-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Jól gondolom hogy itt a fekete tengelynek mozognia kellene?
Csak mert meg sem moccan, wd40 és óvatos gumikalapácsoáson kívül van más módszer, vagy ezzel is mehetek a szervizbe?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #112245 üzenetére
Érdekelne hogy aki panelben lakik, vagy olyan helyen ahol nincs kert és slag, az hogy oldja meg egy sáros túra után a bringa mosást, v lakásba helyezést?
Minden túra az OMV autómosóban ér véget?
(#112244) Runner_fxr: Haverok mondták hogy alap hogy annak mozognia kell, nehezen hittem el mert a bringa patika állapotban volt, hihetetlennek tűnt hogy mégis össze van sülve egy ilyen fontos csapágyrész.
Fa keretes satuba befogva rájöttem hogy ez nem fog elfordulni bármit csinálok, de örülök hogy te is megerősítetted. Azért mikor az első telóért megyek elviszem nézzenek rá biztos minden okés vele. Mondjuk az hogy egy csepp oldaj nem volt benne valószínűleg azt jelenti hogy legalább 1 szimering már nem teszi a dolgát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #112305 üzenetére
Tudom hogy már volt téma, de nem értem hogy tudsz esőben tekerni.
Az már velem is előfordult hogy elkapott valahol a "hegy" tetőn és taknyomon csúsztam az aljáig, viszont utána téptem haza ahogy bírtam, és be a zuhany alá.De ha te 20km akarsz esőben menni, az azt jelenti hogy szinte csak élmény bringázol. Nem hűl rád a ruha? Nem fáztál még meg ilyen után?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Mindkét teló visszakerült a bringába, forgáspontokat is csekkoltam 1ik csúnyán be volt sülve, sikerült megindítani, minden csavaron írja hány Nm kell meghúzni, viszont a rugóstag felső és alsó csavarján nem szerepel.
Az tag alsó részénél ha megszorítom a 2 csavart akár csak 5+ Nm re a tag alig mozgatható előre hátra! Ez normális, az alsó része úgysem kell mozogjon, vagy valami gubanc van a hézagolókkal??
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Bati0501 #112406 üzenetére
Szerintem tök mind1 hova van váltva, 2 hónap az nem idő egy bringának. Keresztbe váltás meg lehet a láncot feszíti/görbíti akkor is ha nem használod.
Ha nagyon óvni akarod esetleg akaszd le az első tányérról a láncot, és akkor nem lesz feszítve a hátsó váltó, de szerintem ez is felesleges, az a rugó akkor is feszes lesz, mikor te leamortizáltad az egész gépet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #112411 üzenetére
Pedig én hálás lennék egy igényes markolat ajánlásért. Olyat keresek ami lockos, és van benne piros vagy kék. Ebből a kék verzió lehet jó lenne, csak lutri hogy ez milyen árnyalat valójában.
Ez még egy vállalható minőségű markolat, csak a gyűrű dupla és fényes, ami nem megy jól a matt vázfestéssel
Itthoni boltok nem szeretik a kék/piros színt, eus boltok meg 20 ajrótól kezdődnek, és ott sem tudható a pontos árnyalat.
Nehéz így bringa stylistkodni )
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz #05304832 #112445 üzenetére
És akkor mi a helyzet ezekkel a kölykökkel?
Durván cikáznak össze vissza, kb minden szabály megszegnek, nem értem hogy nem csapták még el őket. Nálunk nem kimondottan zsúfolt a közlekedés, de ha így mennék nem sok esélyem lenne a túlélésre.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Itt ma durva szél volt sajnos.
RÉg nem toltam 30kmph feletti szélben, erdőzni mentünk hogy a nagy részét elkerüljük, de amint kiértünk minden irányból lökdösött. Onnantól hazáig paráztam hogy kinyírja a derekam, lassabbakkal voltam, próbáltam előre menni, gyorsakat mászni körözgetni amíg beérnek hogy ne hűljek ki, úgy tűnik megúsztam.Az elmúlt időszakban annyi eső esett, hogy az erdőkben elég egy pár órás kis zápor, és utána napokig sártenger van, szuper óvatosan mentünk, és mégis tiszta gány a bringa... tegnap még fogkefével tisztogattam a váz forgáspontjai körül : ))
(#112465) szkink
Ez túl kék, de a nagyobb baj hogy kép alaján nem tűnik túl minőséginek. Illetve az otthon nekem nem itthon.
Ez is brutál kék, de minőségibbnek tűnik, persze csak kép alapján, élőben lehet nincs nagy különbség.
Eddig ez a sixpack kék markolat a befutó, csak a gyűrű kicsit gagyinak tűnik, sajnálták róla a feliratot...
Esetleg nincs valakinek a fenti említettek közül? Egy videónak örülnék ahol valós árnylatot lehetne látni.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Intruder A 6 #112544 üzenetére
Ez remek hír, de egy képet csatolhatnál róla, mert sokan nem tudják fejből milyen bringa ez, én meg lusta vagyok ráguglizni
Mondanám hogy jó szelet hozzá, de ahogy hallom ez tegnap már megvolt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #112218 üzenetére
(#112291) Runner_fxr
"Az egy hézagoló, nem az forog, hanem az azon átmenő csavaron forog el."Visszaraktam a bringába a tagot, és alul enyhén megszorítva is alig lehetett előre hátra mozgatni. Most ezt a videót kaptam, ami azt mutatja be hogy pont ilyen rendszerben az a fekete kis tengely, ha kicsit is de forognia kell.
Na most ha az enyém egyáltalán nem mozgott még óvatosan satuba fogva sem, akkor ez instant szervizt jelent.? Az olajjal, és az átkent forgáspontokkal most olyan szépen mozog, nagyon nincs kedvem megint felrobbantani, és ki tudja mennyit várni a szervizre
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz #05304832 #112563 üzenetére
Hallod, azért ez itt nem Mordor. Eus tagállam, semmi közük hozzá hogy kié a bringa, hazafelé pedig amúgy is a magyar határőr a főnök, ahogy idefele meg a román, a saját országodba visszafele nem szivatnak, épp h ránéznek a személyire.
Ettől még ha komolyabb bringa nem árt ha van róla valami papírod, hogy azért még sem az út szélén találtad, az bármikor jó lehet. Én telefonnal lőttem egy képet az adásvételiről, nem hivatalos papír, de attól még hasznos.
(#112569) Zsohi A hajlakk nekem is működik de csak napok v heteket bír, a hideg v meleg kinyírja, és utána forog tovább ahogy előtte is.
Runner_fxr ok ez nem jó hír, lehet úgy tudják csak kiszedni hogy szétbarmolják azt a bushing ot aminek nem tudom a magyar nevét, és hetekbe telik mire lesz másik, fene megette, az első teló patika állapotban volt kivül belül.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz #16729600 #112579 üzenetére
Én az ilyen helyet nagy ívben kerülöm, sosincs kerítés de annál több kutya, akik nem csípik az idegeneket, és gazda v pásztor sincs a közelben aki rájuk szólna, szóval ha emelkedőn vagy rá*sztál, vagy visszafordulsz és lelépsz. Valószínüleg nem támadnának meg mert csak területet védenek, és ha elkotródsz békén hagynak, de mi van ha nem...
Tavaly 2 necces eset is volt, az egyiknél egész messze jöttek utánam a kutyák, leejtő volt nem zavart, viszont óriási sártenger volt a végén, elkezdtem matekozni hol tudnék átvágni, erre 500+ méterre a tanyától is megjelentek mögöttem. Nyakig sárosan tekertem le a maradék 30+t.
Szóval én gyűlölöm az ilyen félcivilizációt."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz #05304832 #112621 üzenetére
Szerencsére én még nem hallottam bringásról akit biciklin megharapott egy kutya.
Egyedül a pásztor kutyák akarnak kinyírni, körbevesznek és ha nincs pásztor aki stornózza a processt, akkor nem sok esélyed van. Voltam ilyen szituban, épp kezdtem felfogni hogy igazán bajban vagyok amikor megriadt a pásztor fütyült egyet, és minden kutya abban a pillanatban, elhallgatott és elment. Leesett az állam hogy ilyen van.Ezután szereztem egy paprika sprayt amit kutyák ellen készítettek. De talán csak arra jó, hogy mentálisan biztonságban érezzem magam.
Eddig 1x akartam használni, 2 kutya egy emelkedő tetején nem engedett át, kézbe vettem tekertem vagy 10-15el, oldalról nekem szaladtak, én meg fújtam 2-3 mp ig, de a menetszél elnyomta, egyből mögém csapódott a permet, szóval csak akkor segített volna ha már tényleg 50cmre van a lábad/fenekedtől. (ennyimre közel még sosem volt 1 kutya sem {amelyik kergetett})"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #112574 üzenetére
Köszönöm a segítséget, és a tippeket. Sikerült megoldani a problémát szakszerviz nélkül.
Kivettem a tagot, hogy elvigyem a szervizbe, kíváncsiságból megpróbáltam megmozdítani a felső részen is a tengelyt, és ha nem is könnyen de megmozdult. Puha gömbölyű nyelű csavarhúzóval kinyomtam, majd bezsíroztam mindent és így már nagyon szépen mozgott.
Az alsónak is nekiálltam ismét, de az csak nem akart moccanni, aztán nagy nehezen sikerült a satuban elmozgatni, telenyomtam wd-vel, végigmozgattam a tengelyen, de nem tudtam leszedni, majd összeraktam azt az oldalt is.A vázba berakva és mozgatva kiderült, hogy az alsó részen 100%ban fix a teló, nem mozog egyáltalán, csak a felső része kell forogjon.
Király hogy sikerült megoldani, de főleg hogy nem volt komoly baj. Még van 4db forgáspont amit lustaság és időhiány miatt nem néztem meg, ha az is megvan, akkor remélem jó ideig nem lesz vele gond.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #112679 üzenetére
Köszi, az talán túl kék lenne
NS Bikes Hold Fast Grip Eddig ez van a legközelebb, fekete markolat a kék gyűrűvel. Elegáns minimal, és modern, csak stockon nincs 1 db se.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #112711 üzenetére
Név alapján rékeresve sehol nincs rajta cípő, komolyam nem volt egy szponzor sem aki adott volna rá valami sarut? Mondjuk mezítlád még nagyobb teljesítmény letolni egy triatlont
(#112696) 6030D Itt azt mondtad hogy a kék inkább lila, de nem tiszta, hogy melyikre értetted, a chainreactionos verzióra vagy arra amit cozmo linkelt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ha minden igaz a héten végre az itteni lidlbe is eljut a bringás készlet. Egy ilyen állvány érdekelne elég olcsó, kb 10,000ft. Az érdekelne, hogy ha nem is annyira szereléshez hanem bringamosához használnám, azt vajon szeretné, vagy hamar széjjel rozsdázna a lába?
A fontosabb részeken műanyag v acél a megerősítés? kicsit úgy érzem csak azért kell mert olcsó, de amúgy semmi hasznát nem venném.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Toobee #112749 üzenetére
Én még 1 egész napos túrára sem vinnék ennyi frinc francot )
a seb meg szúnyog egyéb csípés kencék is feleslegesek, mert akárhol csíp meg, amíg haza nem érsz, kicsit a szervezet inkább arra öszpontosít hogy összekaparja az energiát, nekem itthon szokott elkezdeni viszketni és fájni a szeder karmolás, ilyen olyan csípés stb.
Telópumpa is max 1 útra jó, gondolom nem hordod napi szinten csak jól mutatott a képenAz a folt készlet is eléggé elavult már(terepen), park toolnak de BBB nek is van öntapadós foltja, semmi nem kell se alá se fölé, megcsiszolod picit rárakod rajta tartod az ujjad, és 1 perc után mehet vissza a helyére. kb nincs súlya /mérete és sokkal kevesebb maszatolást igényel.
A kullancs kiszedő csipesz nem hülyeség, de én nem sok esélyt látok rá hogy észreveszed egy túra során. Habár ha ez ilyen nagy világlátó felszerelés akkor érthető, és nekem is be kellene szerezni egyet, csak félek h az bevonzaná a kis mocskokat : ))
Ez a szett lehet v 2+ kiló is táskástul, azért más egy kisautó árát kifizeti kétszer, hogy ennyit lekaparjon a bringájáról.
(#112756) jjeahh
Pfáj cseszd meg, még tengered is van )) Lassan teljesen érthető hogy 5x komolyabb bringás boltok vannak arra, pedelec bérléssel, hát ott az év minden napjára van új túralehetőség.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Csokicsibesz #112763 üzenetére
Nem feltétlen, habár elég szerencsétlen helyen szúrta ki ilyen durván.
Parktoolnak és gondolom más cégnek is van [link] ilyen cucca, ami pont erre jó. Helyi boltban megkérdezheted hátha van.Nagyon DIY megoldás, 2-3 réteg jóféle amcsi ducttape, gorilla tape, tehát az a nagyon erős ragasztószalag. Viszont ha sokat jársz olyan helyen ahol sanszos hogy ismét defektet kapsz, akkor sajnos ez felejtős, több mint valószínű hogy nem kitaposott ösvényen járva hamar megtalálja egy erősebb inda v ág darab, és ismét kiszúrja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
A héten a lúdtalp ellen kampányolok, mindenki menjen mezitláb ... a bringájáig
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz FIREBLADE78 #112803 üzenetére
Nem tudom milyen bringád van és mire használod, de a legaljáról a legtetejére ugrani nem általános dolog.
SICKBIKER nek van egy videósorozata az új shimano szettekről, végig megy az összesen, elmondja melyik kinek van, nézd meg ha belefér az idődbe.
Ha nem akkor se ugorja xtre csak ha brutál szinten csapatod lefele, vagy versenyzel, de ez esetben többe tudnál a témáról és nem eliviod lenne.
Az új DEORE és SLX is tökéletes a legtöbb átlag bringásnak, az áruk pedig 350-500 eur között mozog, attól függ mit raksz bele, van ahol hajtókar féktárcsa is benne van, stb.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #112813 üzenetére
A Fb főnököt csúnyán bemosdatták mert eladott néhány virtuális adatot (amitszerintem azóta is ugyan úgy ellop és elad sok millió oldal)
Viszont arra továbbra sem próbál meg senki sem megoldást keresni hogy ne lehessen lopdosni a bringákat, annak ellenére hogy az elektromos autó motor bringa és minden felé megyünk az összes fejlett országban.
Elég lenne 1 hivatalos eus weboldal ahova mindenki regisztrálhatja a bringáját adatokkal papírokkal, és az eladást is ezen keresztül kellene megoldani. Még pénzt is lehetne belőle csinálni, hogy létezik hogy tervben sincs?!?!
Sőt még országonként sincs egy olyan adatbázis amit le lehet csekkolni, mert vagy a rendőrség nem működik együtt, tehát nem használja, vagy eleve több van, és így mindenki mást használ ami totál értelmetlen.
Azért ez az iparág nem hoz annyit mint a prostitúció, kinek érdeke hogy ne legyen szabályozás, és bárki lopkodhassa a bringákat?
A csillió dolláros laktok sem bírnak ki 5 percnél többet ha vinni akarják a gépedet, tehát sokan eleve nem vesznek bringát, mert tudják hogy azon a környéken ahol használnák, biztos ellopnák akármilyen óvatosak is. Leharcolt ronccsal meg nem feltétlen akar tekerni senki sem.Ez ki kellett jöjjön.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #112851 üzenetére
Azért nem értek egyet veled mert ilyen 3-400ks bringákkal azért senki nem jár melózni v bevásárolni. Ez már csapatásra van, tehát nem kötöd le sehol sem.
Viszont 100-200 as bringával simán járkálsz erre arra, és szerintem a leginkább ezt viszik. A másik meg hogy a legtöbb tolvaj nem egy nagy koponya, biztos van aki olyan profin csinálja ahogy te mondod, és őket majd 1x valaki elkapja, de a nagy részüket hamar meg lehetne állítani ha a frissen bugázott vasat nem tudná tized áron eladni 2 nap alatt, mert egyből fent van 1 oldalon ahol a vevő lecsekkolhatja.
A tolvajkergetőknek volt egy hasonló weboldal/adatbázis tervük, gyűjtöttek is rá, aztán mi lett belőle... ügyvédre ment a pénz mert valakit elkezdett zavarni hogy visszaszorították a lopásokat pl a debreceni csapat szinte 100%-an.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz StLui #112892 üzenetére
Csak kapjon valami kis színt az ég szerelmére, miért kell ilyen batman festéseket tolni mindenhol. Élőben biztos zsivány, ez egy nagyon gagyi kép róla, de akkor is milliót dobna rajta néhány színes csavarfej, v hasonló apróság ami kicsit kiemeli.
Ha beporoztad dobj róla képet, és ujragondolom hogy tetszik-e a design
Súlyát lehet tudni? 6kiló az 2000 euró? annyi mint a canyon neuron 7... ahhoz képest jobb a fék, és a hajtás is, nem értem hogy lehet, azért mert nem idei modell ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz zolem #112919 üzenetére
Pedig ez nagy gond, ha terepen is mész, és megcsúszol sziklás kavicsos gyökeres részen, és nem rögzült a mozdulat akkorát esel, hogy azt kívánod bár csak ne estél volna el
Köv alkalommal mikor mész, szimulálj egy csomó megállást, különböző helyzetekben. De szerintem jó ideig elkerülhetetlen hogy néha néha ne legyen belőle egy csúnya eldőlés.
Kb ez az oka hogy nem fogom kipróbálni ezt az amúgy biztos remek találmányt. Ha egyedül mész általában mindenre felkészülsz és ritkán van ilyen, de csoportban mikor előtted valaki megcsúszik hátulról bevágnak stb, mindent le kell reagálni, és 20+ éves berögzült mozdulatot nem egyszerű átprogramozni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Szóval ez a lidl-ös vásárlás inkább a sportnak tekinthető?
Rohadtul nem volt már egy állvány sem mire mentünk. Vajon hány darabot raknak ki 1 boltba? Itt van olyan szabály mint black fridaynál, hogy 1 ember nem vehet 1nél többet az olcsó cuccokból, mert azt valszeg eladja?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #112966 üzenetére
A tuszakodás és egymás arcába taposás/markából kimarás nem az én sportom, ha ott ez megy akkor felejtős ez a bót'.
Leginkább pompa érdekelt volna, de az meg nem volt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Elég különboző válaszokat fogsz kapni, attól függ hol adod el. Ahol sok bringás van és pörög a piac többet ér, kisvárosban meg örülsz ha elviszik, és nem kell fizess érte.
10k fölött van az értéke ha működik rajta minden. Nézz fel a használt piacra a környéken, ha van hasonló bringa akkor nézd meg az árát, ha sürgős lőj alá.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #113033 üzenetére
"Sram rendszernek nincs párja."
Ezzel én is egyet kell értsek, pedig nem próbáltam olyan sok verziót, de a tavaly xt/xtr hajtásom sem közelítette meg azt a kellemes érzést amit a x7 es sram szolgáltat. Kár hogy már nem gyártják, simán lecserélném rá a mostanit is, sokkal feszesebb a rugó is. A gx már drága, annyit nem ér nekem, de a két bringát váltogatva sajnos óriási az érzésbeli különbség a fékek és váltók között is.
203as tárcsával elöl és 180 hátul már jónak mondható a fék br507/447, és fog is ha komolyan meghúzom, csak hogy az elxir 1et nem kell tépni, csak csiklandozod és beleharapsz a pipádba.
A váltás sebessége ugyanaz az slx vs x7 rendszeren viszont az x7 kellemesebben vált nehezebb fokozatba, jobb érzés használni, ez van."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz ro_bert17 #113049 üzenetére
Nem esélytelen csak macerás főleg ha nincs hozzá valami kis üllőd, egy kalapácsod, és némi szerencséd.
Összecsúsztatod a láncot ahogy kell fogod a kis tüskét ami kiesett, egy csipesszel megfogod odatartod kb egyenesen és óvatosan belekalapálod, amikor már magától áll és egyenes a láncbontóval mehet tovább.
Sokszor csináltam régen. Viszont ezt semmilyen gyártó nem ajánlja mert gyengébb lesz tőle a lánc, nem tudom h miért, de biztos igaz. Szóval ha meredekebb helyeken is mászol tehát kínzod a láncot, érdemesebb lenne 1 szemet inkább kivenni, és úgy összepászítani.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ez Nálunk 27k ért hirdetik, szóval továbbra is azt mondom az számít hol adod el. Az értéke egy dolog, de hogy mennyit adnak érte az a vásálói piactól függ.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Esetleg hallott valaki erről a márkáról, szemüveg témában? SIROKO TECH
ELég egyedinek tűnik, melyik szín lenne az ajánlott ha erdőben is használnám? Lehető legtisztább v inkább sárgásabb?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ma voltam egy pályabejáró túrán a jövőheti verseny pályarajzán. A szervezők hirdették, szóval összejött igen sok bringás (20+ ez itt kva sok,pszt csitt!).
Nagyon király volt végre rendes montisokkal csapatni, akiknek az állóképessége a bringája és a technikája is megvolt ahhoz hogy jól szórakozzunk. És a nagyobb csapat miatt mindenki talált magának motivációs társat.Az egyenesekben tartottam a leggyorsabbak tempóját, leejtőknél furán feltartottak, habár nem a legelső mögött mentem, de sokkal sokkal lassabban ment mindenki mint ahogy lehetett volna, mászásoknál viszont ahogy kicsit hosszabbra nyúlt mint 1 max 2 perc elmentek.
Ez a verseny is 25km lesz min vagy 2 körrel 50/1000szint. Tehát tuti az nyeri akinek a legkönnyebb a bringája és a legnagyobb a combja.
Viszont azon gondolkoztam hazafele jövet, hogy miért ezek a versenyek az elterjedtek, mikor itt sokan azért sem indulnak mert ijesztő a 500m szint.
De ha olyan pályát választanának ahol 3-5km egy kör, és max 100m a szint, majd ezt körszámmal tennék nehezebbé, máris király kis sprintversenyek alakulnának, ki, és sokkal jobban kijönne a bringások közti technika, kanyarodási sebesség, ki hogy tanul az előző körből, pontosabban beosztja az erejét. stb.Ilyen versenyek vannak egyáltalán, vagy montival 20-25km a legalja?
btw, most találtam a bringán, kitalálod melyik csövön van? Ezt a bringát már Günter úr a tervezőasztalnál is nekem dedikálta : ))))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Használ valaki Maxxis Ikon-t hátul? Jár vele aszfalton is?
Kb 1 hónapja vettem hátra 2.2 es 2 bar körül használom, és már elsőre is feltűnt hogy rettenet vibrál tőle a bringa, nagyon kis vibráció de érezhető, és nem feltétlen konstans, van hogy jobban érződik v h kevésbé, Pedál és szarvak végén nagyon zavaró.
Tegnap találkoztam pár montissal, többeknek is ikon volt fenn, ők mondták hogy az ikon nem egy felhasználási terület a race kingel... a race king való aszfalton csapatásra mert sokkal sokkal jobban gurul. Nekem ezt a boltban nem mondták
Tehát hiába várnám hogy elmúljon a rezgés, nem fogom megszokni? Muszáj visszatérjek racekingre? Ez csak azért frusztráló, mert az ikon 2x drágább volt mint a race king, és alig 400at futott.
A fent linkelt összehasonlításból itt egy gördülési adat:
Rolling Resistance 25 psi Conti 22.4 Watts Maxxis 31.5 Watts
Ez jelentős különbség?
Amúgy semmi gondom nem volt az ikonnal, jól tapad mindenhol, sárban is mentem vele, felfele és lefele is, nem forgott el, habár nem volt olyan híg trutyis. Füvön is eléggé tapad, lefeléken csak akkor csúszott meg ha szándékosan megemeltem picit.
Szóval nem azt akartam kihozni hogy szar, csak hogy nekem nagyon nem ilyen kellett volna, mert az a 20-30km az erdőzésig, kissé kényelmetlen vele."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz parkr #113452 üzenetére
Mucoff dry olajat nem használtál? Idén szinte csak azt toltam a láncra, és mivel tiszta taknyon az idő, szinte sosem mentem igazán poros körülmények között, tehát elég volt. 40-50km túrákon végig csendben volt a lánc, hazaérve is szinte teljesen tiszta, letörlöm és mehet rá az új adag, másnapra szépen befolyik ahova kell, és áttörölni sem szükséges.
Viszont a halála a por, pár km alatt vége van ha poros körülmények között használod, elkezd zajolni a lánc 20-25 után, ha nincs rajtad füles beleőrülsz )
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz DUB Inc. #113464 üzenetére
azt mondod hogy betétes nadrág nélkül esélytelen hogy megszokjam a 60+kmes túrákat? Hazafele már eléggé fájdalmas az út, főleg aszfalton, mert ott nincs mókázás a sülyponttal. De azt hittem hogy csak idő kérdése és megszokom ezt is, ahogy az elején a 40hez is hozzászoktam.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #113468 üzenetére
Nekem is van 1 betétes nadrágom, kantáros, 1x volt rajtam abban fázott meg a derekam és tett parkolópályára egy fél évre. Rituálisan még nem égettem el, de biztos hogy többet fel nem veszek olyat ami ráfeszül a derekamra és nem engedi az izzadságot elillanni ahogy kell.
Bringás ruházatot gyűlölök vásárolni, csak a decában lehet felpróbálni, a többi boltban csak megrendelésre van, az meg lutri. Nincs is nagyon semmim ami kimondottan bringás öltözet, csak 1 mezem amit versenyeken használok motivációból.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz eddie1978 #113481 üzenetére
Ez már nekem is sok ) ennyit nem ér az a lánc szerintem. Volt róla többször itt vita, hogy aki csak simán keni és csapatja meg aki babusgatja és mindig patika szinten tartja a láncot, azok között sem nagy az eltérés futási km-ben.
Nagyobb sarazás után érdemes letakarítani rendesen hogy ne ropogjon a láncszemek között a homok, de ezt is csak akkor ha van rá időd. Én esétre szoktam benyás flaskába rakni, reggel kiveszem megszárad, indulás előtt felpattintom és olaj neki. Ez is volt idén v 2x.
Igyekszem nem többet maszatolni a bringa karbantartással mint magával a bringázással. Elég könnyű eltapsolni egy egész délutánt egy laza bowdencserére is, ha mindent csudatisztára akarsz takarítani, csak aztán köv tekersénél 5 perc alatt koszos lesz ismét, v ami a még rosszabb hogy azért nem mész erre meg arra, mert tiszta a bringád és nem akarod még csak megmutatni sem neki a sarat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz gergo5991 #113523 üzenetére
Mondjuk én gyűlölöm az esőt, nem is kísértem sosem, de még sosem kapott el ehhez hasonló, ha necces hogy esni fog, viszek a teló mellett egy légmentesen zárható zacsit, 1x már használtam, mondjuk mire kiértem az erdőből el is állt, szóval nem derült ki hogy védene-e, de szerintem azon csak nem megy át a nedv.
Mondjuk a jégeső, az más tészta.Azért kukába csak nem jut el az a teló, jófajta rizzsel szerintem pár nap alatt kiszárad, ha nem állt a vízben csak beázott akkor menthető kell legyen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz zsocy #113533 üzenetére
EGy 2-3 + órás túrán lehet az utolsó fél órában kap el az eső, amilyen fura idén az időjárás, abszolút nem kiszámítható hogy jön-e egy gyors zápor vagy megúszod.
Itt ma óránként váltakozott a 35 fokos verőfény, a zivatar, és az ismét tiszta égbolt. Radarkép az egyetlen ami segít, és az is csak pár óráig biztosíték, illetve csak a nagy viharokat észleli.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #113560 üzenetére
Miért nem ajánlod hátra?
Nem azért vibrál mert nagyon távol vannak a fogak, mondjuk agy race kinghez képest?Elöl szerintem azért nem érződhetett, mert ott nincs akkora súly, v nem tudom.
A hibás darabra én is gondoltam, mikor megvettem alig volt pár szál bajusz a gumin, de a felülete nem tűnt kopottnak kizárt h használt lett volna, maga az anyaga is puhának tűnik, nem keményedett meg a raktárban.(#113562) SirKero Ha ez gyerek bringa volt akkor még biztosabb hogy szét lett fékezve. Az meg hogy mindig egy helyen fogott kicsit érdekes, mert ha jól látom tárcsa van rajta, és azzal nehezebb ezt összehozni.
Garanciálisan biztos nem cserélik, a fotón egyértelmű hogy aszfalton le lett radírozva, a többi helyen is letöredeztek a fogak.
Azt nem mondtad h milyen márka, ha nem ismert, akkor kicsit érthető hogy az oldafala megnyekkent, lehet sokat állt raktárban és ezzel a terheléssel nem bírta a strapát."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #113587 üzenetére
Ez olyan alul lyukat teló már? Nekem rebam van, és a tavalyi szerviz óta még le sem telt az 1 év, de már elég darabosan mozog, most egy haver mondta hogy lehet nem tettek bele elég finom olajat, ő magának szervizeli és észrevette hogy hiába 5w az olaj a márkák között is van különbség.
Csak leírást követtél, videót nem is kerestél a szervizről?
A lock rendszer nekem is kampó rajta, de inkább a kormányon lévő kapcsoló a ludas, a telóban a rugó és minden más szépen mozog, a kapcsoló akad sajnos, amit nem tudtam orvosolni, neten azt írják h kuka, vagy használod kompromisszumokkal, vagy kiold egyből v nem.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Feliratkozom én is a csúfosan elázottak idei klubjába, de hogy én mennyire gyűlölöm az esőt. Egy haverhoz menekültem elázva, és 3 taxiállomásból 1 vette fel ami 3 perc után rám rakta azzal hogy sajnos senki nincs akit küldhetne. B@ák meg, 15 km keresztbe ez a város, 700m re volt a háztól taxis állomás, nem létezik hogy mindenkinek pont akkor kellett autó.
Ijesztő volt hogy kb egy perc intenzívebb esőzés után a fékek kb alig fogtak, és az aszfaltos túra miatt betonra fújt gumi is megcsúszott alattam, az első kanyarban. Semmi jó nincs ebben, nem értem hogy van aki képes elviselni egy ilyen zuhárét egy túra közben.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #113602 üzenetére
Arra gondolok hogy az láb alsó része üreges, és a közepén van csak a csavar... ehhez nem kell valami spéci kulcs hogy a rebound résznél szét tudd szedni? mert én azt hittem hogy kell, ezért nem is foglalkoztam vele.
Most viszont Runner írja, hogy évente több szerviz is ajánlott, és a 2 nem túl komplex rebamnak már nem szívesen fizetnék ennyit, akkor inkább megtanulom magam elvégezni ezt a részét. Úgy is ez az utolsó dolog amihez nem merek nyúlni.(#113594) 6030D: Ez természetesen megvolt, a pushlockban valami elromlott, és picit akad, még lehet használni, mikor kioldom, azaz benyomom vissza kell húznom pár mm és akkor a köv locknál egyből mozdul.
(#113609) jjeahh: Nem veszélyes ez? honnan tudod hogy minden gomba amit leszedtél ehető?
(#113613) StLui Csuda bringa, lőj róla valami normális képet mielőtt összekoszolod Lehet én vagyok béna, de mióta megvettem a bringámat még 1x nem sikerült úgy lemosni hogy legalább közel legyen az igazán tiszta állapothoz.
Azok a brutál gumik érdekesek lehetnek, ez 27.5 ös? csak mert soknak tűnik a hely ott hátul a vázban, nekem minden bringámon ki van centizve hogy éppen csak beférjen a kerék, itt meg még jó adag sár is elfér majd Vagy lehet az ilyen vadulós bringáknál ez a normális..
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ti hol vezetitek a bringa fontosabb szervizelési adatait? Még tavaly készítettem ezeket a formanyomtatványokat, amiben a főbb dolgokat fel lehet jegyezni. Elsősorban azért készült hogy ha eladom a bringát az új tulaj lássa hogy karban volt tartva. Mondjuk mivel szinte mindent én csináltam rajta, csak teló szervizről volt számlám, de így is örült neki, mert azért csak számít valamit.
Azóta minden bringámnak van már ilyen és feljegyeztem abroncs cserét, lánccserét, fék légtelenítést, nyúlás mérés eredményét, így magamnak is segítek hogy ha valami elkopik, arról nagyjából pontosan tudom majd hogy mennyit birt.
Ez egy link néhány népszerűbb márkának, ha valakit érdekel, csak letölti és kinyomtatja a4 pappírra.
Pl Runner vehetné hasznát, akik nála szervizelnek mindent, azoknak vezetne egy szép listát mikor mit csinált, és gondolom neki még pöcsét is van amivel hitelt ad a beirkálásnak
(Van több márkalap is, csak lusta voltam kimentegetni mindet, ha valaki szeretne olyat ami nincs a linken szóljon)"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Az érdekelne hogy ha van szerviz leírás a telókhoz, akkor esetleg van ilyen magához a vázhoz is? Bergamont fastlane 7.0 (2015)
Úgy tűnik nem sikerült megfelelően zsírozni a forgáspontokat, mert a bringa aszfalton döntött állásban jobbra kanyarodásnál csúnyán recseg, már mindent átzsíroztam a nyergen, de most lockolt telóval eltűnt a recsegés, tehát biztos hogy a csapágyakkal csesztem el valamit, mert amíg nem piszkáltam meglepően csendes maradt a bringa a legnagyobb sárban v portban is.
Az igaz hogy eléggé fukarkodtam a zsírral, mert úgy gondoltam hogy minél többet rakok annál több por ragad rá, és hamarabb kopik, de talán pont fordítva kellett volna."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Azt nem írtad milyen teló, de ha állandóan zárva tartod, nem nyírod ki a mechanizmust?
Én nem nagyon zárom, mert ha sokat mozog legalább jobban edzek Csak hosszabb úton vagy ha egyedül megyek stravazni foglalkozom vele.
Meredek részeken tényleg rosszabb ha nincs lockolva, mint 1 kis katapult ellöki az első kereket, és mivel amúgy is magasan van a kormány ilyenkor kiesek a dőléshatárból.(#113670) Tothgera30 Te versenyen használtad, vagy hol jött ki hogy nem elég jó terepen? Hétvégén olyan meredek részen mentem fel vele, hogy már ülni sem tudtam a bringán, állva tekertem épp csak de betapadt, füves száraz talaj.
Nedves inkább saras úton sem vesztettem még el a farát ezzel a gumival. Előre nem tenném, oda szerintem kevés, könnyen elszállhat az orra, nincsenek nagy fogak a szélein.A Thunder Burt megnéztem a conti race king riválisa, kicsit talán jobban is gördül, a széleken a fogak biztos jobbak kanyarokban, de nem sok helyen árulják, ahol meg igen, ott drága.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs