Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lackómackó

    csendes tag

    válasz Kendácsmanó #1794 üzenetére

    Szia Gáspár!
    Felcsigázott, amit az átépittésekről, felélesztésekről írtál! A motorcsere, amiről írtál, megoldható legálisan? Dízelről benzinre? Megy ez fordítva is? Azt hallottam, hogy érdemessebb benzines autót keresni, mert azok megkíméltebbek, sokkal később fog tönkremenni rajtuk minden, mint az esetleg már agyonhasznált dízeleken. Igaz ez? Mekkora munka egy ijen átépíttés? Ami a mostani autóból kikerül dízel, az eladó lesz esetleg? Hol vagy te helyileg? Én kaposvári vagyok, sajnos senkit nem ismerek aki a témában akkora tapasztalattal rendelkezne mint te, más körökben mozgok, az informatika az életem. Mi a véleményed az alternatív üzemanyagokról?
    Köszönöm előre is válaszaidat!
    Laci

  • ATA123

    csendes tag

    válasz Kendácsmanó #1794 üzenetére

    Szia Gáspár!

    Remélem te tudsz nekem segíteni a következő problémámmal kapcsolatbann.Kinéztem magamnak 8J17H2 ET35 felniket amire 205/50R17 gumikat tennék.Kérdésem fel tudom ezt tenni W123 mercire vagy belefog érni valahova?Mivel te merciket építessz remélem tudsz nekem segíteni.Egyik ismerősöm azt mondja,hogy a w123 mercire maximum ET28-30-ig lehet felnit feltenni,mivel a 123 első kerékagya úgy néz ki mint a "szekéré" kúpos,és ezért kiemelő(távtartó) tárcsát sem lehet rá tenni csak tákolni és emiatt 100km/h sebességnél rázkódni fog a kormány,igaz ez? A 124-es merciktől már más ez a kerékagy és azokra már szinte minden felnit fel lehet tenni. A másik kérdésem az ,hogy szereztem egy fordulatszámmérőt 123 mercibe sajnos benzinesé,nekem pedig dieselem van 240-es.Nem tudsz valami megoldást ,hogy tudnám ezt beszerelni a gépembe?
    Előre is köszönöm ATA

  • Batman2

    őstag

    válasz Kendácsmanó #1794 üzenetére

    Szevasz

    Üdv a fórumon ! :)

    Valahogy így reméltem az elején, hogy csak van azért jónehány 123-as az országban . . ., és csak vannak olyan tulajok is, akik nem csak használják és lenyúzzák, hanem foglalkoznak, törődnek is vele és ezen embereket keresem (keressük mi) én ! :)

    Rövidebben örülök, hogy rátaláltál a fórumra és tanácsaiddal, tapasztalataiddal tudod segíteni eme kis közösséget ! :)

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Der Bosss

    csendes tag

    válasz Kendácsmanó #2292 üzenetére

    Ebben tökéletesen igazad van!
    Mint ahogy nem lehet "kicsit teherbe esni" sem!
    Sajnos ez a szerelő probléma nem csak az autóknál van, hanem bármilyen más szakmánál előfordulhat, főleg az építőiparban.
    Víz-, gáz-, fűtésszerelőként mondom, nekünk kell ezek ellen tenni!!!

    Batman, szomorúan olvastam soraidat, ha Pest közelében laknál, felajánlanám a garázsomat, hogy együtt szerelgessünk. :)

    MB W123 300D 1981-ből!!!

  • Batman2

    őstag

    válasz Kendácsmanó #2291 üzenetére

    Szevasz

    Szóval a pontos jelenség most az, amit eddig minden estebn megfigyeltünk, hogy közvetlen indítás után még alig van füst, aztán pár pillanat mulva felmegy az olajnyomás, akkor kezd megjelenni a füst és pár másodperces járás után folyamatosan egyre kékesebbé kezd válni, erőteljesen elkezd füstölni és igen büdössé is válik, nem a szookásos diesel, hanem mint valami szétkopott, motorolajat zabáló Lada.

    (Elnézést kérek minden Lada rajongótól, de annak a füstjéhez tudom leginkább hasonlítani)

    Szóval ebből következteteve nem igen a befecskendezési idővel, még csak nem is a porlasztással van a legnagyobb baj (mégha azok sem tökéletesek), hanem inkább talán a gyűrűkkel, és ezt a túl alacsony kompresszió is alátámasztja szerintem.
    (19.2, 19.5, 19.5, 20) teljesen hideg motornál, feltételezem, hogy az üzemmeleg motornál közölt gyári adatokat, a 25-30-at üzemmelegen sem éri el, szerintem olyan 22-23 körül lehet.

    És még ha a kompresszió gyűrűk el is mennek, de ha az olajlehúzó gyűrű vacak és motorolaj kerül az égéstérbe, már az is rossz, mivel minimum az égést rontja és ezzel a működést, teljesítmémnyt is, de szerintem talán még picit a kompresszióba is beleszól.

    Maj ha végre visszajutok a motorszerelőhöz és még emlkszik arra, hogy januárban abban maradtiunk, hogy valóban nem jó a motor és belenéznek, akkor talán kiderül, hogy mi is a hiba !

    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák