-
GAMEPOD.hu
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz FerNandor #101400 üzenetére
Nincs más hely, közvetlenül ideérkezik, lehet hogy azért nem látod mert jelenleg nem megy a Magyar Posta rendszere, a nyomkövetés sem ad fel újabb információt, csak régieket és így a többi nyomkövető sem mutat értelmes dolgot, annyi van hogy 19-én elhagyta az ottani postai központot, a következő bejegyzés az lesz ha megérkezik Budapestre az NPKK-ba.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Köszi. Igen, sajnos pénteken is még csak a 19-i adat látszott a posta oldalán. Félek, hogy elkeveredik. Gondolom nem kéne, hogy ennyi ideig utazzon Magyarországra. Vagy gyakori az ilyen?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
Oh, értem. Köszönöm szépen. Amúgy valószínű egy kicsi doboz, Shashibo cube meg ilyenek jönnek, de valóban "levélként" küldik, de ebbe bele se gondoltam, hogy nem szállítanak ilyen sűrűn. Mondjuk az oldalon 3-6 business dayt írtak. De mindegy is, csak érkezzen meg
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
SAS107
csendes tag
Sziasztok.
Kanadábol szeretnék rendelni egy nagyobb értékű cuccot ebayröl. Már régóta használom a mailboxde-t hogy ilyen esetekben spóroljak kicsit az áfán, és nagyon elégedett is vagyok velük.
De arra gondoltam hogy keresek valami hasonló luxembourgi céget mert ott még kevesebb lenne az áfa. De nemigazán találtam. Egyedül ezt: www.bpm-lux.com
Viszont véleményt sehol nem olvastam róla hogy mennyire megbízható ez a cég.
Van valakinek róluk tapasztalata? Vagy esetleg egy olyan Luxembourgi forwarding céget tudna ajánlani mint a mailboxde?
Köszi. -
FerNandor
őstag
beszéltem a postával.
azt mondják, hogy április 21-én érkezett meg a szállítmány, amiben benne kellett volna lennie az én küldeményemnek is. Van egy listájuk elvileg, hogy minek kell megérkeznie és az enyém nem volt benne, annak ellenére, hogy a lista szerint meg kellett volna érkeznie....[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
flash-
veterán
válasz jojoando #101409 üzenetére
na kicsit megnyugadtam, miután itt irtam 10 percre rá megkaptam, (bevallom behisztiztem mert jó lett volna mindenképpen ha a héten megjön a csomag
szereltem fel csengőt,teszteltem reggel, nem csengetett a dhl futár, nem is hivott csak pont kint voltam az udvaron és futottam hozzá,na mindegy ki mit szokott ilyenkor? irjam ki a mobilszámom a postaládára?
való igaz volt egy régi nyomógombos csengő is azt leragasztottam ragasztószalaggal vajon abból látni fogják hogy nem azt kell nyomni?Rose-nál UPS a másik lehetőség, lehet ott ez a kiszállitás-rendelő felhivása simábban megy?
a kedvencem az expressone, az nem szarozik, bedobja a keritésen a tujabokorra,vagy a postaládába a cuccot(aliexpress rendelések) ha belefér és ennyi legjobb nekem így a legegyszerübb legalább megkapom a csomagom
errefele úgyse lopnak(remélem)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
azbest
félisten
válasz dredjudge84 #101394 üzenetére
expressone esetében volt hasonló "a cím nem található" szöveggel
náluk idén tavasszal volt valami gebasz a címekkel. Vagy rosszul kapták meg a magyarországra szállító kínai partnertől (Cainiao) vagy ők rosszul vették át.
Az összes karakter eltűnt a címből, ami nem szám vagy abc.
Például a "kukutyin utca 19, 8em 21ajto" -ből kukutyinutca198em21ajto lett.Kérdeztem a futár srácot, hogy ő is így látja-e vagy csak az email értesítőben ilyen... mondta hogy ja, így látja ő is, és rossz helyre is tervezi neki az utat a navi, mert 198 számot gondol a rendszere, csak megismeri a címemet és nevemet. Azt javasolta, hogy tegyek / jelet a házszám után.
Az utóbbi néhány rendelésnél már nem vesztek el a szóközök (bár per jel sem jelent meg )
2022 nov 15ig jó volt az eredeti címem vesszővel, aztán februárvégén jöttek vissza a szóközök. -
jojoando
senior tag
válasz flash- #101413 üzenetére
Mifelénk, Budapest, a helyi kiszállító 5 perccel az érkezés előtt csörög, hogy otthon vagyok-e vagy valaki, aki a csomagot átvenné. És úgy is lesz, megérkezik 1 perc sem kell az átvételhez és suhan is tovább. A legjobb csomagszállító, persze volt hiba régebben a rendszerükben, de jelenleg jól üzemel. Jön emailba, sms-be és csörög is rám szóval ha van jó szállítócég, én annak tartom őket.
-
KisApám
addikt
Sziasztok!
Várom a csomit, erre az Aliexpresstől jön a hír, hogy
"Delivery attempt unsuccessful
PACKAGE WAS DAMAGED IN TRANSIT (HU CUSTOMS)"Ilyenkor mit lehet tenni?
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
Degeczi
nagyúr
válasz jojoando #101412 üzenetére
Nekem csak annyi a nyűgöm az Express One-nal, h mindig reggel 7 után jön az értesítés a 8:15-től várható csomagomról, és mivel errefelé kezd a srác, az email után már egy órán belül mindig itt is van. Így pedig nem megy az átütemezés, ha épp nem vagyok otthon. Persze érkezés előtt hív, és max olyankor mondom, h inkább holnap jöjjön, de nem egyszer megesik, h az Alis eladó nem írta rá a számomat a csomagra, így szerencse kérdése, épp otthon talál-e.
De ez persze igazából nem az Express One hibája, hiszen korábban nem tudják küldeni az értesítést, mint amikor a helyi depóban regisztrálták a csomagot, a telefonszám lehagyásáról meg nem ők tehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
jojoando
senior tag
Érdeklődnék mi van a kínai szállításokkal? Vagy 6 termék ott van ahol 1-n volt, meg sem mozdul, még az expressone sem, de az ECS csomagszámok is állnak.
Tud valaki erről valamit? -
azbest
félisten
válasz Degeczi #101417 üzenetére
általában aliexpressen befrissül expressone-osra a küldemény azonosító, ha a OE követésben megjelenik, hogy beért az országba, akkor következő munkanapon számítok a futárra Ha más azonosító volt, akkor parcessappban is megnézem néha a követést, mert ott is szokta mutatni ha OE lett. Esetleg van olyan mobilapp is, amivel lehet ezeket követni és jelez, ha változik - beért az országba. De persze néha én is meglepődöm, amikor pl 1 hét alatt ideért és még nem is kezdtem figyelni rá
-
Penge_4
veterán
Sziasztok, a GizTopról rendelt B20 nélküli Xiaomi telefonokon a gyári (hangrögzítős) tárcsázó van vagy azon is a Google-s herélt EU konform retek?
Illetve a B20 hiányának van-e az 5G-n (ami amúgy is egy energiazabáló elhanyagolható extra) kívül bármi más hátránya?
Illetve a Global ROM-on futnak normálisan a banki appok?
Előre is köszi, ha valaki be tud számolni a tapasztalatairól.
-
Micsurin
nagyúr
~82 fontos lengéscsillapító alkatrészre DHL Economy esetén a ~27%-on felül még mennyit fog rátenni saccra a DHL mint "kezelési" költség? Gondolom nem lesz opció online fizetni 600ft-ért cserébe tejelhetek nekik feleslegesen...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
titán
válasz Micsurin #101421 üzenetére
Honnan küldenék és hol vásároltad? A DHL Express futárcég nem azokkal az opciókkal dolgozik mint a Magyar Posta és ha olyan helyről vásároltad amelynek van IOSS azonosítója akkor lényegében nem lenne +fizetnivalód. Az ekkora összegűnél nincs különösebb vámolás és a DHL Express nem kér pénzt ha az eladó beszedte az áfát és ez jelezte is a szállítónak.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
UK, nem szedte be az eladó az IOSS-t mert nagyon sok panaszt kapott MO.-ról, hogy nem érdekelte a NAV-ot korábban ezért már csak VAT nélkül számláz (80,21GBP VAT nélkül -> ~9500ft áfa lesz még itthon ha jól számolom). Nem Express-el jön csak sima DHL Economic ez itthon MPL nem? Pont emiatt kérdés tesz-e még rá a DHL 6000-ért vám eljárási díjat.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
titán
válasz Micsurin #101423 üzenetére
Ez nem úgy működik, ha van IOSS azonosítója akkor nincs választása, be kell szednie az áfát, ha a szállítólevélen nem jelzi ezt akkor a törvény alapján a szállítónak kell itthon beszedni az áfát,.
H van neki IOSS azonosítója és itthon ennek ellenére a szállító (nem a NAV foglalkozik a 150 € (134 GBP kb.) alatti értékű termékek vámolásával, áfáztatásával) akkor nem megfelelően töltötte ki a szállítási okmányokat és ezért lett esetleg újból beszedve az áfa.Az MPL az nem foglalkozik Egyesült Királysági küldemények vámolásával, UK-ban nem működik a sima DHL posta, csak a DHL Express futárcég.
Ha kaptál valamilyen küldemény azonosítót azért abból lehet következtetni hogy konkrétan melyik cég lesz.
Az áfa 9274 Ft 80,21GBP esetén, de nem írtad hogy mennyi a szállítási költség, mert az is beleszámol az áfa alapba.
De ha itt kell áfáztatni akkor tényleg van kezelési díj.
DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
Ha esetleg mégis csak a Magyar Posta lenne akkor náluk 899 vagy 1399 Ft az eljárási díj -
Micsurin
nagyúr
Nem írtam mennyi a száll mert tudom, hogy áfa alapot képez ezért írtam nettó végösszeget amennyit fizettem ÁFA mentesen szállítással együtt tehát: 80,21 Fontot. IOSS-e volt mert küldött már ÁFÁ-t bekérve csomagot többeknek csoportban (volt akinek MPL volt akinek DHL hozta) és jelezte felénk a továbbiakban a helyiekkel fogjuk rendezni az ÁFÁ-t kiszállításkor a sok panasz miatt. (Volt akinek többszöri NAV panaszra elfogadták volt akinek nem... "nem visszakövethető" címszó volt a nagy favorit.)
Azonosítóm nincs tekintve pénteki csomag rendelés és még holnap is ünnep van, emiatt kérdeztem mire számítsak kb, weblapon annyit láttam DHL Economic. De akkor gondolom ez olcsóbb DHL Expresst jelent és szépen jön futárral ami Áfa + 6k eljárásit jelent ugye?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
titán
válasz Micsurin #101425 üzenetére
Értem, de a panaszok akkor azért voltak mert nem jól adta meg a szállítás megrendeléskor a szállítónak a vámoláshoz az adatokat, a vám-árúnyilatkozatot.
Mind a DHL Express és ha posta akkor a Royal Mail is biztosítja az IOSS adatok megadását a megrendelési felületén, de ha valaki nem írja be akkor maguktól nem fogják kitalálni és nem tudják az itt kézbesítő cégnek megadni.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101427 üzenetére
A Postánál nem megy félre semmi ha a küldemény adatok és az export vámolási okmányok pontosak és itt ráadásul nem mindegyik postás volt.
A nem létező adatokkal sehol nem tudnak dolgozni.
Több Royal Mail-es IOSS-os küldemény lett feladva az Egyesült Királyságból ide és nem vesztek el az adatok mert oda lett figyelve rá, ki sem lehet kerülni amikor online csinálod a küldemény feladást véletlenül csak szándékosan. Az is lehet hogy kamuzik és nincs i s IOSS azonosítója. -
titán
válasz Jahno #101429 üzenetére
Kár gúnyolódni, a kezdeti 1-2 hónap botladozás után beállt a rendszer és csak akkor kérik újból az áfát IOSS-os vásárlású küldemény esetén ha az elektronikus küldemény és vám adatok hiányosak.
Hibáznak ők is természetesen, de ilyen témában az nem hiba ha azt az információt nem veszik figyelembe amit nem kapnak meg. Én erről írtam, nem általánosítottam.
Nem a fogadó posta hibája ha az eladó nem adja meg vagy ha a küldő logisztika amikor egy másik postai szolgáltatónak passzolja át kézbesítésre annak nem adja meg ezen információkat. -
∂яσнυη
senior tag
Sziasztok,
egy britt outlet-ből szeretnék rendelni, viszont a következőt írják a delivery alatt:
"Please note: We are currently unable to ship to a range of countries, these include: Bulgaria, China, Croatia, Cyprus, Czechia, Estonia, Finland, Greece, Hong Kong, Hungary, Japan, Korea, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Macau, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Russia, Singapore, Slovakia, Slovenia, Spain, Taiwan and Thailand.
We can deliver your goods to any address, whether you're home, place of work or a friend's address. Please ensure you complete the desired delivery address during the checkout process.Please note that for security reasons, all our deliveries are tracked and require a signature at point of delivery."
Valamint a következő üzenetet kaptam tőlük e-mail-ben:
"Thank you for contacting us. The outlet site is only servicing limited areas at present and we are currently unable to ship to your location. Please accept our apologies for the inconvenience caused. This is due to a number of commercial factors such as logistical issues, local pricing and seasonal availability of product."
Mégis, megoldható lenne bármilyen úton módon, ismerős nélkül a Magyarországra való szállítás? -
jojoando
senior tag
LS72xxxxxxxxxxNL
Van valakinek ilyen követési száma?
Ez hogy jön ide és mennyi idő alatt?
Ami megjött már csomi, olyan is jöhetne, hogy megtudjam.
Köszi! -
kmarci25
veterán
Ha egy EU-n kívüli országból (Szingapúr) rendelnék, de hozzánk nem szállítanak, akkor mi a megoldás? Mailboxde úgy látom nem opció, mert nem fogadnak EU-n kívülről szállítmányokat. Ilyen esetben csak a külföldön (értelemszerűen ahova szállítanak) élő ismerős az opció?
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
-=RelakS=-
veterán
FedEx-ék vicces banda.
A csomagban volt értesítés, hogy vizessek 2016Ft. áfát, majd küldik, hogy hogy.
Most megjött, csakhogy van benne még egy 1800 forintos "előlegezési díj", amit nemes egyszerűséggel elfelejtettek korábban megemlíteni.
Sokat nem oszt, nem szoroz, de ha már tájékoztatnak, tájékoztassanak rendesen.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
johniee
senior tag
válasz jojoando #101432 üzenetére
Holland Nyomkövetési szám ez
https://parcelsapp.com mit mutat rá?"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)
-
jojoando
senior tag
válasz johniee #101436 üzenetére
[link] A hivatalos márka eladó váltig állítsa, hogy azonnal elküldték, bár a követőszám szerint Hollandból jönne, de Kínából rendeltem, szóval, eddig ismerősök azt mondták egy picit legyek türelemmel, ha a holland posta elé kerül, attól fogva fogom a mozgását látni, aminek nem igazán örültem. Egy másik aksit vonattal hoznak 1 hónapja, az se reppen ide nagyon gyorsan, sajnos aksikat 1-2 hónapja 2 hónapos postázással lehet csak megrendelni, drágább opció egyáltalán nincs a listán az Aliexpressen.
-
attiati
veterán
Nektek volt már olyan, hogy sms jött vámkezelendő csomagról, de mégsem lehetett online vámkezelni?
"Vámkezelendő nemzetközi küldeménye érkezett".
Kóddal és azonosító számmal.Majd amikor vámkezelni szeretném, akkor:
"A küldemény vámkezelése folyamatban van. Végleges adatok, online fizetés, kapcsolódó dokumentumok jelenleg nem elérhetőek."
-
attiati
veterán
Nekem itt most még igazolni kellene, hogy ki lett fizetve az áfa?
A gond az, hogy a webshop felületén sehol nincs olyan számla, ami részletezné, hogy nettó, áfa, brutttó.
Csak egy végösszeg van.
Vagy itt csak annyit kell igazolnom, hogy nem éri el a vámhatárt?
De amúgy honnan tudjam, hogy mit kérnek? Egyetlen sms jött a fenti szöveggel.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz attiati #101444 üzenetére
Nem a vámhatár számít, áfát szoktak kérni, a vám csak 150 € érték felett jön szóba, de az ugye lehet 0% is.
A vásárlási igazolást hogy mit vásároltál és mennyiért ezt feltölteni és az űrlapjukat kitölve azt is beküldeni, a rovatokba az általad ismert adatokat kell beírni, amit nem tudsz azt nem írod, de a küldemény azonosító és hogy miről van szó az mindenképp.
A feltöltéshez szükséges a kód, azt azért adták meg.
A kereskedőnek (feladónak) kell igazolni hogy ez áfa beszedéses vásárlás volt, ezt tőled nem fogadhatják el, ha kérnék itt az áfát újból akkor attól kell visszakérned akitől vásároltál, mert ő mulasztott.
Ha nincs a webshop felületén a termék árnál olyan hogy VAT included akkor valójában nem fizettél áfát, mert az látható módon fel kell tüntetni és ahol ez felmerül ott tényleg tartalmazza a számla, vásárlási igazolás ezt az adatot.
Így viszont az áfát a Postának be kell szedni, nincs más opciójuk törvényileg.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
"A kereskedőnek (feladónak ) kell igazolni hogy ez áfa beszedéses vásárlás volt"
Hogyan tudják igazolni a mostani rendszerben? (nem volt még ilyenem az átállás óta) Megkeresi őket a NAV az IOSS szám alapján?
Nagyon fapados webshop, gyatra ügyfélszolgálattal.
szerk: még a szerkesztésed előtt írtam a hsz-t
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz attiati #101446 üzenetére
Nem keresi meg őket a NAV. A kereskedőnek kell regisztrálni ilyen ügyben egy EU-s adóhatóságnál (az AliExpress a hollandnál, az eBay a németnél tette meg), kap IOSS azonosítót.
Amikor valakitől beszedik az áfát arról kell egy olyan igazolást, számlát készíteni ami kísérő iratként az áfát elutalják a regisztrációs adóhatóságnak és azok küldik tovább a vásárló országa szerinti adóhatósághoz és a csomag elektronikus információi közt meg kell adni az IOSS azonosítót is még és kell még a vám-árúnyilatkozat is. Itt nálunk csak azt ellenőrzik hogy van-e a kereskedőnek érvényes IOSS azonosítója, ezt a vámolási program kérdezi le az EU-s vám adatbázisból.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz attiati #101444 üzenetére
No, írtam, ide de akkor dőlt össze minden. Szóval papírozni kell. Nem értem, csak csinálom :-D
Utolsó csomagomnál 05.08 volt a dátum, mikor beadtam, másnapra feldolgozták, online fizettem, tegnap esett be a póóóóstára. Feladó címének és nevének szerencsére elfogadják az Ebay/Kína beírást és a bolt nevét, különben bajban lennék....
-
titán
válasz attiati #101449 üzenetére
A NAV-nak ehhez semmi köze, a szállítók vámoltatnak, a postai küldeménynek esetén 150 € értékig a Magyar Posta végzi teljes egészében a vámolási témát a jogszabályi felhatalmazás alapján. 20 nap után küldi vissza a Posta.
Nincs semmi visszaküldési díj, a Posták a nem kézbesíthető csomagokat egymás közt küldik vissza, aztán az adott ország postai szabályozása alapján vagy fizet az akinek visszament vagy nem fizet, hogy visszakapja.
Persze vannak dolgok amiket nem lehet visszaküldeni azt pedig megsemmisítik.Az az érdekesebb hogy a visszaküldött csomag esetén te visszakéred a kereskedőtől a pénzed, mivel te nem adtál be igazolásokat vámoláshoz ezért hogy nem kaptad meg az a te hibád, így a kereskedőnek a visszatérítendő összegből joga van levonni mindazt a költséget ami a visszakézbesítés során felmerült, mert azért lehet ilyen is. Így te kevesebb pénzt kapsz vissza.
De nem értem, max 5 perc az egész dolog amit csinálnod kellene és még mindig nem jutottál el addig hogy csinálj képet a vásárlásról, letöltsd az űrlapot és kitöltve, a felületen megadva néhány adatot beküldd, a hétvégén nem fognak vele foglalkozni és így 3 napot elvesztegettél.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...