-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MittuDomain_
őstag
válasz Tamas1982.1 #55004 üzenetére
Szia!
Kifejezetten erre a felhasználásra ilyen kerettel én dedikáltan kamerát vennék fényképező helyett - aztán lehet a többiek majd jól lehülyéznek.
Könnyebb svenkelni, nem kell szórakozni lencse cserélgetéssel, korrrekt üzemidő, nincsenek 30 perces videó korlátok... stb.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55008 üzenetére
Mert pl. képminőségben kenterbe veri ezeket a több százezres videókamerákat. Ha a korlátaival együtt tudsz élni, áthidalod akkor teljesen kiváltják a videókamerát.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tamas1982.1 #55004 üzenetére
Az aktuális típusnál nem tudom mi a helyzet, de a hasonló Canon gépekre gyakran panaszkodnak azért, mert a videójuk túl lágy, mintha kisebb felbontásban készülne. Következésképp erre a célra nem kell 4K, elég lehet egy Sony A6000 is, akár használtan. Jó minőségben vesz fel, árkategórián belül a legjobb az autofókusza, a kitobjektívje elektromos zoomos, ez kifejezetten jó is videózásra. Vagy kifogsz egy használt A6300-at, az tud 4K-t is és még jobb az autofókusza.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55011 üzenetére
4k @ 60 fps jelenleg elég ritka, aszem csak a Fuji xt3/4, Pana GH5/G9, esetleg valamelyik csúcsabb Canon, vagyis ez ennyiből elérhetetlen.
Az A6000 videója élességre, felbontásra elég pocsék, ha eddig eleve ezen a területen volt a panasz ezt nem oldja meg. Sajnos a többi Sony FHD videója hasonlóan gyenge, egy rendes monitoron, vagy nagyobb képernyőn, TV-n ma már elég gázul mutat. Viszont 4k-ban nagyon éles, kiváló, erre a többi 6x00 széria lenne alkalmas. Ami esetleg bosszantó lehet, hogy 4k-nál a 6300 és 6500 a kijelző fényerejét leveszi és egy idő után túlmelegszik a váz.6300 is drága? Akkor nem sok opció van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
"hallgatni a “lehetne 4k is” szövegeket"
ÜberLOL, amikor a hollywoodi filmek elég nagy része is, például az Avengers: Endgame FullHD-ban (2K) készült és 2,8 milliárdot kaszál a mozipénztáraknál
vond: +1, de egy Canon 2000D 1080p minősége azért nem kiemelkedő....egy M50-é már igen.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
Megcsinálod 1080p-ben, és feltöltés előtt felméretezed. FFmpeg szkripttel pl. egy gombnyomás.
Sokan csinálják ezt a megrendelői igények nélkül is, mivel a nagyobb felbontáshoz magasabb bitráta is tartozik a YouTube-on.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
kovsol
titán
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
Kiexportálod 4K ban a full hd anyagot YouTube így nagyobb bitrate mellett fogja használni, így tényleg kicsit szebb is lesz, mint a 8Mbit/s -es 1080p
May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
válasz Tamas1982.1 #55022 üzenetére
Egy lehetőség: Canon M50-nek nagyon jó a 1080p minősége. Jobb, mint a Sony-ké
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
válasz Tamas1982.1 #55024 üzenetére
Viszont videózáshoz EF-M 22 mm f/2 objektívvel vedd szerintem, de kitben 15-45-el 280 ezer, külön a váz+ef-m 22 meg kb. 260 ezer és kell még kártya, táska, állvány...
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55022 üzenetére
Akkor FHD60p-ból valódi jó vonalélességű kellene. Van egy ilyen összehasonlítós oldal és ennek 4k változata.
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55028 üzenetére
Akkor M50 a te géped. Annyit hoznék fel, hogy 4k-ban elég megkötött a képessége, +1.67 crop ami már erősebb kivágás mint a m4/3 és jobban is zajosodik, nincs hibrid fókusz. 1080p-ben azért a Sony kb fasorban sincs.
(#55021) PuMbA: Valóban a lemeztokok hátuljáról összeszedett infók számítanak és ezek alapján meg tudják mondani mi, hogyan készült? Valami óriási tévedésben vagy! Vagyis 2001-ben a Silicon Graphics (béke poraira) gépeken már mai csúcstechnológiával dolgoztunk! Jeee!
Még itthon a kis gépemen is 10 bites 4k-t vágok gradelek, akkor minek van a filmvágásra való programban 8k-s opció ha azt szerinted a blockbusterekhez se használják? A pro filmeseknek pedig dísznek van a programban utómunkához a 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4. Ez viccc.2k-t max proxinak szoktak használni a gyorsabb, gördülékenyebb munkafolyamatok miatt, pl helyszínről gyorsan elküldik a studióba az anyagot elő szelektálására, véleményezésre, próba gradelés, colorist, VFX... A nagyfelbontású 6 vagy 8k-s (ha olyan a kamera akkor pixelpontos!) kamerából kijövő fájlokon (muster) végzik el a végleges módosításokat, a digitális utómunka folyamat elsődleges célja a tömörítetlen adatok integritásának megőrzése a teljes munkafolyamaton keresztül, ez tök alap, amiből végül 5.5, vagy 6k (újabban 8k és pár év múlva 12k, követve a kamerákat) a termék. Abból megy a kisebb disztribúció, ebből lehet igazítani a különféle képarányokhoz, kívánt felbontáshoz. Például a blurayre aminek a hátuljáról lenézik az ilyen okosok az infókat mint amit linkeltél, vagy HBO, Netflixre méretezik és küldik.
A régi valódi filmre forgatott mozik scannelését nem kéne ide keverni.
A resolve-ban meg dísznek van 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest