-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz qpakcovboy #21182 üzenetére
"a kárszakértő csak fényképez, felmér aztán kibök egy összeget."
Na de a kárszakértő az összeget nem hasraütésszerűen mondja meg, hanem típus alapján utánanéznek mennyi hozzá az alkatrész, stb. ha jól tudom...Úgy pedig tuti lebuksz, de javítsatok ki ha tévedek.
-
őstag
válasz zsolt19900 #21211 üzenetére
Nem tudom volt-e már ilyened, de én ezt a fordított zsíros telót nagyon nem ajánlom. Pesten gyakorlatilag használhatatlan volt, nekem szétrázta a seggemet a motor. Ha újra Runner-t vennék csak és kizárólag olajos telósat néznék.
A linkelt példányon a műszerfal körüli műanyagot is szépen kiszívta a nap, tuti több van benne. Egyébként szerintem egyben van, csak ennyiért a további költségek miatt sok lesz...[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nehéz ilyen minőségű képekből ítélni, de:
-A korábban már többször említett gond: Alapból szar első teleszkóp +kérdés, hogy ezen a példányon milyen állapotban van.
-A gumik mintha már csereérettek lennének
-Az utolsó képen, ahol a műszerfal van lefotózva látszik hogy a fejidom rosszul illeszkedik, nincs rendesen összerakva vagy törött, stb.
-Hátsó sárvédő mintha hiányoznamod:
Ja és talán ismét elmondható runner 125 ezen állítása:
"Lauda 100k-ért ennél mérföldekkel szebbet vett."Ebből ítélve, talán még az ára is sok, bár 50cc-s árakban mások jobban otthon vannak.
Sokkal jobban járnál ha nem csak ennél a kereskedésnél néznél, mert ahogy nézem nem olcsóak és nem is hibátlan motorokat hoznak be. Tudom távolság, hazahozás, stb, de csak egyszer kell elmenni érte[ Szerkesztve ]
-
őstag
Persze, megértem, elég nagy baj, csak érted ez nem olyan mint egy új cucc mondjuk egy laptop vagy egy TV, hogy kapni A boltban meg B boltban is, teljesen ugyanaz a kettő de inkább megveszed A boltban többért mint B-ben mert az messze van.
Használt robogóknál ugye a legfontosabb az állapot, lehet hogy sokkal jobban járnál egy távolabbi kereskedésben lévő géppel. Viszont más választásod akkor ezek szerint nincs, menj el nézz körül, hátha. A fotózás jó ötlet, az esélyes gépekről dobj fel ide pár képet és akkor tudjuk véleményezni.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz busman #21294 üzenetére
Szinte mindegyik robogó órája csal. Ha nem érzed elégnek a sebességet, maximum 125 4T-re érdemes cserélni. Viszont annak ugye már vannak költségei, és nem annyiba kerül egy jó állapotú mint egy 50es levegős. Jól gondold meg, hogy érdemes-e lecserélni azt a jó kis Aprilia-t
-
őstag
válasz Tothgera30 #21333 üzenetére
A második eléggé lelakottnak tűnik, a többi szép
korpicschess: Vizes 50est tudsz venni ami jól megy, és még a jogsid is érvényes rá. Esetleg dobhatnál fel ide pár képet a jelenlegi F15ödről, hogy mégis milyen állapotban van kb.
-
őstag
Nem is ez a durva. Ebből legalább létezik 50es, ugyan sokkal mélyebb a hangja, de ez is 2T és egy hátsó telója van. Én inkább azt tartom durvának amikor pl 250es Endurokkal, 400as Burgmanokkal, illetve különböző Burgman méretű robogókkal mennek rendszám nélkül.
mod: Telda szerintem úgy nagyon sok motort nem találsz meg, mert rengetegen csak annyit írnak hogy telefonon egyeztetett helyszínen. Aztán kitudja, lehet ott van tőled pár km-re csak a szűrés miatt nem is találod meg.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Igen, ez így van, de kép alapján azért ez a példány nem csúnya. A km tuti kamu, mint ahogy azt már 2000 ember megírta, de tényleg egybe van képek alapján. (Egyébként a km óra körüli imbuszok kopottságára, mi a dumája a "tagnak"?)
Általánosítani meg nem lehet.
A Leonardo-k, Runnerek többsége is konténeres ótvarék import roncs, mégis van gyönyörű példány is, persze nem 150k-ért... -
őstag
Kihasználtam a mai jó időt, mentem egy 40km-es karikát. Állítottam a benzin-levegő keveréken, vettem bele egy új gyertyát, teletankoltam, meglátjuk mennyi lesz a fogyi, ha most se lesz okés komolyabban utánanézek a dolgoknak.
Csináltam pár képet telefonnal, megosztom a csapattal. Néztem az ülés alján van-e valami lánctartó, próbáltam beletuszkolni a jelenlegit, de nem ment Lefotóztam azt is, utolsó kép, szerintetek? Muszáj lenne valamit kitalálnom, mert nem lesz könnyű olyan zárat szerezni ami belefér a sisaktartó részbe (utolsó előtti kép)[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #21591 üzenetére
Értem, köszi. A Leonardo-ba belefért a bukóm+a 80 centis lánc is, a Runnerbe belefért a bukóm, a lánc már nem, ebbe meg már a bukó sem fér bele [link]
Mondjuk már azzal is kiegyeznék ha a bukó nem, de egy lánc elférne benne.
mod: Egyébként érdeklődtem a korábban, általad linkelt abus láncok után, és sajna már mind elfogyott és nem is lesz ilyen áron Talán még a Zuglói boltban van valamivel 12k alatt az a láncos kivitel. Néztem videókat is, és ez kicsit megijeszt úgy mellékesen: [link][ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #21600 üzenetére
Hát nem tudom, számomra elég meggyőző volt. Az kétségtelen hogy nagyobb védelmet nyújt mint egy random kínai zár, de tökéletes védelmet semmi sem biztosít.
SzlobiG: 150cc volt és sajna semmi papír nem volt hozzá. Anno megint előjött a téma hogy 50esekre rendszám lesz, aztán gondoltam inkább most menjen el mint amikor már késő lesz és csak alkatrésznek lesz jó. 2 évig használtam, annyiért adtam el amennyiért vettem (130k), egyedül két új gumit buktam bele az árába. Nagyon szerettem és sajnáltam is, sokkal jobb volt mint a 180cc 2T Runnerem, mondjuk az megint egy másik történet
Találtam róla még képet, ő volt az: -
őstag
válasz Criton #21615 üzenetére
Én szinte csak Pesten robogózom. Mindig mindkét fékkel fékezek, egyszerre, egyenletesen behúzva őket. A kérdésekre már kaptál választ, egy-két kiegészítés:
Villamossínen szépen egyenletesen, a kormányt izomból fogva haladj át. Esőben a csatornafedelek illetve a sínek, vasúti átjárók úgy csúsznak mint a jég, én egyszer majdnem így zakóztam a Leonardo-val, erre figyelj még nagyon. -
őstag
válasz qpakcovboy #21661 üzenetére
Azt hogyan? Volt cimbi a biztosítónál? Nem is értem. Megállapítják hogy valóban rendszám kéne rá és tök szabálytalan vagy mégis kifizetnek? Ha nem nagy kérés írd már meg a részleteket.
-
őstag
válasz runner 125 #21849 üzenetére
Nem tudom, én abszolút nem tapasztalom ezt. (Pest külvárosi része) Integet itt mindenki mindenkinek, az esetek 80%ban vissza int mindenki. Robogós robogósnak szinte mindig, Nagymotoros robogósnak ritkábban, azt aláírom. A tekintély hiányát én inkább az autósok részéről érzem, nem egyszer volt már olyan hogy ha nem figyelek és nem fékezek egy izmosabbat már régen felkenődhettem volna egy-két kocsi hátuljára. Kifordulnak eléd, kitolatnak eléd, úgy előznek le hogy 2 centi van a kocsi és közted, szóval leszarnak
Lauda: vagy lehet hogy hiányzik egy 1-es a 89.000 elejéről Ezt még én is elmennék megnézni ha nem volna ilyen kegyetlen messze.
-
őstag
válasz Criton #21914 üzenetére
Ha valóban sok az emelkedős rész az út elején, akkor (meg egyébként is) érdemes hideg indítás után kicsit hagyni járni alapjáraton, így valamilyen szinten bemelegíted a motort.
mod: runner 125: Hát ilyen "brutál mocskosan" is elfogadnám Komolyan mondom még az alatta lévő kis kavicskák és a fű is milyen szép arrafelé
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Criton #21918 üzenetére
Smani lehetnél kicsit türelmesebb, most ült fel életében először robogóra, köze nincs a témához, mint láthatod, inkább kérdezzen és tanuljon mint faszságot csináljon és tönkre tegye a motort.
Szóval Criton: Nyilván ennyitől még nem lett baja, de nem teszel így jót neki. Mindenképpen indulás előtt hagyd járni pár percet, később ezt meg fogja hálálni. Hagyd hogy abbahagyja a szivatást (ez ugye azt jelenti hogy az elején magasabb fordulaton pörgeti a motort, mert hideg és dolgozik a szivató) és utána is had járjon 1-2 percig. Viszont arra is figyelj hogy ne járasd órákat üresen, mert úgy meg magas lesz a fogyasztásod Én szivatás befejezése után kb 2-3 percet mondanék, ami egészséges lenne.
mod: Ha napi szinten használod mehet az önindító, ha sokat áll a motort akkor első indításnál érdemes inkább berúgni. Hidegebb időszakban az is szokás, hogy gyújtás nélkül rárúgsz 1et, 2őt, aztán gyújtás és önindítóval be.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Criton #21927 üzenetére
Igen, alap, erre szokj rá, mert különben hamar szétgyilkolod a zsír új motort. Mondom, szivatást abbahagyja, utána 2-3 perc szerintem. A legegészségesebb úgy lenne ha mondjuk szivatás után 1 perc és elindulsz, de 40km/h-nál nem mész többet az első 1-2 km-en. Mivel ilyen lehetőséged nincs és dombnak mész egyből felfele, így marad a picit hosszabb hidegen járatás, melegítés.
A cigit meg felejtsd el, helyette 2 banánt nagyon lassan megeszel és iszol egy pohár 100%-os narancslevet. Az meg Neked fog jót tenni hosszútávon
mod: A fórum arra van, hogy kérdezzünk, tanuljunk, segítsünk egymásnak. Türelem gyerekek. Viszont ha tanácsot kaptok tessék megfogadni, értelmes kisfiú módjára. Motorvásárlás esetén határozottnak lenni, nem napi 2000 motort linkelni 3 éven keresztül illetve nem játszunk "Kinek nagyobb a pénisze" játékot ugyebár....
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz SzlobiG #21932 üzenetére
Na jóvan , jóvan, csak nehéz úgy "kímélő üzemeltetéssel" haladni egy fojtott, szinte zsír új 50cc-s levegőssel, hogy egy rohadt nagy emelkedőn kell felmenni az első pár megtett km során. Sajna ezen nincs pedál mint a jó kis babettán, csak a gázt lehet húzni, azt meg nehéz kímélve úgy hogy fel is érjen a dombra
-
őstag
válasz Criton #21936 üzenetére
Nézd a jó oldalát, legalább nem eszik sokat
Más: Ez a nyári kesztyű milyen lehet? [link] Öcskös most kezd robogózni, 50es NRG-vel, kabát meg bukó már van frankó, most kesztyűt nézünk, egyelőre csak nyárra, késő őszi, kora tavaszi időszakra nyilván valami bélelt kéne. Esetleg más alternatíva 5k-ig?
-
őstag
válasz GrandeP #22116 üzenetére
Igen, pont ez a lényeg. "Baromi jól néz ki" és mégis szar. Na ez az amiért ide jönnek segítséget kérni. Sajnos az itthon eladó robogók többségének vissza van tekerve a km órája, fiatalabbnak van hirdetve, mint ami a valós évjárata és némi cicomázás után kifogástalan állapotúnak van hirdetve. Ugyanakkor az is elmondható, hogy a vevők többségét ilyen módszerekkel tökéletesen meg lehet vezetni. Pont úgy, mint téged. Km óra állás és fényezés minősége alapján vennél motort. Ami itt le lett fikázva, az jogosan lett lefikázva képek alapján. Motorikusan meg senki sem lát bele, el kell menni kipróbálni, de sokat meg lehet mondani egy hirdetésből.
Illetve hidd el, amikor már 20 motort elmész megnézni amit meg szeretnél venni, és mindre ráhánysz, vagy szép szép, de félre húz, szar ez, szar az, akkor megérted, hogy miért jönnek ezek a bizonyos tanácsok. Sajnos ez a magyar valóság.SymbianOS: Nekem a riasztónál nagyobb biztonság érzetet adna egy lánc. Nincs tökéletes védelem, de ahogy mondtad felrakják egy teherautóra és csá. Talán ha valami normálisabb lánccal van lekötve, kicsit nehezebb dolguk van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #22135 üzenetére
Így van. Illetve az is köztudott, hogy a nepperek többsége (ennek a motornak a tulaja is nepper) vagy rengeteg km-t futott, vagy sérült motorokat hoz be, mert azon van haszon.
Ha valami újra lett fényezve 1-2 évesen az 99% hogy sérült volt... Csodák nincsenek. Ezt majd megtapasztalod (GrandeP) ha megnézel élőben is pár motort, sajnos ami olcsó az szar, nincs mese.
Egyébként agyf@szt kapok az ilyentől, hogy 1 éves a motor "mintha a szalonból tolnád ki" és arra nem képes, hogy pótolja a hiányzó tükröt... Na meg nézzétek meg milyen egészségesen áll a jobb oldali fékkar, "mintha a szalonból tolnád ki"Lehet most úgy tűnik, hogy ezek rossz indulatú írások, de hidd el majd ha már pár évet foglalkozol robogókkal, ha megnézel egyet-kettőt meg ha majd megveszed a csili-vilit és megszívod (velem is megtörtént) rájössz hogy sajnos ez az igazság
-
őstag
válasz Tothgera30 #22154 üzenetére
Köszi szépen, nem is tudtam hogy ilyen sok különbség van.
SymbianOS: Ez tényleg érdekes, mondj már egy címet, egy unalmas nyári napon komolyan megnézném hol van ilyen brutál emelkedő.
-
őstag
válasz Kolondrum #22178 üzenetére
Köszi, hogy aggódsz értem, de nem ez volt a kérdés Jöhet privátba is, ha itt nem akarod megírni, illetve félreértés ne essék én nem akarom tudni hol laksz, csak az utcanevet írd meg, ahol ez a brutál emelkedő van a szép kilátással. Ha egy nap ráveszem magam, hogy csináljak egy kisebb motoros túrát, akkor jóval többet szoktam menni, mint 80km... Ráadásul az enyém 125 4T, az azért már jobban megy, és remélem a fogyasztása is rendben lesz mostmár
-
őstag
válasz Tothgera30 #22190 üzenetére
b+ óvatosan az ilyen "viccekkel" ha kicsit nem figyelsz oda már komolyan is veszik
Criton: Persze, nem szabad tapasztalat nélkül nagymotorra ülni, de egy 125 4T azért nem egy lóerőbajnok. Arra viszont jó, hogy utazz vele 70-80km/h-t, előzés esetén meg 100km/h-t is tud menni. Ez még nem a veszélyes kategória, de ahogy te is mondtad félsz a kocsik között a fojtott 50essel, nem veszed fel a forgalom ritmusát és életveszélyesen előznek. Na ezért jó a nagyobb motor, persze 500as motorra öngyilkosság tapasztalat nélkül felülni.
-
őstag
válasz Bati0501 #22206 üzenetére
Aki ért hozzá annak semmiből sem tart. Nincs sajna tökéletes védelem, ami el akarnak vinni, azt elviszik. Szerintem egy komolyabb lánc az ami érhet valamit. Ha valamihez oda van kötve és mondjuk egy forgalmasabb úton rakod le, akkor talán nem nyúlnak hozzá. A tapasztalatok szerint, sajnos egyre több robogót lopnak, ha lehet ne a védelmen spórolj.
-
őstag
válasz Bati0501 #22210 üzenetére
Ennek én is csak most kezdek utána járni, ugyanis nekem is kellene vennem láncot. Korábban runner 125 fórumtárs mondta, hogy az ABUS láncok a minőségiek. Pl ez elég masszívnak tűnik: [link]
Nagyjából 10k környékén kezdődnek a masszívabb, minőségibb láncok ahogy eddig néztem.
Ugyanakkor láttam ilyen videót is, úgy gondolom úgy korrekt ha ezt is megmutatom: [link] Sajnos ez se 100%-os, de még mindig sokkal jobb mint a kínai gagyik... -
őstag
Az igazi Runner specialista nyilván runner 125, majd ő mond okosat az idomokról és az évjáratról, de összességében szerintem nagyon szép állapotban van. Azt lehet tudni, hogy mennyit kérnek érte? Ha korrekt össszeg szerintem hozd el, a korábbi általad linkelt gépekhez képest ez egy mese-mámor.
-
őstag
-
őstag
válasz Criton #22279 üzenetére
Lehet rá rakni elvileg, de nem hinném, hogy ennyi felesleges pénzed van Nem ingyér van az ám. Eleve a rendszámtábla, a törzskönyv pénzbe kerül, aztán viheted 2 évente műszakira megint x ezerért... Biztos, hogy kell ez Neked? Az ég világon semmi értelme... A rendszámtábla nem lakat, ha azt szeretnéd, hogy ne vigyék el inkább vegyél rá több zárat, az inkább elriasztó, mint egy rendszám...
Szerintem nincs olyan ember M.o-n aki rendszámot rakat az 50es motorjára úgy, hogy nem kötelező....[ Szerkesztve ]
-
őstag
Újabb 100km-t mentem el a motorral (Liberty 125 4T) és izgatottan mentem a kútra, hogy végre kiderüljön a keverék állítása után jobb lett-e a fogyasztás. Az eredmény még mindig nem megfelelő, 4,1 liter.
Mindezt úgy, hogy kb 3szor mentem el vele 30km-es távra, egyszer pedig 10km-re. Nyelezés nem volt, 90km/h max sebesség (de ezt csak 2-3 km erejéig) és kb 70-75km/h átlagsebesség.
Hogyan tovább? Amit tudni lehet, és eddig történt:
-Amikor elhoztam mondta a tulaj, hogy állt kb 1 évet egy fedett garázsban a motor
-Olajcsere, légszűrőtisztítás volt, elkezdtem használni ekkor evett 4,4 litert.
-Történt egy gyertyacsere, állítottam a benzin-levegő keveréken, most hallhatóan több levegőt kap, jól megy, de kicsit mintha nem harapna annyira, mint korábban, a fogyasztás azonban még mindig 4,1l.Sajnos szíj, görgő ellenőrzést még nem tudtam csinálni, mert tönkrement a krovafej, ami kellene hozzá.
Mit tudok még megnézni, van valakinek bármi ötlete, vagy Ócsa?
-
őstag
válasz Criton #22489 üzenetére
Biztos érdemes rákölteni ennyit arra a motorra? Ha eladod és hozzáraksz 90et szerintem már kapsz korrekt vizes 50est, ami tényleg megy, és mondjuk japán vagy olasz...Tudom, hogy teljesen elégedett vagy vele, de hát akárhogy is nézem még zsír új....
runner 125: Köszi szépen, foglak keresni privátban az elérhetőségért, ha vinném a motort a csávóhoz
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Autós topik
- Honor Magic V2 - origami
- Milyen videókártyát?
- Rendszergazda topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs