-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kellemes ünnepeket!
Ez már megint micsoda? 2015 be ilyet látni olyan mintha időgépbe ültünk volna és vissza mentünk volna a 90 es évek elejére, ez MI?!
Pinarello Dogma K8-S -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #57414 üzenetére
Én láttam egy kettőt, de annyira ritka itthon..
Tudok egy két gyártási hibásról, amik gyárilag kotyogtak, elvileg már javították ezt a hibát..
Én amiket nyomkodtam marha lomha érzéketlenek voltak, nem tudom miért, nem hoztak hozzám egyet sem szerelésre hogy kiderült volna mi a bajuk. Viszont amiket a nagykerben nyomkodtak a kollégák azok finoman mentek, hát nem tudom... nekem annyira nem kéne. Nyílt olajos foxomat nem igazán cserélném le semmire. Ha lehetne belőle még kapni rugósat, esetleg abból egy titán rugósra.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #57544 üzenetére
A motort hűti vízzel?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zolka75 #57590 üzenetére
De így nem tudok/tudunk mit mondani, mi mivel lenne kompatibilis, mennyit érdemes mire rászánni, hogy legalább valami köze legyen az alkatrészeknek egymáshoz...
40 ből egyébként kizárt dolog, hogy a legalsó kategória felett bármit össze tudsz vásárolni. Egy acera fékváltókar 8 ezer körül van, egy legolcsóbb hátsó váltó 3500 körül ami kb semmire nem jó rövid távú A ból B be haladáson kívül, közel 6 ezer ft egy acera, ami még mindig nem jó terepre, első váltó is 3500 től kezdődik, egy olcsó suntour hajtómű 7500 ft, ehhez monoblokk 3 ezer, és akkor még kell lánc, attól függ hány sebességest akarunk ebből kihozni, ennyiből max 8 ast, 4 ezer, kazetta sor, ebből mindenképp valami shimano-t, 4500 ft.
Ez így kb 37 ezer ha te szereled össze.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hpsafl #57630 üzenetére
Van benne csillapító egység, vagy nyílt olajos az egész? Mert ha nyílt akkor a 2.5 az már elég halvány dolog, csak ha nagyon lassú akkor próbálnám be. Esetleg lehet át kéne alakítani a csillapítását, hogy ne fogja meg annyira az olaj, nagyobbra fúrni az olaj járatokat, stb.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hpsafl #57639 üzenetére
Persze, én liqui moly-t használok a foxomban, kevésbé reagál a hőmérséklet változtatásra mint a gyárival, ami azt hiszem öhlins, utána használtam motorex el is, pedig ezek is teljesen szintetikus komoly minőségű olajok.
Ráadásul mióta a liqui van benne, szinte nem érzem hogy kottyanna, és hangja is eltűnt... mert a jobb oldala egy picikét kottyant az enyémnek, de ez teljesen nonszensz.. Meg amit még szeretek benne, hogy teljesen átlátszó a színe, jobban kiadja hogy milyen kosz volt benne.De ha ennyire megfogja a csillapítás, mert az fogja meg, akkor lehet módosítani kéne rajta. Ilyen, hogy nem mozog, az annyira durva, hogy azon nem biztos hogy segít az olaj viszkozitásának csökkentése.
Egy két bomber jut róla eszembe, amikben 7.5W volt az előírt, de azzal olyanok voltak mint a beton, nem csillapítottak apró akadályokon semmit, ha meg 2.5 öst raktál bele, akkor meg mint a vaj. Csak a 2.5 már lehet nem keni olyan hatékonyan a perselyeket, így le fog tapadni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ígyvanferi #57689 üzenetére
Ez le lett fényezve, látszik ahol a bowden belevágott a középcsapágy házba. Na meg a fehér az már rég megsárgult volna, vesztett volna a fényéből, akkor ha felpolírozod, meg ezen látszik hogy utólag festett. Közepe olyan mintha látszódna a nyers fém, az valószínűleg a homokolás miatt van.
Ismerem ezeket az él préselt csöveket, de nem tudom mi célt szolgált, ettől merevebbnek gondolták oldal irányba?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Cabus? Az micsoda? Hozzánk hoztak egyet hogy nem tölt, van 4 műszerészit végzett ember a csapatba, úgyhogy vállalunk minden ilyen bánatot is ha nagyon akarják, szétszedtük, volt benne egy kondi, ami le volt szakadva, de hogyan?! Vissza lett rakva, semmi, lett bele új rakva semmi, össze vissza villogott ide oda váltotta a módokat, a végén azt se tudom már mi lett vele csinálva..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz trialboj #57943 üzenetére
Tárcsa féknek kell idő hogy bekopjon, ha megmosod a bringát, utána sem fog fogni jól egy darabig, vagy ha letisztítod teljesen tisztára féktisztítóval, kell neki egy idő mire jól összekopik, ezt lehet gyorsítani ha esetleg vizet locsolsz rá, és úgy fékezgetsz, de a legjobban a poros erdei terepen fog bekopni.
Az a sárga dolog az igen érdekes, lehet tényleg jó lenne ha a tárcsát és a betéteket átmosnád féktisztítóval, meg át is törölgetnéd egy tiszta ronggyal, ügyelve hogy mindig a tiszta rész érjen a tárcsához, mert a ronggyal is könnyen fel lehet vinni rá olajat, zsírt, innen onnan. Valamint ara is vigyázz hogy a kerék tengelyét ne érje a féktisztító, mert ha egy kicsi is bejut a csapágyazáshoz, az teljesen hazavágja benne a zsírt. Utána mint mondtam lehet hogy még rosszabb lesz, de már zsírtalanítva egy idő után be kell kopnia. Kivéve ha a fékbetét beszívott olajat, mert akkor cserélni kell, ki lehet esetleg égetni féktisztítóba áztatva, de nem lesz az igazi.
BR-M446 egyébként nem fog erősen, megbízható jó fék, könnyen is szerelhető, légteleníthető, de nem az a nagyon harapós fajta. Esetleg másik fékbetéttel érdemes próbálkozni, fémessel, vagy szinteres fémessel, ha a gyári gyantás van benne. Csak ezeknél a keményebb fékbetéteknél meg azt szem előtt kell tartani, hogy a hozzá adott tárcsát nem javasolják ilyennel használni, mert hamarabb kopik el mint ami a normális élettartama lenne.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bringalandot vagy az okbike ot hívtad már? okbike os szerintem tuti tudna szerezni a gyárból, csak rá kell beszélni.
Agyakkal? Semmit, el lehet adni max alkatrésznek fillérekért. Az első felnid nem tűnik annyira veszélyesnek, lehet elég lenne csak a hátsót cserélni, aztán míg megy addig megy.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
16 lyukas felnit lehet kapni, azzal nem is lenne baj.
Viszont 21 lyukasat nem lehet kapni, ez úgy van fűzve mint a campagnolo g3, csak nagyobbak a küllő közök. 28 asnál minden 3 as csoportnál ha elhagysz egyet, akkor oké mert 21+7 köz az 28, de a csoportok között nagyobb a hézag.. ha találsz olyan magas felnit amivel kijön pont a küllő hossz akkor hajrá[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ez rosszabb, ez olyan mintha olyan A6 os vettél volna, aminek olyan az alja már mint a frédi béni autónak.
Vegyél egy ultegrát külföldről..
Ezt meg mi majd ivana -val átfűzzük egy 28 as felnire, ha hoz nekem olyat ami kicsit alacsonyabb mint a gyári, azzal talán kijön a küllő méret, és jól meggazdagszunk.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58396 üzenetére
Avid Shorty Ultimate be elvileg olyasmi kell mint az országútiba, van neki külön betétje de egyébként kb mindegyikbe bele lehet tenni a V fékhez valót, ugye attól függ csapos vagy csavaros.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58398 üzenetére
Abba nem hiszem:
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #58400 üzenetére
Nem tudom, lehet azért amiért a tárcsafékjeikben használt fékfolyadék lemarja a fékkarjukról a festést, oxidálja az öntvényt, sőt még belül a tartályt is, vagy amiért minden második fék teljesen befog nyáron a melegben és folyatja a fékfolyadékot, esetleg mert minden egyes fékezéssel közelebb kerülsz ahhoz hogy a főmunkahengeren szétmálljon az az egy szál közönséges O gyűrű ami tolja az olajat és eltömítse a darabkáival a járatokat, majd légteljesítésnél felrobbanjon az a kis gumi zsák ami az olajtartályt képezi, ami egyébként szinten minden egyes fékezésnél gyengül el, végül a markodban köt ki az összes fékfolyadék, megmarva és kiszárítva a bőröd, vagy amiért visítanak és remegtetik a vázat a hátsó fékeik? Nem tudom. Amúgy a fő munkahengert egy műanyag seeger gyűrű tartja a fékkarban Sírok mikor avidot kell szerelni.. én már bármit kinézek belőlük
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz vendingo #58404 üzenetére
Fékfolyadék csere szerintem még nem feltétlen indokolt, milyen fajta fék?
Viszont a többi igen, minden forgó alkatrészt szétszedni, hajtást kimosni, láncot is már biztos kell rajta cserélni ha terepen ment 1500 at, teleszkópot is illik már szétszedni, főleg ha sarat kapott, valamint hogy még sosem volt megbontva. Bovdenezést is át kell nézni, nem-e oxidált, törött stb, ha már nem fut szépen akkor lehetőleg rozsdamentesre cserélni ha kapja a nedvességet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz JackFeryll #58409 üzenetére
Ha tartod a mondást, hogy félni jobb mint megijedni, akkor félhetsz tőle, de szerintem nem feltétlen kell. Tükröződik rajtuk a francia gondolkodás, de azért nem fog szétesni, ellenőrizni kell nem-e lazult szét, valamint a kis idióta csapágy hézag állítót is nézegetni kell, nem-e lazult meg miatta a kerék. Ha kikészülne a csapágy akkor ki lehet cserélni, mert ipari csapágyak vannak benne. A dob belső csapágya azt hiszem ebben is csak perselyes csúszó csapágy, ha néha le van véve a dob, ki van tisztítva, újra van kenve, akkor nem szokott vele feltétlen baj lenni. Esetleg elő szokott fordulni hogy a csapágy fészekben lötyög a csapágy, de ha normálisan használod ez sem gyakori, de ezt is meg lehet oldani csapágyrögzítővel.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #58670 üzenetére
Nem kötekedésből, csak nehogy baj legyen belőle:
Különösen tiltott a Felhasználói Tartalomban:
16. A hardverapro.hu, az Állásbörze és a városi LOKÁL topiccsoportokon kívül máshol terméket, szolgáltatást, munkát hirdetni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #58644 üzenetére
Betegen nem jó edzeni, lehet csak tovább terheled az immunrendszered és nem tudsz teljesen kigyógyulni.
Immunerősítők, vitaminok, zöldségek, gyümölcsök, gyógynövények. Megfelelő öltözködés, maszk használata, szájon át légzés kerülése, emelkedők kerülése a megizzadás miatt, valamint a lejtők kerülése a túl nagy menetszél miatt, és a terhelés kiesés miatt. Vizes ruhát meg gyorsan le, esetleg meleg zuhany ha hűvös van ahol levetkőztél, ne menj ki utána a hidegre. Menet közben meg ne állj meg, hogy kihűlj ha már izzadásban vagy. Szélálló ruházat, mellény, újságpapír a kabátban a mellkashoz. Nyak, nyirokcsomó, garatmandula stb védelme érdekében csősál, maszk. Immunrendszer gyengítő ételek mellőzése. Sok alvás, időben fekvés. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #58673 üzenetére
Azzal a megoldással sincs semmi baj, de akkor egyből olyan helyre logikus menni ahol mindig jó idő van.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #58680 üzenetére
Én egyszer rögtönöztem 5 perc alatt egy ass saver-t. Balatonkör előtt, szakadt az eső végig:
[link]
Márkája is volt
Tök jól működött, száraz maradt a fenekem.Teleszkópodnak a jobb oldali becsúszóját közelről mutató kép nagy bajt sugall.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #58683 üzenetére
Csúnya csíkosnak tűnik a becsúszó, mintha száraz lett volna a szimering alatt a szivacs gyűrű, és szárazon futott volna, bele ment kosz meg meghúzkodta volna, de lehet a kenést hordta ki darabosan azért néz ki csúnyának, de az is elhanyagoltságról szokott árulkodni, mert normál esetben nem csíkozza így össze.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Sterilzona #58685 üzenetére
Atyaég! Ezt a blőd dumát.. ez tetszik
INNOVÁCIÓ! BTWIN villa, 80 mm-es távtartás, KÖNNYEN beállítható a keménység: addig csavarja a kulccsal, amíg a testsúlyának megfelelő beállításhoz nem ér. 1 perc és már kész! A magas minőségű felületkezelés jelentősen javítja a felfüggesztés működésének folyamatosságát. Kiváló minőségű szorítógyűrűk, amelyek nem engedik behatolni a vizet, a földet, a port a villa belsejébe: a villa jóval tartósabb marad.Ennyi pénzért ezzel a felszereltséggel ez jó ajánlat, újban más márkában sem nagyon kapsz ennyiért jobbat. De azért ettől nem kell csodát várni, legolcsóbb már valamire használható bringa.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz krupiz #58689 üzenetére
A FOX -nál a gyári megoldás a FOX Fluid nevezetű kb 90W -s teleszkóp olajuk. DT-nek is van hasonló sűrű olaja. Más gyártó vagy olyan szerviz aki nincs ilyennel felkészülve, csak sűrűbb teleszkóp olajat szokott ajánlani, 15w -set pl, de az elég hamar elszivárog onnan ha alulról nem kap utánpótlást. Én ha nem foxról van szó, vagy olcsóbb villáról, akkor keverek ki motorex teló zsírból meg olajból oda egy csoda taknyot.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz TakiUZ #58709 üzenetére
Nem ismerem azt a fajta wd40-t, de nem hiszem hogy feltétlen alkalmas lenne erre a célra.
Tiszta szilikon spray-t vegyél, olyat aminek van kis csövecskéje mint a wd40-nek, vagy brunox fork deo -t. Ezekből elég egy csepp, a szimering tetejére, hogy körbe fusson, megnyomkodod a villát, majd letörlöd egy törölközővel a nagyját. Jobb lesz a mozgása, a szimering kicsit kenve lesz ezáltal az is lassabban kopik, és később fog kiszáradni.
Egyébként minden használat utána tisztára kell mosni a becsúszószárat, és a szimeringet, ez benne van minden villa használati útmutatójában. Szappanos víz, ablak mosó, aztán letörölgetni, szimering és a becsúszó közvetlen találkozásánál főleg teljesen megtisztítani, és utána jöhet egy csepp említett kenőanyag.
Ha új a bicikli, a teleszkópot eleve szét kéne szedni, mert gyárilag elég hanyag bennük a kenő anyag, régebbi rock shoxokban találtam fémforgácsokat, spént is.
Egyébként meg használattól függően a 0km es szerviz után legalább kis szervizt érdemes rajta rendszeresen csinálni, ami abból áll hogy csak a lába le van húzva, ki van takarítva, szivacs gyűrű, szimering kimosva, újra kenve, új olaj betöltve.
Normális használat mellett olyan 100 üzemórás szerviz periódusokat javasolnak, de ha egyszer sok sarat kap a becsúszó, akkor egyből jó ha szét van szedve, ha meg semmi koszt, vizet nem lát, csak aszfalton jó időben van használva, akár el lehet vele menni többet is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Teljes hajtás felújítás, és minden csapágy tisztítása zsírozása, váltó rendszer újra bovdenezése, beállítása, az ennyibe kerül, még egy olcsóbb bringán is. Egy felső kategóriáson meg lehet ennek többszöröse is, alkatrészektől függően.
Megbeszélni, esetleg kiderülő hibáknál újra telefonálni mindenképp kell, különben miért fizetné ki az ügyfél azt, ami meg sem volt beszélve.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest