-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Mivel céges ügyben jársz, szerintem érdemesebb lenne venni egy 2 üléses személyautó látszatú tárgyat, ami teherautóként azt jelenti, hogy el tudsz számolni minden költséget, üzemanyagtól karbantartásig, plusz az ÁFA is leamortizálható a vételárból - nettó 1.8 körül pedig inkább max 5 éves kocsit kapsz így, nem 10+ éveset. Nem hiszem, hogy ne érné meg a dízel, főleg így Vagy tartós bérlet, akkor menetlevél nélkül ÁFA 50% leírható minden hónapban, vagy vezetve azt akár az egész is (lehet használt kocsival is ilyet, nem csak újjal, lényeg az, hogy cégtől származó ÁFÁ-s autóval lehet csak).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189945 üzenetére
Minden azon múlik, mi az "olcsó" és mi a "biztonságos", bocsi ha maradt a keret, akkor én bedobnám továbbra is az SDI motort (eszik 5 litert, nincs se dízel nyűg, se trafó-gyertya-stb csere, viszont autópályára nem való), csak nagyobb karosszériában. Golf 4, Bora, Leon, Toledo, Octavia kaptak belőle, nem gyakori. Ha szerencséd van, ki lehet fogni sok légzsákkal és ESP-vel. Rozsda a legnagyobb gond igazából, a motor meg azt tudja, amit te eddig leírtál - bírja a ridegtartást, akár várost, és totál minimális a költsége.
Szokásos háromból kettőt választhat:
-benzin: megy, sokat eszik, de olcsóbb szervizelni;
-turbó dízel: megy, keveset eszik, de javítások drágábbak;
-szívó dízel: nem megy, de nem romlik el, és keveset fogyaszt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #189949 üzenetére
1.5-ért mk3 Focusból a 250-300 ezret futott dízel a reális, vagy beleférhet fapados 1.6 TDCI példány a széria elejéről 200k alatt esetleg, akkor viszont egyből vezérlés cserével stb kell kezdeni. Szerintem az sem elveszett ötlet, viszont akkor kell valamennyi hajlandóság javításra. Ha a minimális törődési igény a cél, akkor mk2.5 1.6 100 ló szerintem jó irány, találni kell egy szépet belőle és hajrá
Ceed esetén más motorikus kockázatok vannak, Koreai topikba nézz be esetleg. Hátsó futómű egyszerűbb benne, annyiból olcsóbb tud lenni hosszú távon.
Astra J: nehezebb (=plusz fogyasztás), szívó motorral az is vállalható azért. Vagy ott az Astra H, ott nagyobb a választék egyszerű benzinesekből.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dangerzone #189963 üzenetére
Clio 1.5 dCi 75? (2015-től Euro 6, azt még egy darabig nem fogják piszkálni)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Szerintem 20-40k elmegy egy autóra a minimum karbantartást feltételezve (minél többet csinálsz magad, annál kevesebb nyilván, de fiatalon biztosítás drága pl). Km függvényében pedig tudsz számolni üzemanyagot még erre. Ha már rozsda vagy bármi javítás szükséges, akkor néha le kell tenni egy szemmel látható összeget, ami aztán évek során eloszlik fajlagosan. Ezért mondom annyira az SDI-t, ha nem változott a keret, és azon felül van első szervizre tartalékod. Olcsóbban már szinte kizárólag állapot játszik. Ha az eddig említett pénzzel kéne kihúzni mindent, vezérléstől biztosításig, akkor olcsóbban lenne érdemes körülnézni, 1-2 százas tartalékot hagyva.
MunezXBK: akkor már csak 95-öst kéne tankolni
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #190017 üzenetére
Vagy körül lehetne nézni szíjas 1.4 TSI Jetta vonalon.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz majnkopf #190117 üzenetére
Férfias 1.9 TDI, nincs más opció
Ha 1.0 szívó már felmerült, akkor bedobom a szokásos Polo/Fabia/Ibiza 1.9 SDI vonalat, mert nem eszik-nem romlik el (és nincs benzinhez kapcsolódó gyertya csere, stb rendszeres karbantartás sem).
BMW: márka topikba bedobnám árazni esetleg. Fb csoportokba is érdemes lehet felrakni
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #190109 üzenetére
Isofix nehéz kritérium a középső ülésre. Ford topikban volt Mondeo mk4 hátul 3 gyereküléssel pl, abból a régi 2.5T jó motor. Erről még a Volvo jutott eszembe, esetleg S80-V70?
Ha francia autó jöhet, talán egy Grand Scenic 1.4 TCe? Ott is külön van a hátsó 3 ülés, isofix témában halványak az emlékeim a céges példányról sajnos. Mondjuk alapból a Prius+ ugrott be, illetve RX450h, de azok pont kiesnek ha jól értem.
PHEV vonalon meg Passat GTE és C-Max energi szerintem közel áll az igazsághoz amúgy, ha már szóba került. Mondjuk az Outlander is jó lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mettyuz #190143 üzenetére
Első dolog, hogy költségvetést kéne összedobni Excelben.
A) esetén 2.5-3m körül pont jól lehet találni iOn/C-Zero/iMiEV elektromos anyataxikat. Ceed esetén az értékvesztés illetve benzinköltség árnyalja a képet.
B) opciónál a kevés km miatt a Kia jobban tartja az árát. Kisebb TCO mellett szerintem Mondeo mk4/Focus mk3 2.0 TDCI, vagy A3Leon/Octavia mk2 fl-mk3/VW Jetta/Golf 2.0 TDI vonalon néznék körül. Esetleg még eszembe jutott az utolsó 1.9 PDTDI széria, de akkor már 10 éves kocsiról beszélünk alsó hangon, hiába marad alul a keretnek jelentősebb összeggel. Koreai vonalon 1.6-1.7 CRDI sem egy elveszett ötlet talán. Megane mk3 86 lovas 1.5 dízele is jó és takarékos.
C) ötletem is van: Ceed helyett V60 D6 - hosszú utakra nagy dízel, helyben ingázásra villany -, otthonra pedig fent említett villanyos klónok
D) mondjuk egy céges jármű lehetne - ÁFA 50% elszámolható minimum.
S végül visszatérve a legelejére: ki kéne számolni, megéri-e évi plusz 40k km-re fenntartani mégegy autót, van-e elég nagy a fizu különbség, emberi oldalon az utazással töltött órák, stb.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #190187 üzenetére
Mondeo mk5 hibrid sedan ezek közül szerintem, abban úgyis Toyota HSD lapul. Nagy, egyszerű technika, takarékos. (1.0 EB csak a 3 hengeres benne, Focus mk4 az, amiben az 1.5 is olyan, viszont a Mondeo esetén 1.5-től 4 henger van... de mindegy, mert a hibrid jobb).
Ha az Astra szóba jött, én bedobom az Octavia 1.4 TSI-t. Superb-hez szerintem kicsi a motor, abba inkább az 1.8-2.0 lenne illő, 3. generációs azokból is vállalható (nyilván 200-300k km után ott is emelkedik a fenntartás valamikor, de nem veszett ügy; autós és/vagy VW topikban focvis hsz-ei közt olvashatsz a ~175k körül futott Golf 2.0 TSI GTI-ről pl).
Új Corolla --> használt Auris nem jön szóba?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #190178 üzenetére
Kb mind finanszírozott autóra utal, szerintem user oldalról kb mindegy, csak az átírásig legyen elintézve a dolog legkésőbb (emiatt ne zárj ki semmit, max ellenőrizd a papírokat, ha indokolt). Különböző bejegyzések ahhoz köthetők valószínű, hogy milyen formában gombolták le a bankot - Ilyen-olyan hitel, lízing, stb. Régebben pl egyből a földműves neve volt bejegyezve, de lízinggel már a bank a tulajdonos, míg a szorgos kisember ki nem csengette az utolsó fillért is, emiatt másmilyen jogokat tart fenn a pénzintézet is, mintha valaki más tulajdonára kellene igényt tartania
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #190224 üzenetére
[link]
Keretből mk5 is kijön, bár akkor az értékvesztés nagyobb.Adott km költség limit erős kritérium, nálunk a szívó Dénes Golfra számoltam hasonlót (mindent is hozzáadva). V60 D6 esetén ha tudsz találni már régebben honosított, V60service által kipofozott példányt, az jó vétel lehet - első szerviz kör elég húzós összességében, fenntartani az állapotot olcsóbb, nameg akkor adó és üzemanyag oldalon tudsz visszahozni valamennyit.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #190240 üzenetére
Olcsón fiatal és keveset futott kocsi, több, de jellemzően filléres várható hibával... Piac áraz. Motor örök, mint a nyomorúság, nagy gondok szinte nincsenek, csak van helyette pár apróság gyakrabban Kell hozzá egy típust ismerő szerelő, aki nem szidja amihez nem ért, hanem gondolkodik, de ilyen újszerű kocsival nem lesz semmi bajod. Vidám beltér, ennyiért (mármint újonnan olcsó kocsi) pár felület csúnyán öregszik és zöröghet, fényszórók aránylag gyengék és mattulnak is. Drága alkatrész kb nincs: szervó hiba esetén új érzékelő kb 30-35k plusz munkadíj, toronycsapágy és stabpálca hiba jellemző, hátsó kilincshez konkrétan alkatrész sem kell - viszont mondjuk 5-10 évet bír, hátsó ablakemelők be szoktak állni használat hiányában, kb ilyesmik. Lelkileg arra kell készülni, hogy előbb-utóbb olajcsere mellé kérni fog mindig valamit, de legalább nem lesz kettőstömegű cseréd 300-ért. Első Grande szériában javítottak pár dolgot az idők során, Evo kedvéért nem hinném, hogy vissza lett volna rontva
tboy93: küldjek szervó javító kontaktot? A motortérben bizti doboz beázás előfordul (főleg ha visszarakásnál elcsúszik a fedél pl), szerintem ugyanott tudnának segíteni rajta.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #190298 üzenetére
Cégnél is volt 200k körül futott szíjas 1.4 TSI, nem rémlik koksz probléma. Mondjuk A4-be kicsi, szóval mindegy. A4-A6 amúgy MLB platform
A4-et nézném, 3.2 FSI motorral talán adott keretből jobb jönne ki, bár nem ismerem könyékig a motort, de turbósnál mindenképp egyszerűbb, hosszútávon meg később lesz baja, ha adott pénzért kevesebbet futott példány jön ki. Vagy első kerekeset kézi váltóval, vagy ha automata, akkor csak quattro (FWD automata Multitronic elkerülése végett).
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Bull Boss #190309 üzenetére
Lupo/Arosa 1.7 SDI? Kb semmiből fenntartható, ha csak a pénz a lényeg, de pl télen fázósabbak a reggelek...
Vagy eggyel nagyobb méretben Polo/Fabia/Ibiza 1.9 SDI, ott is pici fogyasztás és minimális szervizköltség, kb olaj, szűrők és szíjak kellenek, nincs semmi dízel para alkatrész.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #14787072 #190321 üzenetére
Melyik 1.5? Ha az újakat nézzük, pl a Mondeo még a régebbi 4 hengeres 1.5 motort tartotta meg, viszont a Focus 2018-ban új 3 hengeres benzinmotorokat kapott - friss tervezés benne az 1.0 és az 1.5 is, nincs velük tapasztalat még.
Mennyi lenne a napi futott km, milyen távolságokat menne az autó? Adott keretből én plug-in hibrid vonalon néznék körül, lehetne spórolni vele.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Doki16 #190341 üzenetére
Pedig ez lenne a logikus - földszintes, tágas, PHEV, nem nyűgös technika. Új kedvencem, a C-Max is beugrott, de nagy kérdés, hogy az a karosszéria forma játszik-e egyáltalán (Outlander meg ugye SUV, az tuti nem opció.)
Sima hibrid vonalon eszembe jutott most a Camry - nagy, tágas, és sok hely van benne... Meg nem is kicsi. Esetleg pepitában tetszőleges Lexus.
Ha már úgyis Mondeo volt kinézve, abból is a hibridet ajánlanám, ugyanúgy Toyota technika, jó cucc.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #14787072 #190344 üzenetére
Octavia: 1.4 TSI (az a legkisebb rizikó), 2.0 TDI (vannak drágább alkatrészek, de tartós; automata is jó)
Superb: 2.0 TSI és 2.0 TDI is jó váltós, motorok korrektek. Mindegyik benzinesre érvényes, hogy 100-200k km után egy koksz tisztítás kell, a korábban előforduló lánc és dugattyú problémák nincsenek - ezeken szíjas vezérlés van, és váltottak kovácsolt dugattyúra, kompresszor is kifutott, részemről inkább ez mint az Ecoboost.
Mondeo: abból hibrid a tuti, keveset eszik, nem romlik el. Jobban bíznék benne, mint a turbós motorokban. Emellett a 2.0 TDCI is egy kiforrott, megbízható szerkezet, kézi váltóval jó vétel.
Audi: A6-ba inkább 3.0 TDI illik, váltó miatt biturbo változatot szokás ajánlani.
Ha már prémium, akkor BMW is: ennyiből szép és jó F10/F11 kijön, ott nagyon jók az automata váltók, motorban a 3 literes tartósabb. 250k km körül kell ráborítani akár 7 számjegyet, és akkor megint 250k km-re be vagy biztosítva.
Ha a kettőt összegyúrjuk: Lexus - ugyanaz a HSD, mint Toyota (és Ford) esetén, az hiszem itt is játszik a 10 éves korig hosszabbítható hibrid rendszer garancia, viszont beltérben, kidolgozásban többet ad a polgári modelleknél, turbós para sincs. Tehát legkisebb kockázattal így jönne ki legtöbb egységnyi jóautóság().[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizi123 #190494 üzenetére
Fele ennyiért 1.9 SDI vonalat nézném, ha tényleg 0 igény van (azon kívül, hogy megbízható, olcsó szervizelni, és keveset eszik). Tehát pl. nevezett autópályás szakaszon ha 120-as tempó elég, akkor ez kell neked, egyéb esetben 1.9 TDI motoros típusokat is érdemes lehet nézni, az nem tetű (Octavia mk1 Tour 1.9 PD TDI mondjuk ennyiből egyrészt szép és jó, másrészt kicsit régebbi, viszonylag egyszerű szerkezet - olcsó szerviz, kevesebb hibalehetőség...)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dthadder #190502 üzenetére
Octavia 1.9 TDI, meg egy szett új hajtókarcsapágy. Üzemanyag spórolást benzinhez képest be a malacperselybe, aztán nem fog fájni, ha kell egy lendkerék mondjuk (de jellemzően többet spórol). Golf 5 ugyanez a technika. Rozsda valamikor biztos lesz majd, szerintem érdemes átnézni és a pici kavicsfelverődéseket, kezdeményeket kipöttyözni (akár rendszeresen pl műszaki előtt), és akkor 5-10 év múlva is szép marad az alja, típustól függetlenül olcsóbb, mint a karosszéria munka.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #190505 üzenetére
2.5 V6 TDI átlagnál nagyobb kockázatot jelent, viszont olcsóbbak is, mint a többi motor. Motorkód függvényében adagoló hiba, vezérműtengely kopás vagy törés, turbó gondok, légtömegmérő, kartergáz szűrő jut eszembe. Létezett régebben 2.5 sor5 TDI, az egy rém stabil cucc, kb ugyanaz, mint az 1.9, csak több a henger az viszont '97-ig volt csak A6 C4-ben, utána jött a V6. Később előfordultak még 2.5 öthengeres TDI-k pl Touareg és Crafter vonalon, de az megint más tészta... De amúgy ezen a vonalon én inkább 1.9-et néznék, ahhoz pedig jobban passzol a Passat
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz knoxhu #190520 üzenetére
Lupo/Arosa 1.7 SDI? Bár ha magabiztos a kuplunggal, és inkább 1 km-t menne egy indítással, nem 5-öt, akkor marad a benzin vonal, ahhoz nem sokat tudok hozzászólni
Szerintem még taxizni is olcsóbb, mint szökőévente 2 nap miatt drágább fenntartású autóval járni a maradék 1459 napon, de hát ez is magánvélemény ilyen az egész autóipar, mindenki máshogy gondolja
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizi123 #190538 üzenetére
T25 2.0 dízel 116 lóval jó igazából, az még Toyota motor. Viszont ha bármi baja van, akkor drágább kör common rail lévén, illetve bontott alkatrész is szerintem kids it ritkább/többe fáj. Octavia akkor még PD volt, minden második bokorban bontanak ilyen motoros autót, de az 1.9 PD igazából jó értelemben tucat motor, olcsók a kopó dolgok is hozzá. Octavia mk2 esetén számolni kell picit magasabb rozsdásodási hajlammal (jobban meg kell nézni) és a hajtókarcsapágyak cseréjének költségével, mk1 jobban van védve alulról és nem volt benne gyenge csapágyas motor tudtommal, cserébe régebbi konstrukció, mondjuk emiatt fenntartás is kedvezőbb picit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen