Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szombatitomi

    aktív tag

    Hozok egy kis "érdekességet". :)

    Mindig kíváncsi voltam a 42099 X-treme Off-Roaderre, de annyira azért nem, hogy meg is vegyem. Miután még valamikor a nyár elején rendeltem négy planetary hubot a hozzá tartozó CV jointokkal, hogy megépítsem a Milan-féle Defender motorizált változatát, most rájöttem, hogy igazából minden alkatrészem megvan hozzá, csak eltérő színekben. Most volt egy kis időm, úgyhogy megépítettem, kipróbálgattam.

    Olyan 60%-ban Liebherr, 30%-ban Defender (+ a CV jointok/planetary hubok), 10% pedig néhány apróság vegyesen a Pickup truck, Chiron, RSR, GT3 RS, Claas Xerionból. Ezek közül a Claas volt szétszedve, ezeket az alkatrészeket csak úgy nem lehetne róla leszedni, de a másik négyből tényleg csak 2-3 kisebb, különösebb bontást nem igénylő elem lett kölcsönözve.

    Az első zacskóból épül fel az alváz első fele, az első forgózsámollyal, felfüggesztéssel, a szervó és az első tengelyt hajtó motorral. A második zacskó az alváz hátsó fele, erre van felrakva a másik forgózsámoly, aminek köszönhetően az egész első fél el tud fordulni függőlegesen. Itt van a másik motor, ami a hátsó tengelyt hajtja. Különleges megoldás, korábban nem láttam ilyet, hogy a két motor teljesen önállóan hajt 1-1 tengelyt, de ötletes.

    Szintén a második zacskókból illesztjük össze a két felet és rakjuk fel a merevítőket, üléseket, kábelmenedzsment, stb. Ezen a ponton már ki lehet próbálni az autót a gyári app-pal/profillal.

    A harmadik zacskó már csak kaszni, különösebben nem bonyolult, és nem is áll sok darabból, de annak ellenére, hogy teljesen eltávolítható 2 axle/1 pin kihúzásával, kellően merev és nem is potyognak le róla a dolgok menet közben. A váz alkatrészei 100%-ban azonosak a gyári szettel a színeken kívül, a karosszérián is mindössze annyi eltérés van, hogy a motorháztetőn a két rigid hose flexi axle-re lett cserélve, a tetőn lévő reflektorok átlátszó alkatrészei helyett fehér rácsok vannak fent, és az első fényszórók másféle kerek tile-ból vannak. Ja, és nem mindenhol volt megfelelő hosszúságú axle-öm, itt két rövidebből lett összetoldva egy megfelelő méretűvé.

    A hub könnyedén hozzáférhető, sem a bekapcsolás, sem az elemcsere nem ütközik semmiféle nehézségbe.

    Elég jó a hasmagasság is, bár csak bent a házban próbálgattam, de összegyűrt takarókon/párnákon nagyon vígan átmászott az ágyon.

    Amellett, hogy mind a négy kerék külön rugózik, az első tengely a forgózsámolyok miatt egyben is el tud fordulni, ami tényleg nagy segítség, ha akadályokon kell átmenni.

    Két Porsche RSR keréknyi magasságig még pont úgy tud elfordulni a tengely, hogy a két hátsó kerék teljes egészében a földön marad, ami egész emberes.

    Ami miatt méginkább kíváncsi voltam rá, az az, hogy a Defender motorizált változata ezt a profilt használja, és ott valamiért a kormány kalibráció félrecsúszik (többször ellenőriztem és mechanikailag teljesen szimmetrikus), itt viszont persze tökéletesen beállt középre. Kicsit tanulmányoztam a kormányművet, és azt hiszem, most már tudom, mi a gond, ebben van egy határoló, ami stabil végpontot biztosít mindkét oldalra, úgyhogy legközelebb úgy fogom megépíteni a Defendert, hogy egy ilyet belerakok, és meglátjuk.

    @RapaNui1: Nagyon király lett ez a szellemszállás, még nem is találkoztam ezzel a szettel, de nagyon tetszik. Azt hittem, hogy a mellette lévő is hozzá tartozik, mindenesetre nagyon jól néznek ki együtt. A hullámvasút is király, egyiket sem építettem még meg, de összességében az új jobban tetszik, viszont ennek a vonalvezetése szerintem sokkal jobb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák