-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #230925 üzenetére
És gyakorlatilag azt tudja, mint bármelyik duo dashcam, csak a badge miatt jelentösen drágábban...
A 2.0-ás ACE verziót 460-500 dollár között adják (kérdés az új mennyi lesz) , egy Viofo A129-es szett ~170 dollár, a 4K-s videót rögzítö Viofo Pro verzió ~250 dollár pl.. -
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #231079 üzenetére
Nyilván azon is múlik mennyit mész rajtuk, de nekem így évek távlatában pont fordítva érzödik, a német pálya még használható (bár ott is egyre több a középen, belsöben beragadó andalgó), Ausztria közepétöl kezd leesni a népeknél a lánc, és otthon van olyan armageddon, hogy fel kell kötni a bajuszt...
Usánka autópálya meg rettentö más világ (ezen a környéken legalábbis), a kamion is a belsöben b*szatja 70-75mph-val, simán elözgetve a népeket, a jobbra tartsot pedig az ajánlás ellenére a legtöbben hóbortnak veszik, trafi meg elvileg max autóból van elvétve, eddig nem kaptak ki a trooperek egyszer sem.
-
Szada85
aktív tag
válasz gaborn1 #231106 üzenetére
Németeknél jellemzöen 3km/h-t vonnak le a mért sebességböl, mint a müszer "türése", és onnantól már +1km/h túllépésért is jár a bírság, ha épp lekapnak.
Limit +10km/h-ig 20 / 30€ a jutalom, engem áprilisban vakuztak meg 100-nál 106-tal, ment a fagyipénz.
Sorry rbalint, valóban Tsebacsinak akartam válaszolni, félrement.
Nyilván a forgalom mennyisége is drasztikusan megnött, ez mindenkitöl igényelne némi plusz türelmet, amit én gyakrabban érzékelek, hogy egyszerüen figyelmetlenek az emberek, besorol a belsöbe/középsöbe elözni, és elbambul, ottragad.
Már csak amiatt is gondolom ezt, mert sokszor észrevettem, hogy miután elhaladsz mellettük a tök üres jobb szélsö sávban, észreveszik, és szépen kihúzódnak ök is.
(Emiatt is igyekszem nem feltételezni, hogy egóból nem húzódnak szélre, mert az derogál.) -
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #231876 üzenetére
Bár megölni nem akartak még 1 hét alatt, de a morál minden egyes hazalátogatáskor újabb és újabb negatív rekordokat döntöget. Bár ez lehet emiatt ennyire feltünö, mivel utána hónapokig nem éli napi szinten az ember.
A tankolás élményeit holnap mesélem, direkt kivártam holnapig, lássuk a nagy bölcs vezíretek okossága miként ül át a gyakorlatba.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #231895 üzenetére
Rég olvastam taliról, jó lenne, viszont kedden már megyünk is vissza, így már nem biztos, hogy belefér, a hétvége is zsúfolt programmal.
@Reggie0:
Most párszor átvágtunk a városon, ami nagyon feltűnt az a buszsávok, boldog-boldogtalan autózik rajta (nem, nem az első lekanyarodásig), az esztelen tolakodás (szabályosan egymásra húzzák az autót, mert a másik úgyis jobban félti és beenged alapon, vagy már előre kalimpál ki az autóból a másiknak, hogy “lassítsál, jövök át”), illetve hogy már limit+10-15km/h-val is a leglassúbb vagyok, és tolnak le folyamatosan... -
Szada85
aktív tag
Random MOL kút a 18. kerületben, kinn a papír, hogy magyar forgalmit be kell mutatni fizetéskor, különben teljes árú a buli.
Kasszás lány extrán figyelt, már előre mondta melyik autót melyik kúton fogom fizetni.95E10 675Ft lett volna nem “Orbánland”-os rendszámmal, 730-ért kapott 100-ast inkább, még mindig olcsóbb mint a kinti 2,1-2,2€-s literár.
-
Szada85
aktív tag
Egy kis fogyasztás összehasonlítás..
Feleségemmel két autóval konvojozva jöttünk ma vissza Németo.-ba, Steinhäusl OMV kút - Wörth an der Donau Aral kút közötti ~340km-es etap után tankoltunk mindketten:
Honda Civic 8gen. 1.8 benzinnel ~6,5 litert kért 100km-re vetítve, a Leon Cupra ~7,1 litert.
Normál autópályázás, GPS szerinti 135 - 138 km/h közötti tempó, hétköznapi kamionos forgalommal.
A Cupra a teljes (~1000km-es) hazaútra 7,5 litert írt BC-n, Mo/Au kb a fent írt tempóval, német részen ~150 km/h-s utazás, erös hétköznapi forgalom, két nagyobb dugóval.
-
Szada85
aktív tag
válasz tboy93 #232613 üzenetére
Amit igazán nem értek a motorosok (de ugyanígy írhatnám a biciklisek, rolleresek, vagy gyalogosok halmazát is) esetében, hogy nekem édesanyám (meg igazából a józan ész is) még úgy tanította pl. a bringázással kapcsolatban, hogy mivel én vagyok a halandóbb/ sérülékenyebb, ezért eszerint közlekedjek vele... és érdekes, sosem volt gondom se biciklivel, se gyalogosan..
Ehhez képest ma a motorosok, bringások, gyalogok is úgy közlekednek, mintha örök IDDQD kóddal tolnák, aztán csodálkoznak ha baleset esetén alulmaradnak..
-
Szada85
aktív tag
válasz Peter.70 #232969 üzenetére
Érdekes, remeg mindenki a 480-as benzinár megmaradásán, közben meg a tucatnyi új "extra-adó*" lett tegnap bejelentve (gyógyszerek, jövedéki-adó/egészségügyi-adó köteles dolgok, repjegy), ami sokkal-sokkal jobban fog fájni, semmint hogy 480 a benzin, vagy 780... nem semmi, hogy azokon senki nem sóhajtozik...de, hogy mennyiért kapják a benyát, no az prio1...fura egy világ lett.
-
Szada85
aktív tag
válasz Peter.70 #232980 üzenetére
Világos persze, én sem szerettem volna félreérthetö lenni, csak gyakorlatilag minden portálon ezen megy a para, hogy meddig lesz még "olcsó" a benzin.
Pedig ha az átlagpolgár felületességének szintjére süllyesztjük a témát, akkor 2015-ben 340-380Ft között ingadozott a benzinár, most a "valós" piaci ára 700-780Ft körül lenne, tehát kb. a duplája. Ismerösi körben látom, hogy pl. egy mérnök ugyanazon szinten, ugyannál a cégnél kb. a dupláját keresi, mint 2015-ben.
Ilyen szinten kb. 1:1 az arány, 2015-ben mégsem volt ekkora hisztéria a benzinár kérdése körül, mint amekkora most van. Miért?De, hogy ON is legyen, hétvégén sikerült levadászni a GSi-hez egy "komplett szett" elsö lököst (ködlámpával, vonószemtakaróval, koptatóval, csak a badge hiányzik, de abból van már pár darab elrakva) plusz motorháztetöt ritkaságához képest nevetséges áron (120€-ért), egy Rieger Infinity grillt pedig ajándékba adott hozzá (bár az nincs a legjobb állapotban).
A Cupra ezalatt ~8 litert fogyasztott 100-on, és 2€ körül billeg jelenleg a 95-ös nyál. De még így is pofátlanul megérte az kör.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz Monya78 #233436 üzenetére
Már más is írta, de ha mindenképpen autó, akkor szerintem egy PHEV/elektromos lenne az "ideálisabb" ilyesmire.
2-3km-es utak semmilyen belsöégésünek nem tesznek jót, nem csoda, ha kokszosodik, de akár abba is gondolj bele, hogy vajon az akksit (ami gondolom S/S miatt csudiszupi AGM/EFB lesz) mennyire masszírozza ez, hogy visszatöltve nincs rendesen, csak indítózás van 2-3km-enként, simán benne van, hogy idö elött leteszi a lantot.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #233831 üzenetére
Ez az a "német" mentalitás (meg sok helyen szakszervezet), amit pl. fel lehet hozni a "kolbászkerítés" mellett a hanyatló nyugat vonzerejeként, itt ha kérsz szabadnapot, szabadságot, csúsztatást (ez utóbbi ahol van persze), akkor az esetek 99%-ban szent, és senki nem kezd el fejhangon nyígni, hogy "háddefigyeljizé" ...
-
Szada85
aktív tag
Tavaly kaptam egyszer bérautónak, müszaki affinitásom rendben van, de a csomagtartóajtó (ami egyébként sem felfele nyílik hanem mint a hütöajtó, balra, why not?) kifogott rajtam.
Vajon hol van?*
Nem, az ezüst díszcsík alatt nincs gomb.
Nem, a Ford logót nem lehet mozgatni (mint a VAG-nál)
Nem, láblendítés lökös alatt nem játszik.
*a jobbos hátsó lámpa bal alsó sarkában van egy színezett mélyedés (a tolatólámpának tünö ezüst betét alatt), oda kell benyúlni. -
Szada85
aktív tag
válasz tboy93 #234564 üzenetére
A forrás hitelessége mindig kérdéses, de eszerint a 24.hu cikk szerint is [Elfogytak a régi rendszámtáblák, az újakat még nem adhatják ki].
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #234575 üzenetére
Esetleg ha nem "hard reset" módban ment volna az átállás, hanem mondjuk "július elejétöl már több 3-3-mas kombót nem nyomnak, amíg kitart az adott ocsmányirodában, addig azt adják, utána pedig az újat".
Vagy ugye a #hanyagtlónyugat megoldása sem rossz, hogy direktben az irodák mellett van 1-2 plakettnyomdás cégecske, és csak akkor, annyit nyomnak, amire kiadnak papírt is... Bár ez közelebb vagy Brüsszelhez, így csak rossz megoldás lehet, tudjuk.
-
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #235148 üzenetére
Egy idealizált világban egyrészt a jogosítványszerzés folyamatán lenne szükséges optimalizálni (egészségügyi/szellemi alkalmasság, a vezetés rutinjának oktatása) - a minap volt téma a specifikus topikban, hogy aki egy vasúti átkelöt (sínpár, fehér lámpa, oké, jobbra les-balre les, nem jön semmi, mehetek át) nem tud sikerrel abszolválni, az tényleg nem biztos, hogy a kormány mögé való.
Másrészt a bírságokat is olyan "fájóvá" tenni, ahol egy járdán padlógázas végigszáguldás (lásd legutolsó civil pofátlantanítás videó) ne 1 "Deák"-ba fájjon már, hanem legalább a tízszeresébe.
Anno, mikor én tanultam (2002 körül) még az oktató azt szajkózta állandóan, hogy "gyorsíts zdmeg, dinamikusan, haladjunk már, nem akadályozzuk a forgalmat", addig ma (és ezt látom itt a német oktatóautóknál is sajnos) 20-30km/h-val óvatosan szüttyög a szerencsétlen az úton, "csak úgy menj, ahogy jónak érzed" elven... ha már eleve így tanulja meg, nincs mit csodálkozni, hogy utána önállóan is azt és úgy csinál az úton, amit Ö szeretne, hiszen "övé a viág".
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #235193 üzenetére
A helyzet még valóban "jobb" nyugaton, de azért az emberiség maga mindenhol változik, és nem az elönyére sajnos.
Hogy rövid témát meséljek, a környék ahova költöztünk nagyrészt 1-2 lakásos társasházak és "szóló" kertesházak váltakozása. Nekünk a lakáshoz 1 beálló van, egy autóval így az utcán parkolunk mindig.
Velünk szembe 2db ház, mindkettönek saját garázs, plusz elötte 1 autónyi beállóval, mindkét házban 2 autó van, tehát simán elférnének.A ház elötti részen az utcán 3 parkolóhely van, ebböl legtöbbször 2-t, de néha 3- mat ennek a két háznak az autói "foglalnak el"... Nyilván közterület, I.J.
Pár hete mikor hazaért a jobbos sárgás házban lakó tini a 250-es mocijával és lezserül leb*szta az anyja Cabrioja elé akkor próbáltam neki jelezni normális stílusban, hogy az üres helyre azért nem feltétlen áll már be könnyen akárki, esetleg erre nem gondolt?
Nem férne akár az ezüst Golfjuk mögé keresztbe, vagy akár kihajtójuk elé (a fekete cabriojuk mögötti terület), hogy más meg be tudjon állni a két autó közé normálisan?
De nem is értette, "hát Ö leparkolt", megvonta a vállát, és bement a házba.
Ilyen lett a világ, evvan. -
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #235242 üzenetére
Alapvetöen ez egy kis "falu" méretü városrész, erre csak az jár, aki itt lakik, néha még a kukás is 1-2 nap késéssel jön.
Alapvetöen ki van írva, hogy "csak a jelölt helyeken szabad parkolni", viszont az egész környéken mindenhol is parkolnak, ami kihajtót/garázst nem blokkol, szóval ilyen miatt nem lenne gond szerintem.Amúgy a nap végén minden járgányt sikeresen beindítottak, hogy a Golffal kitolassanak, utána a Cabrioval beálljanak a garázsba, aztán a motorral beálljanak a Cabrio mögé keresztbe a garázsba, majd visszaálljanak a Golffal a garázs elé.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #235438 üzenetére
Nem tudom mennyien nézték az idei FOS-t, de itt a TOP10 futam:
[YT-alert- FOS 10 fastest run of Festival of Speed]Az új rekorder menetét azért párszor visszanézi az ember, elsöre nehéz elhinni, hogy nincs gyorsítva a videó.
-
Szada85
aktív tag
Igen, elég vacak idö volt, láttam én is pár videóban.
A kedvencem a [Rod Millen Tacoma - YT-alert] , Rod bácsinak 71 évesen is vasból vannak a tökei. -
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #235468 üzenetére
Azt értem én is, csak kisza írta, hogy:
"Közjegyzőnél meg bele írjátok az azonnali kilakoltatás lehetőségét, abban az esetben ha nem fizet ...satöbbi satöbbi ilyenkor már nem kell bíróságra vinni a dolgot..."
Erre kérdeztem vissza, hogy ezt ugyanilyen szavakall Te, mint privát ember megfogalmazod, és beleírod a szerzödésre, az attól még ugyanúgy érvényes-e, vagy mindenképp szükséges ehhez a közjegyzö?
(Nem ismerem ilyen mélységében a jogszabályokat, és magamtól simán beleírnám, de ettöl még lehet, hogy rosszul tudom, emiatt kérdeztem.) -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #235480 üzenetére
Totalcar - Tesztek - Bemutató: Honda Civic e:HEV – 2022.
És már ára is van, 11 métertöl kezdödik 13 fölött ér véget.
-
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #235544 üzenetére
De hát ha így is veszik az emberek...
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #235581 üzenetére
Szerintem sose merült fel ilyesmi, max az emberekben ötletként.
De akkora hozzáadott értéket egyébként nem látok a területalapú megoldásban sem, most ha látsz egy berlini rendszámot Frankfurt környékén se történik semmi, hogy lopott-e, vagy sem, a kutya nem foglalkozik vele. -
Szada85
aktív tag
Amit én nem értek, hogy ha már úgyis jött ez a 2-2 betüs kombó, akkor miért nem csapták le a labdát, hogy a mostani egyedi rendszámok áránál azért olcsóbban, de -obszcén szavakat kivéve - bármilyen kombinációban lehetett volna kérni öket?
Nem mondom, hogy 10 millióan rohantak volna maguknak egyedit kérni, de az elmúlt évekbeni 150-160 ezer új forgalombahelyezésnek csak a felében él a user vele, és elkérnek mondjuk 30 ezer Ft felárat értük, az is, több mint 2 yard évente nulla befektetéssel... - bár lehet "kicsiben gondolkozom", és NERniában már ilyen apróért nem is hajolnak le..
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #236538 üzenetére
"Azt mondjuk nem tudom mi lakozik a gyári alvázvédő alatt, gyanítom lennének meglepetések ha elkezdik megbontani."
Ezt csak megerösíteni tudom, a GSi-nél (tudom, "nem egy liga" a Merci és az Opel) is olyan helyeken potyogtak ki a csontvázak, ahol alulról nézve minden szinte épnek tünt.
Aztán ahogy hozzáért a korong a pici foltnyi rozsdához, hirtelen eltünt pár centi, addig fémnek látszó rész is, illetve a korábbi, szakmáját tekintve "lakatos" munkája is adott új kihívásokat... -
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #236561 üzenetére
Cimbivel, aki csinálja, mi is rendszeresen elmélázunk, és mindig oda jutunk, hogy egyszerüen 91-92 között még teljesen mások voltak a sztenderdek, illetve nem is feltétlen 30 évre gyártottak autókat, emiatt a felület- és üregvédelem sem volt annyira fókuszban...
És ez sajnos meg is látszik, simán, a lemezek illesztésénél, a ponthegesztések között is felüti a fejét a rozsda, pedig oda sem lett volna sok meló bejuttatni némi védelmet.
A nyúlványok is ugyanilyenek voltak, picit csipás, aztán, ahogy hozzáért a korong hirtelen tenyérnyi területen lyukadt át...Így ezt most mi pótoljuk majd, egy 5 literes LM zsír már várja, hogy legyen mire/mibe fújni, ha kell még, veszek pluszban.
-
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #236625 üzenetére
De ha Neked feketén tetszik jobban, akkor nem is értem a kérdés jogosultságát.
Ne értsd félre, nem ellened szól, csak más fórumokon/Fb csoportban is egyre többször olvasni hasonlót, hogy "szerintetek A vagy B", és ha írják, hogy "B", akkor jön a válasz, hogy "oké, de nekem az A jobban tetszik"...
Csak próbálom megérteni. -
Szada85
aktív tag
válasz tboy93 #237082 üzenetére
A flipperek már rá is mentek a spéci rendszámokra, leleményes nép a magyar, nahh.
[Beindult a biznisz: milliókért árulnak egy új magyar rendszámot-vezess.hu cikk]#237077radi8tor
Pedig ahogy írták, az alap rendszámoknál nem lehet bármilyen az elsö két karakter...ahhoz egyedit kell venni zsíros pénzért. -
Szada85
aktív tag
válasz Snoop-y #237121 üzenetére
Pont ez a videó ugrott be nekem is rögtön, ahogy a kommentjét olvastam.
Amerre mi járunk haza (A3-as pálya) a legtöbb részen esélytelen tartósan 200 felett autózni, óra szerint 150-160km/h-ra mondom azt, hogy még "kényelmesen" autózható, és nem kell állandóan lassítani a mazsolák miatt.
-
Szada85
aktív tag
Elvileg valahogy úgy van, hogy a 130km/h az ajánlott sebesség, és ha afölött van crash, akkor bizonyos százalékban Te is felelös leszel az esetért (Mithaftung), és csak akkor mentesülsz, ha bebizonyosodik, hogy ha betartottad volna a 130-at, akkor is ugyanúgy bekövetkezik a baleset, tehát a sebességnek nem volt köze hozzá...
[Rövid leírás, és egy 2011-es példa is van a német cikkben.]A fenti példában is 200km/-s crash volt, ugyanúgy sávváltásos buli, és a "vétlen" 200-zal menönek 40% felelössége lett végül.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #237146 üzenetére
Lehet amerre te jársz még tartják ezt az elvet, az A3-ason már régóta nem müködik, még a 160km/h is sokszor necces, mert kamion/szélsöben andalgó autó mögül is simán beugranak 100-110-zel a belsöbe, úgy, hogy épp odaérek, s pedig a Leon LED lámpái is elég jól látszanak a tükörben...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs