-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #22310 üzenetére
Ha csak a szél lenne, akkor még munkába biciklivel jönnék (sportolni tény, hogy akkor se indulnék el). Mert azért a 100km/h az csak széllökés, nem folyamatos. Illetve azt talajtól 10m magasságban mérik. Talajszintben ennél jóval kevesebbet érzel, mivel a város (házak, fák, stb.) jelentősen lefogja.
-
válasz fpeter07 #22351 üzenetére
csak a motoros meg tud állni, ha mondjuk kikanyarodik elé egy autós... vagy a gaz, szemét, lopakodó tehervonat undercover jön a sínen... vagy ezer másik közlekedési szituáció...
az, hogy fék nélküli agyamputált fasz, lakott területen nem tud megállni a lejtőn lefele, mert kurvamenőaféknélküibicajom, én meg kivasalom, az legfőképp az én gondom... mert valszeg jól megbaszkodnak a yardon, másrészt életem végéig cipelhetem a halálát a vállamon.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #23110 üzenetére
Nekem nem kell bemutatni ezt, leogang-ba voltam többször is, 2007-ben 3 hónapot folyamatosan Saltzburgban voltam, minden hétvégén mentem Laogang-ba.
Egyébként meg a linkelt videóban egy minimum 200mm-es rugóutas gép van, dupla vállassal. Csak úgy halkan megjegyzem, az enyémben meg egy 32-es becsúszóval rendelkező 140-es szimpla vállas van.
Jövőre lehet építek egy enduro-t amúgy, 160mm-el. Mondraker dune-t vagy Cube stereo-t, az már csapatósabb gép lesz, de majd meglátjuk. Amúgy szeretem ezt a gépet is.
SOAD19: Pedig annak tűnt! Nem állítom, hogy én valami überbrutál gyerek vagyok, de helyén kell kezelni a dolgokat, szerintem itt sok olyan ember van, akiknek halvány lila gőzük nincs a különböző mtb kategóriákról és ,hogy mi a különbség egy AM/Enduro/FR/DH gép között, viszonyítási alap meg pláne nincs.
Amikor ráülsz egy 200mm-es gépre, ami a magyar pályákat kb úgy kimozogja, hogy még nagyon komolyan bringázni se kell tudni, legtöbb helyen azt se kell nézni, milyen nyomon menjél, csak átgázolsz mindenen. Viszon ehhez képest az Am kispályás a 140mm-esl, egy Enduro már kicsit komolyabb.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz fpeter07 #23326 üzenetére
Nem, mindegyik lényegesen többet érdemel, de nem láttam értelmét az ömlengésnek. Mivel nemigen vagyok jártas az országútik és 29-es bringák világában, ezért nincs referenciám a pontos értékeléshez.
De tessék: a Roubaix kapcsán meglepett a bringa apró tömegén kívül a kényelem, amit adott. Elég rossz úton mentünk, de korántsem voltak elviselhetetlenek az út felől érkező visszajelzések, a rezgéscsillapító Zertz akármik és a hajlított nyeregcső nagyon jól végezték a dolgukat. Nem tudom, hogy a kényelemben mennyi részük volt a szénszálas felniknek, mivel viszonylag magasak voltak, ezért kétlem, hogy ezeknél fontos tervezési tényező lett volna a menetkényelem.
Az elektronikus Di2 váltást megszokni beletelt egy kis időbe, mondjuk úgy tizenöt percbe, addig folyamatosan össze-vissza váltottam, ám a tesztút kevés volt ahhoz, hogy meg is szeressem a rendszert. Valahogy a mechanikus rendszerek sokkal szimpatikusabbak, több visszajelzést adnak, és tán gyorsabbak is, de persze ez valószínűleg nem igaz, csak én éreztem lassúnak az elektronikus váltást járatlanságom miatt.
A tárcsafékek nagyszerűek, optikailag és aerodinamikailag NEM ILLENEK a bringára, de hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen, a 785-ös XT fékeimhez nagyon hasonló féknyereg volt az országútin, ami, akárhogy is néztem, idegennek tűnt a bringán. A fékérzettel sincs semmi baj, gyönyörűen adagolható volt, hidraulikus fékhez méltón nagyon könnyen járt a fékkar, csak pozitív dolgokat tudok mondani róla, kivéve persze az előbb említett kinézetet.
Amúgy a Stumpjumer HT-n és Epicen Magura MTS fékek voltak, amik ugyancsak nagyszerűen működtek, a nedvesség miatt visítottak, és mintha lett volna egy kis rángatózás, vagyis inkább pulzálás fékezés közben, de attól még nagyon jól lehetett adagolni a féket, és nagyon hatékonyak is voltak. Viszont a Shimano XT fékkarjaim sokkal jobban kézre esnek.
A terepbringákon Shimano váltórendszer volt, kivéve az első váltót, ami X7 (Stumpjumper HT) vagy valami más Sram termék (Epic) volt, a fékkarok SLX-ek, míg a váltó az Epic esetében XTR, a HT esetében meg fogalmam sincs. Nem dobták olyan gyorsan helyükre a láncot váltást követően, ahogy a Sram, de ennek csak érzet szempontjából van bármi jelentősége, a feladatukat nagyszerűen végezték.
Az Epic felfüggesztése őrületesen jó, tényleg nem mozog a hátsó rész zavaróan sokat, kiállva is nyugodtan lehet nyomni erőből a pedált, a hátsó kerék csak annyit mozog, hogy minél jobb tapadást biztosítson, erőt nemigen vesz el. Ezt jól bizonyítja, hogy eső után az Epickel ugyanazon a kaptatón magasabbra jutottam, mint eső előtt a merev Stumpjumperrel. Az első villába épített Brain egység hatékonyságát illetően nem tudok mit mondani, nem éreztem semmilyen jelentőségét.
Röviden ennyit tudok írni így hirtelen. Ja, persze szénszálas felni volt mindegyik bringán, ami biztos sokat segített a tömeg tekintetében, de kissé túlzott pénzkidobásnak érzem, akkor már jobb lett volna inkább pl. tapadás miatt a belső nélküli rendszer, de azt csak az S-Works kapja meg, ha jól tudom. Viszont a huszonkilences keréknek XC tekintetében tényleg óriási előnyei vannak. Csodát nem tesz, kár tőle ilyet várni, ám simán átmegy olyan, menetirányra merőleges vájatokon, amik simán megfognának egy huszonhatost.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz fpeter07 #23518 üzenetére
Há de nemáá
Tektro fék, X5 váltás, meg amúgy is, mit keres Sunrace alkatrész egy ilyen bringán?
A KTM már Deore/SLX, de a Cube Deore/SLX/XT, és Reba van benne nem XC28/30. Ha az árát nem kell nézni, nem kérdés, hogy Cube.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Zola007
veterán
válasz fpeter07 #23638 üzenetére
Kérlek, ne sértődj meg, de komolyan mondom, ennyire nem vagytok tisztában egyes fogalmak és kifejezések pontos definíciójával?
Minden egyes mondatomat külön kell magyaráznom?Sportszintű tekerésről írtam, nem verseny szintűről. ("Ha valaki sportszinten akar kerékpározni...")
A sport és a verseny két különböző dolog.Egyébként most jön a poén: pl. az imént linkelt Foerstemann is egy speciális szobakerékpáron edz és gyakran a Tour menők is spinning gépeken edzenek
A versenyzői léthez pedig meglátásom szerint hozzátartozik az alkalmazott technika kezelése is
Aki versenyezni akar, de lusta váltani vagy megítélni a megfelelő fokozatot, az menjen pályakerékpárosnak[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
gergo5991
őstag
válasz fpeter07 #23791 üzenetére
Durva terepen ha tudok megyek, de csak addig, amíg nem kell ugrasztani, szóval ha más ott jól megemelné én a tehetségemre hagyatkozva picit gyorsabban átmennék rajta, ezért gondolom kényelmesebb lenne egy össztelós, meg nem rázna szét annyira (ugrást az egézségügyi gondok miatt kerülöm, begörcsölök, eléggé kellemetlen helyen, meg nagyon fájdalmas is) De ezen kívül ahol át lehet menni én ott átmegyek
A teleszkóppal kapcsolatban meg 110mm-re is belehet állítani, ez nagyon elütne egy sima 100 astól? Néztem videókat eléggé sok keménység/puhaság állítható rajta, meg hát van rajta lock is.
-
madmike
őstag
válasz fpeter07 #24254 üzenetére
A hirdetésben írja, ezek szerint van akinél ez is extrának számit
Erről a Fujiról mondhatnátok véleményt. Abszolút nem ismerem a gyártót, de egy ilyen fullyt is el tudnék képzelni.
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
-
Toomy
senior tag
válasz fpeter07 #24715 üzenetére
50 ezer felett, de az csak km huszárkodás volt. Annyi előnye azért volt, hogy 90 -ről lementem 72 kg -ra és azért izom is került rendesen a lábamra. Idén azért már kicsit tudatosabban és kevesebb km -el nyomom, ami pozitív irányba meg is látszik a verseny teljesítményemen. Még a kajálásra kellene odafigyelnem ami sajnos nagyon nem megy. Főleg most a melegbe pl. doboz számra tolom magamba a jégkrémeket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #24764 üzenetére
Ezen valóban lehet vitatkozni, hogy ér e egy csúcsminőségű kerékpár annyit amennyit, nyilván van rajta haszon bőven, mint ahogy mindenen van. Van akinek megéri és van akinek nem. Van akinek megéri egy 50 ezer ft-os fülhallgató és van aki a 3 ezer ft-ost is elegendőnek találja, mert az ő igényeit az kielégíti.
Szerintem féláron remek vétel egy ilyen bringa, függetlenül attól, hogy egy átlag Magyar megengedheti e magának vagy nem. Otthagyhatod a bolt előtt nyugodtan, csak nem Magyarországon, ez egy ilyen hely.hoffman_: Hirtelen mikor megláttam, azt hittem a 27,5"-es Stereo, az ugye 160mm-es, ha az lenne ezen az áron, akkor szó nélkül mennék érte és kifizetném ezt az árat, az enyém meg menne fel az apróra.
szjoci: Hátízlések és pofonok, egyébként a ez a 10-es XT (RD-M781) egész kellemes darab, most, hogy így sikerült jól beállítani, egész határozott és pontos lett. Viszont az a régebbi XT (RD-M772) már nem ilyen jó, olyanom is volt, váltott rendesen, de nem volt valami nagyon határozott.
Szerintem a Sram még mindig veri a Shimano-t váltás minőségben.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #25097 üzenetére
Lényegében igen. Tulajdonképpen itt arról beszélünk, hogy mivel tudsz jobban erősíteni 1kg-os súlyzóval vagy 5kg-os súlyzóval? Nyilvánvalóan 5kg-ossal több izmot tudsz felpakolni hamarabb. Viszont itt jön a HA. Ugyanis csak akkor ha ez nem haladja meg a képességeidet, mert ha az 5kg-ossal nem tudsz normálisan elvégezni egy gyakorlatot, vagy túlfárasztod a kezed, akkor nem sokra mész vele. Szóval igen, elvileg 30kg-os biciklivel és 60-11 áttétellel lehet a legjobban fejlődni, de ugye az emberek többsége ezzel elindulni se tudna Szóval kell egy arany középút. De ha mondjuk az a kérdés, hogy állóképességet / erőt egységnyi idő alatt egy 15kg-os trekkinggel vagy egy 5kg-os outival lehet gyorsabban növelni, akkor nem az utóbbi a jó válasz...
Tomi_Sci:
Ezzel futottam egy kört én is, de az alsóbb kategóriás váltók többsége csak pont annyit bír amennyivel szerelik Szóval jó eséllyel nem lesz jó más fogaskoszorú, pedig az lenne a legegyszerűbb megoldás ha az ember könnyíteni akar.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen