-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #24000 üzenetére
Ha nem kopott, akkor működnie kell vele. Hozzá való méretű shimano kompatibilis adapter kell hozzá, mert az avid adapter nem jó a shimanohoz.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #24056 üzenetére
Polgárpukkasztó hozzászólás project? xD
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #48525824 #33647 üzenetére
Ennek valami brutális túlárazott ára van úgy rémlik.. legolcsóbb cuccok vannak rajta és 200 felett van jóval. Elég vicc. Van nálunk egy sprint fitness bicikli kb ugyan ezzel a felszereltséggel, és annak az ajánlott kisker ára 136 ezer, úgy hogy van hozzá egy look rendszerű 240 grammos pedál.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #48525824 #33652 üzenetére
Nem fog konkrétan szétesni, csak az ajánlott kisker ára az nagyon büntet ahhoz képest hogy ezek a bringák az elmúlt 5 évben mennyire le lettek olcsósítva. Tehát aki abban a hitben él hogy ezek az alsóbb kategóriás de "divatos" márkájú kerékpárok jobb minőségűek mint egy olcsóbb kevésbé ismert márka modellje, az meg lesz tévesztve.
Pontról pontra nem ismerem amúgy a biciklit, de ahogy nézem az agyak azok az igazi ótvar kínai kónuszos csodák. Na azok el fognak benne ájulni egy idő után, főleg ha megvásárlást követően nincsenek bezsírozva és beállítva, mert gyárilag biztos rágnak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #33674 üzenetére
Ezt nem igazán fogtam fel a mai napig, hogy ez mégis micsoda meg miért..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz stevewonder #33709 üzenetére
Ennyiért újban 110 kilóhoz kb csak kontrás vagy 3 sebességes agyváltós biciklit kapsz olyan hátsó aggyal ami nem rogyik meg idő előtt.
Szerintem inkább egy régebbi, de jó használt bringát kéne nézned.
Vagy maximum vigyázol a padkákkal kátyúkkal, és később veszel egy jó kereket a biciklibe.
Egyébként CTM eket is nézz ha újban gondolkodsz, idén kezdtük el árulni, eléggé jók ár érték arányban, és nincsenek teli gagyi alkatrésszel. Amiket eddig láttam, azokban a menetes agy is ipari csapágyas volt, cső tengellyel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz stevewonder #33712 üzenetére
Használtba gyakorlatilag mindenre. Arra is ami nem látszik.
Kerekek tekintetében az lenne a jó ha kazettás rendszerű hátsó agya lenne, rozsdamentes küllők, dupla falú felni, és lehetőleg szegecselt felni. És 3 keresztre fűzve elől hátul. Igazából ez a kombó ad olyan kerékszettet ami ha tényleg jó, akkor nem érzékeny a túlterhelésre.
(#33714) rétisün
Jah, szlovák, nincs nagy nevük, nem rég jöttek be a piacra, ezért nincs is túl árazva.
CTM[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #33717 üzenetére
Pontosan milyen váz kéne? Valami Fittnes váz? Azokba a 35 már nehezen fér el, a trekking vázak többsége meg már teleszkópos.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Apollo_21 #33720 üzenetére
Össze lehet rakni sima stucnival is nem szokott ezzel a megoldással semmi baj lenni, de nem írtad meg pontosan milyen villáról van szó.
Az a lényeg, hogyha túl nagy a homlokcsöved, plusz a csapágy, és rövid lesz a felső váll felett levő becsúszó rész ahhoz hogy ráfogjon a felső váll teljesen, akkor az alsó vállhoz képest van meghatározva egy maximum, amennyire még feljebb húzhatod benne a becsúszókat. Hogy ne koppanjon fel a szimering a felső vállra!!
Így állítható kicsit a beépítési magasság is. Felül meg mindegy, igazából lógjon túl egy picit a felső vállon a becsúszó az lényeges, hogy ne pont a végére húzd rá.
És vigyázz a meghúzási nyomatékokkal! Meg kell húzni nem azt mondom hogy nem, de láttam már sokat megszakítva! Baromi sokat fog egy darab M6 os csavar is egy ilyen bilinccsel a becsúszón 5Nm körül is már, nem kell félni hogy szétesik. (Igaz ez az átütő tengely rögzítő imbuszaira is!! Könnyű túlhúzni és elrepeszteni a magnézium lábat!!)
Azt pedig hogy melyik becsúszó mennyire jön fel, azt neked kell precízen beállítani ha meglazítod az alsó vállat és elállítódik, vagy az előző tulaj nem jól állította be.
Jah és ne érjen meglepetés ha nem tudod esetleg ráhúzni a felső vállat úgy, hogy az alsó nincs meglazítva, lehetnek akár fél centis eltérések is, ez nem feltétlen baj! (persze adhat gyanút afelől hogy meg van torzulva a villa) Csak ilyenkor fel kell lazítani az alját is.Azt se tudni hogy az előző tulaj alá hogyan volt hangolva a villa, tehát mielőtt elkezdesz vele ugrálni, tesztelni kell hogy mennyit megy, nehogy felütsd.
Meg kell nézni hogyha csak mész a biciklivel akkor mennyit ül be, meg kell nézni hogy ez hány %-a a teljes útnak. Ha a villa jól van összerakva, akkor ha ez 10-25% közt van, akkor nem lehet nagy baj. Ha jobban beül akkor előfordulhat hogy felütöd. Valamint attól is függ mire használod, ha lehet hogy ugrassz vele lapra, meg rohadt nagy ugrókat, akkor lehet hogy rá kell fújni, vagy erősebb rugó kell bele, attól függ milyen villa.
Progresszivitásától függ hogy mennyire felüthető, ez minden villánál más, valamint szervizelésnél az újratöltött olaj mennyiség is befolyásolhatja, és egyéb dolgok, pl hogy összerakásnál vákummal vagy túl nyomással rakták össze.. vagy a külső hőmérséklettől, mert a kerékpár villákon nem szokott lenni légtelenítő szelep, kivéve kb egy két típuson.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #33728 üzenetére
Hali
Agyváltóshoz van hasonló vázunk 55 hosszú, de villa nincs hozzá, vagyis egy van, de abba nyakat kéne cserélni, meg nem jó hozzá színben, ezüst, fekete. Váltótartó fül van rajta, szóval meg lehet csinálni váltósnak, de első váltó bowdenház stopper nincs, így ott barkácsolni kell. Magamnak fogok egy ilyet megépíteni a télen.. elvileg.
566mm -t ír hosszra, én 56 hosszú vázakkal megyek és 182 centi vagyok kb. 100 as stucnival.
Tehát neked egy picit hosszú lenne szerintem, de nem ismerem a tested arányait.
De ha szereted a hosszú vázakat és hosszú a felső tested akkor jó lehet, vagy egy rövidebb stucnival, 80 assal pl.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Apollo_21 #33758 üzenetére
Alapvetően rajta kéne hagyni a kormánycsapágy tetejét is, hogy működne-e levett tetővel, ahhoz látnom kéne hogy milyen megoldású pontosan, valamint hogy a villa felső válla hogyan támaszkodik fel. Hagyd rajta szerintem.
Kis és nagy sebességű kompresszió állítóval nem befolyásolod az utat! Csak a csillapítás milyenségét. Tehát a beülésre semennyire sem lesz hatással.
Én beletölteném az előírt mennyiséget. Jobb lesz a kenése. Bár az 1 deci is már hatásosan tud kenni, mert a mostani teleszkópokban nem decinyi olaj mennyiségek vannak, hanem pár milliliter. De én a FOX xc villámba pl kicsit többet is szoktam tenni mint az előírás, nekem a levegő oldalra 25ml -t írnak, én 35 öt raktam most..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #33911 üzenetére
Jah és az a hope nál nem is 203 hanem 205 nem?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Apollo_21 #34022 üzenetére
Az hogy a szelepen egy kis olaj kijön, az nem probléma, minden légkamra leeresztésénél jöhet ki egy kis olaj, főleg ha fel van rázódva a falára, nincs lefolyva. Mivelhogy a szelep benyomása fizikailag megnyitja a légkamra belsejét a külvilággal, a kiáramló levegő pedig vihet ki magával olajat. Ez nem probléma.
Nem tudom hogy oldotta meg a levegő ráfújást.. valszeg csak az olajra fújod rá a levegőt, tehát a nyomás nő az egész teleszkópban, úgy értve hogy a becsúszó és a láb belsejében is. Viszont ehhez Ugyan annyi olajat bele kéne tölteni mint a túl oldalba, hogy ne legyen galiba.
Ha így van megoldva, akkor a kevés olaj miatt a belső térfogat is valószínűleg túl nagy, tehát lehet hogy nem fog jól mozogni ha ráfújsz. Nem fog a progresszívvá válni, csak egyenletesen keménnyé. Miközben ezeknél a levegő ráfújás inkább a progresszió növelést célozná meg.
Kísérletezz vele. Valamint az előző tulajtól jó lenne megtudni milyen megoldást követett el.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #35681 üzenetére
alapvetően nem kell
a probléma akkor van, ha becsúszik, vagy recseg
és ezt a két dolgot nem szabad megpróbálni elmulasztani olyasféle próbálkozással hogy jobban (túl) húzni a bilincset
ha már bilincsről van szó, akkor meg érdemes azt megemlíteni hogy beszerelés előtt érdemes megnézni nem-e "éles" peremű a nyeregvázcső teteje, mert az a rugalmasan hajladozó csőbe belevághat, és később törést idézhet elő, főleg ha valami kis átmérőjű csőről van szó, 27.2 körüliről, meg kell kicsit munkálni rádiuszosra.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz LonGleY #35688 üzenetére
Nekem is berágódtak a novatec agyaim, már 700km nél szórakoztam a csapágyakkal, most az elsőbe kerámia golyós van, a hátsóban meg a dobban van kerámia, a belső csapágy azt hiszem 6001 es, az rohadt nagy, az azért bírja! Viszont a dobban 6901 es van, az nagyon pici, plusz a jobb oldali mindig beljebb vándorol és megszorul mind a kettő...
Haverom merev vázzal rommá ugrálja (van épített ugrónk is, plusz a múltkor mértük le hogy ahol mi 35-45 közt jövünk le ott ő 67 el ment.. ) egykerekezi az ugyan ilyen csapágyakkal szerelt agyat, 5-8 ezer km el. Tegnap előtt kocogtattam neki is kijjebb a jobb oldali csapágyat. A két kicsi rág, a nagyon tűrhetőek, szerintem nem rossz. Saintnek az első átütőse iparis csak nemde? Abba kilóméteres átmérőjű csapágy van, a hátsó meg abból is kónuszos tudtommal, azzal ne hasonlítsuk már össze![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #35691 üzenetére
A vázról beszéltem megmunkálás terén!
31.6 os csövekkel nem szokott egyébként probléma lenni, ott már elég nagy felfekvő felület.
Azon dől el az egész, hogy mennyi lóg ki a csőből! Ha kevés van kihúzva, egyik sem fog rugalmas lenni.
Attól is függ hogy most milyen csöved van, egy ultra light cső, 200 gramm körüli alu is baromira rugalmas, pl egy thomson 31.6 os cső rendesen kihúzva baromi sokat megy. Van ilyenről képem mikor télen bicikliztünk iszonyú ködben, és hogy megrepedt a rá fagyott köd a csövön, ahogy terheltük a csövet, látszott hogy vándorol a levegő a jég alatt!
Jó holmik amiket linkeltél, viszont ha tényleg kényelemre mész, akkor nyeregből inkább titán pálcásat válassz mint magnéziumot. Azok még hozzá adnak a rugalmassághoz. Használtban én jobban szeretek ilyet venni, nagyon áron alul szokták adni őket csak vigyázni kell ne legyenek kiülve középen Oldalról érdemes fotót kérni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz LonGleY #35696 üzenetére
Megnéztem, tényleg nem találok olyat amibe ipari lenne, pedig valamelyik átütős 20-as agyra emlékeztem hogy mintha ipari csapágy lenne benne..
De akkor meg főleg nem értem amit mondasz.. ha a tartósságról van szó, akkor pontosan az a lényeg hogy milyen a csapágyazása.
És innentől kezdve nem hasonlíthatsz össze egy kónuszos megoldást egy ipari csapágyassal mert teljesen más kategória.
Mindegyiknek megvan az előnye és hátránya. Valamint jobban szeretek olyan alkatrészeket összehasonlítani amik egy árban vannak..
Egy JÓL beállított, és karbantartott shimano/campagnolo/fulcrum kónuszos agy, ha nincs beáztatva, akkor köröket ver az mély-hornyú golyóscsapágyas megoldásokra. Nekem is van 20+ ezer km -t futott shimano kerekem polír állapotú csapágyfelszínekkel, úgy hogy be is ázott párszor, de mondjuk én 5-6 szor biztos szétszedtem őket kimosni és feltölteni jó minőségű zsírral. Dobon is már kétszer állítottam csapágyhézagot mert annyira lógott már hogy recsegett hajtáskor.
Csak éppen amiket behoznak szervizbe agyakat, 20 darabból HA 1 be van állítva! Kismillió BP -i menő szervizből hoztak már komolyabb bringákat, ha kicsit jobb lenne a memóriám, lehetne emlékezni bicikli szerint hogy melyiknek volt jól beállítva az agya, nem beszélve arról hogy hányat beáztatnak.. van aki meg egy versenyt egy XT aggyal aminek a felépítése ugyan az mint a saintnek, és áll benne a víz. Rengeteg komoly palást köszörült és polírozott kónusszal szerelt shimano agyat vittünk már el leadni fémhulladéknak.
Iparis megoldás gyengébb, de kevesebbet kell vele vesződni, és nem igényel komoly karbantartást, valamint ha szétcseszik, ki lehet benne cserélni a komplett csapágyat. (kónuszoshoz hasonló, vagy ferde hatásvonalú "ipari" csapágyas megoldásokba lehet csészét is cserélni mondjuk, fulcrum, campagnolo)[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35704 üzenetére
Ugyan olyan agyak vannak bennük mint a campagnolo gyári kerekekben.
Az olcsóbbak iparisok, meg a legdrágábbak közt van egy kettő aminek az elsője iparis a campánál de azokba kerámia az ipari csapágy, asszem a bora ultra ilyen.
Itt van az egész dokumentum:
TECH_MANUAL_2012_FULCRUM_ROAD_ENG
Ferde hatásvonalú csapágyazásúak: zero, racing 1, racing 3, racing light xlr, red wind xlr, racing speed xlr, racing speed, red wind xlr cx,
Iparis: racing 5, racing 7, red wind, racing 5 cx, racing 7 cx[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #35716 üzenetére
A D3 kevésbé rozsdásít szerintem, 2000 rel hamar ki kell szárítani a dolgokat. Télen szobába be kell vinni gyorsan a biciklit, nyáron meg napon.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35722 üzenetére
Racing 3 at használtam rövid távon. Az egész jó kis kerék, baromi merev volt a hátulja, nem tapasztaltam addig még ilyet. Drágábban venni szerintem nem is éri meg, alig könnyebbek, a hátsó küllő perem szélessége pedig keskenyebb a zeronak például, a küllőket pedig szerintem nincs értelme aluból gyártani, fárad, jobban ráz a kerék, és nagyobb a légellenállása. De idegesített a kerék hangja. Furcsa tompa akusztikával szól a felni, vagy szélzaj, volt olyan oldalszelem amikor fura fütyülő hangja volt, nem tudtam mire vélni. Shimano gyári kerekemnek semmi hangja.
Meg ha nagyon precízen akarja az ember beállítani, akkor meg fog hülyülni, mert idővel mindig elállítódik a csapágyhézag és lógni fog az agy és nem tudod a finom állítóval beljebb tekerni, mert úgy megszorul hogy csak szétütni lehet... Egyik ismerősnek annyira fel lazult a zero hátsó kereke, hogy az eleve kotyogó dobbal karöltve feldarálta a kalapácsokat feszítő rugót Mert az meg annyira kiáll, nem ül be a helyére hogy bele tudott érni az agypalást...
Pedig már kitaláltam elő terhelést is a beállításhoz, csendben elárulom gumikalapács oldalról a tengelynek izomból valameddig segít, de ezek után is képes volt elállítódni 2 ezer km után mind a két kerék..
Egyébként meg amikor jól beállítod, és még nem lazult szét, akkor a legszebben futó agyak ezek, és a gyorszár is csak csekély mértékben befolyásolja a csapágy hézagot, persze azt is bele lehet kalkulálni mint az egyszerű kónuszos agyaknál, csak a lazulás miatt végül cseszheted az egészet.. én ezért mondtam le ezekről a kerekekről..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #35723 üzenetére
Azt vedd hozzá hogy az elég undorító büdös petróleum/hígító szagú olaj alapú valami, vizezni nem szabad, öblítéskor meg fehér tejföl szerű iszappá változik. 2000 resnek semmi szaga, olyan mint a konyhai mosogató, csak nem zselés, és sokkal erősebb.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35729 üzenetére
Hogyne, kerék téma az egyik legkomplikáltabb dolog ha nem elégszel meg a (teljes termékpalettát nézve -alsó-) középkategóriával, ahol még nincsenek annyira kiélvezve a dolgok, csak működnek a bevált sémák.
Nem kell kukázni 2000 km nél, csak macerás szervizelgetni mindig. Igazából ha beállításkor kicsit darálósra hagyod a csapágyat, akkor később pont annyira fog lazulni hogy jó lesz.
Én minden kónuszos agyat azonnal szétbontok, de még az iparisakat is néha szétszedem tele rakni zsírral a csapágyakat, valamint spéci kenőanyagokkal megkenni a szabadon futó mechanikát. Fulcrumhoz meg a Campagnolo kerekekhez mellékelnek egy minőség ellenőrző által kitöltött papírt, kerékbe bele van biggyesztve, aláírással. Ők is gyárilag kicsit szorulóra állítják az agyakat, én ezért szedtem szét egyből. Gondolom belekalkulálták az alkatrészek egymásba gyógyulása miatt fellépő csapágyhézag változást.
Egyébként ha megnézed, akkor itt nem menet rögzíti a kónuszt a tengelyre, hanem egy kúpos (kifele növekedő falvastagságú) vágott gyűrű, ami ellendarabja a "kónusz" tengely felé eső részének, és ez központosítja a kónuszt, valamint erre szorul fel. Na most ezek a felületek a rázkódások hatására egyre jobban "összeghegesztődnek". Ezáltal a kónusz jön kijjebb a csapágyhézag meg nő...
Egyébként a fulcrum kerekek tanulmányozását itt nem hagytam abba.
Pl marha érdekes dolog, hogy a zero nak a csapágya belülről is tömített, míg a racing 3 nak nem. Ez azért nagyon vicces, mert a racing 3 ba acél csapágygolyó van, míg a zeroban silicon nitride. Tehát a zeronak kéne könnyebben futnia. Innentől kezdve nem értem a dupla tömítést.. mert attól viszont sokkal nehezebben forog a tengely mint a 3-ban, és nehezebb is beállítani.
Arra gondoltam hogy azért tehették bele, mert ennek karbon az agypalástja, és lehet nem akarták hogy azt belülről "áztassa" a kenőanyag. Vagy a másik tippem, hogy a silicon nitride golyó kisebb kenésigénye miatt, gondoltak arra a lehetőségre hogy kisebb viszkozitású olaj szerű zsírral rakd össze a kisebb gördülési ellenállás érdekében. De én továbbra is azt mondom hogy fékezi a gördülést az a plusz tömítés..
Másik dolog hogy mennyire kikönnyítettek ezek a felnik, a legtöbb gyári hasonló súlyú felninél meg lehet figyelni, hogy a felni a küllő húzási irányába torzul, tehát a lehetőségekhez mérten a legjobb centrírozás esetén, megfelelő küllőfeszességgel megfigyelhető precíz centrírozó állvány beállításnál, hogy a kerék ott üt például ahol nincs küllő, vagy végig S alakúra deformálja a küllők húzási iránya attól függően hogy a jobb vagy bal perembe csatlakoznak. Zeronál ez nagyon csúnyán látszik.
2:1 arányú küllő fűzés marha jó (campánál G3). Nagyon merev kereket ad, de már a shimanonak is van ilyen kereke, RS81 [link]
És létezik más féle megoldás is a túlságosan függőlegeshez közelítő jobb oldali küllősor problémájára, pl az eltolt nem szimmetrikus küllő lyukas felni. Ilyen kereke is van a shimanonak, ultegra 6700 [link] A ritchey nek pedig már jó régóta vannak ilyen gyári kerekei. Egyébként nagyon régi dolog ez már, még régi fűzött kerekeket is lehetett így csinálni a hőskorban. Az elején bele voltam szerelmesedve a fulcrum kerékbe mikor nálam volt, de aztán rájöttem hogy kicsit ez is "olasz"[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Gagyi mindegyik. Nem érdemes megvenni.. nem köszörült polírozott kónusz van benne, hanem sima barna, tömítése pedig nulla.
Gyári beállítással meg kenéssel nem szabad menni. Ráadásul ezeket az agyakat minden nagyobb megázás után szét kell szedni, mert tömítés híján a kosz, a víz belemegy, tönkre megy utána nagyon hamar.
5-6 ezer km jó beállítás és újrakenés nélkül? Nagy valószínűséggel kuka a kónusz abban már, de lehet már a csésze is megsínylette. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz mrst3ph3n #35772 üzenetére
Kerék fűzésnél senki nem nyúl az agyhoz szerintem. Eleve nincs benne az árban.
Felejtsd el hogy ilyen meg olyan szintű bolt.. nálunk lecsapódnak a BP-i nagy boltok általi javítások, a sok nyaraló miatt. Egy statisztikát elmondok, 20 ból 1 bicikli agya van beállítva. Le szoktam modellezni az ügyfeleknek, hogy a kivett állapotban kicsit darabosan futó agy milyen, ha a kerékpárba van helyezve, van amelyiket nem tudod elforgatni kézzel. És nem kínai noname agyakról beszélek..
Ezeknek így az élettartama az optimális üzemhez képest tizede, huszada. Nem beszélve arról mennyivel nehezebben gurul a kerékpár.
Sokan okosnak hiszik magukat, használják az XT szintű agyakat hogy az mennyivel jobban gurul, közbe megnézem, és túl szorosra van állítva. Ennyi erővel mehetne quando vagy joytech aggyal is..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #35775 üzenetére
Azzal még kiegészíteném, hogy általában karbantartásról meg nem is hallanak az ilyen felfogású ügyfelek. Gyári zsírozású drága agy megfelelő beállítás nélkül használva, és soha nem karbantartva. Ezek miatt telik meg a fémhulladékos hordó a műhely előtt. Amikor majd recseg, lóg az agy, és szétszedem, akkor meg jön a pofára esés, hogy át kell fűzni a kereket, mert még a csészébe is akkora kráter van hogy öröm nézni.
De ugyan ez van a teleszkópokkal.. megveszik a drága villákat, null km szervizt nem csináltat rajta, olaj nulla benne, olajzó szivacs gyűr száraz mint a sivatag... úgy mozog a 150 ezres villa mint egy 20 ezer forintos.. az nem baj.. nem beszélve ha van benne egy kis megmunkálásból adódó bent hagyott fém törmelék, fémsorja... majd kapja a sarat, általában nem is tartják tisztán a becsúszószárakat sem, lefut a villa több szervizperiódusnyi időt, szervizbe sose viszi, majd mikor szétszedem és sár van benne, szét van kopva, egy rakás szar az egész, akkor meg megy a csodálkozás.. Ilyenkor szokott az a legviccesebb lenni, hogy még nem sikerül felfogni mivan, hanem elkezdi a gyártót szidni, hogy mekkora egy gyenge minőségű selejttel lett becsapva ami ennyit sem bír ki!
Amikor én meg egy új ügyfelet megpróbálok felvilágosítani hogy, hogy működnek ezek a dolgok, és hogy szét kéne szedni ezt meg azt, akkor meg a többség azt hiszi hogy én akarom lehúzni, és direkt akarok magamnak munkát csinálni... saját szervizem lenne ezeket kis iróniával fűszerezve kiírnám a falra, mikor belépnek, el tudják olvasni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #35790 üzenetére
Fox olaj? Nincs értelme ilyeneket venni, motorex is tökéletes, én most liqui molly racing olajat használok. Vízszinte fullszintetikus olaj, tökélesen jó. Nyílt olajosoknál a viszkozitás se annyira befolyásoló tényező.
Fox Fuliod nagy kiszerelésben meg szoktunk venni a műhelybe, nagyon sok ideig jó. 250ml van azt hiszem egy kannában, 6 ezer körül volt, egy villába meg kell maximum 15ml. 5-5 a szivacsgyűrűkhez, 5 a légkamrába, de elég oda 3ml is, kevésbé progresszív.
Én max 2000km ig húztam el a szervizt a teleszkópomnál, nyílt olajos F100 as. Nem volt vele semmi probléma, alig volt kosz a szivacs gyűrűkben. Ez kb 100 üzemóra. De a sárral vigyázni kell, az első szervizt 600km nél csináltam, előtte kapott egy két alkalom sarazást, és akkor volt egy kis sár a szivacsgyűrűben.Az a legveszélyesebb mikor a fékhíd és a becsúszó közé beül a felhordott sár, ez garantáltan hazavágja a villát nagyon rövid idő alatt.
Ha valaki ennyire szeret sárban menni, mindenképp szereljen fel kis műanyag sárvédőt, ami nem engedi az említett helyre jutni a sarat. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Because #35788 üzenetére
Ez nem így van. 25 órás szerviz szerintem túlzás, csak azért írják rá, hogy kevesebb garanciális probléma legyen.
Egy ilyen komolyabb teleszkóp ára 150-300 ezer ft körül van. A FOX-ok most nagyon drágák, itthon is 250-300 közt van a kisker áruk, de kint is közel 1000 euró.
Szervizelés nélkül sarazással felkophat a becsúszó 2-3 ezer km alatt is, extrém esetben 1500 km alatt is. A becsúszó cseréje csak felső rész cserével történhet, amelyik általában egy már egyébként is ráfordításokkal javítható villánál gazdasági csődöt jelent. Mehet fel az apróra 20 ezer ft ért.
Normális használat mellett a szervizelést kb 2000 km ig ki lehet húzni. Ha vigyázol rá és szervizeled, akkor egy ilyen villa teljes élettartama kb 25 ezer km. Valamint a szervizelt villa sokkal finomabban működik.
Tehát mindenképp érdemes szervizeltetni. Csak a vásárláskor azt figyelembe kell venni, hogy a villának a vételárát újra rá fogod költeni a szervizre a teljes élettartama mellett.Becsúszóba zárt csillapítású villáknál, pl Rock Shox, régebbi Manitou, végezhető kis szerviz, melyek keretében csak a láb kerül lehúzásra, és az van csak kitakarítva, újrakenve. A csillapításhoz és a rugózó részhez nincs nyúlva, ezt kb a teljes szerviz feléért elvégezzük több másik szervizzel együtt. Viszont a leglényegesebb részek így is karban vannak tartva.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #35805 üzenetére
Ez a kihasználjuk-e vagy sem kérdés is nézőpont kérdése, meg azért jó tudni mik a villák közt a gyakorlatban tapasztalható különbségek..
Én a nyílt olajos régi foxokra alapozó villámat azért szeretem mert nem láttam még érzékenyebb, lágyabb levegős villát, mellesleg könnyű is. (1554 gramm)
Új FIT es csillapítású FOX -oknak, főleg amelyik CTD csillapításúak, nem látom értelmét, szerintem abszolút zsákutcák, annyira gyengén mozognak, hogy nem érdemes megvenni őket. Nem egy embertől hallottam hogy megvásárolta és utána szabadulni akart tőle, mert az előtte levő sokkal olcsóbb villájuk is kellemesebben mozgott.
Merevség, súly-teherbírás arányokban pedig teljesen elhanyagolható a különbség a többi gyártóhoz képest.
Én konkrétan a láb tervezésénél egy tényleges pozitívumot fedeztem fel a foxnál, hogy az ejtő papucs előre fele meg van döntve, ezáltal az idiótán szabványosított féknyereg pozíció miatt nem fordul ki a saruból a kerék. Volt szerencsém olyan rebához, amiben volt egy egyszerű mavic kerék, hozzá egy avid elixir fék, és nem lehetett annyira meghúzni a gyorszárat hogy ne fordítsa ki a kereket a villából a fék egy erősebb fékezésnél.
Sajnos a fox egyébként egyre jobban kopik kifele a versenysportból, itthoni XC sek egyre kevésbé használják. Az új modellek lassan csak a terralogic rendszer miatt lesznek kecsegtetőek a versenyzők számára, mozgásban már nem hozzák a vártat, egyéb különbségek meg kiegyenlítődtek az évek alatt. Aki saját pénzből épít biciklit inkább vesz egy a foxnál olcsóbb rebát vagy sid-et, ugyan olyan jól működik, egyszerűbb karbantartani, kevesebb vele a gond.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #35811 üzenetére
Ezmiaf.sz ?! Azt mondja 600 ezret érnek az alkatrészek használtan... még ha 10 el osztod az is nagyon erős túlzás... készen van...
(#35816) Crytec210, fpeter07 (#35815)
Mi nem spórolunk, múlt héten: 47, 43, 27 km terepen tegnap meg 64km, abból olyan 20 volt betonon.
Holnap szedhetem is szét a biciklit, lóg a kerámia középrész meg valami recseg, plusz van rajta egy kis plusz súly az edzéshez (sár).[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #35822 üzenetére
Milyen alap FOX? és mit értesz azon hogy ég és föld?
-
---Lasali---
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
- Kutya topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen