Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
A KRESZ előírja a sebességet a gyalogátkelőhelyen, csak nem objektíve, hanem szubjektíve:
A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni
viszont:
39. § (2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni. [link]
Azaz mivel itt nem írja, hogy "járművel" elvileg egy mozgássérült vagy lassú mozgású ember nem is mehetne át a vasúti átjárón..... Sőt itt sem ír külön a gyalogosok sebességéről...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
Okos dolgokat mond az ügyvéd egyébként. Én is mindig mondogatom, hogy a szabályok értünk vannak, illetve hogy a saját érdekünk, hogy azokat betartsuk, körülnézzünk stb stb. Inkább körülnézek háromszor, mint egyszer elüssenek. Mikor megyek át az úttesten, akkor is folyamatosan pásztázom az autókat, hogy mindenki ott van-e, ahol lennie kell neki. Ha nem biztos a dolog, nem indulok el. Inkább várok megfelelőbb helyzetre. Nem kockáztatok. Nem ér annyit.
-
dh66e
veterán
Igen volt a tévében is.Budapesti halálos baleseteket szemezgettek.9-ből 6 egyértelműen gyalogos hiba/szabálytalan átkelés és az életükkel fizettek.
A legkeményebb... Palit elütötte a teherautó felállt továbbment és elütötte a villamos is.Na azt már nem élte túl.
Gondolom be volt basszarintva mint az albán szamár.[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Nem, gyilkossagi kiserlet akkor lesz, ha azzal a szandekkal indul el, hogy megoljon. Ha pl. valaki kiejti az ablakon a kest es az esik feled, az nem lesz gyilkossagi kiserlet, hiaba kozelit nagy sebesseggel feled.
Komolyan, felnott emberek a szandek fogalmat nem kepesek felfogni...
Tehat ha valaki ugy indul neki, hogy en ma meg akarok olni valakit, es ezt megprobalja, akkor az a kiserlet, ha sikerul neki akkor az a szandekos emberols(aka gyilkossag).
Ha valaki nekiindul es kitalalja, hogy kibaszom a keseket az ablakon, mert "mar kivan a braner, hogy jani nem tudja megeleztetni azokat es idegbajt kapok", es nem tortenik senkinek semmi baja, akkor az gondatlan veszelyeztetes vagy valami veszely okozasa kategoria nagyjabol(legfeljebb). Ha megserul valaki, akkor gondatlansagbol okozott valamilyen testi sertes, ha meghal gondatlansagbol okozott emberoles.Az elobbi esetben az elkoveto szandeka eleve az volt, hogy valaki meghaljon. A masodik esetben nem akart embert olni egyaltalan.
[ Szerkesztve ]
-
Az autómon mindig ott van a nagy T betű évek óta, és nem is kicsi az autóm se
Mindig azt tapasztalom, hogy mindig előznek, attól függetlenül, hogy mennyivel is megyek az úto sokan allergiásak a T betűre
A doeeg kollégánál is hasonlóan érzek az útakon mostanában, veszélyesen közlekednek: gyorsan hajtanak, indexet nem ismerik, aki használja is az indexet csak a menőver után kapcsolja be (?!)[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
updog
senior tag
"Közlekedjünk úgy, mintha minden autón lenne egy nagy T betű! "
Pont ezt csinálom Normális sebesség, normális követési távolság, ha lehet kimaradok mindenből.Lehetne amúgy mondani hogy akkor mit zavar engem, ha úgyis tartom a távolságot, és kerülöm őket, ez rendben is van, csak pl. nem vigasztal ha tol le hátulról (59-cel menve villog brümmög integet), vagy nem tudhatom hogy pl. oldalról mikor jön egy ilyen vadmarha. A nemindexelők se engem veszélyeztettek, csak láttam hogy volt aki nem reagált időben a hülyéjére, mert nem gondolta hogy befordul. Attól még engem is zavarhat...
T: Az első ~2000km-en volt amúgy T-betűm (mágneses, hogy bármikor fel-le cuppanthassam), szerintem nagyon korrektül kezelt a forgalom többi résztvevője, érezhetően előzékenyebbek voltak, és nagyobb helyeket hagytak pl. Szóval szerintem hasznos volt önbizalomszerzés szempontjából.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
philoxenia
MODERÁTOR
Plusz bajolás. Ennyi pénzért... Az USA-ban a rendőr a tápláléklánc magasabb fokán helyezkedik el anyagilag. Nálunk, mióta a nyugdíj sincs, csoda, hogy mennek még rendőrnek...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
Reggie0
félisten
A betontomb nem igazan nyeli el az energiat.
(#52477) aprokaroka87: A felfestes alapjan nagyjabol 20 metert veszfekezett - ezert kapcsolt fel a veszvillogo automatikusan - , elotte ki tudja mennyit es mennyire lassitott. Egy atlagos autonak 36 meter kell 100-rol, hogy megalljon veszfekezessel. Ha kb. 1 masodperccel elobb veszi eszre, ami extra 27-35 metert jelent, akkor talan meg is tudott volna allni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az nem bukási ok. Mondjuk megszívatnám azt aki ezt így leírta.
Leállítom megállás előtt a motort oszt kézifék. Az nincs felsorolva. Ki az az állat, aki úgy áll meg, hogy a sebességben lévő kocsi motorját lefullasztja? Bár ugye az is hiba.... Aki ezt összeállította, vagy a magyar nyelvhez nem ért, vagy az autóvezetéshez....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
-
Chris Kiki
senior tag
Nem ismerem a mai autók befecskendezési pontosságát, erről egy szakembert kellene megkérdezni, de gyanúm szerint a mai technikai fejlettség mellet (és a környezeti normák egyre keményebb betartatása miatt is) mikrogramm pontosságú lehet. Egy motorfordulat alatt lehet akár 7 befecskendezési fázis is hengerenként, ezt a folyamatot nagyon pontosan kell véghez vinni. Ha a szoftver nem csal szándékosan, a fogyasztásmérés pontosságának +/- 1dl-en belül kellene lennie.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Hmm emlékszem rá hogy se a Calibrámban sem a későbbi Astrámban nem működött a lambda szonda, hiába cseréltem márkasra, márkátlanra. Az ecu meg szépen ment átlag értéken, igaz túldúsította és lehet hosszú távon ölte a katalizátort. Álítólag többletfogyasztást okoz, gyakorlatban az astrám kevesebbet evett az átlagnál. [link] (Calibránál meg nem nézünk fogyasztást) Valamit ami a légszűrő után van szenzor is döglődött de valami csoda folytán ment rendesen a járgány. Ja meg a pillangószelepre is dobta a hibát de csak takarítani kellett mert már annyira szar volt az alapjárat hogy az autómata váltó is hülyeségeket csinált. (1.8 125le autom. Kombi G astra, szerettem 350e vettem rá két évre már csak 300e ért adtam el)
Hogy on is legyek, még így szonda nélkül sem volt büdös és füstös a kocsi.
A mostani Avensis meg 4 lambda szondás de nem is nagyon romlik el, annak enni lehetne a kipufogóján.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Chris Kiki
senior tag
Szerintem nincs igazad, nagyon is fontos a pontos mérés és szabályozás. Az, hogy Lambda szonda ad visszajelzést, és a vezérlés ennek az adatnak az ismeretében is kalkulál az igaz, de ennek semmi köze ahhoz, hogy mennyire pontos maga a befecskendezés.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Chris Kiki
senior tag
Ismerjük a nyomást, a folyadék tulajdonságait, az áramlási tulajdonságokat, a befecskendezések számát, idejét. Hogy ezek miként kerülnek kiszámításra, most nem lényegesek számunkra, ne keverjünk ide Lambda szondát meg holdfázist. Ezekből az adatokból igen nagy pontossággal ki lehet számolni a befecskendezett üzemanyag mennyiségét.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
brd
nagyúr
Ez egy mai modern (nem is tudom, 30 évesnél fiatalabb? ), jó állapotú autóban felesleges, csak a kuplungszerkezetet koptatod. Egyedül annak van értelme, ha egy kicsit (fél másodperc max.) vársz az új sebesség kapcsolása előtt, de annak sem sok (persze visszaváltásnál a gázfröccs egyéb okokból nem árt, hogy kb. olyan legyen már a motor sebessége, mint a kuplung felengedése után lesz). Hallott már valaki olyan, nem versenycélra és a sebességváltóra megadott teljesítményen belül használt váltóról, amelyben a szinkron gyűrűk koptak el?
The only real valuable thing is intuition.
-
kw3v865
senior tag
Persze, hiszen ha valaki rendeltetésszerűen, ésszel, finoman kezeli a váltót, akkor nem lesz semmi baja akkor sem, ha nem alkalmazza a "visszaváltás előtt üresbe kitenni, majd gázfröccsöt adni" módszert. A 21. században vagyunk már, a technikát felkészítették erre...
Sokkal hamarabb fog szétrohadni az autó, mint hogy a váltó adja meg magát.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
-
Gyerekek hol írtam én azt, hogy nem jók? (mindenki nekem címezi az efféle nézeteit)
Én csak azt mondom, hogy az autót nem a lámpa állítja meg hanem a sofőr!
Ettől függetlenül hasznos lehet minden figyelem felkeltő megoldás!
Nálunk Szombathelyen ez a probléma összefügg a parkoló hiánnyal is. Van olyan zebra amihez annyira közel parkolnak (szabálytalanul) az autósok, hogy tényleg csak pár méterről veszed észre ha ott valaki kilép. ott aztán tényleg sok még a 30 is.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Már az előtte lévő autós is lépésben ment el a baleset mellett. Aki beléjük rongyolt az meg nem tudom mit figyelt. Mivel az első két autó nem vészfékezett hanem már lassan mentek el (a második sem futott rá az elsőre, megvolt a távolság, szóval ésszel fékeztek szerintem) a hátul jövőnek már rég észlelnie kellett volna, hogy előtte lassítanak! Autópályán, nagy sebességnél nem elég az autó orrára koncentrálni, kicsit előre is kéne figyelni.....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
félisten
A németeknél börtönnel is büntethetik a tökölést egy balesetnél. A cikkben fotózást/videózást ír, gondolom itt a lényeg azon van, hogy bámészkodsz és belassulsz, ami plusz veszélyt hordoz magában. A videón látható eset több ember egyértelmű bénázásának és szabálytalanságának az eredménye.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azért, mert van arányosság is. Nálunk nincs például többszörös életfogytiglan.
Abban az esetben, ha ezzel balesetet okoz, akkor súlyosabb ítélet kellene, ha halált okoz, még súlyosabb.
Eljuthatnánk odáig, hogy egy büntetőfékezés tíz év, egy szándékos családirtás, meg 15...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
Igen, de hazai szabályokat nézve az oktató felelőssége kellene, hogy legyen, milyen állapotban engedi vezetni a tanulót... már ha az megállapítható... az erős ittasság azért érződni szokott fél méterről szűk légtérbe zárva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bul07
nagyúr
Forgalmi vizsga nyáron, míg vártunk kimentünk egy kocsmába, én egy kólát ittam a másik srác aki ugyan úgy vizsgázott egy felest
Szerinte megnyugtattaAkkoriban nem voltak elektromos szondák így az oktattó nem is tudta volna tesztelni, még a rendőrök is az üveg csövest használták
Ma már pár ezer forint egy szonda, elég lenne csak meglebegtetni hogy bármikkor szonda[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mephi666
nagyúr
Az a videó megvan, amikor rendőrök a papának nyújtják a szondát, az meg meg akarja húzni?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen