Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz SpeedR #18149 üzenetére
Ezek a 4-5L-es fogyasztások egyébként elég durvák benzines autóktól. Nekem biztos nem lenne türelmem hozzá.
Pedig ilyen eredményt csak türelmes vezetési stílussal lehet elérni. Az aláírásomba szereplő autóval sikerült Budapest-Debrecen útvonalat megjárni 4,9-el autópályán. Szerencsém volt találkoztam egy kamionnal amelyik végig tartotta a 80-90-et. Besoroltam mögé, (nem belebújva a seggébe) tempomatot bekapcsolva szépen hazagurultam a szélárnyékában.
Persze ha nyomom neki akkor megjön az étvágya is. Sport gombot használva nekem is 39l-t mutat pillanatnyi fogyasztásra a BC
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz SpeedR #18176 üzenetére
Nekem valami 130km/óra rémlik mint csúcssebesség 1.0 régi Swift-el 3személlyel.De ott már szabályos halálfélelmem volt.Olyan hangok jöttek belőle minden irányból, hogy azt vártam mikor szakad szét az egész a szembe széltől...
VR6: Nem.
1: 0 -15 km/h
2: 15 km/h - 35 km/h
3: 35 km/h - 55 km/h
négyest átlépjük
5: 55 km/h - ? km/h[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz SpeedR #18189 üzenetére
Munka miatt voltam így apeh nagy könyv szerint történik az út elszámolás
A könyv szerint 9 literes átlagot állapítottak meg
1. Elszámolás szerint : 20 liter 6059 Ft (ennyit kaptam az útért+1980 Ft kocsikopást)
2. 110-120 között 7,5 fogyival 17 liter 5049 Ft.
3. "Pióca mód" 4,9 fogyival 11 liter 3299 Ft. (ezen az úton 2700 Ft-ot spóroltam)A benzin ára 306/liter apeh ár szerint lett számolva
[ Szerkesztve ]
-
Winner_hun
félisten
válasz SpeedR #18221 üzenetére
2. fokozat visszaváltásnál minek árt? Ha felpörgeted a motort (gázfröccs), mielőtt ráengeded a kuplungot akkor szvsz nem lesz gond. Ha megvan már a technika, hogy meddig kell felpörgetni, mennyi gázt kell adni akkor ha jól csinálja az ember, jóformán észre se venni a visszaváltást, csak a motorféket. A nem venni észre dolgon azt értem hogy nem ránt az autó.
Nálam 1000-es fordulatszámtól van befecskendezés motorféknél.A végén kinyomást azért írtam mert addig se fogyaszt a kocsi. De amikor próbáltam, nem igazán éreztem hogy lassabban állna meg kinyomott kuplunggal.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Manitou
addikt
válasz SpeedR #18221 üzenetére
De akkor miért tanítják elméleti órán úgy, hogy akkor jobb a fékhatás ha a motorféket is használod a fékezésnél, vagyis csak a féket nyomod, kuplungot nem?
Mondjuk oktatónál meg alap volt, hogy előbb mindig a kuplungot kellett benyomnom utána a féket, különben hajaj de nem jó volt..... meg mit csinálok. -
Manitou
addikt
válasz SpeedR #18241 üzenetére
Pedig ezt tanítják. Ráadásul megnéztünk egy pár oktatófilmet anno, és ott is volt ilyen, hogy jött a csóka és nyomott egy ilyen vészfékezés szerűt mert kijött elé az útra egy biciklis. Mutatták a lábát ő is pároslábbal taposta a féket és a kuplungot. Erre kérdezte az oktató, hogy mit nem csinált jól a sofőr. És az volt a válasz, hogy nem használta a motorféket, mert benyomta a kuplungot is.
De nyílván azért, mert nem akart lefulladni.
SZóval elméleti oktatáson ezt okítják manapság. -
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18221 üzenetére
Abszolút nincs igazad. Még az egészen régi konstrukciójú motor is segíti a fékezést mindaddig, míg a kényszer fordulatszáma az alapjárati fordulatszám közelébe nem kerül.
Az újabb konstrukciók, motorelektronikák elzárják az üzemanyagot, de az alapjárati fordulatszámnál valamivel magasabb fordulatszámon kezdik az üzemanyagot adagolni.Nem tudom mikor, kitől tanultál vezetéstechnikát, de ez alkalommal mindketten megbuktatok.
Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a (féket) kuplungot, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18273 üzenetére
Akárhányszor gondolom, az eredmény ugyanaz. Ha lekapom a lábam a gázról, a kerek által a kocsi forgatja sokkal nagyobb fordulatszámon a motort, mint az alapjárat. A motor forgatásához pedig kell energia. Vagyis a mozgási energiából emészt valamennyit a motor.
(Lejtőn még sosem használtál motorféket ? És ha az kevés úgy folytatod a fékezést, hogy kinyomod a kuplungot ?)
Az más dolog, hogy alacsonyabb sebességnél történő vészfékezéskor a fék taposását igen hamar követnie kell a kuplung kinyomásának.
mezis
-
aphra2
aktív tag
válasz SpeedR #18277 üzenetére
"A motorfék és a lábfék fékezési energiája nem összeadódik, hanem pont ellenkezőleg, kioltják egymást és összességében csökken a fékhatás"
Hát ezt is át kéne gondolni , szerinted pl: F1-ben miért pakolgatnak visszafele a kanyar előtt? azért hogy csökkentsék a fékhatást, és növeljék a fékutat?
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
deicide
veterán
válasz SpeedR #18290 üzenetére
Alapjáraton szerintem nincs is motorfék, ott az alapjárati motor tartja a fordulatszámot, gondolom ez a legtöbb autónál így van. Legalábbis az Astra-m az 1-2-3-ban gázadás nélkül megy előre az adott fokozatnak megfelelő alapjárati sebességgel.
Más: lejtőn lehet ugyan motorfékezni, de ha motorfékkel akarok legurulni az Érdi-n, akkor a lejtő felénél már csak 70-el megyek, üresben meg 110-el lehet legurulni az aljáig, benzinben egy kicsit jobban lehet vele kijönni. Ugyanez az Alpokban 14-15km gurulás 160-al üresben (elismerem, ez veszélyes játék), de élveztem a sodrós kanyarokat, meg az elsuhanó 130-al "totyogókat", akik ráadásul üzemanyagpazarlással tartották fenn a sebességüket a lejtőn.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz SpeedR #18338 üzenetére
ez a kormány szervo azért elég érdekes dolog és akinek nincs?
gondoljunk csak kicsin hazánk autó parkjára hány autóban nincs kormány szervo.
fék szervo igaz (olyanból valóban már nagyon kevés van).
no meg emberünk elöszőr az 50-es temporol beszél, de mi van ha 130-ról kell fékeznünk mert valaki hirtelen keresztbe fordult előttünk a pályán!?
ott azért nem 5sec a az az idő amég megáll (lefullad) az autó.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18338 üzenetére
először is ez kurvára autó és technika függő. szóval önmagában kijelenteni ilyeneket már ökörség.
ha ez így lenne, én már tuti árokban végeztem volna réges rég.. ahogy millió másik ember is, aki keményebben nyomja ha teheti. szerencsére a lábamban és az autómba jobban bízom, meg azoknak a tudásában, akiktől vezetni tanultam pályán és azon kívül.
de ezek szerint az összes verseny pilóta és mindenki hülye aki a lehető legkevesebbet lóg a kuplungon és mindentl motorfékkel együtt végez és csak megfelelő fordulatszámba visszavágáshoz kuplungol lehető legrövidebb idő alatt..
jön a fószer itt pumpálós meg egyéb fékezésekkel.. jaj istenem, ez hol él? kőkorszakban? mi ez a faszság motor leállásról? a büdös életben nem állt még le a motorom vészfékezéskor, bármekkora tempóról és bármilyen agresszíven fékezeztem és az utolsó szakaszon kuplungoltam hozzá, szerpentinen se... elképzelem, hogy nyomom keményen a pilisben, aztán minden kanyar előtt már kuplungolok meg fékezek, aztán rávágom a kuplungot valahol a kanyar harmadánál, aztán geci nagyot ránt az autó, hullik szét a mechanika, szar fékút, elbaszott ív.. lol, totál életképtelen az egész..
ültesse már be valaki egy rendes autóba aztán vigye már el egy körre......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Winner_hun
félisten
válasz SpeedR #18345 üzenetére
Alapjárat alatt melyik kocsi fullad le? Amíg viszi a lendület addig az menni fog, igaz rángatva. Majd jóval később fullad le. Vagy csak az enyém nem képes lefulladni alapjárat alatt?
Hogy jön ide a vészfékezéskori visszaváltogatás? Nem írta hogy azt szokta csinálni. Ezt az 5.-ben első mp alatt lefullad dolgot meg pláne nem értem.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
brd
nagyúr
válasz SpeedR #18345 üzenetére
Teljesen lefulladni éppen nem tud, mert hajtja a kerék (kivéve, ha nincs ABS, mert akkor blokkolhatnak ugye), de a kormányszervónak, fékrásegítőnek és az ABS-nek is jobb (egyes autókban, megvalósítástól függően nyilván nem mind függ ennyire a motortól, hogy egy lefulladástól azonnal működésképtelenné váljanak), ha legalább alapjáraton forog a motor.
The only real valuable thing is intuition.
-
Winner_hun
félisten
válasz SpeedR #18348 üzenetére
Egy normál autó kb ~4mp alatt lassul 100-ról 0-ra.
vs.
(5.-ben ugye az első másodpercben lefullad, mert alapjárat alá esik a fordulatszám)
és
Szted kb. az alapjárati fordulatszám (~7-800) és 0 RPM között mennyi idő telik el vészfékezésnél?Zavart érzek az erőben
Ha 100-ról lassítasz le, 1 mp alatt alapjárat alá esik, akkor miért csak 4 mp alatt áll meg a kocsi? Kicsit össze-vissza írszA fordulatszám meg nálam 100-nál 5-ösben 3333 RPM... nem mindegy hogy benzin vagy dízel, milyen a váltó áttétele..
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18345 üzenetére
jól elszórakoztatod magad, az biztos, nem szenvedsz tán fóbiában tőlem? szar lehet...
nem tudom mit misztifikálod túl pesóth úr ezt a vészfékezés történetet, jó hogy nem csináljuk mindjárt azt, hogy először tegyük üresbe, és aztán tapossunk a fékbe
szóval az élet eléggé másról szól, mint ezt itt emberünk mondja.. vészfékezel, aztán vagy kinyomod a pedált, vagy nem.
aki ügyes, az jókor nyomja ki, aki meg nem, az nem. na és? újraindítod. mintha az emberek 99%-a valaha is vészfékezett volna életében. örül ha tövig tudja nyomni a féket.
biztos jók ezek a kőkorszaki videók valamire, de vezetni megtanulni... ki kell menni, aztán gyakorolni.
mit kell ezen ennyit lovagolni......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dokar
addikt
válasz SpeedR #18345 üzenetére
vészfékezésnél az eleje számít, amikor elkezdesz nagy sebességről fékezni, ez a legfontosabb. a végén, amikor 20 km/h-nál lefullad a motor az már a kutyát sem érdekli. nem ott dől el, hanem az elején. ha pöcsölsz a kuplunggal is még, akkor tuti lassabb leszel reakcióban. egyébként meg közepes és magas fordulaton nem a motort is kell pluszban fékezni, hanem az segít a lassulásban.
ha nincs ABS, akkor ajánlott a kuplung és szakaszos fékezés. egyébként meg, ha mondjuk 100-nál satuzol, 60-nál blokkol a kerék és eddigre már kellően lelassultál egy kikerülő manőverhez, akkor enged vissza a féket és újra járni fog a motor.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
VR6-Fan
veterán
válasz SpeedR #18345 üzenetére
nyugati, igaz 23 éves és nem éppen alapmodell.
de kormány szervo még sincs, amit nem is sajnálok túlságosan..
ABS sincs.
fékeztem már párszor állóra, egyszer nem fullad le a motor
pedig nem egyből esek rá a kuplungra (most nem 50-60-as tötymörgésről való fékezésre gondolok)
mod:100-nál 5.-ben 2850-et forog...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Winner_hun
félisten
válasz SpeedR #18358 üzenetére
Nem, csak értelmezem amit írsz és látszik, hogy hülyeségeket írsz.
Akkor a 4 mp legyen 3 mp. Ez akkor is üti:
(5.-ben ugye az első másodpercben lefullad, mert alapjárat alá esik a fordulatszám)
Szóval mielőtt leírsz valamit, gondolkodj. Pláne ha mp-ekkel vagdalózol.
De hogy értsd is hogy miről beszélek, nézd meg a videót amit linkeltél, a fékezés után 2mp-cel is még jóóóval az alapjárat fölött van a fordulatszám, ergo le se fulladhat a kocsi.[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
dokar
addikt
válasz SpeedR #18511 üzenetére
több járművet, eddig oké, de ha fél km-enként vannak egymástól, az tutira egyesével előzésnek számít. ha vannak páran egymástól normális követési távolságot tartva, akkor az még csoportos előzés és nem vagy köteles mindegyik után visszatérni. na látod a szubjektív 15 másodpercem egész jó becslés. van vita?
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18514 üzenetére
ha téged 361 méteren belül behoz egy gyorsabb jármű, akkor te emiatt be se húzódsz hogy elmenjen, hanem keményen betartasz a balban, mert esetleg azt a biztonságos 160-180 métert akár 1 méterrel is túlléped?
hihetetlen mekkora ordas blődlin vitáztok, olyan merevek vagytok, mint a szárazkolbásza mitsuk se kutyák, de ilyet amit a bömös művelt, én még nem is láttam, nálam ez az új absz csúcs
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18518 üzenetére
engem igazából nem érdekel a hipotézis meg tankönyv etc, kimegyek és vezetek és értem, tudom, hogy mit jelent a jobbra tarts. és úgy alkalmazom, ahogy csak tudom, mindig a körülményeknek megfelelően. az sem érdekel igazán, hogy 1km szakaszra, vagy csak 200 méterre kell két autó közé besorolnom, mert jön egy nálam jóval gyorsabb, miközben magam is előzök folyamatosan, időben észreveszem, ha kell gyorsítok és besorolok, vagy lelépek a gázról és besorolok, majd ahogy elment már kint vagyok bal oldalt mögötte és folytatom saját tempómban, szépen harmónikusan. nem nagy kunszt. egyet biztos nem csinálok: nem tartok fel senkit csak azért mert magam is előzök és bejön mögém egy erőszakos jóval gyorsabb, elengedem én azonnal, hagy menjen, engem nem zavar és nem akarok neki frankót megmutatni sem.
motorral meg úgysem kekeckedik senki, ha valaki gyorsulgatni akar, azt meg úgyis észreveszi az ember, az már megint más tészta, az kooperáció kapásból.én azt csodálom, hogy nem b@szta el senki sem (sanos)..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18534 üzenetére
ez van, ez tény, ezt látom az utakon, ahogy millio más ember is.
ITTHON legalábbis ez van, bp-en pedig toronymagasan. nem általánosítok, mercisből meg audisból összesen nincsen annyi kötschög mint bömösből, mindegy hogy közlekedés, vagy parkolás, sajnos nem alaptalan.
mondom ezt úgy, hogy lehet, hogy magam is egy nap bömös jeepben fogok ülni majd és akkor én is ezzel a megítéléssel fogok együtt élni és akkor is azt fogom mondani, hogy teljesen igazuk van.. egyetlen dolgot tehetek, hogy ugyanúgy szabályosan parkolok és közlekedem mindig, mint most..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz SpeedR #18537 üzenetére
nem feltétlen, mert kifejezetten figyelek erre. egyszerűen csak az van, hogy messze a legtöbbet ők csinálják. az idióta suzukist vagy mitsust ugyanúgy akasztani kéne, csak hát töredékét mutatják be a bömös sofőrök mutatványainak. (széttárt karú szmájli)
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...