Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz generatoros #18542 üzenetére
Ugy kulonosebb oka nincs, azt leszamitva, hogy tervezesi hiba, a kabelbevezeto furatnal indult a repedes, de en nyuzom rendesen, ugralok vele padkarol/padkara, sineken atgazolok, stb.. Csoda h ennyit birt Szep lassan keszul hozza a sajat kormanyrud, hosszabb is lesz es 3mm falvastagsagu alu.
Moddolas: sarvedot hosszabbitani is kell es az utkozojet is cserelni kell, hogy ne csapja fel hatul a sarat.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz generatoros #18609 üzenetére
én novemberben tedtem el téli álomra 60% on és 2 hete volt 55% benne, szóval másfél-2 hónap alatt 5% ot merült, erre 2 hete feltöltöttem 60%-ra és 2 hét alatt leugrott 55%-ra.. érdekes hogy ilyen rovid ido alatt annyit esett mint elotte 2 hónap alatt
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18609 üzenetére
Eméletileg nem nagyon kell vele foglalkozni: ha nincs rajta fogyasztó,
magától nem merül le, a heti töltögetést erősen túlzásnak érzem.Mindazonáltal nem árt a rátöltés, csak az értelme megkérdőjelezhető.
(Ill. közvetetten árthat, hiszen nem jó hosszú távon max. feszültségen
tárolni az akkut. Ettől függetlenül nem valószínű, hogy le van lakva.
De biztosat csak tesztelés után lehet mondani, de mivel garanciális is,
pont nem érdemes ezen stresszelni... Használni kell. Ha rossz az akku,
az menet közben úgyis gyorsan kiderül, és majd gariban intézik.)Ui: annyi, hogy a feszültségre rá kell nézni, hogy normális-e (42V), ill.
töltés után nem látni anomáliát, pl. gyors esést... Aztán lehet gurulni. -
Reggie0
félisten
válasz generatoros #18613 üzenetére
Hat az nem valami feher kornyek, en oda se mennek.
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18613 üzenetére
Azért FB-on ilyen infókat nem szívesen oszt meg az ember tök nyilvánosan.
Konkrétan láttam a beszélgetést, pedig semmi közöm az üzlet részleteihez:
ha már szűkebb hely, vagy időpont, akkor az mindig privátban. Az normális!Az akkuban van BMS, így igen, tilt, ha túlmerítené az ember. Viszont kizárt,
hogy külső terhelés nélkül magától lemerüljön... ha valami "belső" baj lenne
vele, és magában döglik meg, azon a BMS sem segít. Pofátlanul túlárazott
akkumulátorok ezek. Mint írtam volt kutyaközönséges Samsung 35E cellás.Jó cella, de attól nem lesz reális a 165K-s ár. Oké, a BMS sem olcsó bele:
halandónak nem is igen árulnak... Akinek küldtem elérhetőségét, az pont
ilyen akkukat újít fel (illetve anno, amikor még kezdő volt, én csináltam meg
neki egy ilyen akkut ~10K munkadíjért). Persze, az mindig benne van, hogy
azért olyan drága, mert garanciát is vállalnak, de ha lejárt a garija mindegy:
nyugodtan le lehetne tesztelni... Van ilyen műterhelés, aztán kimutatja, hogy
mennyi kraft maradt a cellákban. Ha valami nyilvánvaló BMS hiba van, vagy
töltési hiba, az is kiderül. Persze az ilyen tesztek órákig futnak, szóval némi
szabadidő se árt rá. Nem ajánlott magára hagyni egy ismeretlen akkut. Bár
azért már előfordult a történelemben... A használt termék vásárlása bizalmi
kérdés is, szóval, ha valami nem szimpatikus, és túl szép, hogy igaz legyen,
akkor inkább el kell engedni. Amúgy 500 km mint írtam, semmi ezeknek kb.
nulla esély van rá, hogy az akku le van harcolva, de csak teszt után biztos...Ui: amúgy jobban megnézve nem mondta, hogy állásban töltötte hetente.
Annyit írt, hogy kb. hetente fel volt töltve (gondolom, amikor épp használta).
Ha rövidebb utakra járt, akkor normális, hogy nem dugta mindig töltőre, bár
tudjuk, hogy az akkunak hosszú távon jobb, ha kevésbé van lemerítve, csak
itt olyan kis különbségekről beszélünk, ami 500 km alatt kevés töltési ciklus.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18699 üzenetére
Az mekkora lehúzás lenne már. Így is azon nyernek a szakik, hogy
okosba szerzik nagy tételben a cellát, aztán beszámítják tripla áron
a végtermékbe, hogy ne legyen annyira feltűnő, hogy 50K a munka.
Nem mondom, el lehet szöttyögni pár órát, meg hát a felszerelés is
elég sokba kerül, ha minőségi munkát adsz ki a kezedből, de... -
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #18701 üzenetére
Mehet a régi. Feszültséget mér. Max ha nagyon teljesítmény lesz kivéve és a bms nem tud annyit, akkor kellhet a csere
"Oh my Goa'uld!"
-
Casseius
tag
válasz generatoros #18699 üzenetére
Cellákkal együtt, így is volt aki 125-el indított
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #18701 üzenetére
Természetesen mehet vissza a régi. Ha nincs több hely és/vagy már rossz
a gyári akku, akkor járható, hogy az ember nagyobb kapacitású cellákból
építi újra, így az eredeti gyárinál nagyobb hatótávolságot kap. Ha nincs
tuning, jó a gyári BMS. Tuning esetén nem mindegy, hogy engedi-e.*Pont ma teszteltem az akkumat, hogy mennyi lehet a belső ellenállása.
Lehetne ezt direktben mérni is, de egy kis gyakorlat sosem árt: ez fizika...
65.15V a kiindulás, ha leesik mondjuk 65.01-re, 2.2A terhelés mellett, úgy
63 mOhm számolható. Aztán kicsit ráhúztam a féket: 0.24V@3.8A. Dettó!Végül nagyon ráhúztam a féket, kézzel meg se bírtam forgatni, de ~2 kW
simán átforgatta: épp annyit pörgettem, amíg leolvastam a számokat, de
ennyi idő alatt is annyira melegedett a fékbetét, hogy némi füst szállt fel.
Természetesen a tárcsa is szépen felforrósodott, másodpercek alatt...*: túl nagy áram esetén letilthat, vagy túlmelegedhet és amiatt tilt/ég le...
Engem ez nem fenyeget, 320A csúcs mehet neki. (A tizedével teszteltem.)
Menet közben meg nagyon max. 150A lesz, gyorsulás közben. 8 kW körül.[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz generatoros #19129 üzenetére
5-t kb, mondjuk sok külföldi és magyar csoportban és chaten vagyok, de figy próbáld ki, elég olcsó, sokat nem bukhatsz rajta
Don't Worry, Be Happy
-
Reggie0
félisten
válasz generatoros #19264 üzenetére
Budakeszi erdoben lattam ilyen atjarokat a turistauton.
-
őstag
válasz generatoros #19264 üzenetére
Budán vannak annál nagyobb százalékos táblák is. Elég, ha olyan helyen lakik. Mondjuk rollerből oda már komoly gép kell...
Sőt, ez már autónál sem mindegy. Főleg télen.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
dzsidzsas
aktív tag
-
hakos1987
őstag
válasz generatoros #19264 üzenetére
Valahol jogos, amit mondasz... Van egy kiskertünk, ahova egy hosszú, meredek domboldalon lehet feljutni. Lehet nincs 30 fokos, vagy százalékos, de biztosra mennék (bár lehet hiába van 1-2 rolleren amúgy is feltüntetve)
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
FőDudu
addikt
-
katarga
újonc
válasz generatoros #19542 üzenetére
Szerintem nem rossz kis gép, stabil váz, van rajta minden.
[link] valahol a hátsó kerékben lehet valami zűr, tudja valaki hogy lehet a HALL szenzor elemeket megvizsgálni?
Egyébként Dánia a származási ország.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19557 üzenetére
Attól függ, mibe kell. Én csináltam egy ilyen pakkot 30-ba, jófejségből,
de mivel a méretkorlát miatt ilyen ragasztgatós megoldás: többet nem.
BMS külön tétel volt, mert mint kiderült a felújítandó akku BMS-e nem
volt újrahasznosítható, bár jobb is, mert az még balance-olni se tudott.50K körül el szoktak kérni egy ilyenért. (Lehúzásnak nem lehet nevezni,
tekintve, hogy egy ilyen gyári akku is annyi, rosszabb paraméterekkel...
Viszont azt mondom beleértve a szívás faktort, annyiért már megéri.)Ha nem ilyen Kugoo S1 méret, hanem belefér, távtartókkal, akkor szvsz
40 körül kényelmesen, de senkinek nem akarom rontani az üzletét.
(Nyilván a távtartó se ingyen van, csak sokkal könnyebb vele dolgozni.) -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19560 üzenetére
S1-et inkább ne...
-
PociAti
senior tag
válasz generatoros #19599 üzenetére
e-TWOW történetéről nem sokat tudok. "Kitalálásának" román eredetről eddig nem hallottam.
Az e-twow.com/about-us volt a kiinduló központ a tájékozódásban, nem az e-twow.ro/despre-noi."The E-TWOW – Electric Two Wheels (pronounced E 2 W) brand is part of a large international concept, with headquarters in China, ... "
A headquarters a központot jelenti, beleértve a cégvezetést és minden fontos szervezetet.És bár nem tudok románul, de a fordítók szerint a jelenleg a román helyszín csak az európai kereskedelmi központ helye.
"În prezent, Centrul European de Distribuție este reprezentat de Fabrica din Romania ..."1-2%-ot arra alapozom, hogy itt Győrben még egyetlen e-twow rollerrel sem találkoztam. A twow kifejezésre rákeresve a 2720. hozzászólásban írja elsőként valaki azt, hogy rendelkezik vele. És most végigfutottam azt a 177 írást, ahol szóba kerül ez a cég, és közel 20.000 hozzászólás alatt kb. 8 ember számolt be arról, hogy e-twow rollerrel rendelkezik (vagy legalábbis akkor volt neki). Nem ismerem a pontos számot, élőben nem is láttam még, de nagyon alacsony lehet az elterjedtsége.
Negatívumot nem nagyon olvasni róla, a terméket én se szidtam, mások se szokták szidni, inkább egyfajta hivatkozási alap arra, ha megteheted és jó minőségű könnyű rollerre vágysz, vegyél e-twow-t.
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #19609 üzenetére
És jól is adagolható?
Mert xiaomin jól adagolható volt, de nem volt túl bika, bár ott segített hátsó tárcsa, szóval nehéz is eldönteni mit tudott. Többi gépemen meg erős volt, de semennyire nem adagolható warrioron is kikapcsoltam, így boldogabb vagyok vele, persze ez más cucc
Persze elhiszem, hogy azon akár jól meg tudták oldani, de annyira nyugtalanítónak tűnik ez a fizika fék mentesség."Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #19614 üzenetére
Jajj nem, dehogy is, valahol le kell kezdeni
Illetve ahhoz képest, hogy sokadik gépem van, km az pár 100 összesen amit mentem, igazából kezdő vagyok én is
Most utána olvastam picit nekik . Gt az faja lenne. De az az ár brutális"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19614 üzenetére
Igazából hiába van rajta egy ADC, és tudja, hogy mit akar a pilóta, egyáltalán
nem biztos, hogy a fékerő alkalmazkodni is fog ehhez... Tehát az, hogy elsőre
odaver (majdnem esést okozva), nem jelenti, hogy egyébként elegendő is, ha
nagyon meg kell állni. (Továbbá, azt se jelenti, hogy kisebbet fékez, ha éppen
csak mozdul a kar...) Mondok egy példát. Kugoo S1. A e-fék rajta botrány.Ellenben, mikor nem készültem fékezésre, akkor simán egy rossz mozdulatra,
ahogy beleértem a karba (nyakamban volt egy szatyor), előre lendült a súly...
Majdnem pofára estem. Pedig ugyanarról a fékről beszélünk, ami 25 km/h-ról
írd és mondd, 20 méteren képes megállást biztosítani. Síkon. Amint lejtő van,
ennek a sokszorosa a fékút, és van olyan lejtő, amin már csak az ima segít...
Na, én ezért mondom azt, hogy mechanikus fék nélküli rollert inkább ne.Ui: egyáltalán nem triviális, hogy adagolható-e a fék. A legtöbb fékkar csak
egy kapcsolót tartalmaz, amivel a vezérlő vagy fékez, vagy nem, semmi köze
a kar állásához a fékerőnek... Van valami programozhatóság, amivel előre be
lehet állítani a maximális fékerőt, esetleg a felfutás meredekségét, és ennyi...
Baromi idegesítő tud lenni, ha összevissza fékez, ezért is kapcsolják ki sokan.
Pedig amúgy a redundancia nagyon fontos: ha bármi van a mechanikus fékkel
még mindig sokkal jobb egy hülyén/gyengén fékező elektromos, mint a semmi.Én egyetlen hall szenzoros fékkart találtam AliExpressen... Gyorsan rendeltem
belőle kettőt, mert a VESC tudja adagolni a féket. A másik vezérlőm pont nem.
De hátsó keréknél nem gond, abból nem lesz esés, blokkolni nem tud.
Csak az első fék a probléma, hogy azt ne rángassa, ha lehet. Ezért is jobb, ha
hátul hajt a roller, mert akkor elöl valami mechanikus fék van rajta (adagolható).Szerk: a hüvelykujj fékkarok persze mind hall szenzorral működnek, és így le is
tudják követni, hogy a kar hol áll (igen, az S1 is), viszont pont leszarják sokszor
az értéket, csak kapcsolóként "nyomják" a féket, ha nem nullát érzékelnek...
(Mármint a vezérlő tesz arra, hogy mekkora fékerő kellene, tolja neki amit tud.)Szerk2: abba inkább ne menjünk bele, hogy úgy általában maga ez a hüvelykujj
vezérlés mennyire tud pontos lenni... Gáz még csak, csak, mert nem erőgépek,
amikre rakják, de mondjuk egy Wolf King GT-n már elég para gázkarnak is...
Fékezésnél viszont ember legyen a talpán, aki el tud szórakozni vele, hogy most
csak a feléig nyomja érzéssel, vagy tökig... pláne, ha nagyon meg szeretne állni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19618 üzenetére
Nem beszéllek le az E-twowról, én a Kugoo S1-et írtam elrettentő példának. Kolléga tapasztalata szerint a E-twow elektronikus féke sokkal jobb, tehát használható. Ettől függetlenül én azért jobban érezném magam egy mechanikus fék támogatása mellett. Lásd pl. E-twow GT. De ez én vagyok.
Alapvetően két iskola van, szerintem. Aki gyalogosként áll rá egy rollerre, és minimális elvárásai vannak a biztonsággal kapcsolatban (jó esetben ennek megfelelő a sebesség választása is), illetve aki motoros tapasztalattal már tudja, mi fán terem a közlekedés két keréken (nagyobb sebességgel is), és hogyan kellene használni a két független féket ilyenkor. Nyilván a kettő között helyezkedik el, aki biciklizik, tehát elvileg tudja, hogy alapvetően két fék létezik, és melyik mire, mikor, hogyan... Sajnos sokan vannak, akik nem merik (!) használni az első féket egyáltalán, mert attól félnek, hogy pofára esés lesz belőle. Ez amúgy részben jogos félelem, hiszen ha belemarkol (ész nélkül), abból így, vagy úgy tényleg esés lesz. Viszont ha csak azt tanulja meg, hogy a hátsó fék a minden, akkor az első éles helyzetben csúszó hátsó kerékkel fog belerongyolni az akadályba. Én mindig azt mondtam, hogy ha lehetne választani a fék hibák közül, akkor a két fékkör közül a hátsó menjen inkább tönkre, mert az elsővel magában is jól megáll a motorkerékpár, a hátsóval magában viszont nagyon nem.
A gázkarral kapcsolatban teljesen jól érezted, hogy nem olyan a viselkedése, mint egy belső égésű motornál, hiába nem digitális kapcsoló egyik rolleren sem. Ennek alapvetően az az oka, hogy a legtöbb roller vezérlő nem közvetlenül nyomatékot szabályoz: az analóg gáz jel csak a motor kívánt fordulatszámát* állítja és slussz. Hogy mi kell ahhoz, hogy oda jusson, azt majd a vezérlő eldönti. Ezzel szemben mondjuk egy VESC alapvetően a motorra engedett áramot állítja be a gázkar jelével, tehát ezzel megvalósítja a közvetlen nyomtaték szabályozást, ezzel pedig konkrétan a gyorsulást szabályozza. Azt persze még nem tudom, hogy a gyakorlatban mennyire lesz majd jó így vezetni a rollert, de az elmélet teljesen tisztán ez. Üresen 1-2A elég, hogy a motor akár végsebességre felpörögjön, és ehhez nem kell padlógáz, vagy nyélgáz egyáltalán, sőt... Ahogy egy belső égésű motor is túráztatható kicsi gázzal, ha csak a súrlódást kell legyőznie. (Esetemben beszélhetünk LE-ről is, bár üresen tök mindegy: amikor az 50 kilós vasat kell mozgatni, már nem.)
*: ill. ebben sem vagyok teljesen biztos, lehet, hogy csak a Duty Cycle-t, ami közvetetten állítja a fordulatszámot a terhelés függvényében, de ezt megint meghagynám korrigálásra a nálam hozzáértőbb fórumtársaknak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #20020 üzenetére
Sok balesetmentes kilométert hozzá!
-
janes1976
őstag
-
PociAti
senior tag
válasz generatoros #20032 üzenetére
Volt főnökömnek 70 éves koráig nem igazán volt balesete.
Szellemileg frissebb, mint sok más kollégája, jelenleg is ő fejleszti a cég könyvviteli programját, de egy hónapon belül 3 kocsit is meghúzott. Beszámolók szerint azóta is aktívan él ennek a hobbijának.
Egyik családtagja nagyon kedvesen úgy fogalmazott, nem az öreg lassult le, hanem a világ gyorsult fel körülötte. És ez szinte az egyik napról a másikra állt be nála.Előtte lévő 50 évben mennyi balesete volt, egyszerűen nincs befolyással a mostani állapotára.
EU Statisztikai Hivatalának 2018-as adata szerint:
"ha csak a városokban történt halálos kimenetelű közlekedési baleseteket vizsgáljuk, akkor a 65 év felettiek aránya 38 százalékos"Ez brutálisan magas arány! Szerintem a városban megtett kilométerek 10%-a se hozható velük kapcsolatba. És nem hinném hogy csak áldozatként, hanem okozóként is elég aktívan részesei a baleseteknek.
-
Jackie_Chan
senior tag
válasz generatoros #20254 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna-Minden nagy dolog kicsiként kezdte" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani."
-
ToxLee
őstag
válasz generatoros #20254 üzenetére
Persze
-
PociAti
senior tag
válasz generatoros #20271 üzenetére
Tehát tömör.
Nem homogén az anyag, hanem vannak benne légcellák, de attól még tömör.
A vízválasztó elég egyértelműen definiálható: felfújandó, azaz van rajta szelep? (Pneumatikus.)És ha már vízválasztó, meddig tart a pálcika kategória, és mi az ami már nem az?
Nekem úgy tűnik, mindenki elég rugalmasan kezeli ezt a határt. Így azt is, hogy akkor mi ennek a kategóriának a legjobbja. -
DGery
aktív tag
válasz generatoros #20271 üzenetére
A rugózást elfogadom, hogy állítható, mint írtam is nem saját a roller, és mivel többen használjuk, nem akartam állítgatni.
A gumi viszont akárhogy vesszük nem fújható, és még ha légcellás is aminek a full tömörnél picit nagyobb az elnyelése még mindég jóval keményebb egy felfújhatónál, még ha az tényleg fel is van fújva és nem laposan jár vele az ember.
És mint meg is írtam, nem tudtam, hogy állítható, így simán benne van, hogy az ember a saját testtömegéhez hangolja. Viszonyítási alapom itt is a Mi3 volt, ugyan ott közlekedtem vele, stb, de összességében nem éreztem a fentiek miatt fenenagy különbséget nem éreztem... És nem mondanám, hogy baromi magasak lettek volna az elvárásaim, de nem vártam, hogy ennyire durván szétrázza a lábaim. EnnyiA teljesítményére pedig nem volt rossz szavam, de az a 700W valójában 500W, 700-at csak csúcsban tud. Ilyen elven a Mi3 is 600W-os és nem 300...
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1/ iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #20697 üzenetére
Lényegesen kisebb az esély szerintem megúszni, mint más járművön
Jobbulást
Amúgy xiaomi és társai nem csalnak olyan sokat sebesség ügyileg. Etwow is 1et csak 15 nél és 30 nál is. Ilyen kevésbé neves 5-800w os gépek szokása durván csalni sebességben. Gondolom jobban el lehet adni ha 40et tud papíron mint 30at"Oh my Goa'uld!"
-
Somatom
veterán
válasz generatoros #20697 üzenetére
Nem értem. Ha fölfelé lenne a két lépcsőfok, az még halványan indokolná a zakót, de lefelé két lépcsőfoktól nem kéne elesned.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #20700 üzenetére
Nekem az első esésem nem is tudom, hogy annak számít-e... Eldőltem tulajdonképpen álló helyzetben, roller ki volt kapcsolva
Warrior x be hátra beraktam a zöld puhább rugókat, ugráltam a gépen az udvaron, hogy bele tud-e érni a gumi a sárvédőbe (spoiler: bele tud ) és egyszer csak már fekszem a földön meg a roller is. Talán még álltam is rajta kormányt már nem fogtam nem is értem. Az a pillanat van csak meg, hogy dőlés közben szólok kislányomnak (akit okosan már korábban messzebb küldtem, mert a seggemben vt kb), hogy "vigyázz", még egy kósza gondolat, hogy nyakam befeszítem, hogy fejem ne verjem be... És fekszem a betonon az oldalamon, a vállakon. És nézek ki a fejemből, hogy na ez mi a **sz volt
Annyival megúsztam, hogy pár óra múltán a karom 2 napig alig bírtam felemelni, sikerült a fejem nem oda vágni... De mai napig nem tudom hogy történt és nem emlékszem ennél többre az egész bol. Nagyon fura ."Oh my Goa'uld!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- MotoGP 24 - Íme a launch trailer
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest