Új hozzászólás Aktív témák
-
SpeedR
őstag
válasz Avicularia #18108 üzenetére
Ez azóta jóeséllyel börtönben csücsül, vagy úgy megbüntették, hogy a gatyája is ráment. Amerikában nem veszik félvállról a hit'n run-t...
-
SpeedR
őstag
válasz vwpolopg #18126 üzenetére
Nagy forgalmú úton, vagy városon kivül biciklizni ahol nincs bicikliút egyszerűen őrültség. És nem a közlekedési kultúrával van a baj, mert direkt elütni nem fog senki. Az emberek sietnek, rohannak és nem tudnak eléggé odafigyelni mindenre. Nem azért mert nem akarnak, hanem mert nem tudnak.
-
SpeedR
őstag
válasz Nightmare #18147 üzenetére
Hát azt azért nem feltételezem, hogy van olyan ember, aki 2-eseben 5k fordulaton közlekedik több 100 kilométereket. De az autó erre a távra vetítve számolja a fogyasztást.
Ezek a 4-5L-es fogyasztások egyébként elég durvák benzines autóktól. Nekem biztos nem lenne türelmem hozzá. -
SpeedR
őstag
válasz bálesz44 #18180 üzenetére
Jöhet a fénykép, de inkább egy videó, amin látszik, hogy nem lejtőn mégy.
Azért ne öld meg magad, mert annyit nem ér az egész.
Az ignisre meg gyorsan rakjátok vissza a levegőszűrőt, mert a motorba így rengeteg dzsuva kerül, ami az álmoskönyv szerint nem jelent semmi jót.
-
SpeedR
őstag
válasz parandroid #18187 üzenetére
Maxot próbáltad? 165-höz azért jóval több erő kell mint 140-hez. Nem pályázásra való gépek ezek, amit mutat az is, hogy annyit fogyasztott a suzid, mint egy 2.5x nagyobb köbcentis, jóval nehezebb BMW.
(#18188) Calogero
Mennyit spóroltál így azon az úton? (Ft-ban)[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Khelben #18191 üzenetére
1. A lejtő, hátszéllel az rengeteget számít, azon sokkal jobbat megy végre. Gyárilag az 1.3-asnak a vége a 165, ezért nagyon meglepő amit írsz...
2. Nem 165-ről volt szó, olvasd el, hogy, mire válaszoltam.(#18207) fekeandras
Remélem főbe lövik. A cserbenhagyás az egyik legundorítóbb dolog.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18216 üzenetére
"ha nagy távolság van, akkor kuplung kinyom, visszavált, közben gázfröccs, kuplung felenged. Később ugyan ez. Viszont visszaváltásoknál 2-es fokozat legyen az utolsó, 1-esbe rakás féltengelyt meg még valamit nagyon megvisel, lényeg hogy nem ajánlott."
Már 2.-ba sem igazán ajánlott visszatenni, mert az is elég szépen megviseli az autót. Sima gurulásnál van ugyan benzinfogyasztás (kb 1500 rpm-től motorféknél is van befecskendezés!), de elhanyagolható mértékű. Épp nemrég írta itt valaki, hogy kevesebb mint 1L/óra.
"ha kevés hely van megállásig akkor fék nyom, kuplung meg csak akkor ha alapjárat közelében van a fordulatszám. Csak fékkel fékezni... fék és benzinpazarlás."
Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a féket, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18228 üzenetére
Ha felpörgeted és nem hirtelen engeded rá, akkor nem árt neki, de a "felpörgetéssel" el is bukod azt, amit utána megspórolsz a motorféken.
(#18231) DeadMeat
Igen, az miatt is. De az átlag sofőr (kb. mindenki) jó eséllyel rövidebb fékutat tud csinálni kinyomott kuplungal, mert kisebbet kell rúgni a féken azonos lassuláshoz. -
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18235 üzenetére
Pontosan. És mint tudjuk autóban nem nagyfröccsözünk, mert erősen káros lehet a pénztárcára vagy az egészségre.
-
SpeedR
őstag
válasz tomcsi23 #18238 üzenetére
Nem az, de nyerni se nyersz vele semmit.
(#18239) Manitou
Nem tudom, hogy neked miért így tanították. Ha belegondolsz logikus, hogy ha a motor forgási energiáját is le kell lassítani, az nagyobb energia befektetést igényel. Ha nagyot kell fékezni egyértelmű, hogy le kell választani a motort a kuplung kinyomásával. (és ekkor az a veszély sem fenyeget, hogy lefullad, és ott maradsz fék és kormányszervó nélkül) -
SpeedR
őstag
válasz tomcsi23 #18244 üzenetére
Ha 2-esbe 1-esbe tolod vissza hirtelen, nagyobb tempónál, az megviselheti a hajtásláncot. Persze ez is csak hosszabb távon jön elő, nem 1-2 alkalom után. Szvsz 3-as alá nem érdemes kapcsolni motorfékezés céljából. (kivéve meredek lejtőn) Nem nyersz vele semmit.
Srácok ne idegeljetek már ezekkel az 5L-es városi fogyikkal. Én inkább meg sem mondom, hogy az enyém mennyi.
(#18246) Manitou
Vészfékezésnél szerinte motorféket is kell használni? Ez eléggé lol kategóriás oktató lehetett. -
SpeedR
őstag
Csakhogy ez a dolog nem úgy működik ahogyan te gondolod. A motorfék és a lábfék fékezési energiája nem összeadódik, hanem pont ellenkezőleg, kioltják egymást és összességében csökken a fékhatás.
Ne értesd félre, nem azt mondom, hogy ha nagy tempónál fékezned kell egy kicsit, azonnal nyomd ki a kuplungot, mert ez nyilván hülyeség lenne.
Lejtőn természetesen motorfékkel jövök le mindig. Ha nem elég a motorfék, akkor visszakapcsolok akár 2.-ig is. Ha így is kevés akkor mehet rá a lábfék. Lejtőn nem kuplungozunk, soha!
Vészfékezéskor azonnal ki kell nyomni a kuplungot, mert a motor a motor 1mp-en belül lefullad bármilyen tempónál. Plusz ha nem rúgsz elég nagyot a fékre, akkor hosszabb a fékút is. -
SpeedR
őstag
válasz aphra2 #18280 üzenetére
Hogy miért? Kezdjük ott, hogy azok félautomata autók, és nincs is kuplungjuk. (Illetve van de azt csak a rajtnál, ill. box kiállásoknál használják.) Továbbá az F1-es autóknál nem szűk keresztmetszet a fékrendszer (ma már az utcai autóknál sem), ugyan akkorát tudnak lassulni kinyomott és kiengedett kuplungal is. Ha kinyomnák akkor viszont gond lenne újra ráereszteni, mert gondolom eléggé kiszámíthatatlanul viselkedne a gép a kanyarodás közben állandóan kidobálná a seggét. Finomkodásra meg nincs idő. Van egy olyan sejtésem is, hogy rendszeres és hirtelen 2000-18000 közötti fordulatszám ugrálás alaposan megviselné az autót.
(#18283) mezis
Tévedsz. Próbáld ki! Menj ki egy üres terepre, gyorsulj 100-ra, pakold fel 5-ig, és tolj egy satut. De nem ímmel-ámmal, hanem rendes vészfékezést.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
és valóban... De a lényegen -amiről az eredeti beszélgetés folyt - ez nem változtat.
(#18295) deicide
Szép is lenne alapjáraton motorfékezni.
Az enyémnél már kicsivel 1500 alatt van újra befecskendezés.
Ausztriában azért vigyázz, mert a 160-ért ott már helyszínen főbe lövés jár. -
SpeedR
őstag
válasz Integra #18340 üzenetére
Gondoltam, hogy megpróbálod megmagyarázni, hogy ehhez is jobban értesz még annál is, akinek ez a munkája, ebből él. Nem engedi az ego-d, hogy beismerd ha tévedsz.
A verseny pilótákat meg a szerpentines csapatásokat nem tudom minek kevered ide. (ezzel kapcsolatban lásd #18284)) Vészfékezésről volt szó.
A pumpálós fékezést pedig éppen rossz példaként említi. Van egy kis ábra is a fékútról a videóban, de látom nem vetted a fáradságot, hogy végignézd. (a pumpálós a legrosszabb technika)
Egy normál autó kb ~4mp alatt lassul 100-ról 0-ra. Egyszer megnézném, ahogy vészfékezés közben dobálod vissza a fokozatokat. (5.-ben ugye az első másodpercben lefullad, mert alapjárat alá esik a fordulatszám)(#18339) VR6-Fan
20 évnél fiatalabb "nyugati" autónál szvsz elég ritka hogy nincs fék és kormányszervó. (hazai szgk. átlagéletkor ~11 év) Talán néhány alapmodellnél fordul csak elő. -
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18346 üzenetére
Szted kb. az alapjárati fordulatszám (~7-800) és 0 RPM között mennyi idő telik el vészfékezésnél? 0.1-0,2mp? Ezen kívül miért jó, ha már rángat, de csak azért se nyomod ki a kuplungot? (100-200 RPM-nél mindenképpen lefullad)
100-zal utazol, 5.-ben, ahol valamivel 2000 fölött pörög a motor. Szted mennyi időbe telik, amíg vészfékezéssel a lefulladás határára lassul a fordulatszám?
(#18347) brd
Az átlagos szervóknak tudtommal mindenképpen kell a megfelelő motor-fordulatszám.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18352 üzenetére
A 4mp-re akkor lehet hogy rosszul emléxem, lehet hogy csak 3, most nincs kedvem utána nézni. Neked 5. alapjáraton kb mennyivel megy az autó? Plusz vedd figyelembe, hogy a kerekek eleve lassabban forognak valamivel, mivel csúszáshatáron vannak, illetve kicsit csúsznak is miközben dologozik az ABS.
-
SpeedR
őstag
válasz Winner_hun #18356 üzenetére
Frusztrált vagy? Kötözködni azt tudsz, de érvelni nem nagyon...
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz fekeandras #18436 üzenetére
Egyetértek. Az emberi életnél nincsen drágább.
A Suzuki racionális városi autó, és 50kmh-ig talán még elégséges is a védelme, de ez fölött katasztrofális. Városon tempónál nagyobb használatnál életveszélyes. -
SpeedR
őstag
válasz lajafix #18504 üzenetére
A KRESZ-ben nincs benne hogy minimum hány másodpercnél kell visszamenni. Szvsz 15 másodpercre nem kell visszamenni a külsőbe ha hátulról nem jönnek gyorsabban.
A leállósávval kapcsolatban viszont igazad van. Visszafelé nem lehet rajta menni. Pedig - mint a lenti példa is mutatja - néha ésszerűbb lenne.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
36. § (2 ) ....Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza;....
Tehát e körülmények fennforgása esetén nem kell kimenni a külsőbe. Nincs vita.
(#18509) Integra
A két mitsubishis felett jótékonyan elsiklottál... Azok is legalább olyan parasztul parkoltak. Amúgy meglepő, hogy mennyire nem féltik az emberek az autóikat.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Először még 10-15mp-et írtál. Az 10mp-nél már csak 361 méter a két autó első és hátsó lökhárítója között, miközben a biztonságos követési távolság 90-100méter körül van 130km/h tempónál. Tehát arra a 160-180 méterre te visszaugrálsz a külsőbe???
(#18513) deicide
10-15s időintervallumról van szó csupán, nem arról hogy mi van a horizont mögött.
Ha messze van a következő előzendő természetesen én is mindig kimegyek a külsőbe akkor is ha nem jönnek hátulról.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Integra #18515 üzenetére
Ha visszaolvasol láthatod, hogy végig az volt a hipotézis, hogy nem jönnek hátulról. Ha jönnek természetesen kimegyek rögtön amint tudok - kisebb távon is, feltéve persze, hogy nem kell a motorféknél vagy az enyhe lábféknél nagyobbat fékezni.
Ilyen parkolási módot még én sem láttam. Nem lehet 100-as az emberke. Eleve hogy száll ott ki, és hogy megy ki az út szélére ha ott folyamatos a forgalom? Mindenesetre legalább nem vészvillogózik a külső sávban egy sávot elfoglalva. Bár lehet, hogy ennél már az sem lenne rosszabb...
(#18516) dokar
Na látod ezzel tökéletesen egyetértek. Vita nincs.(#18517) lajafix
Igazad van, a sebességkülönbséggel nem számoltam.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Integra #18519 üzenetére
Ha nem olvasod el az elejétől, hogy miről beszélgettünk, akkor kár belefolynod a dologba és teljesen másról beszélni. Én is úgy vezetek, ahogy leírtad, de most nem erről volt szó konkrétan. Nyugodt lehetsz, a szándékos feltartást én is meghagyom a komplexusos kisautósoknak.... Valahogy soha nem zavart, ha megelőztek, akinek sietnie kell hadd menjen... Nem is értem ez honnan jött most ide?
-
SpeedR
őstag
válasz Integra #18533 üzenetére
Ezzel nem vagy egyedül. Ez a sztereotípia még valahol a 90-es évek elején alakulhatott ki a BMW-sekkel szemben, ami azóta él és virul. Persze azóta már a többi luxusautó közül is sok simán besorolható lenne, ebbe a kategóriába de hát az átlagember azt se tudja mi az a Lexus 1 2, akkor hogyan haragudna rájuk?
-
SpeedR
őstag
válasz Integra #18535 üzenetére
Ez lehet hogy így van, de azért azt ismerd el, hogy azt hamarabb is megjegyzed, ha egy BMW-s szabálytalankodik, mintha egy Opeles, Fiatos, vagy Nissanos. A média is ezt szajkózza. Ha BMW-s ember okoz balesetet, akkor a főcímben jó bulvárosan egyből leközlik az autó tipusát, míg más márkák esetében ez nem annyira jellemző. A BMW-k valahogy csípik az emberek szemét, amiben néha benne van az irigység is...
Ez durva, még szerencse hogy nem öltek meg senkit. Véleményem szerint bodzaszedő színűek voltak az "elkövetők".
-
SpeedR
őstag
válasz fekeandras #18539 üzenetére
Akkor szerintem nem ugyanazt nézzük. Nekem ez a 11 képes galéria jön be a cikkre kattintva és csak a 7. és 8. képen van BMW. (ugyanaz az autó kétféle szemszögből fényképezve)
(#18545) fekeandras
Remélem a büntetést levonják majd a "segílyükbűl"...[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz fekeandras #18691 üzenetére
A thaliásnak elég nagy szerencséje volt, hogy a csomagtartóval hátrafelé csapódott a fának, így jó nagy gyűrődőzónája volt, ami szépen csillapította a rá ható terhelést. Szerencsére hátul nem ültek. Nekik biztosan annyi lett volna.
A 15 éves gyereknek meg eltörném a kezét, és elvenném tőlük az autót. Egyre több a hasonló eset. Gondolom biztosítás, rendszám, meg hasonló apróságok nem voltak az autón.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Napelem
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...