-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Kaci84 #214960 üzenetére
Az a 300 az jó lesz kezdésnek, 100, de manapság inkább 150 alatt konkrétan ipari hulladék van csak újan (nehéz, kényelmetlen, nem gurul jól, jól beállíthatatlan, csörög, zörög, elromlik, megakad, szorul, kopik, törik, csattog, kattog, mi lehet még?). A kettő között meg még sok a kompromisszum.
Merida Speedereket linkelgettek itt a napokban, az neked is elsőrangú lenne. Aszfaltra kb fölösleges a trekking, egy fitness bicajjal jobban jársz. Ha vannak földutas, vagy kavicsos szakaszaid is rendszeresen, vagy legendásan kátyús környéken laksz, az más kérdés, akkor jól jöhet egy szélesebb, komfortosabb gumi, meg egy kisebb, könnyebb teleszkóp. Előbbivel az a baj, hogy aszfalton érezhetően nehezebben halad, utóbbi meg drága, ha jó minőségű, ha meg gagyi, akkor csak fölösleges nehezék, és többet árt, mint használ.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Kaci84 #214971 üzenetére
A fitness az gyakorlatilag egy egyenes kormányos országúti bicaj. Szóval sok helyen az országútik (‘versenybiciklik’) közé lesz kategorizálva. Árban ennél lejjeb nemigen érdemes menni újan, használtan egy 100-ast meg lehet talán fogni, de figyelni kell rá, hogy mi cserés rajta.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Kaci84 #215028 üzenetére
Talán jobb lenne egy kényelmesebb testtartású kerékpár és amiben lehet országúti felhasználás optimalizálni.
outiból is van többféle geo, az endurance verzió lehet az, amit keresel, nem egy versenyre kifejlesztett modell (a gravel is hasonló, csak az picit hosszabb hogy beleférjen egy 40-45-ös külső is) -
Ringman
nagyúr
válasz Kaci84 #215077 üzenetére
hozzányúlni mindig sokkal drágább, mint előre jobbat venni (ezt én is megtapasztaltam)
én trekkinggel/teleszkópos városi biciklivel tekertem kb 1 évig, aztán váltottam gravelre, hát nem mennék vissza, mert baromi nehezek, a te árkategóriádban min. 14-15 kiló lesz egy trekking, feleslegesen teleszkóppal nehezítve.
-
senior tag
válasz Kaci84 #215176 üzenetére
Szerintem a 175 cm az inkább s/m határ, nem m/l szóval ha az van akkor én inkább azt venném, mert max teszel rá egy hosszabb stucnit, de a m/l szerintem nagy lenne, és rövidíteni nehezebb egy bicón mint nyújtani...
én szintén 175 cm vel S- méretű Giant Content AR-t hajtok, és ez a jó méret. 175-t mondja az S végének ,meg 175-181 -t az M-nek...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
andrisbandi
őstag
válasz Kaci84 #215176 üzenetére
How to Measure Your Inseam for a Bicycle
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz Kaci84 #215169 üzenetére
Jó leszaz az s/m, vedd nyugodtan. 1-1 centik a különbségek, ha nagyaon gáz mégis, akkor még mindig mehet hosszabb, avgy hátrahajló nyeregcső, vagy kicsit hosszabb stucni. De nem lesz rá szükség. Én is 175 centi vagyok, ez tényleg pont az s-m határa mindenhol. Őszintén szólva én szívesebben választom mindenből a kisebbet, könnyebb adaptálni, az M-et sokszor érzem nagynak, azon sokkal nehezebb javítani.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsola32
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
válasz Kaci84 #215244 üzenetére
Az a tourney váltó mindennek az alja. Bottal se piszkáld.
Az a nagy büdös harci helyzet, hogy olcsón jót nem fogsz kapni. Legfeljebb használtan lehet kifogni, de csodák nincsenek, többnyire ott is kiderül, hogy miért kerül kevesebbe, mint a többiek.
Páromnak tavaly ilyenkor vettünk gey fitness bicajt, Canyon RoadLite, outletes cucc, alu, karbon villa sora szett, xs méret. Tavaly outletben ezt 650 euróért meg lehetett csípni (+50 eur szállítás-csomagolás, normál ára akkor 800 eur). Nem jött be neki, összesen ha 50 km-t tekerte, mindenhova csak a hülye trekkinggel hajlandó jönni, ez egy ilyen sport, túltettem magam rajta. Nézem, idén ugyanez 900 euró a Canyonnál (kicsit más groupsettel), persze készlet alig, bizonyos méretekből semmi. Feltettem ebayre 800-ért, az első érdeklődő 3 nap múlva a kocsiból hívott, hogy már úton van, el ne adjuk. Jött, megnézte, leszámolta a pénzt, és örült neki, mert egyszerűen nincs normális bicaj a piacon. Pedig a német piac kicsit nagyobb.
Ahogy nézem az ebayt, kétféle bicaj van fent, 100-200 euróért konkrétroncsok, meg sokezer euróért komoly gépek, amire kicsi a kereslet.
Üzletek pár éve még 20-30%-os akciókat nyomattak, most akciók sehol, az alapárak meg 20-30%-ot felmentek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
senior tag
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Én most megnéztem az összeset....
Szerintem a Merida Speeder 200-al járnál talán a legjobban...
Sora 9 sebességes, hidrós fékek, jól is néz ki...
ugyan nem átütő tengelyes, de a Cube ami az, az sokkal drágább.... és csak 8 sebességes...
meg talám még a Giant Fastroad SL3 is jó lenne, de az is csak 2*8 sebességes
A többi ilyen acera /alivio váltós, azokat hanyagolnám...[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Upgrade akkor érdemes csak, ha amúgy is cserés lenne. Alkatrész árak is az egekben vannak, ugyanaz igaz rá, mint a komplett bringára. Egy rendes váltó/hajtás/lánc, és kifizetted a bicaj árának felét még egyszer + munka(díj).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz Kaci84 #215256 üzenetére
Az is baj, hogy azt tök nehéz leírni, hogy miben jobb egyik lánc a másiknál, ami ráadásul részben szubjektív dolog, egy olyannak, aki nem használt láncot. Mármint gondolom hasnzáltál már, de éérted.. másoknak máshol van a határ, ami fölött épp jó vagy ami alatt épp nem jó.
Olyan ritkán van, hogy egy biciklire úgy válogatják össze az alkatrészeket, hogy nagyon kilógjon valami. Kivétel talán, amikor egy jól hangzó (mondjuk XT) hátsó váltóval szerelik a gépet, aztán minden más hulladék. De ez ritka, inkább az a jellemző, hogy alapszintű vázhoz alap alkatrészeket kapsz, középkategóriáshoz középkategóriásokat, némi laza átfedéssel és szabadsággal, egyik gyártónál a teleszkóp jobb, a másiknál a hajtás..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
senior tag
válasz Kaci84 #215261 üzenetére
És mondjuk ez 200-ért [link] ugyan ez is csak 2x8
vagy ez 280-ért ez már sorás 2x9-s [link] és ezekből most van m, és l-s méret is, bár nem tudom mekkora kéne milyen magas vagy...aztán ha már kevés a drótos tárcsafék, akkor lehet cserélni hydrósra.. meg cserélni a váltást 1x10/11-re...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
senior tag
válasz Kaci84 #215274 üzenetére
Szerintem a 2*8 is elég lesz dombra is...
A triban jobb váltóban mint a speeder100 ,de fékben gyengébb
A 320-s speeder 200 meg ugyan ez az a váltó mit a triban, és jobb fék...Szerintem féket könnyebben, és olcsóbban lehet hydrósra cserélni, mit egy komplett váltást jobbra, így engem nem zavarna a drótos tárcsa fék, sőt nekem is az van a országútimon, és nincs vele gond.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
senior tag
válasz Kaci84 #215344 üzenetére
Biztosan van olyan ami minden igényt kielégít, de a mostani ínséges, és drága időkben ez minimum 500 ezer forinttól kezdődik...
a nagyobb méretű kerékkel, biztos gyorsabb lesz mint a régi, a dombnál meg vissza kell váltani
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz Kaci84 #215490 üzenetére
Az egyik mtb, a másik országúti rendszer, teljesen másra valók. Ezzel együtt az acera/alivio nagyon belépő cucc, a 105 meg már amatőr sporthoz is jól használható felszerelés, szóval nehéz egy lapon felhozni a kettőt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kaci84 #215490 üzenetére
A 7 sebességes régi Acera szerintem szinte Tourney szint, nagyon gyenge, az újabb 9 sebességes már aszfaltra okés, terepre még mindíg nagyon kevés. Én mondjuk egy ilyen öreg bringán már lehet nem fejlesztenék semmit, max cserélném, ami elkopott és hajtanám tovább. Igazán érezhető fejlesztés mtb vonalon amúgy a Deore lenne, de főleg terepen jönnek elő az előnyei, nem kell olyan gyakran állítgatni, sokkal masszívabb anyagból van, jóval erősebb a rugója és nem csattog stb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Kaci84 #215510 üzenetére
szerintem
deca triban vagy fastroad sl1.de 130k-ból a decás bringára tudsz egy fasza kerékszettet venni a sárnehéz gyári helyett, meg talán egy karbon nyeregcső is belefér mellé, de ha mégsem lennél megelégedve a sorával, akkor mindent cserélni kell.
fastroad sl1 felárát érdemes megfizetni, ha giantet választanád.
+ a decánál vsz. 14 napon belül simán visszaviheted, ha nem tetszik a bicikli
-
itouchfan
senior tag
válasz Kaci84 #215510 üzenetére
Hozzászólok már, mert ugyan nem fitness de outi/gravel bringáim vannak/voltak és az elmúlt években használtam elég sok mindent a régi RX100-tól kezdve Sora, Tiagra, 105.
A Sora érzetre nem a legjobb, nem az a poccre váltós érzés, de ha jól be van állítva, akkor teljesen normálisan működik, élvezhetően lehet vele tekerni.
A mostani outimon Tiagra van, a gravelen ami amúgy egy Triban, 105, megmondom őszintén, hogy én a nagy hypolt 105-ot alig érzem jobbnak, mint egy jól beállított Tiagrat. Mind a kettő nemrég volt szervizben, tehát ez nem opció. De számomra már a Tiagra is hozza azt a szintet, ami élvezhető és minőségi érzést ad (az elmúlt bő két évben 17k km-t mentem) és ezt elégnek is fogom érezni valószínűleg hosszú távon is.
A kulcs szerintem ezeknél sokkal inkább a karbantartás és a megfelelő használat (nem terhelés alatt váltani), mint az hogy mi van ráírva. Ha megkapja a megfelelő kenest, ha por/sár/latyakos víz éri, utána le van takaritva és megkenve, ha normálisan váltasz vele, akkor a Sora vagy a Tiagra is tökéletes lesz, ha elhanyagolod, akkor a 105 vagy az Ultegra is válthat szarul...
Szóval én a Speedet 300-at venném, mint egy értelmes kompromisszum, ami már bőven minőségi érzést ad majd a régi acera után.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ZiD
tag
válasz Kaci84 #215521 üzenetére
Egy tanács: ha nem értesz a szereléshez, és nem érezd az affinitást - és persze megteheted - akkor vedd a jobb felszereltségűt. Gond letudva, nem kell vele foglalkozni, utánajárni, szívni a készlethiányokkal etc. Csak felülsz és mész.
Tiagra vs. 105: nincs túl sok tapasztalatom, de mind a Tiagra, mind a 105 teljesen jó lenne Neked, teljesen egyetértek itouchfan-al. A 2 konkrét bicóból bármelyiket veheted, megfelelő beállítás után mindkettő ki fogja elégíteni az igényeid. Ha van választási lehetőség, én a Merida Speedert(a 300-at) venném, de ez inkább egyéni preferencia Amelyikből van a méretedben raktáron, arra menj rá, ne szarozz, mert mindent is elvisznek[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Kaci84 #215627 üzenetére
Flat Bar Frame Geometry
Flat Bar Gravel Bikes cyclingabout.com
Vagy képek
Ha jó méretűt (és a bringázási célnak megfelelőt) veszel, az a legszerencsésebb, és a legkényelmesebb.
A kényelem érdekében is lehet tuningolni, nagy áldozatokkal.
- 650B - széles legyen a gumi, ne legyen teljesen felfújva
(Ehhez eleve ilyen vázú bicajt kell venni, amibe bele fér.)- A kormány befogó lehet rövidebb, és emelkedéses> kevésbé kell ráhajolni a bringára, ezt lehet fokozni hajlítottabb, és emelkedéses kormánnyal.
(Ezzel csak óvatosan, fő hátránya a geó tönkrevágása. Valamint a tervezett súlyeloszlás helyett, a popóra több kerül.)Nagyon kapós ez a kategória. Felárral mennek, és nehezen kapni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Kaci84 #215641 üzenetére
A kényelmesebbnek hazudott bicajok; rövid távra, koca bringásoknak, gyakorlatilag városi bringák.
Pl a Marin Kentfield
Ebben a videóban megnézheted, sokszor teker - milyen furán néz ki így a bicajozás
Duncan Shows You - The Marin Kentfield 1
(Amit lehetne lopni ötletként talán; az a kormányszár+kormány)【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215627 üzenetére
Egy trekking sem ér ennyit újonnan (de lehet más se)
Basszus 400ért deore váltós trekking kerékpár?
Vegyél valami jó állapotban lévő vázzal rendelkező használtat, ha a pedig valamit kell rajta cserélni akkor veszel rá 15 ezerért váltót vagy sor+láncot, na bumm akkor is pénzednél leszel.
Trekkimgel általában mennek évente par ezer km-ert, sose fogják széthajtani, szerintem nincs olyan alu trekking aminek már elfáradt a váza(állítólag fárad az alu de nem 10ezer után:)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215646 üzenetére
hát most ráköltesz pár tizest ,+szerelési díj még így is beljebb leszel szerintem jópárszáz ezer forinttal de te tudod! azért egy kerékpár nem egy bonyolult eszköz,a nagy baj általában látszik,+kicsit mész vele vásárlás előtt, +megkéred egyik bringás ismerősöd menjen veled,hátha meglát majd olyat amit te nem. írhatsz cheklistet is mert a vásárlás hevében vannak dolgok amiket az ember elfelejt.(na meg ne legyen körözött
persze picit nagyobb a kockázat,ha nem jön be továbbadodegyébként tanácsoknál vagy utólsóként vagy egyáltalán nem írják hogy kerékpár vásárlásnál a külső mennyire számít! technikát (bizonyos szintig) viszonylag olcsón tudsz cserélni rajta,de legalábbis számomra talán fontosabb hogy tetszen! ez hobbisport,nem másodpercek számítanak,ha olyan bringa van ami kifejezetten tetszik,az évek multán is jobban tud motiválni,csak ránézel és már érzed is a menned kell érzést biztos nem mindenki gondolkodik így,de számomra mindenékppen így van! inább legyen hátul egy fogaskerékkel kevesbb de legyen az a bringa kifejezetten szép számomra
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215680 üzenetére
jófogáson van most egy speeder 500-as, elég jó árban... a méretet nem vágom, mi kell neked.
ha nem nyomod fel maxra a Speederen a Detonatort (gumi), akkor simán vállalható.
nekem első alkalommal maxra lett fújva (régi beidegződés, még fiatal koromból... akkor ha jól rémlik lazán 8 bár fölé nyomtuk a gumikat) hozta is rendesen az úthibákat.Ha jól látom még Te sem tudod, milyen bringát szeretnél. A Fitness azért haladósabb, a másik meg komfortosabb talán. Ha nem nyomkodod a stoppert, csak élménybringára vágysz, lehet hogy egy teleszkópos bringával is nagyon boldog leszel.
-
válasz Kaci84 #215680 üzenetére
Ha telik rá, akkor a Merida/Giantből amelyik tetszik. Az mondjuk durva, hogy egy alap Shimano fék nem fért bele ennyiért. Azok a tektrok nem. tudom, milyenek. Ha kompromisszumot kell kötni az ár miatt, akkor a sorás decás. A linkelt használtakat én elengedném, hiába olcsók (nem annyival olcsóbbak, mint amennyire elavultak, gyengébbek).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215685 üzenetére
igen, azt a bringát is néztem a jófogáson, elől csak 1 tányér van, ezt vedd figyelembe.
ha teleszkópos bringát választasz, tuti hogy kényelmes lesz, emelkedőn, illetve sík terepen lezárod a teleszkópot, akkor azért tudsz vele haladni. lejtmenetben kiengeded, tényleg komfortosan tudsz gurulni.
nagyobb túrákat is le tudsz nyomni, (balaton körül, vagy részleges kört), és szerintem 20-22 km/h átlagsebesség simán meglesz vele. (persze nem tudom mennyire vagy kondiban)
Ha elöl 3 tányéros bringád lesz, a falon is fel tudsz vele tekerni, nem lesz legyőzhetetlen akadály előtted.A fitness bringa azért más műfaj, a teleszkóp hiánya miatt teljesen más érzés...
Én 50 éves múltam, igazából egy versenybringa lett volna az álmom, de mivel elég trotty a derekam, maradt a fitness, és picit olyan "mintha verseny bicót tekernék"
Én teleszkópos bringáról ültem át a fitnessre, de 30 éve egyértelmű hogy versenbringám volt, nálam az volt a nagy szerelem.
Nekem a sebesség hiányzott, meg a gyorsabb haladás.Végig kell filóznod, hogy merre indulsz, mindkét bringának van előnye és hátránya.
(ha telós brinyód lesz, egy Deore szettel már nem nyúlsz mellé, ha vigyázol rá nagyon sokáig hű társad lesz) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
Úgy kell bringázni ahogy vezetsz, amint nehezedik a terep és a számodra kényelmes csapásszámot már nehéz fenntartanod visszaváltasz, és ezt addig teszed mígnem olyan könnyen megy a pedálozás, hogy bár lelassulsz de még bírod tartani a csapásszámot... vagy elfogy a sebesség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
a technika nem fogja megkönnyíteni a mászást.
én ugyanazon a dombon 5 kilóval nehezebb testsúllyal jelenleg (de 5 kilóval könnyebb országúti kerékpárral) semmivel sem megyek fel gyorsabban, mint amikor 5 kilóval könnyebb voltam de a trekkinggem nehezebb volt 5 kilóval(ez egy rövid 1.5km-es 5% os emelkedő állóképesség pedig jó most is)trekkinggel sem kellene hogy égjen a combod! (én nehéz trekkingel is tudtam "repülni felfelé ha megvolt a kellő edzettség)érdemes lenne egy pedálfordulatmérőt beszerezni,és törekedni a magasabb pf-re . de gyanítom hogy "alacsony" (50-60kb.) pf-el mehetsz ami nem jó, minenképpen menj pörgetősebben. nem kel pattogni a nyeregben,fokozatosan emeld,ehhez nekem is évek kellettek, illetve egy kisebb hajtókart könnyebb megpörgetni szerintem.Persze lassabban fogsz menni,majd több ezer km után már nem,de ez ilyen sport,itt alapvetően keringésből tekerünk nem erőből,a keringést meg pörgetéssel vesszük inkább igénybe.
de az a kerékpár sem biztos hogy jól van beállítva mennyire van kinyújtva a lábad?
nem vagyok bikefitter,de nekem az a két tipp sokat segített a beállításban hogy üljek rá a nyeregre, támaszkodjak a fal mellett meg, és legyen olyan magasan a nyereg amikor még a sarkammal szépen tudok tekerni.illetve még éppen ne mozogjon a csípőm tekerésnél,millió dolgot lehet ezzel kapcsolatban mondani, de indulj ki mondjuk ezekből kezdj kisérletezni és indulj el tekerni ,közbe érezni fogod és majd megállsz állítgatsz,próbálsz emelkedőzni,kicsit szokod,kicsit állitgatsz,és majd ki fog az alakulni.de tartózkodj a szélsőségektől,mindig kicsit állíts,és tekerj sokat, mert hozzá kell "erősödni"(törzs-nyak,stb) ha "benne vagy" akkor a tűréshatárod is nagyobb lesz,ahogy egyre többet tekerek úgy tudom távolabb vinni a nyerget és a kormányt egymástól,mondjuk én erősítek is törzsre(plank,haskerék,felülés tárcsával,stb)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
értelek, itt megint előjönnek a különbségek...
ha van egy 10-11 sebességes rendszered, és tudsz "pergetni" egy csapásszámot tartani, akkor relatíve kevésbé fáradsz el, mivel finoman tudod adagolni az áttételeket. (ergo hiába jön a "pici emelkedő, addig állítod az áttételt, hogy megmaradjon a felvett pedálfordulatod)(nálunk a Mecseken van néhány "lábdarálós" rész, sík terepből, 8 százalékos emelkedő, majd ugyanez lejtőbe, és aztán enyhe emelkedő... ezek a pályák, darálják rendesen a lábat, itt nem mindig lehet tartani a pedálfordulatot)
ha erőből nyomod (és nem markáns emelkedőn) akkor kidurransz hamar...
erre lehet hogy megint jobb a telós bringa.én a páromat tanítgatom, hogy ne erővel, hanem pedálfordulattal tekerjen.
Mondjuk egy MTB-kal gyorsan rájön az ember mi a lényege a dolognak, kell hozzá pár emelkedő... -
arcitec
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...