Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Declare #111658 üzenetére

    Én inkább pont az üléspozíció, a kilátás, és a passzív biztonság miatt venném, ha venném, ami amellett, hogy baromi divatos, pont a fő indok, amiért a vásárlók nagy része veszi. De nem veszem, mert akármennyire jól is néz ki szubjektíve az összkép, taszítanak a nagy kerekek, és a hasmagasság. A terepjáróságra meg aztán végképp semmi szükségem nem lenne, hacsak azt nem vesszük ide, hogy néha jól jön, ha padkán kell parkolni, de nyugodj meg, a SUV-ok 80%-a nem kap ennél megerőltetőbb feladatot élete során.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kalandor #111690 üzenetére

    Ha később viszed, akkor is működik a dolog, bejelented vizsgára, és arra a napra kapsz egy útvonalengedélyt a vizsgáztatást végző egységtől, ami elvileg a lakhelyed (illetve az autó bejelentett lokációja) és a vizsgaközpont közötti útra jogosít.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz DeFranco #111895 üzenetére

    Én ezt utoljára egy szívó dízel B Corsában éreztem. Megvolt a maga feelingje, gyakorlatilag gázadás nélkül el lehetett vele menni a világ végére, úgy húzott alapjáraton, se szervó, se semmi, csak a penetráns nyers (gáz)olajszag mindenhonnét. :D

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz fi:zi'k #112016 üzenetére

    "Bár inkább egy MX5."

    Vagy egy Mini Roadster. ;] De nekem személy szerint bejönnek a különböző Golf szériák kabrióváltozatai is - a hagyományos formában nem mind tetszik, de kabrióban szinte mindegyik jól néz ki. No meg ott van az 1-es BMW kabrió (118i pl).

    Persze nem tudjuk, hogy a kolléga mennyi pénzből milyen állapotú / korú autót keres, de nekem speciel a fentiek közül bármelyik előbb, mint egy Barchetta. És kivételesen nem azért mert olasz, bár az, hogy szerintem mennyire csúnya szegény, nyilván abból adódik. Ettől még, ha neki az tetszik, akkor hajrá!

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz gzbotii #112029 üzenetére

    Pont a mai merítésben volt egy borzasztóan igényesen megírt népítélet róla, érdmes elolvasni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #112034 üzenetére

    Hát, ha egy élményautónál elkezded a fogyaszást méricskélni, akkor neked igazából nem hiszem, hogy akkora élmény lesz az autózás.

    Amúgy ha már autós topik, és az élmények kerültek szóba, tegnap végre adódott alkalom kicsit megcibálni a Cooper bajszát: 400 km, szinte végig autópálya. Persze nem meglepő, hogy viszonylag jól megy, 122 ló az 1100 kilóhoz, valahol itt kezdődik az egészséges súly-teljesítmény arány. 140-nél diszkrét 3200-at pörög (és GPS szerint kicsivel 130 fölött fut), 160-nál (még mindig óra szerint) forog 4000-et, még kényelmesen gyorsul, nincs tövig nyomva a pedál. Elég nagy volt a forgalom, óra szerint 180-ig szépen felment, de ezt a részét nem is forszíroztam. Nagyobb tempónál kicsit hangos amúgy, úgyhogy az ember önkéntelenül beáll 140 körülre, de ha letolnak, és beszorulsz egy lassabb jármű mögé, azért onnét is fürgén ki lehet ugrani. Amúgy is igaz rá, hogy elég munkás kocsi, követeli a visszaváltást, ahogy esik a fordulat, ellenben 2000 RPM körül már megjön a nyomaték, szóval azért lehet vele tempósan és lendületesen autózni. Nem egy kislány-autó egyébként sem, kemény a kuplung és a váltó is (különösen az ebből a szempontból teljesen steril Mazda 5 után), és finoman fogalmazva a kormány sincs túlszervózva. Nyilván jót tenne még a vezetési élménynek, ha nem 175-ös gumik lennének alatta, de ez a gyári még, és ahogy nézem, még legalább két szezont kibír, utána majd azért nézek rá egy legalább 195-öst (tényleg, a felniről hogyan lehet megtudni, hogy engedi-e a szélesebb váltóméretet?). És ha már olyan kényes témánál vagyunk, mint a fogyasztás, természetesen az út előtt és után is teletankoltuk, az odafelé állatkodásokkal és az alapvetően nagy forgalom miatti gyakori lassításokkal-gyorsításokkal, a viszonylag rövid útépítős szakaszokkal, ráadásul keresztül az észak-rajna-vidéki hegyeken kijött 6,3 l/ 100 km alapvetően egy biztató érték, talán még bitpork is elégedett lenne vele.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz deicide #112039 üzenetére

    "Audik simán behúzódnak még kisebb helyekre is, míg sok olyan van, aki miatt bele kell állni a fékbe, mert akkor is alig akar lehúzódni, amikor senki sincs a külsőben. Pedig tükör mindegyik autóban van. Nyilván nem szabályos gyorsan menni, de ha látom a tükörből, hogy valami nagyon közeledik, próbálom elengedni. Na, ez nem mindenkinek megy, de jellemzően a presztizstermékben ülőknek igen."

    Ezen már én is gondolkoztam, valószínűleg az is közrejátszik a dologban, hogy a nyomatékos turbódízelekkel nem okoz gondot kicsit lelépni a gázról és lelassulni, majd utána egy szolid gázfröccsel újra felvenni a 140-es utazót, ha viszont a jóember (mint akár én a Mazdával) egy éppencsak 100LE fölötti, nem túl dinamikus, de legalább nagy és nehéz szívóval beszorul két kamion közé, és nagyobb a forgalom a belső sávban, akkor gyakorlatilag csak úgy tud megint kijönni, ha besorolásnál feltartja egy időre a gyorsabb sort, mert azért 90-100-ról ha visszaváltok sem ugrik fel olyan hirtelen 130-140-re. Szóval ilyenkor azért én is megnézem, hova menekülök be, különösen ha látom, hogy mögöttem többen is jönnek gyorsan, a külső sávban pedig kamion(ok) lesz(nek) nemsokára. Arra a pár percre ki fogja bírni a 140-et, bár tapintatból ilyenkor azért egy kicsit oda szoktam lépni neki, a 160-at még azért a Mazda is bírja.

    Az agyamra akkor mennek, amikor előttem is tömött sor a belső sávban, mögöttem is sor, a külső is tele van, de a delikvens a prémiumautójával csakazértis ott villog, hogy takarodjak ki. Ki szoktam persze menni, hadd menjen, tolja inkább az előttem levőt, ne engem, a két gyerekkel, meg a két kutyával semmi kedvem a leállósávban várni a helyszínelés végét, meg amíg megjön a tréler, meg a csereautó, még ha úgyis a tolakodós köcsög biztosítója fizetné az egész mókát.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Integrale #112107 üzenetére

    Ennek a hozzászólásnak a függvényében meg kéne jegyeznem a nicked, hogy ha esetleg autót keresek, akkor véletlenül se hallgassak rád. :DDD Úgy szép az élet, ha nem vagyunk egyformák, legalább nem csapom le a kezedről, amit kinézel majd magadnak. :U

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Integrale #112113 üzenetére

    Szigorúan esztétikai szempontok mentén nyilvánítottam véleményt. Abban nem hiszek, hogy egy Punto egy kicsivel is rosszabb, vagy problémásabb lenne, mint akár egy hasonló korú Corsa, vagy akár Polo.

    Ez viszont szerencsétlen számomra védhetetlenül csúnya, nem is értem, hogy lehet egy napon említeni az MX5-tel. De ismétlem, semmi gond nincs azzal, ha valakinek ez bejön, elismerem, hogy nem mindennapi jelenség, meg érdekes is, de számomra vállalhatatlan.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz m3tr0 #112119 üzenetére

    Jó, nekem meg az NC tetszik, de nyilván nem egy liga az első kettővel, főleg árban. Meg újabban a Mini Roadster. Mondjuk Cooper S változatban...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Qru #112165 üzenetére

    Szerintem én még életemben nem használtam egyetlen autómon sem a fordulatszám-tartomány felső harmadát... :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz deicide #112169 üzenetére

    Svájci orvos nem dohányzó garázsában tartott autó, a fordulatszám-tartomány felső harmada még zsír új. Ja, képzelem, mekkora érdeklődő tömeg tolongana...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz tboy93 #112287 üzenetére

    12-15km az bőven hideg motor, 6 liter alatt ott semmi nem fog megállni, főleg télen. Ha meg beleállsz a Helsinkin/Soroksárin a dugóba, meg alapból lámpázgatsz kicsit, akkor tutuia nem hozod a gyári értéket semmilyen autóval. Ha hajnalban jársz, vagy késő este, amikor nincs forgalom, akkor talán. No meg persze az is számít, hogy neked hol kezdődik BP, mert ha valahol a várostábláig nézed, akkor persze ok.

    bitpork: Az 1,2-es Octavia egy alulmotorizált dög, örül, ha magát bírja vonszolni, éppen ezért állandóan szomjas. Vicces, de az 1,6-os valószínűleg jobb fogyasztással eljár épp emiatt.

    Mindenképpen valami szívóbenzinest érdemes nézni, nem mintha a keret ezeken kívül bármi mást megengedne (persze miután a lepukkant öreg dízeleket kilőttük). Ha új autóban gondolkodna, azt mondanám, hogy valami kicsi turbós benzines, de az a keretbe szerintem még használtan sem férne bele, ha meg igen, akkor kétszer körbejárta már a földet, ráadásul gondolom csodát azért attól sem kell várni állandó hidegüzemben.

    Ha érdekel a tapasztalatom, nekem az 1,8-as Mazda 5 (ami mondjuk 1,5 tonna) 9 körül jár el tök ugyanilyen használatban (12-15km a munkahely, ezen kívül gyerekek után, meg bevásárolni szaladgálok vele városon belül, vagy szomszéd városba), a Mini az 1,6-os szívó motorral úgy tűnik, hogy valahol nagyon kevéssel 7 alatt megáll, de még nincs elég adatom, hogy biztosra mondjam.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Declare #112324 üzenetére

    Nem is annyira az érdekes, hogy a konkrét autó hogy néz ki, hanem ahogy a jelenlegi trendeket figyelem, a luxuskategória újdonságai egyre gyorsabban szivárognak le akár a kompaktokhoz, vagy a prémium minikhez, engem ez sokkal jobban érdekel. Nyilván a karbon, meg mindenféle könnyített ötvözet, vagy akár a speckó futómű az extrém költség miatt nem fog egyhamar elterjedni, de azért van ebben még azon kívül is technológiai potenciál.

    Csak abba érdemes belegondolni, hogy az adaptív- és kanyarfényszórók, amit most már a Polo is extraként kínál, vagy a kulcs nélküli rendszerek, a kétutas automata klíma, vagy akár a navigáció milyen szinten elképzelhetetlen volt még a kétezres évek közepén is egy kisautóban, most meg rogyásig raknak már ott is mindent extrákkal. Mondjuk nem is véletlen, hogy az átlagos kisautóár is jól elszaladt, és nemigen fűlik egyik gyártó foga sem a fapados belépőmodellekhez (a kézi ablakemelő lassan már feláras extra lesz, ha valaki kibaszásból mondjuk cégautóba azt akar rendelni ;] ).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Declare #112368 üzenetére

    Konkrétan, hogy miért hülye. De legalább nem csak nekem tűnik fel, hogy gyakorlatilag azonnal elmegy a beszélgetés a problémafelvetésre való releváns reakciók helyett ebbe az irányba.

    Néhány megjegyzés még, ha már úgyis dúl a flémvór, és ha már én is elolvastam az eredeti kérdést is:

    - Alsó- középkategóriás autót keres, ami ugyan nehezen körülírható megfogalmazás, de szerintem nem a fábiát jelöli, hanem minimum valami kompaktot, ami utazásra azért már akár kényelmes is lehet.

    - Egy-két évre keresi az autót, azaz valószínűsíthető, hogy most ennyi a keret, mert a meló megvan, de pár év alatt kijöhet vagy a költözés, vagy egy komolyabb autóra csere.

    - Az ország nyugati, de kevésbé fejlett részéről származom, ahol a nem is kicsi munkanélküli rétegnek az álommelója a közeli elektronikai multihoz bekerülni sori operátornak (gyakorlatilag sor menti droid) bekerülni. Egyszerűen azért, mert képesítés nincs, lehetőség nincs, lakás/ház sok hitellel van, család van, nagyit ápolni kell, és még mindig jobb, mint a közmunka. ezek a szerencsétlen emberek négy műszakban járnak dolgozni, a távolabb lakókat a munkáltató által üzemeltetett buszjárat két órával műszakkezdés előtt veszi fel, és két órával a munkavégzés után teszi le őket a településükön (ahonnét, ha szerencsé, nem kell tovább ingáznia)... Másik példa, hogy országos piacvezető multinál dolgoztam, a BP melletti telephelyre Székesfehérvár és Szolnok között szinte indenhonnét volt egy rakás ingázó kolléga. Na nem mintha pl Biatorbágyra egy óra alatt ki lehetne érni a nullás déli közepéről a reggeli/délutáni csúcsban...

    - A lízingbe visszaadott német prémiumokban mit gondoltok, miért van 200-250k km akár? Jó, azok zömében cégesek, de van itt is ismerős, aki 80 km-t jön minden reggel az autópályán, és ugyanennyit megy hazafelé. Mondjuk ő kb fél óra alatt otthon van háztól házig, de nem is vonja fel senki a szemöldökét, hogy ez mekkora hülyeség, másrészt nem véletlenül vezet nagy motoros dízel autót (még ha SUV is).

    Vannak tényezők, amiket nem ismerünk (rengeteg), de látatlanban lehülyézni valakit, aki tanácsot kér, az konkrétan kocsmakultúra.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz -v- #112413 üzenetére

    Nekem itt szabad. [Mobilról nem látom a szmájlikat, melyik a nyelvöltögetős?]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz LuckyL #112715 üzenetére

    "talán pont a napokban olvastam a statisztikát hogy az új autó vásárlók 80% a cég
    én ezt az egész áfa dolgot arra mondtam hogy valaki írta itt hogy milyen hülye aki megveszi 7 milláért az új mondeot mert ő megveszi 3 ért használtan 5 évesen
    arra szerettem volna rámutatni hogy nem hülye aki újonnan veszi, hiszen cégként teszi áfa visszaigényléssel
    tehát nem is létezik 7 millás új mondeo"

    Hadd ugassak bele, mert én vettem is új autót, és azért pár hónapig nézelődtem, meg egész messzire mentem az ajánlatkérésekkel, próbavezetésekkel, meg alkukkal. Ráadásul pont ezt a kategóriát nézegettem (középkategóriás kombik, vagy középkategóriás, illetve kompakt egyterűek). Közepesen felszerelt autót kerestem, lehetőleg nem turbós benzinmotorral. Magánszemély vagyok, eszemben sem volt a családi autóvásárlás miatt céget alapítani, és mivel legalább 8-10 évre terveztem, egyértelműen új autóban gondolkoztam. Abban igazad van, hogy ezekkel az igényekkel 7 millás Mondeo nincs. Olcsóbb sem. Kb pont itt kezdődtek a dolgok, koreaiaknál volt jellemzően a 20k EUR-hoz kicsit közelebb az ár (Cruze, i40), de még egy rongyos Octavia a TSI motorjával is közepesen felextrázva már elhagyta a 25k EUR-t. És a németeknél egyrészt nagyobb a piac, másrészt csak 19% az ÁFA. Bemutatóautókat lehet kifogni a listaárhoz képest 20-25% kedvezménnyel, de ott nem te választasz szín, felszereltség, ilyesmik függvényében, ráadásul én még mindig úgy vagyok vele, hogy ha valami csúnyán meg van hajtva pont bejáratós időszakban, azok a bemutatóautók - márpedig én hosszú távra terveztem. Normálisan egy olyan 10% körüli kedvezményt lehet kiharcolni a kereskedőktől, de ebben már az is benne van, hogy esetleg ingyen forgalomba helyezi, vagy ad hozzá valami apróságot, mint téli gumi készlet, vagy akciós csomagban alufelni, vagy valami díszcsomag, esetleg olcsóbban ajánlja fel a gyári navit.

    A fenti az tavalyi sztori, idén eljátszottam ugyanezt kisautóvásárlással is, talán még több autót néztem meg, mint tavaly, fapados kisautókat (nem városi miniket, hanem Polo kategóriát) lehet venni olyan 12k EUR-tól, de mire néhány extrát belepakolsz, pillanatok alatt elszalad az ár 15-17k EUR-ig. És itt már a kedvezményes árat értem (közelítette itt is a 10%-ot a kedvezmény értéke), nem a listaárat, és volt olyan modell, amiből több kereskedőtől is volt árajánlatom, általában nem is kerteltem, meg szoktam nekik mondani, hogy máshol kb mennyit kaptam, hadd ígérjen alá, ha tud. Az más kérdés, hogy kisautóból végül bevállaltam egy újszerű használtat, de legalább jóval nagyobb részét tettem le kápéban, úgy voltam vele, hogy kb 4 évet bírjon ki, aztán majd meglátjuk, hogy megtartom még, vagy csere. Ja, 2 év garanciát erre is kaptam azért, persze nyilván ez benne is volt az árban azért itt is.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz LuckyL #112723 üzenetére

    "honnan tájékozódsz te?"

    Hát, nem a hahu-s csalihirdetésekből. * :DDD

    Konkrétan bementem az autószalonokba, leültem egy kávéra az eladókkal az előre egyeztetett próbavezetés után, és összeállítottunk együtt egy-egy (gyakran több) konfigurációt, amire ő adott egy árajánlatot, meg többnyire finanszírozási ajánlatot is. Aztán kértem gondolkodási időt, meg közben kipróbáltam még mást is, és volt hely ahova visszamentem ezt-azt még módosítani az ajánlatban, és esetleg tovább alkudozni. Eltartott a projekt pár hónapig, elhiheted.

    * Sok sikert a vásárláshoz, valószínűleg az az autó már pont nincs meg, esetleg nem nullkilométeres, amúgy szállítás közben kicsit sérült, de már javították, meg eleve nettó ár, mert az áfát úgyis visszaigényled, és a hirdetésben az elírások jogát amúgy is fenntartják. ;]

    Szerk.: Közben eszembe jutott, hogy esetleg valami simli van a dologban, és itt is áfacsalásokról van szó, vagy hivatalosan ezeket az autókat is valami flottába adják el, csak a cég azonnal értékesíti is tovább, vagy mittudomén. Persze ha csak az ár számít... Csak aztán nehogy a vevőt is belevonják bűnrészesként a nav-vizsgálatba.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #112730 üzenetére

    Még mindig facelift. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz footy #113227 üzenetére

    Én addig jutottam a Daciaval, hogy egy autókiállításon megfogtam a kilincset. Kis hjján a kezemben is maradt két darabban, komolyan megijedtem, amikor meghajolt, különösen annak tekintetében, hogy milyen vastagságú, és érintésű műanyagból készült - zárva volt egyébként, csak belesni lehetett, ami már eleve egy beszédes dolog egy olyan autókiállításon, ahol még az X5-ös BMW-t is úgy tették ki, hogy boldog-boldogtalan hadd mászkáljon bele, meg állítgasson csak nyugodtan, amit akar. Annyit láttam belenézve, hogy a hátsó ülés le volt hajtva, konkrétan egy kárpitozott sárga szivacs volt az ülőlap, amit felhajtottak, hogy a támla lecsukódjon, konkrétan a nyers szivacs látszott, ennél még a 90-es gyártású Favoritomnak is igényesebben volt megoldva a kárpitozása. Nagyjából itt fel is adtam. Egy Lodgy volt egyébként, akkor épp családi autó ügyben nézelődtem, és gondoltam kap egy esélyt ez is, de nem jutott sokáig.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Gombinyó #113391 üzenetére

    "Még szóba jöhet bármi, de le szeretném szűrni a megnézendő autók listáját 1, maximum 2 modellre."

    Rosszul teszed. Lehet, hogy te Focust szeretnél, vagy Astrát, vagy Alfát, vagy akármit, de ha szembe jön a szomszéd bácsi Avensise, vagy új Swiftje, ami tökéletesen ellenőrizhetően szervizelt, és egyértelműen jó állapotban van, akkor azt kell venni. Ugyanígy lehet, hogy az orrod előtt adnak be egy alkalmi vételt az egyik kereskedésbe, akkor arra azonnal le kell csapni. Pont az a kereted, amikor fokozottan érvényes az, hogy állapotot veszünk, nem km-óra állást, vagy színt, vagy akár gyártmányt. Persze ha valami nagyon nem tetszik, akkor inkább ne vedd meg, mint hogy utána évekig undorodva ülj bele, ez egyértelmű, de remélem átjön, hogy mit akarok mondani.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Vesztor87 #113470 üzenetére

    "Jó, de pl mész 100-110-el, tudod hogy ott le fogsz kanyarodni, kb 20-ra kell visszalassítani, és hagyod a motorféket, akkor elég hamar megállsz, míg üresben elég sokat gurulsz, akkor is jobb a motorfék?"

    Az megvan, ugye, hogy másképp lassít a motorfék kettesben, mint ötös-hatosban? Én olyan autópályalehajtóknál, amit ismerek, és tudom, hogy mi benne a kb optimális sebesség, gyakran eleve úgy fékezek, hogy egy darabig hatosban gurulva közelítem meg, majd visszateszem négyesbe, és gy gyakorlatilag nem kell a fékhez nyúlni, mire lelassul arra a 60-as tempóra az autó, amivel a másik útra be kell sorolni, addigra meg pont ideális a 4-es fokozat.

    Egyébként ha nagyon lassul, finoman rálépsz a gázra, ha van board computer, ami méri a pilanatnyi fogyasztást, akkor látod, hogy milyen viszonylag kis mennyiségű üzemanyagot küld csak a motorba. Gyakorlatilag még mindig jobban jársz, mint ha üresben gurulnál.

    Arról nem is beszélve, hogy az új autók nagy része már nem szabadonfutó Wartburg technológia, a Miniben pl ilyenkor a fékerő-visszanyerés tölti az elektromos rendszert.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bandus #113508 üzenetére

    Szerintem neked a legkomolyabb szempont az legyen, hogy melyik tetszik a legjobban. Nézz meg, próbálj ki minél többet, egyedül vagy, fiatal, első saját autó, most vegyél olyat, amit élvezni tudsz. ;]

    Szóval én a helyedben a különlegesebb autókat nézegetném, mint amilyenek pl a kis/kompakt kabriók, esetleg kupé-kabriók (Golf, Peugeot 207), esetleg egy MX-5, vagy valami nem hülyegyerekesített Golf/Polo GTi, esetleg Fiesta ST, vagy Cli RS, esetleg valamilyen háromajtós kupé (Astra, Megane, Kia Ceed), vagy egy kupé, vagy kabrió 1-es BMW, esetleg valamilyen változatban egy Mini.

    De mondom, szánj rá egy évet, próbálj ki minél többet, már maga az is élmény, hogy minél többet megnézel, mérlegelsz.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz gzbotii #113515 üzenetére

    Tudod minek van még hátul hajtott kereke? Az elektromos tolókocsinak. Bár nem mindenkinek jön össze, aztán akkor fél évig kint van az in memoriam sticker a fórum jobb felső sarkában.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bandus #113527 üzenetére

    Nem feltétlenül kell ezekkel gyorsan menni, kabrióval főleg nem, no meg egy kisebbik fajta MX-5 is valami 128 LE, szóval az sem egy rakéta, egy Cooper is csak 122, Golf/BMW1/Pug207 kabrióból meg még dízelt is találnál, szóval nem feltétlen a tempó miatt ajánlottam ezeket.

    Inkább arra céloztam, hogy elég ha az ember telefonja, laptopja business class, autóban én nem ragaszkodnék már ehhez annyira.

    A nagyobb méretet én is azért nem említettem, mert tudom, hogy egyedül használnád egyelőre, de ha sikerül egy jól kiválasztott puncimágnest működésre bírnod ( ;] ), azért nagyon valószínű, hogy egy akár kétszemélyes, vagy egy kisebb négyszemélyes autó még úgyis elég lehet egy darabig.

    Kompaktból egybként szerintem a Mazda 3 most technikailag és dizájnban is szinte mindent visz, még a facelift előtti modell is, Golf túl steril, Astra túl nehéz, szegény koreaiakból még mindig hiányzik valami, Civic kicsit túlzottan is űrhajós, Corolla meg már nincs is. Ja, van még Ford, meg a franciák, well... Esetleg egy Volvo C30, vagy az új V40? Persze ez utóbbiakhoz is kell azért a gyomor, de egy business class laptopokon edződött szem talán be tudja fogadni. Lexus amúgy nem rossz ötlet, hátha még valami hibridet is sikerül belőle kifogni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Tothgera30 #113665 üzenetére

    Én a kombi 1,6 G Astrával (2006, Classic 2, Twinport, 105 LE) óra szerint 140-es utazót szoktam tartani a német utakon, az olyan 133-134 kmph, még az osztrákoknál sem valószínű, hogy bántottak volna érte, akkor evett 7l körül 100-on. Ha nagyon siettem (és mielőtt elkezdték szétverni az A3-at gyakorlatilag teljes hosszában, és lehetett), akkor szoktam 160-ra tenni a mutatót, az GPS szerint 150 volt, és még mindig megálltam vele 8 liter körül 100 km-enként. Egyébként 4000 RPM körül még egészen kellemesen elindul és húz, igaz, nemhogy messze nem megy, de nagyon hamar elfogy az ereje.

    Vezettem életük második felében járó 1,4-eseket is (200-250k km már mindegyikben benne volt), nem sokkal éreztem őket gyengébbnek, mint az 1,6-ost (azért igen), viszont a fogyasztásukon látszott, hogy többet erőlködnek szegények (pedig ezek mind csak ötajtósok voltak, ami kicsit könnyebb is, mint a kombi).

    Ja, olajfogyásom sose volt, igaz, az én autóm már gyakorlatilag a G Astrák hattyúdala volt, egészen utolsó sorozatos modellek között készülhetett.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Integrale #113746 üzenetére

    Egy vödör víz a kerékre helyrerakja, ha meg még meleg is, akkor meg pláne. Egyszer sikerült nekem is befagyasztani, mentségemre szóljon, hogy lejtős utcán parkoltam, nem mertem csak sebességben otthagyni az autót, főleg, hogy csúszós volt az út, úgyhogy kézifék + padka felé fordított kerék.

    Egyébként érdekes, hogy van, akinek olyan dolgok, miszerint indításnál és leállításnál kuplung, valamint hogy nem használunk kéziféket, ha nem feltétlenül muszáj nem egyértelműek. Nem bántásból mondom, egyszerűen csak fogalmam sincs, hogy én ezeket hogyan és mikor tanultam meg, de amióta az eszemet tudom, így csinálom. Szerintem még páréves kölyökként nagyapámtól tanulhattam el, amikor nézegettem nagy kerek szemekkel, hogy hogyan vezeti a Ladát, és rögzítettem a kicsi agyamba, meg tervezgettem, hogy egyszer, ha nagy leszek, akkor majd én is ekkora király leszek, és kocsit hajtok.

    Ami pedig a Mazda 5-öt illeti, illetve annak az üléspozícióját: próbáltam a régebbi modellt is, mielőtt vettük az újat, ebbe meg már belement 18k, és el kell mondanom, hogy vezettem már vagy pár tucatnyi autót, de simán az egyik legkényelmesebb ülés és üléspozíció, amit valaha használtam. Egyébként a Citroen C4 Picasso sem volt rossz ebből a szempontból, nyilván ezek a kompakt egyterűek valamilyen szinten mind egy kutya. C-Max érdekes módon nem hagyott bennem mély nyomot (már a régi, kockább fajta), az új (Grand C-Max, a tolóajtós) az kimondottan csalódás volt, valahogy semmi nem állt kézre, és még borzasztóan csúnya is a beltere - persze ezek mind szubjektív dolgok, szóval tényleg mindenképpen ki kell próbálni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Bdanyy #113750 üzenetére

    Fordokhoz nem értek, Citroent én többször is vezettem az 1,6-os HDI-vel, teljesen normálisan lehet vele közlekedni, de nyilván nem egy versenyautó. Nekem a Mazda 5 is alap 1,8-as szívó benzinmotorral van, itt is egy 1,6-os turbódízel lett volna még az alternatíva, vagy egy kicsit megbonyolított 2,0-s benzines (DISI), ami cserébe elvileg 30 lóval erősebb, gyakorlatilag a fene tudja... Néha eljátszom a gondolattal, hogy lehet, hogy azzal kellett volna venni, de nem is annyira a motorerő, mint inkább az ahhoz már jóró start/stop automatika miatt. Ahogy nézem a spritmonitort, fogyasztásban tök ugyanott van a két motor. A dízellel kapcsolatban van egy olyan gyanúm, hogy ez is francia motor, de megesküdni nem mernék rá. Ha jól tudom, egyébként a C-Maxban szintén ez az 1,6-os turbódízel van, nem nagy élmény az sem, de szépen teszi a dolgát.

    Mondjuk abban az árkategóriában, ahol te nézelődsz, ott én már egy viszonylag egyszerűbb, szívó benzines autót keresnék, mire 2-2,2M körül lesz az áruk, belekerül már ezekbe jó sok km, és a fene tudja, hogyan használták, főleg, hogy ezek nagyon sokszor városi gyerekcipelős autók, a városi km-ek meg azért egy turbódízelnek minimum duplán számítanak. Elég, ha sikerült a tulajnak párszor betartani egy gyárilag előírt olajcsereperiódust, amit mondjuk a gyártó 30k-ban állapított meg, és közben végig rövid távoktra használta az autót, na annak a motornak már nem lesz őszinte a mosolya.

    Integrale: Mittudomén, akkor még Feliciám volt, azon működött.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    Ma olvastam a gyerekre várva a fogdoki rendelőben a friss Auto Bildet, benne az új Hyundai Tucson bemutatóval. Aztán egy órája a 66-os autópályán tépve két ugyanilyen OF HY ** (Offenbach itt van Frankfurt mellett, ott az új Hyundai székház és importőri központ) rendszámú Tucsont szúrtam ki a leállósávban, az egyik bőszen vészvillogott, a másikat meg éppen spanniferezték a a traileren. Úgy tűnik, valamelyik újságírói teszt nem úgy sikerült, ahogy a marketingesek szerették volna...

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113834 üzenetére

    Szerintem cserélj nőt, ahogy nézem, úgy könnyebb lenne autót venni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113867 üzenetére

    Na most akkor néhány apróság, mielőtt belemennénk a milyen autót kérdésbe.

    ad1) Ha anyát annyira érdeklik az autók, és valamennyire képben van a témában, akkor legalábbis óvatos az olyan kijelentésekkel, miszerint 'japánt nem', meg 'nem néz Skoda emblémát' (különösen egy Leon után, ami őszintén szólva szerintem nagyobb gáz, mint egy octavia, ha már a VAG-csoportnál tartunk, de ez nyilván ízlések és pofonok kérdése).

    ad2) Nyilván borzalmaasan sokat számít, hogy egy autó kívül-belül hogy tetszik - nekünk ezért nem alternatíva pl sose az olasz, vagy a francia autó (ez utóbbiból azért vannak olyan konszoilidáltabb középkategóriás modellek, amiket érdemes volt megnézni persze), mert annyira erős a formanyelve, hogy az vagy bejön valakinek, vagy nem. Ráadásul a mai világban ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik autó milyen nemzetiségű, hiszen össze-vissza használják egymás motorját, tervezőit, és időnként gyárait, vagy akár platformjait is.

    ad3) Az autóvásárlás egyértelműen közös ügy, mi még a gyerekeket is belevontuk, meg is bántuk, mert onnét kezdve, hogy megtudták, hogy benne van a Mini is a pakliban, indult az érzelmi zsarolás - még az sem kizárt, hogy ez is benne volt abban, hogy a végén tényleg Mini lett a vége, bár azért szeretem mással is magyarázni a dolgot.

    És akkor az autó kérdéshez:

    Abban az árkategóriában, ahol te keresgélsz, azért már bőven lesznek kompromisszumok, bár ezzel nyilván te is tisztában vagy. A legjobb példa erre talán pont a navi, ahogy frankó módon (sic) elhangzott korábban - a gyári megoldások még a prémium kategóriában is hajlamosak ezer sebből vérezni az 5+ éves modellek esetében, gyakorlatilag bármelyik ma 20-30k-ért kapható olcsóbb Tom-Tom, vagy Garmin rommá veri őket alkalmasint, hogy a mobilos iGO-ról ne is beszéljünk. Szóval nekem ez annyira nem lenne egy használt autónál követelmény (az újaknál egyrészt a tolatókamera és a modern érintőkijelző, valamint főleg a gyártóknak egyénileg épített iGO-s készülék miatt már telejsen más a leányzó fekvése).

    Annak tekintetében, hogy érzelmileg mennyire kötődsz az autidhoz, őszintén szólva kicsit meglep, hogy tömegmodelleket keresel, és nem valami ritkább, egzotikusabb példányokat (bár az allroad valahogy ötvözi azért a kettőt).

    Az előző ponthoz kapcsolódik, hogy nem tudom, hogy ketten hazsnálnátok-e az autóüt, vagy van-e valaki, akit beköthettek a hátsó ülésre, esetleg több kis trónkövetelő is rugdossa-e az első ülések támláját, mert ebben az esetben megint változik az igényszint és a szempontrendszer, az Insigniát pl rögtön húzhatod is ki a listádról, mert amíg az első ülések passzentosságát még rá lehet fogni arra, hogy körülölel az autó, és ez így kényelmes és biztonságos, addig a hátsó tér úgy általában, és a csomagtartó mérete még annyira sem teszi alkalmassá a családi használatra, mint egy azonos korú Astrát.

    Amit én még mindenképpen megnéznék, bár nem értek hozzá, és eddig még sosem érdekelt, azok a különböző középkategóriás suvok, mint a Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, vagy a Mazda CX-5 / CX-7 - tudom, egyik koreai, másik japán, de kipróbálni nem kerül semmibe. Ugyanez EU-vonalon max egy Kuga (bár szerintem az kisebb kicsit), meg egy Touareg/Tiguan, ami viszont már jó drága lesz, hogy a Q-s Audikról, ML mercikről, meg X-es bömösökről ne is beszéljek. Persze azt is megértem, ha idegenkedsz a suvtól, de ismét: kipróbálni nem kerül semmibe, és inkább azt mondhasd el, hogy 'igen, azt is megnéztük, nem jött be', mint azt, hogy 'ej, de hülye vagyok, hogy azt nem néztem meg korábban'.

    Amúgy meg a 6-os audi mellett egy 5-ös BMW is tisztességes családi autó tud lenni, ha találsz egy nem hülyegyerekautónak használt példányt, én személy szerint több szempontból sem venném, ezek között vannak odjektívek és szubjektívek is, de megértem, ha valaki ebbe az irányba indul el.

    Ui.: Ha valahol a poszt során a korábbiakhoz hasonlóan szarkasztikus voltam, ezért elnézésedet kérem előre is, mert nekem már fel sem tűnik, te viszont jól láthatóan nehezen viseled a modorom. :P

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113874 üzenetére

    "A japán nem azért van kizárva mert műszakilag rossz, hanem mert rideg, szerethetetlen, és bizony sok esetben a funkcionalitás felülírja az élvezhetőséget a gyártási szempont listán. Egyszerűen nem logikus pl. a felépítése."

    Mondjuk ez szerintem kb minden suvra és egyterűre igaz, én a Mazdát kb emiatt szeretem a legjobban. Az tény, hogy a Mini és a Mazda között váltogatva az apró logikai különbségek az agyamra mennek, de ha agyonütnének, sem tudnám megmondani, hogy melyiket válasszam, ha választanom kéne, mind a kettőben tök logikus és kézreálló megoldások vannak, csak teljesen más logika szerint.

    Lehet, hogy nektek is kéne valami gokart, meg mellé valami íztelen-szagtalan-színtelen családi szekér.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz DeFranco #113879 üzenetére

    Ilyen melegben? Egy fél dinnyére két üveg sör.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113896 üzenetére

    Ja, navinak nincs hely, mert van egy semmire nem jó cd-váltó, say no more. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113898 üzenetére

    Az megvan, hogy normális fejegységgel kapsz egy usb-foglalatot, vagy akár egy kártyaolvasót? Az ötéves Minimben már egyébként gyárilag is van usb, bt, meg aux is. Utóbbi azért prémium kategóriában amúgy is elég elterjedt. És akkor felszabadulhatna a cd-váltó helye a kesztyűtartóban - persze csak ha nem kötődsz hozzá érzelmileg - és esetleg beférne a korábban linkelt kütyü. Persze ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz, de 3M-ig normális gyári navival szerelt gépet találni nem lesz egyszerű mutatvány, és tutira valahol máshol fog visszaütni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz bitpork #113906 üzenetére

    Szerintem vidd ki egy kereskedésbe, és vegyetek egy pirosat. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz j.bravo #114067 üzenetére

    Jó kis gépek azok, a C Corsa az utolsó normális széria, ami még hízókúrát sem kapott, az 1,4-es motor meg 2007-re már tutira 16V Twinport , gyakorlatilag megölhetetlen, és különösebben nem is éhes. Ráadásul ez már galvanizált, ha nem törték, rohadni sem fog. Ha rendesen odafigyeltek rá, és megvannak (bizonyíthatóan) az olajcserék 15k km-enként, akkor annyi a dolgod, hogy 30k km-enként izzót cserélsz benne. Cégnél volt beőlük sok, soha semmi komolya gondjuk nem volt, 250k km-nél cserélték őket, de szinte mind maradt a cégnél tartalékautónak, mert annyira jó állapotban voltak még.

    Utána jöttek az 1,3-as, turbós D Corsák, na az pff... Egyébként az 1,3-as turbódízel C-kkel is volt gond bőven, bár ez nagyrészt abból eredt, hogy az Opel a 60k-s olajcsere- és szervízperiódussal nyerte a tender, úgyhogy mire az első szervízig eljutottak, már eleve sok torkavéres példány volt közöttük (ráadásul rááltak arra, hogy a Combo-s flottát is ilyen motorral szerezzék be, na az pláne nagy ötlet volt).

    Szerk.: A sűrűn kiégő izzó G-Astra, C-Corsa betegség (és nyilván hasonló korú Combo), hasonló a műszaki alap, valamit sikerült benézni, és gyakorlatilag egy-két indítással meg tudod ölni az izzót, ha indításkor fel van a lámpa kapcsolva. Erre érdemes figyelni. Amúgy is 30k km-enként nekem menetrendszerint mindkét első izzóm kiégett (párezer km difivel egyik és másik is), de a céges autókon is elég ygakran kellett őket cserélni. Szerencsére jól hozzáférhető, és filléres (asszem) H4-es izzó megy bele, nem egy nagy kaland.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Integrale #114070 üzenetére

    A rokonságot ismerem, a C Corsa is sokban hasonlít a Puntora, pl az 1,3-as dízel is tudom, hogy Fiat. Ha az évjáratot benéztem, és tényleg D Corsáról van szó, akkor ahhoz annyit fűznék hozzá, hogy az egy billegő, túlsúlyos, sokat zabáló, bucira felfújt, de helyben a C Corsa helykínálatát sem feltétlenül hozó felfordított fürdőkád, amit viszont benzines motorral már nem volt alkalmam vezetni, de a turbódízel dinamikája alapján vannak fenntartásaim.

    Ja, és zongoralakk-riadó a műszerfalon! :Y

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz aero. #114072 üzenetére

    Legyen inkább 1400, de talán 1500 az az RPM-szám, ahol megindul. Elsőre tényleg fura, de gyakorlatilag amit azóta próbáltam kis lökettérfogatú dízelt, azok mind hasonlóak voltak. A másik az, hogy elég könnyű vele lefulladni, ha valaki szívó, vagy erősebb autóból ül át, főleg a D Corsánál, ahol már nagyobb a súly, amíg nincs turbó, nulla a nyomaték, oda kell figyalni, hogy hogyan csúsztatod a kuplungot már a legkisebb emelkedőn is.

    Az tény, hogy enni alig kér, hosszabb távon, országúton közlekedve simán 4l/100km körül eljártak, ahhoz, hogy feltolják 7-re ezt az értéket, ahhoz a klasszikus üzletkötős, városi leáll/indul, és közben tiporja neki módszer kellett. Ráadásul ez már a Combokban.

    Egyébként a benzinesek is normális, országúti használattal simán 6 l/100km alá tudtak menni, gondolom a D Corsa súlytöbblete a menetdinamika mellett pont ezt ölte ki ebből a motorból a típusváltás után.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz j.bravo #114074 üzenetére

    Az 1,4 szerintem bizonyos körülmények között még talán jobban is megy azzal a nagyobb kasztnival, mint az 1,3 JTD. Mondjuk a turbós tolás nyilván hiányzik belőle, de sokkal stabilabban és egyértelműbben adja le a teljesjtményt. Ki kell próbálni. Gyenge nem lesz, ha jó állapotban és áron van, neked tetszik, illetve követhető az előélete, akkor meg kell venni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Ck. #114195 üzenetére

    A keret nélküli ablakot résnyire lehúzza az autó, ahogy meghúzod a kilincset, és visszahúzza, ha becsukod. Tekintve, hogy ezzel a befagyás-problémával még nem találkoztam a Mini-fórumokon, pedig egy ideje olvasgatom őket angolul és németül is, úgy tűnik, hogy működik a dolog. Mondjuk erre a fagyás dologra nem is gondoltam, azt hittem, csak azért csinálja, hogy ha esetleg kicsit ferdén áll az autó (dombon, padkán), akkor se az üvegnél csapódjon először, vagy ilyesmi, de valószínűleg ez is vastagon benne van az okok között.

    Mini mellett VW Eos-szal találkoztam eddig (sok kabriót nem néztem meg, azt el kell mondjam), ami ugyanígy húzta le az ablakot nyitásnál, szóval gondolom elég elterjedt trükk.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Ck. #114232 üzenetére

    Mondom, futkos itt csak a Miniből párszázezer darab, a német Mini-fórumon is van párezer felhasználó, de eddig senki nem panaszkodott erre, pedig azért telente itt is tud hideg lenni, szóval én ezen nem paráznék különösebben.

    Szerk.: A minusz negyven fokos szibériai tél meg szerintem már kívül esik a gyártó által megadott felhasználási hőmérséklettartományon. Asszem valamelyik Saab kabriónak volt egy olyan reklámja, amiben azon szomorkodtak, hogy minden fasza, csak beesik a hó, ha lehúzzák a tetőt. :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz aero. #114432 üzenetére

    [link]

    Én ilyet amúgy max akkor vennék, ha lenne egy műhelyem, ahol szerelgethetem hobbiból, úgy biztos hatalmas feeling, de leharcolt prémiumot mindennapi használatra, és úgy, hogy márkaszervízbe kell vinni, az kisebbfajta öngyilkosság (ha meg nem márkaszervíz, akor meg nagyon jó ismerősnek kell lenni a szerelőnek, akinek a tudásában 110%-osan biztos vagy, különben könnyen jöhet az análvonat, fék nélkül).

    Arról nem is beszélve, hogy az lpg-vel szerintem ez pont a lényegét veszíti el, valamirevaló bmw-fan ilyener csak a fejét fogja, no meg tényleg kérdés, hogy az átalakítás milyen színvonalon készült, és hogyan sikerült.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz gzbotii #114434 üzenetére

    Egy 1,6-os, VW alapú szívó benzines motor, kötve hiszem, hogy bármi buktató lenne vele, itt a kompromisszum inkább az erőben van, gondolom ugyanazt a 100-110 ló közötti teljesítményt tudja, mint bármelyik másik szívó benya a múlt század végéről.

    Szerk.: Ahogy mondani szokás, ez is csak egy Golf, csak karikás a hútőrács díszítése. Cserébe mondjuk pofásabb is, meg talán kicsit jobban ki van stafírozva, de ez nyilván függ a konkrét példánytól is.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz KAMELOT #114438 üzenetére

    "Én is tankolnék V-power racing 100-at csak az 1,60euro / liter!"

    Na pont erről beszélek - ez a visszás, hogy prémium autó bivalyerős motorral, rogyásig extrákkal, de a tankoláson jó lenne spórolni. Remélem azért számodra is egyértelmű az ellentmondás...

    Ezzel együtt, ha tetszik, vedd meg, de továbbra is tartsd szem előtt, hogy ha ezen elromlik valami, ez nem egy Astra, aminél talán csak a folyami kavics egyszerűbb szerkezet, sokkal valószínűbb, hogy drága mulatság, és rendkívül munka- és időigényes folyamat lesz az alkalmankénti szervizelés.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Bdanyy #114482 üzenetére

    Annyiért már szerintem egészen újszerű Mazda 6 is beleférhet. Vagy egy jobban fölszerelt Octavia (én személy szerint hajtanék az utolsó, 2013-2014-es faceliftre, de az az előttiek sem rosszak). Persze Mo-n 1-2-3 éves autót nem tudom, hol lehet egyáltalán szerezni, a német hirdetési oldalak viszont biztosan teli vannak ilyenekkel, csak győzd megfizetni a jobbnál jobban extrázott példányokat.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Kornel #114494 üzenetére

    "az a baj, hogy már egy scross-ra is egy vagyon egy szett gumi"

    Jaja, és akkor még kiderülnek olyan apróságok, hogy kisebb kereket a speckó kiadás nagyobb féke miatt fel sem tudsz tenni, meg hogy a guminyomás-jeladó szenzora még 50 EUR / kerék. Én is odatoltam a szervíznek az 1000 EUR-t a Mazda téli kerekeiért, igaz Conti ment rá, meg kértem hozzá egy garnitúra acélfelnit is, de 17-esnél kisebb nem ment, meg kellettek a rohadt szenzorok is. És a gumikat még jó áron is adták, ahogy nézegettem netes gumikereskedőket.

    Ehhez képest a Mini-n 175/65R15 kerekek vannak, előre örül a májam, hogy potom áron lehet majd rájuk téli gummákat venni (gyári felniből meg már szereztem egy extra garnitúrát ebayről).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz KAMELOT #114500 üzenetére

    Lexus? Az valamennyire prémium is, nagy is, de talán nem akkora ordas nagy szopás fenntartani, mint egy német prémiumot.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz sasa134 #114538 üzenetére

    Azért a 10-11 litert kicsit sokallom még egy családi kisbusztól is. Én a benzines ötös Mazdát 8,5-9 között tudom azért tartani szinte minden használati módban, és olyan hűdenagyon nem kell azért odafigyelni, hogy hogyan vezetek - mondjuk nem is vagyok egy fittipaldi. Ahogy nézem amúgy a spritmonitoron a márkatársakat, még csak különösebben nem is kirívóan jó az eredményem. Céges, 1,6-os HDI Picassoval van még régebbről tapasztalatom (sima, nem Grand), az eljárt 5-6 liter között, igaz főleg országúti távok jutottak neki. Cserébe nem volt ugyan erős, de teljesen használhatóan autózható.

    Ha fontos a sok ember, meg a nagy csomitartó, akkor valami Transporter-szerű minibuszt nézzetek még meg (Vivaro, Vito, mittudomén még mik vannak), ha meg kevesebben utaztok, de kell a hely, akkor meg valami Peugeot Partner kategóriás cuccot is megnéznék még.

    Roomstert nem próbáltam, Yetit viszont igen, az erősen kisautósan űbergagyi plasztikbelsőt kapott, én személy szerint nem tudnék vele együtt élni - pedig kívülről aranyos, különösen az új facelift után, viszont kimondottan kicsi. Roomster biztos nagyobb lenne, de annyira csúnya szegény, hogy nem vitt rá a lélek, hogy a közelébe merészkedjek.

    Szerk.: Qru, Roberto: Szomszéd vett egy S-Crosst, ha nem látom/vezetem, nem hiszem el, hogy mennyire igényes kis cucc, én próbáltam az új Swiftet is, ahhoz képest ez űrhajó. Egyhat benzines, teljesen normálisan megy, és valami hihetetlen fogyasztási adatokat lehet vele produkálni, igaz, a tulaj még nálam is öregurasabban vezet, viszont nem is volt még soha 7 lityó felett a fogyija. Nem kompi szerint, hanem írja ő is a tankolásokat. Mondjuk az benne van, hogy ha nem városban használja (az esetek 70-80 %-ában egyébként igen, akkor autópályázik, ahol viszont szerintem ő még életében nem ment 130-nál gyorsabban.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák