Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
válasz Grga_Pitic #79708 üzenetére
Ha megnézed miben más mint a 4.1, ott sem sokat.
Macro Flash STF-8 is supported.
Electronic Flash FL-900R is supported.
Improved stability of exposure when shooting videos.
Focus stacking function is now supported by the following lenses:
M.ZUIKO DIGITAL ED 30mm F3.5 Macro
M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14mm F2.8 PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 8mm F1.8 Fisheye PRO
M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm F4.0 IS PRO[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Grga_Pitic #79710 üzenetére
Hát, ja. De, hogy objektívtől függ melyik képét fűzi össze és melyikét nem, az számomra egy meglehetősen elhibázott marketinges húzás. A 4/3-os obik kihagyására sem lehetnek büszkék. Ez egy csúnya, agresszív terelés. Na mindegy, az én makrózási szokásaim mellet a 12-50 is megteszi.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Én még nem tettem fel, de ez a visszaállás érdekelne. Mindig azt írja a frissítő program, hogy nincs undo.
(#79717) weiss: Az E-M1-be anno bekerült a CA korrekció is. Biztos, hogy az E-M10 II-ből kimaradt? nincs saját tapasztalatom Pana objektívekkel, de szerintem a CA korrekcióra vonatkozó adatokat is az objektíveknek kellene tartalmazniuk. Az meg elég aljas húzás lenne, hogy ha egyszer megcsinálták a CA korrekciós modult, akkor sumákban kihagyni az újabb vázakból. Persze, ettől még megtehették.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz csurgoi #79800 üzenetére
"amin jobban látom a részleteket expó előtt."
Nincs. E-M1 és E-M5 II támogat ilyesmit USB-n az Olympus Capture programmal. Marad az EVF dioptria korrekciója, illetve fel kell tenni az olvasószemüveget az LCD-hez.
A madárra meg rá lehet vakuzni, Robin Wong sem csinálta másképp a linkelt cikkben. Rázkódásvédelmet be kell kapcsolni, 1/8 sec már elég a shutter shock ellen. ISO 500 is részletvesztést eredményezett. Végül, de nem utolsó sorban közelebb kell menni. A madár alig tölti ki sacc/kb a kép 5%-át. Még hozzáadódik a Bayer interpoláció miatti maszatolás, és ennyi. Elfogadható áron a 4/3-os 50-200-as obik mennek elég jó rajzolattal, de a tesztek alapján az is 5.6-nál lesz a legélesebb, és az mFT PRO telék jobbak.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Grga_Pitic #79808 üzenetére
Az OI Share nem tud belenagyítást. Én sem értem miért, nem kellene a teljes képet, csak az LCD-n megjelenő részletet átvinni a wifin. Mégsem teszik. Így precíziós kézi élességállításra nem alkalmas.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
A 14-54 MkII CDAF-et is támogató objektív. Nem veszi fel a versenyt a kicsi, könnyű mFT cuccokkal, de egy próbát megérhet. Elég finom kéz kell a kézi élességállításához.
Studi: E-P1-en nem láttam különbséget az AF sebességében
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Ha szükséged van mindig a naprakészségre, fizess elő az Adobe photography plan konstrukcióra. Egyébként némi macerával szerintem az Oly viewer + valamilyen rétegeket kezelő képszerkesztő segítségével is igen jó eredmény érhető el. De nem lebecsülendő az OOC jpg sem, ha elég gondot fordítasz a gép beállítására mielőtt lenyomod a gombot.
Ez a DXO ajándék a mézes madzag, hogy vedd meg az aktuálisat. És mivel ingyen van, nem szabad rá elvárni a frissíthetőséget. Nyilván nem jó mindenkinek, de nem is az a cél. Korábbi eltett raw fájljai sokaknak lehetnek, és ha azon meggyőző a különbség már meg is szerezték a vásárlót ahhoz a verzióhoz, amelyik támogatja az adott kamerát.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
A CameraStore TV szerint 2016 legrosszabb kamerája. De egy hozzád hasonló gyűjtőnek kötelező darab
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Dolphin #80128 üzenetére
Három évvel ezelőtt volt egy dilemmám, hogy E620 után E-M1 vagy CaNikon vonal. Azonos minőségű új objektív árakat hasonlítva a számomra szomszéd rétje sem volt zöldebb. Maradtam a rendszerben és nem bántam meg. Nem tudok olyan képeket csinálni mint egy FF 85 1.2-es objektívvel, de ezzel együtt tudok élni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Dolphin #80141 üzenetére
Szerintem a Sony 85 1.4 G áron az Oly is le tudna tenni 42.5 f0.7-es objektívet jó rajzolattal. Hány eladott objektívre számíthat a meglévők mellett? És ha már ilyet csinálnának, akkor kellene a natív ISO 50-es (kvázi zajmentes) szenzor is, hogy ne kelljen egy occó ND-vel elb***ni a drága objektív rajzolatát. Persze akkor meg le kellene mondani a magas érzékenységű tartományról, ami miatt megint lehet ekézni a rendszert.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
"Hiányzik a 100ezres szimpla, 120-130ezres dupla kit..."
Attól tartok, hogy az a világ egyhamar nem jön vissza. Ahhoz kellettek az 50 ezres XZ10-ek is. De manapság 200 a belépő a csúcskompaktokhoz, és akár 400 fölé is elszalad az áruk.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Gravity1234 #80297 üzenetére
Természetesen marad 300 mm. DE! Az objektív által rajzolt képnek csak a közepét használjuk, ezért az mFT szenzoros gép csak annyit lát a térből, mint egy FF szenzoros gép 600 mm-es objektívvel. Keresd meg a pixinfo-n Nagy Krisztián fotóelmélet témakörben írt cikkeit. Elég jól elmagyarázza a miérteket egészen a matematikai alapokig.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Szegény mikrofont már nem csak ekéztétek, hanem beleszántottátok a földbe. De ha lenne egy Pana-Leica 100-400-asom, meg egy pre capture beharangozás hatására megvett E-M1 MkII-m, akkor az én agyamat is felbaszná, hogy a pre capture csak Olympus objektívekkel megy. De az vesse rám az első követ, aki rendszeren belülről letöltött használati útmutató alapos átolvasása után rendelte a vázat a 11%-os akció hatására...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #80418 üzenetére
Így van. Ha azok a görbék itt meg tudnák oldani a helyzetet, akkor kellett volna egy kép olyan beállítással is. Véleményem szerint rettenet, hogy az LR shadow/highlight képességéhez képest mit csinál az Oly jpg motorja, ha erősebben eltekerjük az említett árnyék/csúcsfény beállításokat.
Egy ilyen képnél nem nagyon van más esély mint exposorozat, azután a végén összerakni. Különböző szenzorokban másutt van a tartalék. Tapasztalatom szerint az Olynál inkább a bebukott részek húzhatók vissza, nem a kiégettek. Tehát inkább csúcsfényre kell mérni, azután lehet bűvészkedni rawból, persze jönni fog vele a zaj is.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mercutio_ #80421 üzenetére
Inkább Pana. Legalábbis az E-M1 esetében az a valószínűbb. Bár szerintem algoritmus kérdése, hogy mi kerül bele a raw fájlba. Minél inkább a felső tartományban muzsikálnak, annál jobb a jel/zaj viszony. Viszont annál kevésbé van tartalék a kiégett részeknél.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Gravity1234 #80457 üzenetére
Hogy a túróba ne lenne? A szenzoron keletkező zaj állandó, leginkább a hőmérséklet befolyásolja. Minél melegebb van, annál nagyobb. Ehhez adódik hozzá a fény által létrehozott hasznos jel. Amikor az expót a rawból emeled, akkor a zajt is emeled vele, 1 FÉ esetén megduplázod ahhoz képest, mintha eleve helyesen exponáltál volna. Amennyiben bírja a kép dinamikája és a téma, akkor jobb túllőni a képet és utólag visszahúzni.
Ami a diffrakciót illeti, az elemi pixel méretétől, közérthetőbben a szenzor nagyságától és a felbontásától, valamint a rekesz nagyságától függ. Egy 16-os mFT szenzor esetén valahol f8 és f11 között már lágyul a kép. Nincs értelme jobban szűkíteni a rekeszt, rövidebb záridőt vagy ND szűrőt kell használni. Lehetne még ISO 25 meg 50 is opció, de olyan nincs a vázakban.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
válasz Golota #80648 üzenetére
Akkor te magad állítod odébb az élességet, a PS meg összerakja. Az én vázam is csak akkor fűzi össze, ha drága obi van rajta (köszi Oly), de olyanom nincs. Szerencsére léptetni hajlandó a fókuszt bármelyik mikrós obival.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz konyi79 #80645 üzenetére
Ezen a Napot belekomponálom a képbe témán mindig elgondolkodom. A tükrös rendszernél ugye a retinát, AF szenzort, fénymérést veszélyeztette. A szenzor látta vagy 1-2 ms-ig azt a fényt. A tükör nélkülieknél a szemet már nem tudja elintézni, de gyerekkoromban egy akkora területre fókuszált napsugárral mint amekkorát a 13x17 mm-es szenzorból a képen látható Nap lefed, simán tüzet gyújtottunk. Ezért én meglehetősen óvakodom attól, hogy a naplemente vagy napkelte időszakán kívül a direkt Napot a képre komponáljam. (Most tekintsünk el a brutál szűrőktől, amikkel akár napfolt tevékenység is megörökíthető.) Különösen egy ilyen állítsd oda állványon, lépegess az élességi síkkal helyzetet érzek veszélyesnek. Túlaggódom?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Nem követem, topikk hsz-e után ránéztem, de már kipörgött az első pár oldalról. Gyanítom az árak meg kb. olyan magasan fognak szállni, mint a szirti sas. Amennyit én telézek, bőven jó az 50-200. Jobb lenne SWD-ben, meg még egy ECC14 mellé, de most nem annak van prioritása.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Muerte68 #80770 üzenetére
Azonos felhasználási célra készült gépeket van értelme összehasonlítani, és ebből a szempontból az E-M1 és az X-T2 összehasonlítás teljesen rendben van. A szenzor méret csak egy műszaki adottság. Nyilván van következménye a képen, de a jpg algoritmusnak is. Ha továbbgondolom az elméletedet a végén az jönne ki, hogy az E-M1-et az E-M1-gyel az X-T2-őt meg az X-T2-vel kellene összehasonlítani.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz n.andras74 #80794 üzenetére
Képszerkesztéshez: SSD, grafikus kártya fontos. Ezen kívül még egy megfelelő kijelző, ha a színekbe, tónusokba is bele akarsz nyúlni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Azért írtam a grafikus kártyát fontosnak, mert a PS CC-nek vannak olyan dolgai, amiket GPU nélkül letilt. Ritkán kell, de ha mégis, akkor elég bosszantó tud lenni. Az a benyomásom, hogy a PS érezhetően gyorsabb, ha látja a grafikus kártyát azaz nem fut semmi az Intel HD-n amikor indítom. (Fingom nincs egyébként miért nem látja, de már nem is érdekel.)
Közben használom az Affinity Photo-t, (elég sanszos, hogy évfordulónál kiszállok az Adobe pénzszivattyújából), és ott az tűnik a leggyorsabbnak, hogy a megjelenítésre odaadtam a külső grafikus kártyát, renderelésre meg az integrált Intel HD Graphics-ot állítottam be az alkalmazáson belül.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz istvan170 #80830 üzenetére
Ezzel a kérdéssel komoly flame-t indíthatsz el. Visszakeresve biztos megtalálod az előzőt.
A kép (látószög, mélységélesség) szempontjából úgy van, ahogy írtad. Viszont az F2 az fizikai paraméter, tehát vagy záridő/4 vagy ISO/4 érték fog kelleni ugyanahhoz az expozícióhoz. A bokeh is eltérő lesz, azt többek közt befolyásolja pl. a frontlencse mérete is.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz shirogin21 #80849 üzenetére
Te hova akartál állványt beilleszteni?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Makrónál mindig szívás az árnyékolás, de 52-es menetre feltekerhető oldalanként vezérelhető körvakuból elég jól el van látva a világ. B verzió, egy slave módot tudó vakut leteszel oldalra, és rávillantasz a kis vakuval. Vagy derítőlappal (tükörrel) odaküldöd a fényt. Ha megnézed Robin Wong werkfilmjét, láthatod, hogy egyik kezében egy FL36-R többnyire diffúzorral, másikban a gép. Aztán tök jó rovarfotókat csinál.
Szerintem az MCON P01 még nagyobb árnyékot fog vetni mint a 12-50, és a rövid tárgytávolság miatt amúgy sem a rekesz nyitása az optimális stratégia, inkább a focus stacking, ha a téma és a környezet lehetővé teszi.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz csurgoi #81056 üzenetére
Nem. Képileg nem jobb vagy alig, csak kisebb. De bukod a makró módot, a 12-es nagylátót és az időjárás állóságot. Ha zsebgéped akarsz összerakni és kapsz hozzá automata objektív sapkát is, akkor el lehet rajta gondolkodni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz tailor #81060 üzenetére
Csak emlékezet alapján, mert a PL1-esemet a Helios-szal lenyúlta a fiam.
Kapcsold ki az Éjszakai felvétel vagy Live view boost módot a menüben, és tedd a gépet is M állásba! Az info gombbal meg kell tudd jeleníteni az expo adatokat, és ott a gép mutatja, hogy az aktuálisan beeső fény az adott záridő mellett hány EV értékkel tér el az általa ideálisnak gondolttól. De a fentiek kikapcsolása után szerintem a kijelző is fog sötétedni/világosodni. Ha valamennyire automata módot szeretnél, akkor használd az A módot. A stabi meg elég harmatos, de annak is meg kell mondani a rajta lévő objektív gyújtótávolságát, ha használni akarod.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
válasz ThorsHUN #81280 üzenetére
Egy ekv. 300 mm-es obi esetén nem mondanám a tele tartományt lefedetlennek. Oké, elérhető a rendszerre natívban az ekv. 840 is, de arra szerintem (gép)madárfotósoknak, TEK-es megfigyelőknek van szükségük. Lelkes amatőrként elég csak majdnem mindent lefotózni, vagy közelebb kell menni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz garai198419 #81285 üzenetére
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Balinov #81311 üzenetére
Szolgáltatásait nézd meg. Szerintem az elektronikus első redőny, elektronikus zár, focus stacking, Live composit mód, tethered shooting, wifi távvezérlés, PDAF már lehet ok a váltásra. Más a fogása, de nagyobb a gép is amit magaddal kell vinni. A kép minőségében nincs lényeges különbség a két váz között.
(#81317) eeaa: Fotóztam hosszú záridővel fényvillamost, nekem elég ami kijött belőle.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
"Persze nagy és nehéz is mellé. Ezekre mindig azt mondom, ha belefér, akkor meg kell venni."
Tegnap délután kimentünk sétálni a Margit-szigetre. Felraktam a 15-54-est, meg az 50-200-ast a táskába mellé. Megemeltem, aztán kiraktam mindkettőt a 'csába, és elvittem a vázat + a 14-150-est.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Balinov #81464 üzenetére
Nem igazán kerestem, de még sosem jött szembe, Alkatrész meg pláne nehézkes. Szerintem bármi baja van, gazdasági totálkár, mert olcsóbban veszel egy másikat használtan, mint javíttatod átalányban. Ha belebarkácsolsz, megvan az esély rá, hogy a szerviz is visszadobja szakszerűtlen javítás miatt. Mondjuk az előzőek miatt, kb semmi kockázata nincs, ha nekiesel és megpróbálod saját magad. Rosszabb nem lesz a helyzet. Szerintem otthoni körülmények között kb. lehetetlen olyan pormentes környezetet előállítani, amiben egy objektív szerelhető. Attól meg biztos megütne a guta, hogy összerakom, működik, és poros valamelyik belső lencse.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
És? Ott FF ekv. 18-as nagylátód van, MFT-n meg 24-es. Ne vigyük már egymást el az erdőbe. Az objektívnek van gyújtótávolsága, és nagyon nem érdekli, hogy mekkora szenzort raksz mögé.
(#81612) orko: Szeretném azt hinni, hogy ma már a szenzor méretből adódó crop faktor és ennek a képszögre illetve mélységélességre gyakorolt hatása nem újdonság.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Oly-Service #81786 üzenetére
A fotókon E-M1 II. van. Lesz olyan kit is?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Suzuki topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen