Új hozzászólás Aktív témák
-
-
updog
senior tag
Anno 5x buktam forgalmin (olyan vizsgadrukkom van mint az állat, kb. 1 bukásom volt valódi nagy/veszélyes hiba, 1 nyilvánvalóan a csúszópénz hiánya, a többi csak a sok apróságból összejött hibapontok), mentem PÁV IV-re, a vizsga 97% lett, megkérdezték hogy mi a ****t keresek én itt De egyébként már ezen simán ki lehetne szűrni cca 25 perc alatt az alkalmatlanokat, mivel kell olvasni, értelmezni(!!! ), és ráadásul a feladatnak megfelelően, elfogadható reflexszel cselekedni is... szóval ha nem annyiból állna a jogsi hosszabbítás hogy lecsúsztatjuk a deákot a háziorvosnak az igazolásért cserébe, máris jobb hely lenne a világ. Dehát ugye ebben az országban az autózás alapjog
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
koanla
aktív tag
Tudod, a legnagyobb gond, hogy ennek a topiknak a címe az, ami. És még itt is kérdés, hogy gyalognak van-e elsőbbsége. _Tudom, hogy valójában itt, nálunk a gyakorlati életben nincs. És ezt a járművezetők okozzák.
Csak ugye a KRESZ-t szereti mindenki úgy érteni, hogy ami kedvező számára, azt mindenki _más_ tartsa be, ami pedig kevésbé, azt jobb gyorsan el is felejteni (sikeres vizsga után mondjuk 2-6 hónappal. Igen, van amit eleve meg sem sikerül ott tanulni).
Ugye a fent citált paragrafust idézgeti boldog-boldogtalan, de a lényeg ettől egy lépéssel korábban lenne - és azáltal helyére is kerülne minden (mármint, ha a járművezetők azt betartanák, ami durván rájuk vonatkozik). Mégpedig, hogy a gyalogátkelőt úgy kell megközelíteni, hogy elsőbbséget lehessen adni. Na, ez nem szokott sikerülni; különösen, ha nem is _akarja_ az adott járművezető. (Egyébként ha jól tudom, az itélkezési gyakorlat 30-35km/h-t szokott elfogadni óvatos megközelítésként 50 helyett)
Szóval ha _eleve_ készülne arra a járművezető, hogy elsőbbséget kell adnia esetleg, akkor a gyalog megkapná a gyakorlatban is a most nem létező elsőbbségét. És ha ez lenne az általános hozzáállás, akkor lehet hogy jé, még csak nem is kéne minden zebra előtt 30-ra lassítani, hanem csak azokra, amelyek beláthatóak.
Ezért is mondom, hogy abszurd ez az egész. A gyalogátkelőhely ezzel a mentalitással dísznek van. Mintha a macisajt is az lenne. Ja, hogy az valamiért mégsem..?
-
koanla
aktív tag
Vagy én nem értem, mit szeretnél ezzel mondani, vagy Te nem érted, amit én.
Nem arról van szó, hogy téved-e az ember. Szerintem pont ez is az, ami miatt eleve nem kéne annyira kakikálni a nagy igyekezettől az utakon, mint ahogy ma csinálják a legtöbben - de ez most nem feltétlen illik ide. Már szerintem.
Emberből vagyok, én is hibázom. Más is - továbbra is fenntartom: szerintem. (Biztosan vannak persze szupermenek, akik nem. De Őket most talán hagyjuk is)De mégis: nekem azzal az életvitelszerű hozzáállással van itt bajom, amit itt olvasni a gyalogátkelőhellyel kapcsolatban. (nem mellesleg nem csak ezzel van a bajom, de most ebbe akadtam bele). És az igazi baj, hogy nem csak itt, hanem a mindennapi közlekedésben is ugyanezt tapasztalom az utakon.
Tehát nem azzal, ha véletlenül egyszer elnéz az ember valamit, hanem azzal, amikor elve meg sem szeretné adni a járművezető a gyalognak a - szintén és még mindig: szerintem! - járó elsőbbséget. Értem, hogy mindkettőnek lehet nagyon súlyos következménye, de melyiknek nagyobb az esélye? Hogy négymillió majom úgy vezet, hogy _mindegyik_ zebrán túlélőharc megy, vagy ha ez csak véletlenül, nagyon ritkán fordulna elő? Költői volt a kérdésem, nem kell megválaszolni.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Gyalogosnak zebrán (úttesten) haladva szabad mobilozni?
Igen.Az ő figyelmét nem vonja el a gyaloglástól?
Az nem szamit, jarmuvezeto is mobilozhat, csak nem tarthatja kezben. Jelentos kulonbseg, hogy a gyalogos nem rendelkezik kormanymuvel, amit kezelni kene.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ez egy nagyon jó gondolat. Leírva ugyan nincsen, hogy nem használhatja, viszont úgy rendelkezik, hogy
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Azt pedig már kimutatták, hogy nem a mobiltelefon kézben tartása vonja el a figyelmet, hanem a beszélgetés (például egy brit tanulmány). Véleményem szerint a magyar jog szerint jelenleg nem igazán lenne elmarasztalható az a gyalogos, aki mobilozik, miközben átkel az úttesten. A magánvéleményem pedig az, hogy igenis elvonja a figyelmét a közlekedéstől és legalább akkor abba kellene hagyni a csevegést, mikor úttesten/egyéb számára veszélyes helyen közlekedik. -
szebe
őstag
akkor felkeresek egy autós iskolát és befizetek egy vezetési vizsgára.
Majd számolj be légyszi, hogy ott miként megy.
Itt a dunántúlon párom 10+ éves jogsival, de kevés tapasztalattal, venne pár órát oktatótól. BP-n van direkt ilyen suli, itt nincs. Felhívott egy ajánlott oktatót, az mondta hogy hívja fel az iskolát. Az iskola meg azt mondja, mivel van jogsija, nem kell neki karton, beszéljen az oktatóval.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
félisten
A korábbi telefonálós kérdésedhez kapcsolódóan írtam egy kommentet, közben pedig találtam olyat, hogy lengyelországban például erre konkrét szabályozás létezik:
az úttesten és vasúti átjárókban átkelő gyalogosoknak nemcsak tilos nyomkodni a telefonjukat, akkor is megbüntethetik őket, ha az átkelés közben beszélnek rajtuk. [link]
Véleményem szerint logikus a szabály, itthon is be kellene vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
...még jó, hogy nem a robotzsarut hívták nincs náluk rendszeresítve an*lfűrész (más néven feszítővágó), amivel felénk kb minden tűzoltóállomás rendelkezik, hogy konzervdobozhoz hasonlóan bármit felnyithassanak vele pillanatok alatt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
...én azóta vagyok bizalmatlan az ilyen 100% önvezető technológiával szemben, mióta Boldi bemutatta, miért lehet sz*pás ha valaki zavart visz a rendszerbe ...és ez nem online hack, hanem valaki rárak pl egy fóliát a stoptáblára, amit utána másként fog érzékelni a rendszer...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Hát igen, lehet olyan kijelentéseket tenni, hogy az emberek is hibáznak, azonban megnéznék egy össz megtett kilóméter/baleset mutatót. Nem véletlenül 5 - ös fokozat az emberi vezető azon a skálán, ezek a gépek ennél alacsonyabb képességűek. Az pedig , hogy élesben furikáznak ezek a micsodák a forgalomban, az emberek/gyermekek között, teljesen agyrém szerintem. Elég egy apró baki a gépezetben, vagy egy hibás/koszos stb tábla, amiről mephi666 is linkelt előadást és kész is a baj. Itt megint előjöhet, hogy az ember is hibázik. Igen, viszont a képességei a hiba elhárítására magasabbak, mint a gépnek (utalok itt a fokozatokra is). Másrészt egy koszos táblát azért felismer az ember, a gépnek ez már okozhat problémát.
Másik kérdés, hogy például ezek a mindenféle kütyüvel felszerelt waymo-k, egy esetleges baleset elhárítására mennyire képesek? Tehát például egy ember által benézett helyzetnél felismeri-e időben és tud-e cselekedni időben és megfelelően, hogy az ütközést elkerülje, mérsékelje a károkat? Az pedig már egy másik eset, ha a gép hibázik és az ebből következő balesetet mennyire tudja megelőzni....
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
...és mi tartja vissza az előzőt attól, hogy ne 1 hanem 2 autót előzzön a zebrán? inkább kamera minden zebrához és az ilyennek azonnal bevonni örökre a jogosítványát, mellé meg 7 számjegyű büntetés és fél év letöltendő... könnyű sérülés esetén is... ha pedig 8 napon túl gyógyuló, vagy komolyabb, akkor tenni rá 2x, 3x, 5x, 10x szorzót... zebrán nem előzünk, erre semmi mentség nincs
ui: én esetemben akkor léptem le mindkétszer a zebrára és indultam el, amikor az egyik autó állt, az érkező meg olyan távolságban volt, amennyiről én az áthaladó gyalogos miatt nem is szoktam fékezni, hanem simán lelépek a gázról és motorfékkel lassítok, míg kényelmesen áthalad... (tehát bőven messze a féktávtól)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
virágláda: 1 hete hétvégén bontottuk el a karácsonyfát és ilyenkor azt általában az 1. emeleti erkélyről szoktam ledobni (nem viszem át az egész lakáson és lépcsőházon, felszórva mindent tüskével) ...tudni érdemes, hogy a lakásunk/erkélyünk egy L alakú beugró sarkában van, nincs alatta folyamatos gyalogos forgalom/járda... viszont pont az erkély alá szeretnek parkolni... egyik szomszédéknak van egy szürke 15+ éves 3-as mazdájuk és 90%ban az áll ott... nézek ki, miután már az erkélyre kivittem a fát, ott a mazda, tetején egy b*szottnagy horpadás... na mondom "biztos rádőlt egy fa" ...a karácsonyfát az erkély kocsitól távolabbi oldalán kilógattam, néztem hogy senki nem mászkál alatta, kicsit lóbáltam és bedobtam az épület tövéhez (minél messzebb az autótól, hogy ha a talpára esne és dőlne, akkor sem dőlhet neki)
...utána hétfőn munkába indulás előtt találkoztam lent a szomszéddal, akié a mazda: dobtam ki a szemetet, ő meg ott cigizett a kuka mellett és járatott egy Q5-öst... beszéltünk pár szót, megjegyeztem, hogy "új kocsi?" ...mire elmesélte, hogy "ja, de hogy jártak: a régire ráesett egy virágcserép" ...pont mielőtt eladhatták volna... felettünk a 2. emeleten lakik egy bolond nő, aki nyáron minket áztatott heteken keresztül, mire nagy nehezen beengedte a vizest, hogy az rendezze a problémát most valamit csesztetett az erkélyén és kilökött egy virágládát, ami 7-8 méter magasról zuhanva jól benyomta a 3-as mazda tetejét... mi az erkélyünkön félig elszívott csikkeket szoktunk találni, de pár hete egy szőnyeg volt beesve... ja és a cserepes dolognál alig akart papírt aláírni, hogy vállalja a felelősséget... fizetni akart neki 30ezer kp-t ...miközben lesz vagy 500, mert nem lehet egyszerűen kikalapálni a kocsi tetejét: vágni, cserélni kell, aztán ott a kárpitozás-fényezés... majdnem gtk egy hülye virágláda miatt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
elég hülyén van kialakítva: a főutat jelző táblához is raktam volna megerősítésnek egy macisajtot így lámpa+tábla együtt megtévesztő lehet, hogy "az a következő kereszteződésre vonatkozik-e?" ...ami a zebrán túl van...
...a balesetre amúgy simán elképzelem, hogy aki innen érkezett, az lassított, kamerás autó el akarta engedni, ő meggyőződött róla hogy tiszta a buszsáv, majd amikor elindult, akkor vágott ki a versenyző a kamerás mögül, hogy "akkor ő majd ügyesen a buszsávban megelőzi a csigákat"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nyikszi
őstag
Jól mondod. Ilyenkor szoktam azt mondani, ha majd érte kell mennie a mentőnek, akkor gondolkodjon már el egy picit, hogy mit téblábol előtte? Én még az autókat, tgk-t stb is elengedem gyalogosan, ha nincs más a zebránál (szemből se) és épp nem rohanok sehova (bár ez ritka). Intek, hogy menjen, ne lassítson. Neki nehezebb újra elindulni, a környezetnek meg jobb lesz.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
plusz nem ártana akkor egy korlátlan sáv is... most oké, hogy külsőben 120-130-al haladva kinézel a belsőbe, hogy ott a jármű 130-150 körüli tempóval érkezik, vagy látványosan gyorsabban pl 200 körül... de ha 130-310 között akármennyivel jöhetne, ezt nem tudja mindenki alaposan felmérni és balesetveszélyes szituációkhoz vezethet... és ha valaki 200-250es tempóval beleakad az előtte levőbe, ott csúnya pusztítás lehet a vége (akár a korláton is átmehetnek a szembe sávba)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
Es ezt megis mivel sertette meg jobban, mint aki azert kruzol a kocsival, hogy bekoptassa a feket vagy, hogy elaludjon a gyerek, vagy esetleg azert, hogy megutassa a jarmuvet a havernak? Pont ugyanannyira indokolatlan es megis elfogadott, legitim ok.
Nem mellesleg, nem csak ugy foloslegesen tilos akadalyozni, hanem indokolatlanul Marpedig a hatosagi ellenorzes eleg alapos ok szokott lenni sokmindenre.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
A jelzolampat a forgalom indokolja, nem a zebra...
Mindazonaltal az, hogy neked nem tetszik, hogy atkel valaki a zebran az meg nem lesz indokolatlan. A kozuti ellenorzes meg boves boven indokolja, marmint azon felul, hogy eleg indok az is, hogy at akar kelni valaki.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
...oké, óra szerint 25 én szerintem kulturáltan közlekedek lakó-pihenőben és kiemelten figyelek mindenre... más küldi neki simán 50-60 feletti tempóval is
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
NoLF
addikt
a műszaki problémája az volr, hogy kiszakadt a kereke a picsába miután nekivágódott a szalagkorlátnak.
kollega véleményét osztom én is, miszerint látszólag megdobja a javított rész az emelkedő tetején (igen, gyönyörűen van megcsinálva, szoktam arra menni)
amint látjuk (mivel itt 80as tábla van így mindenki 90el megy) ez a dilettáns olyan 110-120 körül keni a belsőben, a remekül karbantartott corsa futóműve pedig (lengéscsillapító hány százalékos lehet? 20?) megdobja a picsába az útegyenetlenségen amitől szépen beriszál mert a barom egyből a fékbe lép, mert a hülyesége mellé rutintalanság is társul.
szép kis karma videó ez mert amint látom, másnak nem ártott. well fucking done mate, jár a keksz!
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Windows 11
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Automata kávégépek
- Milyen légkondit a lakásba?
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)