (a frissen átírt) 250-es Majáról pár tény. OFF, mert 125 ccm+.Negatívumok: km óra nem megy (a vételkor is tudtam róla), duda nem szól (ez talán a gomb hibája: szét kell szedni), néha nem indul (kattan a relé, de ennyi: talán a vészleállító kavar be), tanksapka be volt ragadva (megoldottam: rosszul volt visszatéve), a légszűrő porszáraz volt (megoldottam: légszűrőolaj), a főtengely szimering könnyezik (cserés), melegen a véglehajtás csúnyán nyüszög (nagyjából tudom, mi csinálja, majd szét kell kapni/megjavítani), kormánycsapágy be van rágódva (cserés), a 180-as jobban gyorsul nála (9000 rpm, Multivar), a 180-asnak jobb a végsebessége (WTF kategória, de tényleg nincs elég áttétele 7000 fölött meg elgyengül). A zsíros varió korábbi állapotáról meg ne is beszéljünk. Azóta zsír nélkül használom. Ha zörög is picit, pont leszarom, de legalább megy.
Pozitívumok: csomagtartójában elfér 2 db fullos bukó, nagyon kényelmes az ülése (és alacsony: telitalpas megállás), a világítása gyárilag is "vállalható(bb)" (H7 a tompított jobbról, H4 a refi balról, de majd csinálok dupla tompítottat, a H4-ből), nagyon finoman (hamar) fog a kuplungja, nagyon simán jár a motor (szinte siklik), burkolatilag rendben van: nem sokat volt megtörve (egy-két horzsolás, görbe fékkar), nem fogyaszt sokat (de még nem tudom, mennyit, mert 245 km-re tankoltam 10,6-ot, de gondolom nem csurig töltve vettem át).
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51124 üzenetére
Neeeem, ezt magánszemélytől vettem, fórumtárstól. De jó, hogy megvettem, mert ki tudtam menni vele személyesen Gödöllőre, hogy kiderüljön, a Madisonba való vezérműlánc típusával nagy bajok az agybajok. (Megadtak egy DID gyári számot: perszehogy nem az volt.) Ja, és ez a motor ~275K volt, amivel kifejezetten olcsónak számít. Erre jön még az átírás (ma este megyek az okmányirodába, az eredetvizsga - potom 15500 Ft - már kész): új forgalmi 6000, új törzskönyv 6000, vagyonszerzési illeték, 4500, összesen 16500 Ft. Szóval potom +32K, és az enyém is a drágaszág.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen