-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
-
őstag
válasz Citroware #222188 üzenetére
Treefrog?
ezek a hátsó ablakon feltámaszkodók nekem nem tetszenek, egy erős fékezésnél az ebike úgy töri be a hátsó szélvédőt, mint a huzat... (van rá ADAC teszt, megtörtént eset)
üvegtetőn ugyanúgy fog feltámaszkodni, mint a sima tetőn, de elé vagy mögé is teheted[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
werszomjas
őstag
válasz Citroware #222188 üzenetére
Nekem volt ilyen csomagtartóra rakható verzió, én nem ajánlom.
Eleve folyamatosan húzza a hátsó ajtót, a zsanért, tuti nem erre tervezték, én sajnáltam az autót amikor fent volt.
Karcolja a fényezést, hiába szivacsos, gumis védő van rajta, a por ha bekerül alá szépen karcolja a fényezést.
A bringát is ha rárakod, az is hozzáérhet a kasznihoz, nekem pl a pedál megkarcolta a fényezést, pedig figyeltem a rögzítésnél, de bárhogy húzod meg a hevedereket, menet közben mozogni fog a bringa.
A csomagtartót nem tudod használni minden autónál.
Rendszámot is takarhatja, illetve a hátsó lámpákat, szinte biztos.Igazából egyetlen előnyt se tudok hozzá mondani
Ha nincs vonóhorog akkor tető. Az a kisebb összegű beruházás, ugye vennek kell tetősínt + szállítót. Sínből ha jót akarsz, akkor az vagy gyári vagy thule, a többi csúnya és zajos, többet is próbáltam, 3at küldtem vissza, végül megvettem a gyári rudat.
TreeFrogot ajánlják még sokan, én is néztem, de nem mertem bevállalni.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
Gaben92
őstag
válasz Citroware #222188 üzenetére
Facebook-on CT csoportban nemrég volt téma úgy emlékszem. Tetőcsomagtartó + rá való szállító volt az ajánlott de a Thule szettet kb sehol se kapni ami kellene. Nekem is kellene valami amúgy szintén CT-re de még nem jutottam dűlőre. Annyi tuti, hogy a 29”-es hardtailt be tudtam rakni ledöntött ülések mellett.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
-
addikt
válasz Citroware #222188 üzenetére
A hátsó spoiler miatt szerintem az ilyen fajta tartókat buktad. De egyébként is macerásak felrakni, előbb-utóbb megkarcolja és/vagy deformálja az elemeket az autón, vagy a bringa ér a tartóhoz és nyalja le a festést. Én használtam ilyet pár évig jobb híján egy 2001-es Swiften, de azt nem sajnáltam. Inkább nézz tetőre szerelhetőt.
Cross passzol ehhez a felhasználáshoz, amit leírtál, vagy leginkább 2 különböző bringa.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Gaben92
őstag
válasz Citroware #222188 üzenetére
Visszakerestem neked a CT csoportban.
Egyik tag ezt legózta össze magának és ezen van neki Thule ProRide 598 Black tartó. A probléma az, hogy a Kit 1636 (ez megy magára a tetőre és erre csatlakozik a Rapid System) gyártásával leállt a Thule és elvileg semmi más nem kompatibilis az autóval szóval vadászni kell.
Egy másik tag vonóhorogra szerelhetőt használ. Ennek ugye annyi a hátránya, hogy kell vonóhorog. Fel lehet szerelni az autóra a hiedelmekkel ellentétben csak a forgalmiba kapsz egy pecsétet, hogy kizárólag biciklitartóhoz, vontatni tilos vele.Treefrog megoldás is működik valakinél. Pályán is ment vele 130 körül elvileg és azt mondta stabil a cucc. Személy szerint én paráznék ezzel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #240215 üzenetére
+1 a gravelre.
cube nuroad pro (1100eur gyors kereséssel, listaára jóval több)/dekából grvl 520, vagy ha hidrós féket akarsz, akkor lehet feljebb lépni (árban). inkább az előbbi, abból 2000 eu alatt a cube nuroad ex/race is belefér.
nekem nuroad pro-m van, alapvetően elégedett vagyok vele, azt megbántam, hogy nem egyből az ex-et vettem meg. (meg lehet 180 cm-esen 56-os "M" helyett az 53-as is elég lett volna)
többiek írnak majd más modelleket is.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz Citroware #241231 üzenetére
A gyári Cube csomagtartó nem az a fajta, amit könnyű fel / le szerelgetni. Eleve speciálisabb, mint a többi, mert rejtett tartója van - legalábbis, ha van fent sárvédő is. Hátul mindkét csavar belülről csavarozható, szóval csak a kerék kiszedésével lehet szerelni. Ezen a képen talán látszik a lényeg: egy ívelt profil tartja a csomagtartót.
De persze vehetsz nyeregcsöves rögzítésűt is, de nekem azzal meg az volt a bajom, hogy nehezebb csomagnál elfordul.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #241231 üzenetére
sajnos nem, ki kell szedni hozzá a hátsó kereket, mert a belső oldalról tudod rácsavarozni a csomagtartót, ráadásul a támvilla tetejénél olyan a rögzítési pont, hogy szinte csak a saját csomagtartójával tudod használni.
ha nem lesz karbon nyeregcsöved, akkor vannak a nyeregcsőre rakható, kis teherbírású csomagtartók is.
vagy van még a támvillára rögzíthető megoldás, a topeak tetrarack, de az elég drága. [link]
a tailfin is jó dolog, de 100 rongy egy csomagtartóért?
szerk:
a cube pont nem jó ilyen szempontból, ahol van rendes szem, ott 4 csavar tartja a csomagtartót, a cube gondolom a saját drága rendszere miatt vette le 2021-ben ezeket a bicikliről (nekem van csomagtartó + sárvédő is, bánom hogy megvettem, nem olyan minőség, amiért érdemes lett volna)[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #241243 üzenetére
a cube FE verzióban agydinamós az első kerék (és van dinamóról hajtott első+hátsó lámpa, de ez lakott területen belül jó kb, hogy téged lássanak, nem hogy te láss valamit), meg van kitámasztó is, szerintem átlag usernek nem kell kitámasztó és agydinamó egy gravelre.
36 eur a csomagtartó és 30 a sárvédő szett, emiatt felesleges alapból megvenni az FE-t szerintem.
szerk:
ha néztél mást is a nuroadon kívül, akkor azt dobd be árral együtt.[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
válasz Citroware #241231 üzenetére
En ilyet vettem nagyobb szallitmanyokhoz. Most fogom felszerelni. Konnyen le es fel.
[link]KKisebb ruha, felszereles stbhez pedig ezt.
[link][ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
kuntics
aktív tag
válasz Citroware #241243 üzenetére
Én cube nuroad pro fe 2021-t vettem használtan, mert az volt helyben jó áron eladó. Mondjuk azóta le is csupaszítottam. Ahogy már írták korábban, a csomagtartó csak kerék kiszedése után szerelhető. Hátsó lámpa kábelét el kellett vágnom, mert nincs semmi csatlakozó rajta, a kábel végig van vezetve a vázban, első lámpáról kapja a delejt. Szóval az a része sem egy könnyen le-fel rakható verzió. Első lámpa maradt, ha már a dinamós kerék adott. Kitámasztó 2 csavar, az ok szerelés szempontjából. Egyébként jó minőségűnek tűnnek az alkatrészek, csomagtartót lehet majd használni is fogom pár év múlva több napos túráknál.
-
addikt
válasz Citroware #241241 üzenetére
Nincs hátránya, elég jól ki van találva, én gyereket szállítottam rajta. Egyébként ja, sárvédő nélkül is fel lehet rakni a csomagtartót. Van nekem is gyári Cube sárvédőm, de az akkor még vastag kerekek miatt az első nem fért el normálisan, vágni kellett belőle a teleszkópnál, hogy legalább egy minimális sárférő hely legyen, de nem lett. Én is bánom, hogy megvettem. De mondjuk a Nuroad más, ott több hely lehet. Aztán a képen látható cross sárvédő volt, ami már használhatóbb, de nem ad annyi védelmet. Az is a Cube (Acid) sajátja amúgy.
Rühelltem a hátizsákot, de most már inkább azzal megyek, még akkor is, ha a laptopot kell cipelni. Nyáron mondjuk 35°C-ban lehet, hogy átértékelem a helyzetet... de akkor inkább beruházok a TetraRack-re, bár az ára egy rablás.
FE-t szerintem sem érdemes venni, az agydinamó egy felesleges teher, és a lámpa is gyenge. Meg aztán amúgy is a legolcsóbb kerekekkel szerelik a gépet.
kuntics:valahogy betették azt a lámpát, nem? Emlékeim szerint FE-nél a hátsó sárvédőben van. Ha mást nem, valszeg ki lehetett volna forrasztani, elvágni a kábelt elég radikális megoldás
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Citroware #241287 üzenetére
Főleg ha megpakolod féloldalra biztos érezhető különbség lesz az egyik, illetve másik irányba kanyarodásnál. Ha már ilyesmire vetemedsz akkor biztos jobb a 2oldali melyet kiegyenlítve pakolhatsz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Citroware #241287 üzenetére
Nem igazán észrevehető, mivel hátul van. Biztos van az a tömeg, ahol már igen, de ilyen 5 kg az semmi.
RexpecT: ez is megfontolandó alternatíva, egynapos túrákra elég lehet. Egyúttal némi ass-saver jelentősége is van, ha rád szakad az ég. De mi van, ha én nem akarom csutkára hátratolni a nyerget?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Friczy
senior tag
válasz Citroware #241287 üzenetére
Célszerű elosztani, de annyira nem vészes. Az oldaltáska súlypontja elég alacsony, így nem húzza el annyira a bringát. Mi bevásárolni is két oldaltáskával megyünk, néha eléggé megpakoljuk a bringát hazafelé (hetente egyszer szoktunk boltba menni, két ember egyheti adagjának néha rendes súlya van). Figyelni kell, mert más az irányíthatóság, de nem vészes. Túrázás dettó.
Viszont ha csak pár kilóról van szó, az mehet egy oldalra. Munkábajáráshoz csak egy oldaltáskát használok, abban van a notebook, esetenként az ebéd, és mondjuk a váltóruha, ez összesen talán 3-4 kiló, ennek nincs észrevehető hatása.
-
-
andrisbandi
őstag
válasz Citroware #242214 üzenetére
Gravel lesz
Ez jó hír a karbantartási ktl-ek szempontjából.
Összetósnál jóval drágábbra jön ki a fenntartás.https://www.cube.eu/de-en/bikes/gravel/nuroad
Állati mennyi verzió van
Én ellapoznék az alaktrészlistáig egy egy típusnál. Pl a legdrágább XX1-el szerelt. Ha rákeresel mondjuk a sor árára.. dobod is a hátast... Lehet van akinek "megéri", mert annyival tartósabb. Szóval erre gondoltam, h nem vennék drágát, mert ha költeni kell rá...Még egy gondolat a kicsengetett végösszeghez; majd esetleg eladni nem lesz könnyű, pedig most ezek a legdivatosabbak. Eleve aki drágát vesz, az újban gondolkodik. Talán szerencsével félár körül, de inkább jóval alatta.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #242214 üzenetére
nuroad race FE szerintem jó hosszú távon is, ha vásárláskor át tudod rakatni tubelessre, azt tedd meg. (aztán ha elkap a gépszíj, később lehet cserélni kerékszettet, külsőt, nyeregcsövet karbonra, etc)
a radon regard 9.0 FE kb ugyanez (eleve cube/acid kiegészítőkkel szerelik, vázgeo is nagyon hasonló), csak olcsóbb. [link]
napi ingázásra, ahol a biciklire nem annyira figyelsz (pl lezárod bolt előtt, ahol nekitámasztanak még egy bringát, stb) nem vennék karbont.
ha két vázméret között vagy a kisebbet válaszd.
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #242225 üzenetére
tubeless = nincs belső a rendszerben, csak defektvédő folyadék, ezzel ki lehet küszöbölni a szúrásos és a felütéses defektek jó részét. a nuroadokban gyárilag belső van, sima felniszalag, ezt lehet házilag is cserélni persze, de ha úgyis megcsinálják az átalakítást kerekenként 20-30€-ért, akkor lehet egyszerűbb elsőre ezt választani. (ha szeretsz szerelgetni, az más kérdés)
karbon a pontszerű hatásokat nem szereti, rideg anyag, napi használatban, több helyen leparkolva sérülhet (aka törik/megroppan), az alu meg max behorpad, szerintem a karbon erre nem praktikus.
De akkor ezek szerint nem is véletlen, hogy nem csinálnak talicskát belőle?
így van, nem véletlen. amúgy ezekre is lehet ugyanolyan cube csomagtartót+sárvédőt rakni, kitámasztót már nem hiszem.hidraulikus fék + 11 sebességes rx (shimano gravel) váltás bőven elég hosszú távon is.
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #242233 üzenetére
szerintem tempó és megfelelő öltözet kérdése és nem lesz probléma az izzadás (azért váltóruha jó ha van persze), szóval csak emiatt nem kell ebike szerintem. van e-gravel is, pl merida esilex 600.
megtalálni a megfelelő réteges öltözeteket viszont időbe fog telni, főleg az átmeneti évszakokban. én jó időben általában nem biciklispecifikus ruhákban tekerek (vagy félig-meddig), de valami technikai anyag mindenképp jól jöhet, vagy merinóba/merinó-műszál keverék.
-
őstag
válasz Citroware #249213 üzenetére
ugyan az a gyártójuk, a Pierer Mobility AG
vagy korábban Pexco (Suzanne Puello biznisze, az ő nagyapja alapította a Winora group-ot)
miután a KTM motoros üzletágnak nem sikerült vissza szereznie a kerékpárt gyártó KTM-től a jogokat (nagyon nem is akarták, de volt ott egy kis csörte) alapítottak egy új céget és elkezdtek Husquarna néven kerékpárt árulni, abból lett aztán a többi[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz Citroware #249224 üzenetére
Azért ezzel is vagány lenne melóba járni: [link] És még a terepet is bírja.
GASGAS és Husqvarna inkább motor gyártó. Előbbi trial gépekben jár élen, utóbbi a dakar féle mocikban.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Ixion77
őstag
válasz Citroware #249450 üzenetére
Szerintem a hőmérséklet és a páratartalom nem annyira zavarja a bringát. A napsütés az amitől igazán védeni érdemes, arra pedig teljesen jó egy kétezer forintos Lidl ponyva. Én azt használom, teljesen jól bevált.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Citroware #251758 üzenetére
Amit így elsőre látok a világos az össztelós és jobb a fékje meg telója, továbbá dropper post van neki, vagyis szinte biztos drágább...forintosítva legalább 2-300-al.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Citroware #251771 üzenetére
Hát akkor kell venni egy méregdrága traktort, eladni egy milliomosnak és a különbözetből ami ugye ~1,5 guriga, venni egy jó bringát.
#251768
.LnB...ja tényleg, jó krosszmotorjaik vannak/voltak.#251785
6030D...nekem inkább a lábam száráról folyik a zokni és cipő felé. ...főleg ha megállok és megszűnik a menetszél.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Fall-N
veterán
válasz Citroware #251758 üzenetére
Az a közös, hogy egyik sem érdekel. Tőlem lehet 3 millió is, ha már eBike, akkor valami komolyabb gyártó. Ez a Husqvarna sem a láncfűrész és kerti gépek cégtől van, csak birtokolják a névhasználati jogot.
Csomagtartó miatt extra béna mindkettő, így igazi #elektromugli (Copyright ©️) bicikli.
-
6030D
Ármester
válasz Citroware #251965 üzenetére
A gugli példánál 18 km/h az átlag, ha duplával számolunk, akkor az 36. Annyit egy pedelec nem tud.
Azon kívül ez csak varázsgömb símogatás, mert honnan tudjam, hogy te megizzadsz-e, ha felsétálsz a negyedikre, ha én nem. Te pólóban, én kabátban? Szóval érted, van pár összetevő.
Hétvégén próbáld ki, és meglátod, hogy öltözz hétfőn.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Citroware #251965 üzenetére
Ebike-kal nem leszel gyorsabb, hacsak nem lazáztad el eddig extrém módon a tekerést. Ellenben rásegítés szintjétől függően akár kb nulla erőkifejtéssel is meg tudod tenni az utat, szóval úgy öltözz, mintha sétálnál, a nagyobb menetszéllel esetleg érdemes kalkulálni. Szóval időben ne feleannyit kalkulálj, az ebike 25-ig tud rásegítést, kötve hiszem, hogy utána még tekerni fogod.
Én kb 30-as átlaggal jártam munkába az országútival, olyan 27-28 között a trekkinggel, ez rendes biciklis ruhában (általában a hajnali időpont miatt aláöltöző, rövid cicanaci, rövid ujjas felső, hűvösebb reggeleken hosszú ujjas, vagy karvédő, esetleg vékony kesztyű) annyit jelentett, hogy amikor beérek, az arcomat meg szoktam mosni, meg papírtörlővel kicsit megtörlöm magam, esetleg dezodor újraapplikállás. Elég kényes vagyok a testszagra (igen a sajátomra is), és nem szokott gondot okozni, de ez is nyilván egyénfüggő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest