-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Falconer #160024 üzenetére
ahogy Runner mondja, ez alapján ferdén áll a váltó
nézd meg felülről
a C állás a megfelelő, a B túlzottan befelé fordított (erre tippelek egyébként) az A meg túlzottan kifelé fordított állásha már ott vagy, a magasságát is ellenőrizd:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hidalgo42 #160113 üzenetére
van valami oka, hogy pont innen rendelnél?
mert itt egy Cube Nuroad Race FE ami fel is van szerelve mindennel, amit szeretnél, és úgy 10,2kg (katalógus adat, mint a többi, a valóság ettől eltérhet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a FiveTen meg ez között pont annyi különbség van, mint az ára sugallja
a komolyabb gumik (a FiveTen Stealth C4™ vagy a Shimano-k talpán levő Michelin Gravity Ninja) egészen máshogy tapadnak, egy ilyen sima cipőhöz képest majdnem olyan, mintha SPD-d lenne... csak akkor fogod megtapasztalni, ha kipróbálod.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz arcsin #160462 üzenetére
nem mindegy, hogy az eMag-tól vagy az eMag-on (de mástól) vetted a kerékpárt
kezdd azzal, hogy kideríted ki volt az eladó, és utána ki is derül, hogy milyenek a garanciális feltételek.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz arcsin #160465 üzenetére
az emag nem írja a weboldalán, hogy csak akkor lenne garanciális a tőlük vett kerékpár, ha szakszervizben szerelteted össze, de minden bringánál javasolják ezt a leírásban.
én azt mondom, hogy veszíteni nem veszíthetsz vele, már csak a megnyugvás miatt is megéri szakszervizre bízni az átnézést, tényleg ne azon a pár ezer forinton múljon.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Teasüti #160472 üzenetére
a műanyag adapter is ugyan olyan, mint ez az alu adapter: elmozog(hat) a rögzítésben. és ha a nagy trükközés közben egyszer véletlenül kiold, akkor garantált a sípcsont sérülés
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ez a nyereg téma nagyon sok mindentől függ, és ennek csak egy egészen kicsi része a nyereg maga.
kezdjük ott, hogy elképzelhető, hogy az a nyereg ami most van azon a bringán ami most van kényelmessé varázsolható, ha 1) megtanulsz helyesen ülni rajta és 2) valaki beállítja a nyereg magasságát, dőlésszögét és kormánytól való távolságát helyesen, valamint emellé a kormány magasságát és dőlésszögét is.
aztán persze elképzelhető, hogy ezek nem hoznak segítséget, de még akkor is figyelembe kell venni, hogy nem olyan dolgot vársz-e el a nyeregtől, amit nem tud. az igazán kényelmes nyergek üléspozícióként és testalkatonként változnak.másik, hogy nem mindegy mennyi használatnak vannak kitéve. a napi 10km egészen más nyerget követel, mint a 3 havi egybe 100 km, egyrészt azért, mert a kényelmes nyereg általában nem támasztja megfelelően az ülőcsontokat, csak a zsírpárna fekszik fel aminek az lesz a következménye, hogy a vérerek elnyomódnak (a feneked zsírszövet részét elnyomja az ülőgumód) és zsibbad az alfeled hosszabb távon. rövid távon ezt nem veszed észre, csak annyi észlelhető, hogy puha a nyereg. de ahogy nő a távolság, úgy lesz a puha nyereg egyre rosszabb a hiányzó alátámasztás miatt. és ha kétségbe vonod ezt, akkor ülj rá egy fa étkezőszékre, ülj rajta 1 órát és rájössz, hogy ha megfelelően vannak alátámasztva az ülőgumóid, akkor a tested számára majdnem mindegy min ülsz, így van kialakítva a természet által.
szóval ha napi 10km a cél, akkor az "uras" ülőpozíció és a kényelmes nyereg lebegjen a szemed előtt, mert úgysem mész vele annyit, hogy törjön. de ha egyszerre sokat, vagy sokszor sokat akarsz menni, akkor előbb-utóbb át kell szoknod a "kényelmetlen" nyergekre. az a legjobb, ami ha farmerban ráülsz egy picit nyom. mert akkor általában 10km után is annyira fog nyomni, mint 100 után. (feltételezve a kerékpár többi részének megfelelő beállítását)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz robee19 #160702 üzenetére
kérdés, hogy lehet-e kapni, mert ebben a vírus időszakban eléggé megdrágult, mint a maszk meg a kesztyű... ha van kontaktod szívesen veszem, 20-30L nekem is jól jönne (alkatrész mosásra)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz maximilian4 #160731 üzenetére
egyértelmű
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #160738 üzenetére
feltalálták a Cube Stereo 120 TrailMotion-t? (az ugye már 2019-ben is volt)
a TM utótag a standard villánál 10mm-rel többet jelent, azaz a 120-as Stereo-ban 130-as Fox 34 van (és a nagyobbkanál is mindig ez a helyzet, +10mm elöl)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Teasüti #161041 üzenetére
lehet vele mit kezdeni igen, megfelelő lánckeréksort használni
a jelenség annak köszönhető, hogy az adott hátsóváltó nem képes gyárilag ekkora sort kezelni.
vagy sürgősen váltófület kell cserélned. de inkább az első“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Teasüti #161056 üzenetére
a 760-asra nem megy fel ez az adapter, nem arra való.
a lánckeréksor nem véletlenül 11-34?
illetve még mindig lehet, hogy az a váltófül nem megfelelő, a Cube-nak is van olyanja, ami ránézésre hasonló, fel is megy egyik helyére a másik, de eltérő a hosszuk. (azt hiszem a 123-as meg a 106-os)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz manager2220 #161146 üzenetére
a K2-t és a Berguson-t megpróbálnám (közel is vannak egymáshoz)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Gerr'y #161289 üzenetére
Dunaharasztiban az Aldiban tegnap még volt 1db
(#161287) Ironizer megpróbálhatod az olajat, de jó eséllyel már tele van dzsuvával és azon nem fog sokat segíteni csak a csere. vannak gyárilag zsírzóbéléssel ellátott bowdenházak (Shimano SP41) de megkérik az árát. a WD40-et nem javaslom, az nem kenőanyag.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a Cube-ban szerintem minőségibb a villa, jobbak az agyak, és Simano a hajtómű is meg a lánc is, nem egy vészes katyvasz, (Shimano-KMC-FSA) ami vagy működik együtt, vagy nem...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hachiko95 #161503 üzenetére
igen, de a levegős villához komoly tömítés kell, ami alacsony árszinten jellemző költséghatékonyság miatt általában szorul (ha nem szorul, akkor ereszt, de az gyárilag nem jellemző) szóval kicsit ráterveznek, hogy biztos ne eresszen, aminek elég nagy belső súrlódás lesz az eredménye, plusz a levegőrugózás eleve nehezebb megindulása = az egyszeri júzer azt érzi, hogy nem mozog a villa, csak nagy köveken (ami egyébként igaz is) ergo a villa sz.r
ezen a szinten a levegősség inkább hátrány, mint előny“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz xy.zsolt #162119 üzenetére
a váz NEM Shimano, mert ők nem csináltak vázat (na jó, van kivétel, mert a kilencvenes évek elején volt egy e-bike projektjük a Panasonic-kal közösen, de az az a kivétel, ami erősíti a szabályt)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #162254 üzenetére
ki a Fox guru kolléga, ha nem titok? Köszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #162395 üzenetére
azért a választók döntését ennyire egyszerűen ne vitasd el tőlük, főleg a sub 300.000 kategóriában nem a mainstream alapján vesznek a vevők MTB-t, hanem a saját igényeik szerint. egy olyan boltban, ahol több korrekt márka is elérhető (tehát nyilván nem itthon, vagy az itthoni boltok kis százalékában) sokszor a választás lehetősége adott, vehetsz 600-800-1000€-ért dupla (2x11) és szimpla (1x12) rendszeres bringákat is. Az emberek általában ebben a kategóriában IS az egyszer felé mennek, megmondom miért: mert nem kell gondolkozni a váltásnál. a "szorzóváltó" olyan szinten bonyolítja az egyszeri júzer számára a váltásokat, hogy ez az első, amiről azonnal hajlandó lemondani még akkor is, ha ez megkötésekkel jár mondjuk a teljes átfedést vagy a valódi fokozatokat tekintve. aki évente pár száz km-t bringázik összesen, annak áldás az 1x12 bármennyire belépő is a szint.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz KüLÖNc #162423 üzenetére
nekem Amazfit Stratos 2 van, (iPhone mellé) és tökéletesen működik - már ami az én igényeimet illeti
nem akarok centire pontos útvonalakat letölteni róla, de nagyjából mutatja, szinkronizál a telefonnal meg a strava-val (oda automatikusan megy fel minden) és visszafelé is átjönnek az értesítések, az sms-eket végig lehet olvasni, telefont fel lehet venni vagy le lehet tenni (illetve hívást visszautasítani) és kiírja a hívó nevét is, szóval ha bringázás közben egy headset a füledben van, amivel tudsz beszélni, akkor nem kell a telót elővenni ha csörögsz
android egy módosított verziója fut rajta, és elvileg minden alkalmazás telepíthető rá, ami a Samsung Gear S2-re, de még nem próbáltam (ahhoz vannak navigációs szoftverek is!)
egy töltéssel elvan egy hetet, úgy is, hogy csak éjjel 11-től reggel 7-ig van repülős üzemmódban a többi alkalommal meg minden értesítést meg kutyafülét szinkronizál.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz itouchfan #162715 üzenetére
a Spyral Technik az Longus néven is elérhető, egy remek Giyo pumpa főleg az új fejjel, aminek egyik oldala presta, másik auto és nem a betétet kell forgatni
vannak hátrányai (alacsonyan és nehezen olvasható manometer, kicsi talp, kevés megmozgatott levegő) de dupla ennyiért sincsenek SOKKAL jobbak.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Toobee #162720 üzenetére
a Giyo a világ legnagyobb pumpa gyártója, nagyon sok márkás termék is náluk készül bérgyártásban, plusz az ilyen saját márkás cuccok meg a private labelek (mint a Bike+ volt anno, vagy a Spyral most) nagy része is. azt mondják, hogy ha kínai pumpát akarsz venni, akkor nincs esélyed, hogy a Giyo-hoz ne menj el. hasonló, mint a velo vagy a DDK a nyergeknél
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz durmi_88 #162733 üzenetére
az a probléma, hogy 160 kilóhoz nincs megfelelő kerékpár. Nincs. Pont. End of story. FŐLEG nem a 200 ezer alatti kategóriában, ahol az alkatrészek eleve nem a tartósságról híresek. (a linkelt Capriolo-ban is négyszöges hajtókar van, azt ekkora súllyal kb egy hónap alatt rugod le róla, mert annyira puha, hogy kitágul a középcsapágy tengelyén, javíthatatlanul kukaéretté téve)
sokan azt mondják, hogy azért vennének kerékpárt, mert le akarnak fogyni. a helyes út: lefogynak, ÉS UTÁNA vesznek kerékpárt. (ne vedd személyeskedésnek)
kezdjük azzal, hogy szinte alig van gyártó (néhány elborult, kis szériás gyémánt drágaságú Tout-Terrain és egyéb kivételtől eltekintve) aki 120kg fölött bármilyen garanciát is vállal. tehát ha valami törik/szakad/reped/hajlik, azonnal visszautasítanak, élből és minden joguk megvan hozzá.
igen, vannak néhányan, akik nem azért 130-140-150 kilósak, mert el vannak hízva, hanem mert ennyi izom van rajtuk (legjobb gyerekkori barátom 130-140 között mozog standardban, 185 centi magas szóval olyan "ember méretű" de évtizedeken keresztül kungfuzott, majd kondizott aminek vannak még mindig látható maradványai, főleg izomtömegben) de ez nem jelenti azt, hogy rájuk ne vonatkozna ez a szabály: ha veszel egy kerékpárt, akkor legyél felkészülve arra, hogy bármi eltörhet, tönkremehet és az nem lesz garanciális. és ezek a törések, repedések, hajlások sűrűek lesznek majd.
az egyetlen járható út az lenne, hogy keresni kell egy túlépített vázat (már nem nagyon vannak ilyenek a tömeggyártásban) majd felépíteni túlépített alkatrészekkel, szigorúan merev villával (egyszerűen nincs olyan teleszkóp, ami elég kemény lenne, a levegősek nem bírnak el ennyi nyomást, a rugósok meg nem kaphatóak ennyire kemény rugóval, de mindegy is, mert a perselyek olyan terhelésnek lennének kitéve, ami miatt havonta kellene cserélni) és ennek a kerékpárnak egyetlen alkatrésze sem lehet karbonból. 36 lyukas agyak 30mm széles hegesztett felnibe 2,35-ös DT Alpine küllőkkel fűzve, 2,4" vagy nagyobb gumik, vastag oldalfalú (DH-s) belsők, 35mm-es kormányszár és kormány, integrált csapágyas Shimano hajtókar (lehetőleg üreges kovácsolt SLX ami még nem könnyű de már üreges) legalább 180-as de inkább 200-as tárcsák (elöl-hátul) meg mondjuk egy Saint pedál mindezt egy profi által megépítve. de ez amit felsoroltam BŐVEN nem a 150 ezres Capriolo kategória.
de még ekkor is lesznek olyan dolgok, mint a nyereg pl, ami folyamatos cserére fog szorulni, mert nincs az a nyeregpálca, ami hosszútávon bírja ekkora súly alatt a terepezést (bármilyen light terep) és a küllő is hiába a legvastagabb, ami elérhető a küllőszakadás is rendszeres lesz. ahogy a csapágycserék is.
szóval ha járható út a fogyás, akkor inkább azzal kezdd mielőtt veszel valamit és csak a problémád lesz vele. kérlek hidd el, tudom miről beszélek.
még egyszer: nem célom, hogy sértegesselek csak vázolom a szomorú tényeket.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
mi a hiba a képen?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
megkockáztatom, hogy az egész rendszerben (főleg a féknyeregben) nem ennyire szép az olaj.
mivel nem is drága és nem is nehéz lecserélni házi körülmények között (nem mar, mint a DOT így nem kell különösebben vigyázni sem vele, ha mellé folyik letörlöd) én megcsinálnám.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz cech19960320 #163477 üzenetére
a Focus kifejezetten jól néz ki
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
van valahol Budapest közelében olyan hely, ami 15-20 perc egybefüggő mászást garantál, és viszonylag könnyen megközelíthető? (értsd: nem fáradok ki mire oda érek )
olyan combosabb emelkedő kellene, de nem leküzdhetetlen, hanem amin egy amatőr mint én rendesen kifárad.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz bringasisti #163514 üzenetére
elfelejtettem - montis terep kellene
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csokicsibesz #163530 üzenetére
le a kalappal, köszönöm szépen!
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csabroncka #163679 üzenetére
a Deka egyre jobb kerékpárokat árul
a feltételezésed egyébként igaz, a többi nagyáruház jellemzően ipari hulladékokat árul kerékpár megnevezéssel (barkácsok, madaras tecso, társai) de a Deka üdítő kivétel, bármennyire is szúrja ez egyesek szemét.
tetszik a modellben, hogy nem akartak mindenáron egy teleszkópot bele tenni, amitől csak nehezebb lenne és egy év múlva tuti beállna mint a gerely (persze javíthatatlanul, mert ezekhez a belépő kategóriás sz@rokhoz nincs alkatrész, de ha lenne se érné meg a szerviz anyagilag)
a hajtókar kicsit véleményes (ránézésre Prowheel vagy Lasco, és acélból van) és nyilván sokkal kevésbé lenne karbantartásigényes ha ahead rendszerű villa/kormánycsapágy lenne benne, de a többi korrekt.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #163756 üzenetére
az a J-Kit (amit azért talált ki a Shimano, hogy a gyártóknak ne kelljen a soron légteleníteni, mégis fékolajjal feltöltve érkezzen a fék ami 2 darabból áll)
szóval azt szét lehet bontani, így néz ki ahogy a gyárból kijön:
ha leveszed a gumit akkor ez a látvány tárul eléd:
két villás kulccsal szét tudod csavarni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #163819 üzenetére
elméletben igen, hiszen a szétcsavaráskor csak az egyik oldalán lesz nyitott a rendszer, így nem tud kifolyni. a gyakorlat mást mutat, pár csepp akár egy fél ml is elfolyhat, amit később mégis pótolni kell.
amikor a gyártóhoz kerül egy J-Kit Shimano fék, akkor mindkét végében van 1-1 sárga dugó, ők azt kihúzzák és összetolják, de ott a rendszerben egy kicsivel több olaj van, mint amennyi elfér, így összetoláskor egy pici kifolyik, hogy a rendszer tele legyen (100%-on és ne 105%-on mondjuk) viszont ha te ezt széthúzod, akkor nagy ügyesség kell ahhoz, hogy összerakva 100%-on maradj“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz 5oultrain #163805 üzenetére
27,5" lesz az, és ez egy egészen belépő monti a cikknév alapján (21v az a sebességre utal - 3x7, a TY300 az a hátsóváltó típusa - Shimano belépő szint, a Mecc az a tárcsafékre utal - mechanikus) volt itthon forgalmazása, az Italian Bike Store nevű hely is árulta, ez egy 2017-es modell és 94.990 volt anno, de már akkor sem ért annyit.
a "márka" egyébként az olasz Esperia nevű gyártó terméke, akik jellemzően áruházlánci beszállítók, de itthon a Torpado márkájuk lehet ismerős, abból egészen sokat adnak el, a Patai-Szabó a disztribútor gondolom ők hoztak valami oknál fogva ebből a Carratt márkából is párat.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #163928 üzenetére
ha ráérsz, akkor aliról van egy egészen jó szett olcsón [link] Shimano-hoz elég a $4,5-os is
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz metrion #164032 üzenetére
a lockout-nak annyi baja van, hogy nem jól van bekötve, felül a kék kis karika a villa tetején rejt egy 2,5-es imbuszt, azt kicsavarod, a kéket óramutató járásával irányban eltekered és ott megfogod (rugó ellenében elég nehéz, szóval ez 3 kezes meló) és újra bekötöd a bowdent figyelve arra, hogy meg van feszítve. nem kell sokat feszíteni rajta, elég egy ötöd fordulat és működni fog.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #164433 üzenetére
az a baj, hogy ezzel sokan nincsenek tisztában, vagy lesz.rják...
nem láttam még s-pedelec felhasználót pl motoros sisakban.... a jogosítványról meg a biztosításról ne is beszéljünk.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Battlefield 2042
- Elektromos autók - motorok
- Apple Watch
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen