Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz kolosanyi #120476 üzenetére

    "Az emberek itthon jól élnek egy távolkeleti napszámoshoz vagy egy afrikai nincstelenhez képest, viszont röhejesen rosszul egy német értelmiségihez képest."

    Valamiért a német értelmiségi mégis nyugodt szívvel megveszi újan a Polo-t/Golfot, Astrát/Corsát, Focust/Fiestát, vagy ha valami extrára vágyik, akkor Nissan Juke-ot, vagy akár egy Mini One-t, vagy Fiat 500-at, és nem derogál neki. Sőt, nyugodt szívvel járkálnak Ford Ka-val, vagy Toyota Aygoval is, valamiért nincs tőle rossz érzésük, hogy nem egy (valaha volt) prémium hintóban ülnek (A4, Passat, 3-as bömös, és innét felfelé). Ha meg megnézed a magyar statisztikákat a használtautó-importról, akkor valamiért mégis a prémium-márkák dominálnak, pedig a többségnek sem anyagi lehetősége, sem szüksége nem lenne ezekre. Aztán egyrészt jönnek az olyanérvek, hogy kell a nyomaték (lámpától lámpáig), olcsóbb a dízel, mert keveset fogyaszt (ja, városban nyilván, mert pályamatricára nem telik), meg hogy csak szeretni kell, aztán amikor jönne egy soros szervíz, akkor már inkább magának csinálja, jó lesz bele az olcsóbb olaj is, a szűrők meg még kihúznak egy évet (tavaly is ezt mondta), gumiból meg teljesen jó lesz a használt (kérdés, hogy azt valaki más miért cserélte már le), meg télen is inkább nyári gumit használunk (vagy fordítva), mert két garnitúra gumi/felni az már luxus, főleg 16+ méretben.

    "Nem az a baj, hogy sokan hitelt vesznek fel a semmire, vagy nem tudnak fenntartani egy prémium kategóriás autót, hanem az, hogy a legtöbb magyar csak egy régi Swiftet engedhet meg magának és esély sincs tovább lépni, hiába robotol 2 műszakban a minimálbérért, vagy alig többért."

    A bajok ennél sokkal sokrétűbbek, a legjobban talán most az idegenforgalmi munkaerőhiánynál jöttek elő a nyáro, egyszerűen arról van szó, hogy legyen minden minél olcsóbban, de ha megkérdezik, hogy ő ezt megcsinálná.e ennyiért, akkor hülyének néz, hogy ennyiért ő ugyan meg sem mozdulna (tehát elvárje, hogy aki neki dolgozik, az ingyen tegye, ő meg megpróbál minél többet lehúzni mindenkiről). Amíg az ügyeskedés, meg a feketézés megy, addig nemigen lesz sem bérszínvonal-növekedés, sem előrelépés semmilyen irányba. Persze ez csak az a szint, amin az átlagember mozog, a többi meg már politika, azt tényleg ne keverjük ide.

    rvilike #120470:

    "Kéne egy felmérést csinálni, ki mikor nézett utoljára az autója alá, mikor volt utoljára nyitva a motorháztető. Ha havonta 1x ablakmosót tölt valaki és annyi nehogy azt hidd ám észreveszi ha bármi kezdődő (vagy már fennálló baj van)."

    Én legszívesebben egyáltalán nem nyitnám fel a motorháztetőt, azért van az a sok rohadt számítógép az autóban, hogy figyeljen mindent, és szóljon, ha be kell vinnem az autót szervízbe. Évente egyszer meg úgyis átnézetem, bár mivel én a kerékcserét is a márkaszervízzel csináltatom, olyankor is rá szoktak nézni (+ ősszel az esetleges hibakódolvasások és szemrevételezés mellett lámpabeállítás és hűtő- és ablakmosófolyadékellenőrzés grátisz), tehát az úgy már évente 3 alkalom. Ebből nekem inkább a hülyék magabiztossága ugrik be megint, amikor valaki annyira magabiztos, hogy el is hiszi, hogy ő úgyis észreveszi időben, mielőtt baj lenne, meg eleve _mindent_ meg tud csinálni az autón, semmi szükség szakemberekre. És akkor vissza is tértünk az első bekedéshez, miszerint fizetni aztán végképp senki nem szeret semmiért.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz FrankMonzano #120484 üzenetére

    2000-es évek közepe, nehogy azt hidd, hogy egy Focus/Astra/Golf ugyanilyen évjáratban bármivel különb. Ez a Corolla egyébként nekem kombiban kimondottan tetszik. Mondjuk nekem a hasonló korú Avensis kombi is (az új már nem), úgyhogy tutira én vagyok rosszul összerakva.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #120496 üzenetére

    Erős vagy sem, ezek hiába kompaktok, vagy alsó-közepes autók a méretük szerint, a bennük lévő technológiának köszönhetően a fenntartásuk és a szervizelésük közelebb viszi őket a prémiumkategóriához (manapság amúgy az elérhető extrák is). Az meg egy eléggé kikezdhetetlen tény, hogy magyarhonba tömegével már eleve a presztízsérték miatt özönlenek be.

    Örök téma lesz egyébként a prémiumot vegyek-e, vagy középkategóriát/kompaktot, esetleg valami még kisebbet, de amíg az autó birtoklása egy fél kontinens számára az önazonossággal ér fel, addig nemigen elvárható, hogy racionális döntés legyen egy hétköznapi közlekedési eszköz beszerzése. És itt msot nem az autóbuzikról beszélek, akiknek nagy álma gyerekkora óta, hogy egy bizonyos modellt megvegyen, és azt szerelgesse, hanem arról, hogy milliók számára az a nagy álom, hogy olyan autóval járjon, amit racionálisan soha a büdös életben nem fog tudni még önmagának sem elmagyarázni, hogy miért van rá szüksége, és hogy igazából mekkora anyagi áldozat és mennyi kompromisszum kell ahhoz, hogy egyáltalán megtehesse.

    Másik oldalon ott a német (francia, angol, benelux, olasz, skandináv) középosztály, aknek lehet, hogy egyéves félretett jövedelméből kijön egy polo-kategóriás kisautó, de ha még egy kicsit hozzátenne, vagy beleugrana egy éves 2%-os hitelbe, akkor 2-3 év alatt ki tudna fizetni egy kompaktot, vagy prémium-középkategóriás cuccot is (új autóról beszélünk), csak egyszerűen képes belátni, hogy igazából semmi szüksége rá, ráadásul a szervizelése, gumizása, karbantartása, vagy egy esetleges baleset utáni javítása nagyságrendekkel többe kerülne. Hogy az adókról és a biztosításokról ne is beszéljünk. Na meg persze jól mutat a prémium turbódízelek katalógusában a 5-6l/100km-es fogyasztási adat, valahogy mégis ugyanannyit (vagy többet) fogyaszt városban, mint egy Yaris, csak még parkolni is jóval nehezebb vele, és a szíved is beleszakad (főleg a számla összegének látványába), ha a parkolóban meghúzzák az egyik sarkát.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #120505 üzenetére

    A racionális választást a bizonyos élethelyzetekhez és felhasználási területhez kapcsólódó kategóriaválasztásra értettem. A többivel nagyjából egyetértünk.

    Az első bekezdés különösen nagyon igaz, de próbáld ezt elmagyarázni annak a párszázezer embernek, aki az elmúlt pár évben elárazstotta a magyar autóparkot E46-os 3-asokkal, meg tizenéves Passatokkal.

    A harmadik bekezdésre meg annyit, hogy kispénzű fiatalok mindenhol vannak, a kérdés inkább az, hogy a középosztály mekkora arányt tesz ki a népességen belül, illetve mennyire tőkeerős. Másrészt meg csak itt a szomszédságban tudnék olyan példákat mutatni, hogy a kedves német nyugdíjas már nem bírja hova tenni a pénzét, évente 3 alkalommal utazik kéthetes, egzotikus utakra, vagy a teljes telet a spanyol nyaralójában tölti, de amikor itt van Németországban, akkor ugyanabban a bérelt panellakásban lakik évtizedek óta, és ugyanazt a C Mercit/Corollát/PuG 207-et hajtja 20 éve. Mondjuk az éves szervíz minden évben megvan abban a 20 évben, és onnét lehet tudni, hogy jön a hideg, hogy előtte 2 héttel megjelenik az amúgy alig használt autóján az acélfelnis téligumi, meg a friss Lichttest matrica a szélvédőn. Sőt, a ház mögötti parkolónkban van egy ilyen Tempra is. Néhány helyen már foltosodik a fényezés, az öreg alig bír már eljutni az autóig, de hetente párszor még hajtja azért, mindig pöccre indul.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz roberto211 #120511 üzenetére

    BP-Nürnberg 25k kb egy odaút. Visszafelé meg ugye már 2 autó, ha van magyar P-s rendszáma, ha nicns, akkor 100k körül vesz egy ideiglenes rendszámot, még az is hozzájön. Az úgy már a 25 k helyett mindjárt inkább 100k+. Ha meg ezekkel nem vacakolna, akkor trailer, de az sem jönne ki szerintem olcsóbban.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz roberto211 #120515 üzenetére

    LOL, 100 EUR-t akartam írni, már keverem a pénznemeket. A 100k+ körüli teljes összeg is úgy jönne ki ( 3 x ~25k útiköltség, meg ~30k az ideigelenes rendszám).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Gergőke88 #120527 üzenetére

    Havonta 20 munkanappal számolva az a napi 8, az havonta 160 km. Egy negyed tank benzin. Ezen a szinten mondjuk szerintem rohadtul mindegy, hogy 6, vagy 8 litert fogyaszt-e 100 km-enként (6*1,6*330=3168 vs 8*1,6*330=4224 HUF). Különösen, mivel úgyis sokat fog enni, főleg télen, mert esélye sincs a motornak bemelegedni.

    Mo-n hasonló távokat jártam az Astrával munkába, kicsivel 8 liter fölött volt az átlagfogyasztása az 1,6-os benzinmotornak, de azt azért hetente több alkalommal is használtuk hosszabb távra is. A német utakon meg takarékosan hajtva (140, de inkább 130 fölé nem engedve) 6l/100km alatt eljárt. Mondjuk ezt a tempót nemigen bírtam idegekkel, úgyhogy nem sűrűn sikerült hosszabb úton sem 7 alatt megállnom vele.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz LuckyL #120724 üzenetére

    Az említett üdítőitalgyártó biztosan nem használt sosem Kia-kat, szóval ez kilőve. Ellenben ha piros Combóval találkozol, az szinte biztosan onnét van.

    TheProb #120732:

    "Első sorban a külföldről behozottakat preferálnám, kint azért mégis csak jobbak az utak és a szervízelést is inkább megcsinálják, mint itthon lakatos nintedóék..."

    Egy E46-nál ne reménykedj ilyenben, az a németeknél is már szinte biztosan legalább a harmadik tulaj, itt 4-5 év és 100-150k km fölött akinek fontos az autó, és jellemzen tényleg odafigyel rá, az már újat vesz. Vannak persze a megszállottak, akik gyári állapotban tartják a régi vasakat is, de azt meg nem a mobile.de alsó ársávjában fogod találni, és nem hiszem, hogy megadnád érte a dupla-tripla árat.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Pardise #120767 üzenetére

    A G Astra volt 1200+ kg, és azóta sárnehezek lettek az Opelek, de durván. Az új szériával épp ezen megy az ígérgetés, hogy megint súlycsökkentenek egy kicsit, de ettől meg félő, hogy egyrészt nagyon drága lesz, másrészt az anyaggal spórolni mindig rizikós. Szóval ha ennyit volt pofájuk megadni katalógusadatban a J-re, akkor röhögd ki őket, és ragaszkodj egy méréshez, de előtte fogadj velük nyugodtan nagyobb összegben, hogy ennél jóval több lesz.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz pocokxx #120829 üzenetére

    Nem, a dizájnon szoktak kicsit variálni. Lásd még Aygo/C1/107. ;]

    Bár néha ennyi különbség sincs, mint a tényleges haszongépjárműveknél az összes Citroen/PuG/Toyota emblémával futó Ducato...

    Amúgy a teherautós vonaltól engem pont a beltér tartott vissza, pedig szemeztem a Transporter/Vito/Caravelle és társaikkal is, de a személyautós beltérről nem tudtam lemondani. No meg szerencsére mi csak négyen (+ két kutya, de azok is szerencsére kicsik) vagyunk rá, elég volt a kisebb verzió (kompakt egyterű). Nagyobb egyterűben igazából tényleg csak a Galaxy / Sharan és klónjaik maradt volna már.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz zoo8800 #120833 üzenetére

    Tényleg, Chrysler Ram-ként árulják a US-ben. Azt tudtam, hogy a Fiat-Chrysler együttműködés része volt, hogy US piacra is kerül, valamiért úgy rémlett, hogy Toyota emblémával, így utólag belegondolva, ez tényleg baromság, hiszen a Chrysler a partner...

    Na mindegy, a lényeg ugyanaz, haszongépjárművek terén még a dizájnt sem divat variálni...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #120852 üzenetére

    Már ne haragudj, de ez egy ordas nagy baromság. Persze értem én, ha te ennyi pénzért is szívesen szexualizálod szájba magad (*), de azért ez nem általános cél autóvásárlásnál.

    (*) Vagy nálad ezt jelenti, hogy csak szeretni kell? Letérdelni, és szájjal szeretni? ;] :DDD (**)

    (**) Semmi személyes, tényleg, csak borzasztóüan magas labda volt... :B

    yodamastah: Te sem láttál még BMW-szakszervízt közelről, meg gyári alkatrészkatalógust, ahogy látom.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #120871 üzenetére

    De pont ez az, hogy lehetőségből mindig lesz másik, annyi szép és jó autó van, mint égen a csillag, ráadásul azért időnként (max párévente) úgyis változik, hogy a delikvens mit szeretne. Ha másért nem, akkor azért, mert amit korábban akart, azt már kipróbálta, piipa, mehetünk tovább. Ezzel szemben, ha kiadsz egy rahedli pénzt és tényleg kiderül, hogy valakinek sikerült átbasznia a dologgal, az azért elég fájdalmas. Szóval az impulzív autóvásárlás, meg az érzelmek előtérbe helyezése annyira azért nem nagy ötlet, amikor ennyi pénzről van szó. Ezzel szerintem meg is válaszoltam a krédésedet. De ha jól rémlik, Tsebacsi is pontosan ugyanezt írta épp az imént, ha nem is ezekkel a szavakkal.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Mágus2 #120897 üzenetére

    Remek összefoglaló, valamikor korábban már én is akartam valami hasonlót írni, csak ingerszegény a környezet, vagy csak stressszmentesen élek, nem volt min felhúzzam magam. Mehet első hozzászólásba.

    :DDD :DDD :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Tsebacsi #120908 üzenetére

    Mondjuk abban igaza van a szerelődnek / barátodnak, hogy ha 10 évre tervezel autót venni, akkor nem feltétlenül egy 160k+ km-t futott darab az ideális alany, még ha amúgy csak 3 éves is, és te 20k alatt tennél bele még évente (az 10 év múlva már bőven 300k+).

    Azt a dilemmát viszont átérzem, hogy normális (olcsón fenntartható, megbízható, keveset fogyasztó, jól húzó, kellemes karakterisztikájú) motor prémiumban egyszerűen már nem létezik, ellenben amit ezért a pénzért elvársz, azt csak egy prémium tudja nyújtani méretben, komfortban, dinamikában.

    Én a helyedben valószínűleg kivárnék, gyűjtögetnék még, és vadásznék valami jó vételre 2l+ benzinmotorral. Németeknél valószínűbb, hogy találsz ilyet (illetve az az érzésem, hogy ilyet szinte csak itt találsz), érdemes lenne figyelni a nagyobb kereskedések beszámított autó kínálatát. Mondjuk olcsó nem lesz, cserébe minden számlával igazolt, leinformálható, belenézhetsz a korábbi szervizek szervizlapjaiba, pár év garancia még, meg mittudomén. Én is így vettem a Minit, persze az enyhe kifejezés, hogy az ársáv tetejéről, de a fentiek mind igazak rá, és prémium kisautóhoz illően agyon van extrázva. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz 8th #120977 üzenetére

    Csak ne lenne annyira spártai, és mernék vele kimerészkedni autópályára is. Bár szoktam belőle látni, de ha belegondolok, hogy otthon kéne várnom az asszonyt, miközben tudom, hogy Citigoval autópályázik, no meg hogy pár év múlva a lányom is vezetni fog, és nyilván nem a Mazdán fog gyakorolni. Amúgy ár/teljesítményre és kizárólag városi használatra tényleg gyakorlatilag best buy.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz runner 125 #121089 üzenetére

    "Akárhogy nézem a piacot, ebben a kategóriában különösen jó a 60-asok ára és cserébe nincs kompromisszum."

    Azért az a lábtér a hátsó üléseknél egy ekkora autóban elég meredek. Azt tudtam, hogy a V40 (meg gondolom S40 is) használhatatlan ilyen szempontból, mert olat már látta, testközelből, de bíztam benne, hogy az S60 (meg ennek a párja a V70, ugye?) már kicsit nagyobb. Sőt, így utólag saját emlékekből határozottan úgy rémlik, hogy a V70 egészen élhető volt hátul, amikor 4-en utaztunk benne céges úton anno.

    Na mindegy, szépnek szépek egyébként, de akárhogy nézegetem, nem az én világom. Ami nagyon tetszett, az a C30, de azt meg már nem gyártják.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz ati15 #121262 üzenetére

    Ahogy korábban írták, amelyik neked tetszik. Sem árban, sem technikában (na jó, a Mazda Skyactive-ja talán modernebb és jobb motor, kérdés, hogy hogy bizonyít majd hosszú távon, mert tök új konstrukció) nincs nagy különbség. Ellenben a koreaiak azért az 5-7 év garival (mikor mennyi) eléggé ott vannak a szeren. A szívó benzines palettát meg ezekkel a modellekkel le is tudtad, talám még a Toyota Aurist lehet itt említeni még pluszban. Meg a Nissan újkompaktját, ami annyira elterjedt, hogy még a nevére sem emlékszem. Illetve még egy ötlet, ha már kompakt japán, és szívó benzin: Mitsubishi Lancer?

    Ha nem riaszt a turbó (újan vett autónál én annyira nagyon azért nem fáznék tőle, pár év múlva úgysem lesz más választás, max a hibrid), akkor állítólag a Focusok és az Astrák új kis turbóbenzines motorjai is jól sikerültek, meg ott a Golf, mint nagy klasszikus, ami akármennyire is tépik a márka arculatát, még mindig etalon a kompaktok között.

    Én az i20-at nézegettem, mondjuk a facelift előtti és a facelift utáni modellek között zongorázni lehetett a különbséget az utóbbi javára, mintha két teljesen másik autóról, de még másik kategóriáról is lett volna szó, pedig azért ezt igazából semmi nem indokolta volna. Egyébként az (új) i20 meglepően nem kisautós, talán egyedül a csomagtartója az, bár 10 évvel ezelőtt még az is elment volna egy ötajtós kompaktban, ha az i30 is ugyanezt tudja, az is bőven jó vétel lehet. Konkrétan annyira, hogy kisautóban szegény Mazda 2 akármilyen aranyos kis cucc, valószínűleg alulmaradt volna mellette, ha mindent egymás mellé teszek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #121442 üzenetére

    Hagyjátok már ezt az olajtemetőt, meg olajzabálást, meg kell nézni, hogy mit veszel. Nekem 8 év / 113k km alatt nem kért az évente esedékes olajcseéken felül egy csepp olajat sem az 1,6 Ecotec. Mondjuk biztos kurta nagy mákom volt, de még valószínűbb, hogy valahol legkésőbb 2005 után javították a problémát.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #121449 üzenetére

    Nem tudom, mikor javították a dolgot, de ha ilyet akarnék, biztos utánanéznék alaposabban. Egyébként is épp az szokott az 1,4-es motor mellett érv lenni, hogy arra kevésbé jellemző a dolog.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz kovacsroli #121497 üzenetére

    Leszek én a kisördög Tsebácsi bal vállán, aki megböki a kisvillával, és azt súgja a fülébe, hogy

    168.000 + 10 x 15.000 = 318.000 (*)

    Én ezt a BMW.t hagynám, akármennyire autópályás autó volt. Nem tudom mennyibe kerül ugyanilyen felszereltséggel fele ekkora futással, de én inkább kivárnék...

    (*) Tudom, mindenkinek van ismerőse, akinek hasonló autóban már 450k van (**), és semmire nem költött az olajcseréken kívül, de tegyétek fel magatoknak a kérdést, hogy megvennétek-e tőle annyiért, mint egy negyede-fele annyit futottat?

    (**) Meg olyan ismerős is, aki 10 év alatt 25k-t tett a garázsban tartott autóba.

    Amúgy amit nem értek, hogy miért az Octavia és a BMW között vacilálsz. Jó, értem, nyilván van ami nem tetszik, meg Fordban a motorválaszték, de azért pont a középkategóriában van azért bőven választék. Másrészt pont a használtautónál az a szabály, hogy azt kell venni a pénzedért, ami a legjobb vétel, és nem feltétlenül azt, ami a legjobban tetszik, nem? Persze nyilván ki lehet fogni a szíved-csücske típust pont azzal a motorral és felszereltséggel, ráadásul a kedvenc színedben és kárpitoddal, amiről mindig is álmodtál, de azért ez eléggé csodavárás jellegű dolog, a hazsnáltautó-vásárlás meg inkább a kompromisszumról szól.

    Ha mindezek ellenére persze azt mondod, hogy márpedig neked ez és ez a típus kell, akkor meg ne gyárts magadnak érveket és magyarázatokat, hanem keress abból a típusból egy neked tetsző példányt. Viszont sietni ebben az esetben sem célszerű. Óriási az EU-s használtautós piac, ahogy nézem, a kapcsolataid is megvannak, ha lemaradsz egyről, mindig lesz másik, legfeljebb egy-két hónap múlva. Olyan nincs, hogy csak egy és csakis egy darab autó van a világon, ami neked lett szánva. Ez még nőben is túlzás, még akkor is, ha amúgy szerencsécs pacákok abból is találnak olyat, ami mellett úgy élik le az életüket, hogy nem cserélnék le másikért.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz pocokxx #121944 üzenetére

    Az a baj a 7-személyes (kompakt és középkategóriás családi kisbuszok, illetve kishaszonjármű-alapú családi egyterűek, mint Pug Partner, VW Caddy és társaik), hogy a 6-7. ülés gyakorlatilag lenullázza a csomagtartót, márpedig sanszos, hogy azért ott nem csak egy bőröndnek kéne hely, babakocsiról, kisbicikliről, meg 4 gyereknek félnapnyi ellátmányról nem is beszélve. Ráadásul nyilván nem ülne szívesen egyedül hátra egyik gyerek sem, szóval a két leghátsó ülést is mindig párban fogod használni - mondjuk ennek az előnye az, hogy az előtte lévő üléssor tágasabb lesz, meg ott is nyersz helyet. Nem mellesleg épp elkezdték pedzegetni, hogy nagyobb sebességű ráfutásos ütközéseknél nem egy életbiztosítás a leghátsó sorban utazni...

    Három gyereknél szerintem egy középkategóriás egyterű még ok, négyhez már mindenképpen azt javaslom, hogy a VW Caravelle-t, és az ő kategóriáját nézegesd (Vivaro, Vito, mittudomén még mik vannak itt). A vezetőülésben kicsit teherautósabb ugyan, cserébe viszont olyan praktikumot, és annyi helyet kapsz, ami kb mindenért kárpótol. Nem mellesleg brutálisan felextrázott példányok is vannak belőlük, csak győzd pénztárcával. Németeknél ráadásul használt választék és kínálat is van belőle, nagycsaládok esetében ezek itt elég népszerűek. No meg tolóajtó!

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz TheProb #122043 üzenetére

    Chevrolet (Daewoo) Aveo (Kalos). Egyszerű, mint a bot, és semmivel sem fapadosabb, mint bármely kortárs kisautó hasonló felszereltségi és árszinten. Esetleg egy jó C Corsa, ennyiből szerintem a kínálat retején vagy.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tboy93 #122060 üzenetére

    Ti milyen Kalost vezettetek? :DDD Jó, az enyém nem volt meg sokáig, vagy 30-40k-t tekertem bele, de semmi különösebb gondom nem volt vele. Anyóséknak szedán volt, annak a futóműve tényleg katasztrófa, viszont erősebb volt (1,4-es). Utána már Aveo-ra cseréltek, az már csak 1,2-es, de a váltója és a futőműve sokkal kifinomultabb, mint a szedáné. Ha nyomod neki, persze, fogyaszt, én nem kíméltem, úgy 7 körül jártam vele, mondjuk akkoriban viszonylag hosszabb távokra (napi 2x30-35km), anyósnál a fogyasztás nem mérhető, mert mostanában évente tesz meg 2k km-t a kocsi, így aztán alig van tankolva, és akkor is csak párezerért.

    A technika levetett Opel, kb C Corsa szint, sem jobb, sem rosszabb, vezettem elég Corsát a cégnél, van összehasonlítási alapom. Nem mintha a 2000-es évek eleji Cliok, Puntok, vagy akár Fiesták bármiben minőségibbek, vagy komfortosabbak, esetleg jobban extrázottak lennének (tipikus magyar piacos olcsó kisautók). Esetleg jobban mennének... Régi Swiftet végképp ne keverjük ide, az új meg már eleve jóval modernebb konstrukció.

    Fabia meg külön öngól, autókeresésnél most nyáron próbáltam egy 1,2-es TSI-t, menni ugyan megy rendesen, de olyan borzasztóan lehangoló a beltere, hogy hiába vagyok még a Kalos-hoz szokva, ezt nem bírtam volna nap, mint nap bámulni. Meg a váltója is elég szarnak tűnt (utálom, amikor minden terhelésváltásnál ránt, és a motor járásának ütemére folyamatosan vibrál a bot), pedig éppenhogy pár km-t futott bemutatóautó volt, nem valószínű, hogy máris szétverték volna.

    Mindez tök szubjektív persze, én ha most keresnék olcsó kisautót, biztos kipróbálnék egyet, ha még nem ültem volna ilyenben, aztán legfeljebb kiderül, hogy na ilyet, tényleg nem. A tapasztalat ingyen avn ugyan, de megfizethetetlen.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tboy93 #122108 üzenetére

    Az 1,4 szedánt én is utáltam, szinte minden szempontból, az 1,2-es hat hback mintha egy teljesen másik autó lenne.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz nesa #123021 üzenetére

    Életem egyik legkényelmesebb autója volt. Valahogy annyira hihetetlenül jó volt benne ülni, amit azóta sem tapasztaltam, pedig ültem pár autóban, az meg mégiscsak egy németről koppintott olcsósított kompakt, és mégis... Menni viszont tényleg nem nagyon szeretett. Legalábbis nem gyorsan, és főleg nem dinamikusan.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz szőröscica #123056 üzenetére

    A xenon az annyira 2000-es évek eleje... Most már minden valamirevaló prémium ledes menetfénnyel takarít. Hozzáteszem, km-es távolságról látszik, hogy melyik a gyári, és melyik a szánalmas kis home-made péniszpótló. Ja, és lehetőleg fekete legyen és lapos (ha karikás, akkor A5, ha propelleres, akkor GT), vagy valami városi tank. A mezei 3-as imidzsét azért már eléggé megtépázta a sok káeurópai importőr, meg hogy a németeknél már közepes cégek üzletkötői és középvezetői is ilyennel szaladgálnak.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz !Overdose! #124856 üzenetére

    Az a baj, hogy a pékek által kezelt autók tulajdonosai is pontosan ezt mondják.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    Mindenki nyugodjon le a picsába, én autónként évente több, mint 200e HUF-nyi biztosítást fizetek, plusz a kettőre együtt ~45e HUF adót (az egyik duplaannyi, mint a másik, hogy kapjatok egy harmadikos-szintű matekfeladványt :DDD ). Szóval jó dolgotok van (legalábbis ebből a szempontból), élvezzétek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz TayRol #124947 üzenetére

    Ja, tényleg, casco az enyémben is van...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz rwin5 #125204 üzenetére

    Kurvajó. Szerintem a leghangulatosabb kisautó, ami pillanatnyilag elérhető a piacon. Sorrendben egyébként One, Cooper, Cooper S, és (azt hiszem az utóbbi kettőhöz) kérhető még a John Cooper Works csomag. Nekünk a 122 lovas, szívó 1,6-os Cooper van, morcos kis jószág. Asszony jár vele dolgozni, értelemszerűen ő is imádja, de néha megengedi ( :U ), hogy ellopjam és megsétáltassam. :DDD

    Rbalint: Tetőablakunk is van, nincs hatással a beltér magasságára, viszont sokkal világosabb belül (elég kicsik alapból az ablakok). Gyerekeket be lehet ültetni hátra is, de ritkán van rá szükség, van mellette családi autó is, azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy annyira nagyon elöl sem tágas, és a nem sport-ülések hosszabb távon annyira nem kényelmesek. Illetve alapból egy elég hangos autó, de ez meg az élményhez tartozik hozzá, ellenben hosszabb utakon már zavaró.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #125848 üzenetére

    Láthatóan senkinek nincs. Aranyos kisautó amúgy, németeknél van sok, szeretik. Próbáld ki (akár kérj tesztvezetést egy újra), veszteni nem vesztesz vele. Ez egyébként jellemzően nekem is csak utólag jutott eszembe, amikor kisautót kerestünk, úgyhogy ezt én sem próbáltam sose, meg utána sem néztem még, de nekem is tetszik megjelenésügyileg.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #125853 üzenetére

    Mittudomén. hogy ott hogy megy, itt lefénymásolják a jogsid, aláíratnak egy papírt, hogy megígéred, hogy vigyázol rá (bár valószínűleg inkább zaért, hogy hozzájárulsz az előbbi művelethez), felpaatintják a piros rendszámot, és megkérdezik, hogy félórára, vagy egy órára akarod-e elvinni az autót egy körre. Amíg ezeket intézik, addig meg kapsz egy kávét, meg kipróbálhatod a kiállított autókat (már ahol nem 70 darab van a bemutatóteremben, mint a VW-nál volt pl, mondjuk a kávéjuk is nekik volt a legjobb). Ez tökre nem egyedi (voltunk vagy hétféle kereskedésben, mindenhol ez van), jellemzően egyedül a Fordnál nem vettek minket komolyan, amikor a Fiestára kértünk ajánlatot, mondjuk az elég vacak kis kereskedés is volt, vissza sem mennék oda - a frankfurti nagy Ford-kereskedésnél még anno Mazdát néztünk, ott meg pont a mazdás értékesítő volt flegma (pedig az már akkor eléggé jól körvonalazott vételi szándék volt, de így végül egy kisebb, vidéki kereskedésnél vettem meg), cserébe egy fordos kolléga pont elkapott minket lepattanóban, és majdnem rábeszélt egy kiállítási példány S-Maxra. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz parandroid #125857 üzenetére

    De így visszagondolva, amikor még 2006-ban az Astrát vettem Mo-n, abból is elvihettük a tesztautót egy körre, meg Fordék egy Focust is odaadtak. Lacettit is próbáltunk, de ott a kereskedő is jött velünk.

    Nem lehet, hogy én egyszerűen csak kevésbé vagyok rosszarcú fiatalember, mint te? :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz trassher #126282 üzenetére

    Az első ülés háta meg a hátsó ülés ülőlapját. Ez volt az az autó, amiből a frankfurti rendőrök rendeltek 1300 darabot, aztán amikor megkapták, az összeset vissza is baszták az Opelnek, mert ketten az első üléseken sem fértek el benne - hátul meg egyáltalán senki. A dologhoz ugye hozzátartozik, hogy a német rendőrök kissé jobban felszereltek, mint a magyar társaik, nekik szériafelszerelés a golyóálló mellény, amitől kicsit szélesebbek is lesznek. Viszont mivel a szerződés az szerződés, Zafirákat kaptak helyette, úgyhogy itt most az a sztenderd rendőrautó...

    Amíg Mo-n melóztam, főnökömnek volt amúgy ilyen cégautója, volt alkalmam párszor vezetni, meg utasként is ültem benne. Utóbbi elég gáz, vezetni annyira nem volt rossz, ha hozzászoksz, hogy minden irányból rád van nőve az autó, ami elég komfortos dolog, csak mozogni nemigen tudsz, meg ki nem látsz semilyen irányba. Ja, 175 cm vagyok, és akkoriban éppen 80kg körül voltam, szóval nekem még éppen jó volt. Az 1,9-es turbódízel egyébként tisztességesen mozgatta, főleg ahhoz képest, hogy kurta nehéz ez is, mint minden kortárs Opel.

    Amúgy meg szerintem még csúnya is szegény...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz -v- #126295 üzenetére

    "...meg nem fájna ha mondjuk összetöröd másnap totálkárra vagy ellopják és 0 forintot érő valamid van, a hitelt meg kell fizetni tovább."

    Arra van a biztosítás. No meg ezért nem szabad nulla önerővel venni (alapesetben, persze, hiszen azért van az úgy, amikor olyan szituáció adódik, hogy még úgy is megérheti, de jellemzően nem átlagembernek).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #126299 üzenetére

    Hupsz, nem olvastam vissza, csak most, nyilván ilyen idős autónál már nem páyla az ilyesmi. Bár ha ennyi idős az autó, akkor azért annak a veszélye is ott van, hogy mikor lesz egy komolyabb műszaki hiba miatt GTK az egész (párszázezres komplett motorfelújítás gondolom már ugyanúgy nem éri meg egy 15 éves autón, mint egy baleset utáni újra összerakás).

    Szerk.: Mondjuk 2M HUF egy 10 éves, 250k+ km-es autóért, amiben ennyi extra, elektronika, mindenféle bizbasz, meg egyéb hibalehetőség van, az amúgy sem tudom, hogy mennyire jó ötlet... Különösen, hogy nemigen látom, hogy a kereskedő garanciát adna bármire is. Nem ilyesmiről szólt a mai TC-cikk?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #126352 üzenetére

    Hogy nevezted el őket? Vagy ezt inkább nem akarom tudni? Mondjuk a képeken olyan Luigis...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz rbalint88 #126387 üzenetére

    G Astrán sokat segít, ha egy kispárnát begyűrsz gerinctámasznak. Én ha ez nem volt kéznél, egy pulóvert szoktam begyűrni egészen alulra, kicsit segít. Hozzáteszem, hogy akkoriban, amikor sokat jártam az Astrával, nem biztos, hogy attól fájt a hátam, az utóbbi pár évben rengeteget változott az életvitelem is, sokkal aktívabb vagyok, és viszonylag sokat sportolok, és ez az átállás pont egybeesett az autócserével, de tény, hogy amióta a Mazda van meg, nem fáj a hátam, akkor sem, ha viszonylag kevés megállóval kell legyűrni a német-magyar tartózkodási hely közötti 900 km-t. Persze ebben van gyári gerinctámasz, gyári kartámasz (bár ezt az Astrába is tettem), meg egyterű, és eleve magasabban ülsz benne, szval azért sok minden közrejátszaht ebben. A Focus amúgy tényleg egy kaloda, annál én még a Corsákat is jobban szerettem vezetni - sőt, azokra kimondottan kényelmes autókként emlékszem, igaz, szinte mind háromajtós, és van volt, amikben szerintem elöl alapból nagyobb a hely, mint az ötajtós verziókban.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #126675 üzenetére

    Akárki akármit is mond, azért megjelenésre és beltérre is prémium egy 3-as, még ha kicsi is - bár neked gondolom a hátsó üléssor olyan mindegy, elöl meg elég tágas. Csak az az imázs...

    Érdekes amúgy, hogy mennyire nyomott a 2l-es benzines ára, ugyanez a 320d motorral szerintem 1,5-2x drágább lenne. Hiába, németeknek is megvan a maga baja - meg 20-25 centtel mindig olcsóbb a gázolaj literje... Ráadásul ez azért 100 km-enként egy jó 2 literrel többet is fog benyakalni, így meg 2-3 év alatt összejön azért a matek, ha eleget mész.

    A gondok inkább akkor kezdődnek, amikor el kell benne kezdeni ezt-azt cserélgetni, azért egy lengéscsillapító, vagy szilentek, vagy akármilyen klímaalkatrész, esetleg elektronika a BMW-nél elég súlyo összegekbe tud kerülni egy Szuzukihoz képest. De mindegy is, hiszen elég, ha szereted, és akkor úgyis örök élet, meg egy nap, csak cserélj benne hetente olajat.

    De nem is értem, mit koptatom a billentyűzetet, ezt mind tudod magadtól is.

    rvilike: Nekem azért az a 1,5 literes turbós, amit az egyesek, meg a Minik kapnak eléggé bejövős cucnak tűnik, hiába háromhengeres. Vagy ugye ott a négyhengeres hetes a kiegészítő villanymotorjaival. Kíváncsi vagyok, mikor szivárog le a technológia a kicsikhez (1-es, 3-as, Mini) is, az esz még érdekes dolog, ha elkezdik azokat is nyomni hibridben.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #126711 üzenetére

    Mondjuk ez legalább szép, szemben a rondá Hondával.

    De most komolyan, nyilván ízlések és pofonok, de mi ez a Honda-fetisizmus? Már az UFO-Civic előtt sem értettem, de azóta meg aztán végképp nem. Az edzőterem előtt van kiállítva egy közel 30k EUR-s sötétkék példány, de olyan bűnronda szegény, hogy nem győzök naponta elrohanni mellette, hogy minél kevesebb időt kelljen a közelében töltenem...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz trassher #126826 üzenetére

    Amúgy ha egy jó lakatos rendberakja, akkor még egy jó darabig autó lesz. Régi Twingo-val ugyanez a helyzet. Amikor megveszed, akkor kell jól átnézni és rendbeszedni, de elég egy karosszérialakatos, motorikusan és elektromosan egyszerűen nincs semmi, ami ezekben elromolhatna. Cserébe tényleg igazi hangulatos kisautók, ha megnézed a most forgalmazott utódmodelleket, sírva fakadsz, hogy hogy a fenébe tudott így kiveszni az autógyártásból a kreativitás... Nem véletlen, hogy a németeknél mind a két típusból több 10+ éves modellt látsz ezekből, mint újabbat, ami pedig nem kis fegyvertény. Szerk.: különösen, hogy a németeknél azért a munkadíj és a számlaadási fegyelem miatt azért jóval drágább ezeket rendbehozni, és utána szintentartani.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz peterr85 #126946 üzenetére

    Ha szerencséd van, nincs kiszerelve belőle az egész klímarendszer kompresszorostól, hőcserélőstől, mindenestől... Pont a totalcar rulettkerekeseit baszták át legutóbb ezzel, hogy nem jó a fűtés, valami apróságot kell csinálni, és hiányzott a teljes fűtőrendszer, ha jól emlékszem. :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #126959 üzenetére

    Most őszintén: venni akarsz egy futkosós autó az asszonynak. Mondjuk, hogy pont tetszik a Punto (tegnap malacolztalak le, ahhoz képest ez már nem is sertés sértés). Van rá 500k-d, meg még egy kevés (mondjuk még 200), hogy utána átirasd, átnézesd, gyorsan rendberakd, amit kell. Találsz egy ilyen hirdetést, minden rendben van az autóval, de a klíma nem működik. De semmi gond, mert az amúgy szimpatikus tulaj nő megnyugtat, hogy cska valami apróság, semmi komoly, pikk-pakk rendbe lehet hozni. Mit teszel?

    a) Megnézed (megnézeted), hogy mi is a gond a klímával, aztán ennek tudatában lehet alkudni, illetve megegyezni)?
    b) Leteszed a foglalót, aztán majd megnézeted, ha megvetted, tudva, hogy akár az autó árának a felét is ráköltheted, ha esetleg mégis a kompresszor halott?

    Esetleg van valami c) megoldásos ötleted, ami nekünk nem jutott eszünkbe?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #126974 üzenetére

    Pedig pont arról van szó, hogy elbeszéltek egymás mellett. Mind a ketten azt mondjátok, hogy igen, meg kell nézni, mi van a hiba mögött, de azért jól összevesztek, pedig az ok is mindkettőtök számára ugyanaz, miszerint nem szeretnétek beszopni. Hogy közben kaján arccal azt mantrázza a kisördög a fejedben, hogy 'úgyisátbasznakúgyisátbasznakúgyisátbasznak', vagy lágy hangon trillázza a kisangyal, hogy 'olyankedvesbiztosúgyvan', az a dolog kimenetele, és az ügyement szempontjából irreleváns.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #126976 üzenetére

    De nem puffogott senki, felhívtuk a figyelmét rá, hogy ez így nem bagatell, és kérdezzen már rá, vagy nézesse meg, mielőtt leteszi a vételárat, nehogy befürödjön.

    Nem kell ehhez az eladónak sem gecinek lennie, lehet, hogy tökre nem ért hozzá, és tényleg fogalma sincs, hogy mi a baja. Ugyanakkor mivel ismeretlen, hiába szimpatikus, vastagon benne lehet, hogy pont azért adja el az autót, mert többe kerülne megcsináltatni a klímát, mint amit ér, és akkor már inkább hozzáteszi ezt a pénzt, meg még egy keveset a pénzhez, amit kap érte, és vesz egy másikat. Ezzel sincs baj, csak illik az ilyesmit megbeszélni a vevővel. Mivel semmi rálátásunk nincs azon kívül, amit a kolléga elmondott, célszerű figyelmeztetni, hogy legyen óvatos, mert létezik ilyen (akár szándékos, akár nem) átverés. Aztán legfeljebb megköszöni, vagy utál minket érte. Bunkónak nem kell lennie az eladóval, teljsen udvariasan is meg lehet fogalmazni azt, hogy 'Hölgyem, mivel láthatóan fogalma sincs, mi a baja a klímának, szeretném megnézetni egy szervizben, ha nincs ellene kifogása, hogy egyértelmű legyen a helyzet'.

    Őszintén szólva azon lepődnék meg, ha egy ilyen kérésre te péklapáttal a vevőnek esnél, de az se zavar, ha igen, csak a többieket kérem, hogy figyelmeztessenek, hogy tőled ne vegyek autót, ha esetleg elfelejteném.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Tsebacsi #127018 üzenetére

    Én a J-t az 1,4-es benzines turbómotorral vezettem, az egészen élhető, jól autózható kombinációnak tűnt. Szerk.: Nekem amúgy a beltere is bejött, kívülről az én ízlésemnek egy kicsit túl olaszos, de amíg a kolléga itt az Alfákkal együtt nézegeti, addig ez gondolom nem hátrány.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Tsebacsi #127275 üzenetére

    Ha már nulla csomagtér: belefutottam a minap ebbe a Ford Ka-s cikkbe. Ugye arról a Ford Ka-ról beszélünk, ami anno a hangulatos, vicces, és menő modern kisautó típusát kvázi megteremtette, kéz a kézben a Twingoval, aztán mind a ketten elkurvultak, és beáldozták az egész feelinget a kommercializmus oltárán, és tucat-kisautókat próbáltak / próbálnak ezen a néven elsózni - nem túl sok sikerrel.

    Erre most itt van ez a kis gyösz, ami egyrészt megint nem egy nagy előrelépés dizájnban, de legalább nem csúnyább, mint egy Yaris, és az egyszeri 'szakújságíró' hajlamos egyetérteni a gyártóval abban, hogy 'Az új Ka azonban más koncepció alapján készül: olcsóbb lesz, ugyanakkor ötajtós kialakítása miatt egyértelműen praktikusabb, így a cégvezetés joggal remélheti, hogy több vásárlót vonz majd.'

    Az egész alapfelvetés ott téves, hogy családi autónak látja, akarja láttatni ezeket a szuperminiket, amik eleve második autónak, illetve városi szaladgálós járműnek lennének ideálisak, lehetőleg elektromos motorral, ellenben normális felszereltséggel, beleértve a kényelmi és biztonsági extrákat. Amik ugye megint kizártak, mert alá kell kínálni a konkurrenciának.

    Mindezt úgy, hogy a gagyi kisautók szegmense már így is eleve túlkínálatos, ráadásul ugyanazon modellek más-más emblémával egymás elől kannibalizálják el a piacot, haszon meg alig van rajtuk, olyan olcsón adják őket. Cserébe gyengék, rosszul felszereltek, kényelmetlenek, és amelyikre sikerül rászabni a semmire sem jó hátsó ajtót az első üléstámlától a hátsóig 30 centit kitevő második üléssorhoz, az ráadásul még elöl is menthetetlenül szűk lesz. Mindezt úgy, hogy az esetek 90+%-ában egyedül, de nagyon max egy utassal használják őket.

    Nem értem én ezt az egészet, de persze nem én keresek évente milliárdokat autógyártásból, szóval a nagyok biztos jobban tudják...

    @ adatfalo #127276: Vitara. Előtte meg valami németországi török család ledobott öreg mercije. Az a kategória a németeknél, mint az E46 3-as Mo-n.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz TaaT #127281 üzenetére

    Azért írtam a modernt, mert a klasszikus kategóriában létezett már a hangulatos mini, ott volt a Morris, vagy a Fiat 500, aztán hosszú ideig ilyen kisautóban semmi, miközben a kisautók is elkezdtek hízni és nőni (Corsa, Polo, Fiesta), szóval nem annyira a technológiára, inkább a dizájnra és a korban már szokatlan és új kategóriára értettem. Amúgy meg nem gondolom, hogy '95-96 körül, amikor befutott az első Ka, különösebb gond lett volna vele műszakilag.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #127306 üzenetére

    Tudom, hogy BMW, de 1-es kupé, vagy kabrió? Továbbra is állítom hogy a legszebb szedánforma, amit a BMW az utóbbi 25 évben ki bírt találni, és nem akkora, mint egy teherhajó. Ráadásul adják normális benzinmotorokkal is. Esetleg egy Mini Cooper, ha már bohóckodós autót akarsz? Yarisnál/Coltnál nem kisebb, ellenben tényleg megy, 3M-ból meg már kijön egy megkímélt, jól felszerelt, nem sokat futott példány (legalábbis a németeknél). De ha nagyon el akarsz szállni, a szomszéd utcában rendszeresen parkol egy igazi jobbkormányos Skyline, azért azt még én is megnézem minden alkalommal, amikor elmegyek mellette, nagyon szép ízlésesen van megcsinálva, pedig ha valaki, akkor én utálom a NFS-típusú gagyituningot.

    Így végiggondolva más nemigen jut eszembe a játszós kisautó kategóriában, persze az obligát Mazda MX-5 (ha már itt tartzbk, BMW Z3, Z4) mellett, meg amiket te is említettél. Szerencsére neked emellett játszik a 'családi' utazós szedánoktól a városi hobbiterepjárókon át a business class kombikig kb minden, szóval azért van miből nézelődni.

    Esetleg valami Hyundai kupé? Vagy egyéb kompaktból készített utcai versenygép, mint Deicide Astrája? Megane-ból biztosan létezik ilyen, meg gondolom még egy-két gyártó bepróbálkozott vele általában kevesebb, mint több sikerrel. Szerintem mondjuk bűn randa mind, de hátha neked bejön a forma.

    Vagy vársz még egy kicsit, mert most jönnek a kisautókból készült városi miniterepjárók, a MAzda CX-3 itt már fut az utakon, de már láttam a hírt a Toyota (meg talán a Honda) hasonló kategóriás cuccáról is. Azok elég viccesen néznek ki, és valószínű, hogy készül belőlük majd morcosabb verzió is.

    Amúgy meg lassan tényleg eldönthetnéd, hogy akkor most melyik kategória érdekel... :U

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák