-
GAMEPOD.hu
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
trebrona
nagyúr
válasz Jahno #100604 üzenetére
Itt folytatta Kelzsoca: https://www.vertigostore.eu/
------- Nem mindegy, hogy egyelőre áll a meccs, vagy egyenlőre áll a meccs. ------
-
Milo629
aktív tag
válasz Jahno #100685 üzenetére
Tegnap előtt írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy esetleg látnak-e bármi más extra bejegyzést a csomagról, csak hogy megnyugodjak hogy nem történt vele semmi, egyszerűen csak lassú és azt a választ kaptam, hogy érdeklődjek a DHL-nél, mert a magyar rendszerbe még nem érkezett be. Erre ma reggel megjelent a csomagkövetésben még egyszer ugyan az a sor, csak a mostani dátummal:
2022. 11. 25. 6:45 Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra
Kicsit fura, mert majdnem egy komplett gépet összeraktam onnan rendelgetve különböző eladóktól és eddig minden megjött ahogy kell, erre az utolsó alkatrész nyilván megszivat, de legalább már úgy néz ki lesz belőle valami. -
mzso
veterán
válasz Jahno #100704 üzenetére
Bah, rosszabb mint valaha. Jóformán minden egyes árucikk ilyen. És nem csak az opciókkal kombinálnak, amik közé teljesen mást is beraknak akár, vagy nem kiválasztható kombináció is van hanem szállítással is. Van hogy több ország van megadva de ahol "ingyen" a szállítás onnan nem szállít az országba, vagy arányosan drágább az az opció ami ingyen/olcsó szállítási díjjal van megjelölve.
Egy vicc lett az egész. Se rendezni, se szűrni nem lehet már értelmesen, közel hasztalanná váltak ezek a funkciók. Legjobb eséllyel a hasonló termékek szekcióban lehet megtalálni az ideális ajánlatot egy árucikkre. -
fulton
addikt
válasz Jahno #100746 üzenetére
Nem err e gondoltam. Rosszul tettem fel a kerdest. Konkrét példát írok.
Kinabol jon a cucc. Ha nem az van rajta hogy minta 30 eur. Hanem rendesen a tényleges cucc ráirva es hogy 155 eur . Ez ugye kapasból vameljaras alá esik, ilyen esetben is bekerik a szamlát? Vagy csak akkor ha ez a tipikus "minta 20 dolcsi" van rajta. -
JRussel
újonc
válasz Jahno #100755 üzenetére
Lego-hoz kell, úgyhogy szükséges a doboz sértetlensége miatt.
Nagyobb postán próbáltál kérni csomagolódobozt és úgy sem volt?Minap felbélyegzett borítékot szerettem volna kérni, mire azt a választ kaptam:
"Pillanat, megnézem, hogy van e!"
Biztos a digitális átállás miatt van, már kifutó termék[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz Jahno #100808 üzenetére
Nincs ember a vonal végén. Automata minden, ahogy a weboldalukon is .
De nehezen összejött. Igaz ha egy könnyű kis csomagot (22 deka) 131 dollárért postáznak, akkor gondolnám már minden ki van fizetve. De hogy 1 év után jut eszükbe... na mindegy, kifizettem.Ezen küldemény vámkezelése ún. elektronikus vámkezelésen esett át, mely eljárásnál, csak 40 000 HUF felett szükséges kiszállításkor a NAV által kiszabott áfát és/vagy vámot, valamint az előlegezési díjat megfizetni helyben.Jelen küldemény esetében az összeg alacsonyabb volt, 9631 HUF, így erről, az eljárás szerint utólagosan érkezik számla a fizetendőről.
Sajnos rendszerünkben egy technikai probléma miatt a számlák, csak most kerültek kiküldésre Ügyfeleink részére. Ezen összegek a FedEx által már befizetésre kerültek a NAV felé, így ott már időben rendezve lett. -
gabesz345
csendes tag
válasz Jahno #100906 üzenetére
Igen spanyol, spanyol az ürge is és a követés szerint is ott adták fel.
Annyit írt a feladó a kérdésemre, hogy nem kértek számlát tőle feladáskor (gondolom magánemberként adta fel), de ha kellene akkor már feladásnál elkérik állítólag, különben alapból nem veszik fel a csomagot. Ezért is fura.
Lehet csak valami rövidzárlat van UPS-nél, de várok egy kicsit.
A feladó azt is mondta, hogy ha kell számla akkor neki szoktak írni, hogy igazolja a terméket, de egyenlőre nem írtak neki. -
gabesz345
csendes tag
válasz Jahno #100906 üzenetére
Egyelőre semmi, az UPS kérdeztem, átadták a NAV-nak a csomagot ellenőrzésre (pontosabban a NAV lefoglalta), de ma sem történt előrelépés. Írni kéne a NAV-nak?
Nem tudom mit ellenőrizgetnek EU-n belül egy magánszemély "gift"-ként feladott csomagján, nincs számla, egy gyűjtőtől vettem használt lemezt, nem cég, stb.... -
jojoando
senior tag
válasz Jahno #100940 üzenetére
Valamit félreérthetsz. Hozzámégy a csomagos flakkhoz az androidos program gondolom kéri a pénzöszeget és ha "utaltad" vagy az appon keresztül kifizetted nyilik a termék ablaka.
PL EMAG automatánál is az van hogy utánvétes dologgal rendeled a cuccot, az automatán van bankkártyás fizetési lehetőség és ha fizetted, nyílik a slot a fiókja. Itt nincs fizetésre kialakított hely csak odamény aktív nettel és a telepitett programmal és fizetsz valahogy úgy ahogy fent sejtem, csak az érdekel ha IBAN bankkártyaszámot kér a program , akkor az még plusz költség, vagy az eladó kéri így az-e állja. -
baly81
aktív tag
válasz Jahno #101086 üzenetére
Az, hogy ők mit mondanak majdnem tök mindegy, mert mindegyik úgy alakítja, hogy neki jó legyen! Cégenként eltér az ASZF, aminek konkrétumokat kell tartalmaznia. Az hogy nem köteles megvárni, nem konkrétum, hanem lehetséges...tehát olyan mintha nem is lenne semmi írva...
Itt egy olyan esetről van szó, amikor az ÜFSz értesített, ami merőben más eset, mint a futáros kiszállításnál van!
Ha a vevő így is átveszi a csomagot aláír. Ezzel elismeri, hogy "semmi gond". Viszont ha a termék mégsem jó (sérült a szállításnál) és a feladó tudná bizonyítani a feladáskori állapotot, már nem tud kárigényt bejelenteni a szállító cég felé. Erre van nekik a biztosításuk, amit persze nem szeretnek igénybe venni... Hidd el tudom hogy működik, az egyik legjobb barátom a régiónk vezetője az egyik hosszabb nevű futárcégnél...Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
baly81
aktív tag
válasz Jahno #101109 üzenetére
Én kizárólag az új regekre gondoltam, a régiekre nem. Szerintem ez egy új oldal/szervezet lesz aki mocsok cégnek adta el az adatokat. 2 privát számom van, a cégessel együtt 3. Egyikre sem jött eddig semmi! Pedig jó pár oldalon fent vagyok én is, adatokkal együtt. A telekomosom ~25 éve változatlan, ezt használom a legrégebben. A cégesem meg legalább 60-70 webshopban van megadva, weboldalon, face-en, market place-en, jófogáson, vaterán... Erre sem jött még ilyen sms spam.
Volt egy időszak amikor számomra a jófogás volt gyanús az adatkiadással. Telemarketinges hívások jöttek a privátra, de ennyi.Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
titán
válasz Jahno #101129 üzenetére
Lépjen be a postaoldalán a vámos dolgokhoz link
és ott letölthető, de írtam már mindegy hogy mit látsz ezen az igazoláson, a vonatkozó törvény alapján 150 € értékhatárig a vámolás minden részét a Magyar Posta csinálja az automatikus vámolással, ha valami ennél nagyobb értékű akkor a Posta már csak ügykezelő és NAV vámolja és ekkor kapni fog írásos határozatot amikor átveszi a küldeményt. De mi a gondja, mert lehet hogy semmit sem tud majd intézni.
Én azt látom hogy online nem fizette ki ezért utánvétes kézbesítés lehetett és 4,87 USD értékkel számolva +áfa fizetés nélkül rendezték le, ezzel így nem lehet gondja.
A Magyar Posta Budapest - Csepel 1 posta 03.09-ét követő pár napon belül postaládába kézbesítette, mivel nincs postai átvétel bejegyezve.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101131 üzenetére
A Posta oldaláról tölthető le azon a linken amit megadtam, a címzettnek megadott kód beírása után (küldeményazonosító és hozzáférési kód), de ez automatikus vámolás volt nincs semmi bővebb információ rajta, hiszen az elektronikus adatok alapján egy program csinál mindent
Az adott programfutási tételsor azonosító szám a 23HU121010504319R4 az amit keresgélsz, nincs mögötte bővebb információ.
A küldemény és a vám-árúnyilatkozat elektronikus adatait nem kell és nem is osztják meg.
Ha nagyobb az érték akkor nem automatikus vámolás van és a NAV végzi ekkor lesz valódi papíros igazolás.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101143 üzenetére
A Magyar Posta kézbesítője hívott fel aki vitt neked több összecsomagolt terméket, ami eddig mindig Express One kézbesítésű volt? Volt valamilyen nyomkövetési számod, mert mi akik gyakran rendelünk sohasem kaptuk a Postától így csomagot, aztán hogy még telefonálna is a postai kézbesítő amikor nem kell nekik az meg hab a tortán.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101145 üzenetére
Így már érthető, a logisztikai központban összecsomagolták adtak neki egy Express One számot, amit később megváltoztattak és kaptál egy holland postás azonosítót és azzal lett kézbesítve.
Ezzel az a vicces hogy a legtöbb összecsomagoltat a Cainiao Budapestre küldi a logisztikai központjukba direkt és onnan adják át az Express One-nak.
A tiednél szintén jött ide a járat Budapestre, a logisztikai központból átküldték Hollandiába, ahol átadták a holland postának és ők visszaküldték Budapestre.
Ezért tartott a dolog március 4-től március 20-ig.
De ez volt az oka változásnak: 10 Már 2023 15:28 Inbound failure in sorting center, Oversize Nagy méret miatt postai kézbesítés lett. Ezzel is ritkán találkozunk.
Az volt a szerencséd hogy a küldemény adatoknál az Origin: Netherlands és ezért a Magyar Posta nem vámolta, mert van amikor a holland azonosító Origin: China és szedik be a csomagban lévő dolog, dolgok után az áfát és a kezelési díjat.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101197 üzenetére
Nézd már meg hogy pontosan milyen szöveg látható a nyomkövetési oldalukon, a szokásos tételsorok és közte az online fizetés elérhető is, de az igaz ha nem tudsz letölteni vámos doksit a Dokumentumok gombra kattintva akkor fizetni sem lehet és akkor se ha nincs online fizetési bejegyzés.
Muszáj lesz hívni őket 06-1-421-7235 hogy mi a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
titán
-
jojoando
senior tag
válasz Jahno #101145 üzenetére
Sajnos nekem is van ECSCCA001490XXXX csomagom múlt hét vasárnap átadták a postának, azóta valaki azon reggelizik, mert kihozni egyik sem képes 1 hét alatt, annyi idő alatt Kínából a vámon át ideérkezett, itt meg, ne is folytassam de szégyenletes, fél évente emelik a díjakat....
-
jojoando
senior tag
válasz Jahno #101225 üzenetére
Én csak reméltem, 1 napon belül 1 órán belül rendeltem 2 dolgot, bíztam, hogy összeteszik, de nem történt meg, egyiket az ExpressOPne hozta, a másik március23-n Vecsésen volt illetve a reptér Ciano részére érkezett repülőn 10 óra alatt idehozták Kínából 4 nap alatt átadták a nyüve s Postának Vecsésen , ott rohad 27-e óta. Ki sem lehet érte menni, el sem hozható, vacak 20 Km-re nem képes a Posta TENNI A DOLGÁT.
A 200Ft-s levelet átviszik az országban és kézbesítik 1 nap alatt , ezen rész meg csak a pénzt szedik be , de érdembe lásd fenn, ahogy "dolgoznak", ami felettébb bosszant, a múltkor a UA XXX XXX XXX AE nyomkövető szám tisztességesen végigkövette a világ postája, idehaza mint filléres csomagot Vecsés 10 nap alatt küldte ki a helyi postára, mert...megteheti, persze, -
titán
válasz Jahno #101427 üzenetére
A Postánál nem megy félre semmi ha a küldemény adatok és az export vámolási okmányok pontosak és itt ráadásul nem mindegyik postás volt.
A nem létező adatokkal sehol nem tudnak dolgozni.
Több Royal Mail-es IOSS-os küldemény lett feladva az Egyesült Királyságból ide és nem vesztek el az adatok mert oda lett figyelve rá, ki sem lehet kerülni amikor online csinálod a küldemény feladást véletlenül csak szándékosan. Az is lehet hogy kamuzik és nincs i s IOSS azonosítója. -
titán
válasz Jahno #101429 üzenetére
Kár gúnyolódni, a kezdeti 1-2 hónap botladozás után beállt a rendszer és csak akkor kérik újból az áfát IOSS-os vásárlású küldemény esetén ha az elektronikus küldemény és vám adatok hiányosak.
Hibáznak ők is természetesen, de ilyen témában az nem hiba ha azt az információt nem veszik figyelembe amit nem kapnak meg. Én erről írtam, nem általánosítottam.
Nem a fogadó posta hibája ha az eladó nem adja meg vagy ha a küldő logisztika amikor egy másik postai szolgáltatónak passzolja át kézbesítésre annak nem adja meg ezen információkat. -
titán
válasz Jahno #101686 üzenetére
Nem egészen értem hogy miről van szó, de erre PN00069682070 én azt látom hogy a feladó nem adta át szállításra, ha ez van beírva: A küldeményt a feladó előrejelezte, az átadást követően megkezdjük a feldolgozást.
Talán ha a feladó leadja a felvevőhelyen akkor elindul. Eltelt 10 nap, ha átadta 13-án és ott a kezében az igazolás akkor 16-án miért nem reklamált hogy ha átvették tőle akkor az miért nincs bejegyezve?Ezt kifogásoltad: az nem hiba ha azt az információt nem veszik figyelembe amit nem kapnak meg
Amihez nincs közöd mert nem neked kell az adott adatot megadni és hiányzik azt honna tudnád hogy van vagy nincs?
Ha harmadik országból érkező küldemény vámolásáról van szó, akkor a 2012 július 1-től az az egyik változás történt hogy ha ezek a küldemények értéke 150 € alatti akkor egyszerűsített vám adattartalommal és automatizált, elektronikus módon történik a vámoltatásuk, ennek előfeltétele ahogy a a küldemény adatai és a vám-árúnyilatkozat elektronikus adatformában rendelkezésre álljon amikor beérkezik az országba és tartalmazza mindazon információkat amelyet az automatizált feldolgozáshoz szükségesek, pl. azt hogy IOSS rendszerben megtörtént az áfa beszedése a megfelelő azonosítóval és jogosultsággal rendelkező cég, vámjogiszemély által, ha ez így van akkor működni fog a feldolgozás.
Ha nincs IOSS azonosítós információ, de a többi meg van akkor működik a feldolgozás, de nem veszi figyelembe semmi azt a tényt hogy esetleg az áfa beszedésre került, hiszen nincs róla információ, ha lenne akkor nem kérnék az itteniek az áfát.Az is meg lett határozva hogy kinek és miként kell az információkat megadni, ha az adatszolgáltatást nem az teljesíti akinek elő van írva, akkor azt a jogszabály nem teszi lehetővé hogy figyelembe vegyék.
Egyeztettem a mind a Posta, mind a vám megfelelő embereivel és az alapján írtam a fenti dolgot. Az mese hogy annak ellenére hogy az információ elektronikus módon megvan nekik azt nem vennék figyelembe. Az induláskor voltak problémák, de 2021 szeptember közepére beállt a Posta feldolgozó rendszere, a futár cégeknél egy kicsit hamarabb és elég "jó hatásfokkal dolgozik".[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101689 üzenetére
Valami nem stimmel mert ennyi ideig nincsenek a rekeszekben és látják azt is ha nem üres, de 3 nap után biztos hogy kellett volna érdeklődni, nekem mindig felvették a telefont, néha 5-6 perc után
a másodlagos címhez az utca helyett írjunk mailt és akkor megtalálja. Ezt a baromságot én javasoltam, miután az eBay-ről jövő csomagoknál ahol az eladó nem kapja meg az e-mail címűnket és még a telefonszámot sem adott esetben mert az eladó nem kéri le, igencsak hasznos volt. És bevált az AliExpressnél is, annak ellenére hogy te úgy gondolod hogy baromságot javasoltam. De írtam, hogy nem kötelező használni annak ellenére hogy nálam működött, működik és így nem baromság.
Azt is írtam az eredeti hozzászólásban hogy előfordulhatnak hibák, de ha a kereskedő -vonatkoztassunk el a postától- a futáros cég szállítólevelén nem adja meg a megfelelő Incoterms paritást pl ezt a hátrom betűt: DDP akkor vámolást és áfa fizetést von maga után akkor is ha a vásárló kifizette azokat.
Az hogy amit írtam az kampó duma amikor van rá egyértelmű jogszabály, annak megfelelően van kidolgozva az automatizált feldolgozás szóval nem mellébeszélek, meg annyit jelent hogy nem látom értelmét hogy bármit is írjak ezek után. Te úgy gondolod, akkor neked van igazad, engem meg minek zavarjon az ha rosszul gondolod.
Tipliztem innen.
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- KIEMELT AKCIÓ: iPad Pro 9.7" Rose Gold 32GB wifi (MM172FD/A) kitűnő állapotban szuper áron eladó !!!
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs