Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz deicide #18484 üzenetére
Mondjuk az tény, hogy óra szerint 130-140 között szoktam én is menni, és én sem megyek ki a szélső sávba. Ha nagy a forgalom, akkor inkább a belső és a középső között kell úgyis váltogatni, ha meg senki nincs a pályán, akkor meg úgyis biztonságosabb az út közepe, mint a széle: minap Boglárnál mászott át a szalagkorláton épp egy öngyilkosjelölt - a két benzinkút között akart közlekedni, majd szívbajt kaptam, amikor megláttam egy korláton átlendülő lábat pár méterrel magam előtt 140-nél. Persze az is tény, hogy ha belátható szakaszon van hely a külső sávban, és valaki láthatóan gyorsabban jön mögöttem a középsőben, akkor ki szoktam menni. Bár aki 140 fölött jön, az nem a középső sávban tolja, ezt tapasztalatból mondom. Kedvencem amúgy, amikor egy kamion megy a külső sávban, mellette egy másik előzi, és mindkettőjüket előzi egy nyugger szuzukis 110-zel. Öreg vagyok én már ahhoz, hogy ilyenen felhúzzam magam, úgyhogy jól szórakozok rajta, csak arra kell figyelni, hogy nehogy valaki hátulról ránk szaladjon, úgyhogy nem győzök villogni a féklámpával.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fekeandras #18592 üzenetére
Miért lepődnék meg? Honfitársaink anno komplett UAZ-okat hoztak ki így darabokban a laktanyákból katonaidejük alatt... Az itt állomásozó szovjet egységekről nem is beszélve, ők bármilyen katonai felszerelést elcseréltek pár kanna tablettás borért, vagy néhány deci töményért. Pedig annál komolyabb biztonsági ellenőrzés sehol nem volt, mint egy szovjet laktanyában. Szerk.: Nem is beszélve a rögtönítélő büntetési rendszerükről. Senki ne kezdjen ásni egy volt orosz laktanya területén...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Ariadne #18604 üzenetére
Minden hír szerint láthatósági mellényt viselt az elütött biciklis. Ez jobban látszik akármilyen biciklis lámpánál, több száz méterről visszaveri a fényt, szinte világít tőle az egész ember, ha belekerül az autó fényszórójába. Nem is beszélve róla, hogy manapság nagy divat lett a villogós kis elemes kerékpáros lámpa, volt már velem is, hogy az utolsó pillanatban vettem észre a biciklist, pedig ott villogott ez a vacak az ülése alatt, de semmi fényereje nincs. Fényvisszaverő persze nem divat, pedig szinte több értelme van, mint a lámpának. Mindegy, legalább a láthatósági mellény kötelező már, csak hordaná mindenki.
Egyébként szerintem vagy elbambult, vagy elaludt a sofőr, vagy valami elvonta a figyelmét (GPS, telefon, rádió, klíma állítgatása, ilyesmi) - nem véletlen, hogy fényes nappal is történnek kerékpáros balesetek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jerry311 #18624 üzenetére
Rengeteg román dolgozik a nyitás óta Nyugat-Európában. Hirtelen csöppentek bele a jólétbe, nehezen tudják helyén kezelni a dolgokat (ahogy korábban már írta valaki). Ráadásul most van vége a nyaralási szezonnak, tömegével mennek vissza dolgozni. Pont mint anno a törökök, akik Németországba tartottak rajtunk keresztül. Az csak azért nem volt annyira feltűnő, mert náluk ez már régebb óta tartó dolog volt, meg német rendszámú autókkal közlekedtek. Mondjuk a románok jó része is olasz, spanyol és francia rendszámú autókkal tolja, ha ilyet láttok, azzal is vigyázzatok.
Szerk.: Hétvégén voltam BP-n, az M7-en rengeteg lengyelt láttam a szokásos németek, osztrákok, és a rengeteg olasz rendszám mellett. Gondolom rákaptak az Adriára, alaposan fel volt pakolva mindegyik.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dabadab #18658 üzenetére
Én tapasztalat alapján sem tettem előre egyik gyereket sem soha. Akárhonnét nézzük, hátul jóval nagyobb biztonságban vannak mindketten - persze megfelelően bekötve.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #18693 üzenetére
Olvastam én is a cikket, és az a véleményem, hogy Csikós vagy túloz, vagy egy idegbeteg állat. Megjártam szombaton én is Budapestet oda-vissza, végig az M7-en, közlekedtem bent a városban is vagy másfél-két órát. Nem mondom, hogy nem fáradtam el, mire hazaértem, de semmi extra nem történt. Nagy volt a forgalom, de alapvetően normálisan lehetett közlekedni, semmi olyan, amitől vérző szemű idegbetegként kellene kiszállni a kocsiból. Tök nyugodtan, zenét hallgatva vezettem végig a napot. Persze az is lehet, hogy ahogy öregszem, egyre magasabb az ingerküszöböm, és belefásultam már a sok idiótába.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz philoxenia #21243 üzenetére
Klasszikus példa, amikor az öregúr úgy ölte meg a motorost (valami vadászpilóta rémlik kecskemét környékén), hogy kitolatott a saját hídjáról, a motoros meg (lakott területen belül ugye) jókora sebességgel belerongyolt. Amikor elkezdett kiállni, körülnézett, sehol nem volt senki, mégis kihozták vétkesnek elsőbbségadás elmulasztásáért. Enyhítő körülményekre nyilván lehet hivatkozni, de az alapelvek akkor is ugyanazok maradnak. A közlekedésben nem változtathatsz úgy irányt, úttestet, vagy akár sávot, hogy a másikat sebessége vagy iránya megváltoztatására készteted. Ha a másik fél gyorshajtó, sajnos azzal is számolni kell, és az ebből a szempontból jogilag irreleváns.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #21258 üzenetére
A műszer pontosan mér. Hogy van némi ráhagyás, az csak azért van, mert jó fejek, és a közhiedelemmel ellentétben a rendőrnek is van szíve.
A dolog második felére a válasz igen, amennyiben a kiszabható helyszíni bírsággal büntetendő sebességtúllépét követed csak el. Ha megfutod a 30%-ot (ha jól emlékszem innét fix áras a bünti), ami lakott területen belül 65 kmph, akkor mindenképpen megy a csekk, és még csak nem is feltétlen fognak megállítani. 65 alatt csak helyszíni bírságot kell fizetned, ha megállítanak, ha nem állítanak meg, akkor azt megúsztad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #21267 üzenetére
Parkolni tudsz már? Tolatás hogy megy? Autópályafelhajtón sikerül már felgyorsítanod autópályatempóra, mire elfogy a felhajtósáv? A fénykürt és az ablakmosó közötti különbséget is biztos jól begyakoroltad mostanra. Csak hogy a legvérnőszőbb baklövéseidet idézzem fel a topikból...
Philoxenia: Nincs most időm megkeresni a kresz idevágó szakaszát, de amennyire emlékszem, ez a 'hirtelen' kitétel sehol nem szerepel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Khelben #21269 üzenetére
Sorry, my bad. Bár ha az illető nem tud megállni, az elég hirtelen. Más kérdés, hogy osztoznak a felelősségen, de sajnos az az általános, hogy ilyenkor közös felelősséget állapítanak meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz enerdzsájzer #22097 üzenetére
Én két őzet ütöttem el eddig, mind a kettő előtt sikerült úgy vészfékeznem, hogy ők is saját lábukon távoztak, és az autóban sem esett kár. Az egyik kisebb volt, az összegyűrte a rendszámtáblámat, meg hagyott az autó elején némi szőrcsomót. Mindkettőt azzal úsztam meg, hogy normális tempóban közlekedtem jó úton, úgy, hogy se előttem, se mögöttem senki. Ismerősök, kollégák között is alig akad, akinek ne lett volna már hasonló afférja, és voltak bizony közöttük sokkal kevésbé szerencsések is (ne tudd meg, egy kifejlett vaddisznó mit tud csinálni egy autó elejével). Lakott területen belül egyébként kaptam már labdát is, kétszer, kanyarodott elém körül nem néző, elsőbbséget nem megadó kolléga több alkalommal is, találtam már nem belátható kanyar íve mögött a sávban parkoló autót, de a legdurvább a kivilágítatlan lovaskocsi volt. Vaksötét éjszaka, messzebbről jöttek szembe, nem volt fent a távolsági fényszóró, másodperceken múlt a dolog...
Bármelyik fenti esetnek rossz vége lehetett volna, ha jelentősen túllépem a megengedett sebességhatárokat. És ha mégis megtörténik a baj, akkor sem mindegy, hogy mekkora sebességgel közlekedtél. És a nyers erőhatásokon kívül reakcióidőkről, és közben megtett útról nem is beszéltünk még.
Ha jól emlékszem, éppen a Mecsekben volt legutóbb hasonló motorosbaleset - ott is videózott a fiú, vissza is lehetett nézni, ahogy belecsapódik a szembejövő motorosba.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz neduddki #22099 üzenetére
Ja, macskám nekem is volt így, de megúsztam. Még láttam is, hogy ott áll az út szélén, megvárta, amíg odaérek, akkor ugrott. Kopp-kopp-kopp-kopp-kopp-kopp, végigdopplerezett az autó alatt, néztem a tükörben, ahogy pörög még párat, aztán felugrott, és elszaladt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Mindkettőtöknek igaza van logikailag, csak az egyik értelmezés életek ezreit menti meg, a másik pedig súlyos, illetve az esetek szignifikáns arányában szó szerint halálos demagógia. Érdekes dolog ez az igazság.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Az a fajta ember lehetsz, aki minden alkalommal, amikor tudod, hogy valamelyik ismerősöd repülőre ül, te a tartalmi pontosság és a logikai igazság kedvéért tájékoztatod, hogy "Lehet, hogy lezuhansz / felrobban a gép / terroristák ejtenek túszul, gyomorrontást kapsz a fedélzeti koszttól / megcsíp egy darázs repülés közben / vérrögöt fogsz szerezni az egy helyben üléstől". Ettől még mindig ez a legbiztonságosabb és leggyorsabb módja az utazásnak. Bár a fentiekre lassan már a remek bulvárhíradóink is figyelmeztetnek - már meg sem lepődnék egy olyan híradóblokkon, ahol azokat a baleseteket gyűjtik össze, ahol kivételesen a biztonsági öv éppen gondot okozott, csak hogy sikerüljön elvennünk az övét bekapcsoló mintegy 60%-nyi (!) autós kedvét is a dologtól.
Mindemellett valamennyien pontosan ismerjük a kockázatokat, amiket a biztonsági öv okoz, és hozzád hasonlóan azzal is tisztában vagyunk, hogy nagyságrendekkel magasabb annak a lehetősége, hogy megmenti az életünket: innét kezdve a postod teljesen fölösleges trollkodás volt. Biztosan nyár van, és mindenki unatkozik, vagy valami front jön, vagy mittudomén.
Szóval nyugodtan írj még valami remek történetet, ahol a biztonsági öv ölt (szemét gyilkos egy szerkezet), vagy keress valamit a fenti két bekezdésben, ami kiakasztja a logikai igazságérzetedet, és nyugodtan posztolj, ilyen melegben én sem fogok kimenni a tűző napra, kell valami szórakozás, legalább jól összeveszünk azon, amiben egyébként alapvetően és lényegileg egyetértünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz kételkedem #22408 üzenetére
Ha a technikai fejlettség szerint küzdenénk a szabálysértésekkel, akkor már régen GPS alapú feketedoboz lenne kötelezően minden autóban, ami automatikusan vonja le a bankszámládról a büntit, ha szabályt sértesz - kritikus esetben félreállít, leállítja a motort, és rádzárja az autót, amíg ki nem ér érted a rabomobil. Technológiailag simán megoldható. Pár hónap alatt a közlekedési morál is rendben lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Vagy ha baja történik, vagy rosszul lesz, és mentő kell neki, vagy eltéved, vagy bent szorul egy égő házban, akkor azonnal jelez a tűzoltóknak, hogy hol van, milyen állapotban és merre.
Ugyanígy gyakorlatilag megszűnnének az autólopások, közlekedési szabálysértések, nem lenne több vitás baleset (vagy csak alig pár), gyorsabban reagálhatnának a mentők/tűzoltók, stb.
Ezekkel igazából mindig csak akkor van baj, ha illetéktelenek kezébe kerül az információ, a leghangosabb ellenzők általában mégis azok, akik tilosban járnak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Zozzant #33532 üzenetére
Mindig hall valami újat az ember. De ... öööö..., bár folyamatosan szemüveget hordok (tehát otthon felejtés, vagy elvesztés kizárva), nekem egyáltalán nincs pótszemüvegem... Akkor most vegyek egy 300 Ft-os teszkós szemüveget alibiből?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Zozzant #33534 üzenetére
Nope, egyszer vettem rendes keretet, amikor cserélni kellett az üveget, ebbe ment az is. Lassan az új lencse megint aktuális, most bogarat ültettetek a fülembe, lehet, hogy veszek egy új keretet a következő 15 évre, ez meg marad tartaléknak (bár sokra megyek vele, ha tényleg új lencse kell - ha meg nem, akkor miért csináltatnék másik szemüveget?)...
Anonymus: Ha gyorshajtásról van szó, akkor kapsz egy linket, ahol megnézheted a jól sikerült képedet a zinterneten.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz anonymus89 #33541 üzenetére
Benne kell legyen a határozatban, hogy mennyi volt az adott ponton a megengedett legnagyobb sebesség, és te mennyivel mentél. A linknek is ott kell benne lennie. Kibontottad te egyáltalán azt a levelet? És el is olvastad?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz anonymus89 #33547 üzenetére
Pedig megspóroltad volna a kérdést, meg a google mapsezést is. Amúgy fura figura vagy, hallod, azért egy hivatalos határozatot a saját érdekedben célszerű lenne azért alaposan átolvasni.
Szerk.: Ja, amúgy most jön az, hogy a szemetek, az ártatlan gyorshajtókat kergetik, mert ebből lehet sok pénzt csinálni, a gyerekgyilkosok meg pedofilek meg szabadon garázdálkodnak.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nem csak azt, gyakorlatilag bármilyen köztéri és biztonsági kamerát, sőt, gyakorlatilag a betörő is perelhet, ha felveszi a biztonsági kamera, és nem volt kiírva, hogy az ingatlanra való belépés a képi rögzítéshez való hozzájárulásnak számít. Persze erre meg azt fogja mondani, hogy ő az ablakon jött be, nem az ajtón, ott meg nem volt tábla. Sőt, élelmes 'vásárlók' innét kezdve üzletszerűen perelhetnek minden egyes üzletet, hivatalt, létesítményt, ahonnét hiányzik ez a tábla. Jobb üzlet, lesz, mint a bolti lopás, garantált a haszon.
Egyre többször jut eszembe a régi rendszerben olyan népszerű 'Hejj, te bunkócska, te drága...' kezdetű népies műdal...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ha olyan erővel ütközöl vele, hogy megöljön, akkor már úgysem lett volna esélyed kikerülni, mert ahhoz olyan erejű ütközés kell, hogy az állat bejusson a kocsiba, ami feltételezi azt, hogy az utolsó pillanatban észlelted, ezért jelentős sebességgel történik az affér.
Kétszer ütöttem el őzet (vagy szarvast, tudomisén), mindkét alkalommal az utolsó pillanatban, de még időben történt észlelésnek, és ennek kapcsán egy jókora vészfékezésnek köszönhetően megúsztam külsérelmi nyom nélkül (na jó, egyiknél leugrott a vontatószem, a másik összegyűrte kicsit a rendszámot), és az állat is elszaladt. Igaz, egyik sem volt különösebben nagy példány, nyilván ez is számít, már csak azért is, mert az autó eleje lökte meg őket, és nem kerültek fel a motorháztetőre. Nem magamat fényezem, disznó szerencsém volt, nemcsak ezen két alkalommal, hanem úgy általában is, mert nyilván vannak elkerülhetetlen ütközések is, de nyilván lehetett volna nagyobb is a baj, ha az ember kevésbé körültekintően közlekedik.
Nyilván arra, ami kollégámmal történt, hogy teljes erőből oldalba kapja a Corsát egy útmenti bozótosból érkező vaddisznó, összetörve a teljes jobboldalát (ajtó, első sárvédő, lámpa, a jobb elejét oldalról teljesen lebontotta), és átlöki a túloldali árokba, majd, mint aki jól végezte dolgát, továbbáll, na arra nemigen van ellenszer.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Debilon #33633 üzenetére
"Neked szerencséd volt, de amerre lakom, rengeteg az erdő, elég sok vad elütéssel, sokszor előfordul, főleg éjszaka, hogy mire ésrevennéd, nincs annyi időd hogy egy tisztességeset vészfékezz"
Az első felét nem vitatom, éppen a második felének függvényében: pont arról szól a játék, hogy van-e időd a vészfékezésre. Ez nyilván függ a sebességtől, de nem vagyok álszent, nyilván nem fog senki 30-40-nel közlekedni esténként erdőben, ez némiképp életszerűtlen. Én olyan helyeken, ahol tudom, hogy fokozott vadveszély van, általában 70-80-nál tök egyenes úton sem megyek gyorsabban sötétben, de nappal is sokkal jobban odafigyelek. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy egy szép nagy állat így is totálkárosra törhet - engem is, és az autót is, de ahhoz már tényleg pech kell, hogy pont akkor, és pont úgy lépjen ki eléd, hogy esélyed se legyen már korrigálni, vagy vészfékezni.
Amire próbálok rámutatni: általában nem az a választás, hogy fának menjek, vagy szarvasnak, hanem az, hogy hogyan tudom minimalizálni az ütközés következményeit. Egy mód a kikerülés, de ez is kétesélyes, nem mindig van hova, ráadásul el is veszítheted az uralmat az autó fölött, különösen hóban, sárban, esőben, vagy esetleg az állat is arra korrigál, mint te. Különösen nagy sebességnél nő exponenciálisan a veszély. Arra próbáltam rámutatni, hogy személyes véleményem szerint, ha csak kicsit is problémás lehet a kikerülés, a legtöbbet akkor segítesz magadon, ha beleállsz a fékbe, de durván, és azon szorítasz, hogy mire elütöd, lecsökkenjen annyira a tempó, hogy ne nézzen be az utastérbe a dög. Ha meg van időd arra, hogy méricskélj, hogy merre is kerüld ki, akkor meg általában megállni is van idő. Szóval inkább satufék, és káromkodás, mint kormányrángatás, és valami ismeretlenbe (laza útpadka, mély árok, erdő) belemenni.
Erdőket és vadveszélyt meg nem kell bemutatnod, nem pesti gyerek vagyok, ahol legfeljebb a romkocsmába tartó, kótyagos bölcsészek, az ablakmosó hajléktalanok, és a félhivatásos örömlányok jelentik a helyivadvilágot, Zala megyében élek (éltem), annak is az eldugottabb, vadregényes részén (lásd még: Sötét Zala).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"És most ismerkedjünk a párhuzamos közlekedés szabályaival"
"Jelentősen enyhítené a vasárnapi forgalmat az M7-es utópályán, ha az autósok betartanának néhány szabályt; ezek közül az egyik, hogy használják a Székesfehérvártól Budapestig tartó harmadik sávot - írta Magyar Közút Nonprofit Zrt. szombati közleményében."
Én nem tudom, a német autópályakezelők ezt egy olyan huszárvágással oldották meg (helyenként nem 3, hanem 4-5-6 sávon, jellemzően nagyobb városok körüli csomópontoknál, elkerülő szakaszokon, hogy a digitális tábláira kiírja, hogy mindenki egységesen mekkora sebességgel halad (forgalom sűrűségétől függően általában 80-100-120), amit a kamerák persze figyelnek is. Nem mondom, hogy egy Nürnberg körüli soksávos szakasz nem tud így is bedugulni, de ebben közrejátszanak általában a balesetek és az útjavítások, úthibák miatti sávlezárások is, másrészt azért itt az Eu gyakorlatilag legfontosabb közúti csomópontjáról beszélünk, ahol nem tudom, hogy óránként mennyi autó halad át, de érzésem szerint kicsit több, mint 3000.
Igazából azt nem értem, hogy miért arrogáns és bunkó hangvételű közleményeket kell kiadni, ahelyett, hogy megnéznék, hogy máshol erre milyen megoldások vannak, és választani egy viszonylag jól működőt...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz amargo #38090 üzenetére
Hajjaj, én a németeknél az A3-on láttam már 911-es Porschét baloldali kerekekkel a fűre menekülni a belső sávban, miközben éktelenül nyomta szegény a dudát. Pont mögötte mentem, én is tapostam a féket ezerrel, mert fogalmam sem volt, hogy oldják meg a kamionnal kettesben a szitut, de a dudálásra szerencsére észbe kapott a kamionsofőr. Mindenesetre a kezemet nem tettem volna be a Porsche tükre és a szalagkorlát közé. Szerencsére nem ment gyorsan, elég sűrű volt a forgalom, tudott manőverezni, de azért gondolom teli lett neki is a gatyája.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ha már kerékpár a téma: a két héttel ezelőtti eset után ma a második kerekezős kolléga akadt az utamba a körforgalomban forgalommal szembe tekerve. Bár ezt most nem én ütöttem el majdnem, volt rá más jelentkező, de ennek is legalább akkora lelki törést és felháborodást okozott az eset, mint a múltkorinak.
Remélem, ez nem valami új trend, én már attól is teljesen készen voltam, amikor a biciklisek rákaptak, hogy balra bármikor kihajthatnak a kereszteződésbe az úttest nekik bal oldalára, akkor is, ha mindkét irányban tömött a forgalom. Vagy amikor alap lett, hogy ha az utcán elsőbbséget kellene adnia balra kanyarodáskor, vagy úttesten áthaladáskor, akkor ráhajt a gyalogátkelőre, és onnét mutogat, hogy márpedig neki elsőbbsége van, mert zebrán van, ergo akkor is gyalogos, ha le sem száll a bringáról. Afölött már lassan napirendre is térek, hogy a kerékpárosra soha semmilyen piros lámpa nem vonatkozik, legyen az közúti forgalomnak szóló, vagy gyalogátkelőhelyhez tartozó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tizenévesen haverokkal, vagy akár egyedül napi 20-30 km-eket naponta legalább letoltunk, télen, nyáron, mindegy volt. Gondoltunk egyet, mentünk fürdeni a 20km-re lévő termálfürdőbe, vagy fürdőtóhoz, vagy körülnézni a 35 km-re lévő megyeszékhelyre. 17 évesen felszórtuk a sátrakat a bicajokra, és poénból körbetekertük pár nap alatt a Balatont. A legőrültebb talán az volt, amikor egyedül leugrottam Siófokra (110 km) ismerősökhöz. Soha nem volt semmi para, mi sem féltünk, szülők sem féltettek minket, pedig nem volt még mobil sem (90-es évek második feléről beszélünk), bicikliútról nem is hallottunk. Tegye fel a kezét, aki most a 14-17 éves gyerekét el merné engedni ilyen körökre...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Gépötty #38758 üzenetére
Pár alkalom egy kisáruszállítóban, vagy kisebb furgonban, és hamar megszokod, hogy a külső tükröket használd (belső vagy nincs, vagy csak a rakteret látod, mert a hátsó ablak nincs,, vagy fóliázott). Nem sokat vezettem ilyet, de teljesen át lehet állni, én a középső tükröt már nagyon régóta csak arra használom, hogy nagy vonalakban lássam, jönnek-e mögöttem, de nem releváns információ. Oldalsó tükrök nélkül viszont nagyon komoly hiányérzetem lenne.
Ezzel együtt jártam már úgy, hogy menet közben vettem észre, hogy valaki behajtotta a jobboldali tükrömet a parkolóban, különösebben az sem para, ahogy adódott, megálltam, kihajtottam, de nyilván óvatosabban hajt addig is az ember fia.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz nemcso #39039 üzenetére
Ugyanaz érvényes a kerékpárosra, mint a védett úton haladóra - merthogy az is, tekintve, hogy neked stoptáblád van. Az, hogy technikailag megszűnik neki a kerékpárút, majd az út túloldalán folytatódik, az itt irreleváns.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz tibcsiworld #39044 üzenetére
"Tehát a tábla érvénytelen a biciklisnek, az autósnak ugyanebben az esetben nem?"
Mindenkinek érvényes a tábla, ettől függetlenül a kerékpárosnak van elsőbbsége, mert ő halad a védett útvonalon (még ha az közben az út, amin halad, megszűnik kerékpárút lenni is), mivel az ő útvonalát keresztező forgalmat stop-tábla állítja meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"Ettől függetlenül ugyanazt kell tenned az elinduló busszal, mint ha elsőbbséget adnál neki a jogszabály szerinti értelemben."
"Nem kell azt tennem, mert nincs elsobbsege. Eleve semmi sem kotelez ra, hogy elsobbseget adjak neki."
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
24. § (3)181 Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak, trolibusznak, az iskolabusznak és a gyermekeket szállító autóbusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, az iskolabusz, a gyermekeket szállító autóbusz, valamint a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Tényleg nem értem, hogy mit nem értesz... Ha indexel, hogy elindulna, el kell engedned. Hívhatod ezt, ahogy akarod, akkor is ez a szabály. Persze ha nem engeded el, nem mehet neked, de ugyanez érvényes arra is, akinek pl nem adod meg a jobbkézszabály alapján járó elsőbbséget. Attól még téged fognak hátsóbaszexuálni, ha elkapnak, vagy balesetet okozol, mindenki más szerint pedig szimplán csak egy szabálytalan köcsög leszel, ha nem így teszel - bár ez bizonyos körökben elég menő dolog.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Pontosan hogyan tervezed lehetővé tenni az elindulását, ha nem engeded ki a buszmegállóból? Nyilván azért nem használja a jogszabály az elsőbbéget adni kifejezést, mert itt nem továbbhaladásról, hanem elindulásról van szó, de attól még ugyanúgy akár megállásig le kell lassítanod, hogy el tudjon indulni, ha egyszer jelezte az elindulási szándékát.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Egyvalamit azért tisztázzunk:
- Te most azt mondod, hogy nem kell kiengedni a buszt (egyéb ide sorolt járművet) a megállóból, akkor sem ha kifelé irányjelzőzik lakott területen belül?
vagy
- Azon pörögsz, hogy ezt elsőbbségadásnak hívták korábban?
Mert igazából nem tudom eldönteni, hogy most trollkodni akarsz, nyelvtannáculsz,vagy őszintén értetlenkedsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz AMD Power #39349 üzenetére
Az Opel szégyene az, amikor elkezdi más gyártók autóit saját márkajelzéssel eladni. Szánalom. Agila-WgonR, Agila-Splash, Combo/Multipla. Régebben csak a dízelmotorokat lopkodták innét-onnét (Isuzu, Fiat), aztán annyira elfogyott a saját szellemi tőke, hogy most már komplett autókra szorulnak rá. Másik gyönöyörű lépés a házon belüli konkurencia eliminálása volt, ahogy kivonták a Daewoot Európából, aztán fogták a Kalost, és most megpróbálják Opel Karlként eladni.
Ehhez még hozzájönnek Opelnél a mindenféle koncepciótól mentesen elkészült saját modellek, amihez most éppen az olasz dizájnt lopkodják össze, és megpróbálják ordas nagy fejlesztésként eladni, hogy most már végre talán csak annyit nyom az autójuk, amennyit a nehezebb kategóriatársak.
SUV-jaik megintcsak koreai fejlesztések, ráadásul az Antara már akkor is meh volt, amikor kijött, azóta meg már régen eljárt fölötte az idő, a Mokka meg egy vicc. A Meriva meg mindig egy vicc volt, jellemzően a másik hibát hibára halmozó tervezőzseniket alkalmazó német gyártó, a Ford próbálta meg koppintani a B-Max-szal, jól bele is buktak ők is. Zafira megint nem egy nagy kaland, meg lehet nézni a részesedését az amúgy is haldokló egyterű-piacon a Sharan és társai, meg a Galaxy/S-Max páros mellett.
És akkor csodálkoznak, hogy nem megy a szekér már egy ideje.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz tibcsiworld #39363 üzenetére
Kocka Vectrát (az már a D betűjelű, ugye?) én szerettem 1,8 benzinnel és 1,9 turbódízellel is, meg nekem a dizájn is bejött. Még a H Astrával is meg tudtam barátkozni, de Corsából a C után nekem már túl sok volt a bucira felfújás. B és C Corsák jó kis (kis)autók voltak a maguk idejében.
Szerk.: Egyik kollégámnál is egyszer megjelentek, neki is megnézték az autóját, mert volt valami cserbenhagyásos kerékpáros gázolás, ahol a szemtanúk szerint az autó típusa és színe egyezett az övével (valami kékes-lilás fura színű Clioja volt második autónak).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ha a józan észt félretesszük, mondjuk akkor is marad egy rakás szempont a gazdaságitól a környezetvédelmin át a szociálisig, hogy miért ordas nagy faszság elkerülő utat fizetőssé tenni. És akárhogy akárki számolgatja, egyszerűen elképzelhetetlen, hogy ez megéri - ti. a beszedett (apró)pénz bármilyen egyéb más ezzel okozott kárt, vagy hátrányt fedezzen.
Nagyjából ennyi. Persze engem nem érint itt két országgal arrébb, szóval felőlem mindenki azt csinál, amit akar.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Sőt, ha a gyalogos nem a gyalogátkelőhelyen lép az úttestre, elvileg akkor is meg kell tudni állni. Ez egy ilyen sport. Ezért nem értem soha a lakott területen 70-nel áttépő kamionokat, istenkísértés az önmagában. Ütöttem én már el őzet, macskát, pöttyös labdát ez utóbbi után természetesen érkezett a menetrendszerinti gyerek is, naná, hogy körülnézés nélkül, ha nem ésszel közlekedek, annak az ügynek is lehetett volna csúnya vége, de találkoztam már utcára kóborló páréves gyerekkel is, amíg a szülők a csomagtartóban matattak. Legtutibb, amikor megállsz egy ilyen előtt, rányomsz a vészvillogóra, hogy mutasd, hogy gond van (dudálni nem akarok, mert ha megijesztek egy kb kétévest, ki tudja, merre indul), a mögötted jövő meg nyomja a dudát, mutogat, aztán kivág melléd, és padlógázzal kikerül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz philoxenia #39556 üzenetére
Németeknél az a divat, hogy a kisebb településeken belül csak a főtutca 50-es (településtáblánál nagy divat a telepített trafi-oszlop), az abból leágazó szinte összes utca elejére már ki is rakja a lakóövezet, és a 30-as sebsségkorlátozó táblát, opcionálisan fekvőrendőrrel, és rendszeresen szűkítésekkel megtámogatva. Mindemellett annyi autó parkol amúgy is össze-vissza (tilosban általában azért nem, mert sok a közterületis), hogy amúgy is nagyon figyelni kell, hogy mi mögül mi kerül(het) eléd. Ehhez még hozzájön, hogy itt nem viccelnek azzal, hogy a gyalogosnak mindig elsőbbsége van, és ehhez hozzá is vannak szokva, szóval hajlamosak körülnézés nélkül elindulni a zebrán, mert úgyis mindenki megáll. Szóval hamar le lehet szokni a lakott területen belüli gyorshajtásról. 30-nál meg őszintén szólva szinte csak akkor nem tudsz megállni, ha nagyon elbambulsz, vagy ha oldalról neked lép valaki. De olyankor meg az eleve alacsony sebesség minimalizálja az ütközés következményeit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz philoxenia #39562 üzenetére
Ja, ez azért itt sincs ám másképp. Nagyobb városokban szoktak civil ruhás rendőrök vadászni időnként a tilosban átsétálókra (Katica kolléganője tudna mesélni, ő kezdett beszólogatni annak, aki rászólt, hogy nem kéne, aztán előkerült a jelvény, és készült egy csekk ), de ott azért durván soksávos utcákról van azért szó. Meg persze elég sziszifuszi küzdelem.
Élhető egyébként az egész, bár sok a balkáni sofőr itt is - és még ezzel együtt is nyugodtabb jóval, mint BP, pedig darabra szerintem még több jármű is rója az utakat egységnyi helyen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással