Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fulton

    addikt

    válasz Hasaggymeg #286114 üzenetére

    Értem :) Nálam ez bonyolultabb most, nem hiába kérdem elég e a 9Nm :) okkal húzom "csak" annyira.

    [ Szerkesztve ]

  • fulton

    addikt

    válasz Hasaggymeg #286114 üzenetére

    nem akartam róla írni, de csak beírom lássák mások is hogy megy ez.
    Vettem ugye a DT kereket. Nem egy alsó polcos kerékszett, ebből kifolyólag az ember elvárná hogy amit vesz az azért "oké" legyen.
    A dobozból kivéve is átnéztem, vázban. Már akkor feltűnt hogy első kerékben van egy kis tojás, az első kerékben, a hátsó nagyon picit félra van fűzve, de csak alig mérhetően. Menet tulajdonságot - stabilitás nem befolyásolja.
    Abban bíztam most hogy új kerék, megszabadulok a fulcrum hátsótól. Nem így lett, a DT első kereke csinálta azt amit előtte a fulcrum hátsó. :(((
    Mind1 használtam mivel azért ezek nem érvágós dolgok, nem gondolom hogy "hátráltat", de szúrja az ember szemét, enyémet biztosan. Közben felvettem a kapcsolatot a hazai DT márkaszervizzel Pesten. Persze vigyem be és kiállítanak egy szakvéleményt. Na mondom ez nem opció hogy ott hagyom, megbeszéltem velük hogy 1 nap felviszem és rendezzük is. Korrektek voltak így lett, vittem bringástól (kérték azt is). Elmondom mi volt:
    "ennek a keréknek semmi baja, ez ilyen" ez nem szorul, mondhattam én akármit, a válasza ugyan az volt. Szétszedte megmutatta a csapágyat, mondom: " azt látom hogy jól forog a csapágy, de beszerelve szorul a kerék". - válasz ugyan az. :U
    oké - tojás- jeleztem neki - első reakció: "ezekben a kerekekben nem nagyon szokott lenni tojás" mondom neki: "Úgy gondolja utaztam 350 km- egy kitalált dolog miatt? " :U ..
    mondta megnézi. Feltette, reakció?: " hát ez tűrés határon belül van" de van benne 8-as is. Kiszedi belőle de ez nem garanciális - köszönhető a magyar utaknak..mondom de ez már első perctől benne volt - reakció ugyan az. :U
    Hátsó kerék - picit félre.. válasz?: "ferde a váz.." - mondom neki ne viccelj már, miért lenne ferde a váz- előző kerék tökéletes volt ilyen szempontból. Jó hát hagyjam ott és hozzá fűzik. :U természetesen nem ingyen :).

    Ez az egész teljesen rávilágít arra amit egyébként is gondolok az ilyen szervízes "hozd be megnézzük" dolgokról. Hót felesleges ilyen jellegű dolgok miatt. Senkit nem akarok sem minősíteni sem mást - csak leírtam egy storit.
    Pozitiv oldalról igyekszem nézni ha már ami miatt mentem zéró - , sok kérdésem is volt, amikre kaptam választ segítőkészen válaszolt a szervízes, szerszámok stb..lényegében ha másért nem az elbeszélgetés miatt megérte. Megint az van, magadnak kell megcsinálni mindent - csak Te magad tudod hogy Neked mire van igényed, mi az elvárásod, és aszerint megoldani.
    Megmutatom Nektek hogy ment a kerék azután is hogy ők "újra összerakták", -az eredmény ugyan lett-"ez ilyen". a videó elején még nincs meghúzva nyomatékra, ott könnyedén jár. Majd ráhúzom a kb 8 Nm-t és látható.
    Neki álltam itthon - magadtól gyere rá - mi hogy..átlátni megérteni...stb stb munka óra után sikerült ennyit elérnem 9 Nm-re (nem egyszerű előfeszíteni a csapágyat főleg kezdőként- hogy az pont jól forogjon 10-12Nm-en.., de lehet majd ha csapágy csere lesz - ott már nem lesz ilyen gond..). Ami már elfogadható. Talán jobb ez így, mert magadtól amit megtanulsz - sose felejted el - és később is rutinosabb leszel.
    + szerintem ez azért is fontos, mert oké nem sok watt ellenállást adhatott - 1-3 watt talán. De ha a csapágy szorosan jár, az is hozzá járul az idő előtti kopáshoz, tönkre menetelhez.
    Nem foglalok állást direkt - megvan a saját véleményem az egészről - de az az én dolgom:R
    (szerintem am ők ezt elszámolják a dt fele... magyarán hozd be hozd be megnézzü - ez igy jó ahogy van - kapsz egy papirt és ennyi - de csak gondolom hogy így van)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák