Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Integra #14694 üzenetére
"én hátrafordul középen, két ülés között, jobb kar jobb ülés hátsó támlára, és pikk-pakk bent vagyok"
Vendégem vagy egy tolatásra a céges Corsa van-jeinkben, vagy a Combokban. Én is azóta merem állítani, hogy tudok tolatni, mióta sokat vezetek ilyeneket. Pedig anno az egyik első vezetési gyakorlati órát azzal töltöttük, hogy a zalaegerszegi stadion betonpillérjei között tolatgattunk teljes hosszokat. Tükörből. Soha nem is volt gondom a hátramenettel.
Egyébként a középső tükröt, illetve a hátrafordulást a vanekhez hasonló speciális járművek mellett a manapság divatos lőrésszerű hátsó ablakok, és a szedánok egekbe emelkedő valaga és orbitális hátsó lökhárító kitüremkedései miatt is elfelejtheted. Nem mellesleg ezekkel az autókkal parkolóhelyről tolatva kiállni sem vicces: az autó nagy része már kint van, mire egyáltalán látsz valamit, a többi közlkeedő pedig egyáltalán nem partner. Ha egyszer neki van elsőbbsége, akkor azt meg is követeli magának, és eszébe sem jut, hogy nem látod. Jellemzően mindig egy másik van, furgon, vagy teherautó enged ki. Kedvencem amúgy BP-n a menetirányból az út melletti 45 fokban elhelyezkedő parkolóhely, ahova jellegéből adódóan csak orral előre tudsz beállni. Ha egy nagyobb autó áll melletted, akkor már gyakorlatilag teljesen kitolattál, mire látsz valamit.
Persze továbbra sem akarok senkit meggyőzni semmiről, felőlem aztán mindenki úgy tolat, ahogy akar, továbbra is csak azt írom le, hogy én miért így csinálom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz lorcsi #14716 üzenetére
Te lehet, hogy könnyebbnek érzed, a fizika viszont mást mond (forduló kerekek, ívek). A gyakorlati előnyökről nem is beszélve. Olvass vissza kicsit.
"pontosság nehezít"
Ez a legszebb része a hozzászólásnak egyébként.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Winner_hun #14725 üzenetére
De hálisten legalább a gyereket bekötötték... Gondolom ezután mindig be is fogják, ahogy magukat is.
Integra, jaja, az az, amiben csak két ülés van, aztán rács, és a hátsó ülés helyén a raktér, és nincs hátsó ablak.
Ezzel kapcsolatban is van egy vidám történetem. A 76-os úton a Keszthely-Zalaegerszeg felé elágazásnál az M7 felől érkezve van egy nagyon buta kereszteződés, jobbról egy dombról jön le a védett út, ráadásul egy elég nehezen belátható íven, gyakorlatilag jobbra hátra kell elnézned, hogy jön-e valami. Dobozolt hátuljú autónál ez természetesen nem kivitelezhető, csak ha az autó elejét elfordítom jobbra. egyenesen mennék, kiteszem az autó elejét jobbra, jól előre is hajolok, hogy kilássak, nem jön semmi, remek, indulnék, nagy csikorgás. Szemből egy idióta VW Pólós azt hitte, hogy ha jobbra fordítom az autó elejét, akkor jobbra is megyek, és kis híján belémjött, amikor egyenesen indultam volna el. Ráadásul nekiállt mutogatni, meg láttam a száján, hogy anyázik. Valami 40-50 közötti dauerolt nőci volt, nem volt szívem kiszállni, és elmaagyarázni neki, hogy amíg nem látja az irányjelzőmet, addig nekem van elsőbbségem, ráadásul mit gondolt, miért nézek el olyan alaposan jobbra, ha amúgy is jobbra kanyarodnék? Ilyenkor tudok igazán együttérezni a kamionsofőrökkel, bár nekik legalább annyi előnyük van, hogy üresen 16, megrakva 50 tonna van alattuk. Én meg csak egy vacak egytonnás Corsaban ülök...
uborka3: Bocsánat, 16+24=40 tonna természetesen, hosszú volt a napom.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
Követési távolság, ugyebár. A mercis gondolom le akarta tolni maga elől a ladát, hogy mit ténfereg itt előtte 50-nel, az meg megcsúszott. Vonóhoroggal lehet még színesíteni ezeket a történeteket, az tud totálkárt is csinálni, gondolkodom is egyen az Astrára is. Most hétvégén sikerült tapasztalnom, hogy iszonyat, mekkora bunkó parasztok vannak - minusz hat fok, szitáló köd, nedves út, pesten hóesés, de belejön a seggembe, mert a lakott területen kívül a 90, belül pedig az 50, pesten néha 70-80 szerinte lassú, és takarodjak előle. Diszkréten szoktam villogni a féklámpával az ilyen barmoknak, hogy takarodjon, de vagy nem veszi a lapot, vagy dudál, és felcsapja a reflektort.
Ja, a másik, hogy most hogy hideg van, és néha csak párszáz métert látni a ködtől, szaporodnak a ködlámpás tahók. Rávillantok hátulról, megelőzöm, bekapcsolom neki én is a hátsó féklámpát pár mp-re, de vagy viszontvillogást kapok, vagy eleve rámteszi a reflektort, vagy csak mutogat. Gondolom fogalma sincs róla, hogy mi a problémám...
Másik kedvencem, amikor ködlámpa van elöl-hátul, de amúgy csak a helyzetjelző ég, vagy az sem. Az ilyeneket miért nem veszik ki a forgalomból, és izélik hátsón?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #15046 üzenetére
"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett, vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
Azannya, tényleg. Ez mekkora baromság... A gond azzal van, hogy az egész dolog nincs normálisan szabályozva. Meg azzal, hogy sok töketlen azonnal bekapcsolja, ha egy ködfoszlányt lát, aztán úgy is felejti egész napra. Igazából még csak nem is a szabályozással van a gond, hanem a balfaszsággal, meg a társas közlekedésbe való beleszarással.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
A Suzuki egyébként különösen jó példa - valami őrült kitalálta, hogy facelift után két ködzárófénye legyen hátul. Elöl általában egy sincs neki, hátul viszont két vörös reflektor gondoskodik a mögötte haladó szemének kiégetéséről. Persze gondosan szemmagasságban elhelyezve. Nem is beszélve róla, hogy a féklámpákkal együtt vannak elhelyezve, így a féklámpát csak akkor látod, ha a harmadik féklámpára figyelsz.
Az a gond egyébként, hogy általában nem azért kapcsolja fel a sok őrült, hogy jobban lásson, hanem azért mert bele sem gondol, hogy mi az, és mire való - ha ködpamacsot lát, akkor azonnal ködlámpa kell. Holott ködlámpának valójában csak nagyon cudar viszonyok között van létjogosultsága. Nem is beszélve arról, hogy ha valaki mögém ér, én mindig azonnal lekapcsolom, csak akkor használom, ha a szokásos tempónál lassabban tudok menni, és tartok tőle, hogy valaki nálam gyorsabban érkezik hátulról. Általában tényleg nagy ködben van ilyen, vagy autópályán zuhogó esőben, amikor az autó összefüggő vízfüggönyt húz maga után.
A mgoldás az lenne, hogy a vezetési órák közül valamelyik elsőn 5 percre le kell térdeltetni a delikvenst a bekapcsolt hátsó ködlámpa mögé. Egy életre megtanulná, hogy körültekintően hazsnálja.
Winner: Ködlámpára gondoltam, természetesen.
Amúgy ha valakinek ködlámpa kell ahhoz, hogy éjjel lásson az úton, az ne üljön autóba. Semmilyen indokkal. Különösen, ha mást ezzel elvakít, mert könnyen lehet, hogy az én oldalamon közlekedő kivilágítatlan biciklist, vagy a szőlőhegyről félrészegen az út szélén hazafelé ténfergő jómunkásembert (felénk hemzseg mindkét kategória) éppen miatta nem fogom észrevenni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dabadab #15058 üzenetére
Az első ködlámpa akkor gáz, amikor házilag van beszerelve, vagy ha nem rendeltetésszerűen lefelé világít. Sajnos ez nálunk elég gyakori. A hátsó viszont mindig, amikor utolérsz valakit, aki használja. Igazából a kulcs az, hogy erre kéne figyelni: ha valaki utolér egy ködlámpával közlekedő autót, akkor a ködlámpát ugyanúgy illene lekapcsolni, mint ahogy tompított fényszóróra váltasz, ha jön szembe valaki. Különösen azoknál a típusoknál, ahol magasan van elhelyezve a hátsó ködlámpa - mint pl az utolsó generációs régi Swift, ami rögtön kettőt is kapott.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Vannak dolgok, amiknek a propagálásába elég sok időt és energiát fektettem családon belül, vagy szűkebb ismeretségi körben. Ezek közé tartozik a ködlámpa használata. Mikor odavezettem a - jellemzően idősebb - családtagokat, ismerősöket az autójuk mögé, és megmutattam nekik, hogy mennyire vakít, akkor jó részük megértette, hogy pontosan mi is a problémám. Ilyen kereszteshadjáratot folytatok még egyébként a duda köszönésre használata ellen, vagy hasonló az út közepén, de akár az úttesten parkolás - viszonylag szűk kis utcában lakunk, egynyomvonalas, mégis mindenki az úton, de legalábbis félig az úton parkol, még a saját kocsibejárójára sem hajlandó ráállni, mert az két kormánymozdulattal több, inkább megáll előtte, és elfoglalja a fél úttestet. Ennek következtében az útpadka teljesen tropára van nyomva ezeken a helyeken. Még az sem szegte a kedvüket, amikor az egyik részeg szomszéd nem vette észre az út szélén parkoló másikat, és 20 méterrel arrébb tolta hátulról beleszaladva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Winner_hun #15091 üzenetére
Jól értelmezem vajon azt, hogy "mellette utazó"? Az anyósülésen vitt egy nyolcéves gyereket? OMG, mekkorát kaphatott az a szerencsétlen gyerek a légzsáktól... Vajon be volt egyáltalán kötve?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #15085 üzenetére
"Azért amelyik kocsinak kiszáll a mocija meg a padlólemez szétmegy ott már angy gyártási hiányosságok voltak."
El kell keserítselek. Ha te ütköztél volna hasonlóan, a 1,5 literes bajor motorcsodád is elszállt volna. Egyszerű fizika, hogy a tehetetlen tömeg világgá megy bizonyos irányú és nagyságú erők hatására.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Khelben #15102 üzenetére
Zalaegerszegen tényleg nincs egy darab sem.
Földutakban viszont Budapest vezet bármi más előtt. Sose felejtem el, amikor Rákospalotán leszálltunk a villamosról, megálló után 300m séta, majd első utca balra, és egy oylan echte falusi földutat kaptam kátyúkkal, kitaposott nyomvályúval és kis kék nyomós kúttal a vályogházak előtt, mintha valami skanzenben járnék. A másik hasonló meglepetés Vecsésen ért, ott is minden második párhuzamos-merőleges összekötő út földes, ha kicsit eltávolodunk a főúttól. Nálunk már a mezőgazdasági utak jó része is aszfaltozott, földút csak az maradt, amin szinte csak traktorok járnak, vagy kevésbé népszerű szőlőhegyekre vezet.
Mindezt nem lenézésből mondom, csak egy jelenség, ami nekem határozottan fura volt.
A jobbkezes utcák pedig tényleg veszélyesek. Másrészt engem szoktak utálni Budapesten, mert ha idegen helyen vezetek, akkor bizony minden kereszteződésbe benézek, ami néha lassítással jár, ezt pedig a több helyismerettel, de jóval kevesebb türelemmel rendelkező budapesti átlagsofőr elég nehezen viseli, és vagy villog, vagy dudál, vagy megelőz pár kereszteződés után, akár lehet előzni, akár nem. Hogy meglegyen a téma vissza az állatokhoz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Khelben #15106 üzenetére
Ha pisztolyt szegeznél a homlokomnak, se tudnék Zalában ilyet mutatni neked, sem Zalaegerszegen, sem Nagykanizsán, sem Keszthelyen, hogy csak a megyei jogú városokat említsem, és azokat, ahol rendszeresen járok, nem csak főutakon. Lehet, hogy pl. Debrecenben (csak mondtam valamit, ahol még nem jártam) divat a jobbkezes utca, itt felénk nagyon nem. Konkrétan én még csak Budapesten találkoztam ilyennel, pedig azért járok elég sokfelé, igaz főleg a Dunántúlon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Mawyxnál lehet a pont, gyakorlatilag még a nagyobb kocsikihajtóknál is van elsőbbségadás kötelező tábla...
Én Zalaegerszegen tanultam vezetni, bár annak már lassan 15 éve, de jobbkezes utcával nem találkoztam.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Calogero #15512 üzenetére
Ilyenkor remélem, hogy a kórházba szállítás közben is szerzett még néhány kisebb, de fájdalmas sérülést az ilyen. Egyébként szívem szerint a hatósági személy (akár rendőr, de különösen mentős és tűzoltó) elleni erőszakot én azonnali és helyszíni durva testi sértéssel, majd hosszabb ideig tartó elzárással és komoly bírsággal szankcionálnám. persze tudom, a jogállamiság, meg az alkotmány, meg a személyi szabadságjogok...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Winner_hun #15528 üzenetére
Kevés lesz ez ahhoz, hogy minden iskola/óvoda elé jusson a gyalogátkelőhöz. Vagy csak a naivitásom mondatja velem, hogy ilyen helyeken kellene ezeket használni?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Vagy egyszerűen csak arra, hogy a sebességmérés az utakon ne szopatás-jelleggel működjön, hanem valóban a közlekedésbiztonság növelését célozza.
De ezt ugyanúgy a fejekben kell rendbetenni hatósági oldalon, mint a szabályok betartását a másik oldalon.
Ebben a mozgalomban pedig nem a paintball-pisztoly, vagy a fekete spray a hatásos fegyver, hanem az illetékesek felkeresése, legyen az főrendőr, közútfenntrató, vagy önkormányzati, parlamenti képviselő. Ugyancsak bevonható a média is, akár online, akár nyomtatott, akár elektronikus formában.
Az egész csak odafigyelés és akarás kérdése. Ha a választott képviselők valóban meg akarnak dolgozni a voksaikért, akkor csináljanak végre valami hasznosat, ne csak a seggüket meresszék a szolgálati audiban, civil szervezetek meg már vannak hasonló célokra, a médiakampány pedi ugyancsak hatásos lehet: mindig jól jön egy kisebb médiahajcihő a mindkét végén zsákutca vasúti átkelőkben sebességmérésről, vagy a hónapokra kint felejtett útépítés táblákról. Legalább ők is csinálnak valami hasznosat egy mónikasó, meg egy barátokközt között.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz MPowerPH #15546 üzenetére
Civilizáltabb helyeken az ilyen max egyórás autósüldözés vége az, hogy koma félreáll, és már csusszan is fel a hátsójába egy 50 centis alumínium zseblámpa, meg egy gumibot, miközben hárman térdelnek rajta az út szélén. Aztán autóelkobzás, néhány hét letöltendő jail, jókora pénzbünti, és hosszú időre agyő, drivers' license. Pedig az a jogállamiság mintaképe. Néha komolyan tudom értékelni az amerikai példát.
Nálunk meg az ilyen kisköcsögöt még csak be sem viszik, másnap már sírhat a mónikasóban, hogy szemét rendőrök korlátozták személyiségi jogait. Tényleg, mi lehet az M1-M7-en rommá tört porsés haverral? Kétség nem fér hozzá, hogy má régen ejtették az ügyet, a biztosító fizetett, apuci meg mindent elintézett. Mit vett vajon helyette?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #15556 üzenetére
Néha komolyan csodálom, hogy az idiotizmussal tökéletes elegyet alkotó kisebbrendűségi komplexusod miket kihoz belőled. most például azt, hogy mennyire csodálod azt a rendszert, amikor a kapcsolatokkal és pénzzel minden törvényen felül lehet állni. Neked viszont ebben az esetben Oroszországot tudom javasolni, ha jól tudom, ott ezt nagyban csinálják. Vagy valamelyik arab államot, csak sejknek kell lenni. Jól eljátszanál a sivatagban (milyen szép analógia a homokozóra) a kisautóiddal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Szplöttyy #15595 üzenetére
Én meg arra emlékszem, hogy amikor gyerekek voltunk (20+ éve), akkor kint fociztunk a falu főutcáján, és félóránként kellett csak levonulnunk, mert jött egy autó, de az is megvárta, amíg elkotródunk az útról. És akkor mi van? Manapság a gyerekeimet már az árokpartra sem merem odaengedni főút mellett.
Ugyanezzel a hülye szöveggel jönnek, amikor a gyerekülés fölöslegességére hivatkoznak: mi is felnőttünk, pedig sosem ültünk gyerekülésben. Azóta vagy 30x annyi autó van az utakon, amiknek a teljesítménye minimum megkétszereződött, de akár megháromszorozódott (hány lóerős volt egy skoda 120L?) a sofőrök pedig hülyébbek és felelőtlenebbek, mint valaha - épp azért, mert elvesztette a varázsát, a különlegességét az autóvezetés, ami a 60-as, 70-es, de még a 80-as években is valami elképesztően csodálatos dolognak számított, épp ezért mindenki kellő tisztelettel, és odafigyeléssel művelte. Manapság mindenki csak gondolkodás nélkül nyomja a gázt, tol le mindenki mást az útról, és anyázik a másikra odafigyelés helyett.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Az összes új beszerzésű céges 1,8-as benzines Vectránk GTS. Senki nem tudja megmondani, hogy mit jelent a GTS, tök ugyanolyanok, mint az eddigi 1,8-as Vectrák. Opel szerzett három betűt, ami jól mutat az autó seggén, és odatette. Nem mondom, hogy szarok, de az 1,8-as szívó benzines motor a másfél tonnás autó alatt semmivel nem megy jobban, mint az én 1,6-os Astrám, ami alapból csak 1,25 tonna. Mondjuk a belterük szép - annak, aki szereti az Opel spártaian szögletes és szürke autóbelsőit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Snoop-y #15652 üzenetére
És te a 80-as évek elején hány Golf GTI-t, BMW-t, Lancia Deltát, Toyota Suprat, vagy Civic VT-t láttál itt felénk? A legmenőbb autó gyerekkoromban a szomszéd utcában az órás Opel Asconája volt, talán az egyetlen nyugati autó az egész városban. 86 után kezdtek megjelenni az első példányok ezekből (akkor hozták a nagyon sikeres emberek maguknak az Ausztriában levetett Ford Sierrákat és Opel Kadetteket - és még mindig nem sportváltozatokról bezsélünk). Addig a legnagyobb vaddisznó az utakon az ezerötös Lada volt, de azt is kevesen engedhették meg maguknak. Elvétve lehetett látni magyar rendszámmal egyes Golfot, vagy egy-egy Jettát, talán még pár nagyon régi Renault-ra emlékszem abból az időből.
Én még emlékszem, hogy a 'kopogós' hetesen a '77-es (nálam egy évvel idősebb) ezerkettes Ladánk 110-nél egyszerűen nem bírt többet menni, pedig de mekkora szó lett volna 'kilóhússzal' tépni. Igaz addigra már bőven tizenéves jószág volt az is, és mint minden ezerkettes, túl pár hengerfejfelújításon.
A 90-es évek már más tészta, akkor kezdődött a mostani folyamat, mostanra meg talán már lecseng szép lassan, és a nagy szabadság után dragonfx fejébe is bele lehet majd verni némi felelősségtudatot.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszont az első a kormányzott, és a nagyobb terhelés is azon van. Nekem ez tűnik logikusnak.
Dragon kolléga meg majd kiszóárazza, hogy mi az az awd.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz aphra2 #17198 üzenetére
"nekem jobb fékem van (4 tárcsa)"
Meg egy másodpercekben mérhető reakcióidőd. Gondolom a fizika nem az erősséged, de kezdj el számolgatni, hogy egy 1 mp-es elbambulásnál hány métert tesz meg az autód adott sebességnél.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fekeandras #17204 üzenetére
Ha nincs, az azt jelenti, hogy a többi sáv sem halad gyorsabban, akkor meg minek sietni? Az ilyen szlalomozó bohócokat eleve kiröhögöm, életveszélyesen vált sávot, dudál, nyomakszik, két lámpával később meg úgyis mellette állok megint a pirosnál.
Amúgy ilyenkor diszkréten fel szoktam villantani a nyomakodóknak a féklámpát, 3-4, rendszertelen időközben érkező villanás után általában lemarad kicsit.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz aphra2 #17207 üzenetére
A Hungária pont jó példa, mert ott engem óra szerinti 70-80-nál is letolnak időnként. Arról nem is beszélve, hogy ha nem full gázon érkezem a pirosnála sor végére, akkor már tol a delikvens, hogy menjek, ne csak guruljak, holott semmi értelme nyomni a gázt, ha 100m-rel előttem áll a kocsisor, mögöttem pedig csak egy ilyen időhiányban szenvedő türelmetlen nyomul. Képesek egyébként arra, hogy csikorgó gumikkal kivág mellém, padlógázon megelőz, és hatalmasat fékezve épphogy megáll a sor végén. Kell a cirkusz a népnek, na.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Khelben #17342 üzenetére
Az útzárral csak a szabályosan közlekedőket szopatnád. Egyébként komolyan nem értem ezeket a sokszáz, alkalomadtán 1000+ köbcentis motorokat. Normálisan (50/90) közlekedni nemigen lehet vele (gondolom aki motorozik, az mindjárt elmagyarázza, hogy dehogynem), viszont potenciális eszköz az öngyilkosságra, és gyilkosságra. Az a legnagyobb baj, hogy közúti ellenőrzésen egyszerűen megfoghatatlanok, és így a büntethetetlenség és anonimitás érzése kihozza az amúgy is labillis jellemekből az állatot. Most mindenesetre egy nyolcéves kislány végignézte, hogy a nagymamája meghal az első ülésen, a nagypapáját pedig a tűzoltók vágják ki az autóból. Remélem az elkövetőnek polgári perben elperlik a hagyatékát USA módra - igazából ez talán valamennyire visszatartó erő lenne a többi ámokfutónak, ha tudnák, hogy a családjuk fizet a hülyeségükért. No meg nemis beszélve arról, hogy a család is jobban odafgyelne a donorjelölt tagjaira. Nyilván lenne pár válás és kitagadás.
Másrészt ez az eset remekül példázza, hogy mit gondol a vérmagyar az ittas vezetésnél elvett jogosítványról. Lásd még: "nem jogsival megy az autó, hanem benzinnel". Szóval hogyan is van az a járműelkobzás? Nem lehetne legalább visszaeső, és/vagy vezetői engedély elvétele után vezető szabálysértőknél alkalmazni?
És igen, mindezeket a szabályokat vállalnám saját magamra érvényesnek is. Mind a vagyoni kártérítést, ha megölök valakit, mind a járműelkobzást minősített esetben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #17345 üzenetére
"soha nem rétem egy ilyet hogy lehet összehozni"
Ez tökéletesen példázza, hogy elképzelésed sincs arról, hogy egy autó hogyan viselkedik és mire képes különleges helyzetekbe. Pl. jelen esetben 140-nel szalagkorlátnak futva, de beszélhetünk nagy sebsségnél egyszerű megcsúszáról, vagy arról, amikor a padka dobja meg a nagy sebességgel haladó autót, vagy egyszerűen csak jávorszarvas teszt-szerű himbálózásba kezd, és úgy repül el. Nyilván egyik esetben sem tudod elképzelni, hogy nyílegyenes és jó minőségű úton többszörös bukfenc legyen a dolog vége, és még extrém nagy sebsség, vagy műszaki hiba (pl durrdefekt, vagy kerékagy törés) sem kell hozzá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Klasszikus kérdéskör ez is, sokszor ki lett már tárgyalva. Egy motor az erejéből, menetdinamikájából adódóan aokkal inkább alkalmas a gyorshajtásra, ráadásul sokkal közvetlenebb és adrenalinpumpálóbb élményt ad. Ehhez jön még a büntethetetlenség és a felelősségre vonás kvázi lehetetlenségének érzete, és máris ott tratunk, hogy egy ilyen erőgép sokkal hamarabb kihozza az állatot azokból, akikben eleve ott lapult. Egy motoros pedig alapból vállalkozóbb, bátrabb (vakmerőbb) és bevállalósabb, mint egy átlagos sofőr, különben eleve nem is ült volna motorra. Nem mellesleg autós csapat soha nem lepett még meg azzal, hogy a semmiből mögém kerülve a következő pillanatban eltép mellettem, akár többedmagával, érzésre kb kétszeres sebességgel. Ha egy fényszórót látok magam mögött a tükörben, alapból elveszem a gázt, és fokozottan figyelek, mert egyszerűen kiszámíthatatlan, hogy mire készülnek, és hogy milyen sebességgel közelednek. Egy motor olyan manőverekre képes akár kanyarodás, akár gyorsulás-lassulás terén, amit egy átlag autós egyszerűen nem képes pontosan megjósolni. És itt a legnagyobb probléma, hogy a motorosok jó része meg sem próbál partner lenni, és segíteni abban, hogy életben tartsuk őket. Az Integra által említett 97%-ot meg egyenesen viccesen magas számnak tartom, ha azt mondja, hogy 47, akkor némi fenntartással hajlandó vagyok hinni neki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz jerry311 #17843 üzenetére
Hivatalból megteszik a helyszínelő rendőrök. Bár ha jól értem, a gyerek itt nem sérült, csak kivizsgálták, viszont a kórházba szállítás ténye már súlyosbító körülmény. Ez külön tétel lesz a büntiben, amit közlekedésbiztonság veszélyeztetéséért kap majd, miután lezárul az eljárás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz fekeandras #17891 üzenetére
Én a féklámpát szoktam rendszertelen időközönként felvillantani, ha valaki belejön a seggembe. A második-harmadik villanás után úgyis kapcsol. Aztán valószínűleg szegény édesanyámat emlegeti, mindenesetre lemarad tisztes távolságra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz whitezo88 #17896 üzenetére
A legális megoldás ebben az esetben, hogy
a) szólsz az árusnak, hogy álljon arrébb, mert akadályozza a kereszteződést,
b) rendőrt hívsz, hogy oldja meg a szituációt,
c) megkérsz valakit, hogy navigáljon ki a kereszteződésből.Mindhárom elég nehézkes, viszont szabályos, szemben a kevésbé szabályso, de jóval gördülékenyebb megoldással, amit az autósok 101%-a használna, és amit a kolléga is használt, aki az adott szituációba keveredett.
Ilyen esetekben jön jól egyébként az empátia és a segítőkészség, ti. hogy a védett úton haladó autós megáll, és kiengedi azt, aki ilyen helyzetbe került, és nem dudál és mutogat, hogy 'mit dugdosod ki az autód orrát, te koetsoeg!!!'.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #17927 üzenetére
Megszoktuk tőled a sok sületlenséget, és a feltűnési viszketegséggel fűszerezett kivagyiságot, ami az állandó idióta beszólásaidat kihozza belőled, de jobb lenne, ha megtanulnád, hol a határ.
Egy hét pihenő kezdésnek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jerry311 #17975 üzenetére
Érdemes lenne egy statisztikát lehúzni amúgy a nyilvántartott rokkantkártyás járművekről EUROTAX érték alapján. Valahogy az az érzésem, hogy könnyen azt a téves következtetést lehetne belőle levonni, hogy a rokkantak a legjómódúbb réteg ma Magyarországon. Ugyancsak érdekes lenne a márka szerinti eloszlás, azt is borítékolom, hogy a Mercedes, a BMW és az Audi messze felülreprezentáltak ezek között az autók között, csakúgy, mint egyéb luxusmárkák.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ezt gondold át még egyszer. Ez olyan, mint amikor a nagyi gyorsabban köti a pulóvert, hogy be tudja fejezni, mielőtt elfogy a fonal...
Re #18178: Literes Swift biztosan tudja a tartós 140-et, mentem ilyennel Németországba Budapestről indulva végig autópályán, aztán meg vissza. Mondjuk Ausztriában gyakran le volt korlátozva 110-re. A fogyasztás sem volt vészes, valami 8 körüli érték rémlik.
Re #18179: "Egy kocsmában fogták el." Jól elbújt. No komment.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Elvileg kiírhatja a l/h fogyasztást, de sok értelme nincs, hacsak tényleg nem olyankor, amikor alapjáraton megy a kocsi, vagy dugóban araszolsz - gondolom bizonyos sebességérték alatt így jeleníti meg a fogyasztást.
"Ha azt nézzük h 300km a táv és én folyamatosan 150-el megyek, a kocsim kb 8 litert fogyaszt óránként, de ha csak százzal akkor átlag 6. A 6 tényleg kevesebb, de ha százzal megyek akkor 3 órás út alatt elfogy 18L ,de ha 150-el akkor 2 órás az út és elfogy 16L "
Ez a két adat (8 és 6 liter) a 100km-re vetítve reális, nem az egy órára.
Gondold végig:
8l/h @ 150 kmph, az azt jelenti, hogy 8 * 0,66 = 5,28 l/100km a fogyasztás.
(Mivel egy óra alatt 150 km-t teszel, meg, tehát 0,66 óra alatt mész 100km-t.)
6l/h @ 100 kmph, az azt jelenti, hogy 6 * 1 = 6 l/100km a fogyasztás.Azaz a te autód majd egy literrel kevesebbet fogyaszt 50km-rel nagyobb tempónál 100km-ként, ahool ráadásul már szinte exponenciálisan nő a nagyobb sebesség eléréséhez és megtartásához szükséges energiaigény a különböző autóra ható együtthatók miatt.
Felőlem meg is esküdhetsz, hogy így van, de szerintem nem én leszek az egyetlen szkeptikus itt.
Re #18189 SpeedR: Nem próbáltam maxot, és nem az én autóm volt. Nekem 1,2-es Daewoo Kalosom volt, azzal mentem huzamosabb időn keresztül tartós 160-at (talán még egy tizes volt benne a végéig, azt sem néztem), de 400km-nél ki is ürült a tank (40-42 liter ment bele, vagy valami ilyesmi). A mostani 1,6-os Astrát nemigen hajtottam meg, de 140-nél 8 litert eszik, igaz én is felszedtem azóta pár kilót, lett nettó 40 kilónyi gyerekem (ülésekkel együtt 50, csomagjaikkal együtt 100 ) és az autó is majd másfélszer olyan nehéz, mint egy literes Suzuki. Viszont relatíve messze van még a végsebességétől (bár ezt sem próbáltam, hogy mit tud).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Avicularia #18199 üzenetére
Az nem turbólyuk, egyszerűen ott még nem kapcsol a turbó. Nálunk is vannak céges Corsák (sőt Combók is, na az a kemény) ezzel a motorral, meg kell tanulni kezelni őket, és akkor normálisan használhatók. Értem ez alatt, hogy úgy kell vezetni, int egy kis lökettérfogatú benzinest, és akkor megy normálisan. Az más kérdés, hogy pontosan annyit is fogyaszt ilyenkor, mint egy kis lökettérfogatú benzines.
Re #18205: Látom, nem mondtam újat. Egyébként engem a legjobban az zavar, hogy indulásnál alapjáraton nincs bennük semmi nyomaték. Ha rendes autó után ülök át bele, akkor kereszteződésekben mindig lefulladok. Bezzeg a régi 1,7-es Opel dízelek egyesben alapjáraton mentek vagy 20-szal, győzött az ember fékezni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz vwpolopg #18455 üzenetére
Az ezzel a gond, hogy a végén ki fogják hozni, hogy technikailag a Golfos volt a hibás, és jól meghágják halált okozó közlekedési baleset okozásáért. Pedig csak annyi történ, hogy körülnézett, valami pöttyöt látott a távolban, elindult, aztán egyszer csak csatt, és kapott egy kamikázét az oldalába. Ha szerencséje van, felépül, mondjuk nyilván próbára bocsátást kap a fél vagyonnyi pénzbünti mellé, de jogsija egy darabig nem lesz. Meg nyugodt éjszakája sem nagyon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #18463 üzenetére
Kereszteződésben történt, autót oldalba kap egy motoros, úgyhogy borítékolom, hogy egyes típusú klasszikus motorosbaleset. Golfos megáll a kereszteződésben elsőbbséget adni, körülnéz, nem lát senkit, majd amikor elindulna kikanyarodni, hirtelen ott egy motoros az oldalában.
Felfogható úgy is, hogy a rohadék nem adott elsőbbséget, és kikanyarodott a motoros elé, a dolgot csak a motoros sebessége árnyalhatja. Mivel halálos kimenetelű volt az ütközés, gondolom a motoros olyan sebességgel haladt, hogy esélye sem volt. Ha 90-nel megy, akkor lett volna ideje reagálni, legalább annyira lelassítani, hogy ne haljon bele.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-