-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha kimérted hogy nincs kontakt hiba, nincs megszakadva a tekercs, akkor igen érdekes dologgal állunk szembe hogyha abszolút nem ad feszültséget.
Cseréltem már ilyenbe kónuszt, meg láttam olyat amibe leszakadt az agypalásról a mágnes, aztán vissza kellett ragasztani, de ilyet probléma csak a bermuda háromszögön belül lehet amit te írsz. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #21880 üzenetére
Mali Kft forgalmazza a cannondale-t itthon, őket kell megkérdezni!
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mondjuk ennek sok értelme nem volt. De azért izgalmas nézni mikor egyszerre 3 sebességgel odébb küldi a láncot mennyire durván keresztbe megy át a lánckerekeken, majd ugrik bele a fogakba.. meg közbe hogy hullámzik felül a lánc a megfeszítés közben.
Egyébkén görgőn eleve nem reális a teszt, mert teljesen más váltani görgőn mint a való életbe.
Igazából tekerve úton, van a biciklinek egy tehetetlensége, ami miatt könnyebben vált a váltó, mert jobban el lehet venni az erőt egy kicsit a váltás idejére, a terheléses görgőnél vagy trénernél meg a kerék tehetetlensége valamint a tréner lendkereke nem ad akkora lendületet ami a terhelés elvételekor segítené a váltást. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gergo5991 #22203 üzenetére
Ezek a méretek ló*aszt nem jelentenek...
Nézd meg a Kusztor Petit vagy bármely más vékony protouros srácot hogy mennyire vékony a lábuk és mit tudnak menni..
Nekem a lábam kb 2 centivel volt vastagabb mikor versenyeztem a mostanihoz képest, pedig akkor lazán 2 szer erősebb voltam. Jobb átlagot mentem egyedül ugyan azon az útvonalon 1-2km/h val, mint most ketten egy barátommal egymás mögött stéherezve, úgy hogy jobban kifáradok.
Nem mindegy milyen az izom összetétele, milyen edzés módszerrel lett megvastagítva.
Nem beszélve arról hogy ha pörgetsz, akkor hányszor kell felemelned a lábad, és ha hosszút mész, ott már számít hogy milyen nehéz a lábad. -
---Lasali---
Közösségépítő
Az úgy van, hogy a lábadat soha nem szabad a túl oldalt emelni.
Tehát ha egyikkel nyomsz, a másikat emeled, tehát szerintem mindig dolgozik a két láb, és kiegyenlítődés nincsen. Mert az korlátoz, ha úgy tekersz hogy az épp nyomó fázisban levő lábad tolja az emelő fázisút felfele.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #22211 üzenetére
Szisztolés érték elég magas.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
agyamputált XDDDDD
Egyébként igazad vanEleve szerintem első fék nélkül megállni normális fékúton, fizikai lehetetlenség. Szóval ha még hátsó féket nem is tesz fel, legalább elől legyen..
Skiddeléssel meg nem lehet megállni, mert csúszó kerék nem fékez. Lábbal értelmezhető módon meg lassítani a hátsó kereket tapadás vesztés nélkül, az komoly feladat. Ha még spd -t is használsz, akkor is ott van a nehezen kezelhető holtpont. függőleges hajtókar állásnál.Egyik bringa szerelő haverom mesélte, hogy egy néni bement hozzá, hogy pofozza ki a biciklijét, de csak a legszükségesebbeket. Mondta neki hogy az első fék nem jó, meg kell csinálni. Erre az ügyfél azt mondta, azt nem kell, ő csak kontrával fékez mindig. Nem lehetett meg győzni.
1 hét múlva vittek hozzá egy biciklit szétment első kerékkel, meg elgörbült alkatrészekkel, hogy valaki fék nélkül belement izomból a bicikli út végén. Találós kérdés, teljes véletlenül a városból ki mehetett neki? Mert pár nappal később azt a biciklit is vitték vissza első kerék cserére.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #22386 üzenetére
Én aki országútisok közt nevelkedett, ilyenektől csak az asztalba tudom verni a fejem..
Nálunk aki nem hozott sisakot, az haza lett küldve mindenki előtt megalázva hogy nem jöhet edzésre, mert ilyen nagy az arca, vagy ilyen trehány felelőtlen.Mondjuk ha nem edzeni megyek, vagy valami túrára, versenyre, akkor engem is sokszor lehet látni sisak nélkül, de akkor óvatosan gurulgatok csak A-ból B-be. Harcolva a möfi szabályok ellen.
Igen! A közlekedés nem úgy működik hogy magunkra vigyázunk, hanem egymásra. Ha más hülye, neked kell okosnak lenni, annak érdekében hogy a balesetet kivédjük.
Ezeket egyébként megtanítják a kresz órákon, ha valaki bejár rájuk.. meg nem facebookozik a pad alatt.
Autósnak nevezni engem nem ér, vagy utalni se rá, mert nem emlékszem mikor vezettem kocsit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #22404 üzenetére
Nem értem miért mennek szét nektek ezek a gumik. Én szálszakadásos ultremoból láttam már legalább 3 at, és hallottam vagy 6 ról.
Nekem most a legelső szériás ultremo van fent, sose kaptam vele defektet, semmit, pedig szét van már cseszve, rengeteg vágás van rajta, de sehol nem nyílt szét. Múltkor bementem vele egy full mészköves útra, olyan helyre ahova senki nem megy be országútival, az egész út végig éles kövekből állt, személy autó se tudna rajta végig menni. Ott sem lett semmi baja! Pedig ezek is 186-196 gramm közt voltak!Tufot kéne kipróbálni, annak durvább sokkal a TPI je is, sűrűsége.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #22445 üzenetére
tufo calibra -t nézd meg, az sima peremes gumi.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #22449 üzenetére
Ha erősebb kell akkor a 3 kamrás A319 [link]
Ha meg tárcsa fékesbe kell ugyan az, akkor A317 Disc [link]
Mellesleg olcsóbbak is, mert nem hegesztett az illesztésük.(#22450) Stauffenberg
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #22430 üzenetére
Nekem ezzel van: [link]
Nem ér semmit, nem tart a bilincse, ha meg meghúzod jobban, akkor elgörbül.
Egyébként iszonyatosan rugalmas, kényelmi funkciónak nem rossz, csak úgy nyitogatja a vázat, hogy a lakkozott felületével én könnyű gyors záras bilincsel meg lehetett annyira húzni hogy ne csússzon be. Végén már annyira ráhúztam hogy a váz vágata elkezdte szétlapítani a csövet. Azóta visszatértem az ultra light alu csövekhez.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #22453 üzenetére
Milyen indokot mondanak rá hogy a 719 et vedd?
Az a rigida szerintem elég gyenge konstrukció, nagyon lapos, ezek nem tartanak semmit sugár irányba, meg könnyebben csavarodnak.
Általában attól függ mennyire tudsz biciklizni hogy milyen erős felni kell, nem attól milyen úton mész. Valamint milyen technikákat raksz bele, vagy elugratsz -e a kis puplikról, csúsztatod keresztbe, sziklákról bucskázol át, rakod le lapra.
Az hogy zúzott köves, nem jelent semmit, ott egy extra light verseny felni is tökéletesen elüzemelhet évekig. Már ha jól van befűzve, majd felfeszítve, és utána utána húzva időbe.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz grizlisandor #22455 üzenetére
Szerintem érdemes, hercules vázak is minőségiek, ugyan ott készül ahol a haibike meg sok másik világ márka.
De ez a váz iszonyúan nagy, 200 centi alatt így első ránézésre használhatatlan. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #22457 üzenetére
Vigyázz rá az első pár 100km en, figyeld megy-e bele 8 as, tojás, ha már egy picike is belement, érdemes átcentrírozni, ráfeszíteni még a küllőkre, ezután lesz igazán erős a kerék.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #22459 üzenetére
Biztos jó lesz egyébként. Jó cuccok ezek. De a küllőzésen sok múlik.
Én csak azért ajánlottam a 3 kamrásat, mert én abban jobban hiszek, súly különbség is minimális, és a hegesztés miatt szerintem nem kötelező megvenni plusz felárért a 719 et.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz grizlisandor #22461 üzenetére
Elvileg Shimano FH-RM30 van benne, az kazettás, szóval azzal nincs baj. De én azt a teleszkópot 120 kiló alá nem ajánlanám, egy vészfékezés, és garantáltan elgörbül a becsúszószára. Láttam már ilyet.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz grizlisandor #22466 üzenetére
Ekkora nyakkal sajnos csak újban lehet gondolkodni, viszont új értelmes trekking teleszkóp.. na az nehéz ügy.
Hagyományos felépítésűbe a Marzocchi nak van egy jó teleszkópja, kifutó modell, de az 55 ezer a Malinál. Valamint 29 es teleszkópot ültetnék be a váz geometriájához, de azokból meg V fékes ritka, valamint 90 ezer körül kezdődnek. Viszont van egy jó ötletem.
Ami olcsó, és nagyon jó, az a Suntour Swing Shock nak az acél nyakas változata. Én biztos olyat vennék bele. ebike link[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #22468 üzenetére
Attól függ hogy mihez képest. Valamiből több van készleten mint a márkát forgalmazó nagykerben.
(vigyázat rejtett, titkos underground információ )
Egyébként azt évek óta játsszák, hogy megrendeled, és semmi nem történik, majd mikor már telefonálsz nekik hogy mi a bánat van, beközlik hogy jah, ezt már nem lehet beszerezni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #22471 üzenetére
Én azért félek az ilyen olcsó vékony lencsés szemüvegektől, mert engem borzalmasan zavar ha torzítja a képet. És ez akkor derül csak ki ha felpróbálgatod. De többségük eléggé torzít.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #22700 üzenetére
Grammokból lesznek a kilók.
Elhízott ember valóban képtelen az optimális testsúlyához képest elérhető legnagyobb teljesítményre.
De a vékony meg a dagadt ember alatt is jobban megy a könnyű bicikli.
Szétsarkítom: Ha könnyű vagy ektomorf alkattal akkor neked jobban kijár a könnyű bicikli mint egy endomorf alkatnak?
És akkor még lehetne egy könyv erejéig részletezni hogy egy könnyű biciklit mennyiben más irányítani, mozgatni, kezelni, fékezni, gyorsítani stb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz grizlisandor #22767 üzenetére
Teee jóóóóó égg
Ezt hol tárolták? Balaton közepébe 2 évig?
Krómozott meg nehezen rozsdásodó alkatrészeken vastag barna rozsda van... ez valami durva savas esőn állt évekig.. Még a fék acél alkatrészei is mind rozsdásak..
Teleszkópról a festés is lemállott, szinte rohad alatta az anyag.
Egy oxidáció az egész kerékpár..
Teleszkópban is tutira áll a víz és belül az is rohad..
Fékváltókar burkolata is törött..Valószínűleg az összes csapágy beázott ha kívülről így néz ki a bicikli.
Hagyd ott! Vigye el vashulladékba! Vagy váz árban vedd meg.. 80% ot adok rá hogy az összes forgó alkatrész rossz, cserélni kell, a rozsdás cuccok meg vagy működnek vagy nem, de olyan rondák hogy azokat is kivágnám.
Szóval ami kell rá:
Komplett bowdenezés.
Első hátó agy felújítása.
Lehetséges új lánc, esetleg fogaskoszorú.
Fékeket is kidobnám.
Új fékváltókar.
Lehet a kormánycsapágy is rohadt.
Villa katasztrófa, az is csere.
Első váltó is egy okádék.. azt is lecserélném.
Szóval lényegébe a váz megmarad.Ilyeneket külföldről szoktak belomizni, majd a piacon árulni 40 ért, de 20 ra be lehet őket alkudni ha valakinek így is megfelel, vagy sokat akar vele szívni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz grizlisandor #22798 üzenetére
Komplett bowdenezés. 4x150bowden + 2x200 ház
Első hátó agy felújítása. Ha kell kónusz 4x~400 meg 1000 ft golyó
Lehetséges új lánc, esetleg fogaskoszorú. 2 meg 3 ezer
Fékeket is kidobnám. Saccon V fék 3 ezer
Új fékváltókar. 7 ezer
Lehet a kormánycsapágy is rohadt. 2 ezer
Villa katasztrófa, az is csere. Olcsó villa 14 ezer körül van, amit beszéltünk az 30 körül.
Első váltó is egy okádék.. azt is lecserélném. 3 ezerTeljes szerviz ára ~12 ezer.
Szóval olyan 35600 és akkor tuti jó, plusz a villa, 14 ezressel 49600, a swing el meg 51200 ft a javítás.
De így látatlanba nem tudom garantálni hogy ez az összeg bármennyiben is fedné a valóságot. Lehet hogy a csapágyaknak nincs is baja, mert nem mentek vele, csak ázott, lehet a sor sincs lekopva.
De az is lehet hogy úgy be vannak rágódva az agyak hogy új agyakat kell bele fűzni. Csak akkor derül ki ha szét van bontva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz King Unique #22838 üzenetére
Drága vezeték nélküli is behülyül
Láttam már spontán meghalni alig használt VDO -t.
Vagy akár ott az én polar 725 ösöm, ami nagy feszültség mellett nem mér.
Vagy a CS200 ami meg elhallgat ha mellette van egy power ledes lámpa, vagy ha közel elmegy mellettem egy kocsi..
Mellesleg az összes bazi lassan frissíti a sebességet a kijelzőn a vezetékesekhez képest. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #22876 üzenetére
Hogy elrepült a bicikli nagyon koomoly xD
Ment a többi után mint a marha csorda.. Ő már nem ért át..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #22910 üzenetére
Ecet az jó ötlet csak ne folyasd bele a középcsapágyba.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #23333 üzenetére
29 colos XC32 TK-t szereltem már, rugósat, nagyon jól mozog ha meg van csinálva rajta a 0km es szerviz! Teflon perselyes!
Van képem a láb belsejéről ha valakit érdekel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mewryck #23343 üzenetére
Mutatom, tessék itt vannak a képek: XC 32 TK 29" Coil
(Gyárilag "természetesen" nullához közeli a kenés, szivacs gyűrűk szárazak voltak.) -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #23441 üzenetére
2 tényérosnál elől:
38 - 24
3 tányéros elől
40 - 30 - 22
esetleg:
42 - 32 - 24
Hátul:
11-12-14-16-18-21-24-28-32
vagy
11-13-15-17-19-21-23-26-30-34
vagy
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 (általában ehhez szokott lenni 2 tányéros hajtás) -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #23444 üzenetére
11-32 es az 10 sebességesnél így néz ki valójába: (valamiért a 9 est írhattam..)
11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 -
---Lasali---
Közösségépítő
Beáznak, tömítés zéró. Aki beáztatja annak pár hónap, aki nem annak több év.
Láttam olyan 760 as XT csapágyat amibe 44 ezer volt és még lehetett vele menni. Abban még olyan ipari csapágy volt, amiben volt gumi kontakt tömítés, plusz kívül egy gumi gyűrű, plusz az ajakos rész ami a műanyag betéttel érintkezett, na annak volt tömítése. Ultegra sl csapágyam is 20200 nál jár, és még nincs baja, egyszer szedtem szét.
Mostani XT be már nincs benne a kontakt tömítés, se a gumi gyűrű, csak az ajakos van, ami nem ér semmit, mert mozog csavarodik az egész műanyag betét, kevés benne a zsír gyárilag, és ha ezek nem lennének, akkor is beszivárogna a víz, mert a hátsó kerék meg az első kerék is pont oda veri be a hajtókar mellé..
Mostaniakból, sm bb 51 pl, sokat cseréltem 2 ezer km körük.
Nagynyomásúval ha megmosod a hajtókarnál, vagy akár slaggal nagyobb nyomással, már benne a víz.
Nem szétkopik, hanem szétrohad. A nagyobb méretű XT csapágyat elkoptatni szinte lehetetlen ha nem kap vizet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #23577 üzenetére
Már várom hogy ezeket a szarokat hozzák javításra.. nem vált, meg tudja csinálni? Megvárnám!
(#23578) zoli03
Az is jó ha váltó tartó fület lehet kapni, nem csavart. Egyébként minden meglehet, de létezik hozzájuk ezer féle csavar..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #23581 üzenetére
Próbálgattam a dura ace-t kiállításon, tekertem mint az álat, volt amikor nem váltott csak kerregett.. pedig úgy tűnt hogy jól van beállítva, semmi pénzért nem venném meg.. És akkor nincs az hogy ráhúzol még egy kicsit a karral, vagy valami.. kerreg aztán kész, rányomsz még egyet, akkor olyat bevált szétesik a rendszert, aztán vissza egyet.. és akkor talán betalál a sebességbe.
Montin valóban érdekes lehet mikor falevél, sár, meg minden egyéb bele kerül a rendszerbe a harmóniát megbontani..
Próbáltam amúgy gyorsan váltogatni az új ultegrával, nem ment. Kérdeztem a pollangés srácot, hogy én vagyok a hülye vagy ezzel tényleg nem lehet lepörgetni a sebességeket úgy mint a mechanikussal..? Aztán mondja hogy de lehet, csak nem nyomom be eléggé a gombot.. Valóban, ha izomból nyomtad akkor váltott gyorsan, de nem tudtam akkora erővel nyomkodni hirtelen, hogy ugyan azt megcsináljam vele mint a mechanikussal amivel már mentem 20 ezret... gondolom azért olyan nehéz nyomni a gombot, hogy ne érj hozzá véletlenül.. de azért na.. abszolút nem érzed rajta a kapcsolási pontot se.. csak nyomod nyomod aztán valami csak történik.. szar az a kapcsoló a fékváltókaron..
Jah és akkor azt mondta, hogy de ez programozható! Pl be programozhatom hogyha tartom a gombot, akkor egyszerre többször pakolja le a soron a láncot. De nekem itt meg a "tartani" szó a szokatlan, nem akarom tartani a gombot hogy váltson..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #23763 üzenetére
Látni kéne hogy mi a bánat van azon a szaron. Látatlanba lehetetlen megmondani hogy lehet működésre bírni. Mondjuk mutass róla képet. Bármelyik lehet probléma azokból amit írtál, meg azon felül is jópár dolog.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #23771 üzenetére
Jaj istenem..
Pozicionált váltókar van fent hozzá? -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #23773 üzenetére
Ez szerintem soha nem fog pozicionáltan váltani. Rakj rá egy frikciós váltókart, és akkor talán nem csak fikció lesz hogy ezt váltani lássuk.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nyereg sín pozícióját nem ezek szerint kell beállítani. Helyes beállítás ha 3 órai hajtókar állásnál, a tekerésnél is használt boka szögnél, egy a sípcsont patella feltapadási pontjától lelógatott függő metszi a pedáltengelyt.
(#23825) anorche1
Képeknél ez a "középen" nevű képnél teljesül ránézésre.
Beállítás egyébként tűrhetőnek néz ki, talán kicsit hosszú a stucni, egy centivel rövidebben szerintem kényelmes kell legyen. Valamint/vagy kihúzott/egyenes háttal, nem ennyire görnyedve derékban. (ezzel a gerinc fájdalom megjelenése is kitolható időben)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs