-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Vasinger! #4781 üzenetére
Dehogynem.
Ha adott pályán vmeik teló nem mozogja ki a teljes útját, akkor az rosszul lett beállítva. Ettől nem lesz semmi baja egy DH telónak. Egyébként 35% körüli SAG az általános beállítás DH-nál, tehát akkor van jól belőve, ha alapból 70 mm-t beül.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Vasinger! #4840 üzenetére
A három típus a következőképp néz ki a linkelt oldalon:
- 670 mm hossz, 20 mm emelkedés, 31.8-as befogó
- 670 mm hossz, 30 mm emelkedés, 25.4-es befogó
- 670 mm hossz, 18 mm emelkedés, 25.4-es befogó
Neked az első kell. Rendelésnél azért majd erősítsd meg, hogy milyen emelkedés, milyen befogó, nehogy rosszat küldjenek. Elég jó áron van most.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Vasinger! #4843 üzenetére
Ez a Ritchey adatlapja kb., az E-bike onnan másolta.
Az OS egy kész koncepció, OS stucniba 25.4-es kormányt rakva rugalmas, bizonytalan irányítás lesz az eredmény, én próbáltam, nagyon nem jó. Nem is az a lényeg, hogy terepen OS kellene, én évekig mentem 25.4-es stucnival, kormánnyal, semmi gond nem volt vele; a lényeg, hogy a nagyobb átmérő ugyanazt a merevséget adja kisebb falvastagság és így kisebb tömeg esetén is. Mivel OS kormányszárad van, így mindenképpen OS kormányt javasolnék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hivatalosan a "hajtás" a hajtásláncot jelenti, ami áll a hajtóműből (hajtókar, középcsapágy, lánctányérok), láncból, fogsorból, váltókból, váltókarokból, pedálból.
Persze ettől függetlenül ki ki értheti hajtás alatt a hajtáslánc egy-egy részét is természetesen.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stracker06 #5244 üzenetére
Átlagos monoblokkház-magasság mellett ez okés, de inkább a pedálhoz javasolt beállítani a nyerget.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Rosszul fékezel és/vagy rossz helyen van a súlypontod fékezés/kanyar közben. Kanyarban markánsan ráhúzol az első fékre és nem vagy "rádőlve a kormányra", akkor az egy normális fék esetében simán perec - nincs rajta terhelés -> kevésbé tapad -> blokkol-> kicsúszik.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stracker06 #5489 üzenetére
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Kifáradás miatt. Használt motyó esetén nem tudni ki, mennyit, hogyan, mire használta, és ezek olyan alkatrészek, amelyek törése esetén kellemetlen élményeket lehet begyűjteni. De ez persze csak az én véleményem.
#5583 fidig: nekem is fehér (Specialized Phenom SL), nincs gondom se kopással, se koszolódással. Egy vizes szivaccsal áttörlöd tekerés után, és annyi.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #5702 üzenetére
Feltéve, hogy nem váltasz.
Szerk.: fele akkora a combod, mint Deicide-é?! Nekem majdnem akkor a karom.
#5727 Cathfaern: 80 a nyugalmi pulzusod? Az durva. Nyugalmi pulzus alatt ugyanazt értjük? Tehát közvetlenül ébredés után, mozdulatlanul fekve, lassú, normál légzéssel, 10 perc alatt többször mérve, legalacsonyabb értéket feljegyezve?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #5757 üzenetére
Jelenleg 105 kg vagyok. Szerk.: ez nálam a "sovány" állapot.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz HollyBoni #5771 üzenetére
Én nagyon sokáig ragaszkodtam a 680-as mérethez (freeride-ról beszélve), aztán amikor kormányt váltottam, felraktam egy 762-est - gondoltam, úgyis méretre vágom. Aztán pár ride alatt megdöbbentem és megszerettem és maradt. Lefelé durva stabilitást, precíz irányíthatóságot biztosít, ugyanakkor hosszabb távon, síkon tekerni, vagy mászni azért nem kényelmes vele (ez még nekem sem vállszélesség).
#5770 fpeter07: szerencsés típus vagy. Én ha nem figyelek oda arra, amit eszek, akkor 1-2 hónap alatt 120 környékén vagyok.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #5778 üzenetére
Gőzöm sincs. Ilyen a genetikám, nem a lexikonokat olvasom arról, hogy ki mit tart ideálisnak. 6 éves korom óta folyton sportoltam. 8 év birkózás, 10 év kick-box, 6 év MMA, mindezek mellett 16 év testépítés és bringa. Ettől függetlenül nem érzem magam ideális tanga-modellnek és persze nem vagyok az a kiköpött bringás fazon sem, de aki ismeri a munkásságom, vagy a guglit, az ezt láthatja.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz concret_hp #5801 üzenetére
Ha megvan a vásárolandó típus és a pénzügyi keret, az már kellően leszűkíti a szóba jövő termékek listáját. Ezután a méretre kell figyelni, és hogy passzol-e a fejformádhoz, kellően szellőzik-e. Előny, ha könnyű és van benne bogárháló mondjuk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
IS nyeregnél el lehet szöszölni ugyan a beállítással, de PM nyereg esetében kevés egyszerűbb dolog van, mint a fék beállítása. Nyergen csavarok kilazít, hogy kényelmesen el tudjon mozogni, fékkar lassan behúz, megtart, csavarok meghúz, fékkar elenged. Slussz. Feltételezve persze, hogy a féknek nincs baja és a dugattyúk egyformán mozognak - ha nem így van, az már másik történet nyilván.
Légteleníteni, olajat cserélni meg szintén rém egyszerű dolog, ha egyszer már próbálta az ember. Fékkaron tartályba cső, alulra fecskendő, cső, nyergen csavar kiteker, olaj betol, buborékok, trutyi ki, csavar lezár, fékkaron tartály lezár, örül. Pofacsere meg még egyszerűbb is, mint V-fék esetén pl. A legkevésbé sem vagyok műszaki ember, de ezek tényleg nem bonyolult dolgok.
Emellett az elmúlt 10 évben, amióta hidrás tárcsákkal megyek, egyszer sem sérült a vezeték, pedig voltak durva borulások, bringa-eldobások, vagy hogy a bringa megugrotta a letörést, én meg nem. A fékvezeték szakadásától jellemzően a laikusok szoktak félni, akiknek nem volt még hidrás tárcsájuk.
Ezzel nem azt mondom, hogy mindenki hidrás fékkel menjen, mert nyilván nincs minden területen ésszerű oka a használatának, vagy hogy mindenki mindent otthon szereljen. Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy ne dimenzionáljuk túl ezeket a dolgokat. Aki akarja vigye szervizbe, bízza szakemberre, semmi probléma nincs ebből, de aki szeretne nekilátni otthon, annak ne vegyük el a kedvét mondvacsinált indokokkal.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz vendingo #5859 üzenetére
Évente egyszer szoktam olajat cserélni, jellemzően tavasszal. Költsége kvázi nincs. Pár éve vettem egy 250 ml-es olajat, aztán azóta azt használom. 1.900 HUF volt, és olyan 5-6 évig elegendő lenne, de haveroknak is szoktam belőle adni, ha kérnek.
Barna:
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz Teasüti #5930 üzenetére
Légtelenítésen nincs mit elrontani. A legrosszabb, ami történhet, hogy levegős lesz a fék, de a tiszta olajjal már korlátlan számban próbálkozhatsz. Ha meg sehogy sem jön össze, akkor leviszed a szerelőhöz, hogy légtelenítse, aztán annyi. Nem tudsz elrontani semmit. A lényeg, hogy a tárcsát és a pofákat sok méterre helyezd el a művelettől és tegyél vmi cuccot a földre, ha csorogna az olaj.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz sanzi89 #6016 üzenetére
Rámarkolsz vele a bovdenre, majd a következő összenyomásra egy adag kábelt behúz, rögzít, következő nyomásra újabb adag kábelt behúz, rögzít. Ugyanazt csinálja, amit két fogóval tudsz kivitelezni, ha olyanod van. Az egyikkel húzod, a másikkal rögzíted, aztán újra. Ezt oldja meg egymagában. Otthoni felhasználásra szerintem felesleges.
Nagyjából így néz ki a működése plasztikusabban:''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz vendingo #6028 üzenetére
Az nem lejáratás, ha megírod egy boltról a véleményed, plusz nem is volt kifejezetten rossz véleményed róluk, csak megjegyeztél néhány érdekességet. Ha többen így tesznek, kereshető lesz a boltokkal kapcsolatos vélemények sora. De természetesen, ha nem szeretnéd közkinccsé tenni, akkor ne tedd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Bati0501 #6080 üzenetére
A legolcsóbb, legegyszerűbb Polar pulzusmérős óra az FT1 16k-ért. Nézd meg, hogy amit tud, az elegendő-e neked. Negatívuma, hogy a mellkaspántban nem cserélhető az elem, cserébe 12 hó rá a gari. Az eggyel komolyabb FT4 24k-ért szentem elég jó vétel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Bati0501 #6085 üzenetére
Nekem csak RS800cx-szel és kiegészítőivel van közvetlen tapasztalatom. Ezek alapján pedig sosem vennék mást. A mellkaspánt heti 2-3, több órás méréssel 4 évig bírja, de cserélhető az elem; a Speed és a Cadence sensor 2-3 évig, itt az egész Wind egységet cserélni kell; a G3 GPS meg sima ceruzaelemmel szuperál töretlenül.
A csúcs Sigma cuccokkal folyton szívtam, gagyik voltak, elkeveredtek, megzavarodtak. Aldis, lidlis, költségérzékeny cuccokat meg elvből nem veszek, szal arról nem tudok beszámolni.
#6087 Gyufaaa: Az, hogy nem cserélhető, az azt jelenti, hogy ha lemerül, új mellkaspántot kell venned 13k-ért. Ugyanakkor az elem heti 10 óra edzéssel nagyjából 5 év élettartamot biztosít a gyártó ajánlása szerint.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz fi:zi'k #6092 üzenetére
Szét lehet feszegetni/törni és össze lehet ragasztgatni - ezt nem nevezném cserének. (Más kérdés, hogy mennyire szimpatikus ez a gyártótól...)
A postom első bekezdésében foglalt értékek nem gyártói becslések, hanem saját tapasztalatok.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz t-bali3 #6100 üzenetére
WIND vagy CS? Érdekel a művelet eredménye és költsége. Nekem több mint 4 éve üzemel gond nélkül a WIND-es cad., de lassan nyilván cserélni kell. A gyártó 40.000 km-t ír, majd megírom, mennyinél merült le.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz lefkosia #6184 üzenetére
Az attól függ, hogy a régi vagy az új típus, illetve, hogy a Multi kivitelről beszélünk-e, ami a mellkaspántból és a GPS-ből áll, plusz az IR adapter. Mármint magán az órán felül természetesen. Garis még? Állapot?
Az új változat boltból újonnan 126k. A régit használtan GPS és gari nélkül 50k-ért adják. A G5 GPS újonnan 40k, szal gari nélkül, használtan mondjuk 25, ergo 70-80k-ért reális lehet, ha a mellkaspántnak nincs más baja, csak az elem merült le. (Ha a pánt WIND-es, akkor abban lehet elemet cserélni 1.000-1.500 HUF-ért.)''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz vendingo #6256 üzenetére
Az érték teljesen jó, max, ha terepre viszed, állíts az előfeszítésen. Csak azért ne mozogjon kevesebbet városban, mert mi lesz, ha terepre tévedsz. Ha egyszer-kétszer leütöd, nem lesz semmi baja, van a nyomórúdon vaskos gumibak. Milyen előfeszítésen használod jelenleg?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Vasinger! #6331 üzenetére
Nekem 42 a nyugalmi és 202 a max pulzusom sportkórházi mérés szerint (bár 2 évvel ezelőtti az eredmény, szal azóta lehet, kevesebb), de óra szerinti 198-199 körül már gigaszarul vagyok. Csillagok mindenfelé, szűkülő látómező, tompuló tudat, kiszakadó tüdő, ilyesmik.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Filmvilág
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- ASUS ROG Ally
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...