-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz ZolkoW #164720 üzenetére
az újabb Fox-oknál csak az alsószár más a 29 és a 27,5" között nincs egyéb különbség
a kérdező 622-38 gumija gondolom egy trekking gépet takar, szerintem elmegy benne a villa, bár kicsit széles lesz, mert a trekking villák keskenyebbek“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ezek a villák nem lineárisak, mert levegős mind
a "small bump sensitivity" egyáltalán nem biztos, hogy megvalósul 40mm SAG mellett.... egyszerűen nem úgy van tervezve, hogy a rugóútja felénél még érzékeny legyen, ott a szelepezés feladata egészen más“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Falconer #165115 üzenetére
több oka is lehet:
- leggyanúsabb, hogy a fékbetét és a féktárcsa olajos (a féktárcsa tisztítható erre való szerekkel, a betét cserés)
- következő, hogy nincs bekopva rendesen, és kell még neki idő
- esetleg üvegesre fékezted a betétet (érdemes kivenni, és megcsiszolni a betét felületét)
- kevésbé gyanús, de elképzelhető: ferdén van felszerelve, emiatt nem merőlegesen (teljes felületével) tapad a fékbetét a tárcsára
- elképzelhető, hogy nem Shimano féktárcsa van felszerelve, és annak ennyire gyenge a minősége (kicsi esély, de szóba jöhet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
közben szerkesztenem kellene, mert tévesen az "A" állást jelöltem meg helyesnek, de valójában a "C" állás a helyes az ötödik képen. ha van admin, akkor ezt megtenné nekem?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz cibus #165287 üzenetére
a hidraulikus tárcsafék sokkal jobb dolog, min a legjobb v-fék.
viszont a Riverside Microshift váltása egy kalap sz.r
ha ebből a háromból lehet választani, akkor egyértelműen a Kellys“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz cibus #165292 üzenetére
nincs olyan, hogy "ugyanaz a méret" ahány gyártó, annyiféle méret
egyik 19"-ben hosszabb, másik magasabb, harmadik laposabb villaszöggel jön...
általában amúgy igen, egy 19" és egy L méret hasonló (de nem ugyan az)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz ivana #165312 üzenetére
ezen kár vitázni, már kifejtettem az álláspontomat itt is a fórumban.
- a kónusz a kopással (után)állítható, a zárt csapágy csak cserélhető, ahol az agytest NEM a ki- és bepréselésre van kitalálva
- a kónusz a terhelés irányának megfelelően van kialakítva, a zárt csapágy nem (lásd: oldal irányú terhelés)*
- a kónusz otthoni körülmények között is szerelhető, és alkatrész utánpótlással rendelkezik, a csapágyaknál az egyre inkább terjedő szabványostól eltérő csapágyak miatt ezen feltételek egyike sem mondható el
- és végül azért csak a Shimano csinál ilyet a felső kategóriában mert a többiek képtelenek rá, vagy mert olcsóbb egy csapágyat levenni a polcról. ha tudnák jól csinálni, akkor csinálnák, mert az iparban mindenki tudja, hogy az alkalmazási területre ez a jobb megoldásaz, hogy sok sz.r kónuszos agy is létezik, az nem jelenti azt, hogy a jó kónuszos agy nem jobb mindenben (akár tömítettségben is) mint bármilyen csapágyas agy.
* a szemléltetés kedvéért a felső a kónuszos, az alsó a zárt csapágy (amit magyarban mindenki "ipari"-nak hív, amúgy teljesen helytelenül)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ivana #165352 üzenetére
a legfontosabb érvet nem tudtad cáfolni
nemrég szedtem szét Newmen kerékszettet (karbon, fél millás kategória), kiugrott Syntace-s mérnökök csinálják a márkát. a hátsó agyban a csapágy annyira el van vékonyítva, hogy egy ferde érkezéstől egyszerűen eltörött a csapágy darabokra.
a leghulladékabb kónuszos aggyal sem fordulhat elő egy ilyende látom te megrögzött Shimano ellenes vagy, így mondhatok bármit
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ivana #165444 üzenetére
a Shimano agyak piaca még mindig magas, OEM vonalon is, így az eladott (gyártott) darabszámok magasak. nem csak komplett kerékben van Shimano agy.
az országúti szegmens döglődik, főleg mióta itt a gravel őrület, plusz a Shimano későn szállt be a komplett kerék piacra és azóta sem lett számottevő szereplő, de nem a kónusz miatt.
viszont mondom, az agyak területén, ahol a gyártók fűzik a kerekeket még mindig vezető szerepe van“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz maximilian4 #165645 üzenetére
balra ami neked van, középen a Sram 12-es rendszere, jobbra Shimano 12-es Micro Spline
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz fausto #165874 üzenetére
igazából nem kontrás 16"-os bringából nincs túl sok, rendesen keresni kell (Woom 3 ugrik be így egyedüliként itthon) szóval ha nem szánsz 100+ ezret egy bringára, akkor az mind kontrás lesz.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Boost3er #165970 üzenetére
mielőtt szétszednek a többiek, csak annyit: 100 ezerért nincs új országúti, csak használt, de az is kritikán aluli. vagy a keretedet emeld (duplára, kb) vagy az igényeid csökkentsd.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz hardline #166079 üzenetére
abban, hogy nehezebb elvágni erővágóval (nem fogja át az éle az egészet) és kisebb helyre elrakható viszont kinyitva nagyobb az átfogása, messzebb lévő tárgyhoz is tudsz lakatolni vagy átéri az első kerékkel együtt az alsóvázcsövedet pl.
mióta van akkus flex a lidiben, azóta igazából mindegy milyen lakatot veszel, mert az olcsóbb, mint a szögbelövő és BÁRMIT elvág. [link]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #166086 üzenetére
egyértelmű amit írsz, minél többet költesz a lakatra, annál kisebb az esélye, hogy a te bringád irányába mennek el, kivéve, ha annyira egyedi vagy értékes, hogy PONT AZ kell a tolvajnak.
ha csak EGY bringáért indult el, akkor a tolvaj is az alacsonyabb ellenállás irányába megy el, viszi azt ami könnyen megpattinthatóés az se mindegy, hogy ha már van egy jó lakatunk tudunk-e lakatolni.
illik a vázat ÉS a hátsó kereket együtt hozzákötni valamihez, ráadásul olyan valamihez, ami erősebb mint a lakat.sajnos a közönyös társadalomról csak megerősítő tapasztalataim vannak, a Thommey csinált egy lakat tesztet amiben akkus flex is előkerült. még az index főoldalt is megjárta, mert úgy rémlik kerékagyas cikk lett belőle. ott senki nem kérdezte meg, mit csinálnak fényes nappal az utcán...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #166615 üzenetére
egy megjegyzés: bármennyire is csábító, a használt karbon országútikkal vigyzáni kell, mert túl sokan javítanak itthon karbont... esélyed sincs észrevenni a javítást laikusként, de ha észre is veszed, a szakszerűségről vagy a várható élettartamról akkor sem tudsz nyilatkozni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz zsocy #166617 üzenetére
csak rossz tapasztalatom van javított karbon vázakkal, többel is.
ráadásul az egyik itthoni "nagymenő" csinálta őket akit többen is ajánlottak
külsőre valóban olyan volt mint az új (főleg, mert le lett festve) de mindkettő hajszálpontosan ugyan ott tört újra 1-2 év használat után.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz zolka95 #166778 üzenetére
azt tudod, hogy a Genesis is áruházi bringa? (Intersport)
sz_abika van annál olcsóbb Boa cipő is (SH-RP400)
(bár nem tudom, hogy csak az olcsóság számít-e)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #167155 üzenetére
az ebringa zrt 2019-es beszámolója szerint a teljes éves forgalma (nyilvános adat) 285.945.000 forint. 1000 x 1.000.000 az nálam 1.000.000.000 (egymilliárd)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #167160 üzenetére
A Velosat Kft 2019-es beszámolója szerint a teljes éves forgalma 467.214.000 Ft volt
A kettő még együtt sincs egymilliárd. (és ha lenne is, akkor sem számolna a szervizzel, meg az alkatrész értékesítéssel)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csokicsibesz #167165 üzenetére
én csak az ebikeshop ezer darab milliós ebike-jára reflektáltam, semmi másra.
már évek óta "inflálva" vannak az ebikeshop számai a piacon....ami a bikeparkot illeti, biztosan tudom, hogy legalább 2 épül ma Magyarországon, egy ráadásul Budapest közvetlen vonzáskörzetében - felvonóval! (igen, olyan helyen lesz a bikepark, ahol eddig felvonó sem volt)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #167267 üzenetére
hát ha elmondanám, akkor meg kellene öljelek
legyen elég annyi, hogy már a megvalósítás fázisában van kettő (állami támogatással) amiből az egyik konkrétan felvonós lesz, nyugati mintára, elsősorban kerékpárosoknak építve, de sokan kaptak most pénzt ilyesmire:
http://velo.hu/futopalyak-es-bringaparkok-epitesevel-folytatodik-az-aktiv-magyarorszag-program.html“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #167294 üzenetére
God no!
rarki72 arra, hogy betörik az üveg egy erős fékezésnél
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Szakbarbár #167385 üzenetére
a legjobb megoldás a cargo bringa
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #167403 üzenetére
én rendeltem magamnak egy villany cargo-t, de már lassan 1 éve, és még se híre se hamva...
most 5 hónapos a gyerek, de mi kisvárosban lakunk így nem a budapesti bringautakat kell alapul vennem, hanem a forgalom nélküli mellékutakat itt helyben - oda meg tökéletes egy ilyenZsohi ez valami poén, amit nem értek?
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Napfénysüti #167408 üzenetére
itthon rendeltem, a listaára 1,6 de nyilván "kedvezményesen" jutok hozzá ez már az a szint, ahol a kereskedő rugalmas az árazást tekintve.
ha egyszer megérkezik, akkor összefuthatunk, hogy menj vele egy kört
én előtte a Hajtás Pajtás futárok által használt E-Bullitt-ot próbáltam, és viszonylag könnyen megbarátkoztam a kezeléssel, de azok nehezebben elérhetőek itthon, meg ha igen, akkor is a garanciális háttér necces lehet... marad az, akinél ez sem jelenthet problémát (Cube)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a kérdés mindig a határidő lesz, aki azonnalra tud nagygenerált vállalni most, annak van oka (jellemzően az, hogy kókler)
a legtöbb szervizben a várakozási idő ilyenkor 2-3 hét“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz rétisün #167604 üzenetére
az országúti és a monti középrészek csak ránézésre egyformák, a valóságban van különbség (az országútisnál a csésze is keskenyebb) emiatt a középső műanyag hézagolót biztosan ki kell hagyni, de így is elképzelhető, hogy rövid lesz a tengely.
bandázsolni csak alulról, mert ha felül kezded, akkor a használattól pont úgy fog pöndörödni, ahogy csúszik lefelé a kezed a kormányon, hogy dobhatod kifelé a kukába hetek múlva (persze szebb, ha fentről kezded, de itt a funkció a lényeg, nem a forma)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #167757 üzenetére
összetevők szerint a legjobb babapopsi krém a Lavera Baby & Kinder Wundschutzcreme
a tudatos vásárlók tesztje elég összetett“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #167760 üzenetére
állagra nagyon hasonló a Sudocrem-hez, kicsit nyúlósabb, nagyon nehezen szívódik fel
(5 hónapos a fiam, van tapasztalat)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz J.C.G. #167764 üzenetére
a Quadlock-nak nincs forgalmazása, a GUB csak aliról jön meg, a másik két szilikon kínait meg tegye a bringájára aki akarja... ha itthon akarsz venni, akkor marad a Zéfal vagy az SP Connect
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz parandroid #167990 üzenetére
[link] ezen végimentél?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz parandroid #168016 üzenetére
pedig igyekeztem tök alapos lenni a leírásban
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
és ez még egy jó ideig így is lesz.
nem csak a kerékpárok fogytak el, hanem az ellátási lánc egésze kiürült, vissza a vázgyártókig. nincs bringa a kiskerben, nincs a nagykerben, a gyártó nem tud gyártani mert nincs alkatrész, stb
óvatos iparági becslések szerint 3 millió (!!) kerékpár hiányzik csak az európai ellátási láncból (kész/félkész).[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Főzőcskés topic
- Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen