Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Bling95 #86898 üzenetére

    Mondeo? S-Max? Talán C-Max? Vagy az új Mazda 5? Esetleg 5008, vagy Picasso, ha nem zavar, hogy francia.

    Az új autók sajnos mind jelentősen beszűkültek hátul, nekünk is ezért esett ki a kombi (meg a jelentősen emelkedő övvonal miatt, amitől olyan, mintha egy gödörbe raknád be a gyerekeket a hátsó ülésen.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz atos19881101 #86910 üzenetére

    Hátul sajnos az...

    Szerk.: Illetve kettőnél több személynek, nyilván, hiszen erről volt szó. Ráadásul mint minden új kombiban, mélyen van az ülés, és hátul sötét.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz atos19881101 #86912 üzenetére

    Ültess be még két ugyanekkora embert. Vagy tegyél be még két gyerekülést. :)

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz atos19881101 #86915 üzenetére

    Egyébként a Mazda 5 is inkább 2+2+2 személyes, a hátsó (középső) ülésen a középső padocska nem tűnik túl kényelmesnek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Bling95 #86918 üzenetére

    Csomagok meg tetőboxban? Vagy csak rövid utakon használjátok?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #86948 üzenetére

    Ott a pont. Mi próbáltuk a C-Max-ot is, Zafirát is vezettem már, de tényleg csak felfelé nagyobb egy középkategóriás kombinál. Ha kell a változatosság (dizájnban), és a jól megtervezett forma, akkor érdemes megnézni a Peugeot 5008 - Citroen Grand Picasso párost, utóbbi egészen jól néz ki a ráncfelvarrás után. Mondjuk nekem a franciás beltér inkább negatívum, mint pozitívum, Picassot volt alkalmam vezetni, de kösz nem kell otthonra.

    Ha már méretben nagyobb kell, akkor S-Max/Galaxy, Sharan, Alhambra, ezekben sanszos, hogy a középső üléssor is elég lehet akár három felnőttnek is, tartaléknak meg még mindig ott van a hátsó üléssor.

    Bár sokak szerint egy V-Klasse, vagy VW Minivan az optimális megoldás, mondjuk ezekkel helyprobléma biztosan nem lesz.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #86957 üzenetére

    Bármilyen autóval megeshet pedig, akármilyen jó konstrukció, vagy jól karbantartott. Civilizált helyeken trélerezéshez elég annyi, hogy kivillan egy check-engine lámpa, amiről a kiskönyv azt mondja, hogy állítsa le az autót, és ne menjen vele tovább. Ezért van itt a németeknél minden autón ADAC matrica: 80-90 EUR évente, és ingyen jön a tréler. Ha nincs, akkor az azonnal ott termő rendőr hív neked egyet, ami párszáz EUR-ért elvisz a legközelebbi szervizig.

    És a legtöbbet nyilván azt kell trélerezni, amiből a legtöbb van (nyilván van azért egy megbízhatósági faktor is, de az alapszabály akkor is ez).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz nesa #86960 üzenetére

    Veszel egyszer egy sokmilliós, garanciás új autót, akkor rögtön nem lesz mindegy, hogy check engine-nél megállsz-e, vagy leszarod, amikor a szakszervíz közli, hogy mennyi is lesz a javítás vége, ami sajnos nem garanciális, mert leszartad a lámpát. Ehelyett inkább megállok, és hívok egy trailert, az assistance fedezi, max időkiesés, de egyrészt nemzetközi (Mo-n is érvényes, ismerősök nemrég egy nem régi, német rendszámos XC90-nel álltak meg emiatt az érdi emelkedőn, buktak kb 6 órát, mire vasárnap találtak nekik egy szervízt, és elhárították a hibát), másrészt spórolok párszázezer forintnak megfelelő eurót az esetleges javításon.

    Persze nyilván van az az egyszerhasználatos kategória, ahol nem éri meg, inkább otthagyod az út szélén, mint hogy javíttasd, de én meg ilyen autóval nemigen lennék hajlandó járni - főleg hosszabb utakon nem.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz nesa #86969 üzenetére

    Errefelé az 1000 EUR alatti az eldobhatós autók lélektani határa, akkor nézegettem őket én is, amikor páromnak gondolkodtunk kisautón munkába járáshoz, de aztán a parkolási nehézségek és a reggeli/délutáni dugók miatt letettünk róla. Ennyiért egyébként 15 év körüli B Corsa, Punto, Ford Ka, Renault Twingo-k, illetve ez a kategória vannak. 2-3k EUR körül lehet már normális autókat venni (10 év körüli kis- és kompakt kategória), amire már illik, illetve szoktak ADAC-tagságot használni, de jellemzően nagyobb hibáknál javítani ezeket is ritkán éri meg - a használt autók olcsóbbak, a szervizköltség drágább itt, mint Mo-n.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz neduddki #87234 üzenetére

    Illetve milyen fordulatszámon? *

    * Jó, tudom, az a forgatónyomaték, de szóval érted, mit akarok...

    De hogy egyértelmű legyen: átlagos sofőr 1,5-3k-s fordulatszám között használja az autót általában, ennek a tartománynak az alján meg ezeknek a kisautóknak aztán végképp nincs nyomatéka, amitől még gyengébbnek érződnek. Szóval jó, hogy papíron jóval erősebb egy Ignis egy Pólónál, de egyrészt mennyit eszik, másrészt az említett tartományban biztosan annyival erősebb?

    Jók ezek a kisautók egyébként, csak nem versenyezni kell vele, hanem közlekedni, no meg azért óvatosan az előzgetésekkel - bár ugyanez kellene hogy vonatkozzon az utak királyaira, a nyomatékgazdag turbós dízelekre is, csak hát ugye passzátosnak, béemvésnek lenni, az egy más világ.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz AMD Power #87280 üzenetére

    j

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz werszomjas #87295 üzenetére

    Ma állt a szomszéd utcában a gyógyszertár előtt ( :U ) egy fekete Ferrari, nagyobbik lányom a 12,5 éve minden életbölcsességét összeszedve megkérdezte, hogy mégis kinek kell ilyen autó? :DDD

    Elmondtam neki, hogy ez azoknak kell, mint a szomszéd bácsi, aki a minap panaszkodott, hogy sajnos le van tiltva az 525d 240-nél, és emiatt nem tudott megelőzni valami nagyon menő Mercedest (nem felvág, tényleg ennyire vicces figura, hogy meg is tesz ilyesmit). Mindehhez azért hozzátenném, hogy ha nem is mindennapi látvány, de azért kb hetente szembejön valami ilyesmi szupersportautó kategóriás cucc.

    Én elvagyok köztük a 105 LE-s Astrával, általában kultúráltan közlik, ha menni szeretnének a belső sávban. De van az autópályán 60-70 LE-s kisautó is elég, nem szokott gond lenni velük. Németek az autópályát amúgy is hajlamosak rövid távokon is használni, ha már van, úgyhogy gyakran látni kímélő üzemmódban, 100-120 között egész komoly autókat a külső sávban.

    Az új autó vásárlásnál sem volt szempont különösebben a motorerő, ahogy a kolléga is írja, "ha az autópályán 130-nál odalépve ugrik az autó 160-ra", az bőven elég, de ezt a maga egyszerű módján az 1,6 szívó benzin Astra is tudja - persze nem nagyköbcentis turbódízel, meg kinek mit jelent az ugrik, de két gyerekkel meg egy kutyával az autó hátuljában ne is nagyon ugráljon nekem semmi. Elég ha annyira lesz dinamikus és megbízható, mint az Astra volt, csak legyen modernebb, meg kicsit nagyobb, mert egyrészt tényleg vagyunk 4,5-en, másrészt azért évente többször befigyel egy-egy 1000km körüli út. Egyébként ilyen távolságra is utaztunk öten az Astrában, két felnőtt elöl, egy kisebb termetű nő és két gyerek hátul, és bizony kényelmetlen volt nekik.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Bling95 #87372 üzenetére

    Nagy gratz hozzá. Az egész gyorsan megy, én április 28 óta várok az ötösre. E hónap 30-ig ide kéne végre érnie. :U

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz whitezo88 #87901 üzenetére

    Elírás - legalábbis ilyenkor ez a sztenderd védekezés.

    Ja, hogy megint indítsak egy kis flémet, a héten ismét, sokadszor le lettem hülyézve, hogy nem dízelt vettem, búcsút mondhatok az egyszámjegyű fogyasztásnak, meg sokkal drágább is a benzin, mint a gázolaj (itt 1,35 vs 1,55 EUR). Annyira jópofa, hogy úgy kapom meg ezt, hogy nem hangzik el kérdés, hogy hol és mennyit használom az autót, nyilván ha napi 100 km autópályás cirkálásra vettem volna, akkor más lett volna a szempontsor, de évi 12-15k km-nél (ami a Mo-i utakkal jön ki, amiből van évente minimum 4, és helyből 2k km darabja, ráadásul éppen igyekszünk visszavágni a darabszámot), aminek 80%-a hideg üzem (<15-20km), minek vennék dízelt?

    Nagyiautókat meg mindenki ismer, anyósomnál is ott áll a garázsban a Daewoo Kalos (bár ez már Chevi), 2008 óta nem került bele a húszezredik km, de az ilyenek soha nem kerülnek ki a piacra, mindig családon (vagy nagyon szűk ismeretségi körön) belül találnak új gazdát, hahun kár is ilyenek után kutatni. Rosszabb esetben rábeszélik a tulajdonost új autóra beszámítással, mint anyósákat az előző Kalossal, amikor ezt rájuk sózták, azzal, hogy a réginek már jönnének a szervizei, és milyen drága lenne megcsináltatni, jobban megéri az új - az is hasonló paraméterekkel futott, mondjuk tény, hogy a Kalos szedánnal tolatni még én sem tudtam, nem hogy ők ezzel a rutinnal. Elvitték éves átvizsgálásra, haza már az új szerződéssel jöttek. Valaki meg a szalonban előre megkapta az év értékesítője díjat, plusz volt egy szinte nullkm-es, páréves, náluk szervizelt autójuk valami csókosnak.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #88057 üzenetére

    Azért magánszemélynél az évi 20k átlag az már soknak számít, vagy messzire jár vele dolgozni. Más kérdés, hogy melyik a jobb eset, ha nap, mint nap felmelegszik, vagy ha minden áldott nap hideg motorral megy 2x5-10 km-t, plusz bevásárlások - merthogy utóbbi esetben 10-12k lesz benne évente, mint pl az én Astrámban. Ha nem jön közbe a német költözés, akkor sose lett volna meg a 113k km 8 éves korára, simán 80-90 között lennék még mindig.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz giigz #88074 üzenetére

    Ha új autót veszel, akkor ott nem is éri meg egyedül eladni, általában eleve jóval többet mondanak érte, mint amennyit ér. Németeknél pl látatlanban azt mondta a kereskedő a számítógép által kidobott árra (nem tudom, hogy itt is EUROTAX-e, vagy valami hasonló), hogy ok, legyen a duplája. Szerinted hol adnék el egy akármilyen jó állapotban lévő 8 éves G Astrát 6k EUR-ért?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #88158 üzenetére

    Nekünk, ha nem egyterű felé hajlottunk volna egyre inkább, akkor a Mazda 6, vagy az új Octavia lett volna a befutó. Utóbbinak kicsit ódzkodtam a TSI motorjától (benzinest néztem mindenképpen én is), nem feltétlenül akartam egy olyan motort, ami pont ugyanolyan bonyolult, mint egy modern turbódízel. Kia / Hyundai párost is néztem, de valahogy nem állt össze a formavilága, meg még a Mondeo jöhetett volna szóba, de odáig végülis nem jutottunk el. Ha hatchback is szóba jöhet, akkor pl a Mazda 3 az egyik legszebb formaterv a piacon, persze ez teljesen személyes vélemény.

    Szerk.: Közben nézem a következő hozzászólásodat, egyfelé indultunk, csak nekem már megvan a két gyerek, és egyre nagyobbak lesznek, no meg ennél csak több lesz legfeljebb, ha valamelyiket agyon nem csapom, meg még kutya is van, úgyhogy a kombi is kevés néha.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #88167 üzenetére

    A 3-as BMW, meg az A4 itt olyan népautó, ráadásul nagyon kevés belőlük a benzines. Esetleg valami újabb egyes BMW? Mondjuk babakocsival annál is gondok lesznek.

    Nem tudom, néztél-e egyébként finanszírozási ajánlatokat újautóra, érdemes benézni néhyán kereskedésbe, azért nem mindegy, hogy tényleg kamatmentes-e a hitel, amit kapsz rá, vagy felszámolja az évi 4-5%-ot, ami a használt autókra általában szokás. Ha meg beéred bemutatóautóval, akkor jelentős kedvezmények is járnak rá. Nem tudom, honnét indul most egy 3-as Mazda (gondolom 15k EUR körül indul), a benzines 6-os olyan 20k EUR-tól megy a ráaggatott flinc-flancok függvényében. Ráadásul durván jól számolják be a használt autókat új autó vásárláskor - lehet, hogy érdemesebb lett volna rákérdezni egy-egy kereskedőre, mielőtt megszabadulsz a tiédtől.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #88178 üzenetére

    Formavilágban. Nekem sok szempontból sokkal jobban bejött a németes, szögletes egyszerűsége, mint a Mazda kétségkívül szokatlanabb, és bevallom, esztétikailag előremutatóbb formavilága. Persze ez megint egyéni ízlés kérdése. Motorból viszont ott az a fránya TSI, más meg szinte nincs is.

    A legutolsó, faceliftelt Octaviáról beszélek, ebből már hiányzik az elődje esetlensége. Viszont árban nagyon durva, mire lekonfigurált nekem a kereskedő egy elfogadható felszereltséget, már 25k EUR-nál tartottunk, és navi, meg még pár appróság még nem is volt benne. Szóval árban gyakorlatilag ugyanott van, mint a Mazda 6.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Declare #88223 üzenetére

    Ahogy írtam korábban, megveszi az egységsugarú user a turbódízelt, mert mindenki szerint hülye, ha nem azt veszi, mert az erősebb is, meg kevesebbet is fogyaszt, ráadásul a dízel olcsóbb is (legalábbis a németeknél az, nem tudom, Mo-n, most épp hogy áll), aztán használja városban, gyerekeket cipelni, bevásárolni, munkába járni, ismerősökhöz rohangálni, ráadásul itt a németeknél szinte azonnal autópályán vagy, ha már a szomszéd városba mész, ott meg ugye oda kell lépni, felvenni a forgalom ritmusát, hidegen 140-150, következő lehajtónál le, aztán meg is jöttünk. Évente 3-4 alkalommal megy vele nagyobb távot, és elismerően csettint, hogy hűha, autópályán csak 5 litert eszik, ha nem hajtja, de amúgy meg miért ne hajtaná, megy ez?!

    Aztán megy a csodálkozás, hogy annyival nem is eszik kevesebbet, ráadásul már megint világítanak azok a hülye lámpák, meg 100k-nál kell az új turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, egr, mittudoménmi. Nem baj, el is adja, majd viszi valami keleti nepper, mert kevés km van benne, és csinál belőle még kevesebbet, amitől a magyar vásárló összepisili magát a gyönyörűségtől, hogy hű, három-négyéves A4-es Audi, és csak 60k van benne.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #88231 üzenetére

    Egy nagyvárossal keletebbre, a Maina mellett.

    Declare: Azért azt érdemes belátni, hogy a leírt használattal, ami egyébként szerény véleményem szerint kb általános, egy mezei szívó benzinest jóval nehezebb kinyírni, mint egy turbódízelt, vagy akár egy TSI-t. Németek egyébként tényleg dízet vesznek, ha kell, ha nem, pont ezért írtam, amit írtam.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Declare #88241 üzenetére

    Nincs semmi baj a dízellel, csak tudni kell, amikor autót veszel, hogy mire és hogyan fogod használni. A németeknél pl rengetegen járnak 50-100-150km-re dolgozni, végig autópályán, 3 évente cserélnek autót, mert megvan benne a 150k km, és jönne egy nagyszervíz, vagy eleve cégautó, nyilván dízellel fognak járni, és ezekkel az autókkal nem is lesz semmi gond, már attól eltekintve, hogy keleten 50k km lesz az órájukban. A gond ott van, amikor fogalma sincs a t. vásárlónak, hogy mi mire való.

    A benzines arányt egyébként valószínűleg a kis- és miniautók javítják fel, azért második, vagy városban szaladgálós autónak itt is jellemző a kis lökettérfogatú szívó benzines. Az csak Mo-n volt mánia, ahol a Corsa, vagy a polo már családi autónak számít, illetve a céges vásárlók kiszolgálásán alapul (van-ek, szervizes autók), hogy kisautóba kevésköbcentis turbódízel motorokat pakoljanak.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz hobizoli #88324 üzenetére

    "Csillagom, elmentél pisilni, mert indulunk. Nem baj, menj el megint!"
    "Nem igaz, hogy pisilned kell, még fel sem értünk az A3-ra, mégis hol álljak meg egy autópályacsomópontnál?"
    "Egyszerűen nem hiszem el, hogy félóránként pisilned kell, ilyen a világon nincs!"
    "Nem, nem ihatsz kávét, sőt, kérem a vizespalackot is! micsoda, hogy úgyis már megint kell pisilni? Kibírod! Nem, nem pisilheted össze az autót!"
    "Basszus, Nürnbergnél vagyunk, az 200km, és már ötödször állunk meg, sose fogunk Mo-ra érni."

    És akkor a gyerekek is éhesek, meg nyűgösek, meg lemerült a tablet, de a csomagtartóban van a töltő, meg márpedig ő nem mekiben akar enni, hanem subwayben (mondjuk ez nagyon helyes), komolyan, a végén már a kutya nem érti, hogy miért kell ennyiszer kijönnie a dobozából...

    Folytassam?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Dany007 #88336 üzenetére

    Az utazás miatti izgatottság, idegesség, meg a reggeli kávé az oka. Az első 2-3 óra kritikus, utána megnyugszik, Ausztrián már kb megállás nélkül át tudunk menni. Amikor a gyerekekkel jártam az anyjuk után (havonta átlagban két alkalommal, 4 hónapig), akkor volt, hogy kétszer álltunk meg összesen, 9 óra alatt megvolt a 900+ km (Soprontól az utolsó 120 km már nem autópálya). Mostanában a 12 órának már örülök.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Qru #88344 üzenetére

    Nagyvárosok környéke mindig kriminális - egyrészt a felújítások miatt, másrészt rövid távokra is autópályáznak, ezért a környék forgalma is ide torlódik. Munkakezdés, munkaidő vége gyakorlatilag ugyanúgy beállítja a városoknál az autópályákat, mint a várost magát. Tavaly ráadásul sikerült egy hétfőn elindulnunk Mo-ra, aztán Würzburgtól Nürnbergig egy folyamaots dugóban állni, onnét már simán csak teli volt a pálya, de azért lehetett haladni. Mint kiderült, kifogtuk a nyári szünet első napját, ami Bayernben akkor történetesen épp augusztus közepére esett - itt tartoményonként máskor van nyári szünet, a mi gyerekeinknek akkor már egy hónapja tartott.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz giigz #88391 üzenetére

    Én sem értem, hogy mit eszi itt a rossebb, nem elég, hogy idegesítő, még az autókhoz sem ért. Ja, meg ugye ez egy számítástechnikai fórum, vagy mi a szösz, számítógépet meg még végképp sosem látott. Ide már minden hentes és mészárost beengednek...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tboy93 #88399 üzenetére

    Néhány ember itt megnézethetné az iróniadetektorát... Elkényelmesedett népség, ha nincsenek szmájlik, el vannak veszve. Bah.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Qru #88518 üzenetére

    Ööö, az Aygo, a C1, és a Pug108 az gyakorlatilag ugyanaz az autó, egy csomó meg ezek közül még meg sem jelent, mint pl a Fabia, vagy a Passat, meg még jópár. Szóval kicsit korai lenne még tippelgetni.

    Engem személy szerint egyébként a 2-es Active Tourer érdekel ezek közül, hogy hogy fog kinézni, illetve milyen lesz.

    Szerk.: Ja, egyébként ha van vér a pucájukban, és tényleg oylan jó, mint ahogy áradoznak róla, akkor kihozzák a Cactust győztesnek - az összes többi a kötelezőt hozza, illetve fogja csak hozni szerintem.

    Szerk2.: Emvyvel látom nagyjából egyre jár az agyunk, annyi, hogy szerintem business class középkategóriában, mint a Mondeo és a Passat már nemigen fognak tudni újat mutatni, csak csiszolgatják a meglévő technológiákat, és egyre több kütyüvel tolják őket teli. Persze ha ez a jövő, akkor lehet ezt is díjazni, de bátrabbnak tartom a BMW-t, hogy ki mertek jönni egy családi mini-egyterűvel, vagy nem is beszélve a Cactusról. Talán még a KIA Soul hasonlóan elszállt valami, de kétlem, hogy egy koreai megkaphatja ezt a díjat egy full Eu-s zsűritől.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Atlantis #88548 üzenetére

    Hát, nem tudom, szerintem az 1,5-ös és a 2l-es Skyactive benzines sem lehetnek rosszak. :)

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz 8th #88610 üzenetére

    Hadd ne röhögjek hangosan, miszerint az 1,4-es Astra a közúti közlekedésre alkalmatlan, és 90-nél nem lehet előzni vele. Ha meg valóban így van, akkor annak a példánynak már a torka is véres, nézessétek meg sürgősen.

    A másik vicces momentum korábbról, amikor felhozod a 20+ éves konstrukciókat, mint az 1,0-s, 45LE-s B Corsa. Jah, igen, akkoriban a Corsa, ha dízel kellett, akkor az 1,9-es szívódízel volt az alternatíva, ami igaz, hogy alapjáraton úgy húzott, mint egy traktor, de menni aztán nem ment (vezettem eleget Corsa Van-ben, és Comboban is). Ahhoz képest sokkal élhetőbb és használhatóbb volt a benzines 1,2-es B Corsa (asszem 60 LE körül, de a fene se emlékszik már).

    Nem mellesleg pedig ha nem fittipaldiskodni akarsz egy 1-1,2 l-es kisautóval, akkor a modern (akár 5-10 éves) konstrukciók bármire jók - igaz, nem szeretik, és ott már kérnek enni, de akár a 130-as autópályázás sem kottyan meg nekik.

    Persze ha az a fontos, hogy te legyél az utak királya, ahhoz kell az 1,9 pdti nyomatéka.

    Overdose: Igen, létezik az az elmélet, hogy az összes gyorshajtásról, és az ebből adódó balesetekről a tötymörgők tehetnek, akik nem akarnak a megengedett sebességnél gyorsabban menni, és ezzel felidegesítik a 'normális' autósokat, akik aztán miattuk kénytelenek előzni akkor is, ha 20m-re van a szembejövő (ha jól emlékszem az említett távolságra valamelyik korábbi hozzászólásból).

    Ha meg valakinek gyerek / kutya / idős ember, vagy csak nagyobb, nehezebb, törékenyebb dolog van az autóban és akár emiatt megy lassabban, az mind dögöljön meg, meg lője magát az árokba, mert veszélyezteti a közlekedést, egyáltalán miért nem megy az ilyen busszal, ha már mindenképpen kieszi a rossebb a lakásból?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz !Overdose! #88623 üzenetére

    Ha úgy érzem, hogy belátom a távot, és kényelmesen, a normális kölekedési kockázatok akár szemernyi növelése nélkül tudok előzni, akkor úgyis fogok. Az "igen-igen nagy sebességkülönbséggel haladni vágyók"-nak általában nincsenek ilyen fenntartásaik, de ezért (is) járok viszonylag nagyobb autóval, hogy ha valamelyik idióta vesedonornak sikerül belémjönnie, akkor nagyobb eséllyel élje túl az egész család az affért. Minden ellen nyilván nem véd, figyelek, amire tudok, de hogy azért nem fogok mindenáron, vagy akár a szükségesnél egy dekával nagyobb kockázatot vállalva kamiont / trágyaszállító traktort / buszt / lovaskocsit / cirkuszi sátrat előzni, hogy ne alakuljon ki mögöttem kocsisor, és ne bosszantsam fel az "igen-igen nagy sebességkülönbséggel haladni vágyók"-at, abban biztos lehetsz.

    Kicsit olyan ez egyébként, mint az autópályán 130-140-nel (vagy itt a németeknél akár 160-nal) kamionsort előzni, miközben megérkezik mögéd az obligát tdi, hogy másnap posztolhassa, hogy "nem húzódott le a rohadék mazsola, pedig villogtam rá, meg dudáltam, meg toltam hátulról, hát az ilyen kis köcsögök miatt vannak a balesetek, mert utána még gyorsabban kell mennem, hogy odaérjek szintidő alatt, és ne röhögjön ki a kopaszgazsi". Nyilván ott is én veszélyeztetem a családomat, hogy nem menekülök be egy vészfékezéssel a kamionok közé.

    Szerk.: Amúgy tedd fel úgy a kérdést, hogy biztonságosabb-e nyugton maradni a kamion mögött, mint megpróbálni az ominózus kocsisorból kivágva előzni, saccolgatva, hogy elférek-e a szembejövő előtt, vagy őt már felbosszantották, és esetleg ő is egy "igen-igen nagy sebességkülönbséggel haladni vágyó", miközben arra is figyelnem kell, hogy a mögöttem haladó, követési távolságot nem tartó turbódízeles kolléga mikor elégeli meg a "baszakodásomat", és vág ki index nélkül egy kövér gázfröccsel, jellemzően pont akkor, amikor én is esetleg próbálkoznék egy előzéssel.

    Szerk2.: Mindent összefoglalva: én is szeretek normálisan, dinamikusan közlekedni, de elsődleges prioritás, hogy érjünk oda épségben, mert nem tudom más hogy van vele, de engem az összes bosszantó háklim és hülyeségem ellenére azért még várnak otthon (ha más nem is, a kutya biztosan).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz 8th #88625 üzenetére

    Az mondjuk tény, hogy ha nem alkalmas a hely az előzésre, mert nem belátható, és/vagy jönnek szembe, akkor kell a 200 ló *, hogy átugorja. Ha viszont esélyed sincs megelőzni (megjegyzem, ez egy bivalyerős autóval is megeshet, ha egyszer kocsisor jön szembe), akkor így jártál. Úgy dolgozod fel magadban a szituációt, ahogy szeretnél, felőlem bele is mehetsz hátulról, hogy told egy kicsit, vagy lassíthatsz, énekelhettek közösen zsoltárokat, szidhatod üvöltve a rohadékot, hogy mit keres itt, de ha emiatt balestet okozol, az nem csak szerintem lesz a te böntetőjogi felelősséged, és nem az övé, hanem a jelenleg érvényes jogi szabályozás szerint is.

    Én személy szerint ilyenkor egyébként le szoktam lassítani, és kicsit lemaradok, ha ez mögöttem valakit zavar, akkor a fenti bekezdésben leírtak szerint szabadon eljárhat.

    * Túloztam. Nyilván.

    Ps.: Jelen hozzászólás legalább annyira, de lehet, hogy még inkább Overdose kollégának szóló kiegészítés a korábbiakhoz.

    A dolog tanulsága, hogy előfordul, hogy valaki ilyen-olyan okból egy kevésbé erős autóba kényszerül, és hogy a topik témájánál maradjunk, nyilván mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy vele ez milyen gyakran fordul elő, és hogyan tudja személy szerint kezelni, illetve hogy mit ér ez meg kompromisszumban. Ha valaki pl szinte csak városon belül használja az autót, az nyilván más szempontrendszer szerint gondolkodik, mint aki csak autópályázik, vagy mint aki vidéki kisvárosok / kistelepülések között ingázik (nyilván a szóban forgó szituáció ilyenkor a leggyakoribb). Onnét kezdve már tényleg csak vérmérséklet kérdése, hogy mihez kezd. Nyilván hasznos lehet bárkinek az ilyen szituációk ismertetése, de őszintén szólva kétlem, hogy aki nem abszolut friss jogsis, az ne találkozott volna már maga is a fenti helyzettel, mégis mind túléltük - jórészünk különböző szintű, erejű, rendű és rangú autóban is ráadásul.

    szalonnának valónak pedig: Írtam, hogy szeretek dinamikusan vezetni, gyakran kapom magam némi sebességtúllépésen, bár tényleg igyekszem figyelni, és az előzések sem okoznak gondot, pedig csak 105 lovas a járgány, és ráadásul szívó benzines. Viszont itt nem gyorshajtásról volt szó, hanem a biztonságosan végrehajtható előzésekről, illetve azoknak a sofőröknek a kezeléséről, akik valamilyen okból kifolyólag mégsem hajlandóak a megengedett legnagyobb sebességet túllépni, vagy akár elérni. Bár a leszabályozásig hajtott teherautó általában fölötte is van a megengedett sebességnek...

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #88629 üzenetére

    Szerencsére - és itt nem vagyok benne biztos, hogy csak az infrstruktúra teszi, bár biztosan nagyban hozzájárul a dologhoz, hogy szinte bárhová eljuthatok autópályán, ami meg nem autópálya, az durván be van kamerázva - a jelenlegi lakóhelyemen jelentősen kevesebb ilyen jellegű élményben van részem. Van is mindig egy enyhébb gyomoridegem, amikor hazafelé tartunk, és a magyar határon elfogy az autópálya...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #88633 üzenetére

    Hát igen, a külföldi rendszámosok a legnagyobb kockázati tényező, ezek pedig ugye főleg magyar / román / bolgár kollégák. Ha már német rendszáma van, akkor senki nem annyira nagy legény, ahhoz túl sok a rendőr, meg a kamera.

    Szerk.: Követési távolság be nem tartására egyébként különösen háklisak, jó nagy bünti jár érte.

    Az alsóbb rendű utak meg gyakorlatilag pont az, amiről az előbb beszéltünk - mindenki 10-zel a megengedett sebesség alatt, többé-kevésbé folyamatos kocsisor, előzés kizárt, gyakorlatilag minden kereszteződés előtt 60-as tábla. Pont, ahogy szeretem. :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz hdman #88779 üzenetére

    1,6-1,7 között szokott lenni a Super a pálya mellett, lemész róla, 1,5-2 km-re úgyis találsz egy másik kutat (navigáció hatalmas találmány), mindjárt 1,35 körül tudsz tankolni. Teli tanknál azért nem mindegy.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz TaaT #88964 üzenetére

    A virágos otthonkás néni vajon a tulaj (nemdohányzó, autót garázsban tartó, svájci doktornő)?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #89074 üzenetére

    Üssetek, ha akartok, de esetleg C Corsa? Persze városban, szaladgálni max 1,2-es benzines. A német piacon egyébként még a Polo felülreprezentált ebben a kategóriában, de azokat nem ismerem. 206 sem rossz egyébként, Ibizából hajtottam cégest, személy szerint úgy gyűlöltem, ahogy autót ritkán lehet csak - mondjuk ezzel kb mindenki így volt, miután első beszállásnál izomból lefejelte az A oszlopot - 'Hello I'm Seat Ibiza, and this is Jackass'. Már előre sorakoztunk, és készültünk a röhögésre, amikor új ember kapta meg a pool-cart.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz -v- #89725 üzenetére

    Na jó, régen egy tonna volt egy kompakt (vagy még kevesebb, hajjaj), az új Astra meg másfél tonnás, a Corsa meg akkora, mint egy F Astra, szóval azért változnak az idők - amit mondjuk nem értek, nem attól fogok megvenni egy kompaktot, mert nagyobb, ha nagyobb kell, akkor alsó-közepet veszek, vagy középkategóriát, de ez mindegy is. Nézz meg egy egyes Golfot, ami kategóriateremtő volt a Golf-Klasséban, ma már gyakorlatilag befér egy Octavia csomagtartójába, ha előrebuktatod a hátsó üléseket.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #89773 üzenetére

    Az újakban (legalábbis az ötösben biztosan) már van cd/dvd, aux, usb, sd-slot, és BT-zene csatlakozás is. :P

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #89777 üzenetére

    Nekünk az 1,8-as ötösben van ülésfűtés, úgyhogy ezt nem igazán értem. Az egyetlen extra, amire azt mondták, hogy nem rendelhető, az a napfénytető volt, az valamiért sajna nem elérhető, illetve még a xenonon gondolkoztam, de az meg borzasztó drága lett volna. A garanciakiterjesztés viszont 200 EUR évente, és akár 10 évig kitolható, azt mindenképpen meglépem, csak még nem tudom, mennyire (van még 3 évem eldönteni).

    Ja, még egy negatívum, a négy elektromos ablakból csak a vezetőoldali automata - apróság, de ha az öreg Astrában meg tudták oldani az utasoldalon is, akkor igazán illett volna itt is. Minden másban eddig csak jót tudok mondani róla, bár az tuti, hogy itt többen agygörcsöt kapnának tőle, hogy milyen lomha, viszont fantasztikusan jó vezetni. Az AVN2-es navigáció + multimédia került bele, csak jót tudok mondani róla, pedig kicsit tartottam tőle, mert az autós felületek hajlamosak 10 évvel lemaradni, de mai szemmel is teljesen korrekt az ui, a navigációja meg gyakorlatilag igo - majd még utána kell néznem, hogyan tudom frissíteni. Telefonnal simán csatlakozik, többfelhasználós üzemmmódot tud, zenéket is lejátszik róla, ahogy az usb-ről is, albumképpel, rendes kijelzéssel, ahogy illik. Az extrákat még szokom, ilyen automata fényszóró, meg ablaktörlőkapcsoló, ezek nekem még újak a fapad Astra után.

    Ami még fura, hogy elég rövidek a sebességek, 50-nél már 6-ot akar velem kapcsoltatni (a kijelző közepén egy lóbaszó, 10 centis számmal jelzi, hogy mi lenne az ideális fokozat), ellenben - illetve valószínűleg éppen ezért - 140-nél már 3300 körül forog. Jobban nem mentem vele, mert erősen bejáratós még. Fogyasztásról is éppen ezért nem tudok nyilatkozni, egyelőre úgy néz ki, hogy olyan 240-250km megtétele után tűnt el a tankból a 60 liternyi lé negyede, ami ahhoz képest, hogy alig használtam rendesen bemelegedve, és szinte csak városban, vagy rövid autópályán ment, nem is rossz, de majd meglátjuk tankoláskor.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #89786 üzenetére

    Annyira új, hogy 40 km-rel hoztam el múlt héten, miután 4 hónapot vártam rá... Jövő héten belekerül egy magyar út, aztán meg vissza, utána azért majd valószínűleg többet fogok tudni mondani róla.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Typhoon47 #89800 üzenetére

    Az előző autót is újan vettem, 8 évig használtam, került bele 113k km, pontosan ismertem a törénetét, hogy mikor ki, mihez nyúlt hozzá, mindenről számlám volt, szervizkönyv töltve, egyedül a kasztnit szégyelltem már kicsit: volt azon már karc mind a négy sarkán, a vezetőoldali ajtón egy horpadás, tükrök nem színrefújtra cserélve, a tetjén meg némi jégverés. Viszont most jött volna egy kuplungfelújítás, a váltót is meg kellett volna nézni, meg vezérléscsere szíjjal, mindennel. Fékeket már cseréltük, de a lengéscsillapítókra, csapágyakra, szilentekre is el kellett volna már kezdeni figyelni. Az autó értékét tekintetbe véve hamarosan (egy, de max két éven belül) kb azt még egyszer rá kellett volna költenem, úgy, hogy az gyakorlatilag nem jelent értéknövelést, csak állagmegőrzést.

    Szóval most megint vettem egy újat, minél egyszerűbb, elnyűhetetlen motorral (ráadásul viszonylag keveset is használom, akkor viszont alapból 2, de időnként még +1-2 gyerek, meg kutya, meg csomagok, szóval kell a méret is), ráadásul olyat, amiből a gyerekkel / gyerekeknek is minél egyszerűbb ki-beszállni, és a lehető legkényelmesebb helyük van, ahonnét ki lehet látni. Garanciát felbővítjük majd megint 8 évre, és akkor még annyi gondom sem lesz vele remélem, mint az Astrával volt, csak tankolni kell, meg a kopó-fogyó cuccokat cserélgetni.

    Sokat agyaltam, hogy használt legyen-e, vagy új, de számomra ez a legkiszámíthatóbb és legmegbízhatóbb konstrukció, ráadásul itt a 0%-os hitel, az tényleg 0%, a régi autó beszámításánál meg úgy kezdték, hogy jó, akkor nézzük meg, mennyit ér, és szorozzuk meg kettővel - ráadásul semmi dolgom nem volt sem adminisztrációval, semmivel. Mondjuk vártam rá egy nap híján kereken négy hónapot.

    Olvastam egyébként több helyen is, hogy nagyon megy most a Mazdának, egyrészt a piaci részesedését is jelentősen sikerült növelnie, másrészt, illetve ebből következően az eladások is megugrottak, a 3, a 6, és a CX5 is sikermodell, és nem győznek eleget gyártani. Persze annak a németnek, aki úgyis németet vesz, annak mindegy, aki viszont japánt, annak pillanatnyilag a Mazda a legerősebb alternatíva (és nem a Toyota, mint nem is olyan régen volt), és a piacon pillanatnyilag a jelenlegi eladási adatok szerint a legerősebb szereplő is. Persze el kell telnie még némi időnek, hogy kikopjanak a régi modellek, és jöjjenek az újak, de ahogy azért nézem, az új Mazdákból hónapról hónapra egyre többet látni, és az új 2-es csak most jön majd.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz runner 125 #89842 üzenetére

    Ötöt. A többi stimmel. :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz footy #89891 üzenetére

    Én az Opelt is csak márkaszervízbe hordtam kb hatéves koráig, utána is csak akkor nem, amikor rövid időre voltunk csak Mo-n, és ez alatt az idő alatt nem tudtak szervizidőpontot adni, vagy nem fért volna bele, hogy elviszem a 35 km-re lévő márkaszervízbe, otthagyom egy-két órára, aztán valahogy érte megyek - ennyit várni meg a fenének sincs kedve, szóval olajat, szűrőket egy helyi szaki kicserélte, illetve egyszer megcsinált valami elektromos problémát, amikor meghaltak a helyzetjelzőim (állítólag a vonóhorogra akasztott utánfutó elektromos rendszere nyírt ki valamit, mittudomén, nem értek hozzá). Ja, meg csinált egy szélvédőcserét is, amikor a visszaindulás előtti utolsó nap végigrepedt a szélvédőm. de nem azért mentem hozzá, mert olcsóbb (kicsit biztosan az volt), hanem mert helyben volt.

    Egyébként a németek sem sokkal drágábbak, mint egy magyar márkaszerviz, egyszer javították a klímámat, egyszer meg gyújtótekercset cseréltek gyertyákkal, 200-300 EUR volt mindkét szerviz, de előkereshetem a számlákat. Vizsgára felkészítés / vizsgáztatás fényszóróbeállítással pl ahogy rémlik, még olcsóbb is volt, mint Mo-n. Ha meg egy autó garanciális, és rendszeresen megcsinálod az időközi ellenőrzéseket, meg cseréket, amikre ahogy lentebb is írták, egyáltalán nem rossz a márkaszervíz ajánlata, akkor él a garancia, meg megveszed a garanciabővítést, és nincs gondod a kocsira. Az olyan lámáknak, mint én, aki a nívópálcát sem találja meg térkép nélkül, és ha kigyullad valami lámpa a műszerfalon, azonnal hívja a szervizt, ez a lelki nyugalom tökre megéri a felárat, de ez nyilván egyéni preferencia is.

    Ráadásul itt olyan a hitel, hogy csak az autó vételárának a felét kell felvenned, fizeted 4 évig, akkor kiszállhatsz belőle annyiért, amennyi a maradványértéke (újkori érték fele), azaz beszámíttatod, és hozhatod el a következő kocsit, vagy meghosszabbítod a finanszírozást azonos feltételekkel. Nyilván nem jótékonysági szervezet a bank és a kereskedés sem, de sokkal inkább úgy érzem, hogy benne van az, hogy a vevő is jól járjon, és elégedetten használja a rendszert.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #89893 üzenetére

    Mondjuk a közlekedés úgy általában azért pont ilyen. A benzin is többe kerül azért (~1,35 a dízel, ~1,55 a 95-ös), a biztosítások, adók is drágábbak, egy 30k-s BKV-bérlettől meg főleg sokak agya ledobná az ékszíjat, még ha ez a város ténylegesen összes tömegközlekedési eszközére érvényes is, amiknek a minősége és használhatósága eleve más szinten van a budapestihez képest (és itt most azért nem a kombínóra gondolok). Vásárlóerőparitáson nézve persze már mást mutat a kép.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz footy #89925 üzenetére

    Viszont óradíjnál ismerik a törtszámok fogalmát, és nem 2 óra egy külső/belső levegőkeringetésállító műanyagcsappantyú cseréje. Szóval összesítésben én egyáltalán nem sokalltam, amit felszámoltak. Ráadásul a második látogatásnál már automatikusan tette rá a számla végösszegére a 10-20% törzsvásárlói kedvezményt.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Verbat #90060 üzenetére

    Mazda 5-öt nézd meg még egyszer, mert valamit benéztél. Ugyanaz a méret, mint a Grandis, csak normálisabban néz ki (ez persze szubjektív), és legalább van belőle az utakon a Grandis-szel ellentétben. Ugyanez a méret még a Peugeot 5008 és a Grand (!) Picasso, szóval ha a sima Picasso méretben megfelel, akkor a Mazda pláne jó lesz. Versot még mindenképpen nézd meg, bár megintcsak kisebb, mint a Mazda 5. :) Esetleg még VW Touran / Sharan, vagy Ford C-Max / S-Max, de ha már német egyterű, akkor inkább az utóbbi.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz runner 125 #90070 üzenetére

    "Oldalról kicsit C-Max, kicsit Zafira, mindenből van benne."

    Én az enyémben egyiket sem látom. ;) Talán a Peugeot 5008-ra hasonlít még a leginkább. A tolóajtó meg épp egyedivé teszi (C-Max ugye nem ellenfél, kvázi egy számmal kisebb). Ma végre sikerült kicsit hosszabb távon, és 3 gyerekkel is lepróbálni, ment is a veszekedés, hogy ki üljön a csomagtartóban. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz neduddki #90123 üzenetére

    Nope, asszony nem hagyta... :O

    Szerk.: És ha már helyínálat: a hátsó sorban 160-165 cm körüli egyedeket láthatunk, nekik még éppen jó, 170 fölött kezdődnek a problémák, bár tény, hogy a középso sor előre-hátra mozgathatósága sokat segít. A csomgtartó ilyenkor egy kisautóhoz illő méretre zsugorodik, a kutya hordozója középen még pont elfér, kétoldalt meg egy-egy hátizsák, a sztenderd szétnyitható műanyag rekesz ilyenkor már sajna no go. :(

    runner: Jó, mondjuk én a régiben sem látom ezeket... A Grandis meg szerintem kimondottan csúnya szegény. :U

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz neduddki #90127 üzenetére

    A csomagtérpadlón mérve a szélén az ív miatt kb 20-25 cm, középen kb 30-35. De ha nagyon érdekel, lemérem. Ahogy néztük, két közepes méretű koffert be lehet tenni állítva, de ezzel meg is telik. Úgyhogy lesz hozzá tetőbox.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák