Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
Nem tudom, mik a szempontjaid, én a CX-5-ből inkább 6-os kombiba, vagy akár 3-asba vágynék, ez túlságosan billeg kanyarban, én meg szeretek gyorsan menni (ezért is vettem rá Michelin Pilot Sportot).
De tény, hogy nagyon praktikus, már kétszer költöztem vele, és valahol szerencsém is van, a 6-os már nem férne be a mostani garázsomba.
-
Moleman
addikt
válasz bazsimano #4518 üzenetére
Nem feltétlen, lehet, hogy ilyen volt benne gyárilag is, de nem árt, ha a legnagyobb kapacitásút veszed, amit a méretkorlátok engednek. Olvastam olyat, hogy elvileg a generátort kicsit jobban terheli, de nekem még nem volt gondom belőle.
+1 az Exide-nak is, én is mindig mindenbe azt veszek.
-
Moleman
addikt
Nekem a CX-5 1-3 decit csal lefelé, eddig még csak egyszer volt, hogy 6.9-es kiírásra 6.82-t tankoltam.
A 2 liter 2WD benzin óvatosan elvan 6 liter alatt, pályán 140 körül viszont már 7.5 liter. Egyszer sikerült 7.95-öt megetetni vele, abban már sok 150-160-as autópálya volt.
-
Moleman
addikt
válasz Gyufaaa #4608 üzenetére
Én az 1.3-asra szavaznék, ha jól emlékszem, a 75 lovasnak hosszabb a váltója, valószínű kevesebbet eszik, mint a többiek. Vezetni nem vezettem, nem tudom melyik mennyire megy jól.
Nem mindben volt ESP, és a hirdetésekben szeretnek hazudni, annak érdemes utánajárni (lámpamagasságállító mellett DSC off gomb).Az 1.4 dízel PSA motor, nem Mazda, de magához képest az sem volt nagyon problémás emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Gyufaaa #4610 üzenetére
Ilyen célra szerintem is csak benzinest. Pici, könnyű autó hosszú váltóval, lehet nem is eszik többet, mint egy Prius.
Én is Mazda 2-t néztem az asszonynak, végül újabb 1.2-es Swift lett, 4.8 liter vele eddig a valós mért átlag, pedig még csak most kezdett vezetni, ha meg én használom, szeretek az indokoltnál dinamikusabban haladni. -
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4630 üzenetére
Nekem ez a fajta van mindkét autóban, a régebbi már 3 éves, bevált. Bár épp most váltottam nagyobb/nehezebb telefonra, ez alatt már zörög kicsit, de még mindig stabil.
-
Moleman
addikt
válasz Uyuarasy #4643 üzenetére
Á, értem. Lemérem, hogy mennyire áll ki, ha legközelebb a kocsi felé járok.
Itt legalább van valamennyi hely, emlékszem, anno a II-es Focusnál mindig hozzáértem a klímapanelhez, mikor hármasba váltottam.
A csendes/nem csendes témához: a Mazdákat nem tartják csendesnek, egyrészt valóban lehetne jobb a szélzajszigetelés, másrészt jobban beengedik a motorhangot, mert a japánok szerint az jó zaj. Valahol egyet is tudok érteni, engem nem zavar, főleg hogy lassan 10 éve a kategória leghosszabb váltói vannak minden Mazdában, csak akkor hallod a motort, ha szándékosan forgatod (a CX-5-ben 150 fölött kezdem el hallani a motort, az 3400 rpm, alatta teljesen elnyomja a szélzaj).
A szélzajhoz keményen hozzájárul a szép nagy külső tükör is, de inkább hallgatom a szelet, minthogy kevesebbet lássak hátrafelé.
A dynamat szerintem nem segít ebben az esetben, az a kasztni és a futómű zajait tudná csillapítani, de az amúgy sem hangos. -
Moleman
addikt
válasz jdaniel1993 #4654 üzenetére
Nem tudom, mennyire vannak hőre érzékeny dolgok a környéken, lehet, hogy egy sima 5 wattos T5 sem okozna gondot. De mindenképpen biztonságosabb megoldás a led, vagy ami még praktikusabb, T5 foglalatú led panel (nekem is az van, bár én kicsit túltoltam 6 panellel ).
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4657 üzenetére
Ugyanaz van mindkettőhöz, sőt, a Hyudai-Kia is ugyanazt az anyát használja minden felnihez. Én csak azért vettem új készletet az alufelnihez, mert a régiek már kezdtek rozsdásodni. Bármilyen M12×1.5 jó hozzá.
#4658 Gustavson
Én feltételezném, hogy minden kerékanya kúpos. -
Moleman
addikt
válasz lemmy71 #4668 üzenetére
Ha jó állapotú a gyári lengőkar, én csak a szilentet cserélném, vagy ha a komplett lengőkart választod, akkor gyári minőségűt. Bár kérdés, hogy meddig akarod még megtartani az autót.
Az előző kocsimon kellett lengőkart cserélnem, a közepes minőségű utángyártott 6 év alatt szétrozsdásodott, most megint cserés lesz az új tulajnál. A másik oldalon a 17 éves gyári lengőkar még mindig makulátlan. A féknyereggel ugyanez történt, az 5 éves utángyártott rozsdás és szivárog, a többi gyári hibátlan.
Én végülis jól jártam, nálam így kisebb költségként jelent meg, de bosszantó, hogy csak ennyit bírtak, és termeltem jópár kiló vashulladékot.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Én igen. Dokumentálva sajnos nincs, de tényleg egyszerű, ha csináltál már ilyet. A biztosítéktáblából vettem áramot ezzel, fontos, hogy mini kell, hiába micro a gyári biztosíték, különben nem fér oda. Rá egy USB táp (ez a fajta jó, ez hulladék). Ha szivargyújtózni akarsz, akkor még egyszerűbb, főleg, ha 2 külön kamerát tervezel. Én nem szeretem a szivargyújtót, úgyhogy mindent ilyen USB táppal szoktam megoldani.
Az A oszlop burkolatát könnyű levenni, ott vezettem fel a kábelt (a légzsák mögött, hogy ne legyen útban), a tetőkárpitot meg se kell bontani, van elég hely.
Hátulra a küszöbburkolatokban vezettem el a 12V-t, a pótkeréköbölben van a táp, abból 3 méter USB fel az oldalsó műanyag burkolat mögött, a plafonból már dughatod egyenesen a kamerába is, én átvezettem a csomagtérajtóba, ha már úgyis meg volt bontva a helyzetjelző miatt (hogy legyen hátul is világítás a DRL mellett).Ha ezt az utat választod, lefényképezhetem a biztosítéktáblát, hogy melyik lukakba kell dugni, hogy jókor jöjjön áram belőle.
Ha gyárilag duplakamerás szettet veszel, akkor vagy ugyanígy a küszöbben tudod hátravinni a kábelt, vagy érdemes utánanézni, hogy van-e valahol ragasztva a tetőkárpit, mert ha nem, fölötte lenne a legkényelmesebb áthúzni.
-
Moleman
addikt
Elég jó minőségűek a műanyagok, még nem törtem el semmit, de én is próbáltam inkább melegben bontogatni, pont ilyen megfontolásból.
Itt találsz egy nagyon részletes javítási útmutatót, én nagyon szeretem, hogy jelzik minden elemnél, hogy milyen fülek-patentok tartják, és milyen irányba kell feszíteni. -
Moleman
addikt
Ilyen gomb nem lesz, mert gondolom xenonos, ő saját magát szintezi.
Viszont manuálisan tudod állítani a lámpamagasságot, a fényszóró hátoldalán lévő csillag/hatlap/imbusz csavarral, nem tudom, ezen pontosan hogy néz ki. Kettő hasonló csavart fogsz találni, egyik vízszintesen állítja a lámpát, a másik függőlegesen. -
Moleman
addikt
válasz troland26 #4805 üzenetére
Ha fékfolyadék még nem volt cserélve, akkor mindenképpen. Minden országban más a karbantartási terv, valahol 2 évente cserélik, de Magyarországon sosem nyúl hozzá a márkaszerviz.
A másik a váltóolaj, ha vételkor nem volt cserélve, akkor most már érdemes. Papíron "élettartam feltöltésű", de ha nem cseréled le, az élettartama lehet, hogy csak 160 ezer km lesz, az előző autómban akkor hullott szét.
A gyárival megegyező váltóolaj a Total Transmission Gear 8 75W80, elvileg 2 liter kell belőle (a biztonság kedvéért 3 litert vittem a szerelőnek, 1-et visszakaptam bontatlanul).Gyújtógyertyát majd 120 ezernél kell cserélni, a gyárit képtelenség beszerezni, márkaszervizen keresztül 60+ ezer lenne a 4 db, de ugyanazt tudja pl a Bosch VR7NII33X is 11 ezer forintért, nekem az van benne 3 éve.
Utána majd a hűtőfolyadék jön (FL22), 10 év vagy 200 ezer km után, az még odébb van.
Itt egy karbantartási terv, elvileg Európa, de nem egyezik a magyarral, mert ez rendszeresen cseréli a fékfolyadékot és 180-nál a váltóolajat is.
#4806 Runo
+1, én is le szoktam cserélni 10-15 ezrenként, igaz, hogy az idővel csalok, mert 2 év alatt megyek ennyit. Cserébe 60 km-nél rövidebb távra sosem indítom be.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #4823 üzenetére
Én mindent próbáltam (CX-5 H11 halogén).
Személy szerint a xenont szeretem a legjobban (4300k), de mivel véletlenül sem akarok elvakítani senkit, ezért jóval alacsonyabbra tekerve használtam, mint a halogént.
A led nekem nagyon nem jött be, túl kék, éjszaka fárasztó volt, vizes úton abszolút semmit nem láttam vele.
Mióta meghalt az egyik xenontrafóm, Osram Night Breaker van bent, nyilván nem annyira fényes, de magasabbra tekerve valójában messzebb látok vele. Úgyhogy maradok ennél.
+ ezzel tuti nem zargatnak az osztrák rendőrök sem.Amúgy fénymérővel a xenon és a led fényárama jóval nagyobb, mikor kilép a fényszóróból, viszont pártíz méter után nagyon legyengül a led. A halogén viszont hosszabb távon is jobban megtartja a kilépő fényerejét, messziről mérve már a xenonnál is fényesebb.
Én inkább a H15 távolságira panaszkodnék, borzasztóan gyenge és szűk sávban világít, az amerikai halogén-változatok HB3-as izzója sokkal jobb. Ezt kiküszöbölendő a ködlámpába raktam 100 wattos H9 égőket, és reflektor magasságba tekertem őket. Így már egész jó (nem is kapcsolhatók külön, csak a reflektorral együtt világítanak).
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Moleman
addikt
válasz Krisz0418 #4926 üzenetére
2.5 benzin csak automatával volt, de nagyon jó motor.
Nekem 2.0 benzin CX-5 van, ha nagyon nyomom neki, akkor tud 8.5 fölé is menni, de nyugodtabb tempóban 6.5 literrel elvan. Általában indokolatlanul dinamikusan vezetek, de így is 6.93 a teljes átlagom vele.
Fogyasztás szempontjából a benzinesek közül a 145 lovas manuális 6-os a legkedvezőbb, a többinek rövidebb a váltója. Azzal a motorral Attraction volt a legmagasabb felszereltségi szint, de az már elég jó. Bőrös-fullos csak a többi motorral elérhető.
Ha kevés lenne a 145 ló, átprogramozva mindegyik kb 180 lovat tud, szerkezetileg az összes 2.0 motor (120-145-160-165 ló) ugyanaz, csak elektronikusan vannak korlátozva. Csak az MX-5 gyárilag 184 lovas verziója bír komolyabb beltartalommal.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Krisz0418 #4929 üzenetére
A 2.0 benzin is drágább kicsit, mint a dízelek, beépül az árakba a várható javítási költség, mint pl a fent említett olajszivattyú. De a benzinesek tényleg problémamentesek lesznek valószínűleg.
A belső egészen rendben van, nálam csak a csomagtérajtó belső burkolata zörög, de volt már javítva, valószínűleg ott rontottak el valamit. Meg a bal hátsó biztonsági öv nyekereg, ha éppen használja valaki, de az már újkora óta ilyen. Minden más hibátlan.
A 2013 utáni új formavilágú autókra már kevésbé jellemző a rozsdásodás, legalábbis én nem találkoztam rozsdás karosszériával még Ausztriában sem. A futóműelemeken és a kipufogón normális a felületi rozsda, az nem okoz gondot.
-
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz ZeroX92P #4957 üzenetére
160-nal 8 liter nagyon jó, annyival jobb lenne a légellenállása a hatosnak? A 2 literes CX-5 150-nel már 9 liter fölött eszik.
A benzint én is megerősítem, nincs érzékelhető különbség a 95 és 100 között, se teljesítményben, se fogyasztásban.
#4955 Palesztin994
Ha SUV kell, akkor van CX-5 is ugyanazzal a motorral, kb ugyanannyiért, de ha nem használnád ki, akkor szerintem nem érdemes cipelni a plusz súlyt és extra homlokfelületet. Következőnek én is valami laposabbat veszek.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #4960 üzenetére
A rozsdától már nem kell tartani ezeknél, 2013 óta rendben vannak üregvédelem nélkül is.
-
Moleman
addikt
válasz ADAM1337 #4970 üzenetére
A turbósokhoz képest nyilván kevésbé rugalmas 3-4000 alatt, de azért nyomatékszegénynek nem nevezném, normális közlekedésre 2000 alatt is bőven elég. Ha meg nemnormálisan akarok közlekedni, visszaváltok kettőt. Én jobban is szeretem ezt a karaktert.
Az asszony 1.2-es Swiftje, na az nyomatékszegény.#4972 crey
+1, nyáron hegyre is felesleges a 4×4, csak egy jó gumi kell. Keresztben közlekedésre meg úgyis külön játszósautó való.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #4977 üzenetére
A bölcső/lengőkar/kipufogó nem annyira para, ott teljesen normális a felületi rozsda, viszont a nyúlvány tényleg nem néz ki jól. Még 10 évesen is makulátlannak kéne lennie, és az is lenne, ha rendesen mosták volna.
De még így is, mire ebből komoly probléma lesz, valószínűleg már régen lecseréled, így nem a te problémád lesz. Én nem aggódnék rajta. És mivel újonnan veszed, oda tudsz figyelni rá, hogy mindig le legyen mosva a latyak, így elő se fog jönni.
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4996 üzenetére
Ú, ez nagyon jó ötlet volt a Fordtól.
A Mazdánál nem tudok ilyen gyári lehetőségről. Azt tudnám elképzelni, mint megoldás, hogy egy másik biztosítékot megcsapolsz, és rákötsz plusz egy lengő szivargyújtóaljzatot (egy extra biztosítékkal védve). Például a 25 amperes központi zár biztosíték valószínűleg mindig kap áramot.
#4997 lemmy71
Annyit tudok, hogy a műanyag kárpitbolhák a fém karosszériaelemekből nagyon nehezen (=sehogy sem) jönnek ki. -
Moleman
addikt
válasz snorbi82 #5007 üzenetére
Igen, ezeket mindig irigyeltem a német autókból, pl egy 20 éves E46-ban már programozható volt, hogy 30% vagy 50% fényerővel világítson a távolsági, mint nappali menetfény.
Egy időben nekiálltam saját ablakfelhúzós modult tervezni, de inkább feladtam, az még az én ízlésemnek is túl sok gányolással járt volna.
#4999 Runo
Ha ráfanyalodnál, csak szólj, szívesen segítek. -
Moleman
addikt
válasz #21346560 #5019 üzenetére
Én szeretem, ahogy kinéz, ahogy működik, amit mutat, de tényleg sokszor hülyeséget tervez, még új helyen is sokszor felülbírálom, mert messziről látom, hogy hülyeség. Pl Bécsben hónapokon keresztül visszafelé akart bevinni egy félig lezárt egyirányúsított utcába. Vidéken szinte sehol nem stimmelnek a sebességkorlátos szakaszok, gondolom Ausztriában kevesebben foglalkoznak térképszerkesztéssel, mint nálunk.
Angliában viszont nagyon jól működött mindenhol, nagyonvidéken is, nagyvárosokban is.Tavaly kipróbáltam az összes többi alkalmazást is, pár éve több bérautó gyári naviját is, de egyik sem tetszett. Már az új generációs iGO is elavultnak érződik.
-
Moleman
addikt
válasz ZeroX92P #5039 üzenetére
Igen, a PSA 1.6-os dízele volt benne, ami a maga idejében (15+ éve) kifejezetten jó motor volt, de már túl sok idő telt el. A 110 lovasban változó geometriájú a turbó, az a plusz hibaforrás, viszont a BL-be szerintem már csak azt szerelték.
Én is a benzinest választanám, 2 literest, hogy legyen benne azért móka.
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #5106 üzenetére
Valószínűleg paranoiás a hatótávkalkulátor. Nekem 50.41 liter volt a legtöbb, amit az 56 literes tankba töltöttem, de akkor már nagyon régen 0 volt a hatótávkijelzőn.
Life hack lehet még a betöltőnyílás teletankolása, az első lekattanás után simán belemegy még 2 liter a CX-5-be. Ehhez képest a Swiftből +3 deci után már folyik ki a benzin. -
Moleman
addikt
A Mazda gyári beszállítója a Total, úgyhogy szerintem ez lesz a nyerő.
A váltóba elvileg 2.1 liter 75W90 GL-4 kell, a diffibe szűk 1 liter 75W90 GL-5, ez az olaj mindkét szabványt teljesíti, úgyhogy 3 literrel le is fedsz mindent (találtam egy levelet a Totaltól, amiben leírják, hogy nem csalás, a technológia fejlődése miatt meg tudják oldani a kompatibilitást). -
Moleman
addikt
válasz MaddeNNNN #5134 üzenetére
Autópályán és városon kívül a 2.0 szerintem csendesebb lenne és talán kevesebbet is eszik, mert az 3200 alatt forog 130-nál, míg az 1.6-os 3600 körül. Emiatt ha nem is akarnék száguldozni, akkor is a 2.0 felé húznék, de én a hosszú váltóáttételek nagy rajongója vagyok.
A szűk keresztmetszet városon belül az, amíg a nagyobb motor bemelegszik, az 1.6-nál valószínűleg hamarabb beállnak az ideális üzemi körülmények.
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen