Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
Igen, a teljes értékű nagyon megemelné a csomagtérpadlót. De mankókereket lehet kapni, ideális esetben nem márkakereskedésben.
Nekem valami használt Hyunda-Kia származék van a CX-5-höz (szerencsére sose volt rá szükség), de vannak erre specializálódott eladók is, akik "gyári" mankókereket árulnak kb negyedáron. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6570 üzenetére
Bírja az, 7.5 ampernél kisebb biztosíték nincs sehol az autóban, tehát kitapétázhatod az egész csomagtartót led szalaggal, akkor is bírni fogja.
Nekem 6 db féltenyérnyi led panel (panelenként 48 db 5050) van a gyári izzó helyére kötve, fogyaszthat kb 20-25 wattot, de az még mindig csak 2 amper. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz eldoble #6597 üzenetére
Annyival nem tudhat többet a Yuasa, amennyivel drágább.
A Rocket is jó, nekem Exide EL604 van 5 éve, hibátlan, pedig sokat áll, pár hetente/havonta rátöltök kicsit.
Én már márkahű lettem, 3 autóba és egy motorba vettem Exide-ot, sose volt gond velük. Az előző kocsimban már 6 éves, sose volt töltve, de még így is bírja.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6601 üzenetére
Nekem csak az automata ablakok végállását kellett újratanítani az akksicsere után, az i-stop egyből működött.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6624 üzenetére
Szerintem kifejezetten gagyi (és túlárazott) a mazdás ledkészlet, lehet, hogy jó minőségű, de pontosan ugyanolyan homasitás kinézetű, mint amit linkeltél.
Pedig Kínából lehet kapni a lámpatestek formájára szabott led paneleket, nekem is ilyen van, a hidegfehér színét én nem szeretem, de sokkal elegánsabb. Ilyesmit várnék, mint gyári megoldás, ha már egy csomó pénzt elkérnek érte.
A szelepsapkáról itt még lehet, hogy nem volt szó, de a fém szelepsapka kifejezetten rossz ötlet, rá tud rohadni, aztán csak komplett szelepcserével lehet orvosolni - kerekenkénti TPMS szenzornál különösen drága mulatság (az újakban már kerekenként van).
Persze nem törvényszerű, a 28 éves robogóm korabeli fém szelepsapkákkal került hozzám, lusta voltam lecserélni, ennek ellenére nem rohadt rá, pedig régebben hóban-latyakban is jártam vele. -
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6626 üzenetére
Igazad van, utólag én is rájöttem. De tapasztalati úton már kiderült, hogy elbírja a terhelést, volt hogy órákon át égettem a 20 wattot, mikor "műhelyasztalnak" használtam a csomagtartót.
Az RBCM arra érzékeny, ha véletlenül rövidre zárod valamelyik kimenetét, azzal valóban vigyázni kell, de ha nem zsonglőrködsz csupasz vezetékekkel, akkor szerintem nem szükséges levenni az akkusarut. Én megcsináltam a kábelezést előre, aztán csak bedugtam a T10 foglalat formájú kábelvéget a gyári csomagtérizzó helyére, nem volt benne kockázat.
-
Moleman
addikt
válasz DDaniel #6628 üzenetére
Ha nem szereted a hidegfehéret, akkor Kínából biztosan kapsz megfelelő melegfehér ledeket, a "gyári" led készlet árának a töredékéért. Én is azt vettem volna annak idején, ha nem találok rá erre a formázott paneles megoldásra.
#6629 Lipton
Pártízezer forint azért nem aprópénz, még egy 10-20 milliós új autó esetében sem, annyiból kijön egy első-hátsó menetrögzítő kamera, memóriakártyákkal együtt, ami azért valljuk be, hasznosabb, mint egy lábtérvilágítás. Főleg, hogy a lábtérvilágítást meg lehet oldani 1000 forintból kínai ledekkel és pár méter vezetékkel.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Simán lehet, hogy én vagyok túl bátor, van 10+ év tapasztalatom a kínai szarokkal, ki még egyszer sem gyulladt.
Viszont egyszer ez a fajta 12V-USB táp megkergült, és kinyírta a rákötött menetrögzítőben az sd kártyát, akkor azért morcos voltam. Azóta nem használom ezt a fajta tápot sehol, másnak sem vagyok hajlandó beépíteni. Ez a típus viszont végtelenül megbízható. Kb tizedennyiért vettem őket annak idején. -
Moleman
addikt
Én mindent a saját helyén, a saját értékével szeretek kezelni, függetlenül attól, hogy miben van. Hiába lenne keretem rá, én nem vagyok hajlandó kifizetni a túlárazott dolgokat.
Egyszerű IT-s példával élve, egy 6-700 ezres MacBookba minden extra plusz 100 ezer forintba kerül, akár +8 giga ram, akár 256 helyett 512 giga ssd, akár 512 helyett 1 tera ssd. Miközben ha besétálsz bármilyen másik boltba, 8 giga ram valójában 7500 ftba kerül, 1 tera ssd pedig 30 ezerbe. Valaki biztos kifizeti, különben nem így áraznák, de az biztosan nem én leszek. Attól, hogy egy MacBookba rakják, nem ér 13× többet ugyanaz a memóriamodul.
Ezért cserélem magamnak az olajat is, megveszem az anyagot annyiért, amennyibe valójában kerül, és nem fizetek 8× annyit, hogy kapjak mellé egy mazdás pecsétet is. Minden szerencsétlenkedéssel együtt 2 óra alatt megvagyok, azt rá tudom szánni a saját időmből.
A ledekre visszatérve, a Mazda is biztosan Kínából szerzi be kb pont ugyanazokat a ledeket, semmi hozzáadott értéke nincs azt leszámítva, hogy nem te szereled be precízen, hanem ők, barbár módon eltörve a műanyag panelek patentjeit, de jóvanazúgy, összerakják zörgősre. Saját tapasztalat.
De az arányokat fordított esetben sem tartom fontosnak, egy 1 milliós autóra ugyanúgy megvenném a Michelin Pilot Sportot, mint egy 30 milliósra, mert a jó gumi hozzáadott értéke független az autó értékétől.
-
Moleman
addikt
válasz dangerzone #6641 üzenetére
Nem véletlenül olcsóbb 1-2 millióval, mint a benzines.
Vannak típushibái, ha ezek ki lettek javítva, akkor akár jó is lehet, de kizárólag neki kedvező körülmények között, tehát hosszú utakon, autópályán. A rövid távokat, a városi használatot nagyon nem szereti. A fogyasztása sem kiemelkedően jó, alig eszik kevesebbet, mint a benzines. Én nem mernék kockáztatni vele, annak ellenére sem, hogy mostanában szinte csak autópályázom.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6643 üzenetére
Nekem 165 lovas CX-5 van, egyszer láttam 9.2-t a műszerfalon, mikor csak bevásárolni jártam vele télen. Autópályán is megugrik a fogyasztás 130 km/h fölött, de egy 120 lovas 3-as a kisebb kasztnival, kisebb homlokfelülettel, hosszabb váltóval valószínűleg takarékosabb ennél.
A teljes átlagom kb 7 liter, pedig általában az indokoltnál mélyebbre nyomom gázpedált.
Azzal pedig csak egyetérteni tudok, hogy nagyon jó és problémamentes ez a motor.#6644 nyepi
Mert miután a zörgés forrását kutatva szétszedtem a csomagtérajtóm belső burkolatát, láttam, hogy volt összerakva egy korábbi 1 millió forintos márkaszervizes (Zakar) javítás után. Több volt a törött vagy hiányzó patent, mint az ép. Ezek után egy tévétávirányító elemcseréjét se bíznám rájuk. És másoktól, más márkák márkaszervizeiről is hasonlóan rossz a visszajelzéseket hallok.#6645 DDaniel
Igen, az jó lesz váltóméretnek. Bármilyen megfelelő méretű acélfelni jó, akár a CX-5-é, akár valami Hyundai-Kia felni is, ha ugyanolyan a mérete (7.5J×17 ET50). -
Moleman
addikt
Ja, a Nissannál is volt hasonló élményem, egy javítás alkalmával a kedves munkatárs a csomagtérkárpit alá tömködte egy másik, dízel autó műszerfalának gyári csomagolását, és egy sonkás-sajtos szendvics celofánját. De az legalább nem zörgött.
Mikor a Takata-féle visszahívás volt, akkor is úgy vittem a kocsit, hogy előre lebontottam a műszerfalat, csak 3 csavar és egy csatlakozó volt részükről a teljes anyóslégzsákcsere. De akkor is végig ott voltam a kocsi mellett. Nem így születtem, a kedves márkaszervizesek vívták ki maguknak ezt a szintű általános bizalmatlanságot.
-
Moleman
addikt
válasz Moleman #6647 üzenetére
Ja a lényeget meg lefelejtettem, a kárpit alá betömködött zacskó csak igénytelenség volt, de a javítást sem sikerült maradéktalanul elvégezniük. 10 évvel később derült ki, hogy a hátsó lámpát úgy szerelték be, hogy nem volt kitömítve, és egy centi vastagon folyt be a víz mellette. Mindenfelé kutattam, hogy miért áll a víz a pótkerék alatt, amikor esik az eső.
#6648 Lipton
Igen, az olajcserével én se szórakoztam 10 éven át, volt egy jó szerelőm, aki hozott anyagból, pár ezer forint munkadíjért megcsinált mindent, olajcsere, fék, futómű. Viszont mióta elköltöztem onnan, folyamatosan csak átverésekkel találkozom, a munka el van végezve, de a drága óradíj mellé még olyan anyagárakkal, hogy még a Bárdi listaára is olcsóbb lenne. Így mikor hirtelen 15 helyett 70+ ezer lett egy olajcsere, elvesztettem a humorom, és inkább megoldom otthon, bármennyire is nincsenek jó körülmények, még a garázs padlója se vízszintes, az emelő se fér oda, laposkúszásban kell tevékenykedni.A munka része nem fáj, szívesen szöszmötölök ilyenekkel, egyszer vettem egy komplett 1.5 benzinmotort, és szórakozásból szétbontottam. A nagyobb darabokat leadtam vasba, de a dugattyúk, hajtórudak, szelepek még mindig megvannak emlékbe.
#6650 gyuri81
Na, ez egy szimpatikus gesztus, a Nissannál azt éreztem, hogy nagyon nem akarják, hogy bent legyek a műhelyben, sokat kellett velük vitatkozni, mire beengedtek (Hovány). -
Moleman
addikt
Én pont nem törtem patentot, de valóban, törhettem volna én is. Viszont én fel voltam rá készülve, előre berendeltem belőlük egy szatyorral, és kicseréltem volna újra. Egy márkaszerviznél ennek nem kéne kérdésnek lenni, ők mégis összerakták a töröttekkel, 2-3 pedig teljesen hiányzott.
Én már nem tudtam hova visszamenni, még az előző tulajnál történt a javítás, ő meg leszarta, hogy zörög. Sok évvel később bontottam szét. (Amúgy még mindig zörög valami, mikor rossz úton megyek, fogalmam sincs, mit kéne még szétszedni, de már elvesztettem a lelkesedésem.)
"amikor rá van írva az olajszűrőre, hogy csere, mert nem hiszi el, hogy kicserélik"
Sajnos ez sem alaptalan, a épp nemrég egy Kia Stingerrel történt meg az, hogy leparkolta emberünk az autót a márkaszerviz előtt, bejelentkezett, aztán beült szemben egy kávézóba, végig rálátott az autóra, az meg sem mozdult. 1.5 óra múlva hívták, hogy jöhet érte, kész az olajcsere..."ami olyan jól sikerül, hogy letérdel az egész CAN hálózat"
Na igen, lehet, hogy nem mindenkinek kéne autóvillamosságit játszani otthon.Én is csak olyan dologat szeretek piszkálni, amihez van rendes kapcsolási rajz, a Mazdánál zavar is, hogy egy csomó bekötés direktben jön a BCM-ekből, mint pl a H15 DRL. (Ha relézett HB3 lenne, mint Amerikában, akkor már megoldottam volna, hogy ne kapcsoljon ki, mikor behúzom a kéziféket.)
"végig hordják az autót valami nyűggel a városban 8 maszek szakin"
Szerencsére ilyenre sose volt szükségem, Te szervizesként nyilván a rossz autókkal találkozol többségében, de nekem a Mazdával az az élményem, hogy soha semmi baja nincs.
(A Nissan se volt rossz, de abban azért széthullott az összes nyelestengelycsapágy 160 ezernél. Aztán még pont időben eladtam, 200 ezer km után már mindenféle gondok jöttek elő a következő gazdájánál.) -
Moleman
addikt
válasz Ursache #6667 üzenetére
Nem csak az olaj került annyiba, a gyári szűrők is indokolatlanul drágák, ami utángyártottból 1-2 ezer ft lenne, az gyáriból 8-12.
A 4.3 liter gyári olajat 29 ezerért láttam egy szegedi márkaszervizes számlán 2 hete, az még nem is annyira elvadult árrés. Nekem maszekban egyszer a 2 ezer forintos váltóolaj literjét 10-ért számlázták ki... Akkor engedtem el minden szervizt örökre.A gyári olajat a Total gyártja, így a Total Quartz 9000 Future GF6/GF5 0W-20 is majdnem ugyanolyan, 13-14 ezerből megvan.
Nem olyan divatos márka, erről még nem hallottam, hogy hamisították volna.Tehát ha magadnak veszed a legolcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű cuccokat, 20k alatt megáll az anyagköltség, tehát a munkadíj valójában legalább 60 ezer.
Amivel semmi baj nem lenne, de akkor miért nem így szerepel a számlán? Miért építik be a továbbértékesített anyagok árába? Adócsalás?
Aki nem akar otthon a földön fetrengeni, aki szeretné a plecsnit a szervizkönyvbe, aki nem akarja elveszíteni a garanciát, úgyis ki fogja fizetni, bármilyen felosztásban is szerepel a végösszeg a számlán. -
Moleman
addikt
Ötkerék Bt., olajcsere, fék, futómű, mindent hibátlanul megcsináltak, én nagyon szerettem őket.
#6678 mmdms
Nekünk is az volt a terv, hogy már évekkel ezelőtt kiköltözünk, de szerencsére sikerült jó áron bérelni, a tulaj is jó fej, úgyhogy átmenetileg itt ragadtunk. -
Moleman
addikt
válasz eldoble #6685 üzenetére
Már ahol tudják.
Az enyémet márkaszervizbe hordta az előző tulaj, amíg volt rajta garancia, minden papírja megvan: a fékfolyadék sose volt cserélve, gyertyát se cseréltek 120 ezernél, ahogy kéne.
A neten publikus a karbantartási könyv, de kb minden verzió, minden országra vonatkozóan más. Tényleg van olyan verzió, amiben nem szerepel kötelezően a fékfolyadékcsere, ha épp nincs kedvük cserélni, csak odalapoznak arra az oldalra, ahol nem kell.
Az utóbbi időben amúgy már mindenhonnan azt hallottam, hogy rendszeresen cserélik a fékfolyadékot, úgyhogy vagy rájöttek, hogy nem kéne ezzel játszani, vagy tényleg csak azok a márkaszervizek voltak ennyire szarok. Cserébe 8-10 éve még nagyon olcsók voltak, 33-38 ezres végösszegek vannak, volt, ahol elengedték a teljes munkadíjat is.
-
Moleman
addikt
válasz eldoble #6689 üzenetére
#6690 Villa7
Így van, ez a karbantartási könyv is ezt írta.
Amúgy korábban a Nissan márkaszerviz is eljátszotta ugyanezt, mint utólag kiderült, ők se cserélték soha, mert 8 év után pont a Großglocknerről lefelé forrt fel, és koppant a fékpedál. Valamennyi fékerő szerencsére maradt, de nem volt túl jó móka. -
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6704 üzenetére
Mitől jobb a gyári, azon kívül, hogy 10× többe kerül?
Főleg egy pollenszűrőből, aminek semmi műszaki szerepe nincs azon kívül, hogy ne fújja az arcodba a port, leveleket és dölgött legyeket. Nem fog elromlani az autó, ha olcsóbbat raksz bele, és pontosan ugyanúgy megfogja az 1320 ftos is a port, leveleket és dölgött legyeket.Ha meg érzékeny/allergiás vagy, úgyis a gyárinál komolyabb aktív szenes utángyártott szűrőt kell venni.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6707 üzenetére
Azért hasonlítgatjuk, mert gyakorlatilag ugyanazt a pollenszűrőt adja a márkaszerviz 10× drágábban, ami minden kétséget kizáróan tisztességtelen, ennek ellenére örökké így fog maradni, mert mindig lesz olyan madár, aki kifizeti. Pedig a pollenszűrő nem garanciális feltétel, nem kötelező kérni a cseréjét. És házilag kicserélni sem nehéz, 3-99 éves korig bárki meg tudja csinálni.
De nem csak a márkaszerviz, a maszek szerviz is ugyanezt csinálja kicsiben, legutóbb megmondtam, hogy pollenszűrőt ne cseréljenek, mert otthon vár az új, majd kicserélem magamnak. Ennek ellenére megvette a 900 ftos pollenszűrőt, aztán egy ügyfeleknek szánt "árlista" alapján kiszámlázta 4000-ért, mondván, hogy "megnézte, koszos volt, kicserélte". Miután megkértem, hogy meg se nézze. Ezért nem viszek már semmilyen autót senkihez.
#6706 f4lcon
Kétségtelen, hogy hasznos az aktív szenes cucc, ha mondjuk a pesti dugóban állnék minden nap 1 órát, akkor én is beruháznék rá. -
Moleman
addikt
Én egy túlárazott SQL programozó vagyok, 70-80 ezres óradíjat fizetnek az ügyfelek a munkámért. De ők nem csóró magánszemélyek, hanem olyan vállalkozások, akik ezt bőven kitermelik, így is megéri nekik. És mi nem boltban is megkapható termékeket értékesítünk tovább drágán, jó drága munkadíjjal, hanem saját fejlesztésű szoftvert, egyedileg testreszabva. Kicsivel több a hozzáadott érték, mint egy pollenszűrőcserénél. Persze tudom, nyilván úgy van beárazva az általános óradíj, hogy a legbonyolultabb munka is megérje.
Sokféle Japanparts, Nipparts, Jakoparts, Filtron, Bosch, Mann, K&N utángyártott szűrőt próbáltam sokféle autóban, egyik sem volt eltérő méretű vagy láthatóan/tapasztalhatóan rosszabb minőségű, mint a gyári.
A K&N nyilván nagyságrendekkel jobb minőségű, mint a gyári, pedig csak 2.5× annyiba kerül.
De elhiszem, hogy találkoztál rosszul sikerült darabokkal, főleg ha naponta 20-at látsz, nem évente egyet. -
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #6722 üzenetére
Ez tényleg egy korrekt számla, igen, a légszűrő extra, de a többi a legjobb maszekban sem lenne olcsóbb.
#6720 nyepi
Nem, félreértettél, pont ezért mondtam, hogy én is túlárazott vagyok, szerintem a 70-80k nagyon sok. Viszont a külföldi nagyvállalatoknak, akik ezt kifizetik, nekik így is megéri. De az nálunk is előfordul néha, hogy ülök fél napot egy ismeretlen kód fölött, hogy megértsem, mit csinál, és azt nem számlázzuk ki.Amúgy teljesen megértem a márkaszerviz árképzését, az egyszerű munkákkal lehet tervezni, és úgy kell beárazni az óradíjat, hogy sose legyen veszteséges - lehetőleg még akkor se, ha 8 órát vadászod a kontakthibát. Azt kicsit furcsállom, hogy az ügyféltér "nem produktív" dolgozóit is a szerviz bevételéből kell kifizetni, de gondolom így alakult historikusan.
(Amúgy tényleg nem produktívak azok a dolgozók. Emlékszem 20 éve még mindenhol tök kedvesek voltak, pedig gyerekfejjel, friss jogsival mentem szórakozásból kocsikat próbálgatni. Az utóbbi 10 évben viszont szinte mindenhol nagyon ellenségesek voltak, oda se jönnek maguktól, hogy mi kéne, és a Suzukit leszámítva sehol nem sikerült előzetes időpontfoglalás nélkül tesztvezetni, pedig egy ügyfél se volt rajtam kívül. Érthetetlen. )De ez egy másik probléma, hogy az átlag magyarnak drága az óradíj, az eredeti probléma részemről onnan indult, hogy annak idején törött patentokkal rakták össze az autómat, ami nettó igénytelenség, még csak időt és pénzt sem spóroltak vele, mert egyrészt filléres alkatrész, másrészt amúgy is cascora ment, nyugodtan kiszámlázhatták volna 10× áron. De örömteli hallani, hogy Nálatok ez nem fordulna elő. Remélhetőleg tényleg nem általános, és csak az én autóim fogták ki azt a 3 márkaszervizt, ahol nem végeztek jó munkát.
-
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6799 üzenetére
A Revo és Revo Top között pl az adaptív fényszóró is különbség, ha van AFS gomb, akkor tuti Revo Top.
-
Moleman
addikt
Nekem a CX-5 sokszor volt 800 km fölött, de így is kicsinylem a tankját, az Almerának nagyobb volt, az gond nélkül elment 1000 km fölött egy tankkal.
Persze ez csak kényelmi apróság, de jobban szeretek kevesebbszer tankolni.
Épp elég volt a robogót 4 literenként tankolni, mikor régen azzal jártam dolgozni.Az elektromos autókkal ez azért mizéria, mert amelyikre 500 km hatótáv van írva, az nagy melegben vagy nagy hidegben már 300-at sem fog tudni. Ami rövidebb ingázáshoz vagy városba még mindig bőven elég, de már egy BP-Győr oda-visszát se mernék bevállalni vele.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6862 üzenetére
Ez más fajta led. Mérni nem mértem, de nekem 5050-es van, annak az adatlapjáról vettem a fogyasztást, de az amazon is 5 wattot ír rá.
6 éve vettem, azóta már biztosan vannak hatékonyabb ledek, amik tudják ugyanezt a fényerőt harmadakkora fogyasztással. -
Moleman
addikt
Kérdés, hogy hol a racionalitás határa a komforttal szemben.
Azt elmúlt bő fél évben csak a Swiftet használtam, autópályán is, mert 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt. Most hétvégén viszont elővettem a CX-5-öt és beletekertem 900 km-t, nagyon élveztem a csendet az autópályán.
(A derekam mondjuk nem köszönte meg, még mindig nem szeretem az ülését. ) -
Moleman
addikt
válasz pető bá' #6922 üzenetére
A szivargyújtós megoldás nem az igazi, kb minden aljzat és minden csatlakozó más, nem megbízható. Arról nem is beszélve, hogy eléggé útban van.
Én 10 éve ilyen USB tápokat használok mindenre, telefonhoz is, menetrögzítő kamerákhoz is, a biztosítéktáblából kap áramot egy extra biztosítékkal. Tényleg jó, 2A fölött tölt minden telefont.#6920 MaXing
A bikázástól nemigen lesz baja, de az akksi biztosan cserés lesz, ha egyszer 10V alá esett, már nem valószínű, hogy újra életre tudod kelteni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Honor 90 - modellalkat
- Xbox Series X|S
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen