Új hozzászólás Aktív témák

  • addamka

    őstag

    válasz Pete55555 #5041 üzenetére

    Szia,

    2008 óta van egy 1.6-os benzines C3-asom, 2003-as évjárat.
    A HDI-t nem ismerem, így csak azt írom le, mire figyelj általában:
    - 2003 és előtti típusoknál az első rugók gyakran törnek, részleges visszahívás volt, az enyém pl. kimaradt belőle, de 2009-ben le is feküdt az eleje. Kérdezz rá volt-e már rugócsere. A gond nem is a törés, hanem hogy nincs felütés gátlás ellen egy tányér szerű ezeken a korai típusokon, így amikor törik a rugó, visz mindent ami útban van, nekem ment az ABS jeladó vele. Ha menet közben törik el, a kerék beleér a dobba, ami nem kellemes (70ezres móka volt a javítás 2009-ben).
    - első lámpák könnyen beáznak. Az izzócsere fedlap tömítése hulladék. Ha sokáig volt víz alatt a lámpa, akkor lehet csere (17ezer Ft-tól van utángyártott)
    - ha az első szélvédő hővédő réteggel van, az foltosodhat, nekem komplett szélvédőcsere lett belőle (kb. 40ezer)
    - ilyen idősen ha sokat mentek vele télen, lehet rozsda a kerékívek alsó tövén. Nem túl vészes, de ajánlott időben megfogni.
    - gondolom nem automataváltós, az enyém az. Soha ne vedd azzal, főleg Sensodrive-val.
    Ezek voltak még 2008 óta, ami nem tipikus kopó alkatrész:
    - klímavezérlő csere, 16ezer
    - váltó (ecu, bontott váltószerkezet, fokozatváltó motor, kb. 300ezer)
    - klímában valami csapágy csere, mert nyekergett (8ezer)
    - lambdaszonda, első-hátsó (25+36ezer, mert csak a drágák jók ehhez)
    - hengerfej tömítés csere + hűtővíz, kb. 30ezer
    - hátsó kipufogódob, kb. 20ezer
    - generátor felújítás: kb. 30ezer

    Kopóból:
    - 2x vezérlés csere (szíj, görgők, vízpumpa), kb. 50ezer/alkalom, előbb cseréltettem, mint kellene, de nyugodtabb vagyok
    - fékbetétek elől, hátul, kb. 8ezer/pár, eddig tárcsa még nem kellett
    - kuplungszerkezet csere 1x, 60ezer kb.
    - ékszíj csere 2x, kb. 15ezer
    - olajcsere 20ezer km-enként a gyári 30ezer helyett, Total Quartz olajjal, kb. 15-20ezer, attól függ a bejáratott szerelőm csinálja, vagy aki épp a közelben van
    - gyertyacsere 2 évente, kb. 8ezer
    - fékolaj 2 évente, kb. 6ezer
    - hátsó lengéscsillapítók, 20ezer/pár
    - első lengőkarok, stabpálcák, gömbfej: 60ezer
    - volt valamikor összes szilent csere elől hátul, na az ára nem rémlik, csak az, hogy a jó kis ideiglenes szerelő szaki úgy rakta be, hazafele kiesett :)

    Az árak általában a szokásos szerelőm árai, akivel a kezdetektől csináltatom, így viszonylag olcsó a munkadíj. Továbbá az 1.6 benzineshez sok minden drágább, mint a kisebb motorokkal szereltekhez.
    Az alaktrészárak nem mindig a legolcsóbbak ehhez a típushoz, illetve nem feltétlen a legolcsóbbat veszem, mert autóboltos ismerős lebeszél róla, hiszek neki :)
    Viszonylag kényelmes kis autó, a futóműve is inkább puha, csak az itthoni utak hamar szétkapják.
    A fenti hibalista lehet húzós és menekülni fogsz, azt hozzáteszem az első 2 évben ritka barom módjára tapostam ki a belét, biztos benne van ennek a hatása is. Mióta az agyamat is használom, csak a lambdaszonda jött elő, mint extrább hiba, a többi kopó dolog, meg a csodás utak hatása.

    [ Szerkesztve ]

    Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

Új hozzászólás Aktív témák