Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz mokus1 #389 üzenetére

    Ja, azzal, meg itt Kickass is, meg vkinek van/volt egy fekete is itt.
    Az nem biztos, hogy GT volt am.
    Enyem kalyhaezust szinu.

    Ha megcsinalod "faszan" az kb azt jelenti, hogy megveszed a leglepukkantabbat halott turboval meg motorral es azt megcsinalod magadnak jora. Kiqrod belole a felesleges Bosch cuccokat, kezdve a legtomegmerovel, es belerax vmi realtime is irhato, ún standalone ECU-t, aminek az nem kell (MAP szenzor is eleg ehhez, a gyari ECU-ban is van...). Ezzel egybol megvan a chiptuning resze is a dolognak, turbot veszel ra vmi K03-K03S-K04-t vagy pl T25-t ra -a gyari nem egy fuha...,- nyilvan vmit buzeralni kell rajta/hozza, mert a kapcsolodo reszek pont nem egyeznek, de ez nyilvan megoldhato, injektorokbol ha irhato az ECU, akkor mehet bele a 600-s is akar, aztan azt rairjatok benzinre meg a E85-re is ugyanazt, gyari ECU-nal benzinre 270-280, E85-re 330-350-s kell bele (a gyari az 240-s, 10perc alatt ki lehet cserelni), benzinszivattyubol Walbro 255l/h (gyari 80l/h-s), ez mindenre eleg, letezik belole komplett atepito kit is, meg egy ú.n. Raising Rate rendszeru benzinnnyomas-szabalyzo a gyari linearis helyett. Front mounted intercooler kell elore a gyari side mounted helyett, ezt becsovezteted kipuffosnal amikor a gyari kipuffot is free flow 2.5"-s re cserelteted. Nem kell semmi mas csak hatso atmeno dob -belenezel mielott felraknak, atlatsz rajta hosszaban-, de megsem lesz hangos, mert a turbo megfogja a hangot (probald meg ezt szivo motornal...).
    A vezermutengely is ki lehet cserelni 270-276 esteleg 280fokosra, hogy ne fogyjon el 5600-nal, hanem huzzon 7000-g vagy az fole is, hiszen a nagy csiga mar ott is gyozi ezt szusszal, tul nagyra nem jo cserelni ezt sem -mint a turbot se-, mert akkor alacsony fordulaton elbutul tole a motor
    Amire ezt vegigjarod lesz kb annyiban, mint amit gyarinak arulnak, es mindene gyari, nincs osszecsukva meg belul leélve, kb 400-450k-t tapsoltal ra esetleg 500-t, de mar meg van "csinalva". De nyilvan ha rendelkezesre allna az osszeg egy "gyari" autot megvenni 650-700k-ert, akkor van ra ammo, "rendberakni" meg azokon is van mit, vezerles csere, olaj stb. A hatso futomuben van ket csapagy, amin elfordul a lengokar, azt szokott kiverodni a hungarisztani utakon, ha mar szet van szedve az egyik fele miatt akkor azt celszeru cserelni mindket oldalon egybol, hiaba tunik az egyik fele meg jonak. Majd fel-egy ev mulva nem lesz az az sem.

    A SEB4.11-s setup a gyari ECU-val, gyari belseju motor, de T25-s csiga, FM intercooler, +szivattyu, RR FPR, 270-s injik stb... 225LE 270Nm fekpadon merve (jo legtomegmerovel :DDD ).
    Ezt a gyari kupplung is meg atviszi.

    Ezen kivul felujittando az uberjurgen Bosch generator is, ha mar szet van kapva 1x, mert az olyan helyen van, hogy megbenulsz, ha ki kell szedni. A klimasoke 66A helyett 90A-s, de annak mas a tartoja is, celszeru klimas autot venni, jo tud az lenni nyaron.

    Irhato ECU-nal lehet 1.6 8v-s is a motor (Tipo/Tempra), hiszen az rairhato barmire. Azzal mar alacsonyabb fordulaton elindul ugyanaz a csiga, mivel nagyobb gazmennyisege van, meg azonos nyomason tobb jedit ad, vagy ugyanannyit kisebb nyomason is, ami nyilvan kisebb eredo terheles, de utcan is jobb kruzolni is, mert nagyobb ccm leven eleve nagyobb nyomateka van szivoban is. Annak mar gyarilag is "nagyszelepes" a hengerfeje raadasul, nem kell megcsinaltatni arra gepmuhelyben jopenze -de nem lehet attenni az 1.4-sre azt-, es 2-3 dolog kell hozza csak -osszesen nem kerulnek 10k-ba- es a gyarilag szivo motor mar turboskent szuperal ;)

    Aki hardcore-ban nyomja belebuzeralhatja a 1.6 16v Bravo motort is motor tarto bakok ugyanott vannak azon is, de a levegocsovek azon mar mashol mennek, vagy meg csinalhatja azt 1.9-re (de az 1.6 8v-t is meg lehet annyira). Irhato ECU-nal ezt levezerelni nem problema. Nyilvan az 1.9-re mar tobbnyire masik csiga is kell, meg ott mar a motor beleben is cserelodik a fotengely a Stilo-éra, meg annyival alacsonyabb dugo kell bele (a brazil Linea-é, amiban gyarilag is van ijen 1.9 16v motor).

    Egy lengyel arc okozta ezt:
    1.6 16v_1
    1.6 16v_2
    Ezt meg egy horvat:
    1.9 16v

    Lehet tenni ra hangos tusszentoszelepet is, de az csak showelem, mas szerepe nincs.

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

  • Kickass

    őstag

    válasz mokus1 #389 üzenetére

    na mivel én is GT-zek már egy ideje gondoltam írok már én is pár sort
    én tavaly októberben váltottam GT-re, nagyon sokat olvastam utána meg zaklattam állandóan hobizolit mert tudtam ő GT-zik, féltem tőle, nagyon rossz híre volt, de mikor vittek egy kört vele akkor eldőlt h GT lesz, lehet választani azt az utat amit Zoli ír, akko nincs meglepi bár hozzáteszem h a fél miska szerintem ma már elég erősen alulbecsült csak a standalone ecu (felprogramozva, ugyh teljesen ready) és a turbo 300k ha jó t akarsz, motor mondjuk van szaré-hugyé de ugye még fék futómű mindig nincs alatta + ha kasztnihoz is nyúlni kell akkor eléggé elszaladhatnak a költségek

    szerintem a másik megoldás megvárni amíg eladó lesz vki olyan gépe akit pl a Gt klubbosok ismernek, arról tudni fogd hogy nem szar meg olyan nagy meglepi nem érhet (pl én is utána olvastam az előző tulaj bajainak mielőtt megvettem a kék villámot), pl ha jól tudom most fent még a Soma exgépe, azon nem olyan rég volt motorgenerál
    Egyébként meg nagyon jó a GT-s keménymag, rengeteg infot találhatsz a gépről mert ezek a srácok mind felültek már legalább egyszer a szopórollerre az autóval így rengeteg info van az autóról, és ez alapján könnyű elindulni ha valami bibi van, egyébként ahogy Zoli is irta szinte minden hiba visszavezethető a Bosch feliratú alkatrészekre, ezenkivül érdemes ugyanazzal kezdeni mint minden más használt autónál vezérműszíj+görgő, többi szíj + görgő, vizpumpa, gyertya, ezenfelül összes vákumcső (párszáz hufból kijön) cseréje, ezzel nagyjából megelőzhetsz elég sokmindent, és persze mindig minőségi olaj

    van hogy megszivat, nekem pl elkezdett folyni a vizem, aztán egyik reggelre az összes viz elfolyt, már pörögtek a deák ferik a szemeim előtt de kiderült egy vízcső pukkant el, 2000 forintos tétel volt, több ilyen apróbb hiba volt amikor a legrosszabbra gondoltunk de végül vmi kis pitláker dolog miatt volt a bibi

    szerelni érdeme rajta egyzserre mindent ha szervizeled mert szopás bármibe hozzáférni benne, Zoli irta hogy klímásat vegyél, jó is az nekem is klímás, de a klímásban még ugyse férsz el mint a nem klímásban, érdemes tényleg magadnak csinálni vagy hozzértőhöz vinni, fater haverja szerelő, bevállalta a vezérlés cserét, el is rakta a fázisszög jeladót hónapokig szoptunk utána, mert jelre raktuk de jelre rakni is sokféleképpen lehet és lehet nem fog világitani a visszajelző, de mégse tölt majd a turbo rendesen, ez is véletlen derült ki mert aki mostmár szereli szintén gt-zik illetve van neki egy Uno Tie is, és magát is megszivatta ugyanezzel így derült ki mi a bibi

    egyébként jól körbe kell nézni a kiszemelt példányt, futómű ne kopogjon morogjon, kerék ne legyen elnyalva hátul belül mert akkor jön a szilent felújítós sztori amit hobizoli írt, csukva szinte mind volt, itt inkább az a kérdés hogy javitották meg, ne füstöljön turbo töltsön rendesen, ne okádja az olajat ennyi a lényeg ha mégis úgy döntesz h nem egy szakadtat veszel felujitani hanem már használhatót, mondjuk a parafa tömités miatt a szelepfedélnél szereti nyomni az olajat

    egyébként facca kis autó, jó kis fun vele az autózás, lhet vele közlekedni ember módjára meg meglehet vele lepni a tádé superbet 180nál az autópályán ;] (természetesen németországban....)

Új hozzászólás Aktív témák