Új hozzászólás Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz [Prolixus] #78688 üzenetére

    Pár kérdés, pl. OEM-et miért nem gyárt senki?
    Az OEM a világon a messze legnagyobb mennyiségben gyártott kupakprofil. A Tai-Hao opció volt a kezdetek óta, de úgy tűnik, nem voltak eléggé nyitottak a megszállottakra, ahogyan a Devlinről sem esik nagyon szó, amelyik egy group buy után nem kért többet a custom piacból, és maradt beszállítói vonalon :D

    ha már enynire népszerű custom vonalon a cherry, és tucatnyi kupakgyártó cégnek megvan már a maga klón profilja más betűkóddal, vagy simán csak cherrynek hívják ők is, akkor a prebuildek miért nem cherry-vel jönnek?
    Manapság: világítás, R3-ban kapcsolótípustól függően akadás lehet Cherry profillal. Szerencsére megfigyelhető, hogy amint gamer helyett az enthusiast vonalra kerül a hangsúly, a világítás másodlagos szempont lesz, a kapcsoló megfordul és a Cherry profil azonnal megjelenik opcióként.

    10-15 évvel ezelőtt: kapacitás és ár, Tajvanon az előbbi rendelkezésre állt az olcsó membrános billentyűzetek kupakjainak beszállítóinál, az utóbbiból alacsonyabbat tudtak kínálni, mint a régi gyártók sokkal vastagabb és drágább profiljai (akiknek ráadásul a gyártói kapacitása sem volt elég), és akkor a méretgazdaságosság és automatizáltság nem is került képbe.

    90-es évek: volt ott minden, sokkal nagyobb volt a változatosság mind gyártók, mind profil terén, az Alps piac nagy részét például a DCS elvitte, de az akkori igények száma a mostani töredéke volt.

    Ez nem magyarázza meg hogy anno a sztori elején miért pont ez a profil indult el mindent lesöprő útjára...
    Mármint a custom világban. Anno a DCS és SA volt "a" két profil, de az SP mindig is kis családi cég volt, ami azzal járt, hogy már 2015-2016 során 18+ hónapos volt egy-egy group buy átfutási ideje. Ekkoriban jött rá valaki, hogy a Cherry régi gyártósorait a GMK vette meg, és ők kis mellékesként nyitottak voltak kisszériás gyártásra, és mindezt gyors átfutással tették (GMK Carbon R1 esetében 4 hónap telt el a megrendelés és szállítás között 2016 második felében), így népszerűek lettek a GMK group buy-ok, mert gyorsabbak voltak, sokaknak tetszett a profil, hiszen a klasszikus G80 élményt nyújtotta, és ezt a relatív gyorsaságot egészen a covid miatt bekövetkezett keresletrobbanásig tartani tudták.

    Az SP-nek, mint cégnek a mérete és kapacitása nem igazán növekedett az idők folyamán, addig a GMK folyamatosan bővített és bővült, így egy SA visszatérésnek nulla esélye van.

    Mind a Cherry profil, mind az SA a 80-as évek óta létező dolog.

    Vagy pl. DSS miért nem népszerűbb?
    A DSS már a múltban is kuriózum volt, egy éve előszedték, mert az SP-nél az a sor éppen nem volt bedugulva, mára az is bedugult. A DCS a múltban népszerű volt, az is eltűnt egy időre, aztán visszatért, de minden egyes group buy küzd a MOQ elérésével, mert a GMK és a többi dyesub Cherry elviszi előle a kereslet nagy részét, a hardcore megszállottak pedig 250 darabnál többet nem tudnak felvenni.

    ez a Big Bone szett ami pont tetszene az accentek miatt már náluk sem kapható például
    A Big Bone volt az első teljes MDA készlet (előtte a Big Bang csak ortho volt), jó kittinggel, de már 2 éve sem lehetett nagyon kapni (én használt piacon szereztem be NOS állapotban, és jól jelzi a profil népszerűségét, hogy a covid őrület csúcsán, amikor 400-500 dollárokért mentek a GMK készletek, GB ár alatt jutottam hozzá), ezt követte a Vision már rosszabb kittinggel, majd az extrém stílusú Plastic, a Dawn már használhatatlanul rossz kittinggel érkezett, hiányos ISO támogatással, amit a Label esetlben sikerült azért alulmúlniuk, azóta pedig csend van.

    Viccesek ezek a gyártók, mindenki ad egy külön betűkódot a profiljának.
    Marketing 101

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Új hozzászólás Aktív témák