Új hozzászólás Aktív témák
-
Vagy feldobnám a mamát, vagy elvinném én a balhét. Valakinek meg kell tennie, totálisan abszurd helyzet az, ami manapság van, hogy egy ilyen átlátszó hazugsággal meg lehet úszni egészen extrém közlekedési szabálysértéseket is.
Nézd a másik oldalról: egy cserbenhagyásos gázoló esetében ha tudod az autó rendszámát, de az említett vallomás miatt nem tudják felelősségre vonni, az szerinted fair? Ugyanez a helyzet gyorshajtás, vagy elsőbbségi szabályok megsértése esetén, amikor esetleges bizonyíték alapján csak a gépjármű azonosítható egyértelműen.
Philoxenia: Ebben az esetben, ha nem történt bizonyítható szabálysértés, akkor valóban nincs miről beszélni. De ugyanilyen alapon nemcsak a kukoricásban hagyhatja az autót, hanem akár az út szélén is leparkolhatja szabályosan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #4154 üzenetére
"Na ezértkell m3 hogy a rendőrőket lehessen büntetni "
Na ezért kellene a magyar közoktatásba (ismét) a méterrúd, már általános alsóban tiszteletet tanultál volna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bolondember #4162 üzenetére
A méterrúddal meg meg tudom mutatni a kevésbé rendetleneknek, hogy mekkora egy méter, és ki lehet rá rakni a decimétereket, meg szemléltetni a cm és a mm arányait, emellett kialakítani, gyakorolni és rögzíteni a méret- és távolságérzetet a kis Fittipaldikban, ami végső soron a későbbi fizika és matematika tanulmányaik, és így az autós karrierjük alapja is lesz. Valszeg dragonfx-ék iskoklájában tényleg nem volt méterrúd, legalábbis a stílusa mellett az elemi tudományos ismeretei is ezt támasztják alá.
Ez sem fegyelmezőeszköznek indult tehát, arra ott volt a mogyorófavessző a tanítónál a régi szép időkben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #4755 üzenetére
Látom autóskártyákból jó vagy, de ez a közlekedéshez kevés lesz.
No meg ettől a te 1,6-osod még nem lesz 100LE sem, arra meg ne vágj már fel, hogy ugyanannak a gyártónak a sportmodelljehányló erős, mert az ára az alapmodell sokszorosa.
Ez kezd ilyen 'az én apukám úgyis erősebb' ovis vitába átmenni, úgyhogy le lehet állni vele.
Mellesleg az Accord tuti nem a 3-as BMW-vel egy méret, az inkább az Aevnsis, de még inkább talán a Corolla lenne, ha már Toyotánál vagyunk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Látom te is belemész az autóskártyázásba. De most komolyan, van ennek értelme?
Én pl tök szívesen hajtanék egy BMW 320d touring-ot, mert tetszik, mondjuk Accordot nem, mert nem tetszik, de attól még jó autó mind a kettő, de egyiket sem venném. Akkor már inkább az Avensis, az tetszik is, meg még talán meg is venném. Ezt a részét amolnak címezve.
Dragon kolléga, te pedig vedd le a bajormintás szemellenzőt, és kezdj el néha gondolkodni, ne csak vagdalkozz ész nélkül, és beszélj meggondolatlanul sületlenségeket, akkor talán komolyan fogják venni a véleményedet - bár az eddigi munkásságod függvényében ez hosszú hónapok kemény munkája lesz, az biztos.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz #27070592 #4777 üzenetére
Az a betonlabirintus kész életveszély. Volt már olyan nap egyáltalán a betonelválasztók megépítése óta, amikor valakit nem kentek fel a falra, vagy egymásra a tisztelt közlekedők?
Az a legveszélyesebb a nulláson, hogy nincs semmi tered menekülésre. Ha valaki rádhúzza a kormányt, akkor vagy nem csinálsz semmit, és kocc, vagy felkened magad a falra. Semmi hely nincs korrigálni. Ilyen feltételek mellett teljesen indokoltnak érzem a 80-as limitet, 100-110-nél sokkal bajosabb ilyesmit ép bőrrel megúszni.
Mondjuk amikor full üres a pálya, vagy csak elszórtan vannak autók (ez azért ott nagyon ritka), akkor én sem szoktam betartani a 80-at (mea culpa), de van bennem annyi élni vágyás, hogy folyamatos kocsisornál nem kezdem el letolni az előttem menőt, hogy 80 helyett 100-zal téphessek, és inkább udvariasan kihúzódók - 80-nal a kamionok is mennek, úgyhogy még csak fel sem tartanak.
A másik dolog meg az, hogy az M0-n a belső sávba keveredő kamiont automatikusan büntetném - ez akár egyszerű térfigyelő kamerákkal is megoldható lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Kiskokó #7535 üzenetére
"előzö hszedbe meghogy arra használom hogy egy parkolóba kimek dumálni aztán emgyün k buliba vagy haza vagy akármi ... azzal mi is a bajod?? inkább menjek vele egész este és fizessék anyámék a +15l eljárt dizelt is?? inkább kigurulok és állok melete és dumálok a haverokkal... és ha már van még jóhogy nem gyalog megyek."
Én csak azt nem értem, hogy miért kell az autó mellett állva egy parkolóban dumálni a haverokkal? Miért nem lehet beülni valahova, vagy kiülni a parkba, vagy valami sportpálya mellé a padokra? Valahogy nekem ebből nagyon az jön le, hogy az egésznek az a lényege, hogy ott álljon a menőcsávó az autó mellett (izé: apuci autója mellett), hogy mindenki lássa, hogy milyen menő, hogy ő már ilyennel jár.
Figy, nekem már jó ideje saját autóm van, de ha összejövünk beszélni a haverokkal, akkor sem az autó mellett állva, egy parkolóban csináljuk, hanem beülünk valahova pizzázni, vagy valamelyikünknél összejövünk egy sörözésre, beszélgetésre, esetleg megnézni valami filmet, vagy meccset kivetítőn, meg ilyesmik... De hogy közben ott álljak a kocsim mellett, az valahogy meg sem fordul a fejemben, sőt, egy csomószor inkább bicajjal, vagy gyalog megyek, hogy ihassak pár sört, és asszonyt se kelljen megkérni, hogy jöjjön el értem.
Persze biztos én vagyok helikoopter...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Kiskokó #7625 üzenetére
"nem hiába külön nyelvtantétel az interneten használt nyelv és a valóéleti nyelvhasználat közti különbségek."
Ha valamelyik iskolában ilyen tétel van, azt azonnal bezárni.
"interneten nem figyelnek a mondatok szerkeszetére, az irásjelekre stb stb."
Az igénytelenje biztos nem... Ezen az alapon akkor az internetes hírportálokon sem lenne szükség sem korrektorra, sem helyesírásra, sem központozásra. Az igazság az, hogy úgy fognak megítélni, ahogy megnyilatkozol. A tartalom egy dolog (nem mintha ebben különösebben erős lennél), a forma viszont azt a keveset is tökéletesen hiteltelenné és komolytalanná teszi.
"én tudom ohgy helyesen és jól irok."
ROTFL. Muti!
Szerk: Ja, a kicsinyítőképzőt meg magamra vettem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Kiskokó #7797 üzenetére
"de ja akkor télleg ballal kell telefonálni."
Headsettel kell telefonálni. Vagy kihangosítóval. És még a telefonálás ténye is elvonja a figyelmet a vezetéstől, akárki akármit mond, a reakcióidő nagyságrendekkel megnő, ha a sofőr telefonál. Hihetetlen, hogy mennyire figyelemelterelő a telefon, ha a sofőr az utassal beszélget, az pl közel sem annyira az.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #7803 üzenetére
Hát igen, az eső, az rémisztő. Vizes lesz tőle az út. Meg az autó. Meg keresni kell az ablaktörlőkapcsolót, mert "Hol is van? mintha ezt húzogattam volna múlt hónapban, de akkor miért villognak rám, és miért villog az én lámpám? Visszavillogok ezzel a jobboldali karral, ni! Pfff, most még vizesebb lett az ablak, tököm ebbe a béjemvébe..."
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz csapos2 #8345 üzenetére
"Ne akarjuk már eldönteni, ki élhet és ki haljon."
Az a buszsofőr megtette. Megölte a szembejövő autó sofőrjét, és kis híján saját magát, és az egyik utasát is. No meg ugye megvolt rá az esély, hogy még jópár utasát is megölje rosszabb esetben. Ha a szembejövő (szabálytalanul közlekedő?) személyautóval ütközik, akkor lehet, hogy csak a szabálytalanul közlekedő (?) sofőrt öli meg, és nem ártatlanokat.
Elhiszem, hogy kegyetlen döntés, de az ő feladata az, hogy a rábízott utasokat megmentse - erre pedig nem a legjobb mód egy szembejövő teherautóba rongyolni frontálisan.
Persze nem hibáztatom, fogalmam sincs, hogy az adott szituációban mit tennék, és őszintén: remélem sosem kell megtudnom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #8331 üzenetére
"ok LTK-n megy 130vcal..de de 50es táblánál lelassít51re....na ilynekor jön az én időm én is lassítok de csak picités 80nal hirtelne csak bambulnak..huuu megelztel előtte megmutatták..aztán én meg 5.be visszaelőztem 3mojukat..ez a legvicesebb szitu nekem.csomoszor megfordult már."
Mert a világ balfasza vagy, azért.
Nem azért lassít 50-re lakott területen, hogy téged bosszantson, akármennyire is szeretnéd azt hinni, hogy te vagy ott a béemvédben a világ közepe, hanem azért, hogy ha valaki kilép, vagy kihajt elé, akkor meg tudjon állni. Aztán ha egyszer tényleg átszalad valaki az úton, akkor ő blokkra fékezve megáll, te pedig a baloldali sávban nyolcvannal keresztülgázolsz rajta. Remélem az egyik első áldozata leszel a megszaporodó trafipaxoknak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz csapos2 #8354 üzenetére
Meg kell mondjam, közlekedésbiztonsági szempontból jobban örülnék egy olyan világnak, ahol mindig a vétkes sofőr hal meg, és soha nem ártatlanok.
Ha pedig nem a konkrét esetet nézed, hanem az elvet önmagában, miszerint a cél az, hogy a lehető legkevesebb emberi életet veszélyeztesd, akkor igen: néha kénytelen az ember dönteni, még ha tudatos döntésre nincs is időd.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nem akasztok senkit, távol álljon tőlem. Azt írtam, hogy általánosságban akkor lenne igazságos ez a világ, ha soha nem az ártatlanok sérülnének / halnának meg. A legjobb persze az lenne, ha nem lenne vétkes, sőt, hibás sem, mert akkor nincs baleset, és nem hal meg senki. Hibamentes közlekedésről persze álmodni sem lehet, de ha mindenki ezt tartaná elsődlegesen szem előtt, akkor alig történne baleset az utakon. Aki pedig szándékosan, vagy felelőtlenül balesetet okoz (gyorshajtásból, elsőbbségadás elmulasztásából, neadjisten alkoholos befolyásoltságból eredően), azt jóval keményebben és következetesen büntetni kell, nem pár hónapos jogsielvétellel és néhány tízezer forintos bírsággal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Vandit. #8385 üzenetére
"És persze nekik olcsóbb minden."
Viszont sűrűbben is kell hosszabbítani, nem 10 évente, mint fiatalabbaknak. 60 fölött emlékezetem szerint már csak 2-3 évre kapnak hosszabbítást.
"A jelenlegi törvények szerint a 40 év alattiak 10 évre kapnak jogosítványt, a 40 és 60 közöttiek 5 évre, a 60 és 70 év közöttiek 3 évre, míg a 70 év felettieknek 2 évente meg kell hosszabbíttatniuk a vezetői engedélyt." Bővebben: [link].
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #8502 üzenetére
Lassan kezd unalmas lenni, hogy ennyire hülye vagy...
Amelyik autó a besorolósáv tartama alatt nem tud felgyorsulni 30-ról (de akár 0-ról) 90-100-ra (merthogy a külső sávban ennyi a minimum), az ne menjen autópályára. De ilyenek általában csak a speciális (mezőgazdasági gépek, túlméretes, vagy speciális szállítmányos teherautók, esetleg veterán autók, stb), vagy neadjisten műszaki hibás járművek, akiknek alapból nem kéne autópályán közlekednie.
Mondanám, hogy ez még a te alulmotorizált járgányoddal is megoldható, de az igazság az, hogy nem bízom a képességeidben, másrészt valójában az az autó csak ahhoz képest alulmotorizált, aminek látszani akar, és aminek te látni szeretnéd, valójában egy normális közlekedéshez teljesen megfelelő jármű.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Morális szempontból értettem, nem KRESZ szerint. Azért lássuk be, hogy 90 alatt menni autópályán nemhogy nem etikus, de balesetveszélyes is, még ha semmi nem is tiltja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #8523 üzenetére
Gyere, dudálj le. Egyébként sosem volt még gondom az autópályára való felhajtásnál a besorolással, sőt, általában vissza is kell vennem, mert mire besorolnék, kiderül, hogy a külső sáv nem halad úgy, mint amire én felgyorsultam (130 környéke), pedig nem driftelek a felhajtón. Valamit (valamit még a szokásoson felül) te nagyon rosszul csinálsz, ha neked ez gondot okoz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Eszed után tagmondat vége: vessző. Lassan csak összejön.
És akkor egy kis stilisztika. Kérdőjelből vagy egy, vagy három, kettőt nem szokás használni. A három pont inkább a felkiáltójel elé, ha már mindenképpen muszáj, utána semmiképpen.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Én ma túl vagyok 300km-en egy alulmotorizált céges traktorral (1,7D, ~240e km-rel, de sajnos erősen torkavéres, ráadásul nem is turbós: van vagy 40LE, ráadásul nyomatékszegény is szegény). Előzéseknél volt néhány pillanat, amikor igencsak lassan telt az idő. Nem vagyok én hozzászokva a menetdinamika hiányához. A legnagyobb problémám ma is a tempomatos kollégákkal volt: 70-80 között közlekedik lakott területen kívül és belül egyaránt. Ha országúton megelőzöm, lakott területre érve visszaelőz, aztán kezdhetem elölről. Úgyhogy hazafelé már inkább kerültem, és a Balaton északi partja helyett a déli parton, autópályán jöttem.
Ja, a nap másik tapasztalata (bár a mai nap csak emgerősíti, valójában nap mint nap látom), hogy ha szürke autód van, a lámpát tilos felkapcsolni, függetlenül az időjárástól és attól, hogy országúton, vagy autópályán közlekedsz. Ha mégis lámpát kapcsolnál, akkor feltétlenül kapcsold be a ködfényszórót is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Volt új korában, igen. No meg a doboz és a lengők elhanyagolása sem tesz jót a Combo menettulajdonságainak. Egyébként általában ugyanez a motor ennyi idősen és ennyi km-rel még használható módon képes hajtani az autót (legalábbis eddig nem volt semmi különösebb problémám), de ez a példány valahogy nagyon beteg szegény. Úgyhogy legközelebb inkább szerzek egy 1,3-as turbódízelt, ha hosszabb útra kell menni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
De van 1,7TD, sőt, 1,7CDTI is, utóbbi már meglehetősen harapós jószág még a Comboban is, az újabb járgányaink már mind ilyenek. De most csak a sima szívódízel jutott.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz DeadMeat #8581 üzenetére
Nem volt mindig az. Valaki utnanézhet, ha akar (wikin biztos van ennek külön cikk), de nekem jópár részből éppen BMW rémlik. Mondjuk az egy vicc volt, mókásan néz ki egy Z3 egy Aston Martin mellett, ráadásul milyen már egy angol titkosügynök német autóval... Legközelebb mit találnak neki, valami franciát? Már a Casino Royal Ford Focusa is épp elég megütközést váltott ki.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Eddig. Aztán majd jól bepereli az ügyészség az eljárás során, cserbenhagyásért, vagy a sértett famíliája, és a végén megszívja. Elég ha bekever valami jó* kisebbségvédelmis ügyvéd. Ilyen esetben nincs jó megoldás. Nem hiszem, hogy van bíró ebben az országban, akinek van vér a pucájában ilyen precedens teremteni, hogy a cserbenhagyás indokolt, ha a sofőr fenyegetve érzi magát. Túl sokan élnek vissza vele. A megoldás inkább az lenne, hogy példaértékűen büntetni azokat, akik ilyen esetben önbíráskodnak, de még jobb lenne úgy általában rendet tenni közbiztonságilag.
* Mármint szakmailag jó, mert ugye ha lenne igazság a földön, az ilyenekkel a kutya szóba sem állna, élhetnének egyedül, kirekesztve és megvetve.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #8733 üzenetére
"az utak kb üresek, senki se mer menni"
Ez gondolom azért van, amiért én 2 óra alatt jutottam el az Osztyapenkótól Székesfehérvárig... A 4 napos hétvégére teljesen kiürült Budapest. Kb. Siófok után lehetett normálisan jönni a pályán (azaz elérni a megengedett legnagyobb sebességet. Persze a külső sáv üres volt ezután is, mindenki a belsőben ment. Ahogy a pályának vége lett, nem találtam egyébként semmi különöset a május 1-je miatt, ha csak annyit nem, hogy a Balaton vonzáskörzetében (Keszthely, Hévíz) a szokásosnál is nagyobb a forgalom. Extra gátlásokat nem tapasztaltam, csak a frissen megjelent német lakókocsisok tötymörögnek. Ja, és megjelentek tömegesen a motorosok, és hülyébbek, mint valaha.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Óvatosan a Corsákkal, én is olyannal voltam ma. Fiat motoros ez is, 1,3-as magasnyomású turbódízel, könnyen ellenfél lehet egy Pandának, főleg emelkedőn felfelé.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz feel good #8764 üzenetére
Egy darabot sem, pedig nem ártott volna némi rend az utakon... Az összes városi bunkó lejött vidékre, egyenesben tépnek 140-nel, kanyarban meg satuféket nyom, mert fogalma nincs, hogy mekkora lesz az ív, vagy milyen az út. Csak úgy villognak a féklámpák, én meg győzök nem beléjük menni.
Lehet, hogy Budapesten kicsit bátortalanul közlekedek, és gondjaim vannak a forgalom ritmusával (meg azzal, hogy mindenki a másikat letolva törtet előre), és ezért ott én vezetek némiképp furcsán, de itt saját terepen a girbe-görbe, ide-oda dobálós, nyomvályús zalai utakon a saját terepemen remekül szórakozom azon, hogy 10 autóból 9 láthatóan először jár erre. Gátlásaik persze csak az első kanyarig nincsenek, ott rögtön kipattog az autó oldalra - a nyomvályúkat és a göcsörtös asztaflatozást nem korrigálja semmilyen elektronika.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
Ízlés kérdése. Bár a számokkal nehéz vitatkozni. Az igazság az, hogy az új 1,3-as CDTI motor is már 90LE-s, csak jóval magasabb nyomatékkal (200 @ 1750-2500 RPM), és megfejelve egy turbóval, ami már 2000-es fordulat alatt hátbavág. Egyébként ezt a motort szerelik Pandába is.
Azt elhiszem, hogy egy 1 tonna alatti, 1,4-es, 100LE-s, 130Nm-es benzines azért valóban az átlagosnál erősebb vasnak számít, de csak alsókategóriában (értsd: az átlagos kiasutók között). Ha már tényleg valami speciálsi vasat keresel kisautóban, akkor tényleg inkább ott vannak a sportváltozatok. Nem is beszélve szegény Panda bumfordi formájáról, ami nem tudom, hogy mennyire tesz jót a menettulajdonságainak (a légellenállása kb egy raklap tégláéval vetekedhet kb). Mindazonáltal a Panda szerintem is szép a maga módján, és elsőrangú városi kisautó, biztos vezetni is jó (sajnos nem volt még hozzá szerencsém, de szívesen kipróbálnám), mindemellett viccesnek találom, hogy néha sportautót, néha meg terepjárót akarnak csinálni belőle a marketingesek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hogy dragonfx továbbra is hülyeségeket ír, az hagyján, de látom te sem vezettél még kis lökettérfogatú, magas nyomású turbós motorral szerelt autót, és fogalmad sincs, hogy milyen, amikor 2000 alatt bekapcsol a turbó. Nem hiszem, hogy lenne bármilyen mezei 1,8-2 liter alatti szívó benines, ami bírná tartani egy ilyen ötödikben, nyolcvanról meglóduló, akár 70, akár 90 lóerős kisautó tempóját.
"csak a kifulladás nála az 150.....aztán onnan neki hello van ...mint egy mai fabia is..szegényke próbálkozott 140nél elfogyott...mint boltból a savanyúcukor...."
Ja, látom te is abban vagy megint, hogy van egy hosszú egyenes, és tiporjuk ki a lelkét. Mennyivel megy egyébként többet az 1,6-os bömös 150-nél? 160-at? Max 170-et? Persze azt is csak addig, amíg fel nem kerülnek a trafik a pályára...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Igazából nem a ló számít ezeknél, hanem az alacsony fordulaton magas nyomaték. Azt a 100HP-t gondolom úgyis csak valahol 5000RPM-en tudja a Panda100 is. Illetve most nézem, hogy 6000-en. Hányszor húzattad ki 6000-ig?
A dízel-benzin háború végére: magam nem vennék dízel autót, mert jelen piaci helyzetben és az én autófutásommal (évi kb 15e km a saját autómmal) nagyon nem éri meg. Ugyanígy nem vennék turbós benzinest sem, pedig biztos mocskosul jól megy az új Astrákba kérhető 1,6-os Twinport turbómotor majd' 2M felárért. Személy szerint nem éreztem még kevésnek az 1,6-os szívó benzines motort (az enyémben még ez is csak 105 ló, az újakban már 115) az 1200kg-os autómban, nekem ez bőven elég a dinamikus vezetéshez, és a megengedett legnagyobb sebességek (+10%) eléréséhez, és még relatíve takarékos is ilyen tempóban. Ha meg állatkodni akarnék, vennék egy öreg béemvét (E30 rulez).
A megbízhatóságra és a takarékosságra viszont annyiban kitérnék, hogy nyilván nem véletlen, hogy nagyobb cégek (mint például a munkahelyem a néhány százas Combo 1,7 és Corsa 1,3 flottával) már nagyon régóta csak dízel autókat vesznek, és határozottan jók a szervíztapasztalatok (200-250e-ig, vagy 4 évig hajtják őket, ezt általában kb egyszerre is érik el), valamint 4 és 6 liter közötti fogyasztásokat produkálnak a kollégák használattólfüggően.
Másrészről pedig én szeretek dízelt vezetni: nagyon alacsony fordulaton elkezd húzni, és ezért csak a végsebességet kell beáldoznia (ami így is 160 fölött van valamivel még a kisebbik motornak is). Viszont 140-nél még mindig csak 3500-at forog, ami a komfortnak és a fogyasztásnak is jót tesz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz feel good #8867 üzenetére
Ezt a hozzászólást nem értem...
Nem kell 100-zal menni 60-as táblánál. Bár ahogy írod, eddig sem tetted. Akkor meg hol a gond? Azért egy 60-as korlátozó táblált nem olyan nehéz észrevenni, meg szerencsére nem is olyan gyakoriak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz feel good #8880 üzenetére
"És ilyen elég sok van."
Szerencsére annyira sok azért nincs. Bár az is tény, hogy az indokolatlan korlátozásokból, ha valóban indokolatlanok, már egy is sok.
Tudok én is ilyet mondani: Balatonszentgyörgyről a 76-os úton az M7 felé vezető emelkedő felfelé két sávos, a külső természetesen merő nyomvályú volt a kamionok miatt. Ide került ki 60-as tábla az emelkedő felső harmadánál található kanyar elé. Az persze senkit nem érdekelt, hogy ez a korlátozás a belső, jó állapotban lévő sávra is érvényes. Azóta új burkolatot kapott az úttest, a tábla még mindig kint van. A kanyar íve elég nagy, de személyautóval 100-as tempóban kényelmesen abszolválható, egy 80-as korlátozás elég lenne, vagy egyáltalán semmi, ha már éles kanyar háromszögtábla sincs kint.
Az más kérdés, hogy a másik irányból, lejtőn lefelé csak egy sáv van, és ugyanez a kanyar már nem vehető be 100-zal az íve miatt, de ott nincs semmilyen korlátozó tábla, csak a csíkos kanyarjelző fekvő téglalap az út mellett, pedig az a neccesebb...
És mégis: inkább óvatosan, lelassítva közelítem meg a kanyart dombon fölfelé is, mondjuk nem 60-nal, de 70 és 80 között...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Rover623 #8885 üzenetére
A Kimi Raikönnennek meg 3000-es fordulatnál már kétszáz fölött megy az autója.
Ja, kérem, kis lökettérfogatú motorokról beszélgettünk mi itten, meg csoffadt ötfokozatú váltókról...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #8884 üzenetére
Visszavonok mindent. Kámtól (a 8-as főúttól) Szombathelyig az első 1-2 km kivételével végig kint van az útépítés + 40-es tábla. Kb olyan 15-20 km-en keresztül, gondosan megismételve minden nyamvadt földút után. Az útpadka láthatóan frissen készült, de folyamatban lévő munkának semmi nyoma sehol. Mindezt egy négynapos ünnep végén. Katasztrófa. Egy rövidebb kocsisorban haladva 60-nal mentünk társulatilag, ez még úgy-ahogy elviselhető volt, de persze folyamatosan jöttek mögülünk olyanok, akik nem bírták a tempót idegekkel, és végigelőzték azt a pár autót. Őszintén szólva csodálkoztam is, hogy nem mértek ezen a szakaszon. Hazafelé inkább kicsit kerültem...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Nem varrnák rá, hogy jogsi nélkül vezetett, az senkit nem érdekel. Ha nem hajlandó megnevezni a gyorshajtót, ő fizet, mert ő a felelős a járműért, és az azzal elkövetett szabálytalanságokért. Aztán ha gondolja, majd behajtja a gyorshajtón. Ez az objektív felelősségvállalás lényege. Ha nem tetszik, nem kell autót tartani, ha egyszer jogsija sincs, majd átiratja arra, aki valóban használja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #9171 üzenetére
Terror majd akkor lesz, ha egy-két idióta valóban nekiesik a rendőrnek. Ez néhány ártatlan emberéleten kívül csak oda vezetne, hogy a rendőr saját jól felfogott érdekében mindenkihez eleve bizalmatlanul és bunkón közeledne, azaz megint az szívja meg, aki amúgy normális. A másik lehetőség, hogy itt is bevezetik azt, amit az amcsik csinálnak, hogy az első gyanús jelre kiszedik a delikvenst az autóból, felcsapják a motorházra, kicsit megdolgozzák, és utána kérdezik meg, hogy mit matatott a kesztyűtartóban.
Igen nagy gyerek vagy, ha hülyeségeket kell mondani, de gondolom mekkora kocsonya lehetsz, amikor a rendős megkér, hogy tekerd le az abalakot.
"terror van ebben az országban diktatúra.... "
LOL, végre eszébe jutott valakinek, hogy be kell tartatni a szabályokat, és rendet kell tenni az utakon, ez meg persze nem tetszik a hülyegyerekeknek, akik eddig játszótérnek nézték. Tudod, hol halottam még ilyeneket? Általános iskolában, amikor nem engedték ki Pistikét napköziben az udvarra játszani, amíg meg nem írja a leckéjét.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nincs ezzel semmi alkotmányos probléma.
"még ha nem is ő a felelős"
Épp ez az, hogy ő a felelős. Ő a felelős azért, hogy kit enged a kocsija volánjamögé, és az a valaki ott mit művel. Ha engem kérdezel, ez abszolut fair, és már régóta hiányzott a szabályozásból. Nem is beszélve arról, hogy ez minden civilizált országban így működik, ha nem is íyg hívják.sak nálunk volt eza viccrendszer, hogy bebebeee, nem mondom meg, ki vezetett, és nem fizetek büntit.
Ráadásul ez nem a bevételről szól, ez arról szól, hogy rendbetegyék kicsit a fejeket. MIndemellett marha egyszerű a képlet: minél kevésbé gyorshajtasz, annál kevesebbet fizetsz, és ha egyáltalán nem mész a megengedett legnagyobb sebességnél 10%-kal többet, akkor egyáltalán nm kell fizetned.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ja, közben eszembe jutott egy potenciálisan népszerű népszavazási kérdés, nálunk simán átmenne egy ilyen:
Akar-e büntetést fizetni gyorshajtás esetén?
Esetleg lehet kezdeményezni népszavazást a kresz módosítások, vagy akár maga a kresz visszavonásáról is. Hajrá!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz feel good #9186 üzenetére
Most mégis mi a problémád? Kevesled a büntit? Május 1-je előtt ennyi járt érte jog szerint. Most változtatták a büntetési tételeket, most 300e-t fizetne, meg kapna egy rakás pontot a jogsibevonás mellett. Shadowfax csak leírta ezeket, miért esel neki? Ráadásul először azért támadod, mert túl enyhe a büntetés az ipsének, utána meg azért, mert már a legkisebb gyorshajtást is büntetik. Értem én, hogy a két eset közti kontrasztra célzol, de ha egyszer most változott a szabály, az visszafelé nem alkalmazható. Viszont vigasztahat a tudat, hogy ezentúl már keményebben elbánnak az ilyen kis városban-170-pöcsökkel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...