-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Pete55555 #5041 üzenetére
Szia,
2008 óta van egy 1.6-os benzines C3-asom, 2003-as évjárat.
A HDI-t nem ismerem, így csak azt írom le, mire figyelj általában:
- 2003 és előtti típusoknál az első rugók gyakran törnek, részleges visszahívás volt, az enyém pl. kimaradt belőle, de 2009-ben le is feküdt az eleje. Kérdezz rá volt-e már rugócsere. A gond nem is a törés, hanem hogy nincs felütés gátlás ellen egy tányér szerű ezeken a korai típusokon, így amikor törik a rugó, visz mindent ami útban van, nekem ment az ABS jeladó vele. Ha menet közben törik el, a kerék beleér a dobba, ami nem kellemes (70ezres móka volt a javítás 2009-ben).
- első lámpák könnyen beáznak. Az izzócsere fedlap tömítése hulladék. Ha sokáig volt víz alatt a lámpa, akkor lehet csere (17ezer Ft-tól van utángyártott)
- ha az első szélvédő hővédő réteggel van, az foltosodhat, nekem komplett szélvédőcsere lett belőle (kb. 40ezer)
- ilyen idősen ha sokat mentek vele télen, lehet rozsda a kerékívek alsó tövén. Nem túl vészes, de ajánlott időben megfogni.
- gondolom nem automataváltós, az enyém az. Soha ne vedd azzal, főleg Sensodrive-val.
Ezek voltak még 2008 óta, ami nem tipikus kopó alkatrész:
- klímavezérlő csere, 16ezer
- váltó (ecu, bontott váltószerkezet, fokozatváltó motor, kb. 300ezer)
- klímában valami csapágy csere, mert nyekergett (8ezer)
- lambdaszonda, első-hátsó (25+36ezer, mert csak a drágák jók ehhez)
- hengerfej tömítés csere + hűtővíz, kb. 30ezer
- hátsó kipufogódob, kb. 20ezer
- generátor felújítás: kb. 30ezerKopóból:
- 2x vezérlés csere (szíj, görgők, vízpumpa), kb. 50ezer/alkalom, előbb cseréltettem, mint kellene, de nyugodtabb vagyok
- fékbetétek elől, hátul, kb. 8ezer/pár, eddig tárcsa még nem kellett
- kuplungszerkezet csere 1x, 60ezer kb.
- ékszíj csere 2x, kb. 15ezer
- olajcsere 20ezer km-enként a gyári 30ezer helyett, Total Quartz olajjal, kb. 15-20ezer, attól függ a bejáratott szerelőm csinálja, vagy aki épp a közelben van
- gyertyacsere 2 évente, kb. 8ezer
- fékolaj 2 évente, kb. 6ezer
- hátsó lengéscsillapítók, 20ezer/pár
- első lengőkarok, stabpálcák, gömbfej: 60ezer
- volt valamikor összes szilent csere elől hátul, na az ára nem rémlik, csak az, hogy a jó kis ideiglenes szerelő szaki úgy rakta be, hazafele kiesettAz árak általában a szokásos szerelőm árai, akivel a kezdetektől csináltatom, így viszonylag olcsó a munkadíj. Továbbá az 1.6 benzineshez sok minden drágább, mint a kisebb motorokkal szereltekhez.
Az alaktrészárak nem mindig a legolcsóbbak ehhez a típushoz, illetve nem feltétlen a legolcsóbbat veszem, mert autóboltos ismerős lebeszél róla, hiszek neki
Viszonylag kényelmes kis autó, a futóműve is inkább puha, csak az itthoni utak hamar szétkapják.
A fenti hibalista lehet húzós és menekülni fogsz, azt hozzáteszem az első 2 évben ritka barom módjára tapostam ki a belét, biztos benne van ennek a hatása is. Mióta az agyamat is használom, csak a lambdaszonda jött elő, mint extrább hiba, a többi kopó dolog, meg a csodás utak hatása.[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Linux kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Monitor hiba topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Hobby elektronika
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest