Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5140 üzenetére
8.5-es felnivel kérdés lesz a gumi is, még éppen rámegy a 225/45, de nem ideális.
245 széles lenne rá a legjobb, de nincs jó váltóméret, 255/40 tökéletes lenne átmérőben, de talán már túl széles is, nehogy beleérjen valamibe. Konzervatív opció lehet a 235/45, az csak 1.1%-kal nagyobb, nagy bajt nem okozhat - de ennyi erővel meg maradhatsz a 7.5-es felninél is. Nekem 7.5×17-esen van a 235/65-ös gumi - azóta pontosan mutat a sebességmérő, nem csal felfelé.
Ja, és magyar műszakin nem megy át, csak olyan gumimérettel, ami szerepel a gyári ajtómatricán. -
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5151 üzenetére
Felmenni felmegy, de 225-ös gumival szerintem nem tudná ellátni a feladatát a felnivédő perem sem, annyira befelé indul a gumi. Itt látszik vizuálisan.
Szerintem az a legtisztább, ha szerzel egy gyári felnit, ha nagyot akarsz, akkor 19", ha nem, akkor 17-est főleg olcsón lehet kapni. Nem mellékesen legalább 5 kilóval könnyebb a 17-es kerék, én azért választottam azt, így is leszakad a derekam, mire feltornyozom őket kerékcsere után.
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5153 üzenetére
255/40 tökéletes lenne, átmérőben is, és a felni is elbírja, de télire inkább a keskenyebb gumi javallott - bár amennyi havat az elmúlt pár évben láttunk, lehet elég lenne egy négyévszakos is, ha nyáron nem vadulsz nagyon és télen se jársz a hegyekbe.
A 245/40 túl kicsi, a 245/45 túl nagy, én egyiket se merném felrakni - főleg annyi pénzt kiadni egy olyan gumira, ami nem biztos, hogy jó lesz hosszú távon.Egy fórumon találtam valakit, aki 255-tel jár, azt írta brutálisan megnőtt a fogyasztás, pedig spórolósan vezet. De legalább tudjuk, hogy elfér a kocsi alatt.
Amúgy ha 18" is szóba jöhet, a 225/50 majdnem tökéletes méret, csak picit kisebb, mint a gyári, 8" széles felnin nem feszülne nagyon. A 8×18 gyakori méret, pont van ebből az SV-C-ből is.
Ez amúgy tök jó táblázat, számít a felrakható gumi szélessége attól is, hogy mekkora az oldalfala.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5161 üzenetére
Igen, ezek közül én a 235/45-tel mennék tovább, keskenyebb és az átmérője is kicsit nagyobb, tehát hosszabb lesz a végáttétel, ami egy picit csökkentheti a fogyasztást.
-
Moleman
addikt
Komoly különbség szerintem nincs a menetteljesítményük köztük, csak amit a 100 kiló súlykülönbség okoz, hangosabb pedig a 20 centivel magasabb építés miatt lesz a CX-5 (szélzaj). Ha sokat szeretnél 200 fölött utazni, akkor a kombi jóval csendesebb lesz és jóval kevesebbet fog ott fogyasztani.
A Bose-hoz szerintem gyárilag jár mélynyomó minden típusban, a pótkerék (helyének) közepében. Az EQ tekergetésével biztosan sokat lehet javítani rajta, nekem nem Bose van, de egészen jól szól, miután beállítottam.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
A CX-5-nek sokkal nagyobb a homlokfelülete, emiatt valószínűleg nagyobb a szélzaj benne. Bár sok zajt csapnak a nagy tükrök is, az pedig mindkét autón egyforma. A tesztekben mindig emlegetik, hogy a Mazdák hangosabbak mint a többi kategóriatárs, de azért annyira nem vészes, az első generációs CX-5-ben normál hangerővel lehet beszélgetni 170-nél, az újabbak még csendesebbek.
A 6-os simán megy 220 fölött is, de nem is ez a legnagyobb különbség, hanem a kanyarsebesség. A CX-5 alatt ugyanaz a futómű van, de magasabb és puhább, a gyári gumik pedig nem túl teljesítményorientáltak. Egy jó gumival lehet ellensúlyozni, de én ennek ellenére is bánom, hogy SUV-t vettem, legközelebb 3-ast vagy 6-ost vennék.
Pont most ültem egy új 3-asban, nekem így is űrhajó a régi CX-5-ből nézve.
-
Moleman
addikt
Akkor a szalonban szokás szerint nem értenek az autókhoz, a CX-5 a 6-ossal rokon, sőt, szélesebb is 5 milliméterrel. A 3-as 4.5-5 centivel keskenyebb náluk.
A 6-osnak katalógus szerint 223 a vége. Az óra amúgy nem csal sokat, 1.8%-kal nagyobb gumival már pontosan mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Az olajpumpa szerintem csak a dízeleket érinti.
Nekem a CX-5 billegett nagyon (meg teljesen alátekert kerékkel néha koppant parkolás közben), aztán kiderült, hogy majdnem teljesen át voltak szakadva az első lengőkarok szilentjei, érdemes lehet ránézni. Új szilentekkel majdnem teljesen megszűnt a billegés, pedig nagyon tapadós a nyárigumim. Korábban én is gondolkodtam ültetőrugón, de így már elégedett vagyok vele.
-
Moleman
addikt
válasz hülyegyerek #5208 üzenetére
Én jól tudom magam érezni munkábajárás közben is, mikor fékezés nélkül esek be a belátható kanyarokba/körforgalmakba. Nem mellesleg a fogyasztásnak is jót tesz, kisebb a lendületvesztés, a fék sem kopik. De a keskeny eco-gumis Swifttel is móka a bevásárlás, bármennyire is buta a futóműve, a tonna alatti súly garancia a jó viselkedésre.
Igaz, én többnyire Ausztriában vezetek, ott mindenhol jó a burkolat, rossz minőségű magyar utakon még ballonos kerekű SUV-val se nagyon lehet szórakozni. -
Moleman
addikt
válasz hülyegyerek #5210 üzenetére
Ja igen, az úgy kicsit unalmas. Én Sopronból Bécsbe, az sem sokkal izgalmasabb, de az A2/A3 csomópontot szeretem, ha épp nincsenek előttem.
Egyenesen gyorsan menni általában nem éri meg, inkább elindulok pár perccel korábban és megúszom 6.5 literes fogyasztással, minthogy 150-nél benyeljen 9-et.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Ez jó kis autó, én is szívesen elfogadnám.
3-ason csak 16-os vagy 18-as kerék volt gyárilag, a nagyobb modelleket adták 17-19-cel. A minőség/csendesség szerintem rendben van, a Golf után sem lesz hiányérzeted.
A kokszosodás kevésbé jellemző, mert ezekben gyárilag van olajlecsapató, de ha úgy nyugodtabb vagy, ártani nem árt. Valamennyi lerakódás biztos keletkezik ezeknél is, de még nem foglalkoztam vele (165 ezer km van az enyémben). -
Moleman
addikt
Ugyanaz a motor mind, 120-145-160-165 lóval, csak a gyengébbek elektronikailag butítva vannak 4000 fölött, 4000 alatt tökugyanúgy mennek. A 120 és 145 lovasnak hosszabb a váltója, amiatt is lehet, hogy gyengébbnek érződnek. Átírt motorvezérlővel amúgy mind 180 ló körül lenne.
Az újabb 150 lovas 2.0 kicsit nyomatékosabb már alul, az MX-5 ND 160 lovasa pedig nyomatékszegényebb, cserébe 250-nel tovább forog.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Az enyém 165-ös, azt nem bántottam, de ha 120-145-ösöm lenne, azt már megcsipszeltem volna.
#5224 sutszi
Nekem pont ezek a legszimpatikusabbak, 14-16%-kal hosszabb a hatosuk, autópályán annyival kevesebbet forognak. Csendesebb és kevesebbet is fogyaszt.Amúgy az is lehet, hogy azért nem jött veled szembe a 145-ös a konfigurátorban, mert mindig Revolution felszereltséget néztél. Régebben legalábbis Attraction volt a legnagyobb, amivel még lehetett rendelni. Az utóbbi években már nem jártam arrafelé szomorkodni.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5228 üzenetére
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5235 üzenetére
Kíváncsi lennék mit ért az alatt, hogy tiszta rozsda lett. Nem ment vele és berozsdált a féktárcsa?
Lehet, hogy valakinek ez is tiszta rozsda, de engem nem zavar, hogy nem fényes a kipufogó, a kerékagy és a féknyereg. Na jó, a lengőkar már kicsit csúnya, de 5-6 év még biztos benne van.
A kipufogón és a futóműelemeken kívül rozsdának nyoma sincs, nekem ennyi a lényeg. -
Moleman
addikt
válasz hülyegyerek #5245 üzenetére
Márkaszerviz- és országfüggő. Átnéztem nagyon sok service plant, a magyarokban pl soha nincs benne a fékolajcsere, minden szervizkor "csak ránézünk, jóvanazúgy", míg Kanadában 1-2 évente cserélik... A váltóolaj hasonlóan van kezelve, ha magyar az autó, szinte biztos, hogy nem kapott semmit motorolajon (és olajszűrőn) kívül. Meg talán 2 évente légszűrő.
Ha nincs szerencséd, még azt se kapott, egy ismerősöm vett egy 11 éves Nissan Micrát, belenéztem, a 11 éves gyári légszűrő volt benne... A motor hangjából ítélve a motorolaj is valószínű, hogy gyári.
-
Moleman
addikt
válasz hülyegyerek #5248 üzenetére
Na a fékfolyadék ritkaság. A 120k légszűrő kicsit ijesztő, én azt is évente cseréltem, amíg nem cseréltem K&N-re.
Ha 120-nál jóval több van már a váltóolajban, akkor az viszont necces. Az előző kocsimban 160-nál már a manuális váltó is széthullott a "gyári feltöltésű" olaj miatt, a mostaniban 155-nél cseréltem le a gyárit, ennek még nincs baja. -
Moleman
addikt
Nem viccelek, tényleg vannak olyan gyári Mazda előírások, amiben nincs benne a fékfolyadék. És az enyémet biztosan az alapján szervizelték, megvan az összes számla 2013 óta, soha nem cserélték. Én cseréltem benne először tavaly...
Az előző kocsimmal ugyanez történt, a Nissan se szeretett fékfolyadékot cserélni, 9 évesen az Alpokból lefelé forrt el.
-
Moleman
addikt
válasz UberMutant #5254 üzenetére
6 évesen már lehet az enyémet is cserélték volna, de az 5 év garancia lejárta után már nem vittem márkaszervizbe.
Ezek miatt a márkaszervizes tapasztalatok miatt már újabb autót se hordanék márkaszervizbe, inkább bukjam a garanciát, de legyen olcsóbb és legyen kicserélve minden időben.
-
Moleman
addikt
válasz nairobi #5256 üzenetére
Én csakis 0W-20-at, amíg nem eszi, felesleges vastagabb, ha meg már eszi, ott komolyabb gond lesz.
A gyári Supra ugyanaz mint a Total 9000, csak más címkével, a márkaszervizekbe is Total hordókban érkezik az olaj. Úgyhogy én jócskán betáraztam Totalból, pont 0W-20 kell az 1.2-es Swiftbe is. -
Moleman
addikt
válasz ADAM1337 #5283 üzenetére
Lehetséges, de egyelőre plugin csak a hosszmotoros CX-60-ban van, nem tudom bele tudják-e szuszakolni a 6-osba, ha elsőkerekes marad. Azóta nagyon hallgatnak, pedig időszerű lenne már egy teljesen új 6-os, közel 10 éve ugyanazt az autót reszelgetik.
Vagy itt is az lesz, mint a Mazda2/Yaris-nál, hogy átcímkéznek egy Toyotát, aztán tessék, hibrid Mazda.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Nem rozsdatemető, ha félős vagy, lehet alvázvédőzni, nekem az sincs, de nem rohad (lásd #5238).
A 120 lovas ugyanaz a motor, mint a 165 lovas, 4000 alatt ugyanúgy mennek, csak fölötte van butítva szoftveresen. Jó választás, én is azt venném, hosszabb a váltója, kevesebbet fogyaszt. Ha fent gyengének érzed, chiptuninggal bármikor csinálnak belőle 180-at.
-
Moleman
addikt
válasz UberMutant #5299 üzenetére
Na, ez nekem is új infó volt, én a fordulatszámmérőt nézem, a Revolutionnek az az analóg, a sebességmérő digitális.
#5300 wwhy
Az érintett korszakban kb így volt:
Emotion - fullfapad, acélfelni, nincs ködlámpa, nincs színes kijelző, nincs radar, nincs tempomat,
Challenge - még mindig halogén fényszóró, de már van ködlámpa, színes kijelző, tolatóradar, tempomat, kisebb méretű alufelni,
Attraction - xenon fényszóró (a 3-as esetében nem kanyarkövető, a nagyobb modelleknél már az ez is kanyarkövető), még mindig kisebb méretű alufelni,
Revolution - kanyarkövető xenon, nagy alufelni, Mazda3-nál analóg fordulatszámmérő.Az összes extrát nem tudom fejből, csak azokat jegyeztem meg akkoriban, amiről később könnyen beazonosítható a felszereltségi szint.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
A legmagasabb nem bőrös 2WD benzines az Attraction lesz. Pl ez az, annak ellenére, hogy Challenge-nek hirdetik.
A színes fejegység mindben ugyanaz, valószínűleg utólag is lehet hozzá kamerát társítani, ha nem lenne gyárilag. A gyári navival szerintem nem érdemes foglalkozni, minden faceliftes CX-5 fejegysége Android Auto kompatibilis, kirakhatod rá a Wazet vagy egy jóval frissebb iGO-t a telefonodról.A Challenge és az Attraction között a legfőbb különbség az én szememben a halogén vs ledes fényszóró.
Nekem halogén van, a tompítottja nem rossz, a távolsági viszont botrányosan gyenge a menetfénnyel kombinált H15-ös izzó miatt (nem is értem, hogy miért nem ugyanazt a HB3-as megoldást kaptuk, mint amerika, az nagyságrendekkel erősebb lenne).
A ledes elég jónak tűnik, viszont a félköríves menetfény/helyzetjelző típushiba, mindben elhalálozik, visszahívás is volt rá, de én jártam már úgy másik autóval, hogy érintett voltam, de az én alvázszámom "kimaradt" a visszahívásból... Egy 6-800 ezres lámpatestet nem szívesen cserélgetnék saját zsebből. -
Moleman
addikt
válasz shifty! #5316 üzenetére
Nekem személyes is van, velem eddig mindig vállalhatatlanul parasztok voltak a Miraiban, Óbudán is, Újbudán is. Tesztvezetni sose lehet, pedig ott áll az autó a szalon előtt, sehol egy ügyfél, mindenki csak a seggét vakarja a székében, még felkelni is lusták. Közben kb úgy beszélnek, mintha egy betévedt csövest kéne kitessékelni a szalonból.
Ez még régen sem lett volna elfogadható, mikor csóró egyetemistaként mentem megnézegetni a kedvenc autóimat, most meg főleg nem, mikor 10-20 millióért keresem a következő autóm... -
Moleman
addikt
Hiába csinálják meg, az már sose lesz olyan. Az előző és a mostani kocsim is sérült volt hátul, márkaszerviz javította őket. Az előzőbe vastagon folyt be a víz a "javítás" után, ez csak zörög. Az igénytelen barmok eltördelték a csomagtérburkolat patentjeit, és a törött patentokkal rakták újra össze, mindezt 1 millióért. Mikor megvettem, szétszedtem az egészet, ebayes új patentokkal összeraktam, de még így is zörög rossz úton.
#5322 Moleman
Én is azt hittem. Aztán végigmentem ugyanazon az úton (84-es a határ előtt) a pici Swifttel és rájöttem, hogy csendben is lehet utazni.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
A benzines végtelenül megbízható, a 2.0 és a 2.5 is. A dízelekben van pár hibalehetőség, ami sokba kerülhet és nem is fogyaszt sokkal kevesebbet. Lehet szerencséd is, de a fórumok tele vannak hibás dízelekkel. Persze nyilván mindenki csak akkor ír, ha épp baj van.
Én mindenesetre csak benzinest vennék. -
Moleman
addikt
válasz Safranek #5455 üzenetére
Ha az olajat kérdezed, akkor Total Quartz 9000 Future GF5 0W-20, ugyanaz mint az átcímkézett "gyári" Mazda Supra 0W-20. Szerelőt csak Kispesten és Sopronban tudok.
#5454 Pogifej
Így van, 120 ezer a csereperiódus, bár tapasztalatom szerint nem túl érzékeny rá. Én 142-nél cseréltem le a gyárit, de még bírt volna további soktízezret. -
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #5461 üzenetére
Igen, a Skyactiv-X-től én is tartok emiatt, nagyon ki kéne már próbálnom.
Mindig oda lyukadok ki, hogy az lenne a logikus következő választás, de félek, hogy túl gyenge lenne. A mostani 165 lóerő általában bőven elég, de mikor kevés, olyankor sokkal erősebb kéne, hogy legyen. Pl mikor valaki feltart, de aztán rágyorsít, mikor végre meg tudnám előzni.
Viszont minden más autó, ami szóba jöhet, közel másfélszer annyit fogyaszt.#5460 nyepi
Mire cserélni kell, ahhoz is biztos lesz utángyártott gyertya. Én a 4 db Bosch gyertyát (ugyanolyan iridiumos) olcsóbban vettem, mint amiért 1 db gyárit adott volna a márkaszerviz. Plusz áfa. -
Moleman
addikt
A régi 3-as azért is nagyon hangos, mert nagyon rövid a váltója.
A GH-knak már hosszabb a váltója (a 6 sebességes 2.0 és 2.5-nek legalábbis), de a hangszigetelésük nem kiemelkedő, legalábbis amit utoljára vezettem 2.5 manuális kombi, az elég hangos volt. Ha igazán csendeset szeretnél, Skyactiv generációs autót válassz inkább. A 120-145 lovasok nagyon csendesek a hosszú váltó miatt, 2600 körül forognak 130-nál.
A 165 lovas CX-5 2900-nál megy 130-at, még azzal is egész kellemes utazni.Én 98 lóról ugrottam 165-re, elég nagy a különbség volt, besorolni már ezzel is be lehet mindenhova. Csak a ma jellemző turbós autók rugalmasságához képest van elmaradva, hiába váltok vissza.
#5470 Uyuarasy
Tartok tőle, hogy a sorhat benzin már nem jön el, legalábbis a 6-osban, CX-60-at meg én se akarok. De már BMW-ben is ritka, csak a 40i maradt, az meg már nagyon drága.
Az utóbbi időben i30N-t és Focus ST-t nézegettem még, mert azok legalább erősek és manuálisak, vagy GR86, de az meg végképp nem családkompatibilis. És valószínűleg mind elmarad egy Mazda3 beltéri minőségéhez képest.Ha nem garanciális, én nem vinném márkaszervizbe, biztosan lehet találni jó és olcsó maszekot.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #5554 üzenetére
Erősen használatfüggő is. Az előző autóm nem ette az olajat, pedig mindig nagyon olcsó Q8 5W40-et raktam bele az előírt 5W30 helyett. Az új tulaj továbbra is ugyanazt az olajat használja, de neki csipegeti. Ő többnyire városban megy rövideket, hidegen, én meg szinte csak hosszú utakra vettem elő, a fűtött garázsból. Pedig nem óvatoskodtam vele, üzemmelegen sokat járok 5-6000 fölött, ha éppen gyorsítani kell.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest