Hirdetés
- Assetto Corsa Competizione
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- PlayStation 5
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- Call of Duty: Black Ops 6
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Konzolokról KULTURÁLT módon
Aktív témák
-
bwoay
nagyúr
válasz denes242 #21353 üzenetére
nem látom, hol ütközik mindez azzal, amit az imént írtam arról,
hogy az LCD hajlamos a legkevésbé a beégésre!ja értem, beégNE, HA maga a technológia alapjaiban nem zárná ki a lehetőségét.
ez tetszik igazad van, HA nem így működne, akkor valóban beégNEmost viszont mutatnék valamit, ami tényleg beégett:
"The visual effect of motion blur is self-explanatory and it is fairly intuitive to realise that a slow pixel response-time will cause this problem. What is less obvious, but at least as important in causing motion-blur, is the 'sample-and-hold' effect: an image held on the screen for the duration of a frame-time blurs on the retina as the eye tracks the (average) motion from one frame to the next. By comparison, as the electron beam sweeps the surface of a cathode ray tube, it lights any given part of the screen only for a miniscule fraction of the frame time. It's a bit like comparing film or video footage shot with low- and high-shutter speeds. Motion-blur originating from sample-and-hold in the display can become less of an issue as the frame (refresh) rate is increased... provided that the source material (film, video, or game) contains that many unique frames. For LCD TV there is significant interest in the industry in strobing (flickering!) the backlight deliberately so as to reduce sample-and-hold motion-blur!"trivia: honnan származik az idézet?
igen, onnan[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest