Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Az már bennem is felmerült, hogy a magas röptű FF témákat miért nem inkább a NEX-es topicba beszélitek ki, végül is az méretben mégiscsak közelebb van, nem?
-
FEDman
addikt
Kíváncsiságból lehúztam innen a Raw képeket és a fele se igaz annak amit itt látsz.
Sajnos DNG-be konvertáltak az összes beállítással együtt. Van rajtuk minden, expo korrekciótól kezdve a highlight/shadow-ig minden. Mindegy ezeket LR-ban gyorsan lenulláztam.
Első körben ami feltűnt, hogy a két APS-C túl volt exponálva, a Pana alul. Mindezt különböző mértékben, de bő 1 EV különbség simán volt az előző kettő javára.
Ezen felül crop-okon (amik amúgy nem 100%-osak) egy alap iso-s, egy iso800-as és iso3200-as kép van összevetve. Letöltve a képeket hozzá is jutottam a fent vázolt 6db képhez. Kivéve a magas iso-t. Ott a Leica és a Pana iso3200-on készült, a Fuji meg iso1250-en!
Mindezeket figyelembe véve a Pana G6 nem is szerepelt olyan rosszul.
Ellenben a cikk írója szerintem simán pályázhatna a minden idők legbénább tesztje címre.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Pici kompakt 35-100/2,8 már van. Úgyhogy szerintem mindenképp pozitív, hogy itt nem egy az egyben hozzák ki ugyanazt. Legalább ténylegesen bővül a kínálat.
-
FEDman
addikt
Nem kérdés, hogy ha ennyit szánnék rá akkor fotózni én is sokkal inkább az érkező AF-es PanaLeica portré obit választanám.
Ezek a Voigtlander obik sokkal inkább építkeznek a szerelemre, mint a józan végiggondolt racionális érvekre.
Esetleg egy-két profi videós láthat benne még racionális értelemben is fantáziát. Ott az igényes MF mechanika kifejezetten előnynek számít.
-
-
FEDman
addikt
Állítólag a Samyang hamarosan bemutat egy mirrorlessre fejlesztett 12/2 objektívet.
Na az még érdekes lesz, főleg ha jó árat szülnek neki.. -
-
FEDman
addikt
No de nincs azon semmi fölös, ahogy írtad is ekv. 18mm-n kell már csak a szűrőzés miatt is ekkora méret.
Persze a Samyang csak APS-C-n lesz ekv. 18mm, no de ilyenkor jellemzően csak a bajonettet cserélik le és nem tervezik újra az obit.A halszem az pont kivétel, ott tényleg kihoztak direkt mFT verziót is, de itt attól tartok nem ez lesz a helyzet.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Még egy kis 14-140 MkII.
Lehet már láttad, de ezt most azért is dobom be, mert gondolom már másoknak feltűnt, a mostanában bejelentett Pana 14-42 MkII, a 45-150, a 14-140 MkII mind a maga nemében meglepően jól sikerült üvegek.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért is van ez? Ahogy nézem sok tesztben csak a szimpla élességgel foglalkoznak, pedig szerintem ebből a tesztből is jól látszik, hogy az igazán nagy különbség kontrasztban színekben van!
Ebből pedig én arra következtetek, hogy a jó eredmény igazi kulcsa egy új tükröződésgátló bevonat lehet. Amit érdekes módon egyrészt nem nagyon reklámoztak, másrészt még a sima 14-42 MkII kit is megkap, ami pozitív.
Szinte minden képen érzem a fent vázoltakat, de talán itt a legszembetűnőbb:
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz madgie #31515 üzenetére
Igen ott is nagyon látványos, már bélyegképen is.
Meg váztól és WB-től függetlenül is jellemző volt eddig, hogy míg az Olympus obiknak melegebb, addig a Pana üvegeknek inkább kicsit hűvösebb képük volt. Na a mostanában kiadott Pana obik már nem ilyenek.És már itt is, ennél a szimpla kit obinál is feltűnt milyen szépen szaturáltak és jók a színek. Akkor ezt még egyértelműen a GH3 és a jobb szenzor számlájára írtam, de ebből az előbb linkelt tesztből is jól látszik, hogy az igazi érdem az új obiké.
-
FEDman
addikt
Azt mondjuk én is kizártnak tartom, hogy magában a szenzorban tényleg érdemben 1 FÉ plusz lesz.
Jpeg-ben viszont simán el tudom képzelni ugyanezt és azt is látom hogy mivel lehet ezt elérni.Az újabb Oly vázak E-M5 és társaj Jpeg-ben olyan durva élesítést alkalmaz ami néha már komikus. Részben emiatt is tűnnek olyan csoda jónak, iszonyú kontraszt és élesítés van a képeken. Portréknál viszont néha rosszul vagyok attól amit az Oly művel mostanában Jpeg-ben. Ez a fajta felkeményítés itt csak arra jó, hogy a bőrhibákat jól kiemelje..
És ez a fajta felkeményítés, a durva élesítés bizony megdobja a zajt is. Azaz ha az E-M1-nél nem alkamaz ilyen durva élesítést akkor máris lesz egy kis előny zajban.
És bizony több okot is tudok arra mondani, hogy miért fog visszavenni az Oly az élesítésből pont az E-M1-nél. Egyrészt ez így nem szép, másrészt elég amatőr dolog és a profi gépekre pont az a jellemző, hogy alapjáraton nyersebb képeket gyártanak. Ennek oka meg hogy utólag könnyen fel lehet keményíteni a képeket, de ugyanezt visszafelé már nehezen.
A másik ok, hogy a hírek szerint az E-M1-ben már tényleg nem lesz AA szűrő. Ez is a kevesebb élesítés és a kevesebb zaj irányába mutat. -
FEDman
addikt
Igen, az is lassan frissítésre érett.
Viszont nem egészen értem hogy jönnek ezek ide, szörnyen ugrálsz a szenzorméretek között, az eddig általad említett 3 gép 3 különféle méretű szenzort rejt és nem látom köztük mi a logikai kapocs?Balról jobbra: 43 - APS-C - FF
-
FEDman
addikt
A Sony SLT gépeibe azt is érdemes belekalkulálni, hogy ezekben a gépekben alkalmazott féligáteresztő tükör miatt van durván fél FÉ veszteség. Erősítéssel persze ezt kompenzálják, de ez meg egy picit több zajjal jár.
Nemrég pont volt egy vita erről a NEX-es topkiban. Érdekes módon mikor APS-C kontra 43 dolog előkerül akkor Sony végről nagy jelentősége van a szenzorok közti különbségnek, de mikor az SLT veszteségéről van szó az meg már mindjárt nem számít. Pedig majdnem annyit veszít egy SLT gép a féligáteresztő tükörrel, mint amekkora különbség van a 43 és az APS-C között.
Ha pedig generációs különbségek is vannak akkor akár ez is lehet a vége:
Nyers Raw konverziók:
Érdemes megnézni az árnyékos részeket, a feketéket.
-
FEDman
addikt
Kevésbé jól informált emberek rendszeresen meg is szoktak lepődni, hogy jééé, ennek olyan hangja van, mit egy "igazi" fényképezőgépnek...
-
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #31674 üzenetére
Korábban felvetettem már, hogy lehetne csinálni egy külön topicot "Kinek nagyobb a szenzora?" címmel.
Na, ennek ez lehetne a nyitóképe!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ehh, nem értem mit csinálok rosszul, hozzám még sose állítottak be két ilyen szatyorral..
-
FEDman
addikt
Tényleg elég hülyén néz ki az új Nikon. Talán ha nem ragaszkodnak a kisvakuhoz, vagy csak nem az EVF elé teszik, esetleg megelégednek egy 2,7" kijelzővel akkor sokkal szebb arányosabb gép is lehetett volna.
Ezen így nagyon látszik, hogy igazi formaterve csak a P7700-nak volt, erre meg csak rá...ták valahogy a mérnökök a keresőt. -
FEDman
addikt
Úgy látom tényleg feleslegesen vontak le sokan messze menő következtetéseket a 12-40-es szabadalomból, miszerint hatalmas lesz és nem fog alkalmazni szoftveres torzításkorrekciót. Az első következtetés még hagyján, de a második már totál agyrémnek tűnt már elsőre is.
Mérettel kapcsolatban meg írtam is, hogy sokszor a gyártók egy adott obi esetében párhuzamosan több tervet is futtatnak egymás mellett és aztán végül az eredmények alapján döntenek hogy melyikből lesz kész termék és emiatt simán lehet, hogy nem is a szóban forgó terv jelentette a végleges objektív alapját.
Nos, azt hiszem most már kijelenthetjük annak a tervnek semmi köve a kész termékhez.
-
FEDman
addikt
Nem tudom ki találta ki, de ez a nem alkalmazunk szoftveres torzításkorrekciót elmélet itt mérettől függetlenül is hülyeség volt.
Gondolj csak bele mérettől és rendszertől függetlenül hány olyan ekv. 24mm-ről induló zoom objektívet ismersz ahol optikai úton korrektül megoldották a torzítást?
Én egy ilyet nem tudok mondani, még a profi több százezres kategóriában se.Egy egyszerű fix obi esetében még felmerülhet a kérdés, végeredmény szempontjából melyik megoldással lehet elérni a legjobb képminőséget. De egy ilyen összetett és bonyolult zoom obinál ez már nem kérdés. Ott ahol optikai úton képtelenség egy objektívet tökéletesre korrigálni, ott a szoftveres korrekcióval csak nyerhetünk.
Erre értettem én, hogy ha valahol akkor pont itt lenne nagy baromság az Olympus részéről kihagyni a szoftveres torzítás korrekciót. -
FEDman
addikt
Én csak bedobtam az új robbantott rajzot a korábbi tervvel összevetve és megjegyeztem, hogy nem stimmel a kettő. Ezzel bőven meg is elégettem volna, ebben tényleg nem volt ennél több.
Az meg hogy ehhez képest még mindig ezen rugózunk az azt hiszem most nem csak rajtam múlt...Mindenesetre amit akartam elmondtam, úgyhogy ha nem gond nem görgetném tovább a nagy semmit.
-
FEDman
addikt
Inkább parázzon és figyeljen oda rá duplán, mint hogy csak egy kicsit is megtapasztalja azt amit nekem kellett.
Rendszeres használat mellett amúgy tényleg kevésbé gond ez, csak hát ő nem is használatról írt, hanem tárolásról. De persze gondolom itt se évekről van szó így könnyű észrevenni ha elkezd öregedni. Csak hát egy ilyen cucc mellett már azt se szívesen várnám meg, hogy csak egy kicsit kezdjen el morzsálódni, porlani.
Persze a mai szivacsok már biztos jobbak és szállításkor tuti jól jönnek, de ha tárolásról van szó akkor én ezt az anyagot továbbra is messze elkerülném.
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #31901 üzenetére
Én igen.
Jpeg-ben egyrészt amint írod is végre nem alkalmaz olyan brutális élesítést, ez nekem speciel tetszik. Plusz most már az Olympus is alkalmazza a CA korrekciót. Ahogy a galériát elnéztem ez igaz a Pana 20/1,7 esetében is, ami jó hír az Oly váz tulajoknak.De persze ez a része csak szoftveres bűvészkedés. Raw-ban normál iso tartományban nem sok különbséget látok. Még az elhagyott AA szűrőt se nagyon érzem. Magas iso-n viszont hasonló előrelépés történt, mint a GX7-nél. Itt állítsd át az ábrát a műfényes világításra, lődd be a Raw-ot úgy nézd össze a kettőt. Iso3200-tól az E-M5-nél a feketékben kezd elszállni a kékcsatorna, de az E-M1 ilyen téren még iso12.800 mellett is egész egyben van.
Maga a zaj mennyisége persze sokat nem változott, de a dinamikára ez nagyon jó hatással van. És ez Jpeg-be is érződik. Az E-M5 Jpeg-ben iso3200 felett az elszabaduló kékcsatorna miatt csúnyán lecsapta az árnyékos részeket, ami nem volt szép. Az E-M1 ugyanitt sokkal jobb.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #31908 üzenetére
Hát nem tudom, a sztratoszféráig én még sose jutottam el, iso3200-ig ellenben kifejezetten gyakran.
Ettől függetlenül ahogy írtam is nagy változás nem történt. A zaj mennyisége is kb. ugyanaz, egyszerűen csak kicsit egészségesebb lett a magas iso. Ez egy igen hasznos, de nem nagy előrelépés. No de én ennél nem is vártam sokkal többet. Főleg, hogy már az E-M5 is nagyon jó volt szenzorban.
Az igazi kérdés itt szerintem az, hogy a hybrid AF milyen lett...
-
FEDman
addikt
Kicsinek nem mondanám, de nem is egy kezelhetetlen szörnyeteg. Így ránézésre az E-M1/GH3 féle vázakkal szerintem még simán kellemesen arányos lesz.
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #32002 üzenetére
Azokat a dolgokat nem véletlenül mondogatták, valószínű én is egy voltam közülük.
Az továbbra is él, az hogy ahogy megyünk a nagytele felé úgy van egyre kevesebb jelentősége a rövidebb bázistávolságnak. Egyre kisebb a tervezési előny és egyre kevésbé lesz méretben is előnye a mirrorless gépeknek.
Ezt jelen esetben nehezen ellenőrizhető, sose készült 40-150/2,8 klasszikus FT üveg. De ha lett volna szerintem az se lett volna sokkal nagyobb ennél.Az pedig hogy van e értelme nagytelének mFT-re az meg mára már egy meghaladott kérdés. A rendszer indulásakor egy Oly E-P1-re tényleg tök felesleges lett volna nagyobb nehezebb tele obikt kihozni. Ezen felül akik ilyen obikat használnak azoknak gyakran fontos a követő AF is. Ez induláskor gyakorlatilag teljesen használhatatlan volt.
Mára viszont vannak jó fogású mFT vázak is és az E-M1-gyel úgy néz ki követő AF-ben sikerül kicsit előrébb lépni. Azaz ma már nem sok okot tudnék arra mondani, hogy miért ne jöhetnének a nagyobb telék is.
És igen, ahogy mondod a 12-40/2,8 és a 40-150/2,8-cal lassan tényleg kezdi beérni az mFT az FT-t ilyen téren is. Ez kicsit mondjuk nekem olyan keserűen ironikus. Mire végül megoldotta az Olympus a szinte tökéletes kompatibilitást addigra alig maradt olyan FT üveg aminek ne lenne mFT megfelelője.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Formula-1
- Futás, futópályák
- Motoros topic
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest