-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Első körön javasolt megpróbálni állítani rajta, de ha egyébként pontosan be van lőve az átdobó, és a jelenség csak nagy tányéron, kiállva tekeréskor jelentkezik, akkor valszeg a vázad középrésze esetleg a hajtómű mozog ennyit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Taxis céggel kezdeném. Haverok megmondják mikor, hol tettek be, melyik cég autójába, te tudod, mikor, hol szálltál ki (kb.), aztán csak mondanak vmit. Azon sem csodálkoznék, ha a taxis leadta volna a diszpécsereknél vagy iesmi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Bagira01 #964 üzenetére
Ez kb. a gyári felszereltsége (RF cuccok, HFX9-ek, DJ, stb.), újonnan 500k körül volt 5 évvel ezelőtt kb. Állapottól függően lehet érte kérni, de én darabonként adnám el.
#965 Teasüti: az nem a nyaka, hanem a válla. Egyébként régi Marzo DJ3-as.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Attól függ melyik gyártó, melyik típusa. Van, ahol megadnak bizonyos méreteket, de legtöbbször kiadnak 3+1-2 méretet (XS, S, M, L, XL), és annyi. Nekem 20-as szokott jó lenni merev gépből, össztelósból (FR/DH) meg M-es, Enduro-ból pedig L-es. Ugye FR, DH váz esetén fontosabb a kezelhetőség, mint a hajtáshatékonyság, szal mások a szempontok méterválasztáskor. Mindenképpen javasolt kipróbálni vásárlás előtt, hogy neked melyik méret jön be.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Shimano lánc (talán 52-es), sort passzolom, egyébként Deore és LX a váltás, Deore aggyal, legalábbis eredetileg. Plusz az RF cuccok (hajtómű, stucni, kormány, nyeregcső) rendesen megdobják az árát, és talán ez még hand built váz volt, évjárattól függően (vmikor 2006-2007 körül helyezték ki a gyártást Tajvanra, ha jól emlékszem).
Szerk.: ja, és normál minőségű telóra nem kell porvédő.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Bemész a szervizbe, elmondod, hogy szeretnél BB-t cseréltetni, de ne a legalapabb cumót tegye bele, hanem amit jó szívvel tud ajánlani. Ha hajtóművet nem cserélsz, akkor ugyanaz a tengelyhossz jó lesz, ami most van.
Egyébként a monoblokkház szélességét le tudod mérni egyszerűen, de a tengelyhosszt megállapítani szerelés nélkül már nehézkesebb.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #1146 üzenetére
Itt találtok róla bővebb infót. A Hummerhez, mint autómárkához természetesen semmi köze, az eredeti neve Lonta LT1YX-HM24/26
Egyébként összehajtható, 20 kilós kínai csoda olyan alkatrészekkel, mint "Kína" tárcsafék, "Kunteng" agyak, és "Japán Xingxing" külsők. Ha 50-et rendelsz, csak 50k darabja.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #1314 üzenetére
A videón szereplő szakaszokra simán elég egy krossz bringa, vmi ballonosabb köpennyel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha nem is könyv, de sok hasznos infót találsz BM-en (ha kinyomtatod, lehet belőle füzet):
- megfelelő vázméret, kerékpár testreszabása
- acélvázak korrózióvédelme
- kerékagyak karbantartása
- kerék felépítése, kerékfűzés
- kormánycsapágyak szerelése, karbantartása
- nyereg, nyeregszár, stucni szerelés, karbantartása
- középcsapágyak szerelése, karbantartása
- váltók beállítása
- váltók karbantartása
- abroncsfékek beállítása
- hidraulikus tárcsafékek összerakása, beállítása
- patentpedál beállítása
- szerviztippek
- általános karbantartás
- lánckarbantartás
- alkatrészválasztás
- bandázsolás
- szerszámok
- kenőanyagok, tisztítószerek[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nahát, mit találtam. Ha volt már, sorry. Áraréna - Kerékpárszerviz
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Packersbay #1647 üzenetére
Nem érdemes, hanem kötelező. Feltéve, ha még valamikor le akarod szedni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #1669 üzenetére
Nem gyári, fűzött, ott álltam a szaki mellett, amikor készült. Egyébként 32 küllőből ez a max, amit ki lehet hozni. Onnantól már a fűzes és az alkatrészek minősége határozza meg a kerék erősségét. És persze az is számít, hogy 24-es 26-os vagy nagyobb kerékről beszélünk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #1789 üzenetére
Kb. a kukáig nem vinném el ezeket a borzalmakat, ja. 148 mm rugóút, acélrugó+MCU, 4640 grammos tömeg. Nagyon finoman fogalmazva, ez egy rakás sz*r. Ezt az 1000 dollárt áruld már el, honnan vetted (vagy azt, hogy milyen dollárra gondoltál). Újonnan 50-100 USD-ért adják ezeket a valamiket a kínaiak, ha eleget rendelsz belőle. Itt egy használt, Manilából 70 dolcsiért. Vagy itt egy remek duplavállas Zoom újonnan 15 USD-ért. Ugyanennyiért a DH1000 nevű rémség. DH, érted, közben annyit mozog, mint egy CC villa. Jajj. Ezek ipari hulladékok a gyengébb fajtából.
Biztonsági tartalék? 4640 grammos villa? 148 mm út? Ilyen alapon zártszelvényből is készíthetünk vázat, lesz 15 kiló, és tele lesz biztonsági tartalékkal, bár pont olyan használhatatlan lesz, mint a Zoom nevű izék.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ---Lasali--- #1813 üzenetére
Legutóbb a SuperMonsteremmel voltam úgy, hogy sehogy sem tudtam kihozni belőle 26 centinél többet. Kupakok nélkül persze mozgott annyit, csak nem tudtam akkora letörésbe csőröst ugrani, hogy ennél többet mozduljon. Aztán a Fox DH 40-nel, a 66 ATA RC3-mal és a jelenlegi 36 Van RC2-vel nincs ilyen gond, szépen kimozogta mind a teljes rugóutat, bár nyilván nem puszta nyomogatásra, hanem ride közben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Persze, ugyanúgy néz ki a váltóbovden is, mint a fékbovden, csak véknyabb. A végén vagy egy gübürc, az rögzül a karban. Szal a mostani kart leszeded, kiakasztod, az újba beakasztod, felszereled, és kész is. Mármint, ha minden rendben van a bovdennel, és nem szorul cserére.
Itt egy ábra a váltókarról, hogy lásd, hogy tudod befűzni a bovdent.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honyike #2061 üzenetére
Ez nagyban függ a kinézett váztól, és az egyéni preferenciáidtól, bringázási stílusodtól, felhasználási területtől (DH és FR között elég nagy a differencia) DH/FR vázat nem úgy vesz az ember, mint bármilyen másmilyen vázat. Van, aki az apró vázakat tartja jól irányíthatónak, van, aki a nagyobbat szereti, tehát a magasság és a megfelelő vázméret közötti korreláció nem erős.
Az én AS-X-em például M-es, ami 17"-os, és nekem teljesen jó 185 centihez. (CC gépből, trekkingből 20-21"-es a méretem, mert hosszúak a lábaim). Stab Primo-ból L-es kell, de Demo 8-ból M-es pl.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz belaazallat #2072 üzenetére
Van, akire a kreatin semmiféle hatással nincs, van, akinél erőnövekedést produkál (például nálam). Leegyszerűsítve az lenne a szerepe, hogy kedvezőbb körülményeket teremtsen az izomsejtekben a protein beépüléséhez. Ha nem eszel mellé nagyobb mennyiségű proteint, akkor vagy tapasztalsz tőle erőnövekedést vagy nem. Ismert mellékhatása nincs, 10 éve eszek kreatint és fehérjét edzés mellé, semmi negatívumot nem tapasztaltam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz xperiasigi #2104 üzenetére
Nagyjából ilyen UMF Hardy 4, Kona Scrap, Shred lehetne jó erre tárcsákkal, hosszú nyeregcsővel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Honyike #2126: a 15.5"-ös Stinkyből M-es ugyan, de szerintem kicsi lesz neked, ha vmennyit tekerni is szeretnél és/vagy, ha olyan a stílusod. A méretek úgy alakulnak, hogy S (15"), M (15.5"), L (16"), XL (16.5"), XXL (17"). A 186 centidhez szerintem egy L-es vagy XL-es passzolna.
Zebu #2133: igen, sajnos nem olcsók, ellenben, extrém eseteket leszámítva jól bírják a kiképzést. A fékbetét cseréjéhez nem kell leszedni a féknyerget. Kiszeded a kereket, megfogod a betétet, és elhúzod a dugattyútól a nyereg közepe felé, és kint is van. A dugattyúkat visszatolod, de vigyázz, hogy a közepéből kiálló kis pöcköt, ami a betétet tartja, ne nyomorgasd meg. A cserénék figyelje arra, hogy eltér a külső és belső betét, de ez rá van írva (legalábbis ilyesmi rémlik a Trail esetében).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A gyantás (organikus) könnyebben kopik be, finomabban adagolható (ceteris paribus), ellenben gyorsabban fog elfogyni, és vizes körülmények között gyengébb lesz a fékhatás. A fémes pont az ellentéte, tehát nehezebben kopik be, picit határozottabb fékérzést ad, tovább tart és esőben is jobban használható. Ugyanakkor javaslom túrj fel pár fórumot, hogy a jelenlegi tárcsádhoz melyiket, miért ajánlják az arcok. Ettől függetlenül az általad leírtak alapján behatárolt felhasználásra inkább fémes pofát választanék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2146 üzenetére
Mondjuk Mogyi kritikai észrevételét alapul véve a PC konfigokat sem lenne javasolt beírni az adatlapra. Bringás fórumokon a PC konfigok helyett a bringák vannak az adatlapokon, az email címekkel egyetemben. Nekem kb. 13-14 éve minden aktuális bringám publikus volt, ahogy az emilem, telszámom, stb., de ezek alapján még sosem gondoltam arra, hogy vki majd jól betör (hova?). Persze jobb félni, mint megijedni, értem én azt az érvelést is.
Nálam pl most így néz ki a vas (sorry, hogy nem magyar, amcsi Yeti fórumos adatlapomról másoltam)...
Frame: Yeti AS-X, 180 mm travel
Rear shock: Fox DHX 5.0, 216 mm
Front fork: Fox VAN RC2, 180 mm travel, W/O CC
Handlebar: Azonic Double Wall, 762 mm
Stem: Spank 1-Timer
Headset: Syncros FBI 1.5" Reducer
Grips: ODI Lock-on
Front shifter: Shimano XTR
Rear shifter: Shimano XTR
Front der.: Shimano XTR
Rear der.: Shimano Saint
Brakes: Hayes Mag HD
Discs: Shimano Saint 203 mm
Crankset: Shimano Saint, 22-32-44
Chain: Sram PC-991H
Casette: Sram PG-990
Front hub: Shimano Saint, 32 holes, 20 mm bolt-on
Rear hub: Shimano Saint, 32 holes, 14 mm, 135 mm
Rims: Mavic EX729
Tires: Syncros BHT Stick It! 2.5
Seatpost: Thomson Elite
Saddle: Specialized Phenom SL, 143
Pedals: Shimano PD-M545
Comp.: Polar RS800CX Bike + Cadence + G5 GPS
Front light: Sigma Siled Extreme + Li-Ion Pack
Rear light: Cateye 5 LED
Bell: Cateye''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #2155 üzenetére
Köszi! A váznak ez az ucsó szezonja. Jövőre újítok vmit, addigra csak sikerül kiválasztani. Ami most vonz, azok ezek (csak vázszett terén): ugyanaz a 180/180-as FR, ami eddig is, csak újabb teknyikával
- Specialized Enduro Expert Evo
- Mondraker Prayer
- Intense Uzzi
- Transition TR250
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #2158 üzenetére
Nálam Transition, Intense, Speci, Mondraker lenne a sorrend. A Yetit nemtom, mennyiért lehetne eladni. Pinkbike-on olyan 500-700 USD körül adják nyeregcsővel, Fox taggal. Mondjuk a tagot magában 350 USD körül hirdetik Ebay-en, de a 216 mm-es szemtávolság nem túl elterjedt, szal nem lesz érdemes bontani. Itthon tuti nem lehetne eladni 120-140k-ért a vázszettet nyeregcsővel, rugóstaggal, fejcsapival pedig csak a tag és a fejcsapágy 140k volt anno. Majd meglátom, mi lesz vele, lehet megy a falra.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow