-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
Sosem állítottam, hogy csak az Epson éri meg!
Sharp XV-Z30000-et azért nem találsz használtan, mert újat is alig adtak el belőle. 2012-ben, mikor megjelent 5.000 $ volt az ára, ami túl sok volt már akkor is. Mára a Sharp kiszállt a projektor bizniszből.
Mi az a 37.500 € (11,5 mFt) a Sony VPL-GTZ1-ért? Na jó, egy kicsit drága, de erre is akad vevő.
-
AVhelper
senior tag
válasz lajthabalazs #19951 üzenetére
A cine4home tesztelőinek "elállt a szavuk", hogy milyen élvezetes képet vetített ez a kis "rondaság" (szerintem nem az) egy 4m széles Cinemascope vászonra egy "feketére optimalizált" helyiségben. A teszt itt olvasható.
A hálózati (LAN/WLAN és DLNA, WiDi, Miracast) tartalomelérés, és a benne implementált jó kis médialejátszó miatt ez tényleg egy igazi multimédia vetítő (még Smart alkalmazások is vannak rajta: YouTube, vTuner, Facebook, Twitter, Picasa).
300 eFt körüli áron, 20-30 ezer órán át stabil fényforrással ez nagyon jó kis vetítő lesz.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz _Smooth #20034 üzenetére
Neeeeeeeeeeeeeee!!!!!
Most már Én unom.
Egy vetítőnek 0% az offset-je, ha a kép közepe azonos magasságban van a lencse közepével.
100% az offset, ha a képet 100%-al eltolva vetíti, vagyis a vetített kép széle van azonos magasságban a lencse közepével. Így pl. a 100 cm magas kép közepe 50 centivel (ez a 100%) kerül magasabbra vagy alacsonyabbra (függően a vetítő helyzetétől) a lencse tengelyvonalától.
110% az offset, ha a képet még a 100%-nál is jobban (110%-kal) eltolva vetíti a masina a lencse közepétől. Így pl. a 100 cm magas kép közepe 55 centivel (ez a 110%, vagyis még 10%-kal, azaz 5 centivel) kerül magasabbra vagy alacsonyabbra a lencse tengelyvonalától.
Akkor most már kitalálod, hogy a 130%-os offset mennyivel tolja el a képet a lencse közepétől? Például a 100 cm magas kép közepét? Úgy van, 65 centivel! Vagyis a W1070 20%-os lencseeltolása 100 cm magas kép esetén 15 cm függőleges korrekciót tesz lehetővé.Remélem, világos?
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Festina86 #20053 üzenetére
Ebbe az összegkeretbe 4K vetítő még nem, de egy olyan vetítő belefér, aminek a lencséje kb. kétszeres optikai zoom-ot (képnagyítást) és széles tartományú képeltolást (lencseeltolást) is lehetővé tesz.
A 3,5 méter nézési távolsághoz ajánlott minimális képátló 211 cm (az SMPTE szerint), illetve 253 cm (a THX szerint). Ha valóban komolyan készülsz a 4K vetítésre, akkor persze ennél kétszer nagyobb (420 cm átlójú) képet kell vetítened, hogy lásd a finomabb felbontást.
Úgy tűnik a fentieknek megfelelő vetítő legjobb helye az 5.1 méter "hosszú" szoba végében lenne.
A vászonnak nem feltétlenül kell motorosnak lennie!
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Festina86 #20053 üzenetére
Akkor Én meg javaslom az Epson EH-TW9200-at.
-
AVhelper
senior tag
válasz Festina86 #20108 üzenetére
Szia!
Gondolj bele: ha egy ekkora vetített kép alja 80 cm magasan van, akkor a kép közepe majd 190 cm magasan van, amit 3,5 méterről nézve, 120 centis ülő szemmagasságot feltételezve 11,3 fokos szögben felfelé nézve látnál. Ez elég kényelmetlen. Az igazán kényelmes az, ha a vetített kép középvonala szemmagasságban (120 cm), vagy az alatt van, vagyis az alja kb 10 cm magasan van.
Oszlassunk el egy közkeletű bevésődést. A center sugárzó nemcsak a vetített kép alatt lehet. Lehet az felette is, sőt a vászon mögött is, amennyiben az hangáteresztő. Ha pedig a vetítő úgyis 5 méterre lesz a vászontól, vagyis a hátsó falnál, akkor nem kell azt a mennyezetre szerelni, lehet az egy polcon vagy konzolon a hátsó falon is.
Nemcsak a falak sötétre festésével lehet csökkenteni a vetítőfelületre visszajutó fény mennyiségét. Ha érdekel hogyan írj privátban.
-
AVhelper
senior tag
válasz DarknessHope #20143 üzenetére
Szia!
Az LG PH300 belefér az árba, de mivel elég korlátozott a fényereje, ezért csak sötétben és "kis csoport" ( ) ovis számára élvezhető a kb. 2 méternél nem nagyobb átlójú vetített kép.
-
AVhelper
senior tag
válasz Festina86 #20220 üzenetére
Most látom, hogy a szóban forgó vászonra 250 x 141 centis képet lehet vetíteni, így ha annak alja 55 cm-en van, akkor a közepe 125,5 cm, a teteje 196 cm magasan van. A Sony VPL-HW55ES függőleges lencseeltolása +/-71% képeltolást tesz lehetővé, vagyis a 141 cm magas kép 71%-al, azaz 100 centivel tolható el függőlegesen, így maximum ennyivel magasabbra helyezhető a vetített kép tetejéhez képest, vagyis 296 cm magasra. Vagyis minimum 320 - 296 = 24 centire kell "lelógatni" a vetítőt (mindezek értelemszerűen a lencsemagasságára vonatkoznak).
A szövött anyagból készülő hangáteresztő vásznak csak minimális és kompenzálható nagyfrekvenciás csillapítást okoznak. A vászon alá helyezett center direkt és a padlóról visszaverődő hangja viszont csúnya kioltásokat a frekvenciaátvitelben (de ez akusztika, úgyhogy itt off).
Amúgy miért is kell a vásznadnak motorosnak lennie?
-
AVhelper
senior tag
válasz Festina86 #20220 üzenetére
Bocs, de most látom, hogy hibáztam (túl késő volt már és az Arsenal zakója is megviselt).
Tehát helyesen: a Sony VPL-HW55ES függőleges lencseeltolása +/-71% képeltolást tesz lehetővé, vagyis a 141 cm magas kép 71%-al, azaz 100,1 centivel tolható el függőlegesen, így maximum ennyivel magasabbra helyezhető a vetített kép közepéhez képest, vagyis maximum 225.6 cm magasra. Vagyis minimum 320 - 225,6 = 94,4 centire kell "lelógatni" a vetítőt (mindezek értelemszerűen a lencse tengelymagasságára vonatkoznak).
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz devil-k #20231 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy vászon vagy fal. Megfelelő felületi egyenletességű falat is ki lehet alakítani ugyanolyan vetítőfelületté, mint amit egy vetítővászonnal. Csak ehhez speciális, néha több rétegben és nem is egyszerűen felvitt festékeket kell használni.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz BITBOYS #20263 üzenetére
Szia!
Nem a jelfeldolgozás 144 Hz, hanem vetített kép frissül ilyen gyakorisággal.
Ez abból ered, hogy a mozifilmek (ez van a Blu-ray lemezeken is) másodpercenként 24 képkockájának mindegyikét háromszor vetítik ki a filmvetítők (egy tárcsával kétszer elsötétítik az adott képkockát). Vagyis a filmek 24 Hz-es képváltási gyakoriságát 3 x 24 = 72 Hz-es képfrissítéssel vetítik. Enélkül a vetített kép villódzna.
A 3D vetítésnél is ezt a "Tripple Flash" rendszert alkalmazzák 2013-óta a DLP vetítők, vagyis a bal- és jobb szemnek szánt másodpercenként 24 + 24 képkockákat megháromszorozva, 72 + 72, összesen 144 Hz-el szekvenciálisan (egymás után) vetítik. Az aktív képzáró szemüveget csak erre a 144 Hz-es képváltásra szinkronizálják.
-
AVhelper
senior tag
válasz ngabcsi #20356 üzenetére
A 210 eFt-ot megéri, mert elfogadható áron tudsz vele nagy képet előállítani és sok olyan funkciót is tud, amit egy Smart TV, valamint DVB-T tuner is van benne, így a MinDig TV ingyenes csatornái is nézhetőek vele. Itt olvashatsz róla.
Azt gondolom tudod, hogy csak sötét szobában igazán jó a vetített kép, és ha ezzel a PHD 1590TV-vel 100"-es képet akarsz előállítani, akkor egy a fényt jól visszaverő vetítőfelületre van szükség (ez általában egy vetítővászon).
-
AVhelper
senior tag
válasz lajthabalazs #20359 üzenetére
Némileg pontatlan elképzeléseid vannak a LED-es DLP vetítéstechnológia működéséről.
A LED fényforrású egychipes DLP vetítőkben valóban nincs színkerék, és helyette tényleg az RGB LED-ek szekvenciálisan felvillanva állítják elő a színeket, de nemcsak az alapszíneket, hanem az összes többit is ugyanígy. Tehát a fehér előállításánál sem ég mindegyik LED egyszerre, hanem csak egymás után, s ezért van a LED-es DLP vetítőknek is színfelbomlása (szivárvány effektusa).
Fényszabályzó írisz csak a drágább DLP vetítőkben van, az olcsóbbak Dynamic Black technológiája a fényforrás (tipikusan a lámpa) fényerejének szabályzásával javít a dinamikus kontrasztarányon. Az viszont igaz, hogy a LED-ek fényereje jobban és főleg gyorsabban szabályozható.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz ngabcsi #20364 üzenetére
Nemcsak korom sötétben lehet, de sajnos minél több olyan fény kerül a vetítőfelületre, ami nem vetítőből származik, annál rosszabb lesz a kép feketéje, kontrasztaránya, annál inkább veszít a kép élénkségéből és a sötét képrészletek elmosódottabbakká, színei pontatlanabbakká válnak.
Kérdezz rá, hogy mennyi ideje működik a készülék az üzletben, és napi hány órán át használták. Ebből kb. kiszámíthatod, hogy a 30.000 óra LED élettartamból (ennyit adnak meg maximálisan a gyártók az összes LED-es vetítőre) mennyit használtak fel. Azt sajnos nem tudom meg becsülni sem, hogy mibe kerülne egy fényforráscsere ebben a készülékben.
A vászonválasztást befolyásolja, hogy hová kívánsz vetíteni, milyen módon és hol használnád a vetítőt, illetve mennyit szánsz rá. Lehet a vászon fix keretes, amit például egy falra lehet felakasztani, mint egy képet. Lehet a vászon rolós vagy motoros, ha mögötte olyan dolog van (például egy ablak, vagy egy festmény a falon), amit csak addig akarsz eltakarni, amíg a vetítesz. Szürke felületű vászonnal némileg korrigálható a vászonra jutó nem kívánt fény hatása.
-
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz Real_Necro #20527 üzenetére
Szia!
Sajnos az kívánt fényerejű kis hordozható vetítők mind nagyjából ugyanolyan hangosak (csökkentett fényerejű üzemmódban 28-30 dB), mint a Benq MX514 (ami már kifutott modell). A sípoló hang valószínűleg nem a ventilátorból, hanem a vetítő színkerékéből származik. Menj el bemutatóterembe, és hallgasd meg a vetítőket, hogy melyik felel meg elvárásaidnak (lásd privátban).
-
AVhelper
senior tag
válasz Real_Necro #20561 üzenetére
Minden hibával érdemes a garanciális szervizt felkeresni.
-
AVhelper
senior tag
válasz lajthabalazs #20700 üzenetére
A Blu-ray 3D specifikáció a 3D videó kódolásához az összes jelenlegi Blu-ray Disc lejátszó által támogatott ITU-T H.264 Advanced Video Coding (AVC) codec Multiview Video Coding (MVC) kiterjesztését használja. Az MPEG4-MVC a bal-, és jobbszem által látott képeket úgy tömöríti, hogy az azonos 2D tartalomhoz képest tipikusan csak 50%-kal nagyobb adatmennyiség tárolására van szükség.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz mclaren1818 #20750 üzenetére
Szia!
Ezért az összegért (amúgy nettó vagy bruttó?) már nagyon jó vetítők közül lehet válogatni:
Epson:
EB-1940W
EB-1945W
EB-1970W
EB-1980WUNem ártana tudni, hogy mekkora helyiségben, hány nézőnek, mekkora képet vetítenétek, milyen jelforrásokból? Van-e igény a vetítő hálózati felügyeletére, vezeték-nélküli vetítésre laptopról (vagy esetleg több PC-ről), vagy mobiltelefonról/táblagépről. Vannak itt már lehetőségek.
-
AVhelper
senior tag
válasz mclaren1818 #20811 üzenetére
Szia!
Tehát már van vászon. 2,5 m a szélessége? Milyenek az arányai (szélesség:magasság - 4:3, 16:10, 16:9)? Ekkora kép vetítéséhez elegendő fényerőt biztosítanak a korábban ajánlott vetítők, még csökkentett (Eco/gazdaságos) fényerejű lámpamódban is.
Ma már a szóban forgó árkategóriába eső vetítők közül inkább 1280x800 vagy 1920x1080 pixel felbontásúakat érdemes választani, mert képarányban és felbontásban is ezekhez igazodnak a képtartalmak.
Nincs köze a képmegjelenítő saját (natív) felbontásának ahhoz, hogy a prezentáció, a táblázat, a kép, a dokumentum mekkorában jelenik meg rajta. Az utóbbiakat futtató alkalmazás vagy szoftver tetszőlegesen (akár automatikusan) nagyítja fel a megjelenítendő tartalmat.
A WiFi (sok esetben WiDi illetve Miracast) technológiát alkalmazva nemcsak képek, de akár még videók is átvihetőek.
-
AVhelper
senior tag
válasz mclaren1818 #20816 üzenetére
Szia!
Talán a vásznat is érdemes lenne cserélni, ha a vetítő WXGA (1280x800) vagy Full HD (1920x1080) lesz, hogy megfeleljen a 16:10 ill. 16:9 képaránynak.
Ma már inkább arra érdemes felkészülni, hogy az előadó a saját készülékéről (ami lehet laptop, táblagép, de okostelefon is) szeretne prezentálni. Ezért jó, ha a vetítő alkalmas a forráskészülék képének vezeték-nélküli megosztására.
-
AVhelper
senior tag
válasz Khelben #20872 üzenetére
Az Epson EB-W28 most akciós áron kapható, és megvásárolva hozzá a ELPAP07 WLAN adaptert egy igen jól használható vetítőt kapunk, amin megoszthatóak okos eszközök tartalmai is vezeték-nélküli kapcsolaton át.
A fennmaradó összegből kijön egy 2 méter köröli szélességű rolós vászon (16:10-es képarányú!) és a hangdobozok.
-
AVhelper
senior tag
válasz Hobbbyt #21046 üzenetére
Itt egy PF1500 teszt.
-
AVhelper
senior tag
A függőlegesen majdnem +/- 100% képeltolást biztosító Epson EH-TW7200-al vetítve a 104"-es képet, aminek az alja 45 cm magasan van, a projektor lencséje 234 cm magasságban lehet.
-
AVhelper
senior tag
Egy rövid vetítési távolságú projektor, mint például az Acer H7550ST már 1,6 m távolról kivetíti a 104"-es 16:9-es képet, és ha annak az alja 45 centire van a padlótól, akkor a vetítőt 10 centivel ez alá lehet elhelyezni, és nincs útban még a játékhoz sem, mert jóval mögötte ülsz.
-
AVhelper
senior tag
válasz lajthabalazs #21154 üzenetére
Komoly projektor LED fényforrással valószínűleg nem lesz, mert a LED-ek felületen adják le szóródó fényüket, amit nehéz összefogni, még kondenzáló lencsékkel is. A fényerő növelésére ezért nem megoldás a több LED, a LED-eket meghajtó teljesítmény növelése pedig hűtési és megbízhatósági problémákhoz vezet.
A nagyobb teljesítményű nem UHP lámpás vetítők fényforrása a lézer, ami jól fókuszálható pontszerű fényforrás. Már léteznek is ilyen házimozi vetítők, lásd Epson EH-LS10000 és a SIM2 is bemutatott már ilyet a januári CES-en.
Egy szokványos Full HD felbontású házimozi kép vetítéséhez elegendő, kalibráltan 700 - 1000 ANSI lumen fényáramot produkáló vetítő működhet LED fényforrással is. Ezt pont az LG PF1500 bizonyítja. Az meg mióta probléma, hogy egy vetítő pici és tud egy csomó multimédiás alkalmazás szempontjából hasznos dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Egy példa, hogy mi mindenre lehet vetíteni: link
-
AVhelper
senior tag
válasz bsuli76 #21278 üzenetére
Én a sztereoszkóp kép vetítését nem nevezem 3D-nek, mert akkor minek hívjuk majd a holografikus vagy más technológiával, hacsak részben is, de úgymond "körbejárható" objektumokat reprodukáló képmegjelenítést. Mert szerintem ez utóbbi az igazi 3D.
Valójában az Avatar volt az első film, amiben James Cameron filmkészítő csapata tudatosan és tervszerűen használta a mélységérzetet manipuláló sztereoszkóp képhatást. Elemzések szólnak róla, hogy a filmben a sztereoszkóp jelenetek csak az átlag nézők számára elviselhetően hosszúak, és az ilyen jelenetek között van annyi nem sztereoszkóp látnivaló, hogy a szem kipihenje úgymond a sztereoszkóp nézés fáradalmait.
A mai technológiákkal előállított sztereoszkóp kép nézése ugyanis fárasztó, mert szemünk és agyunk számára természetellenes. Az úgynevezett binokuláris azaz két-szem látás - vagyis az, hogy a bal és a jobb szemünk más-más képet látva érzékeli a térben lévő objektumok távolságát - csak egyik összetevője a térlátásnak. A másik, hogy szemünk rá is fókuszál az adott távolságban lévő objektumokra. Márpedig ha szemeink az adott fix távolságban lévő képernyőre fókuszálnak, de az azon megjelenő sztereoszkóp kép egy ettől eltérő távolságban lévő objektumot reprodukál, akkor agyunk kiadja a parancsot, hogy szemeinket fókuszálja erre a virtuális objektumra, ami pedig valójában nem ott van, ahol agyunkkal hinnénk. Na ettől szemeink ide-oda fókuszálnak, hogy mégiscsak éles képet láthassunk az objektumról, és ez bizony fiziológiailag abnormális, amit a Te szemeid és agyad sem bírt a kétórás 3D effektek nézése során. Főleg ezért nem tanácsos a 6 év alatti gyerekek kialakulatlan látását mindennek kitenni.
-
AVhelper
senior tag
válasz LógaGéza #21427 üzenetére
Üdv Géza!
Van tapasztalatunk bőven ilyesfajta vetítési feladatok megoldásában is. Küldöm privátban, hogy hová fordulj.
Egy 7 x 5,25 méter méretű 4:3 arányú kép vetítéséhez kontrollált fények esetén ajánlott minimum 6500 Lumen fényáram, de ha ugyanezt hátulról kell vetíteni, vagy nem teljesen sötétíthető a vetítőfelület, akkor inkább 7000 lumenre vagy annál is többre van szükség.
Az említett Hitachi CP-WX8255 egy max. 7 x 3,9 méteres 16:10 arányú képet vetíthetett, és ha a lámpája még ereje teljében volt (max fényárama 5500 lumen), akkor avval úgy kb. 55-60 cd/m2 (candela/négyzetméter) fénysűrűséget lehetett elérni, ami a sötét mozikban ajánlott minimális értéket már teljesíti.
Olyan projektor tényleg nincs, ami 16,5 és 5,5 méterről is képes a 7 méter széles képet megvetíteni. Ehhez cserélhető optikájú vetítő kell 2,35:1 long throw és 0,78:1 short throw vetítési arányú lencsékkel. Az ilyen vetítők bruttó 1 millió Ft-tól kaphatóak, de a cserélhető lencse feláras.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- harman/kardon Citation Tower - Csomagolás bontott, garanciális akár beszámítással
- Sonos Beam (Gen1) 5.0 hangprojektor - Új, Bontatlan, Garanciális
- Eredeti JBL Quantum One vezetékes gamer fejhallgató
- Eredeti JBL Quantum 400 vezetékes gamer fejhallgató
- Balanced fejhallgató kábel (HiFiMan, Beyerdynamic, stb.)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs